Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Baardgroei ...

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Baardgroei ...
    Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:45

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Abou Jabir, heb een paar dagen geleden nog henna met knoflook gedaan en helemaal geen haar uitval meer! Echt mashaAllah.. je maakt gewoon henna (denk dat je vrouw wel weet hoe) en doet daar gewoon 2 of 3 teentjes gemalen knoflook in. Insmeren en een aantal uurtjes laten zitten.. Je baard of haren goed wassen, en de dag erna weer. Het stinkt echt niet zo lang! Moet je niet teveel knoflook in doen natuurlijk..

Enne Amier, ijdelheid is ok hoor.. Zolang het je maar niet overheerst!

Wassalaam, Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 04:55
Assalaamoe ALaikoem


Zie ook deze topic

(hieronder een copy /paste van een van mijn reacties uit deze topic)

De Islam is heel duidelijk met betrekking tot het laten staan van de baard.

�Knipt de snorren bij en laat de baarden (met rust)!�   (al-Boechari en Moeslim)

�Onderscheidt julliezelf van de Moeshrikoen (veelgodenaanbidders), knipt jullie snorren bij en laat jullie baarden staan.�
(al-Boechari en Moeslim)

Subhanallah, bovenstaande zijn slecht enkele bewijzen.

�Moge Allah de mannen vervloeken die vrouwen imiteren en moge Allah de vrouwen vervloeken die mannen imiteren.� (al-Boechari)

Onze profeet(V.Z.M.H.) heeft ook zijn baard laten staan, willen wij dan niet op hem lijken. Willen we dan niet bij hem horen en zijn Sunnah volgen.

Moge Allah(S.W.A.) onze zondes vergeven.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 17:48

Assalamu alaikum,

Lekker voor je omgeving als je je kin met knoflook insmeert.....

Maar wel een leuk middeltje "uit grootmoeders tijd" zeg maar! Ik had er nog nooit van gehoord. Het haar groeit bij mij wel vanzelf weer aan, maar is natuurlijk wel een stuk korter dan de rest. Het is gewoon een soort tik; ik zit altijd ergens aan te frunnikken. Verder heb ik een behoorlijk volle baardgroei, dus het valt niet zo heel erg op denk ik, alleen voor mij omdat ik het weet.

Verder ben ik wel ijdel denk ik, maar heel tevreden met wat ik heb.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 16:41
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Met knoflook teentjes erdoor heen, daar groeien je haren weer van (ik ben trouwens heel serieus, mocht je denken dat ik je in de maling neem).

heeey..., hoe gaat dat precies met dat knoflook ? ik wil het proberen....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:07

assalamoe aleikum Amier,

 

Probeer byte-X

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:24

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Abou Jabir, volgens mij praten we echt wartaal voor je..

Dat zeg ik in ieder geval precies! Er zijn hadith over dat het wel mag en niet mag! Met 'model' knippen, bedoel ik dus idd je hand eromheen en wegknippen. Met niet model knippen dus lekker laten groeien. Dat is was de profeet saws deed, lekker laten groeien dus (zie hadith begin van het topic). Dus wat gaat dan voor? Wat mag nu wel en niet? Ik heb ook geschreven: misschien dat het allebei mag ? Vraagteken, dat ik het dus niet weet..

Hoe moet het nu wel? Volgens mij is iemand die vraag gaan stellen aan een geleerde.. Dus ik wacht nog even. Of we wachten nog even.. Of weet jij het misschien Abou Jabir?

Wassalaam,

Soumaya..

P.s. Sorry voor het in de war brengen van de broeders.. ;)

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 04:13

Assalamoe alykoem Soumaya,

ik snap nu wat meer waar het overgaat, "met hand vasthouden en wat eronder zit knippen" noemen jullie dus "model knippen" , model knippen kan heel anders begrepen worden, maar goed, van wat ik weet mag het wel (er is een hadith dat Abdullah Ibn Omar dat deed). verder schreef je;

in Den Haag hebben we idd gehoord van Scheich Fawaz dat je mag 'model' knippen...
hier zeg je dat het wel mag, maar hier
Dus model knippen: met je hand vasthouden en wat eronder zit knippen? Of moet je het echt laten groeien? Ik heb van scheich Fawaz het laatste gehoord
hier zeg je dat het niet mag, dus....

wat betreft snor, niet weghalen, maar heel kort knippen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 03:41

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Hahaha, Amier.. Eet een lolly of zo!

Nee, groeien de haartjes daar nog wel dan? Ander moet je henna proberen.. Met knoflook teentjes erdoor heen, daar groeien je haren weer van (ik ben trouwens heel serieus, mocht je denken dat ik je in de maling neem). InchaAllah zal je er op een gegeven moment over heen groeien.. Ik had dat met mijn haar, een plukje pakken onder het denken etc. Dat gaat nu ook moeilijk..

Maar MashaAllah.. Er zouden meer broeders moeten zijn met baardjes.. Ik vind het een toonbeeld van reinheid en puur voor Allah swt, net als mijn hoofddoek..

Moge Allah swt jullie belonen voor jullie goede daden en standvastigheid, en leiden naar Djenna!

Wassalaam,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

We zijn onze broeders wijsheid aan het bijbrengen over de BAARD.

Wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatu,

de zusters proberen de broeders wijsheid over de baard bij te brengen? Da's een mooi stukje emancipatie zou ik denken!

Dan heb ik een vraagje voor je: ik heb eeb eigenaardige gewoonte met betrekking tot mijn baard. Het is zo: als ik lees, of tv kijk of naar iemand luister, dan pluk ik altijd met mijn rechterhand aan de rechterkant van mijn baard, net onder mijn kaak zeg maar. Daar zijn mijn baardharen wat dikker en stugger dan de rest, en als een soort gewoonte pluk ik een beetje aan die haren.... met als gevolg dat ik regelmatig met een uitgetrokken baardhaar in mijn vingers zit en er zich een nogal kale plek heeft gevormt rechts onder mijn kaak. Ik heb geprobeerd te stoppen... lukte niet. Ik heb geprobeert een ander stuk baard als "pluk-baard" te nemen.... lukte niet. Zelfs nu ik dit typ en af en toe stop om na te denken, dwalen mijn vingers richting de rechter onderkant van mijn kaak.

Wat moet ik doen. Help!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 03:28

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie wa barakatoehoe,

Nou ja agie Amier.. Dat is ook niet erg aardig he..

We zijn onze broeders wijsheid aan het bijbrengen over de BAARD.

Oegtie Merjem, in Den Haag hebben we idd gehoord van Scheich Fawaz dat je mag 'model' knippen... Goede antwoorden gaf ie trouwens he? Maar omdat dit (zie begin topic) dus een betrouwbare hadith is, lijkt mij dat het misschien allebei mag? WaAllahoe3lam..

Agie Abou Jabir.. De discussie gaat dus over de baard. Mag je wel model knippen of niet? Dus model knippen: met je hand vasthouden en wat eronder zit knippen? Of moet je het echt laten groeien? Ik heb van scheich Fawaz het laatste gehoord en aan het begin van de topic staan betrouwbare hadiets die iets anders zeggen, nl laten groeien en de snor weg halen.

Agie of oegtie die de vraag stelde arabisch/engels voor [email protected].. De beste broeder spreekt engels en arabisch..  Je mag dus kiezen.. Enne, laat ons the outcome weten he..

Wassalaam,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 17:20
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum broeder,

er is geen discussie. Als ik het zo lees; gewoon wat vrouwengeklets over smaak en haargroei.

Wassalam.

Assalamoe alykoem,

bedankt voor de waarschuwing.....

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 16:28

Assalamu alaikum broeder,

er is geen discussie. Als ik het zo lees; gewoon wat vrouwengeklets over smaak en haargroei.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 15:43

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Ik had toch echt begrepen dat je wat onder je hand zit mocht knippen, je moet toch ook je baard verzorgen??? Anders wordt het helemaal een warboel

Assalamoe alykoem,

klopt, dat heeft de metgezel Abdullah Ibn Omar gedaan, maar waar gaat jullie discussie nou eigelijk over ? dan kan ik misschien meedoen...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 14:19
[QUOTE=A_en_S]

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,


Dit stond aan het begin van het topic oegt Merjem.. Hieruit blijkt toch dat knippen niet toegestaan is? In Den Haag hebben we anders gehoord, Merjem, dus nu weet ik t ook niet meer.. En over je haren-op-de-keel-vraag agie, misschien kun je die vraag aan een geleerde stellen? Ik heb gisteren een email adres opgeslagen van Iqraa, [email protected]. Wel je info met ons delen he.. :)


Wassalaam,


Soumaya




Salamoe 3alaikoum oegtie,

djazaka ALLAHOE gairan dit stukje staat ook bij de opening van deze topic geplaats door yassira....maar nu snap ik het niet meer

Ik had toch echt begrepen dat je wat onder je hand zit mocht knippen, je moet toch ook je baard verzorgen??? Anders wordt het helemaal een warboel

Maar soumaya aan wie hadden wij het toen gevraagd? sheich fawaz? Want ik heb het namelijk ook van mijn islam leraar tehoren gekregen en als het goed is hoorde daar ook een dalil bij....

Wa ALLAHOE a3lem ik ga dit verder nog wel opzoeken..

Zorg goed voor jezelf oegtie en insha ALLAH tot gauw
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 11:18

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

[email protected].---->>> is dat Arabish, Engels, welke taal, zuster???

 

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 09:45

Asalaam Aleikum,

Het valt me trouwens wel op dat ik Turken bijna nooit met een baard zie....zie ze wel veel met snor....niet stom bedoeld hoor, maar ik had het er gisteren over met een collega. Ik ga wel eens naar een Surinaamse Moskee en daar heeft bijna iedereen een baard (van die hele grote mooie witte baarden)....

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 08:45

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Dit stond aan het begin van het topic oegt Merjem.. Hieruit blijkt toch dat knippen niet toegestaan is? In Den Haag hebben we anders gehoord, Merjem, dus nu weet ik t ook niet meer.. En over je haren-op-de-keel-vraag agie, misschien kun je die vraag aan een geleerde stellen? Ik heb gisteren een email adres opgeslagen van Iqraa, [email protected]. Wel je info met ons delen he.. :)

Wassalaam,

Soumaya

De Regelgeving betreffende het Scheren van de Baard 

 

Vraag:

Wat is de regelgeving betreffende het scheren van de baard of het weghalen van een gedeelte ervan?

 

Antwoord:

Alle lof is aan Allaah alleen, moge vrede en zegeningen met Zijn Boodschapper, zijn familie en metgezellen zijn. En hierna: Het scheren van de baard is Haraam (verboden), want er zijn verschillende authentieke en duidelijke ahadieth en overleveringen over dit onderwerp overgeleverd. Het scheren van de baard is ook verboden door de algemene argumentatie die verbiedt om de niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (vreda zij met hem) zegt: �Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.� In een andere overlevering: �Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).� En er zijn nog andere hadieth in deze betekenis! 

 

'Ifaa al-Lehyaa betekent: Het (de baard) behouden zoals het is! Tauwfier al-Lehyaa betekent: Het als een geheel laten zonder het te scheren, epileren of er iets van af te knippen.(Iemaam) Ibn Hazm heeft geraporteerd dat er een consensus (Idjmaa'ah) is over dat het kort knippen van de snor en laten groeien van de baard verplicht is. Hij argumenteerde hierbij met een aantal ahadieth waaronder ook de voorgaande hadieth van Ibn 'Omar en ook hadieth Zeed ibn Arqam waarin de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Wie zijn snor niet kort knipt hoort niet bij ons!� en At-Tirmidhie verklaarde hem Sahieh. En in (het boek genaamd) al-Foer'oe staat er, en dit is de tekst bij onze metgezellen (i.e. de Hanbalies): 'Dit betekent dat het verboden is.' 

 

Shaychoel-Islaam ibn Temiejah heeft gezegd: �Het Boek, de Soennah en al-Idjmaa'ah duiden erop dat we verplicht zijn om de Koeffaar tegen te gaan en we over het algemeen verboden zijn om hen te imiteren. Want, uiterlijke imitatie van hen is de reden tot imitatie van hun verboden manieren en handelingen. Beter gezegd, dit leidt tot imitatie van hen in overtuiging!� Imitatie (in het uiterlijk) laat dus innerlijke liefde en vriendschap na. Zoals innerlijke liefde ook imitatie op het uiterlijk nalaat.

 

At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!� In een andere overlevering: �Wie een volk imiteert behoort tot hen.� Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in �at-Tamhied� (commentaar op Moewatta Maalik): �Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!� Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken.

 

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: �Een dikke baard.� En in een andere: �Een dicht begroeide baard.� En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

 

Het permanente comit� voor wetenschappelijk onderzoek en consultatie

Voorzitter: Ibrahiem ibn Mohammed Alesh-Shaych

Vice-voorzitter: 'Abdoer-Razaaq al-'Afiefie Comite

Lid: 'Abdoellaah al-Ghadayaan

Bron: Fatwa nr. 667 blz. 133-135 deel 5 uit �Fatawa van het Permanente Comite voor Wetenschappelijk Onderzoek en Consultatie�, ar-Riyaad Saoedi-Arabi�

 

 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2004 om 07:39

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

misschien een domme vraag, maar en die haargroei rondom je keel???

Djzakaak Allahoe Gairan

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

No antwoorden?????

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2004 om 01:23

assalamoe aleikum en hallo,

Het maakt mij helemaal niets uit, want ik kijk niet naar mannen

De baard is net als de hijab. Er zijn mannen met baard die zich op een manier gedragen dat je denkt: nou, nou en er zijn mannen zonder baar die ook die rust en "nur" uitstralen.

Mij gaat het vooral om de innerlijke hijab , maar als je dan het voorbeeld van de profeet(vzmh) wilt volgen verzorg die baard dan zoals het moet.

 

salaam en groetjes rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:01

 

Assalamou Alaykoum

Sinds mijn vraag is er veel besproken, wat er allemaal niet kan gebeuren als je een dag hard werkt en je dan op ons forum kijkt, Masha'Allah

Ik laat alles groeien nu, maar nu zou ik aan mijn zuster Moslima_tr willen vragen hoe lang de baard mag worden: zou je de vier groepen kunnen beschrijven?

Nederlandse broeders met een baardje? Het hoort er bij, ik ben blond dus en ik krijg altijd zo'n lichtgekleurde baard, hoe kan ik het halal modelleren? wat je me wel opvalt is dat sommige bekendere broeders (ervan uitgaande dat alle bekende Marokkaanse, Turkse en Egyptische voetballers die we op televisie zien ook echte broeders zijn, uit interviews blijkt dat wel) met name Ali Elkhattabi een keurig gemodelleerd baardje hebben waar zeker iets vanaf gehaald is, dat moet dan toch volgens de ahadith ook gewoon zo gelaten worden? Of gelden dan Moslima_tr's vier groepen?

Veel vragen, zijn er broeders of zusters die antwoorden hebben?

Wassalam,

Michel

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 14:48

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

misschien een domme vraag, maar en die haargroei rondom je keel???

 

Djzakaak Allahoe Gairan

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:53

thanks soumaya

ik hoor et dan nog wel van je...

m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:16

Salaamoe alaikoem,

Ik heb juist gelezen (betrouwbare hadieth, kan hem zo vlug niet vinden, maar zoek hem inchaAllah zsm ) dat je niet mag knippen, maar gewoon laten groeien die baard. En je snor moet je wegknippen of scheren.. Maar Allahoe3lam, ik ga het opzoeken.

Wassalaam,

Soum

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira


Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld  ...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde  schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.


haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie... Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan... aaagh ieder zijn mening... Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen... m3a salama merjem


Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed  ahahahahahahah



Ja die bestaan echt hoor....ziet er echt heeeeeeel masha allah uit oegtie

ma3a salaam oegt Y.

 

Thanxx hahahah for your information

Ma3a salaam oegt y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 12:38

Salamoe 3alaikoum moslima

Ik als moslim kijk naar de soenna van de profeet mo7amed sallahoe 3alaihi wasalaam en omdat er in marokko vele de madhab van maliki volgen wil niet zeggen dat dat hier in nederland ook zo is...

Ik weet niet welke madhab voornamelijk als leidraad in turkije gebruikt word maar over de baard zijn diverse overleveringen van onze geliefde profeet mo7amed sallahoe 3alaihi wasalaam bekend waarin staat dat je de baard moet laten staan en als je em gaat bijknippen je met 1 hand je baard vast houdt en wat daaronder zit afknipt(sorry heb niet de hele hadiet bij de hand)

En ALLAH swt weet het altijd beter
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Moslima_tr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_tr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 09:37

esselamun aleykum

Ik had gelezen ( geloof ik) dat een van jullie vroeg van tot hoelang mag een baard van een man groeien.

Op deze vraag heb je veel antwoorden vind ik. Want Islam/ soennie is verdeeld in 4 groepen en wij turken en marokanen horen niet in de zelfde groep/mezhep zeggen wij.

en in de mezhep van mij mogen mannen niet lange baarden hebben maar in de andere mezhebben mogen de mannen wel lange baarden hebben.

 

DUs wij turken en Marokanen komen daardoor vaak in verschillen van antwoorden.

KIjkof weet eerst je mezhep goed vind ik

Esselama

Toerkoe

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Yassira

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira


Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld �...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde �schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.


haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie... Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan... aaagh ieder zijn mening... Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen... m3a salama merjem


Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed �ahahahahahahah



Ja die bestaan echt hoor....ziet er echt heeeeeeel masha allah uit oegtie

ma3a salaam oegt Y.

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:27

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik vind mannen met baarden, isbaal (broek boven de enkels) en lange djilleb mashaAllah! Mijn vriendin vindt het ook MOOI! Het is rein en voor Allah swt. Het is niet de 'knapheid' van de dunya, maar ja.. ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.

Mijn (aanstaande) man is helaas niet zover, maar ik heb het er al wel eens over gehad...

Wassalaam, Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:15
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum Abou Jabir,

wat een mooi plaatje heb je daar onder je bericht!

Wou ik even kwijt.

Wassalam.

wa3alykoem assalaam,

thanx,

ik zal het wel leuk vinden als ieder een plaatje onder zijn bericht plaatst "met een BOODSCHAP", om de leden aan iets te laten herrineren (zoals dus de mijne "Al Quds" moge Allah het bevrijden van de onrechtplegers..amien)

ik zal ook dus hier effe kort uitleggen hoe je dat kan doen, is heel simpel..  

  1. je kopieert de URL (adres) van dat plaatje die je hier wilt plaatsten, door naar de eigenschappen te gaan van dat plaatje.
  2. je typt bij je handtekening (bij instellingen>> bewerrk profiel) dit: [I M G] hier plak je dus die URL van dat plaatje [/I M G]

die IMG wel aan elkaar typen (ik heb zo gedaan anders krijg ik rare dingen op me post) 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 05:43
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld  ...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde  schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.



haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie...


Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan...

aaagh ieder zijn mening...

Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen...

m3a salama
merjem

Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed  ahahahahahahah

ma3a salaam oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.