Islaam.nl Forum
Ik zie de niqaab als verplichting! |
Post Reply |
Schrijver | |
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: Ik zie de niqaab als verplichting! Geplaatst op: 13 januari 2007 om 13:33 |
Assalaamoe alaikoem, De Niqaab De niqaab oftewel de gezichtssluier is een onderwerp waar veel meningsverschil over is onder de �oelema (geleerden). De ene groep geleerden claimt dat het een verplichting is van de moslimvrouw en de andere groep claimt dat het aanbevelingswaardig (moestahab) is. Beide partijen ondersteunen hun argumenten met bewijzen. Alhoewel ook beide partijen eens zijn over het feit dat het een zuivere goede daad is inshaa Allah.
Dit artikel gaat niet over of het wel of niet verplicht is in de islam, de geleerden van de Ahloe Sunnah wal Jamaa'ah, zijn er zelf nog niet over eens en discussi�ren er zelf nog over.
Deze artikel heb ik samengesteld, omdat de dag van vandaag nog steeds geen begrip wordt getoond als een moslimvrouw de besluit genomen heeft om een gezichtssluier te gaan dragen.
Met deze artikel wil ik ook wel zeker aantonen dat de vrouwen in de tijd van de profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) het zeker wel gedragen hebben. De gezichtssluier is dus ook zeker geen innovatie wat ik de dag van vandaag vaak hoor en het is ook niet all��n een gewoonte van de Arabische stammen zoals velen beweren, maar van de islam.
Na het lezen van deze artikel hoop ik dat er wat meer begrip getoond wordt tegenover de moslimvrouw die graag net als de vrouwen van de tijd van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) willen zijn.
Het is algemeen bekend dat de vrouwen van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) hun gezichten bedekten op momenten waar niet-mahram mannen aanwezig waren.
De tafsier geleerden van de Qor-aan At-Tabarie en Al-Qoertoebie hebben de Jilbaab (een overjas) zoals beschouwd door de metgezellen van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) als ook de omstandigheden betreffende de openbaring van Soerat Al-Ahzab vers 59 intensief uitgelegd . Zij verklaren dat toen de gelovige vrouwen 's nachts ('s avonds) naar buiten gingen (met gewone kleding) om hun behoefte te doen sommige huichelaars hen probeerden lastig te vallen, denkende dat de vrouwen slavinnen waren. De vrouwen schreeuwden dan luid wat er voor zorgde dat deze huichelaars op de vlucht sloegen.
Daarop openbaarde Allah (Verheven en Geprezen is Hij) deze vers.
Ibn Abaas en Oebaidah As-Salmaanie hebben gezegd dat het volledig om het lichaam van de vrouw gewikkeld moet zijn zodat niets verschijnt of wordt getoond dan ��n oog waarmee ze kan zien.
At Tabi'ie en Qataadah (moge Allah tevreden over hen zijn) verklaarden dat de Jilbaab gewikkeld moet zijn van boven het voorhoofd, en zo gemaakt dat het de neus bedekt, ( de ogen mogen getoond worden) en de boezem en het merendeel van het gezicht bedekt moeten laten.
Abdoellah Ibn Mas'oed (moge Allah tevreden zijn over hem) welke bekend stond als de meest wetende metgezel in zaken wat Shari�ah betrof. Hij werd Moslim toen hij nog jong was en vanaf dat moment bleef hij bij de b oodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) en vergaarde het begrip van de Qor-aan van hem. 'Omar Ibn El-Khattab (moge Allah tevreden zijn over hem) zei over hem: "Bij Allah, ik ken niemand die beter gekwalificeerd is in het omspringen met situaties aangaande de Qor-aan dan Abdoellah Ibn Mas'oed." Hij (Abdoellah) legt het woord Jilbaab (zoals die genoemd staat in de Qor-aan in Soerat Al-Ahzab vers 59) uit als zijnde een gewaad, die het hele lichaam, met daarbij het hoofd, gezicht en handen inbegrepen, bedekt. (Geciteerd door Ibn Taymiyyah 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem), een andere welbekende en veelwetende metgezel van de boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem). Imam Mohammed bin Sirin (moge Allah tevreden zijn over hem), een van de meest v eelwetend e volgelingen, zei: "Toen ik 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem) vroeg hoe de Jilbaab gedragen diende te worden, demonstreerde hij het aan mij door een kleed over zijn hoofd te trekken, die zijn hele lichaam bedekte, die alleen zijn linker oog onbedekt liet�. Ibn Jarir citeert de mening van Ibn 'Abbaas (moge Allah hen genadig zijn) : "Allah geniet ervan wanneer moslimvrouwen, wanneer zij naar buiten gaan uit noodzaak, hun gezichten bedekken door middel van een stuk van hun buitenste gewaad over hun hoofd neer te laten." (Tafseer Ibn Jarir, boek 22, pagina 29) Verder is betrouwbaar vermeld in de Moewatta van Imam Maalik en in de Soennan van Abou Dawoed dat de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) de vrouwen als ze het gebed aan het verrichten waren hun verbood hun gezichten en handen te bedekken. De profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd dat een moslimvrouw die de pelgrimstocht maakt, haar gezicht en haar handen niet mag bedekken. [Al Boekharie, Moeslim, Sahih Abou Dawoed #1600; authentiek verklaard door Al-Albaanee (moge Allah hen genadig zijn)]. Uit deze overlevering kan men uitmaken dat de gezichtssluier een bekend verschijnsel was onder vrouwen in de tijd van de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem). Anders had de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) het niet verboden tijdens de hadjperiode. Dit staat gelijk aan dat de mannen hun hoofd onbedekt moeten laten tijdens de ihraam, maar Allah weet het beste. Overigens mag deze hadith niet worden opgevat als vrijbrief om de gezicht geheel te ontsluieren tijdens de hadjperiode. Als een man de vrouw kan zien, dan behoort zij haar gezicht weer te sluieren. De moeder van de gelovigen Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: �pelgrim-gangers passeerden ons terwijl wij met de met de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) waren. Toen zij ons naderenden lieten we onze hoofdbedekkingen over onze gezichten vallen�. [Aboe Dawoed en Ibn Majah. Wij kunnen dus concluderen dat het bedekken van de gezicht een prioriteit was van de metgezellinnen van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem). Dit is zeker een karaktertrek van vrouwen die de rechte pad volgden. Zijne eminentie hooggeleerde Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: �ze moet haar gezicht bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.� Toen Soerat An Noer vers 31 neergedaald was zei Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn): �Moge Allah Zijn genade schenken aan de eerste Moehaajiraat (emigranten). Toen Allah (Verheven en Geprezen is Hij) openbaarde: ..... en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,... scheurden ze hun stof en bedekten zichzelf ermee (saheeh Boekharie) Ibn Hajar al Asqalanee zei dat, " en bedekten zichzelf ermee ", in de bovenstaande hadith betekende dat zij hun gezichten bedekten. (Fath al Bari). De hooggeleerden Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), zijn van mening dat de niqaab verplicht is. Hun argumenten zijn dan ook erg sterk en overtuigend. Anderen geleerden,zoals de Muhaadith Sheikh Mohammed Nassirudeen al Albaanee (moge Allah hem genadig zijn) is juist van mening dat het niet Waajib is maar juist Moestahaab oftewel zeer aanbevolen (zijn boek"Jilbaabul Mar'atul Moeslimah"). Zijn argument is dan ook sterk en ook overtuigend. Overigens wil ik wel opmerken dat zijn eigen vrouw wel de gezichtssluier draagt. Tegenwoordig horen we vandaag veel stemmen tegen de niqaab om vele redenen die nergens op slaan. Bijvoorbeeld dat de niqaab, de dawah (het verkondigen van de islam) in niet-islamitische landen tegenwerkt. Nadat we hebben kunnen bevestigen dat de niqaab een authentieke bekend verschijnsel is in de islam, kunnen we concluderen dat door het te vermijden of er niet over te spreken dat juist dat de dawah tegen zal werken. Niemand zou het riskeren om te denken dat de metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn), de islam over land en zee verkondigden door bepaalde regels te verbergen die zij geleerd hebben van de profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem). Veel mensen zeggen dat als een moslimvrouw in het westen zich geheel sluiert, dat zij op deze manier alle aandacht trekt. Men zal wel tien keer meer naar haar kijken. Tegen deze mensen wil ik zeggen dat er niets valt te zien! Ook al kijkt men twintig keer naar een moslimvrouw die geheel gesluierd is, men kan niks op of aanmerken in tegenstelling tot een vrouw waar maar ��n keer naar gekeken wordt. Overigens is zo een opmerking een excuses! Overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) dat de boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) gewoon was het Fadjr- gebed te bidden en dat Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), geeft de volgende uitleg als tafseer van deze hadith, "Deze Yahia verhaalde van Malik van Hisham ibn Urwa dat Fatima bint al-Mundhir heeft gezegd: "We waren gewend om onze gezichten te sluieren toen we in staat van ihraam waren in gezelschap van Asma bint Abi Bakr as-Siddiq� ( Imaam Malik's MUWATTA, Boek 20, Hadith 20.5.16) Dit bewijst dat niet alleen de vrouwen van de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) de n iqaab droegen. De volgende Fatwa is van Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem): "De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien�. Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen. Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en �kijken�is. Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet? Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari�ah tegenstrijdig is. Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet. Als men, een man die een vrouw een aanzoek doet om met hem te trouwen verteld, dat de handen of voeten niet mooi en onaantrekkelijk zijn, maar dat haar gezicht juist mooi en aantrekkelijk is, dat je die man er niet van kunt weerhouden om haar niet te vragen. Hieruit kunnen we concluderen dat de gezicht zeker bedekt moet zijn. Er zijn ook bewijzen uit de Boek van Allah en de Soennah van onze profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem). De metgezellen hebben ook hun verklaringen afgelegd en de Imams en de grote geleerden hebben te kennen gegeven dat het een verplichting is voor de moslimvrouw om zich helemaal te bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen." Sheikh Saalih al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: �de juiste beoordeling van de bewijzen is dat gezicht van de moslimvrouw �awrah is, dat wil zeggen dat zij haar gezicht zou moeten bedekken. Het is het meest verleidelijke gedeelte van haar lichaam, men kijkt toch het meest naar de gezicht, dus het gezicht is het grootste �awrah van de vrouw�. Sjeikh Moenajied (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: � De Profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel �d e vrouw is�awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. [dit is Hakeem Al-Muhkam] Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid), In Sahieh Bukhari staat de lange hadith over de leugen over Aisha . �Het verhaal over dat ze achterbleef. Safouane kwam langs, hij had me al gezien voordat Hijaab was geopenbaard en verplicht gemaakt. Hij kwam langs en zei: "Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Rajioon". (Ze werd wakker) en zei: dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab (overjas). Zie deze uitspraak (van Aisha) als een zware uitspraak waarmee je het voor hun ogen kan duwen, prikken, steken, fixeren en porren. Zeg tegen hun: Waarlijk, Aisha zei in Boekharie; Dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab, wat het bewijs is dat ze de verplichting van het bedekken van het gezicht volledig begreep.� En de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) beviel de persoon die wou gaan trouwen om de bruid te bekijken. Ik vraag je bij Allah, als het tonen van het gezicht toegestaan was, waarom droeg hij hem dan op om naar haar gezicht te gaan kijken? Kon hij haar Mugheerah Bin Shu'bah zei: Ik ging naar de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) ) en ik meldde dat ik Iedere hadith die melding maakt van het tonen van het gezicht, is ofwel een zwakke hadith ofwel voor een individuele situatie; zoals huwelijk, getuigen of ahadith voor andere situaties. En we zijn met het oordeel van het Boek van Allah en met de duidelijke bewijzen, en toon jullie versiering niet�. De hadith van 'Aisha (moge allah tevreden over haar zijn), toen Asma (moge allah tevreden over haar zijn) de Deze hadith is ZWAK (dha'ief )verklaard vanwege 2 hoofdzakelijke punten. De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A'la Maududi , Sheikh Ibn Jibreen , Sheikh Jamaal Zarabozo , Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen , Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz , Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd) Tenslotte is het dragen van de gezichtssluier een zeer zuivere goede daad wat door beide groepen erkend wordt. De twee standpunten zijn het eens over de rechtmatigheid van de niqaab: het is zeker een perfectie voor de moslimvrouw, en het is deugdzamer voor haar in overeenstemming met de bedoelingen van de Shari'ah. Daarom is het correcter zich in te spannen om het de dragen van de niqaab aan te moedigen en om de deugdelijkheden en verdiensten te laten zien, uit te leggen en mensen ertoe aan te zetten. Wa3laikoemoe salaam warahamatoellaah wabarakatoe oegt Amel |
|
nefertiti
Senior Member Lid geworden: 02 augustus 2006 Online status: Offline Berichten: 663 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 03:48 |
Salaam Aleikom, Ik zie de niqaab niet als verplichting, het mag duidelijk zijn dat mijn mening anders is. Ik meng me niet graag in dergelijke discussies maar respecteer liever ieders persoonlijke keuze en support de vrijheid van de vrouw het wel of niet te dragen. Many islamic countries nowadays say no to niqaab. Niqab is not required in the Islamic Law. In addition to this, we may infer from Allah's words, "Tell the believing men that they should lower their gazes", that the faces of the women of the Prophet's time were not veiled. Had the entire body including the face been covered, it would have made no sense to command them to lower their gaze, since there would have been nothing to be seen. This Hadith is very authentic since it was narrated by Bukhari and Muslim. If she was covering her face then Ibn Abbas would know that she is beautiful! Also prophet () did not order the girl to cover her face. This hadith was not abrogated since it happened during Hajj-al-Wida (10 AH) while the Aya of Hijab was revealed in the 5th year after the Hijra. It is know that many scholars argue about this matter. Different opinions and different backgrounds according country, culture and law school. More islamic countries realize that the niqaab is not islamic at all. Mijn mening zal duidelijk zijn dat hoef ik niet eens uit te leggen, ik respecteer wat men wil dragen maar Salaam Nefertiti |
|
taqwaa
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 04 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2036 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 04:00 |
DienaresvnAllah ik vind als je het draagt maschallah een goede daad vericht . ps en de geleerden die het niet verplicht vinden zegen dat het beter is het wel tedragen en als je fitna vreest dan is het zelfs verplicht |
|
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
|
|
Abdul-Khaliq
Senior Member Lid geworden: 07 november 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 786 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 04:08 |
Asalaam Aliakum,
Ik benader het ook als Nefertiti. Het zou altijd een vrije keuze moeten zijn. Persoonlijk vind ik de Niqab kracht uitstralen. Sakaam |
|
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
|
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:02 |
Assalaamoe alaikoem, "De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien". Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen. Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en "kijken"is. Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet? Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari�ah tegenstrijdig is. Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet. Als men, een man die een vrouw een aanzoek doet om met hem te trouwen verteld, dat de handen of voeten niet mooi en onaantrekkelijk zijn, maar dat haar gezicht juist mooi en aantrekkelijk is, dat je die man er niet van kunt weerhouden om haar niet te vragen. Hieruit kunnen we concluderen dat de gezicht zeker bedekt moet zijn. wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel |
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:04 |
Assalaamoe alaikoem, Er zijn ook bewijzen uit de Boek van Allah en de Soennah van onze profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem). De metgezellen hebben ook hun verklaringen afgelegd en de Imams en de grote geleerden hebben te kennen gegeven dat het een verplichting is voor de moslimvrouw om zich helemaal te bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen." Sheikh Saalih al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: "de juiste beoordeling van de bewijzen is dat gezicht van de moslimvrouw �awrah is, dat wil zeggen dat zij haar gezicht zou moeten bedekken. Het is het meest verleidelijke gedeelte van haar lichaam, men kijkt toch het meest naar de gezicht, dus het gezicht is het grootste �awrah van de vrouw". Sjeikh Moenajied (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: " De Profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel �d e vrouw is�awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. [dit is Hakeem Al-Muhkam] Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid), wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel |
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:10 |
Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet (Allah�s vrede en zegeningen zij met hem) en alle andere vrouwelijke metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) voor altijd onze grote voorbeelden blijven�
|
|
nefertiti
Senior Member Lid geworden: 02 augustus 2006 Online status: Offline Berichten: 663 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 11:06 |
Salaam Aleikom,
Ik heb de indruk dat mijn post niet echt gelezen is. Ik hecht meer waarde aan de woorden van Allah, onze profeet Mohamed en de statement van Aisha in mijn eerder geplaatste tekst, dan aan alle geleerden bij elkaar. (Trouwens met veel zaken) Lees het en je ziet dat het haaks staat op hun wedijverende teksten. In Egypte leeft momenteel ook het hoofddoek issue tot vervelends toe en wordt de niqaab zelfs herhaaldelijk verfoeid. Verder eerder vermeld respecteer ik ieders vrije keuze. No one said the face of a woman is loins (�Aura) except a weak narration from Ibn Hanbal and some Shafi�i scholars! . Niqaab is not required in the Islamic Law. In addition to this, we may infer from Allah's words, "Tell the believing men that they should lower their gazes", that the faces of the women of the Prophet's time were not veiled. Therefore there is no force in religion and the choice needs to be with the women only. Nogmaals meng ik me liever niet in dergelijke onnodige discussies omdat ik ieders hoofddracht respecteer, wat het dan ook wel of niet mag zijn.
Salaam Nefertiti |
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 11:12 |
Assalaamoe Alaikoem,. De niqaab oftewel de gezichtssluier is een onderwerp waar veel meningsverschil over is onder de �oelema (geleerden). De ene groep geleerden claimt dat het een verplichting is van de moslimvrouw en de andere groep claimt dat het aanbevelingswaardig (moestahab) is. Beide partijen ondersteunen hun argumenten met bewijzen. Alhoewel ook beide partijen eens zijn over het feit dat het een zuivere goede daad is inshaa Allah. ps: Ik zie de niqaab als verplichting omdat ik duidelijke hadieth's heb die dat bewijzen( die zie je ook in me topis staan), als jij dat niet vind is dat jou mening, Gair insha Allah! wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel
|
|
*Rahima*
Groupie Lid geworden: 27 februari 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 295 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 12:28 |
Hey DienaresvnAllah, "Deze (dit) artikel heb ik samengesteld, omdat de dag van vandaag nog steeds geen begrip wordt getoond als een moslimvrouw de besluit genomen heeft om een gezichtssluier te gaan dragen. " wow dan ben je wel ff beziggeweest :) Ik wou vragen wat je doel precies was, waarom je deze topic geopent hebt? Is het een soort van manifest voor de Niqaab (zo komt het namelijk op me over?) of wou je een discussie op gang brengen? want ik begrijp niet zo goed wat je hier nu precies mee wilt Groetjes Rahima |
|
Leven is het meervoud van lef
|
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 14 januari 2007 om 12:36 |
Assalaamoe alaikoem, Dat artikel is niet van mij, Het komt uit een site al-islaam.com. Gair insha Allah, |
|
kadija
Newbie Lid geworden: 22 oktober 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 10 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 17 januari 2007 om 05:13 |
salaam alaikum warhamatoe allahi wabarakatoe oeghty's, Iedereen die TEGEN een dergelijk burka/ niqaab verbod is van mevr. verdonk, breng dan je stem uit en laat wat achter in het gasten boek...insh'Allah
liefs, oeghti fi dien |
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 17 januari 2007 om 07:19 |
Assalaamoe alaikoem, heb ik gedaan oegt!, Gair insha Allah, |
|
nefertiti
Senior Member Lid geworden: 02 augustus 2006 Online status: Offline Berichten: 663 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 21 januari 2007 om 08:29 |
Salaam Aleiom, Werkelijk, laat de onzin niet regeren in je hoofd. Hier in het westen..etc..christelijke groeperingen�die..burka�s..dragen?? Ik ben geschokt door de naiviteit en de verdraaing van de post. De KKK was een verboden, racisitsche groepering die vele leden had van welke afkomst, religie dan ook. Hun klederdracht, toga, was enkel en alleen om hun indentiteit te verbergen. Deze gewaden hadden een intimiderende functie. In de eerste plaats kon de identiteit van de leden hierdoor geheim blijven wat represailles of strafrechtelijke vervolging moeilijker of zelfs onmogelijk maakte. Daarnaast gaven de gewaden de leden ook een spookverschijning wat angst veroorzaakte. Deze haatorganisatie, groeide snel uit tot een geheime organisatie die zich met alle macht verzette tegen de reconstructie na de Amerikaanse burgeroorlog. De Klan richtte zich indertijd vooral op het bedreigen en intimideren en uitmoorden van de 'bevrijde slaven', opdat deze van hun nieuw verworven rechten af zouden zien. Ik begrijp niet dat je deze niet christelijke groepering gaat vergelijken met gevallen normen en waarden als het gaat om klederdracht. Doelende op waarden en normen van klederdracht is er bij mij een begrip maar ga geen rare vergelijkingen erbij halen die ten eerste niets met vrijheid van klederdracht te maken hebben. Allah behoedt ons.
Salaam Nefertiti |
|
qorum
Newbie Lid geworden: 21 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 8 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:22 |
Beste Nefertiti, Wat dacht je van ons eigen extreme groeperingen die zich opblazen en graag uit het zicht blijven in het geniep, hierdoor raak ik geschokt dat we er niet tegen optreden!! In deze samenleving zijn de normen voor alle mensen gelijk en daarom neutraal, ieder heeft het recht op zijn /haar waarheid te beleven zonder een ander ermee op te zadelen. Beleef het het geloof innerlijk en niet als een artiest die graag optreed.Intimideer daarom niet door het hier te dragen en in eigen land, van herkomst, niet want dat is gewoon provocatie. Wij en niet zij als multi-cult. moet een neutraal karakter dragen en geen uniformen die ons achterban vertegenwoordigen!!!! |
|
nefertiti
Senior Member Lid geworden: 02 augustus 2006 Online status: Offline Berichten: 663 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:27 |
Salaam Aleikom, Ik zie dat je post inmiddels verwijderd is. Ieder heeft het recht op zijn /haar waarheid te beleven zonder een ander ermee op te zadelen. Beleef het het geloof innerlijk en niet als een artiest die graag optreed. Salaam Nefertiti |
|
qorum
Newbie Lid geworden: 21 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 8 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 21 januari 2007 om 09:42 |
Ik probeer aan te geven dat je, alles vanuit je eigen waarheid de dingen kan verdraaien en het de ander op dringen en dat is niet juist!!!!!!! Wij leven in een tolerante "westerse samenleving" waarbij het niet direkt denkbaar is dat alles tot chaos leidt. alle "eigencultuur uitingen" uit alle windstreken kan tot chaos leiden, laat ons nieuwe neutrale multi-cultuur beleven zonder vlag/wimpel/vaandel/uniform uit eigen cultuur op de voorgrond te moeten plaatsen! NEUTRAAL en geen eigen UNIFORMEN |
|
nefertiti
Senior Member Lid geworden: 02 augustus 2006 Online status: Offline Berichten: 663 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 21 januari 2007 om 14:46 |
Oke, ik begrijp je nu. Maar je post kwam zo niet over. Vandaar de verwarring. Salaam Nefertiti |
|
DienaresvnAllah
Newbie Lid geworden: 13 januari 2007 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 47 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 28 januari 2007 om 08:08 |
Hiermee wil je wat precies zeggen?? |
|
Post Reply |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.