Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGeduld

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Geduld
    Geplaatst op: 05 juli 2004 om 12:15

Salaam aleikom waraamthu Allah wa baraakthu broeders/zusters,

ik heb een vraag? ik heb weinig geduld. ik wordt snel boos en maak soms zusters tot irritantie. EN INCHAALLAH WIL IK GRAAG VERANDEREN. ik wil daarom een andere opleiding doen? dit heet sociale dienstverlening. je moet daarvoor veel geduld hebben. ik wil inchaallah veranderen. maar elke keer als iets niet lukt of iemand komt te laat voor een afspraak. dan heb ik weinig geduld. als iemand mij uitscheld heb ik wel geduld. ik wil graag jullie advies horen. hoe jullie dat doen.

 

salaam aleikom: mouni

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 14:21

Assalaam

je moet je ongeduldigheid bestrijden,ik denk niet dat je hiervoor je opleiding moet opgeven,ik denk juist niet!je moet volhouden,maar je moet het pb psychish aanpakken.

je gelooft toch dat alles wat wij mensen meemaken is al voorbestemd,en je gelooft alhamdoulillah in het lot het goede en het slechte ervan!awel,zet deze ideen altijd in je hoofd,en laat alles in gods handen!geen haast!inshallah ga je het overwinnen!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 04:20

Hoi,

ik denk ook niet dat je opleiding veranderen een goeie optie is.  Misschien dat je die opleiding minder leuk vindt, en dan nog 'bozer' wordt.  Dus doe om te beginnen de opleiding die je het liefste wil doen.  Zijn er nog dingen in je leven die niet goed gaan?  Probeer die dan ook op te lossen.  Dan, je ongeduld, ik ben zelf ook nogal eens ongeduldig, maar reageer het dan (denk ik) niet op anderen af.  Ik denk persoonlijk dat als je ongeduldig bent van karakter, je daar niet zoveel aan kan veranderen, tenzij hoe je ermee omgaat natuurlijk.  Dus gewoon rustig proberen te blijven, niet boos worden, jezelf proberen te ontspannen...

Tja, wat nog?  Weet het zelf ook niet meer

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 06:42

nee dat is het niet, ik vind sociale dienstverlening een leuke opleiding alhamdullah. ik heb weleens geduld. met mensen.

salaam aleikom

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juli 2004 om 12:46
Als je dat graag wil doen, gewoon doen natuurlijk...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.