Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag aan het forumbeheer

 Post Reply Post Reply
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag aan het forumbeheer
    Geplaatst op: 01 februari 2010 om 00:00
Geacht Forumbeheer,

Welke betekenis moet ik hechten aan het feit dat u, op de forumpagina, regelmatig een foto plaatst van de zwaarden van Mohammed?

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2010 om 21:04

Ze zijn nog in overleg?

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2010 om 15:23

Hahahhaah waarom gaan jullie niet met ze 2tjes in overleg.

 

check gelijk www.bijbelenkoran.nl en check hoevaak het woord zwaard in de bijbel tegen komt in vergelijking met de koran.

 

Have fun

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2010 om 00:26
Dag oegt_najiha,

Voor zover mij bekend heeft Jezus nooit het zwaard gehanteerd. Integendeel! Dit in tegenstelling tot Muhammad die, blijkens de authentieke (c.q. jouw eigenste) islamitische geschiedschrijving, tal van moorden op zijn geweten heeft.

Vriendelijke groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2010 om 00:56
Kruis tochten  die nog steeds aan de gang zijn
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2010 om 01:07
Laten wij dan tenminste wijzer zijn!
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2010 om 10:08

Het zwaard is onlosmakelijk verbonden met de islam, zoals het kruis met het christendom.

Hoe denk je dat mohammed het arabisch schiereiland heeft veroverd? Niet met een dunschiller.

 

Terug naar boven
Apophis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Apophis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2010 om 00:57

Ook het christendom kent het leer van de zwaard. Ik wil het best nog eens opzoeken voor je maar ergens in de bijbel zegt Jezus dat hij het zwaard komt brengen op aarde. Ook wordt er de vraag gesteld door enkele mensen aan Jezus of ze zwaarden mogen dragen. Jezus antwoordt: "Draag er maar 2..."

Mijn bron is een documantaire. Ik weet NOG niet WAAR dit in de bijbel staat, maar ben ervan overtuigd DAT het er staat. Wie weet ga ik er nog achteraan.

"Wat zonder bewijs beweerd wordt, kan ook zonder bewijs worden ontkend."(Euclides)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2010 om 11:31
Dag Apophis,

Zie hier:

http://www.freethinker.nl/index.php?option=com_content&task= view&id=50

Blijft het Evangelie als grote inspiratiebron voor geweldloos verzet.

Groet, Alzukar



Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Apophis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Apophis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2010 om 12:38

Beste alzukar,

Zie hier:

http://www.nujij.nl/jezus-is-vrede-nee-het-zwaard-!.2015894. lynkx

Ik kan niet ontkennen dat er passages zijn in de bijbel die pleiten voor vrede.

Ik ben benieuwd wat jou reactie zal zijn op deze passages die toch niet zo vredevol zijn. Lees ook de reacties aub, ook daar staan enkele passages in.

Groetjes terug.

"Wat zonder bewijs beweerd wordt, kan ook zonder bewijs worden ontkend."(Euclides)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2010 om 14:49
Dag Apophis,

Voor zover mij bekend waren de vroege christenen niet gewelddadig. Dat is pas later gekomen, en ook niet overal, en heeft vermoedelijk zijn "sporen" nagelaten in met name de Evangelie�n volgens Matthe�s en Johannes.

Groet, Alzukar


Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Apophis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 februari 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Apophis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2010 om 23:24

Beste Alzukar,

Ik heb niet veel bijbelkennis maar ik ga het toch proberen. Wellicht kan je mij wel overtuigen want wat ik nu ga zeggen is wat mij bij is gebleven.

Het kan zijn dat ze werkelijk niet geweldadig waren. Alleen ben ik het daar niet geheel mee eens. Ik geef toe dat de bijbel OOK passages heeft die geweld verafschuwen. Maar we moeten niet vergeten dat de bijbel is geselecteerd door een groep mensen uit vele literatuur. Alles wat niet in de bijbel is opgenomen heeft een naam, volgens mij "apocrieve teksten". Misschien weet jij wel beter dan mij over welke teksten ik het heb.

Het punt is dat die teksten wel bewaard zijn door de kerk. En hierin vinden we toch wel geweldadige scenes. Het is niet meer dan logisch dat de bijbel is gezuiverd van geweld. Dat kan ook niet anders, want ze leefden onder Romeins gezag.

De bijbel vandaag de dag bevat zoals ik al heb aangetoond toch wel enige verzen die niet liefdevol zijn. Zo zijn er nog meer teksten die WEL zijn opgenomen en toch geweldadig zijn. Denk aan het lot van homo's volgens de bijbel. Zelfs stenigingen staan erbij. Al met al vind ik niet dat de bijbel geweldloos is.

Ik kan je eventueel een documantaire aanraden, waaruit wel blijkt dat de vroeger christenen, eventueel Jezus zelf ook, wel degelijk aan het rebelleren waren.

Groetjes.

"Wat zonder bewijs beweerd wordt, kan ook zonder bewijs worden ontkend."(Euclides)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2010 om 20:58
Dag Apophis,

Ik wil die documentaire best zien. De enige mij bekende, aan Jezus z�lf toegeschreven, geweldsdaad is dat hij de kooplieden uit de tempel ranselde. Zeer terecht vind ik.

Wat betreft de vier (synoptische) Evangelie�n zoals die zijn opgenomen in het Nieuwe Testament: de keuze juist d��rvoor zal altijd omstreden blijven. En er hebben wel m��r "zuiveringen" plaatsgevonden zoals bijvoorbeeld voor wat betreft de gnosis. Deze laatste er helem��l eruithalen hebben ze nooit aangedurfd. Daarover, en over nog heel veel meer zaken die rond/na Jezus hebben gespeeld, kun je bv. lezen in "Geschiedenis van het vroege Christendom" van Eginhard Meijering (Uitg. Balans, 2004). Een dikke pil waarmee je voorlopig nog niet klaar zult zijn.

Groet, Alzukar    
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2010 om 00:57
Van de, ook vandaag nog, linksboven op de home-page van dit forum getoonde "Profeet-zwaarden" heb ik inmiddels begrepen dat het hier gaat om, voor toeristische doeleinden bestemde rommel.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.