Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagjes over bidden.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagjes over bidden.
    Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 14:16

Salaam alikoem

Ik heb 2 vragen over het bidden.

1- Mag je met parfum bidden?

2-  Bij de 3de rakaat  moet je toch aleen  al hamdoe reciteren en als je nou perongeluk soeraat al iklaas rbij doet.Moet je dan opniew of mag je gewoon door gaan?

Ik hoop dat jullie snel antwoorden.

beslama groetjes anissa

 

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 15:59

Assalamoe alykoem,

de tweede vraag, er zijn ahadieth dat de profeet dat ook deed, dus als je het doet is juist goed.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 16:37

Salamoen Aleykoem

He? Ik d8 altijd dat als je alleen bid met imaam bij de 3e rukaat alleen alhamdoe wordt gereciteerd door de imaam. Moet je als je zelf alleen bid ook bij de 3e en 4e van fard alleen al hamdou reciteren???

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 05:43

Salaam alaikom,

Ook bij de derde en vierde rakaat dien je alleen soerah Al - Fatiha te reciteren. Of je nu alleen bid of achter een imam.

Wat betreft parfum,

Er is aangegeven dat het gebruik van parfum voor een vrouw buitens huis, haraam is. Er is door Aboe Hoerairah(r.a.) overgeleverd, dat een vrouw langs hem liep en die parfum op had. Aboe Hoerairah (r.a.) heeft haar nageroepen en vroeg aan haar waar ze naartoe ging. Vrouw gaf aan dat ze naar de moskee ging. Aboe Hoerairah (r.a.) heeft haar verzocht naar huis te gaan en de grote wassing (ghoesl) te verrichten. Dit om verleiding te voorkomen!!! Wallah oe 'alam.

Thuis is het toegestaan om parfum enz, te gebruiken. Je mag er dus ook mee bidden.

Voor de man geldt dit niet.

Masalama

Souad

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 08:41

salaam alikoem.Ik heb nog een vraagje Als ik nou eenmaal bezig ben dan vergeet ik om te gaan bidden, maar dan ben ik bijvoorbeeld te laat  bij assr. Ben ik  dan schuldig   of niet?         & amp; nbsp; Wasalaam anissa          Ps: Mijn enter doet het niet sorry.                            

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 08:52

Salaam oe ehleykoom warahmatoelahie wa barakatoehoe Oeghtie Fi dien...

De salaat is iets watje onmogelijk kan vergeten (dat denk ik toch )...

Je heb je ouders (Al-hamdulilah) bv , Je vader gaat inch'Allah naar de mosqu� dan weetje ongeveer dat het bijna het gebedstijd is niet ? Je moeder bid Inch'Allah altijd op tijd  ...

Je hebt  de Youwmiya (Islamitische Kalender)

Er bestaan Horloge's waar Al-adhaan op afgespeeld word ... bij Elke" gebedstijd ...

Je hebt tegenwoordig site's waar je Al-adhaan kan downloaden  hier heb je een link = = ) http://www.islamicfinder.org/athanDownload.php?lang=english ... Voor alsje op de pc zit en  je wil je salaat niet Ontlopen ...

Dus als je echt interesse hebt in De Salaat , En dat heb jij Al-Hamdulilah ook anders steldje je de vraag niet ... Is het onmogelijk datje de Salaat vergeet  ...

Ik hoop in iedergeval dat ik je goeie raad heb megegeven en dat je er wat aan hebt Inch'Allah...

 

Salaam Oe Ehleykoom warahmatou lahie wabarakatohoe .

Oeghtie Y. Fi dien.

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 10:08
salaam alikoem Ik bedank iedereen die me informatie heeft gegeven InshAllah zal Allah jullie belonen! groetjes anissa
Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 10:21

Allahoemma Ameen..!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.