Islaam.nl Forum
verkeerde lichaam? |
Post Reply ![]() |
Pagina <1234> |
Schrijver | |||||||||
IHAEM ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 26 mei 2004 Online status: Offline Berichten: 397 |
![]() ![]() ![]() ![]() Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:53 |
||||||||
Wetenschap is ook niet absoluut. Dat lijkt mij iets dat je met je biomedische achtergrond had kunnen weten. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
kethiba ![]() Newbie ![]() ![]() Lid geworden: 27 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]()
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
islam ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 09 oktober 2003 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2554 |
||||||||
Kethiba, even om je wetenschappelijke kennis over homosexualiteit en genetica op te frissen... http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&a mp;db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12836730 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&a mp;db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12839890 Je kan natuurlijk nog heel wat meer vinden, en als je een abo hebt op pubmed de artikels ook volledig lezen, of je kan ze opzoeken in een medische bib. Gr Kim |
|||||||||
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
islam ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 09 oktober 2003 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2554 |
||||||||
Kethiba zei : Precies, maar dat bedoelde ik nou ook met diabetes type2.Rsicofactoren(bijv obesitas) zijn relevanter bij de tot uiting komen van de ziekte. Leuk om zo n enthousiaste geneeskunde studentje tegen te komen, tja de tijd zal je wel leren dat up to date blijven via pumed geen prioriteit zal hebben in je overvolle dagschema. Maar dit maakt het niet minder nooodzakelijk in sommige gevallen Ik kan me best voorstellen dat je daar weinig tijd voor kan hebben, maar het is wel nuttig het te raadplegen voor je komt met stellingen als dat homo zijn niet oa genetisch zou zijn. Tenminste, zo werk ik, bij mijn eerste reactie een jaar geleden op een homo-topic hier, heb ik het dan ook eerst opgezocht... |
|||||||||
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
abdoe_allah ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 30 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 214 |
||||||||
[/QUOTE] De redenen waarom ik en anderen met mij veronderstellen waarom homoseksualiteit een genetische component heeft. We kunnen het eenvoudig stellen: Fenotype = genotype + milieu. [/QUOTE] ff ter verbetering, het zogeheten "homogen" is een recessief gen. Dit blijkt uit de gedachtenformule F= G + M. Dus de formule moet zijn:
F= G/25%> + M
![]() Groeten,
Abdoe_allah |
|||||||||
![]() |
|||||||||
*Rahima* ![]() Groupie ![]() ![]() Lid geworden: 27 februari 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 295 |
||||||||
god perfect? ongetwijfeld, maar hij cree�rde wel de duivel.. |
|||||||||
Leven is het meervoud van lef
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
abdoe_allah ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 30 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 214 |
||||||||
Tegenstrijdig!!
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
kethiba ![]() Newbie ![]() ![]() Lid geworden: 27 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 33 |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Moslima_tr ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 04 november 2004 Online status: Offline Berichten: 12 |
||||||||
IK WOU HEEL FFTJES IETS ZEGGEN IK ZOU ME DOODSCHAMEN ALS IK EEN JONGEN WAS EN EEN MEISJE ZOU WILLEN WORDEN |
|||||||||
![]() |
|||||||||
IHAEM ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 26 mei 2004 Online status: Offline Berichten: 397 |
||||||||
Dat is gebaseerd waarop? Verder gaat datgene dat je zegt ook nergens over. Ik zou je aanraden om jezelf in eerste instantie te verdiepen in bepaalde zaken alvorens hier te reageren. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
happylady3113 ![]() Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 03 februari 2004 Locatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 757 |
||||||||
Ik denk dat je je voornamelijk doodongelukkig voelt als je in het verkeerde lichaam zit. Ik ben zelf gewoon 'normaal', dus heb hier nooit wezenlijk over hoeven denken. Maar ik weet dat het voorkomt en heb er wel iets over gelezen. Het ligt er ook aan hoe je ermee omgaat. Ik denk dat een Kelly iets over de top is, maar er zijn ook normale mensen die een geslachtsveranderende operatie ondergaan hebben. Ik denk dat je voor jezelf en aan GOd moet kunnen verantwoorden wat je daarmee wilt.. of niet... Allahoe ahlem. |
|||||||||
Salaam happylady
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
||||||||
![]()
Als dat waar zou zijn zou dat beteken dat je bij je geboorte holebi zou zijn. Dat betekent weer dat ALLAH je geen keus geeft. Je bent holebi omdat je lichaam een bepaald eiwit niet wil aanmaken. Sorry hier kan ik niet mee instemmen. Dan ga ik voor de formule van IHAEM. Daar heb je nog een keus. Het milieu bepaalt grotendeels of je holebi bent. ALLAH geeft je een kans on tegen dat milieu in tegaan.
ps: Het kan zijn dat ik je vraag niet goed begreep)
WASSALAAM,
Abdoe_allah
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
elice ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 04 november 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 132 |
||||||||
Ik heb geen biologische knobbel, maar denk ook wel dat je soms je
gezond verstand en gevoel kunt gebruiken om wel of geen oordeel te willen vellen. Kijk en luister gewoon eens naar homosexuelen, die niet geaccepteerd worden. Ze zijn diep ongelukkig. De geschiedenis vertelt ons inmiddels wel dat het onderdrukken van homosexualiteit niet te doen is. Ze blijven toch verlangen naar het andere geslacht als volmaakte partner (niet alleen sexueel!) en gaan een schijnhuwelijk aan, waar beide partners niet gelukkig van worden. Denk jezelf als heterosexueel eens in hoe het moet zijn om verplicht met iemand van je eigen geslacht samen te leven en sex te hebben. Tegen je eigen natuur in ! Dat is toch ondoenlijk? Zo erg moet het dus ook voor een homosexueel zijn om zich heterosexueel te gedragen. Ik heb trouwens een documentaire gezien over homosexualiteit bij dieren. Het komt ook daar sporadisch voor en wordt gewoon geaccepteerd door de natuur. Deze dieren worden niet verstoten of gaan niet dood. Ze kunnen zich alleen niet voortplanten natuurlijk. Ik vind dat we het homosexuelen niet moeilijker moeten maken dan ze het zelf al hebben. Je kunt het wel als straf zien van God en dat ze niet aan hun homosexualiteit mogen toegeven als levenstaak, maar je zou het ook kunnen zien dat wij zelf uitzonderingen in de natuur moeten (leren) accepteren. Verstandelijk gehandicapten zijn ook een uitzondering in de natuur, moet je die ook treiteren en afmaken? Ik ben opgegroeid met een broer met Down Syndroom en heb van hem meer geleerd over onvoorwaardelijke liefde, humor en geduld in het leven dan van wie dan ook. Misschien zit het perfecte hem wel in het imperfecte. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
kamel ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 15 november 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2 |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
kamel ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 15 november 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2 |
||||||||
Hey Sister, Ik heb persoonlijk dat jou verklaring het best overeen stemt met alle bronnen die ik gehoord en gelezen heb. Ken ook iemand heel goed die deze situatie heeft meegemaakt en door zijn vrees voor Allah(swt) en strijd tegen Satan heeft het geloof hem sterker gemaakt en de deze gewonnen. Het geen wat deze persoon vertelde komt het best overeen met jouw kennis! Een bankje vooruit! Salaamu Alay-koem. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
DruideHerne ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
||||||||
Waarom verwarren velen van jullie transsexualiteit met Homosexualiteit?
Laat me eens een paar vragen stellen. wannneer iemand twee sexuele organen heeft is die dan man of vrouw? Wanneer iemand alle organen van een man heeft maar tevens alle hormoonhuishuoding van een vrouw wat is die dan? Wanneer iemand de organen heeft van een vrouw maar de complete hormoonhuishouding van een man wat is die dan? tussen haakjes de nene persoon ziet er voledig uit als een vrouw en de andere als een man. Wat zegt de Koran hierover? En neen dit allles heeft niks te maken met homosexualiteit. Dus om het te verduidelijken wat zegt de Koran over een vrouw met een penis en een man met een vagina? Of over de persoon met beiden? Geschokt?? Wellicht is de Islam dan wel niet zo voledig. Geef me eens een serieuze Hadith. Een troost ook het Christendom weet zich geen raad. ;-) dus ontkennen maar :-) |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Sunni_Side_Up ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 04 januari 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 197 |
||||||||
Misschien wegens het uitblijven van Islam reacties dan toch maar een Christelijke reactie Groupie.....dan kunnen alle mensen hier er wat van leren Het is de mens is gegeven zo goed als hij kan te ''heersen'' over de schepping. Door de zonde-val heeft echter niet alleen de mens te lijden van problemen, maar ook de schepping waar hij in leeft, en voor zorg hoort te dragen. Als de mens zonder zonden was, zouden die problemen er niet zijn. En als zelfs maar de helft van de mensen zonder zonden was zou die helft, door volmaakt contact met God, de kracht hebben om wonderen te verrichten van wonderbaarlijke genezing voor de ''zieke'' helft....(Zoals Jezus de Messias, en ook vele andere profeten deden) Helaas echter heeft Jezus toen hij hier was moeten constateren dat ''allen''zondigden.....en dat er ook veel ongeloof was....twee redenen waarom de mensen beperkt werden om met hulp van Gods Kracht wonderen te verrichten. Toch is er een doorbraak, zonden kunnen worden vergeven, De Heilige Geest kan neerdalen in mensen, en door mensen handen kan hij dan wonderen doen; maar.... ...door onze zondigheid kan er van die overvloed helaas weinig gebruik gemaakt worden. Het vergt een gebalanceerde combinatie van: Geloof van de ''genezer'', geloof van de zieke, een gezonde relatie met god van de ''genezer'', een wil om God te erkennen en door God genezen te worden van de zieke, en ontferming van God zelf. Het komt voor....maar helaas niet veel....de zondige mens blijft een zwakke schakel. Als je de bijbel leest zal je zelfs opvallen dat bij genezingen Jezus vraag aan de zieke vroeg of die geloofde, en genezen wilde worden....Jezus genas zeer velen,...maar niet allen. Soms was de houding van de zieke een rem in de genezing.....misschien moeilijk te begrijpen, ....maar het staat er dat het zo is....en de reden wordt er niet duidelijk bij gegeven. Hoe dan ook....als de zonden zullen gaan toenemen (hetgeen is voorspeld voor het einde der tijden) zal de ''natuur/schepping'' verder ''verzwakken'' en zelfs op nog grote schaal problemen voor de mens veroorzaken, en zelfs bedreigend worden. Er zijn genoeg plaatsten op het web waar je daarover kunt lezen. En als je naar de natuur kijkt kun je een en ander zelf al waar nemen. Het lichamelijk en geestelijk ziek worden is nog maar een kleine voorloper van wat er gaat komen als gevolg van de door onze zonden aangetaste schepping. Voor jou kan ik alleen zeggen....zoek God persoonlijk.....wordt nederig....en vraag Hem je te helpen....want dan zal God zich door jou laten vinden....en hoewel heel veel mensen ten gronde zullen gaan, zal er voor jou persoonlijk redding komen. Gods zegen toegewenst in het volgen van De Weg, De Waarheid, en het Leven...Luister naar Zijn stem, en volg Hem.
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Orakel ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 06 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 31 |
||||||||
Of een volmaakte schepping en is de genetische fout geen fout... Beste Sunny_Side_Up, De zondeval? Ik denk dat je de bijbel niet helemaal begrijpt. In Genesis komt inderdaad een zondeval voor. Dit is een symbolisch verhaal dat onstaan is tijdens de Joodse balingschap in Babylon 586 v. Chr.. Kijk maar naar de Babylonische en Sumerische mythes die toen door de Joden zijn overgenomen om het Joodse volk een identiteit te geven. Het is een symbolisch verhaal over goed en kwaad. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Orakel ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 06 december 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 31 |
||||||||
Homoseksueel gedrag wordt niet door iedereen geaccepteerd. Onder andere diverse religieuze richtingen wijzen homoseksualiteit als zondig af. Dit brengt in bepaalde landen en culturen met zich mee dat homoseksualiteit daar als een misdaad wordt beschouwd. Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit het bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. Op grond daarvan staan er bepalingen in de Bijbel die homoseksualiteit uitdrukkelijk verbieden (Leviticus 18:22 en 20:13 en Romeinen 1:24-27). De ondergang van de Oud-Testamentische steden Sodom en Gomorra (Genesis hoofdstukken 18 en 19) uit de tijd van aartsvader Abraham was volgens sommigen te wijten aan homoseksuele activiteiten van de stedelingen aldaar. Ook veel moslims wijzen homoseksueel gedrag af omdat dat in strijd zou zijn met het islamitisch geloof. Soms wordt wel onderscheid gemaakt tussen de "verschaffende, actieve" en "ontvangende, passieve" partij in homoseksueel contact (anale en orale seks). Slechts de laatste wordt in dit geval gestigmatiseerd ("manjuk") omdat hij de rol van de vrouw speelt. Wie een "gevende, actieve" rol speelt geldt nog steeds als hetero, mits zich in het openbare leven maar als hetero gedraagt en een gezin sticht |
|||||||||
![]() |
|||||||||
||||||||
Het christendom stond vanouds zeer vijandig tegenover de homoseksualiteit. In het Oude Testament wordt ondubbelzinnig verklaard dat homoseksualiteit een "gruwel" is in de ogen des Heeren en dat personen die zich hieraan schuldig maken gestenigd dienen te worden. In het Nieuwe Testament worden er door Jezus Christus hierover geen uitspraken gedaan. Uit zijn bekende parabels over het vergeven van zondaars en het niet over anderen oordelen, kan worden afgeleid dat hij het zondige homoseksuele gedrag alszodanig verwierp, maar dat de homoseksuele persoon zelf desondanks met respect bejegend dient te worden. Dat is tevens ook de huidige opvatting van o.a. de Rooms-Katholieke Kerk. Vele eeuwen lang hebben zowel de Rooms-katholieke Kerk, de Orthodoxe Kerk, als de meeste protestantse kerken hun standpunt op de bijbel gebaseerd en een vijandige houding ingenomen tegenover met name de mannelijke homoseksuelen. In vele gevallen werden betrapte homoseksuelen ter dood gebracht. Een beruchte affaire deed zich omstreeks 1730 voor in Utrecht, waar een circuit van notabele "sodomieten" en hun "schandknapen" werd opgerold. Zeker een dozijn personen werd naar aanleiding van deze affaire ge�xecuteerd (zie: Utrechtse homoseksuelen-affaire). Er spoelde daarop een golf van homofobie over de Republiek, waarvan de climax bereikt werd in een proces in het Groninger dorp Faan, dat uitliep op de executie van ruim 20 homoseksuelen. Zie het artikel over Rudolf de Mepsche. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden homoseksuelen door het nazi-regime van Hitler vervolgd onder paragraaf 175. Er was echter geen geco�rdineerd protocol om alle homoseksuelen uit te roeien (zoals dat wel voor de Joden en de zigeuners het geval was), waardoor deze vervolging meer een incidenteel dan een systematisch karakter had. De roze driehoek, naast de regenboogvlag een van de homoseksuele symbolen, gaat terug op de vervolging in de nazi-tijd: personen die vanwege hun homoseksualiteit in een Duits concentratiekamp terechtkwamen, droegen op hun kleding een roze driehoek om aan te geven tot welke categorie gevangenen zij behoorden. In bepaalde delen van de wereld worden ook heden ten dage nog homoseksuelen vervolgd. Anaal verkeer (meer algemeen, sodomie) blijft op veel plaatsen een serieuze misdaad. |
|||||||||
![]() |
|||||||||
DruideHerne ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
||||||||
En wederom hebben jullie het opnieuw over homosexualiteit.
voor alle duidelijkheid Homosexualtiteit is geen transsexualiteit! Nogmaals hoe noemen jullie een persoon met een baarmoeder en een penis? Is dat een homo of een lesbienne? en wat of beiden geslachtsdelen voortkomen? Nogmaals mijn vraag wat zegt de Koran of de bijbel hierover? Volgens mij helemaal niks. En dat bewijst dat beiden boeken geen kennis hadden. Toegegeven het is een zeer uitzonderlijk verschijnsel maar desalnietemin wel een echt. Dus geen gelul;-) geen antwoord of verzen over hetero-sexualiteit of homosexualiteit. Geef me eens een vers over trans-sexualiteit. Zie toch hoe de natuur al jullie theorien overstijgt en uitlacht. Waar zijn de zogenaamde goddelijke wetten in dit geval? |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Rahil Amin ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 07 september 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1624 |
||||||||
Hermafrodiet.....
|
|||||||||
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim |
|||||||||
![]() |
|||||||||
||||||||
Oke en waar past zo een persoon binnen het scheppings kader van de Islam?
Trouwens ik ben eigenlijk nog meer benieuwd naar wat de Christenen hier over te zeggen hebben:-) |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Murat ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 12 maart 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 755 |
||||||||
Mensen laten we ons met nutterige dingen bezig houden, homoseksualiteit is verboden in de Islaam punt uit |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Engeltje ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 06 september 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 348 |
||||||||
Lieve Murat, het gaat helemaal niet meer over homoseksualiteit. |
|||||||||
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Murat ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 12 maart 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 755 |
||||||||
transseksualiteit dan ! |
|||||||||
![]() |
|||||||||
*yousra* ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 09 juni 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 108 |
||||||||
ik vind dat als allah jou als een meisje heeft laten geboren dan is dat de juiste geslacht.shatan fluistert in je oor dat je een jongen hoort te zijn gair inshallaah |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Islam01 ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 22 juli 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 304 |
||||||||
Satan is werkelijk een openlijke vijand voor de mens!
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Sunni_Side_Up ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 04 januari 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 197 |
||||||||
De schepping was perfect op de dag der schepping Maar doordat mensen verkeerd gebruik maakte van het hoogste goed ''vrijheid'' deed verval zijn intrede. Het feit dat we vrijheid kregen was geen imperfectie.....het was noodzaak om ware liefde en relatie te kunnen voortbrengen. Zonder die vrijheid waren wij machines / robots / dingen / doods Met het verval veroorzaakt door onze misbruik van de vrijheid kreeg satan de mogelijkheid om de zaak verder te laten escaleren. Hij inspireerd tot het slechte, en wij kiezen voor het slechte. Onze keus. Onze schuld. God plan is niet om die ''toestand'' te beeindigen door ons alsnog te maken: machines / robots / dingen / doos. Maar om ons te schenken de mogelijkheid van 1) bekering van het kwaad.....2) verlossing uit de valstrik van het het verval.....3) eeuwig leven binnen handbereik, zoals het was in het begin 3x genade....en goede vrucht Oorspronkelijk was de schepping perfect Uiteindelijk wordt de schepping weer perfect Nu is zij in pin op weg naar vernieuwing...naar nieuwe perfectie Een pijnlijke weg
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
Ruud ![]() Senior Member ![]() Lid geworden: 28 januari 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2716 |
||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Pagina <1234> |
Spring naar forum | Forum rechten ![]() Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.