Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Berouw tonen enhet zoeken van vergiffenis

 Post Reply Post Reply
Schrijver
siham Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote siham Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Berouw tonen enhet zoeken van vergiffenis
    Geplaatst op: 21 november 2009 om 23:29

Allah's boodschapper Mohammed vzmh zei: ''Bij allah, ik zoek de vergiffenis van allah en ik betoon vaker dan zeventig maal per dag berouw aan Hem.

Allah's Boodschapper Mohammed vzmh zei: 'O Mensen betoon berouw, want ik betoon honderd maal per dag berouw.

Allah's Boodschapper Mohammed vzmh zei: Astaghfiroellahal 'Aziem, alladhie la ilaha illa Hoewal Hayyoel Qayyumoe wa atuboe ilayh.

(Ik zoek de vergiffenis van allah swt, de Machtige, buiten dan wie er geen andere god is, de Levende, de eeuwige die dit zegt zal door Allah swt vergeven worden zelfs als hij deserteert van het leger.

Allah's Boodschapper Mohammed vzmh zei: 'Het dichtst nadert de Heer de slaaf in het laatste gedeelte van de nacht. als je dus in staat bent om onder degene te zijn die Allah op dat uur gedenken, wees dan onder hen.

Allah's Boodschapper Mohammed vzmh zei: 'Het dichtst nadert een slaaf zijn Heer wanneer hij knielt en zo Allah steeds weer opnieuw aanroept (in Soedjoed)

Allah's Boodschapper Mohammed vzmh zei: 'Het is een zware zaak voor mijn hart als ik niet honderd keer per dag Allah's vergiffenis zoek.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2009 om 23:59
Volgens mij, Siham, moet je niet vragen om vergiffenis bij een of ander bedacht opperwezen waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond (Allah, Jaweh, God of wat dies meer zij) maar gewoon bij de medemens aan wie je onrecht hebt begaan. N�g beter: gedraag je als mens jegens je medemens.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2009 om 02:20

Alzukar toch.

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Volgens mij, Siham, moet je niet vragen om vergiffenis bij een of ander bedacht opperwezen waarvan het bestaan nog nooit is aangetoond (Allah, Jaweh, God of wat dies meer zij)

Wat valt me dit toch van jou tegen...

Groetjes,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2009 om 22:53
Dat kan, Marocaantje.....

Maar nogmaals: je moet je rekeningen vereffenen met de mensen bij wie je deze hebt uitstaan. En nergens anders.

Mag jij mij nu vertellen waarvoor jij het meest kiest:

a)Vergiffenis vragen aan Allah;
b)Afstappen op degene aan wie je kwaad hebt berokkend, het goed proberen te maken met die persoon.

Dit om van elkaar te leren.

Groet, Alzukar

Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2009 om 12:12
Kom ik hier in de buurt een "groot en onoplosbaar theologisch probleem"?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Sihampje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 november 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sihampje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2009 om 12:20

Volgens mij begrijpen we elkaar niet zo goed helaas.....

 



Aangepast door Sihampje
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2009 om 00:19
Laten we dan, door het stellen van vragen aan elkaar, proberen om elkaar w�l te begrijpen, van elkaar te leren, tot eenheid te komen
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2009 om 04:06

alzukar;

Niemand heeft gezegd dat het of het 1 of het ander is. Natuurlijk hoor je bij Allaah vergiffenis te zoeken voor iets wat je verkeerd hebt gedaan maar dit wilt niet zeggen dat je verantwoordelijkheid daar ophoudt. Het is ook de bedoeling dat je het met mensen goedmaakt.

Dus om een antwoord op je vraag te geven:

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Mag jij mij nu vertellen waarvoor jij het meest kiest:

a)Vergiffenis vragen aan Allah;
b)Afstappen op degene aan wie je kwaad hebt berokkend, het goed proberen te maken met die persoon.

Als ik denk dat ik iemand kwaad heb gedaan dan kies ik voor beide opties.

Groetjes,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2009 om 23:04
Dag Marocaantje,

Blij te vernemen dat je niet kiest voor uitsluitend optie a).

Verder hoop ik dat mijn opmerking hierboven dat het bij Allah, Jaweh, God, of wat dies meer zij m.i. gaat om door mensen bedachte opperwezens je niet al te zwaar valt.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.