Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verdriet

 Post Reply Post Reply
Schrijver
zachtehartje1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zachtehartje1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verdriet
    Geplaatst op: 28 november 2009 om 00:16

salam broeders en zusters fi dien

wie kan me een antwoord op mijn vraag geven?

ieder suiker feest en offerfeest voel ik verdriet en dat ik alleen ben,

en heel erg gevoelig,ik kan ook niet er over praten want niemand begrijpt me.

eigelijk ik huil in stilte en ik wil helemaal alleen zijn niemand om me heen en ik wil alleen kora luisteren.

salamo3alaykom

zachtehartje1

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 18:44

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe zachtehartje1,

Heb je familie in Nederland? Voel je je alleen of ben je ook echt alleen?

Aan bepaalde dagen besteed je nu eenmaal extra aandacht. Je wilt dan ook dat die dag speciaal voor jou zal zijn. Ook in herinnering. In je eentje is moeilijker om er een speciale dag van te maken dan dat je bijvoorbeeld omringd zou zijn door mensen van wie je houdt. Het kan hiermee te maken hebben.

Misschien dat het zou helpen als je ruim van tevoren leuke dingen plant voor die dag. Dan maak je het gewoon leuk en gezellig!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
zachtehartje1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zachtehartje1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 19:13

salamo3alykom  wa zjaoeki allaho gayran ya oeghti fi dien

barakaallahofiki voor uw reactie.

nee ik ben niet alleen ik heb genoeg famillie, ik heb ook genoeg mensen om me heen. ik heb ook alhamdoulillah een gezin die heel gelukkig is .

de probleem is ik  voel me niet gelukkig niet alleen bij al3ied maar soms ook andere dagen, ik weet ook niet wat het is, maar in het echt ben ik echt gelukkig ik heb geen problemen ik heb een heel lieve man en lieve kinderen,maar ik heb nooit verteld hoe ik me voel, ik huil in het stilte, of als ik alleen ben,niemand merkt iets van mij, ik besef nu pas wat voor jeugd ik had nooit een moeder gehad die liefde kan geven mischien is dat het, nu schrijf ik deze bericht en tranen stromen over me wangen. maar alhamdolillah dat allah bestaat ik vertrouw op hem

een goede advies zal me goed doen.

zachtehartje1

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 19:57

Beste Zachtehartje,

Zoek hulp. Je bent in de kern gekwetst; een moeder, de kern van je leven, kon je niet geven wat je als kind het meest nodig hebt; moederliefde.

Als ervaringsdeskundige geef ik je het advies hulp te zoeken.

sterkte.

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 20:31

salamo3alykom 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

wa zjaoeki allaho gayran ya oeghti fi dien

Wa ijaaki.

de probleem is ik  voel me niet gelukkig niet alleen bij al3ied maar soms ook andere dagen, ik weet ook niet wat het is, maar in het echt ben ik echt gelukkig ik heb geen problemen ik heb een heel lieve man en lieve kinderen,maar ik heb nooit verteld hoe ik me voel, ik huil in het stilte, of als ik alleen ben,niemand merkt iets van mij, ik besef nu pas wat voor jeugd ik had nooit een moeder gehad die liefde kan geven mischien is dat het, nu schrijf ik deze bericht en tranen stromen over me wangen. maar alhamdolillah dat allah bestaat ik vertrouw op hem

een goede advies zal me goed doen.

zachtehartje1

Misschien hebben die gevoelens dan te maken met iets wat er in het verleden is gebeurd. In dit geval dus dat je niet genoeg liefde hebt gekregen van je moeder / je moeder haar liefde nooit echt heeft getoond richting jou.

Misschien is het inderdaad (zoals abu afak zei) een goed idee om hier met een deskundige erover te gaan praten.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
zachtehartje1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zachtehartje1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 22:17

salamo3alaykom

ja oegt fi dien ik heb nooit een moeder gahad,en nooit aandacht van me vader gekregen. ikheb vaak gepraat met deskundigen maar je krijgt alleen depressi tabletjes, en daar voelde ik niet prettig bij

is rokya wel goed? ik hoorde vaak dat het beter is.

wasalaam 3alaykom warahmatoallahi wabarakatoh

zachtharje1

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2009 om 22:46
In eerste instantie geplaatst door zachtehartje1

salamo3alaykom

ja oegt fi dien ik heb nooit een moeder gahad,en nooit aandacht van me vader gekregen. ikheb vaak gepraat met deskundigen maar je krijgt alleen depressi tabletjes, en daar voelde ik niet prettig bij

is rokya wel goed? ik hoorde vaak dat het beter is.

wasalaam 3alaykom warahmatoallahi wabarakatoh

zachtharje1

 

Salaamo3alaikom wa ra7matollahi wa barkatoh  oeghty  ,

Ik vind het  erg voor je dat j verdriet hebt   en dat je geen moeder  om je heen hebt gehad  ik weet hoe je je voelt ik heb ook mijn moeder jaren moeten missen .

mijn nasi7a aan jou is  praat met je man hier over   en wanneer je je zo voelt laat het hem weten  zodat je je hart bij hem kunt luchten dat helpt ichAllah.

Deze  had ik op mijn pc bewaard   nu ik jou bericht lees

most ik aan denken.

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Weg met zorgen

Door Kamal Badr

Vertaald door Oght Rabi'a

Waarom zie je er zo treurig uit? Wat voor nut hebben zorgen in je leven? Leef je je leven of ben je aan het overleven? Mensen lachen en spelen maar betekent dat dat ze geen zorgen en spijt koesteren? Als de hele wereld zich alleen maar op zou vreten over hun problemen, dan zou de wereld overspoelen met zorgen en ongemak.

Zou de mensheid kunnen overleven in zo�n omgeving? Zou de mens zich kunnen ontplooien?
Maar wat als de mens naar zijn binnenste zou kijken, zoals het kijken in een spiegel � zijn zorgen vergelijken met de geschiedenis van de mens vanaf het begin der tijden. Denk na over de korte jaren die je in dit leven doorbrengt en kijk dan nog eens naar hoe kort de tijd van zorgen zijn in vergelijking met die van geluk en tevredenheid. Je moet de zorgen verwijderen uit je hart; gooi het weg en zoek naar manieren om je gelukkig te maken. Kracht komt met de mogelijkheid om tevreden te zijn temidden van moeilijkheden, frustraties en onrust. Maar waar komt dat innerlijk geluk vandaan?


Allah schiep jou en Hij schiep ook zorgen als reflectie van geluk. Door zorgen waarderen we geluk, net zoals we koelte begrijpen nadat we warmte hebben gekend. Soms denkt de mens dat hij alles kan, dat we perfect kunnen zijn. De mens beweegt zich tussen zichzelf onderschatten en zichzelf overschatten en waardeert zelden zijn ware toestand. Wijsheid komt voort uit ervaring, maar hoe vaak rennen we weg van fouten die het resultaat zijn van wijsheid?


Leer om te gaan met de klappen van het leven en leer van je Heer over jezelf, over het leven en over wat Hij wil van jou, Zijn schepsel. Als je wegrent voor je fouten, zal dat er alleen maar voor zorgen dat je er nog meer maakt. Laat je hart zich hechten aan de Almachtige, Die Onfeilbaar is, Alwetend. Dan leer je jezelf kennen en begin je met groeien.
Als je je leven doorbrengt met jezelf de schuld geven van alles wat er gebeurt, dan ben je schuldig aan het ontkennen van de rol van de voorbeschikking in je leven; dan ben je ook schuldig aan het beschuldigen van je Heer dat Hij bepaalde omstandigheden schiep! Kunnen wij, nietige wezens die we zijn, de wijsheid van de Schepper ooit begrijpen?


De mens heeft maar een beperkte visie op het leven; we kunnen niet zien wat anderen zien; we kunnen het leven niet in al zijn schoonheid zien. Dus waarom klagen we, beschuldigen we en voelen we ons hopeloos?
Overheersende zorgen zijn destructief en onbeheersbare droefheid is vernietigend. Deze dingen zijn gereedschap in de handen van Sjaitaan. Om de mensen te overheersen en hen te leiden, zich niet bewust van zijn vernietiging. Geluk wordt daarentegen verdeeld, met de Hulp van Allah, door de engelen, dus neem je deel en geef het aan anderen � en dan waarlijk, zal het weer teruggegeven worden aan jou.

 

Overmatig huilen over een probleem of zorg is een teken van ontevredenheid met je Heer. Het is normaal voor de mens om verschillende emoties te hebben en dat maakt ons uniek; maar het wentelen in deze emoties zal ons kapot maken. Allah de Almachtige heeft ons opgedragen deze emoties de baas te zijn en hen een positieve en mooie weg te laten gaan.


En in tijden van verdriet, is het de ultieme test om door de negativiteit en de radeloosheid te waden en de volgende woorden uit onze mond te persen: �Van Allah komen wij en tot Hem zullen wij terugkeren.� Op dat moment van overgave zal je ziel verlost worden van het verdriet dat je dreigt te verteren.

 

Waarlijk, in het gedenken van de Heer vinden de harten rust.

 



Aangepast door taqwaa
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 20:14

Salaam Aleykoum.

InshaAllah helpt dit gedicht je een beetje,

De jaren zijn voorbij gegaan,
Soms lijkt de tijd even stil te staan.
Ik denk aan jou toen je nog in deze wereld leefde,
En ook al was je iemand die voor iets anders streefde.

Jou vergeet ik niet!
Ik weet jij had in deze wereld ook veel pijn en verdriet.
En je hebt ook geleden,
Je hebt ook voor je rechten gestreden.

We hebben samen gelachen en gehuild,
En af en toe heb ik bij je geschuild.
Het doet pijn af en toe,
En soms maakt de situatie waarin jij leefde me moe.

Dan is het tijd voor het ochtendgebed,
Er is niets meer wat me nog belet.
Nu stromen de tranen over mijn wangen,
Mag Allah je vergeven dat je je soms ook overgaf aan het wereldse leven.

Ik denk aan alle goede dingen die je hebt gedaan in je leven,
Mag Allah je fouten vergeven.
Mag Allah je voor al het goeds belonen,
InshaAllah dat het toch nog met je goed gaat komen.
O Allah vergeef ons groot en klein,
En ook degenen die er niet meer zijn. (amin)

Smeken is een van de dingen die ik nog voor je kan doen,En ik kan je familie en vrienden bezoeken uit goed fatsoen.
het hoe en waarom we leven en sterven is me door de jaren heen duidelijker geworden,
Mag Allah de liefde tussen ons mensen bevorderen.

De pijn en verdriet glijdt langzaam weg van mij,
en ik voel me weer vrij.
Het zonlicht is langzaam opgekomen,
En het heeft mijn zorgen en verdriet om jou weer mee genomen.



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 20:17
BEPROEVINGEN

De testten die je krijgt lijken soms zwaar,

Hij houd van je (inshaAllah) al klinkt dit raar.

En wij moslims staan altijd voor je klaar!

Ons geduld raakt snel op,

Maar kijk naar het verhaal van Job,

Hij raakte ook heel veel kwijt,

En voerdde ook een grote strijd,

Tegen sjaitaan En toch bleef hij geloven,

Het wereldse leven had hem niet bedrogen.



Je moet juist nu je geloof niet opgeven,

En ondanks alles in Allahs licht leven.

Allah wist je zondes uit in deze moeilijke tijden,

En eens inshaAllah zal hij je bevrijden,

Van al je pijn je zorgen en verdriet.

Eens inshaAllah zal je niet meer huilen,

Eens inshaAllah voel je je niet meer zo klein,

Eens inshaAllah zal je echt gelukkig zijn.
 
Op mijn blog staan nog meer gedichten neem gerust een kijkje.
 
Liefs je zuster fi dien
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
zachtehartje1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zachtehartje1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 20:33

salamo3alaykom lieve broeders en zusters fi dien

mashaallah, mashaallah, ik weet niet hoe ik jullie mag bedanken, jullie reaktie is zeer belangrijk voor me.iIk ben blij voor jullie reaktie, ik voel ben niet alleen.

ik heb grote steun van jullie nodig soms heb ik het moeilijk, of ik hier ooit bovenop kom, das grote vraag, inschaallah ik vertrouw op allah en jullie lieve broeders en zusters.

moge allah ons in bescherming nemen

wasalaam

zachthartje1

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2009 om 15:35

Salaam Aleykoum

Vertrouw alleen op Allah zuster,

 

Veel sterkte

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.