Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Echt sneakyy

 Post Reply Post Reply
Schrijver
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Echt sneakyy
    Geplaatst op: 27 december 2007 om 19:45
Marriage and Family Life
lessen van Shaykh Yaser Birjas


één van de leukste verhalen die Shaykh Yaser vertelde was dat Hafsa
(radiya`llâhu anhâ) een wissel truc wilde doen met Aicha ((radiya`llâhu anhâ) zodat ze de profeet (sallalahu 'alayhi wa sallam) voor de gek konden houden. De Shaykh vertelde, "Als de boodschapper van Allah (sallalahu 'alayhi wa sallam) op reis (expeditie) ging dan zouden ze lootjes trekken, en degene die het juiste lootje trok die ging dan mee. Kijk eens hoe eerlijk de profeet was in al zijn zaken. Aicha en Hafsa hadden beiden het juiste lootje en gingen dus mee En op een avond zei Hafsa tegen Aicha, "zullen we van kameel ruilen zodat ik jouw situatie zie en jij de mijne, (ze reisde in een hawdajj een soort van kleine tent boven op de kameel)

De profeet (sallalahu 'alayhi wa sallam) ging naast de kameel van Aicha (waar Hafsa inzat) rijden en sprak met haar (terwijl hij dacht dat het Aicha was) en onderweg stopte ze en de profeet liet de kameel zakken naast de kameel van Aicha (waar Hafsa inzat). Aicha wist toen dat ze niet dicht bij de profeet (sallalahu 'alayhi wa sallam) zou zijn. Aicha baalde enorm van dit en miste de profeet heel erg ze stapte van haar kameel af en deed haar voet in een bosje en zei, "o Allah laat een schorpioen of een slang me bijten."


Hadith Bukhari
Volume 7, Boek 62, Nummer 138:

Overgeleverd door al-Qasim:

Aicha (radiya`llâhu anhâ) zei dat wanneer de profeet (sallalahu 'alayhi wa
sallam) plande om op reis te gaan, dan liet hij kaartjes (lootjes) trekken onder zijn vrouwen (om één van hun mee te nemen op reis). Tijdens één van zijn reizen viel het lot op Aicha en Hafsa. Wanneer het avond werd ging de profeet naast Aicha rijden en sprak dan met haar. Op een avond zei Hafsa tegen Aicha, "wil jij mijn kameel berijden vanavond zodat ik op jouw kameel rijdt, zodat jij mij kan zien en ik jou zie (in een nieuwe situatie)? Aicha zei, "Ja is goed (ik ga akkoord) Aicha ging verder, en toen kwam de Profeet dichtbij Aicha haar kameel waarop Hafsa aan het rijden was. Hij groette Hafsa en toen ging hij verder naast haar totdat ze gingen stoppen onderweg. Aicha miste hem, dus toen ze gingen afstappen, deed ze haar benen in de Idhkhir (klein bosje) en zei, "ya Rabb (O Heer) (Allah) zend een schorpioen of een slang om me te bijten want ik geef hem (de profeet) niet de schuld.
"De Goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen"
sdek allh al3adiem.
Terug naar boven
rachidaela Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rachidaela Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2010 om 15:07
Zo saaii man
doe wat leuk
weet ej waar leuke verhalen zijn bij chaima.nl
jr moet lezen




Terug naar boven
Miss-Miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 juli 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Miss-Miriam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2010 om 15:18

Het gaat er niet om of t saai is of niet. (niet erg bedoeld hoor

Ik vind en ik denk alle moslims wel interessant hoe het was in de tijd van de profeet Mohammed SAW.

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2010 om 19:24

Salaam Aleykoum

Klopt Ik las het graag alhamdulillah.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2010 om 00:43
In eerste instantie geplaatst door Miss-Miriam

Het gaat er niet om of t saai is of niet. (niet erg bedoeld hoor


Ik vind en ik denk alle moslims wel interessant hoe het was in de tijd van de profeet Mohammed SAW.



Niet-moslims vinden dat ook erg interessant. Zij lezen graag over hoe de profeet Mohammed eigenhandig mensen vermoordde, of hoe Hij (Zijn Naam zij ge�erbiedigd, Gezegend enz.enz.) in Zijn opdracht mensen die het niet met hem eens waren deed vermoorden.

Vriendelijke groet,
Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2010 om 00:45
Bovenstaande discussie door Alzukar gekopi�erd en opgeslagen op 19 juli 2010 om 00.45 uur
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2010 om 07:53
Ik vraag me af hoe je die moorden kunt verenigen met je geweten?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2010 om 00:25
Zo omstreeks mijn tiende levensjaar (ik ben nu 61 jaar oud en zo heel precies weet ik e.e.a ook niet meer) zou ik, met het eigenhandig verdelgen van ontelbaar veel Russen geen enkel gewetensprobleem hebben gehad.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Miss-Miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 juli 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Miss-Miriam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2010 om 23:21
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Miss-Miriam

Het gaat er niet om of t saai is of niet. (niet erg bedoeld hoor


Ik vind en ik denk alle moslims wel interessant hoe het was in de tijd van de profeet Mohammed SAW.



Niet-moslims vinden dat ook erg interessant. Zij lezen graag over hoe de profeet Mohammed eigenhandig mensen vermoordde, of hoe Hij (Zijn Naam zij ge�erbiedigd, Gezegend enz.enz.) in Zijn opdracht mensen die het niet met hem eens waren deed vermoorden.

Vriendelijke groet,
Alzukar

Salaam Alzukar,

Shoukran voor je verbetering!!

Helemaal mee eens ik kon het niet goed (slecht) ter woorde brengen ben �t er helemaal mee eens

Moge ALLAH onze daden vergeven en ons leiden op het juiste pad AMEEN;

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2010 om 01:28
Salaam Miss-Miriam,

Moge Allah jou behoeden voor het navolgen van een aantal kwalijke praktijken die de Profeet er op nahield zoals:

-het eigenhandig vermoorden van mensen;
-het geven van opdracht tot het vermoorden van mensen die het niet eens waren met HEM (de Profeet).

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2010 om 01:33
Bovenstaande discussie door Alzukar gekopi�erd en opgeslagen op 21 juli 2010 om 01.32 uur
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.090 seconden.