Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

kleding onder de enkels

 Post Reply Post Reply
Schrijver
kameleon Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kameleon Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: kleding onder de enkels
    Geplaatst op: 20 november 2007 om 12:57
Beste forumleden en niet forumleden!

Mijn naam is Bob, 22 jaar en woonachtig in Nederland.
Sinds een aantal jaren verdiep ik me in de Islam en krijg er elke dag steeds meer sympathie voor.
Maar natuurlijk verloopt mijn zoektocht niet zonder dat er bij mij vragen in me opkomen.
Zo las ik laatst een Hadith van de Profeet Mohammed ( Salla Allahu Aleyhi Wa Salam) waarin hij ( Salla Allahu Aleyhi Wa Salam) zei: �Het gedeelte onder de enkels dat bedekt wordt door het gewaad zal (op de Dag der Opstanding) bestraft worden met het Vuur.�  overgeleverd door Al-Boechari.

Aboe Dharr overlevert dat de Profeet (Salla Allahu Aleyhi was Salam) zei: �Drie soorten mensen wie Allah (swt) niet zal aanspreken op de Dag der Opstanding, noch zal Hij (swt) hen aankijken, noch zal Hij (swt) hen reinigen en hen wacht een pijnlijke bestraffing.� Dit herhaalde de Profeet (Salla Allahu Aleyhi wa Salam) drie maal. Waarna Aboe Dharr zei: �Bedorven en verloren zijn zij, maar wie zijn zij precies, O Boodschapper van Allah.� Hij antwoordde: �Degene die zijn kleding onder zijn enkels draagt, degene die anderen herinnert aan zijn gunsten tegenover hen en degene die zijn koopwaar verkoopt aan de hand van valse eden en leugens.�

Nou is mijn vraag echter; Als ik mijn pypen van mijn broek om zou vouwen tot op de hoogte van boven mijn enkels, is dat dan goed? En hoe zit het met sokken en schoenen?


Shukran alvast

Bob
Terug naar boven
boessia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 september 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote boessia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2007 om 15:02

In eerste instantie geplaatst door kameleon

Beste forumleden en niet forumleden!

Mijn naam is Bob, 22 jaar en woonachtig in Nederland.
Sinds een aantal jaren verdiep ik me in de Islam en krijg er elke dag steeds meer sympathie voor.
Maar natuurlijk verloopt mijn zoektocht niet zonder dat er bij mij vragen in me opkomen.
Zo las ik laatst een Hadith van de Profeet Mohammed ( Salla Allahu Aleyhi Wa Salam) waarin hij ( Salla Allahu Aleyhi Wa Salam) zei: �Het gedeelte onder de enkels dat bedekt wordt door het gewaad zal (op de Dag der Opstanding) bestraft worden met het Vuur.�  overgeleverd door Al-Boechari.

Aboe Dharr overlevert dat de Profeet (Salla Allahu Aleyhi was Salam) zei: �Drie soorten mensen wie Allah (swt) niet zal aanspreken op de Dag der Opstanding, noch zal Hij (swt) hen aankijken, noch zal Hij (swt) hen reinigen en hen wacht een pijnlijke bestraffing.� Dit herhaalde de Profeet (Salla Allahu Aleyhi wa Salam) drie maal. Waarna Aboe Dharr zei: �Bedorven en verloren zijn zij, maar wie zijn zij precies, O Boodschapper van Allah.� Hij antwoordde: �Degene die zijn kleding onder zijn enkels draagt, degene die anderen herinnert aan zijn gunsten tegenover hen en degene die zijn koopwaar verkoopt aan de hand van valse eden en leugens.�

Nou is mijn vraag echter; Als ik mijn pypen van mijn broek om zou vouwen tot op de hoogte van boven mijn enkels, is dat dan goed? En hoe zit het met sokken en schoenen?


Shukran alvast

Bob

 

Wat ik een gehoord heb, is dat Arabieren in de tijd van de profeet SAW (voor de islam) lange kleding (tot over de enkels dat het de grond raakte) droegen, als een soort van aanzien. Ik kan dit bericht echter niet bevestigen, dus ik weet het niet zeker.

Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2007 om 11:49

 

Salaamoe aleikoum waRahmatuAllahi waBarakatoehu agie fie dien,

Ik zal zo snel mogelijk jou vraag een antwoord opgeven,maar dan moet

ik het eerst voor je opzoeken met de juiste overlevering incha'Allah. 

Salaam aleikoum

 

 

 

Terug naar boven
kameleon Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kameleon Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2007 om 12:22
Wa Aleykum Salam Wa Rahmatullahi Wa Barakatoeh,

Dankjewel
Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2007 om 14:41

 

Salaam aleikoum waRahmatuhAllahi waBarakatoehu

Die overlevering van Al-bochari die jij hebt vermeld klopt inderdaad (Sahieh).

Het is toegestaan om je ***** om te vouwen en wat betreft sokken of schoenen,of leren schoen of dichte en open schoenen, want de Profeet saws deed dat ook.Hierbij zul je geen zonde begaan broeder Alhamdoulilah.

Wat van het kledingstuk lager (of langer) is dan de enkels,dat deel zal in de Hel zijn. (Overgeleverd door Al-Bochari)

p.s Ik zal nog meer bewijzen voor je opzoeken incha'Allah en je kunt ook altijd aan iemand vragen die veel kennis van de Islaam heeft,en natuurlijk die zijn Heer vreest de Soenah volgt van Mohammed saws.Is beter voor jou incha'Allah

Ghair incha'Allah

Ma3aSalama

Terug naar boven
kameleon Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kameleon Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2007 om 14:46
Wa Aleykum Salam Wa Rahmatullahi Wa Barakatoeh,

Dankjewel voor je antwoord en dat je het wilde opzoeken.

Wa Akeykum Salam Wa Rahmatullahi Wa Barakatoeh
Terug naar boven
Rafoel & Rahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rafoel & Rahiem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2007 om 14:50

 

Salaam aleikoum waRahmatuhAllahi waBarakatoehu

Graag gedaan broeder ik hoop dat ik je voldoende informatie heb gegeven Ghair Incha'Allah

Asalaamoe aleikoum waRahmatuhAllahi waBarakatoehu

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.