Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hand geven

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hand geven
    Geplaatst op: 20 juni 2004 om 10:49

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters!

Onlangs heb ik geleerd dat je geen hand mag geven aan vrouwen,(niet mahram?)

Maar paar dagen geleden ben ik naar een agie op bezoek gegaan, en zijn moeder wou handen schudden, maar ik verontschuldigde me en zei dat ik het niet kon, ze vond het blijkbaar achteraf niet leuk, ben achter gekomen, omdat agie zei dat zijn moeder het deed uit respect, en hij zegt dat ik geen respect heb.

maar agie zegt, je mag geen handen geven aan jonge vrouwen, dus hij zegt dat het niet geld voor, een vrouw die even oud is als mijn moeder zelf, dus geen jonge vrouwen meer.

Klopt dat, mag ik wel handen schudden met oudere vrouwen?

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2004 om 23:35
Niet mahram is niet mahram  
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 03:47

Assalaam

als je een fatsoenlijke antwoord kunt geven, is het al veel beter aghie!

haar zoon stond erbij! dat is toch al een voldoende mahram!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Quraan_Soena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Quraan_Soena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 04:01

Salaamoualaikoum,

Broeder als eerste wil ik je bedanken om het te hebben over zo'n onderwerp. Want als je gaat kijken in het algemeen dan zie je dat mensen het heel gewoon vinden om een nietmahram vrouw een hand te geven. Dit komt omdat mensen onwetend zijn over dit onderwerp....en het meestal van huisuit niet wordt meegegeven.En  terwijl dit een serieuze zaak is......(De profeet (saw) heeft in een authentieke hadieth naar voren gebracht dat men beter een vork door zijn hoofd kan slaan dan dat hij een vrouw een hand kan geven....en deze hadieth is 100% sahieh.). Ik begrijp broeder dat het moeilijk is om een hand te weigeren en dit vooral in het begin. Maar wat ik nou echt erg vindt is dat de meeste denken dat het alleen voor de man geld en niet voor de vrouw.

Wat je ook kunt zeggen is dat je jezelf de vraag moet stellen. Heeft de profeet (saw)ooit een hand gegeven aan een vrouw.....En maschaallah als de profeet (saw) zegt dat je beter een vork door je hoofd kan slaan....dan weet je zelf het antwoord hierop. De profeet heeft nooit een hand aan een gegeven. Maar je moet je ook realiseren dat als je weigert om een hand te geven dat je dat op een goede beleefde manier doet.....door bijvoorbeeld je gezichtuitdrukking te gebruiken.

Subahannalah, je moet ook weten dat allah (swt) en zijn profeet(saw) het voor ons zo makkelijk proberen te maken. Ik raad je aan om het boekje te kopen met de titel (hoe corrigeerde de profeet (saw) de mensen) hierin staan goede omgangsvormen met betrekking tot het corrigeren.

Wassalamoualaikoum warahmatoelah.

Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 04:32

Assalaam alikoum warahamatallahoua barakatou

Ik probeer het ook, en daarmee bedoel ik een geen hand te geven. Het is wel moeilijk want mensen worden al snel beledigt.

 

Maar Gair- InchaAllah

 

Hey Quraan_souna hoe kom jij daar aan? Ik vind het goed hoor daarniet van

 

assalaam alikoum warahamatallah oua baraktaou

 

jullie zuster in de islam  Farah

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 06:37

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh

weten jullie ook waarom het hand geven niet mag???

volgens mij de meeste niet

je mag geen hand geven aan vrouwen want dan krijg je Shahwah als je een hand geeft en dats bij het geval van broeder Fi-Sabililaah niet zo dus

en Allahoe a3lam

walselaam


Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:07

als moslims bij de Nederlandse samenleving willen horen, horen dit soort dingen erbij; als ik, als toekomstig ondernemer een moslim(a) op bezoek krijg, en als die niet eens behoorlijk een hand geeft aan het einde wordt die niet aangenomen.

natuurlijk kunnen jullie dit weer opvatten als zijnde geen respect hebben; (ik heb respect voor mensen die ook voor mij respect hebben) als ik later een zaak heb, wil ik mensen die goed met mensen om kunnen gaan d.w.z. de ongeschreven wetten in het zakenleven. een bijkomstigheid is nog dat ik niet wil dat iemand een bepaalde geloofsovertuiging in mijn bedrijf pompt; dat botst namelijk met mijn ideologieen... en trouwens de zaken-waarden en normen staan in een hoger vaandel dan enkele wetten van een religie... hmmm en ja de tweedeling tussen moslims en de rest van de samenleving wordt steeds groter, waardoor nog meer vooroordelen ontstaan tegen de islaam, en ik merk dat steeds meer moslims het niet willen om zo in het nieuws te komen, maar dit soort kleine dingetjes zorgt ervoor dat niet-moslims gaan zoeken en graven... ach ja... alles heeft een begin en een eind... en wat sneller begin heeft een sneller einde... en waar de tijd stilstaat is iedereen dood...

ik zie wel dat jullie profeet er mee aan de slag is gegaan, maar kan iemand mij ook vertellen waarom je jonge vrouwen geen hand mag geven?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 08:23

En als jullie dan toch bezig zijn...  Kan iemand me de logica uitleggen waarom het beter zou zijn een vork door je kop te spiezen dan iemand een hand geven?  Aan te nemen dat er al enige logica inzit...  Dat eerste lijkt me toch een behoorlijke zelfmoordactie die niet echt opweegt tegen de mogelijke zonde van het tweede. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 09:21

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe,

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb nog steeds geen duidelijke antwoord.

Dus als haar zoon erbij staat, dan mag het wel???, en geldt dat alleen voor een zoon(er bij staan), of ook haar man enz.

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Quraan_Soena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Quraan_Soena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 12:19

Salaamoualaikoum,

Beste broeders en zuster in de islaam.

Ik heb vanmorgen gereageerd op een reactie van een broeder.....met betrekking tot het geven van een hand aan een niet mahramvrouw. toevallig wist ik hier het een en ander over.......en besloot om hier wat over te vertellen. Als ik nu kijk naar de toegestuurde reactie's van verschillende mensen....is het mij opgevallen dat over dit onderwerp nogal wat onduidelijkheid bestaat, en omdat onze kennis nou eenmaal aan de zwakke kant is......en wij geen uitspraken kunnen doen over dit soort onderwerpen.....lijkt het mij verstandig om jullie of degene die geintereseerd zijn in dit onderwerp door te verwijzen naar www.al-islaam.com artikelen en dan fiqh, regels m.b.t. het omgang met anderen, verboden zaken die te licht worden opgevat en dan handen schudden met een niet mahram vrouw.

Ik hoop dat jullie hier inschallah wat aan hebben, en dat jullie wijzer worden met betrekking tot dit onderwerp. We moeten ons ook realiseren dat wijzelf verantwoordlijk zijn om te zoeken naar kennis......Alhamdoelielah is het ook zo dat er veel is vertaald naar het nederlands. Om een voorbeeld te geven....in Nederland is het nou eenmaal zo dat je de wet moet kennen m.b.t. bijvoorbeeld het verkeer.....als je een boete krijgt voor te hard rijden dan zeg je ook niet,....dat je het niet wist....je behoort de wet te kennen....zegt de agent dan heel wijs. En subhannalah.......dit is de wet die martin en johan hebben verzonnen.....hoe zit het dan met de wetten van allah...geven wij daar geen gehoor aan, wallahi we moeten ons realiseren dat gehoorzaamheid aan allah swt voorgaat voor de gehoorzaamheid van de mens. maar dat neemt niet weg dat we moeten oppassen om mensen geen schade aan te richten ...dit kun je heel makkelijk doen om een voorbeeld te noemen met je tong. met je tong kun je zoete woorden tegen je broeder uitspreken waardoor jij de sabaab kunt zijn of aanleiding dat hij kennismaakt met allah swt.....maar met je tong kun je ook schade aanrichten door bijvoorbeeld te roddelen over je zuster. En wij weten dat roddelen een ernstige zaak is. wallahoealllaam 

Moge allah ons inschallah vergeven en ons kennis schenken zodat wij tot de besten van de oema van mohammed Saw horen.

Djazakoemoeallahoe gajran. 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:46

Wat is in vredesnaam Shahwah?

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 13:51

assalaam

shahwah=lust , in dit geval als een man met een vrouw handenschud dan ontstaat er een soort lust, door verleiding .......

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:01

Oh, en wat betekent fitna dan? Ik dacht namelijk dat dat lust betekende.. Of is dat het gedrag voortkomend uit lust?

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:04

fitna is het feit van lust opwekken

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2004 om 14:57
Hmmm, ik vind handen schudden nu niet echt lustopwekkend of zo, en ik en eigenlijk niemand die dat wel vindt... (waarschijnlijk simpelweg omdat het niet zo is als dat een dagelijkse 'bezigheid' is).  Is het verbod niet net de oorzaak dat het voor moslims wel lustopwekkend is?  Kan je het niet beter als iets normaals zien en daarmee in 1 klap het lustverwekkende wegnemen?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 02:06

asalaam alikoum warahmatallahoua barakatou

MAcha allah als ik kijk wat voor kennis sommige mensen hier hebben!!

Ik ben ook bezig de laatste tijd met de Islam en ik hoop Incha Allah ook zo  veel kennis op te doen zoals sommige hier!! Macha Allah!!!

En kimmie het is gewoon zo, allees wat Allah SWt heeft gezegd moet je geen vraagteken achter zetten. Het is gewoon zo bepaald.

 

 

Assalaam alikoum warahamatallahou barakatou

 

Jullie zuster in de Islam Farah

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 04:53
Waarom geen vraagteken?  Er is waarschijnlijk geen enkele westerling die een handdruk opwindend vindt, dus waarom zou dat anders zijn bij een moslim?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 05:25

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Waarom geen vraagteken?  Er is waarschijnlijk geen enkele westerling die een handdruk opwindend vindt, dus waarom zou dat anders zijn bij een moslim?

Assalamoe alykoem,

voor ons moslims geldt de regel: nooit een komma zetten waar Allah een punt heeft gezet, klaar.

wij zeggen: O, Allah, we hebben gehoord en we gehoorzamen (sami3na wa ata3na).

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 05:42
Ik neem aan dat jullie geloven dat Allah dingen doet of zegt om n reden.  Dus vraag ik: waarom? 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 05:49

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik neem aan dat jullie geloven dat Allah dingen doet of zegt om n reden.  Dus vraag ik: waarom? 

de "waarom'' vraag kun je niet altijd stellen, soms heb je wel een antwoord en soms niet,

je gelooft wel dat onze verstand niet alle vragen aankan?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 06:29

Tuurlijk zijn sommige dingen erg ingewikkeld, en kan een verstand niet alles aan, maar met de opkomst van de PC, zal er veel opgelost worden.  Maar wat is er nu niet aan te begrijpen aan een hand schudden?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Quraan_Soena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Quraan_Soena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 06:45

Salaamoualaikoum beste broeders en zusters in de islaam

Graag zou ik willen reageren op de ingezonden bericht van kimmie, Wat belangrijk is om te weten.........Is dat het voor een niet moslim al zo ie zo moeilijk is om bepaalde zaken te begrijpen ( dan weet ik niet of je moslim bent of niet, maar in het algemeen is dat zo). Je hebt gelijk, regels zijn er niet voor niets....ALLah (swt) past een regel toe....en dit altijd met een doel. En wat ik heb begrepen is dat jij het maar niet kan begrijpen waarom het verboden is om handen te schudden. dan zou ik je graag een korte antwoord willen geven....In de islaam is het zo dat alles wat leidt naar dat wat haraam is, is zelf haraam. Je gaf ook aan dat het niet lustopwekkend is......graag zou ik je willen zeggen dat het per persoon verschilt, zoals je weet zijn er mensen in nederland die kicken op kleine meisje's of baby's (dutraeux, Die kanibaal in duitsland, die bisschoppen) en die dat dan lustopwekkend vinden, of mensen die doode mensen verkrachten en ga zo maar door. En zo zijn er ook mensen die het lustopwekkend vinden als ze een hand geven aan een niet mahraam. En wij moslims lopen gewoon door een brede deur oftewel voorkomen is beter dan genezen.  (wallahoeallaam)

Djazakoemoelahoegajran

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 18:30

Kan mij iemand vertellen waar Allah heeft gezegd dat je een jonge vrouw geen hand mag geven?

Waar zegt Allah dat een contact met de huid van een hand lust opwekkend is?

Is Allah dat vergeten te vertellen in de Koran?

Is Allah dat ook vergeten te vertellen in de psalmen?

Of tegen Abraham?

Of tegen Jezus?

In Jezus tijd was het de gewoonte om elkaar te begroeten met een kus :-)

Dat is nog eens wat anders dan een hand geven.

 

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 04:06

Ik ben het eens met Herne en daarop wil ik nog even laten volgen dat het een gewone beleefdheidsvorm is in Nederland (in andere landen ook, maar hier wonen we nu) en ik denk ook dat het niet de bedoeling is van Allah dat je iemand beledigt, dus dan kun je beter gewoon een hand geven.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 04:11

Beste Qoeran_soena,

er zijn vast heel wat dingen die wij ons niet kunnen indenken, die bepaalde mensen lustopwekkend vinden.  Er zullen bv ook wel mannen zijn die in een vrouw in een hidjaab erg sexy vinden.  Punt is: dat is een kleine minderheid, een heel kleine.  Als je zo dingen gaat verbieden, kan je beter gewoon in 1 keer doodgaan, want dan mag je niks meer. 

En over die sukkels die aan kinderen gaan zitten en zo, die hebben wat verkeerd gedaan en zullen hun straf niet ontlopen.  Volgens je redenering zou dan bv een imaan ook niet meer aan kinderen les mogen geven, stel dat hij net die 1 op de 10.000 is die aan kinderen gaat zitten.  Of een papie zou niet meer alleen met zijn jonge kinderen kunnen zijn, stel dat hij net die ene papie is die zijn kinderen verkracht...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YounesF Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 12:41

A salamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barkatoeh,

Ik sluit me bij broeder Qur'aan_Sunna aan.

 

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door Herne

Kan mij iemand vertellen waar Allah heeft gezegd dat je een jonge vrouw geen hand mag geven?

Waar zegt Allah dat een contact met de huid van een hand lust opwekkend is?

Is Allah dat vergeten te vertellen in de Koran?

Is Allah dat ook vergeten te vertellen in de psalmen?

Of tegen Abraham?

Of tegen Jezus?

In Jezus tijd was het de gewoonte om elkaar te begroeten met een kus :-)

Dat is nog eens wat anders dan een hand geven.

 

de Quran vertelt ons, in bijna honderd (!) ayaahs om de Profeet Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) te gehoorzamen. Gehoorzaamheid aan de Boodschapper, wordt beschouwd in de Quran als een onderdeel van de gehoorzaamheid aan Allah, Moge Hij SWT verheerlijkt worden;

"Degene die de Boodschapper gehoorzaam, heeft zeker Allah gehoorzaamhaamd. Maar degene die zich afwend, Wij hebben jou (O Muhammad) niet als een waker over hen gezonden" (An-Nisa, 4:80 vertaling v/d beteknis)

 

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei ook: "Inderdaad, ik raak niet de handen van vrouwen aan At-Tabaraanee in Al-Mu�jam-ul-Kabeer (24/342) en bevestigd in Saheeh Al-Jaami� (no. 8054)). En Aisha (r.a.) zei over de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem): "Ik zweer bij Allah! De hand van een vrouw heeft nooit de hand van Allah�s boodschapper aangeraakt; hij nam liever de eed van loyaliteit mondeling af." (Saheeh Moeslim (3/1489)

Het handdrukken van een vrouw door een niet-mahramman en andersom, is verboden, of zij nu handschoenen draagt of niet, want het leidt tot fitnah (hier vooral: verleiding). Er zijn voldoende ahadith die tegen deze handeling waarschuwen en waarin duidelijk staat dat het verboden is om handen te schudden tussen vrouwen en mannen die geen familie van elkaar zijn (d.w.z geen mahram) zijn, zoals: de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: "Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken)." (Overgeleverd door At-Tabaraanee, Al-B in silsilat assaheeh (1/477-4480)).


 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 14:09
Gezellig hoor, een vork door je hoofd slaan of een ijzeren pin door je hand, om iets wat 99,99% van de wereldbevolking niet opwindend vindt
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 14:54

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Gezellig hoor, een vork door je hoofd slaan of een ijzeren pin door je hand, om iets wat 99,99% van de wereldbevolking niet opwindend vindt

he, kimmie, wie heeft je opgedragen om dat doen?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Gezellig hoor, een vork door je hoofd slaan of een ijzeren pin door je hand, om iets wat 99,99% van de wereldbevolking niet opwindend vindt

he, kimmie, wie heeft je opgedragen om dat doen?

Hahaa, niemand natuurlijk...  Stel je voor, k zou hier allang niet meer zitten

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.