Islaam.nl Forum
verkeerde lichaam? |
Post Reply ![]() |
Pagina 123 4> |
Schrijver | |||||
Fi-Sabilillah ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 01 december 2003 Locatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 379 |
![]() ![]() ![]() ![]() Geplaatst op: 11 juni 2004 om 09:39 |
||||
Salamoe Alaikoem wa Rahamtoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters Zag vandaag Oprah op tv, en onderwerp was, dat sommige kinderen voelen dat ze in een verkeerde lichaam zijn, dus een jongen wil eigenlijk een meisje zijn en andersom(transexueel?), dus ik denk dat ze er niets aan kunnen dien want zoiets voelen ze al wanneer ze nog maar 4/5 jaar zijn. de vraag is: is het wel zo dat ze er niets aan kunnen doen, dus dat Allah(SWT) het zo heeft gemaakt, of mag het niet, Moeilijk om mijn vraag duidelijk te stellen, maar bv netals de homo's die zeggen ook dat ze er niets aan kunnen doen , en dat het voorbestemd is. Graag wil ik hierover duidelijkheid, Heeeeeeel erg Bedankt. Ma3asalama |
|||||
Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!
|
|||||
![]() |
|||||
shara ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 04 mei 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
asaalam mouhaleikom naar mijn mening is dat niet zo voorbestemd homo is haram staat in de koran dus voor bestemd kan niet dat zijn gevoelens die de sjataan veroorsaakt en hun geven er aan toe en dat iemand zich voelt in een verkeerd lichaam geloof ik niet allah weet wat hij geschapen heeft dus het kan nooit waar zijn dat iemand in een verkeerde lichaam zit ik hoop dat je je andwoord heb gekregen
|
|||||
![]() |
|||||
IHAEM ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 26 mei 2004 Online status: Offline Berichten: 397 |
||||
Homoseksualiteit heeft een genetische basis, vergeet dat nou eens niet zo snel!
|
|||||
![]() |
|||||
shara ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 04 mei 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 76 |
||||
geloof je dat zelf dat het genetisch is dat denkeze maar dat geloof ik niet als je in god gelooft dan weetje dat allah geen fouten maakt hij is perfect allah heeft de hemelen en aarde geschept en de mens dus hij heeft de wereld alles om heen perfect gemaakt kom mij niet vertellen of lesbisch of homos genitisch is adjos amigos
![]() |
|||||
![]() |
|||||
IHAEM ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 26 mei 2004 Online status: Offline Berichten: 397 |
||||
Interpunctie is the word! Ik weet niet of jij enig zicht hebt op genetica, maar dat lijkt er eerlijk gezegd niet op. Vergelijk het bijvoorbeeld eens met het links-handig zijn of het rechts-handig zijn. Denk je dat dit een keuze is? Ik neem aan dat jij nu ook inziet dat dit geen way of life is, maar dat het een genetische basis heeft. Hoe weten we dit? Nou, bijvoorbeeld door observatie, een belangrijk iets in de wetenschap. Waar ligt het probleem nu? Het probleem ligt overduidelijk bij het feit dat het niet geaccepteerd wordt door, een ideologie, religie of anderszins een overtuiging. Dit is ook overduidelijk te zien in jouw post. |
|||||
![]() |
|||||
||||
wat ik vind over genetich bepaalt ik geloof best als ziektes en zo maar geen homo dan zouden we zeggen dat god niet kan scheppen maar dat kan hij wel en over ziekte's kan bepaalt zijn door genetich maar zelf genetich hebben we van allah gekregen |
|||||
![]() |
|||||
||||
Dit is echt verschrikkelijk moeilijk om te ontcijferen. Lees je wat ik zeg? Je spreekt jezelf ook nog eens gigantisch tegen wanneer je zegt dat ziekten wel kunnen komen door genetische defecten. Waarom wel een ziekte als hemofilie, maar geen homoseksualiteit als eigenschap? De genen hebben we volgens jou van Allah gekregen en dus ook de slechte eigenschappen. |
|||||
![]() |
|||||
marhaba ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 22 december 2003 Locatie: Belgium Online status: Offline Berichten: 634 |
||||
|
|||||
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net |
|||||
![]() |
|||||
||||
Een genetische fout impliceert een onvolmaakte Schepping...
|
|||||
![]() |
|||||
marhaba ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 22 december 2003 Locatie: Belgium Online status: Offline Berichten: 634 |
||||
|
|||||
allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
|||||
![]() |
|||||
||||
Mocht er een Schepping plaatsgevonden hebben dan betekent dit dus ook dat alle reparatiemechanismen van ons DNA ook geschapen zijn. Dat er dan toch nog fouten insluipen berust op een inperfecte Schepping. Dat is logisch redeneren en met de drogredenering van jou, door het telkens inspelen op een anonieme autoriteit, kom je nergens. Dus blijf logisch redeneren, want daar bereik je het meeste mee in een discussie. |
|||||
![]() |
|||||
||||
assalaam Dat is logisch redeneren en met de drogredenering van jou, door het telkens inspelen op een anonieme autoriteit, kom je nergens als je zo je logika op wetenschap wilt onderbouwen, dan gaan we eindigen bij het feit da we van apen afstammen, en daar ben ik nix mee, dus ik ga mn tijd ni verspullen aan zoiets!! das pas bedrog! en een beetje respect voor andere meningen is een plicht op deze forum!mocht je het ng ni wete! |
|||||
|||||
![]() |
|||||
||||
Waar was ik disrespectvol jegens een mening? Ik val je gewoon aan op je discussieerkwaliteiten, want die komen niet echt overeen met de argumentatieleer. Alleen de leken binnen de wetenschap willen nog beweren dat wij van apen afstammen. De aap en de mens hebben volgens de evolutietheorie een gemeenschappelijke voorouder, een essentieel verschil. |
|||||
![]() |
|||||
||||
assalaam, ey, nu is er geen misverstand meer he, want in u bericht was er een soort agressiviteit! als of ik de mensen hier aan het brainwashen ben, terwijl,ieder moslim hetgene wa ik zei allang weet, dit is een onderwerp onder de categorie:wonderen van de koran,allright!,dus daarop bouwik mn argumentatie, terug naar u wetenschap! der zijn er nog altijd professoren die derin geloven en durven te wedden da we van apen afstammen, dus , da circuleert ng rond hoor,plus ik ben niet tegen wetenschap, helemaal niet, ik studeer ook wetenschappelijk richting, maar waar ik tegen en: dat mensen blindelngs geloven erin!!je moet kritisch zijn,en open zijn aan alle andere soort redeneringen! dat we onperfecte wezens zijn, dat weet ik ook! maar wat ik vanaf het begin zeg!!! of ik nu complexe termen of simpelere:"dat allah in ons hetgene wat wij mensen hebben genoemd genetische fout ( das maar een term gelijk de andere),geschapen heeft wil echter nix zeggen over de schepper!nix anders dan het feit dat hij de perfectie zelf is!" snap je! of ik het nu biologisch of ethnisch uitleg, maakt toch niet uit! BTW: je gaat het pas begrijpen als je de koran volledig leest en grondig begrijpt! want wij mensen beweren da we alles bereikt hebben en alles weten en alles hebben gezien, terwijl dat we gewoon zielige onwetende wezens zijn!door koppig te blijven! wassalaam
|
|||||
|||||
![]() |
|||||
||||
Ik geloof er werkelijkwaar niets van dat jij enige biologische richting volgt, want je leest niet wat ik heb geschreven. Er zijn geen professoren die geloven dat de mens van de aap afstamt, althans niet wanneer het om evolutiebiologen gaat, zo ook ik dus niet. Welke wetenschappelijke richting volg jij en op welk niveau?
Ik doe dit af met de oneliner: Als Allah perfect is, waarom is zijn Schepping dan niet perfect? |
|||||
![]() |
|||||
islam ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 09 oktober 2003 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2554 |
||||
Hoi Marhaba, hoe denk jij dan dat die mutaties er gekomen zijn? Als de schepping perfect was, de wereld ook dus (dus niet in staat tot schadelijke, muterende invloeden), alles perfect, hoe kan er dan zo'n fout insluipen? Kim |
|||||
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
|
|||||
|||||
![]() |
|||||
||||
Marhaba, Ik trek mijn woorden helemaal niet terug. Het was gewoon een vraag en wat mij betreft hoef je daar niet op te antwoorden, maar om zo gepikeerd te reageren, lijkt mij wat overbodig. Het waarom is voor de wetenschap ook boeiend, maar voor religie wat boeiender. Daarom stelde ik deze vraag. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Dag ihaem, nu klinkt het wel wa kalmer zeg! anyway, boeiend of niet! het blijft een feit dat onze schepper de enige die aan perfectie totaal voldoet! de wereld heeft toch ook deze eigenschap, anders was deze aarde allang vernietigd ! jullie weten toch dat als de aarde een klein beetje richting zon beweegt zijn we eraan door de hitte! en tegengestelde richting zijn we der ook aan! dood bevrore! dus der moet toch iets wat perfect is acheter al deze schepping! plus kan het volgens u vb :als A zelf niet perfect is, kan A iets produceren dat perfecter is dan A zelf???alleen als A een boven ons gedachten wezen is! m.a.w:hetgene die mij en u geschapen heeft! kijk nu naar de mensheid alles wa wij geproduceerd hebben, en we d8en dat het" oooo!!perfectwas!!!" kijk nu! wij zijn de schuldig bij de tegenwoordige en toekomstige levensvernitiging!!(ozonlaag, atoom bom, wapens.....)en wij hebben het ng ni door! wij geloven dat allah de perfecte,alwetende is! en hij weet het best! mvg, wassalaam |
|||||
|||||
![]() |
|||||
||||
OK, jullie geloven dat de Aarde perfect is en ik weet niet precies of de Aarde wel perfect is. Misschien heeft dit wel met de natuur te maken en de toevalsprocessen die zorgen voor de Aarde. Dat de mens inventief genoeg is om te zorgen voor de ogenschijnlijke perfectie, bewijst in mijn ogen niet het bestaan van een entiteit. Wees gerust, ik zoek ook naar een hogere macht, maar niet om er aan te blijven hangen als je snapt wat ik bedoel. Verder, het is natuurlijk achteraf makkelijk praten dat de Aarde op precies de goede afstand van de Zon staat, maar je moet dat vanaf het begin bekijken. Immers, volgens enkele kosmologische inzichten is het evenwel goed mogelijk dat de Aarde volgens andere processen dan een directe Schepping is ontstaan. De toevalsvariabele in de vorm van massa van de Aarde en massa van de Zon zorgen middels de 4e wet van Newton o.a. de afstand tot elkaar. Toch? |
|||||
![]() |
|||||
||||
|
|||||
|||||
![]() |
|||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 09 oktober 2003 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2554 |
||||
Hoi Marhaba, als de schepping niet perfect gemaakt is, maar het homo-zijn wel genetisch bepaald is, is de mens toch niet aansprakelijk voor dat homo-zijn? Kim |
|||||
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
dag lieve kimmie kijk, als de mens niet aansprakelijk voor homo zijn, dan is die ook niet aansprakelijk voor genetische fouten, en da beweer ik nu ni, ik zeg, da we eigenschap perfectie hebben, maar niet volledig, ff buiten het homo zijn kwestie, denk je da de eerste mens op aarde hetzelfde als die van nu!! al die verrandering hebbe met genetica te maken, maar het hoort gewoon bij de scheppingsverhaal! je kunt da dus ni indelen, zo is de schepping:mengeling tussen goed en slecht en mooi geschapen en rechtgeschepen... this makes differences! anders waren we allemaaal gelijk, dan was alles saai geweest!! mvg |
|||||
|||||
![]() |
|||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||
Hoihoi, hoe kan iemand nu aansprakelijk zijn voor zijn genetische 'fouten'. Je bent zo gemaakt door je ouders, hebt hun DNA. En waarom zou je dan jezelf in 200 bochten wringen om geen homoseksuele handelingen te doen, als uiteindelijk je onperfectie afkomstig zou zijn van God, die je ook nog s naar zijn beeld geschapen heeft... Enne, ik denk inderdaad dat de eerste mens er anders uitzag, als je al over zoiets kunt praten... Volgens mij was hij heel wat hariger, gebogener en kleiner, en had ie wat minder hersenvolume en zo Je discussieert trouwens best goed. Vergeet tussendoor nie wa te blokken he ( hoor wie t zegt Groetjes Kim |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
||||
dag kimmie, als wij het maar eens zijn dat god de perfecte is, en da wij ook een deel van perfectie in ons eigen hebbe, en dat genetika hiermee te maken heeft! dan zijn we al een stuk vooruit! voor de rest zijn dat gewoon details en menings verschillen(maar dan niet wetenschappelijk, maar wel ethnisch!) zeg blokt ng goe, en heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes toegewenst! |
|||||
|||||
![]() |
|||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||
Haha, perfecte Goden bestaan voor mij niet he Ma ik ga het voorlopig daarop houden, denk ik... Succes! Kim PS: Hoeveelste kan of lic zit je eigenlijk? |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
polymorph ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 10 december 2003 Locatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 447 |
||||
Salaam Alaikum/Hallo, |
|||||
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Dat lijkt mij eerlijk gezegd iets te simplistisch gezegd. Ik bedoel, recessiviteit en dominantie zijn nog niet gesignaleerd.
Wanneer jij stelt dat Allah dit als bedroeving heeft opgesteld dan vervalt bij mij direct het vertrouwen in deze God. Lees nogmaals goed, bij mij.
Dat doet hij toch wel? Immers, er zijn toch regels waar je jezelf aan moet houden? Doe je dit niet dan ben je niet perfect.
Dat is maar goed dat jij dat denkt, want ik wil beweren dat ik de wereld grondig genoeg heb bestudeerd om hier een oordeel over te kunnen geven.
Dat is geen sterk argument, dat alleen Allah het weet. Daar kunnen we in een discussie vrij weinig mee. Een genetische afwijking is vanuit evolutionair oogpunt heel simpel te verklaren, namelijk een fout van de natuur. Dat levert dus een puntje voor de wetenschap in de vorm van de evolutietheorie op. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Daarom ben ik wetenschapper geworden. Ik wil het exact weten. |
|||||
![]() |
|||||
||||
[QUOTE=polymorph salaam alikoum, dag ihaem, awel, dat vind ik nou zo goed gezegd of nog om maar een vb te geven waarom waren sterke natuurwetenschappers vroeger in eens filosofen?! ze hebben mss alle logische antwoorden gekregen,maar der mankeerde altijd iets! gelijk wat bro. polymorph zei, en wat gij zelf weer constateerde na mijn bericht:de mate van perfectie verschilt! maar waar wij in geloven is dat de gene die ons een deel van de perfectie geschonken heeft, de aller perfecte is!en hij vormt die entiteit waar gij op zoek zijt!ihaem, en daar blijf ik bij. en hij weet het best! mvg, |
|||||
|||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Pagina 123 4> |
Spring naar forum | Forum rechten ![]() Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.