Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nasheed Al ajama over Hijab (NL vertaald)
    Geplaatst op: 04 juli 2012 om 00:34
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

*Kuch

Het filmpje vind ik ook beledigend. Iedereen weet nou wel dat soenieten het sjiietische mu'ta huwelijk verachten.

Marocaantje?
Zijn sjiieten in jouw ogen echt zo vreselijk dat hun religie en aanverwante dogma's nog even door het slijk gehaald moeten worden?



Géén antwoord is óók een antwoord: ofwel trek je eigen conclusie. We zijn nu inmiddels bijna 3 weken verder.
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2012 om 16:00
*Kuch

Het filmpje vind ik ook beledigend. Iedereen weet nou wel dat soenieten het sjiietische mu'ta huwelijk verachten.

Marocaantje?
Zijn sjiieten in jouw ogen echt zo vreselijk dat hun religie en aanverwante dogma's nog even door het slijk gehaald moeten worden?

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2012 om 10:11
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door mohammad48

..... 

Asalaam 3alaikoum mohammed48,

Ik moet me nog verontschuldigen dat ik nog niet op je andere berichten heb gereageerd. Wanneer ik voldoende tijd heb zal ik dit doen InchaAllaah. Excuses.

Groeten,
Marocaantje

Wa 3alaikoum salaam Marocaantje, 

Geen probleem, excuses zijn overbodig, iedereen heeft zijn of haar beslommeringen. Elhamdulillah.

wa salaam

m48
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2012 om 01:50
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

..... 

Asalaam 3alaikoum mohammed48,

Ik moet me nog verontschuldigen dat ik nog niet op je andere berichten heb gereageerd. Wanneer ik voldoende tijd heb zal ik dit doen InchaAllaah. Excuses.

Groeten,
Marocaantje


Aangepast door Marocaantje - 16 juni 2012 om 01:51
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2012 om 01:48
In eerste instantie geplaatst door whatalies

Beste Marokkaantje,

De door jou geplaatste filmpje kan uitermate beledigend zijn voor sjiieten. Je meent het alleenrecht te hebben op beledigen? Als jouw lange teentjes worden aangeraakt snel je naar het beheer om te roepen dat je aua hebt. 
Daarin ben je een hypocriet.

Iedereen kan een bericht rapporteren aan het beheer. Niet alleen ik hoor. Wink

In eerste instantie geplaatst door whatalies

Jij wordt gesteund door het beheer. Weet je waarom? Je bent soenniet. Dat is de reden waarom jij meer rechten hebt dan anderen.

Dit neem ik niet eens serieus. Vind het eerder lachwekkend.

Groeten,
Marocaantje


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 17:25
Beste Mohammad,

Ik ben naar mijn mening duidelijk. Vrijheid van meningsuiting is het fundament van elke vrijheid, inclusief vrijheid van godsdienst. Oftewel, zonder vrijheid van meningsuiting bestaat ook geen vrijheid van godsdienst. 

Ik gaf in mijn reactie op Marokkaantje aan dat haar filmpje beledigend kon zijn voor sjiietten. Zij neemt het recht dat te doen. Waarom? 

Zij heeft een klacht ingediend bij het beheer tegen Alzukar, omdat Alzukar,s bijdrage haar kwetste .

Die dubbele moraal, mijn beste Mohammad, is stuitend. En dat verwijt maak ik haar en het beheer.

Je kunt me scherpte verwijten. Beledigend ben ik niet. Je begrijpt dat ik slechts vanuit mijn eigen moraal in staat ben het woord " beledigend" inhoud te geven. Het is niet en nooit mijn bedoeling iemand te beledigen om het beledigen. 
Ik tracht konsekwent, met onderbouwing, aan te geven wanneer ik zie dat er iets niet deugd.

En m.i. Is dat in het geval Alzukar zo.

Groet,

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 16:18
Beste Whatalies, 

Leg het dan nog eens beter uit wat je bedoelt. 

En laat het ons respectvol houden, zonder verwijten naar elkaar. 

En als we van mening blijven verschillen dan is dat ook maar zo. 

Er zijn geen potten gebroken met van mening te verschillen. 

Er worden pas potten gebroken en levens verwoest door de eigen mening op te dringen aan de ander.

groet
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Door Marokkaantje geplaatst  op 31 december 2011 om 00.54 uur:


Ze staat open voor discussie mits het respectvol is? 



Yep, daar sta ik ook nog steeds achter. Ook na het zien van bovenstaande link. Begrijp dan ook niet wat jij daarmee wilt bewijzen. 

Groeten en succes met je zoektocht. Embarrassed
Marocaantje



Beste Marokkaantje,

De door jou geplaatste filmpje kan uitermate beledigend zijn voor sjiieten. Je meent het alleenrecht te hebben op beledigen? Als jouw lange teentjes worden aangeraakt snel je naar het beheer om te roepen dat je aua hebt. 
Daarin ben je een hypocriet. 

Je wilt meekaatsen, weet dat de bal terug kan komen.

Jij wordt gesteund door het beheer. Weet je waarom? Je bent soenniet. Dat is de reden waarom jij meer rechten hebt dan anderen.

Jij en het beheer dienen zich te schamen.



Aangepast door Whatalies - 15 juni 2012 om 16:33
Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 15:25
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Lyse-la,

Geloof niet alles wat je leest. De vraag wie Alzukar heeft aangegeven is .......

Alzukar is jarenlang trouwforumlid geweest. Hij was en is wars van religies. Hij onderbouwde zijn visie met argumenten. Natuurlijk kan ik niet beantwoorden wat hij bedoeld heeft met 'interpretief rotzooitje'.

Dat is geen geheim. Na het lezen van dat bericht van alzukar (waar jij hierboven naar suggereert) heb ik dat als beledigend ervaren. Dit heb ik aangegeven bij het beheer en daar waren ze het blijkbaar met mij eens.

Groeten,
Marocaantje
 
Wat iemand als "beledigend" ervaart hoeft dat nog niet te zijn in feitelijke zin en kan bovendien ontstaan vanuit een context/sfeer die iemand zélf creëert. Zo kan ik het heel goed begrijpen als mensen uit hun dak gaan wanneer iemand  bovenstaande haat-video jegens andersgelovigen plaatst. Want dat is het, niets meer of minder: andersgelovigen afschilderen als achterlijk.
 
Maar goed. Op dit moment moet ik gebruik maken van de computer van een vriend van mij om dit bericht te kunnen plaatsen. Vanaf mijn eigen computer kan niet omdat mijn IP-adres is geblokkeerd door het forumbeheer. Heb jij, Marocaantje, mij misschien inmiddels óók al aangegeven en zo ja, wat heb je nu dan weer als "beledigend" ervaren?
Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 14:16

In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Lyse-la,

Geloof niet alles wat je leest. De vraag wie Alzukar heeft aangegeven is .......

Alzukar is jarenlang trouwforumlid geweest. Hij was en is wars van religies. Hij onderbouwde zijn visie met argumenten. Natuurlijk kan ik niet beantwoorden wat hij bedoeld heeft met 'interpretief rotzooitje'.

Dat is geen geheim. Na het lezen van dat bericht van alzukar (waar jij hierboven naar suggereert) heb ik dat als beledigend ervaren. Dit heb ik aangegeven bij het beheer en daar waren ze het blijkbaar met mij eens.

Groeten,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2012 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Door Marokkaantje geplaatst  op 31 december 2011 om 00.54 uur:


Ze staat open voor discussie mits het respectvol is? 



Yep, daar sta ik ook nog steeds achter. Ook na het zien van bovenstaande link. Begrijp dan ook niet wat jij daarmee wilt bewijzen. 

Groeten en succes met je zoektocht. Embarrassed
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2012 om 17:39
Door Marokkaantje geplaatst  op 31 december 2011 om 00.54 uur:


Ze staat open voor discussie mits het respectvol is? 


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 20:06
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

Als het klopt wat jij schrijft Whatalies, dan zou dat idd reuze hypocriet zijn. Maar dat is niet de indruk die ik krijg als Marocaantje schrijft 'Ik sta open voor elke denkwijze en vorm van discussie' en 'Ik vind het alleen maar goed dat mensen kritisch zijn'.

Wat Alzukar betreft... wat zou hij bedoeld hebben met 'interpretief rotzooitje'? Want op zichzelf lijkt mij dat geen oneerbiedige stelling. Dan zal hij gedacht hebben aan de op schriftstelling en/of vertaling van de teksten... of aan invloedrijke en minder invloedrijke islamgeleerden wiens interpretaties niet altijd even aannemlijk zijn.
Dus ik gok dat Alzukar het voorafgaand aan deze stellingname al vrij bont had gemaakt...


Beste Lyse-la,

Geloof niet alles wat je leest. De vraag wie Alzukar heeft aangegeven is .......

Alzukar is jarenlang trouwforumlid geweest. Hij was en is wars van religies. Hij onderbouwde zijn visie met argumenten. Natuurlijk kan ik niet beantwoorden wat hij bedoeld heeft met 'interpretief rotzooitje'.
Meestal doelde hij op de misstanden die voortvloeiden uit religies. En eerlijk beschouwd, lijkt me daar een kern van waarheid in te zitten. Bekijk hoe de islam wereldwijd vorm krijgt. Kijk naar Saoedi Arabië, noord Soedan, Afghanistan, Pakistan, etc. Dan is het woord rotzooitje een eufemisme. 

Ik raad je aan meerdere bijdrages van Alzukar te lezen. Plaats dat naast hetgeen de spamfilmpjes die hier gedoogd worden. Direct voel je je dhimmi.

Groet,




Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 19:50
blij dat je nog niet 'gebanned' bent trouwens :)
Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 19:49
Als het klopt wat jij schrijft Whatalies, dan zou dat idd reuze hypocriet zijn. Maar dat is niet de indruk die ik krijg als Marocaantje schrijft 'Ik sta open voor elke denkwijze en vorm van discussie' en 'Ik vind het alleen maar goed dat mensen kritisch zijn'.

Wat Alzukar betreft... wat zou hij bedoeld hebben met 'interpretief rotzooitje'? Want op zichzelf lijkt mij dat geen oneerbiedige stelling. Dan zal hij gedacht hebben aan de op schriftstelling en/of vertaling van de teksten... of aan invloedrijke en minder invloedrijke islamgeleerden wiens interpretaties niet altijd even aannemlijk zijn.
Dus ik gok dat Alzukar het voorafgaand aan deze stellingname al vrij bont had gemaakt...

Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 18:59
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

hihi dus we moeten ons netjes gedragen...

Wat bedoel je met moslims die kritisch zijn t.o.v. de islam in praktijk? Heeft dit met afwijkende interpretaties te maken? Afwijken mag, maar niet te veel zeg maar. Zoiets?
Dan gok ik dat Alzukar tot groep 2 behoorde... (?)

Openlijk een ander geloof aanhangen mag ook niet van de religieuze SS!?!? Maar wat dan van het interreligieuze debat? Of moeten we daarvoor naar een ander forum uitwijken?

Elk geloof wordt gepraktiseerd. Het is volstrekt rechtvaardig en noodzakelijk te onderzoeken wat de maatschappelijke en individuele consequenties zijn van een religie. Religie wordt o.a. Vorm gegeven door de praktijk van alledag. 
Er zijn, weinig helaas, kritische moslims. Ze ageren vaak niet tegen hun heilige boek, de Koran, maar wel tegen geleerden(?) en imams en religieuze fanatici.

Natuurlijk is de islam multiinterpretabel. Daarom zijn er vele kleurschakeringen, vaak vermengd met culturele gewoonten. Zo wordt de islam in Saoedi Arabië anders geleefd dan in Indonesië. 

Alzukar hoorde niet tot de tweede groep. Hij werd, zoals anderen geslachtofferd. De reden is nooit duidelijk geworden. Hij verdween gewoon, zoals opposanten van assad ook verdwenen.
De reden van de ban is onduidelijk. Je weet nooit of je morgen hier nog bestaat. 
Zegt dit iets over de islam of over de mogelijk foute interpretaties van het beheer?

Je moet weten dat er maar 1 geloof is, t.w. De islam. De andere monotheïstische religies hebben hun kans gehad en niet genomen. Mohammed moest daarom verschijnen. Hij is de laatste profeet. De islam is daarmee het sluitstuk. Dat kan en mag niet in twijfel getrokken worden. Andere geloven worden niet getolereerd. Ons wordt wijsgemaakt dat binnen geloof geen dwang is. Laat je niets wijs maken. Ons wordt wijsgemaakt dat misstanden voortkomen uit cultuur. Laat je niets wijs maken.

Een interreligieus debat met een moslim? Waarover? Bij voorbaat ben ik een onwetende. Hun superioriteitsgevoel is groots.

Ik dien nu enige nuance aan te brengen. Er zijn wel degelijk zeer tolerante orthodoxe moslims.  Je moet ze echter met een lampje zoeken.

Groet,

Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 18:34
ok helder. Ik kan mij wel gedragen hoor :)

Maar dan komen we toch terug op mijn eerste post hierboven. De ondertiteling in het filmpje dat deze topic inleidt is disrespectvol en zwaar beledigend richting sexy vrouwen. Whatalies vindt het hypocriet dat deze filmpjes wel gepost mogen worden terwijl niemand een element van islam mag beledigen. Ikzelf ben niet zozeer van mening dat het filmpje niet gepost mag worden, maar ik vind de inhoud op z'n minst verwonderlijk en ik vraag mij o.a. af of dit werkelijk de tekst is die er gesproken wordt (in recitatievorm wat overigens erg mooi gedaan is).
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 18:03
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

Dat is goed nieuws :D

Ik zie dat de vete tussen jou en whatalies al enige tijd duurt...
Het lijkt mij persoonlijk juist goed om ook anti-islam leden te hebben. Fijne kritische noot zeg maar... beter voorbereid op NL lijkt mij... of is dat wat jou betreft een oneigenlijke insteek?

Laatst las ik een topic door waarin een niet-gelovige helemaal werd afgerost (figuurlijk) omdat hij de culturele clash aanstipte, misschien op een wat onhandige manier maar toch een leuke poging om nader te komen aan de ideeen van moslims en moslima's. Waarom zijn mensen daar zo allergisch voor? Enig idee?

Dag lyse-la,

Er bestaan altijd mensen die anders zullen denken/geloven.

Ik sta open voor elke denkwijze en vorm van discussie mits dit uiteraard respectvol gebeurd. Mensen die de Koran, Profeet en nog meer zaken beledigen zijn naar mijn mening niet respectvol bezig. Met dat soort mensen heeft het dan ook niet altijd zin om in discussie te gaan. 

Ik vind het alleen maar goed dat mensen kritisch zijn. Dat ben ik zelf ook maar laat elkaar wel in waarde. Lijkt mij toch niet teveel gevraagd.Embarrassed

Groetjes,
Marocaantje


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 17:27
Dat is goed nieuws :D

Ik zie dat de vete tussen jou en whatalies al enige tijd duurt...
Het lijkt mij persoonlijk juist goed om ook anti-islam leden te hebben. Fijne kritische noot zeg maar... beter voorbereid op NL lijkt mij... of is dat wat jou betreft een oneigenlijke insteek?

Laatst las ik een topic door waarin een niet-gelovige helemaal werd afgerost (figuurlijk) omdat hij de culturele clash aanstipte, misschien op een wat onhandige manier maar toch een leuke poging om nader te komen aan de ideeen van moslims en moslima's. Waarom zijn mensen daar zo allergisch voor? Enig idee?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 17:22
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

Owh wacht, correctie. Alzukar behoorde vast tot de eerste groep. Want ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de koran een interpretief rotzooitje is.

Klopt helemaal.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 17:21

In eerste instantie geplaatst door lyse-la

hihi dus we moeten ons netjes gedragen... 
Wat bedoel je met moslims die kritisch zijn t.o.v. de islam in praktijk? Heeft dit met afwijkende interpretaties te maken? Afwijken mag, maar niet te veel zeg maar. Zoiets?
Dan gok ik dat Alzukar tot groep 2 behoorde... (?)

Openlijk een ander geloof aanhangen mag ook niet van de religieuze SS!?!? Maar wat dan van het interreligieuze debat? Of moeten we daarvoor naar een ander forum uitwijken?

Welkom op het forum lyse-la.

Ach..Whatalies is anti-islam. Dus het verbaast me niet wat hij hierboven allemaal plaatst. Ik ben hier inmiddels al een aantal jaren lid en de leden die (niet vrijwillig) verdwijnen hebben er het allemaal naar gemaakt.

Anders was Whatalies hier ook niet meer te bekennen als dit forum zo anti-niet-gelovige zou zijn. Maar aan de andere kant begrijp ik het wel hoor. Je hebt altijd mensen tussen zitten die consequenties niet willen aanvaarden en maar blijven wijzen naar een ander. Want zelf maak je immers nooit fouten. Embarrassed

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 17:21
Owh wacht, correctie. Alzukar behoorde vast tot de eerste groep. Want ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de koran een interpretief rotzooitje is.
Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 17:09
hihi dus we moeten ons netjes gedragen...

Wat bedoel je met moslims die kritisch zijn t.o.v. de islam in praktijk? Heeft dit met afwijkende interpretaties te maken? Afwijken mag, maar niet te veel zeg maar. Zoiets?
Dan gok ik dat Alzukar tot groep 2 behoorde... (?)

Openlijk een ander geloof aanhangen mag ook niet van de religieuze SS!?!? Maar wat dan van het interreligieuze debat? Of moeten we daarvoor naar een ander forum uitwijken?
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

Ach ok. Blij dat jij er zo over denkt!
Ik ben nieuw op dit forum, dus Alzukar ken ik niet. Mag hij/zij niet meer op dit forum schrijven?
Dat klinkt wat eigenaardig terwijl niet-moslims openlijk aan de schandpaal genageld mogen worden.

Alzukar is gebanned. Er zijn 2 "groepen" die grote kans lopen gebanned te worden op islamitische fora:
- niet-moslims die te kritisch zijn of openlijk een ander geloof aanhangen
- moslims die kritisch zijn t.o.v. de islam in praktijk.

De eerste groep is relatief ongevaarlijk voor islamitische fora. Ze worden als ongelovigen bezien en derhalve niet serieus genomen. 

De tweede groep loopt groter risico en niet alleen op de diverse fora. Ook in de islamitische wereld kunnen ze onderdrukt worden, zoniet erger. De kudde dient met alle middelen bij elkaar te blijven, ook al sneuvelt de waarheid.

Je geeft terecht aan dat het eigenaardig is dat niet-moslims openlijk aan de schandpaal genageld mogen worden. Welkom in de wereld van de hypocrisie. De fora maken dankbaar ge- en misbruik van alle democratische geneugten. De lasten wensen ze niet te dragen. Zie het als een puberale overgangsfase.

Er zijn vele islamitische fora. Islaam.nl is betrekkelijk gematigd. Er zijn fora waar de religieuze SS zwaar waakt en elimineert.

Groet,

Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 11:43
Ach ok. Blij dat jij er zo over denkt!
Ik ben nieuw op dit forum, dus Alzukar ken ik niet. Mag hij/zij niet meer op dit forum schrijven?
Dat klinkt wat eigenaardig terwijl niet-moslims openlijk aan de schandpaal genageld mogen worden.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door lyse-la

Beste Whatallies,

Ik reageerde nog op het filmpje van Qisas. Het verbaast mij hoe (voorvechters van) sexy vrouwen worden weggezet. Met teksten als:
'Zij hebben zichzelf vernederd. Ze zijn laag bij de grond'
'Begijp dat zij verachtelijk zijn geworden door hun illusie als honden'

En deze slaat echt alles:
'Oh zuster, jouw behoort standvastigheid en waardigheid toe...'
Wat blijft er in dit denken dan over voor niet gesluierde vrouwen?!?! Geen standvastigheid en geen waardigheid?

Ik zeg: 'Dit is haatzaaierij'. Om mijzelf maar in populaire termen uit te drukken :)

Beste Lyse-la,

Je neemt Qisas te serieus. Hij spamt hier een aantal goedkope reclamefilmpjes, laat zich niet aanspreken en verdwijnt als een laffe dief in de nacht.

Gevaarlijker is dat de beheerders van dit "forum" deze " werkwijze" tolereert, terwijl ze tolerante andersdenkenden als bijv. Alzukar bannen. 

Elk geloof kent haar orthodoxe en mogelijk zieke varianten. Dit is er een van. Domheid en religieus fascisme laat zich niet uitbannen. 

Groet,

Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 00:21
Beste Whatallies,

Ik reageerde nog op het filmpje van Qisas. Het verbaast mij hoe (voorvechters van) sexy vrouwen worden weggezet. Met teksten als:
'Zij hebben zichzelf vernederd. Ze zijn laag bij de grond'
'Begijp dat zij verachtelijk zijn geworden door hun illusie als honden'

En deze slaat echt alles:
'Oh zuster, jouw behoort standvastigheid en waardigheid toe...'
Wat blijft er in dit denken dan over voor niet gesluierde vrouwen?!?! Geen standvastigheid en geen waardigheid?

Ik zeg: 'Dit is haatzaaierij'. Om mijzelf maar in populaire termen uit te drukken :)
Terug naar boven
Ar Ouet Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 juni 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ar Ouet Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2012 om 23:58
In eerste instantie geplaatst door mohammad48

Beste Ar Ouet,

Waarom moest Jezus komen? Was Mozes dan al niet voldoende?

Vertelde Jezus iets anders en was hij gekomen om de Wet te veranderen? 
Ik ga voor geweldloosheid c.q. de rede en dat tot het uiterste. Voor wat betreft de Wet: Jezus stelde o.a. mistanden aan de kaak

De evangelieën, zeg je? Heeft Jezus dan meerdere boeken? 
Klopt. Jezus heeft meerdere boeken. Door allerlei mensen opgeschreven en/of geïnterpreteerd. Lees ze alle en ontdek zélf de lijn.

Of bedoel je het evangelie volgens Marcus, Johannes, Lucas, Mattheus? 
of misschien volgens Judas of Thomas of het Q-evangelie of de Dode-Zee-rollen 
Of de interpretatie van Paulus? 
't Is moeilijk om een keuze te maken tussen dit grote aanbod van canonieke en apocriefe kennis.
Zoals ik al zei: lees alles en maak zélf je keuze.

Misschien dat de Islam alles wat eenvoudiger maakt als je de Koran ook zelf gaat lezen en niet laat voorlezen door iemand anders?
Ik houd niet van "eenvoud". Ik denk liever zélf na. Ja, ik lees ook in de Koran. Maar niet in de Koran alléén.


Er is niets nieuws onder de zon. 
De Boodschappen van God blijven dezelfde. 
De mens maakt er een eigen versie van en dringt ze op aan anderen met alle nadelige gevolgen.
De Boodschappen van God sijpelen slechts beetje bij beetje naar ons door. Dat is het probleem.

Groet,
Ar OuetEmbarrassed



Luister naar de Stilte van de regen...
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2012 om 16:29
Beste lyse-la,

Licht je nader toe. 

Groet,

Terug naar boven
lyse-la Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2012
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote lyse-la Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2012 om 11:41
Zoals niet-moslims hier worden neergezet vind ik echt niet kunnen hoor!
Net alsof sexy vrouwen verdorven zijn, wat een onzin!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.