Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

alleen serieuze reactie`s

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nederlander Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nederlander Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: alleen serieuze reactie`s
    Geplaatst op: 16 mei 2008 om 17:35
Ik(katholiek)ben 2 jaar getrouwd met een moslim jongen.
Ik vindt het moeilijk om er over te praten want ik weet dat het volgens de Islaam niet is toegestaan.Wij kunnen er verder dan ook met niemand over praten.Vandaar hoop ik dat jullie ons een goed advies kunnen geven.

We zijn erg gelukkig samen maar er is 1 probleem.
We hebben namelijk het 1 keer [....] gedaan en daar hebben we allebei erg veel spijt van.
Dagelijks en wekelijks zitten wij eraan te denken:
Hoe komen we tot een oplossing en zal Allah dit ons vergeven???

Alleen serieuze reactie`s

Groetjes Nederlander
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2008 om 00:43
Hoe serieus ben je z�lf, nederlander?
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2008 om 10:36

In eerste instantie geplaatst door nederlander

Ik(katholiek)ben 2 jaar getrouwd met een moslim jongen.
Ik vindt het moeilijk om er over te praten want ik weet dat het volgens de Islaam niet is toegestaan.Wij kunnen er verder dan ook met niemand over praten.Vandaar hoop ik dat jullie ons een goed advies kunnen geven.

We zijn erg gelukkig samen maar er is 1 probleem.
We hebben namelijk het 1 keer [....] gedaan en daar hebben we allebei erg veel spijt van.
Dagelijks en wekelijks zitten wij eraan te denken:
Hoe komen we tot een oplossing en zal Allah dit ons vergeven???

Alleen serieuze reactie`s

Groetjes Nederlander

assalaam,

Allah(swt) is vergevensgezind genadevol, Hij vergeeft allles mist je brouw toont, behalve 2 dingen: zelfmoord en het vereenzelvigen van Allah(swt) met alles wat hij heeft geschapen zoals o.a. Jezus(as).

vraag vergeving en toon brouw en zoek bescherming bij God/Allah(swt) tegen de in fluisteringen van de duivel. Lees de Heilige Koran en probeer Hem te leren kennen.

http://www.s-i-r.nl/vertalingen/duaalkumayl.htm

dit is de smeekbede die Ali(vzmh) aan zijn volgelingen leerde.

succes met jullie relatie.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 mei 2008 om 22:02

�En degenen die, wanneer zij een Fahishah (zedeloosheid etc.) begaan hebben of zichzelf onrecht aangedaan hebben, daarna Allah gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden, en niemand vergeeft de zonden behalve Allah.� [Soerah Aali �Imraan 3:135]

 

Het is goed dat deze vraag gesteld durft te worden. Want niemand is zo goed dat hij nooit een zonde begaat. Allaah heeft voor Zijn dienaren de deur tot vergiffenis geopend.

 

�en vervolgens snel berouwvol zijn.� [Soerah an-Nisaa 4:17]

 

Vergiffenis moet je wel snel na het begaan van je zonde vragen.

 

Het ligt dus geheel aan jezelf of je berouw hebt en vergiffenis vraagt aan Allaah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nasira Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 mei 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nasira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2009 om 20:47
jaah helemaal gelijk:)
Terug naar boven
dawoed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2015
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawoed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2015 om 20:54
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door nederlander

Ik(katholiek)ben 2 jaar getrouwd met een moslim jongen. Ik vindt het moeilijk om er over te praten want ik weet dat het volgens de Islaam niet is toegestaan.Wij kunnen er verder dan ook met niemand over praten.Vandaar hoop ik dat jullie ons een goed advies kunnen geven. We zijn erg gelukkig samen maar er is 1 probleem. We hebben namelijk het 1 keer [....] gedaan en daar hebben we allebei erg veel spijt van. Dagelijks en wekelijks zitten wij eraan te denken: Hoe komen we tot een oplossing en zal Allah dit ons vergeven??? Alleen serieuze reactie`s Groetjes Nederlander


assalaam,


Allah(swt) is vergevensgezind genadevol, Hij vergeeft allles mist je brouw toont, behalve 2 dingen: zelfmoord en het vereenzelvigen van Allah(swt) met alles wat hij heeft geschapen zoals o.a. Jezus(as).


vraag vergeving en toon brouw en zoek bescherming bij God/Allah(swt) tegen de in fluisteringen van de duivel. Lees de Heilige Koran en probeer Hem te leren kennen.


http://www.s-i-r.nl/vertalingen/duaalkumayl.htm


dit is de smeekbede die Ali(vzmh) aan zijn volgelingen leerde.


succes met jullie relatie.



Beste Khabir, je hebt inderdaad gelijk, maar iemand die iemand anders dan Allah aanbid komt ook niet in het Paradijs
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.