Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Baardgroei ...

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Baardgroei ...
    Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 15:52

De Regelgeving betreffende het Scheren van de Baard 

 

Vraag:

Wat is de regelgeving betreffende het scheren van de baard of het weghalen van een gedeelte ervan?

 

Antwoord:

Alle lof is aan Allaah alleen, moge vrede en zegeningen met Zijn Boodschapper, zijn familie en metgezellen zijn. En hierna: Het scheren van de baard is Haraam (verboden), want er zijn verschillende authentieke en duidelijke ahadieth en overleveringen over dit onderwerp overgeleverd. Het scheren van de baard is ook verboden door de algemene argumentatie die verbiedt om de niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (vreda zij met hem) zegt: �Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.� In een andere overlevering: �Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).� En er zijn nog andere hadieth in deze betekenis! 

 

'Ifaa al-Lehyaa betekent: Het (de baard) behouden zoals het is! Tauwfier al-Lehyaa betekent: Het als een geheel laten zonder het te scheren, epileren of er iets van af te knippen.(Iemaam) Ibn Hazm heeft geraporteerd dat er een consensus (Idjmaa'ah) is over dat het kort knippen van de snor en laten groeien van de baard verplicht is. Hij argumenteerde hierbij met een aantal ahadieth waaronder ook de voorgaande hadieth van Ibn 'Omar en ook hadieth Zeed ibn Arqam waarin de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Wie zijn snor niet kort knipt hoort niet bij ons!� en At-Tirmidhie verklaarde hem Sahieh. En in (het boek genaamd) al-Foer'oe staat er, en dit is de tekst bij onze metgezellen (i.e. de Hanbalies): 'Dit betekent dat het verboden is.' 

 

Shaychoel-Islaam ibn Temiejah heeft gezegd: �Het Boek, de Soennah en al-Idjmaa'ah duiden erop dat we verplicht zijn om de Koeffaar tegen te gaan en we over het algemeen verboden zijn om hen te imiteren. Want, uiterlijke imitatie van hen is de reden tot imitatie van hun verboden manieren en handelingen. Beter gezegd, dit leidt tot imitatie van hen in overtuiging!� Imitatie (in het uiterlijk) laat dus innerlijke liefde en vriendschap na. Zoals innerlijke liefde ook imitatie op het uiterlijk nalaat.

 

At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!� In een andere overlevering: �Wie een volk imiteert behoort tot hen.� Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in �at-Tamhied� (commentaar op Moewatta Maalik): �Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!� Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken.

 

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: �Een dikke baard.� En in een andere: �Een dicht begroeide baard.� En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

 

Het permanente comit� voor wetenschappelijk onderzoek en consultatie

Voorzitter: Ibrahiem ibn Mohammed Alesh-Shaych

Vice-voorzitter: 'Abdoer-Razaaq al-'Afiefie Comite

Lid: 'Abdoellaah al-Ghadayaan

Bron: Fatwa nr. 667 blz. 133-135 deel 5 uit �Fatawa van het Permanente Comite voor Wetenschappelijk Onderzoek en Consultatie�, ar-Riyaad Saoedi-Arabi�

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 08:34

djazakkallah hoe gairen voor je moeite lieve zuster.....

al hoe wel ik er nix mee te maken heb

maar ik zie dat niemand je heeft bedankt dus ik dacht ik doe het wel ff.....

walaikum asalaam je zuster najiha

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 11:16

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb ..

Dankje Wel lieve Oegtie ,

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb Oegt Y. Fi dien...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 09:16
graag gedaan!!!
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 18:51

 

Salam,

Dank je wel voor dit topic zuster Yassira

Waarom zijn er geen antwoorden van broeders hier??

Ik moet wel zeggen dat het wennen is om de baard te laten staan, sinds ik bekeerd ben mag ik me niet meer scheren en dat is echt wennen, vooral omda ik dat eerst altijd goed deed.

Ik weet dat het epileren voor een vrouw haram is maar dat het halal wordt als zij het doet om mooier te zijn voor haar man, nu vroeg ik mij af of er wat dit betreft ook zijn uitzondering is, als die er is, dan ook graag de bron, ik zou het op prijs stellen Want nu vraag ik me af: zijn alle zusters dan gek op baarden? Er is toc vast wel iemand die dat niet mooi vind staan bij haar man.....gewoon een vraagje hoor, moge Allah het me vergeven als ik te nieuwsgierig ben

Wassalam,

Michel

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 04:46

In eerste instantie geplaatst door Michel

Ik weet dat het epileren voor een vrouw haram is maar dat het halal wordt als zij het doet om mooier te zijn voor haar man,

wa3alykoem assalaaam,

nee, is niet zo hoor, wat haraam is gewoon haraam, de vrouw kan zich op andere manieren mooi maken voor haar man....

In eerste instantie geplaatst door Michel

nu vraag ik me af: zijn alle zusters dan gek op baarden? Er is toc vast wel iemand die dat niet mooi vind staan bij haar man.....gewoon een vraagje hoor, moge Allah het me vergeven als ik te nieuwsgierig ben

goeie vraag....

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 04:52

Salamoe 3alaikoum broeders en zusters,


ik had gezegd dat ik er na de ramadan insha allah pas weer zou zijn maarre kon et niet laten om te reageren

Bijna elke praktiserende zuster die ik ken zijn gek op baardjes,maar wel eentje die goed verzorgd is...(een kleurtje erdoor heen is ook mooi) haha

maar ik geloof ook best dat er zusters zijn die het niet zo mooi vinden...ben wel benieuwd wat de rest van de zusters op dit forum ervan vind...

Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder???

m3a salama

oegtikoum merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 06:08

Salam Aleikum,

Wel heb gehoord dat een wenkbrauw echt dst donkere gedeelt is en dat stukje ertussenin, ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, maar dat gedeelte tussen 2 wenkbrauwen in, dat is geen onderdeel van de wenkbrauw en mag dus weggehaald worden.

Dus dat beetje wat onder de donkere gedeelt van je wenkbrauw, dus boven je oog dat mag weggehaald worden, en tussen 2 wenkbrauwen in ook,

maar llah a3lem, misschien dat iemand hier antwoord op heeft.

ps: en oja nog bedankt hoor oegty Yassira

ma3a salama

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 12:44

salaam oe ehleykoo wr wb

Is graag gedaan, Michel en oegtie noor al_islam, Het doet me ook goed om te horen dat je = (michel) bekeerde tot moslim Al-hamdulilah (mash'Allah) ...

Ma3a salaam Oegt Y.

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 13:08

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Salamoe 3alaikoum broeders en zusters,

Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder???

salaam oe alaikoem warahmatoellah,

hahaha.....nou als ik eerlijk mag zijn, dan vind ik de broeders met een baard eigenlijk veel mooier om te zien...soubhana Allah ze stralen gewoon iets heel moois uit....ik denk dat een goede benaming hiervoor Noer zal zijn.

zo...dit was dan mijn mening over de broeders met een baard

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 13:49

Salam aleikum,

Idd ouarda, een broeder met een baard straalt iets vertrouelijks uit, en hiermee bedoel ik dus niet dat de broeders zonder baard minder zijn ofzo, maar het staat cker wel mooi, en zoals je zegt de Nur straalt er vanaf (ook bij de andere broeder ook hoor) hahaha

Dat wat een moslima compleet maakt met haar hijaab, zo heeft de broeder dat met een baard vind ik.

 

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 13:50

Salaam oe ehleykoom,

Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld  ...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...

En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde  schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...

salaamoe ehleykoom oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:04
zijn dit waarheden, of doen we een beetje schijnheilig.....
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:06
hahaha nee hoor, dit komt allemaal diep vanuit het hart
Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:14

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

zijn dit waarheden, of doen we een beetje schijnheilig.....

Salaam alaikoum,

Bij sommige mannen staat een baard mooi, maar sommige mannen zijn knapper zonder baard.

Maar laat jullie je vooral niet hierom beletten om geen baard te dragen.  Want de essentie van de baard is niet om er knapper van te worden.

Liefs,

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door Amirra

Bij sommige mannen staat een baard mooi, maar sommige mannen zijn knapper zonder baard.


Vooral Nederlandse mannen met een baard vind ik persoonlijk een beetje griezelig eruit zien , maar ja.. Ieder zijn meug  Het ligt er ook aan hoe lang die baard is, trouwens...
Salaam happylady
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 16:51
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld �...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde �schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.



haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie...


Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan...

aaagh ieder zijn mening...

Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen...

m3a salama
merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:07

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe...

 

Mag de vrouw haar snorharen weghalen?

Vraag & antwoord

Vraag:

Ik weet dat het verwijderen van de wenkbrauwen haraam is, maar welk haar mag de vrouw dan wel verwijderen? Mag ik bijvoorbeeld als vrouw zijnde mijn snorharen verwijderen?

                                                                                                                      Vraag ontvangen op 16 oktober 2003

Antwoord:

Alle Lof zij Allah. Ten eerste:

Met betrekking tot het al dan niet verwijderen van haar, hebben de geleerden het haar verdeeld in drie categorie�n:

1          Haar dat wij door Allah opgedragen zijn te verwijderen of te knippen. Dit staat bekend als de Soenan al-Fitrah, zoals het verwijderen van schaamhaar, het kortknippen van de snor en het epileren van het okselhaar. Ook verstaan we hieronder het scheren of het knippen van de hoofdhaar tijdens de Hadj of de cOemrah.

Het bewijs hiervoor is te vinden in de volgende overlevering: Zakariyah bin Abi Zaa�idah overlevert op autoriteit van Moescab bin Shaibah die overlevert op autoriteit Talq bin Habieb die overlevert op autoriteit Ibn Zoebair dat cAa�ieshah zei: �De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: ,,Tien (zaken) behoren tot al-Fitrah (natuurlijke aanleg van de mens); Het kortknippen van de snor, het laten groeien van de baard, (het poetsen van de tanden met) as-Siewaak, het reinigen van de (binnenkant) van de neus, het kortknippen van de nagels, het reinigen van de (huid tussen) de knokkels, het epileren van het okselhaar, het scheren van de schaamstreek, het wassen (van de schaamdelen na toiletbezoek) met water.� Zakariyah zei: �Moescab zei: ,,En ik ben de tiende vergeten; Waarschijnlijk is het, het spoelen van de mond.�                                                (Moeslim)

2          Haar dat wij verboden zijn te verwijderen, waaronder de wenkbrauwen. Het verwijderen van de wenkbrauwen wordt an-Nams genoemd. Ook is het voor de mannen haraam om de baard te verwijderen.

Het bewijs hiervoor vindt men in de volgende overlevering: De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: �Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).�                                          (Moeslim)

Ibn cOmar overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: �Onderscheidt jullie zelf van de ongelovigen, vermeerder jullie baarden en knip jullie snorren (heel) kort.�                                                                                                                                 (al-Boechari en Moeslim)

An-Nawawi zei: �De naamisah is de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert en de moetanamisah is de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren. Deze daad is haraam. Als bij de vrouw daarentegen baardgroei begint te ontwikkelen of snorhaar, dan mag zij dit verwijderen, sterker nog, het is onze mening dat dit Moestahab (aanbevolen) is.

3          Haar waarover de Shariecah zwijgt en waarover dus niet gezegd wordt of het verwijdert moet worden of dat het gelaten moet worden zoals het is, dit is het geval met het haar op de benen, armen, wangen of voorhoofd. Onder de geleerden bestaat hierover verschil van mening.

Onder hen zijn er die zeggen dat het niet toegestaan is om dit haar te verwijderen, omdat dit het veranderen van de schepping van Allah impliceert. Allah vertelt ons dat de shaitan zei (interpretatie van de betekenis):

�En ik zal hen bevelen zodat zij de schepping van Allah zullen veranderen.�                                                                                                                                                             (Soerat an-Nisaa�: 119)

En onder hen zijn er die zeggen dat de Shariecah hierover zwijgt en dat er dus terug moet worden gegaan naar de oorsprong en dat is dat het wel degelijk toegestaan is. Het is dus toegestaan om het te laten staan, danwel te verwijderen. Dit is de mening van de geleerden van de Permanente Commissie voor het geven van Fataawa (al-Ladjnah ad-Daa�imah lil Iftaa�) en die van Sheich Ibn cOethaymien. De commissie zei:

�Het is de vrouw toegestaan om het haar boven de lip, op de dijen, benen en armen te verwijderen. Dit valt niet onder (het verbod) van an-nams.

Ook werd de commissie gevraagd: �Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?� Zij antwoordden: �Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.  

Verder werd de commissie gevraagd: �Is het toegestaan voor de vrouw om haar lichaamshaar te verwijderen?� Zij antwoordden: �Het is toegestaan voor haar om dit te doen, behalve de wenkbrauwen en het hoofdhaar. Het is haar niet toegestaan om het hoofdhaar of haar wenkbrauwen te verwijderen, ongeacht of dit nu gebeurt door het te scheren (of te epileren).

Met betrekking tot het verwijderen van gezichtshaar bestaat er verschil van mening tussen de geleerden over of het nu wel of niet is toegestaan. De reden voor dit meningsverschil is de verschillende betekenissen die worden toegekend aan het woord �an-nams�. Sommige geleerden zeggen dat an-nams het verwijderen van gezichtshaar betekent en zij beperkten dit niet slechts tot de wenkbrauwen. Anderen zijn van mening dat an-nams het verwijderen van slechts de wenkbrauwen betekent. De laatste mening wordt geprefereerd door de Permanente Commissie, zoals duidelijk wordt uit de hierboven genoemde Fatawaa. Zij concludeerden: �An-nams betekent het verwijderen van de wenbrauwen, dit is niet toegestaan omdat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert (de Naamisah) en de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren (de Moetanamisah) vervloekt.�

 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:15

Assalamoe alykoem,

mashAllah , we zijn wat wijzer geworden...

djazakie Allahoe kheir.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 17:44

Assalamu alaikum Abou Jabir,

wat een mooi plaatje heb je daar onder je bericht!

Wou ik even kwijt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 05:39

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

zijn dit waarheden, of doen we een beetje schijnheilig.....

Ahahahah nee hoor, dit is de waarheidddd ... Waarom hier moeilijk over doen als ik het niet mooi vond dan zei ik het hoor  zo ies valt toch niet schijnheilig over te doen toch ?? ...

ma3a salaam oegt y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 05:43
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld  ...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde  schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.



haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie...


Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan...

aaagh ieder zijn mening...

Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen...

m3a salama
merjem

Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed  ahahahahahahah

ma3a salaam oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:15
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum Abou Jabir,

wat een mooi plaatje heb je daar onder je bericht!

Wou ik even kwijt.

Wassalam.

wa3alykoem assalaam,

thanx,

ik zal het wel leuk vinden als ieder een plaatje onder zijn bericht plaatst "met een BOODSCHAP", om de leden aan iets te laten herrineren (zoals dus de mijne "Al Quds" moge Allah het bevrijden van de onrechtplegers..amien)

ik zal ook dus hier effe kort uitleggen hoe je dat kan doen, is heel simpel..  

  1. je kopieert de URL (adres) van dat plaatje die je hier wilt plaatsten, door naar de eigenschappen te gaan van dat plaatje.
  2. je typt bij je handtekening (bij instellingen>> bewerrk profiel) dit: [I M G] hier plak je dus die URL van dat plaatje [/I M G]

die IMG wel aan elkaar typen (ik heb zo gedaan anders krijg ik rare dingen op me post) 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:27

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik vind mannen met baarden, isbaal (broek boven de enkels) en lange djilleb mashaAllah! Mijn vriendin vindt het ook MOOI! Het is rein en voor Allah swt. Het is niet de 'knapheid' van de dunya, maar ja.. ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen.

Mijn (aanstaande) man is helaas niet zover, maar ik heb het er al wel eens over gehad...

Wassalaam, Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Yassira

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira


Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld �...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde �schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.


haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie... Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan... aaagh ieder zijn mening... Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen... m3a salama merjem


Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed �ahahahahahahah



Ja die bestaan echt hoor....ziet er echt heeeeeeel masha allah uit oegtie

ma3a salaam oegt Y.

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Moslima_tr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_tr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 09:37

esselamun aleykum

Ik had gelezen ( geloof ik) dat een van jullie vroeg van tot hoelang mag een baard van een man groeien.

Op deze vraag heb je veel antwoorden vind ik. Want Islam/ soennie is verdeeld in 4 groepen en wij turken en marokanen horen niet in de zelfde groep/mezhep zeggen wij.

en in de mezhep van mij mogen mannen niet lange baarden hebben maar in de andere mezhebben mogen de mannen wel lange baarden hebben.

 

DUs wij turken en Marokanen komen daardoor vaak in verschillen van antwoorden.

KIjkof weet eerst je mezhep goed vind ik

Esselama

Toerkoe

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 12:38

Salamoe 3alaikoum moslima

Ik als moslim kijk naar de soenna van de profeet mo7amed sallahoe 3alaihi wasalaam en omdat er in marokko vele de madhab van maliki volgen wil niet zeggen dat dat hier in nederland ook zo is...

Ik weet niet welke madhab voornamelijk als leidraad in turkije gebruikt word maar over de baard zijn diverse overleveringen van onze geliefde profeet mo7amed sallahoe 3alaihi wasalaam bekend waarin staat dat je de baard moet laten staan en als je em gaat bijknippen je met 1 hand je baard vast houdt en wat daaronder zit afknipt(sorry heb niet de hele hadiet bij de hand)

En ALLAH swt weet het altijd beter
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:12
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

In eerste instantie geplaatst door Yassira


Salaam oe ehleykoom,


Ik had niet gezien dat oegtie merjem die vraag steld  ...Oegties wat vind je van een baardje bij een broeder??? .. tot Ouarda reageerde Al-hamdulilah ...


En zoals ze al Ouarda al zei : ze stralen gewoon iets mooi,ze stralen een bepaalde  schoonheid uit met die baard al-hamdulilah,Mash'Allah ...


salaamoe ehleykoom oegt Y.


haha masha ALLAH.....maakt niet uit hoor oegtie... Persoonlijk vind ik de met henna gekleurde baardjes zo masha ALLAH.....ziet er grappig uit zo'n rood baardje en in tegenstelling tot mijn andere oegt vind ik juist bij nederlanders een baardje staan... aaagh ieder zijn mening... Vertrouw op ALLAH swt mijn zustertjes en dan zal alles goed komen... m3a salama merjem


Gekleurde baardjesss zijn er dan mannen die hun baard verkleuren met henna ?? hahahahah die is goed  ahahahahahahah



Ja die bestaan echt hoor....ziet er echt heeeeeeel masha allah uit oegtie

ma3a salaam oegt Y.

 

Thanxx hahahah for your information

Ma3a salaam oegt y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:16

Salaamoe alaikoem,

Ik heb juist gelezen (betrouwbare hadieth, kan hem zo vlug niet vinden, maar zoek hem inchaAllah zsm ) dat je niet mag knippen, maar gewoon laten groeien die baard. En je snor moet je wegknippen of scheren.. Maar Allahoe3lam, ik ga het opzoeken.

Wassalaam,

Soum

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 13:53

thanks soumaya

ik hoor et dan nog wel van je...

m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.098 seconden.