Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBiologische evolutie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Biologische evolutie
    Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:01

Harith2 schreef ergens:

dit heeft niets, maar dan ook niets te maken met de evolutietheorie (die trouwens maar een verhaaltje is, er is niet ��n echt bewijs gevonden)

studie van de fossielen toont duidelijk aan dat de mens uit het niets is verschenen

Je weerlegt het zelf al in je de 2e quote, mits je de laatste ongefundeerde bewering weglaat. De evolutietheorie heeft wel degelijk een fundament, dat velen zien als aanwijzing of bewijs voor deze theorie.

Hoe wil jij het gaan volhouden dat de mens uit het niets is verdwenen, terwijl er in ons fossielenbestand legio voorbeelden zijn van mensen, mensachtigen of aapachtigen die niet allemaal uit het niets zijn verschenen. Kijkend naar de homioninidae, homininae en hominidae, bijvoorbeeld.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:02
Verder zou ik graag willen dat deze thread zich PUUR bezig houdt met biologische evolutie. Dus geen gedachten met betrekking tot onstaan van het universum of het ontstaan van de eerste cel. Het is beter dat wij in deze discussie ons bezig houden met biologische evolutie en niet teveel off-topic raken.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:44

Om meer over de leugen van de evolutietheorie te leren verwijs ik naar de volgende links.

www.harunyahya.com

http://www.darwinism-watch.com/

http://www.darwinismrefuted.com/

http://www.evolutiondeceit.com/

Je kunt ok gratis naar filmpjes over deze kwestie kijken

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:51
Kunnen mutaties inderdaad een soort verbeteren? Ik weet wel dat alleen de goede mutaties geacht worden door het selectieproces te komen, maar is het echt zo'n krachtig proces? Weet jij wat kansberekeningsstudies hierover?
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door salahdin

Om meer over de leugen van de evolutietheorie te leren verwijs ik naar de volgende links.

www.harunyahya.com

http://www.darwinism-watch.com/

http://www.darwinismrefuted.com/

http://www.evolutiondeceit.com/

Je kunt ok gratis naar filmpjes over deze kwestie kijken

 

Salahdin,

Dat jij ongelooflijk graag goed wilt overkomen is een gegeven, maar dat jij sites gaat geven als reactie op een wetenschappelijke thread, getuigt natuurlijk niet van intelligentie. Kom eens met voorbeelden WAAROM het niet kan. Laat eens zien dat je ook discussieercapaciteiten in je hebt.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 11:41

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

Kunnen mutaties inderdaad een soort verbeteren? Ik weet wel dat alleen de goede mutaties geacht worden door het selectieproces te komen, maar is het echt zo'n krachtig proces? Weet jij wat kansberekeningsstudies hierover?

Ik heb niet de beschikking over een onderzoek zoals jij deze bedoelt. Het is echter wel zo dat mutaties berusten op toeval en dat wanneer ze puur voordelig zijn, ze worden doorgegeven, oftewel Natuurlijke Selectie selecteert de beste eigenschap, omdat de beste eigenschap de meeste kans op overleven geeft.

Ik ben zelf nog bezig met het denken over alle mogelijke plaatsen van mutaties. Dus niet alleen de DNA-directe mutaties, maar ook mutaties in Ef-TU (een elongatiefactor tijdens de transcriptie.) enzovoorts.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 15:30

 

[/QUOTE]

Salahdin,

Dat jij ongelooflijk graag goed wilt overkomen is een gegeven, maar dat jij sites gaat geven als reactie op een wetenschappelijke thread, getuigt natuurlijk niet van intelligentie. Kom eens met voorbeelden WAAROM het niet kan. Laat eens zien dat je ook discussieercapaciteiten in je hebt.

[/QUOTE]

Sinds wanneer  is het geven van links over een bepaald onderwerp niet intelligent.Als moslim geloof ik helemaal niet in de evolutie theorie. Daarom wilde ik links geven waar mijn standpunt verdedigt wordt. Ik geloof nl. niet dat een vis op een bepaald moment  kikkers als nakomelingen krijgt. Deze theorie slaat nergens op .

Omdat mijn Godsdienst het verbiedt zal ik niet overgaan tot de beledigingen die je maakt.Ik wil me niet tot dat niveau verlagen.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 16:04

Beste Salahdin,

evolutionisten geloven ook niet dat er opeens zomaar kikkertjes uit een vis kwamen.  Ik vraag me af waar je zoiets vandaan hebt, want de persoon die dat beweert, heeft duidelijk de evolutietheorie niet bestudeerd.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door salahdin

 

Salahdin,

Dat jij ongelooflijk graag goed wilt overkomen is een gegeven, maar dat jij sites gaat geven als reactie op een wetenschappelijke thread, getuigt natuurlijk niet van intelligentie. Kom eens met voorbeelden WAAROM het niet kan. Laat eens zien dat je ook discussieercapaciteiten in je hebt.

[/QUOTE]

Sinds wanneer  is het geven van links over een bepaald onderwerp niet intelligent.Als moslim geloof ik helemaal niet in de evolutie theorie. Daarom wilde ik links geven waar mijn standpunt verdedigt wordt. Ik geloof nl. niet dat een vis op een bepaald moment  kikkers als nakomelingen krijgt. Deze theorie slaat nergens op .

Omdat mijn Godsdienst het verbiedt zal ik niet overgaan tot de beledigingen die je maakt.Ik wil me niet tot dat niveau verlagen.

 

[/QUOTE]

Ik zie al dat jouw idee van biologische evolutie kant noch wal raakt. Dat jij links geeft, doet de discussie niet goed en laat zien dat jij eigenlijk niet je eigen kijk kunt geven op waarnemingen en dat noem ik niet intelligent.

Ik heb geen enkele belediging geplaatst. Ik heb alleen gezegd dat je zo niet intelligent overkomt en dat is gewoon een mening die wel meer mensen zullen hebben.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 16:26
Het geven van de links doet de discussie volgens mij wel goed omdat dan informatie kan gehaald worden om een standpunt in te nemen.Zo worden ook de beide kanten van het onderwerp belicht.  Niet iedereen weet zoveel af van de evolutietheorie .
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 16:34

Hallo Kim

Hoe je het draait of keert op een bepaald moment moet een bepaald schepsel  andere schepsels als nakomelingen krijgen. Als we deze theorie zouden volgen zouden de mensen van later er anders uitzien als nu. Omdat men de Almachtige (swt) Schepper ontkent heeft  men zijn toevlucht gezocht naar deze leugens om het geweten te sussen.Op dit moment heb ik niet veel tijd maar ik zal misschien        later  insha'Allah de bewijzen tegen de theorie bestuderen .

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 17:06

In eerste instantie geplaatst door salahdin

Het geven van de links doet de discussie volgens mij wel goed omdat dan informatie kan gehaald worden om een standpunt in te nemen.Zo worden ook de beide kanten van het onderwerp belicht.  Niet iedereen weet zoveel af van de evolutietheorie .

In een discussie geef som je argumenten op, weerleg je tegenargumenten en bevestig je dit met links. Het enige wat jij doet is links geven, die ik dan moet gaan lezen. Dit is namelijk niet het belichten van twee kanten. Dit is eenzijdig links opnoemen. Ik kan je ook genoeg wetenschappelijke sites geven die pleiten voor de evolutietheorie en die onweerlegbaar bewijsmateriaal bevat.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 17:08

Van vissen naar amfibieen --> het hart.

Het is inderdaad dat een vis niet zomaar op het droge kan leven, zoals een amphibie ook niet zomaar op het droge kan leven.

Wij weten dat een vis in het water leeft en een enkelvoudige bloedsomloop heeft. Het bloed gaat uit het hart via de ventrale aorta richting de kieuwen, daar vindt gasuitwisseling plaats en via respectievelijk de arteria carotis en de dorsale aorta stroomt het bloed naar de hersenen en het lichaam. Het hart bestaat uit 1 atrium, 1 ventrikel en een conus arteriosus (schokdemper). Trouwens, in het atrium komt bloed uit de sinus venosus (opslagvat zuurstofarm bloed) binnen.

Laten wij dan eens naar de amphibien kijken. Deze zijn nog wel afhankelijk van water, omdat hun huid niet keratiniseert, hierdoor vindt er in 2 plaatsen watertransport plaats en zal de amphibie altijd in vochtige gebieden moeten leven. Kijken wij naar het hart van de amphibie dan zien wij 2 atria en 1 ventrikel en een iets andere conus arteriosus. Tevens hebben de amphibien longen ontwikkeld. Via de conus arteriosus gaan vier bloedvaten het lichaam in. Een linker en een rechter aortaboog en een linker en rechter truncuspulmocutaneus die respectievelijk naar de long (nieuw aspect in organisme) en naar de huid (zie vis) gaan voor de gasuitwisseling. Vanuit de longen en de huid komen de aderen weer in het linker atrium om zo zuurstofrijkbloed via de aorta het lichaam in te sturen. Het zuurtstofarme bloed uit het lichaam komt via de sinus venosus (opvangvat) weer in het rechteratrium.

Knap staaltje aanpassing van een amphibie om het land te veroveren, dit is maar 1 aspect dat bijvoorbeeld aangepast is in de loop van de tijd. Er zijn er meerdere.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 17:16

Hello,

ik heb in ieder geval vandaag weer wat bijgeleerd  Dus Salahdin, k vertaal het even voor je, aanpassing gebeurt geleidelijk, niet zomaar opeens een kikker die uit een visje springt...

Enne als je fossielen bekijkt, de homo erectus met de homo sapiens vergelijkt of zo, dan is de mens toch ook verandert?

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 17:18

Beste allen,

Discussie levert hier weinig op. Ik constateer, dat evolutietheorie noch Koran in staat is om de oorsprong of evolutie van het leven te 'bewijzen'. Het is en blijft gissen (en uiteindelijk wel of niet geloven).

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hello,

ik heb in ieder geval vandaag weer wat bijgeleerd  Dus Salahdin, k vertaal het even voor je, aanpassing gebeurt geleidelijk, niet zomaar opeens een kikker die uit een visje springt...

Enne als je fossielen bekijkt, de homo erectus met de homo sapiens vergelijkt of zo, dan is de mens toch ook verandert?

Greetz Kim

Dank u Kim voor uw 'vertaling',maar Alhamdoelil'Allah heb ik ook ogen van Alah gekregen en kan ik ook zelf lezen dus ik heb voortaan geen vertalingen nodig.

Verder zegt de Koran dat de mens afstamt van Adam en Eva en als moslim zijnde geloof ik dat ook. Het feit dat de Schepper (swt)  dit zelf zegt is voldoende als bewijs

Zoals ik al zei zal ik later inscha'Allah als ik tijd heb dit verder  bestuderen.  En zal mijn bagage aan kennis over dit onderwerp Inscha'Allah verbeteren zodat ik met duidelijke argumenten en bewijzen kan komen. Het kan zijn dat er ook bewijzen zijn in de overleveringen van de Profeet (vrede zij met hem).

Het verbaast me Vincent,dat je zo snel je conclusies trekt .Het is beter om eerst de bewijzen te zien van de Koran en de Sunnah en dan je oordeel te vellen.

 

 

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 14:53
MasterB, ik ben als leek niet zo ge�nteresseerd in de genotypen, maar meer in de fenotypen.
Als ik 't goed begrijp zal een verbetering van een organisme niet zozeer als zodanig moeten worden beschouwd. Elk organisme is in zijn omgeving bijna helemaal uitgebalanceerd / aangepast. Wat beter is in de ene omgeving is slechter in de andere. Op die manier zou je ook van zoogdieren niet als hogere organismen kunnen spreken.
Als evolutie alleen optreedt door 'soortverbetering' binnen eenzelfde leefomgeving dan moeten er ongelooflijk veel overgangen zijn. De kans om een fosiel van hetzelfde type te vinden moet bijna nul zijn, het zijn geleidelijke schalen.
Als de belangrijkste factor bij evolutie de selectiedruk vanuit de omgeving is, dan heb je volgens mij een ander probleem. Dit verklaart evolutie met sprongen. Ik heb echter altijd een vreemd gevoel bij de barri�re-theorie. Als een paartje van een diersoort ergens heen kan, waarom kan 't dan ook niet terug? En, zou volgens deze theorie dan niet juist gen-verarming optreden?
Wat vind jij?
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 15:21

In eerste instantie geplaatst door Saviourmachine

MasterB, ik ben als leek niet zo ge�nteresseerd in de genotypen, maar meer in de fenotypen.

Ondanks dat je zegt dat je leek bent, kom je wel met kennis over. Ik ga er dus wel vanuit dat je weet dat fenotype = genotype + milieu


Als ik 't goed begrijp zal een verbetering van een organisme niet zozeer als zodanig moeten worden beschouwd.

Niet puur op fenotypisch niveau, want de dingen die jij aanhaalt zijn dingen die we kunnen zien. Een 3e vinger of een andere kleur huid. De genotypische veranderingen uitten zich in fenotype, dus je moet gewoon met beide rekening houden denk ik, mede omdat het fenotype ook wordt bepaald door milieu.

 Elk organisme is in zijn omgeving bijna helemaal uitgebalanceerd / aangepast. Wat beter is in de ene omgeving is slechter in de andere.

Die laatste zin is juist, maar hierin speelt Natuurlijke Selectie de grootste rol.

Op die manier zou je ook van zoogdieren niet als hogere organisme kunnen spreken.

Eerlijk gezegd, geen idee. Hogere organismen impliceren meer intelligentie en dat wordt o.a. gemeten door de verhouding herseninhoud en lichaamsgewicht.

 
Als evolutie alleen optreedt door 'soortverbetering' binnen eenzelfde leefomgeving dan moeten er ongelooflijk veel overgangen zijn. De kans om een fosiel van hetzelfde type te vinden moet bijna nul zijn, het zijn geleidelijke schalen.

Die vele overgangen zijn beter te vangen in variatie denk ik, maar wanneer je kijkt naar vele eigenschappen dan zijn er veel overgangen. Die kans is niet bijna nul, want wanneer wij verschillende fossielen van de vleermuis vinden dan zijn er wel fossielen die gelijk zijn.


Als de belangrijkste factor bij evolutie de selectiedruk vanuit de omgeving is, dan heb je volgens mij een ander probleem. Dit verklaart evolutie met sprongen. Ik heb echter altijd een vreemd gevoel bij de barri�re-theorie. Als een paartje van een diersoort ergens heen kan, waarom kan 't dan ook niet terug? En, zou volgens deze theorie dan niet juist gen-verarming optreden?

Zou je dit laatste beter kunnen uitleggen? 

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 15:35
Allereerst, over geleidelijke schalen. Ik bedoel niet dat er nu geleidelijke schalen zouden zijn, dat zou namelijk juist 't proces van natuurlijke selectie ontkrachten! Het zou betekenen dat natuurlijke selectie helemaal niet zo goed selecteert. Er moeten dus geleidelijke schalen zijn ten gevolge van evolutie, niet ten gevolge van variatie.
Als dat van die vleermuizen algemeen 't geval blijkt te zijn, geef ik de voorkeur aan 'sprongevolutie' boven 'geleidelijke evolutie'.

Selectiedruk vanuit de omgeving: onder invloed van de omgeving worden de best aangepasten geselecteerd. Dus, omdat de omgeving drastisch verandert, moeten de soorten zich aanpassen (dit heeft dus sprongen tot gevolg, geen geleidelijke schalen; 't is aanpassen of verzuipen).
1. Mijn eerste punt, als er twee vogels naar een eiland vliegen, waarom kunnen ze dan ook niet terug? Oftewel, waarom bestaat zo'n barri�re alleen voor de terugreis? En welke vogels vertonen 'wegvlieggedrag' van hun soortgenoten?
2. Waarom zou de soort zich aanpassen door middel van genen met nieuwe functies? Is 't niet logischer te denken dat degenen met genen die door middel van mutaties zijn mislukt in 't voordeel zijn (hier zijn er tenslotte veel meer van)?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.