Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vanavond ned 3

 Post Reply Post Reply
Schrijver
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vanavond ned 3
    Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 13:40

Salaam aleikoem broeders en zusters,

ik ben net nieuw hier ik hoop dat het inch'Allah allemaal goed met jullie gaat maarre ik wou effe zeggen ehm vanavond op ned 3 om 21.10 k0mt Ayaan hirsi ali ja ja maar liefst 3 uur a8er elkaar en dan komt ook dat 10 minuteen langdurige filmpje over "vrouwonvriendelijke Koran teksten ZOGENAAMD  ik w0rd z0 agressief van die mensen egt z0 schande voor ons ik ben benieuwd wat ze weer over ons MOSLIMS te zeggen heeft met r praatjes jah ik weet dat ik me er nix van moet aantrekken maarjah is niet makkelijk t0g.... maarjah wel kijken hea  enne m0ge Allah SWT ons allemaal leiden en vergeven

aleikoem salaaaaam mensen....

 

 

 

 

 

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 14:48

Assalaam Alaikum,

Ik ga er in idiergavel niet naar kijken.
Laat ze maar in stikken.
Allah zal over haar en die van gogh oordelen.

Snap alleen niet dat haar partij (vvd) dat toelaat.
Maarjah die zien de muslims ook liever dood als levent geloof ik.
Mogen ze allemaal in jahannam rotten.

wa salaam 

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 17:58

Salaam,

nou, ik heb het hele programma gezien, en ik moet zeggen dat het heel interessant was een kijkje te nemen in de hele cultuur en achtergrond van Hirsi Ali. Somalie, Mekka, Kenia... overal waar ze gewoont heeft en wat ze meegemaakt heeft verduidelijken wel wat voor mij. Ook haar motieven legt ze goed uit, maar dat filmpje gaat echt alle perken te buiten. Gaat veel te ver en doet voorkomen of alle ellende die een vrouw in haar leven kan overkomen alleen voortkomt door haar overgave aan God. Ayaan legt daarna wel uit dat ze dat niet bedoelt, maar zonder die uitleg (en met ook overigens) is het echt een heel grof, blasfemisch en stereotyperend filmpje. En ik heb echt wel wat eelt op mijn ziel, maar dit gaat echt veel te ver. Heel erg.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 18:46

Wat een onzin zeg.
Als je het niet zo bedoelt dan maak je de film niet niet.
Wat een gehuigel zeg.
Dan kan iemand ook haar een mes tussen haar ribben duwen en dan gaan zeggen
het was anders bedoelt.

BELACHELIJK

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
firdews Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote firdews Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 01:57

 

 

 

 

ik moet alleen maar lachen om haar !!!!!!!!

 

INSALLAH god zal haar straffen

 

 

Terug naar boven
dancer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dancer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 03:56

hey,

ik heb gisteren ook gekeken. Het gaat idd veel te ver. De motieven die ze noemt ook vanuit haar eigen ervaring zijn allemaal erg aangedikt. Ze zegt als verduidelijking dat niet ALLE moslimmannen hun vrouw slaan. En meer van dit soort dingen maar door dit zo aan de aandacht te brengen schep je altijd een negatief beeld. Ze zoekt altijd de negatieve aspecten, jammer dat veel mensen haar daarin steunen. Groetjes, dancer

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 06:35

Salamoen Aleykoem

Ja ik heb ook gekeken en nou heeft ze iets voorelkaar gekregen. IK HAAT HAAR MEER DAN DAARVOOR!

Polymorph een opmerking van goud.

Het meest ergelijke vond ik nog dat ze durfde om heilige teksten in het arabisch nog wel op een bloot lichaam te laten zetten. En die vrouw die acteert moge zij ook met ayaan en gogh in hellevuur gegooid worden. Hoe durft ze bloot te bidden. Soebhanallah. Wat haat ik ze toch.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:32

Het meest ergelijke vond ik nog dat ze durfde om heilige teksten in het arabisch nog wel op een bloot lichaam te laten zetten. En die vrouw die acteert moge zij ook met ayaan en gogh in hellevuur gegooid worden. Hoe durft ze bloot te bidden. Soebhanallah. Wat haat ik ze toch.

Wat is schokkender een naakte vrouw met zweepslagen op haar rug of een naakte vrouw met koran teksten op haar rug?

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door Herne

Het meest ergelijke vond ik nog dat ze durfde om heilige teksten in het arabisch nog wel op een bloot lichaam te laten zetten. En die vrouw die acteert moge zij ook met ayaan en gogh in hellevuur gegooid worden. Hoe durft ze bloot te bidden. Soebhanallah. Wat haat ik ze toch.

Wat is schokkender een naakte vrouw met zweepslagen op haar rug of een naakte vrouw met koran teksten op haar rug?

Wat een moeilijke vraag... hier moet ik ff over na denken.... ik denk dat het allebei even erg is.

groeten,
Abdoe_allah

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 12:54

Salaam,

beste Herne, die zweepslagen waren nep (schmink), de teksten echt, dus...

Wat ik vooral schokkend vond was de vrij expliciete boodschap van het filmpje dat zei dat verkrachting, geestelijke en lichamelijke mishandeling direct door God bewerkstelligt worden. Dat moslim zijn inherent is aan mishandelen en moslima zijn inherent aan mishandelt worden. In haar praatje nuanceerde Ayaan dit wel een beetje, maar het filmpje is erg compromisloos zoals je zult hebben gezien. Het filmpje zegt niet: in bepaalde gezinnen gebeurt dit en dat onder excuus van islamitische teksten, of iets dergelijks. Het filmpje zegt: ik hou me aan Uw wetten oh Allah en daarom wordt ik gemollesteerd en verkracht. Dat Ayaan erna zei: "maar dat is niet in alle gezinnen zo" is mosterd na de maaltijd en bovendien geen onderdeel van het filmpje zelf.

Dat in bepaalde streken de vrouw wordt gereduceerd tot een huisdier zonder rechten (ja, het recht te bidden, sabr te hebben en je ***  te houden als de man spreekt) mag dan een feit zijn, hoewel volgens mij ook niet zo massaal als Ayaan wil doen geloven; dit is echter eerder te danken aan de achterlijkheid van de betrokkenen dan aan het boek dat ze waarschijnlijk niet eens zelf durven te lezen en te begrijpen. Ik vond het filmpje in ieder geval nogal grof en beledigend voor goedwillende en vrome moslims die hiermee weer volledig in het verdomhoekje worden getrapt.

Hetzelfde filmpje is te maken over katholieke pastoors die kleine jongetjes verkrachten of druiden die ritueel een meisje wurgen en in het moeras gooien etc.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:02

Salaam aleikoem

 

je hebt gelijk..

ik vond het filmpje egt walgelijkwaar bemoeien ze zich mee het is tog ons geloof donder tog op ik werd gister egt gek hoe durven ze zoiets uit tezenden egt geen repect en wat dat meisje zei was helemaal erg tfoe man laat ze branden

 

wassalaam

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:07

 

Amier goed gereageerd .

Wat ik zo erg vond aan dat filmpje is dat ze in het begin een vrouw filmde die ging bidden, ze was in het zwart gekleed maar wel helemaal doorschijnend en haar hele lichaam was te zien zo misselijkmakend. De moslimse vrouwen zijn helemaal bedekt als ze bidden dus ook geen doorschijnende kleding maar dit is de manier van hirsi en theo om ons moslims te beledigen wat ze hiermee wel hebben bereikt. Moge allah hen een pijnlijke straf geven in dit wereldse leven en in het hiernamaals inshaAllah.

Oh ja, dat mens is onwetend want als ze enig kennis zou hebben over de islam dan zou ze te bang zijn om zoiets walgelijks uit te halen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:12

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik ben het Elhamdoulilah met jullie eens.

Ze zijn trouwens van plan om het naar AlJazeera te sturen. Als dat eenmaal de Arabische/ 'Islamitische' landen bereikt, dan zal er denk ik met haar (en Dhr. Van Gogh) hetzelfde gebeuren als met Salman Rushdie InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:17

ja egt walgelijk gewoon... 

maar denken jullie dat al jazeera het gaat uitzenden???

salaam aleikoem

LA ILAHA ILL ALLAH
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:20

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Misschien dat het gewoon als nieuwsitem wordt uitgezonden.

Maar goed, we zullen zien of dit serieus wordt genomen door AlJazeera.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:30

aleikoem salaam wa rahmatullah wa barakatoeh

 

tja ik denk et niet ho0r... hahahaha

owh wat haat ik ze t0g..   die ayaan en van gogh

groetjes

 

LA ILAHA ILL ALLAH
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Amier goed gereageerd .

Wat ik zo erg vond aan dat filmpje is dat ze in het begin een vrouw filmde die ging bidden, ze was in het zwart gekleed maar wel helemaal doorschijnend en haar hele lichaam was te zien zo misselijkmakend. De moslimse vrouwen zijn helemaal bedekt als ze bidden dus ook geen doorschijnende kleding maar dit is de manier van hirsi en theo om ons moslims te beledigen wat ze hiermee wel hebben bereikt. Moge allah hen een pijnlijke straf geven in dit wereldse leven en in het hiernamaals inshaAllah.

Amien ya rabba al 3alamien, allahoemma nsoerie al islaama wal moslimien wa adhilla ashirka wal moshrikien, wa DAMMIR a3daa-a addien,

Allahoemma a7sihiem 3adada, wa qtulhoem madada, wala toebqie minhoem ahada.

Amien Amien Amien

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:10

 g0ed gezegd broeder

moge Allah SWT ons naar het goede leiden en ons behoeden voor fouten

AMIEN

LA ILAHA ILL ALLAH
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:38

 

Beste remco wat is die boodschap dan wat betreft die doorschijnende kleding. Ik heb het filmpje niet helemaal gezien, het deed te veel pijn om toe te zien hoe ze de islam naar beneden haalde met die vertoning. Volgens jou zit er een boodschap in, misschien ben ik dom maar ik vat die boodschap niet, leg het mij eens uit. Misschien dat er een wonder bestaat dat ik misschien zal begrijpen waarom ze dit doet.

MVG,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Remco

Nou, om eerlijk te zeggen vind ik de doorschijnende kleding niet helemaal duidelijk. Hirsi Ali legte zei dat het was om te laten zien dat er gewoon een vrouw onder die sluier zat ofzo, dat je een echt mens zag en dat je daarom meer medeleven ofzo zou kunnen krijgen met haar om datgene wat ze verteld.

Sorry maar is dit de boodschap en daarvoor moet zei de islam en de moslims zo beledigen. Wel een hele domme boodschap, ik bedoel lees eens je tekst na en kijk zelf na of dit allemaal wel zo nodig en logisch is. Mevrouw moet even laten zien dat er gewoon een vrouw onder die sluier zit, waarom nou zo dom iedereen weet dat toch. Waar hebben we het over. Remco dit is niet aanvallend naar jou bedoeld als je het wel zo opvat dan mijn excuses.

Ik weet even niet meer zeker of dit klopt, ik heb namelijk niet echt aandacht geschonken aan de presentatie van het filmpje, ik vond die een beetje vreemd en afleiden van de boodschap zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei.

Ja het zal wel niet.

http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/178697 46/

Op de site die ik hierboven neer heb gezet kan je geloof ik alles nalezen en terugkijken, je kan dus even zoeken naar de uitleg van Hirsi Ali.

Dank je voor de link, misschien zal ik er een kijkje nemen.

mvg Remco

Remco ik herhaal dit nog eens dit was niet aanvallend bedoeld naar jou dus ik hoop dat je dat niet zo opvat.

MVG,
Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door Remco

Je komt wel een beetje fel over . Maja, als het niet aanvallend bedoelt dan zal ik dat maar aannemen.

Sorry, neem het maar van me aan.

Als je nog een antwoord wilt op je vorige vraag, moet je wel op dit link kijken, of hopen dat er iemand anders is die je kan uitleggen wat de reden is van deze presentatievorm.

Jij was degene die in je reactie aangaf dat er een boodschap achter zat dus daarom vroeg ik ook een uitleg van die boodschap, maar goed.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 04:07
Salaam aleikum,
ik heb dat programma dus ook gezien. Ik kan het niet anders dan met Amier eens zijn. Ik kan snappen dat ze door wil geven dat er gewoon dingen fout gaan in de islamitische samenleving, maar deze manier! Hier bereik je gewoon helemaal niets mee. Hiermee wordt het ook dubieuzer of ze wel echt de mensen wil helpen, volgens mij is meer aandachttrekkerij. Haar leven zal zeker heel moeilijk geweest zijn, en dat in de naam van de islam, dat geloof ik direct. Maar om dan klakkeloos 'de islam' de schuld te geven, dat gaat echt te ver.
Ik hoop dat ze dat nog een keer in gaat zien.
Salaam happylady
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 07:59

Salamoen Aleykoem

Ik zeg in die film zit er zoveel dingen in verstopt dat het gevaarlijk is voor pas-beginnende moslims en/of mensen die weinig van islaam weten.

Maar ik wil er eigenlijk niet eens op ingaan inshallah zal Allah(sbw) haar straffen maar toch nog maar een voorbeeld ALLEEN maar om het te laten zien.

Je hoort in het filmpje dat een verkrachting bijvoorbeeld wordt goedgesproken doordat er wordt gezegd: je oom de eer moeten we bewaren. Nou wil ik weten WAT HEEFT DIT MET ISLAAM TE MAKEN??? HEBBEN JULLIE ERGENS MAAR DAN OOK ERGENS IN DE QURAN GELEZEN DAT WANNEER EEN FAMILIELID VERKR8 WORDT DE EER BEWAART MOET WORDEN???? Dit is puur cultuur en mens maar dit is in de film verstopt alsof het normaal is in de islaam. Alsof iedere vrouw met hijaab zo de pineut is.

Oja nog een hirsi(die lelijkerd) spreekt ook over hadith maar helaas verteld ze er niet hoe de profeet(vzmh) erin beschreven staat. De profeet(vzmh) die de wereld komt veranderen hielp met het huishouden. Hij(vzmh) zei ook: wees mild tegenover je vrouw. Ook al heb ik het recht mijn vrouw te slaan dat wil nog niet zeggen dat ik het doe. Ik doe het wel wanneer ze iets tracht te doen dat indruist tegen islam. Net als wanneer je een moordenaar in de sharia ter dood mag veroordelen maar ook kan vergeven. Je kiest er zelf voor en de een is beter dan de ander(vergeven).

Ik zeg het mensen deze film is een wolf verkleed als hirsi(ik bedoel schaap).

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 08:52
De talk-show in z'n geheel was best interessant, met als kers op de taart...  het befaamde filmpje.  Ik snap nu wel wat haar bedoeling ermee was, maar ze schiet het doel een beetje voorbij.  Verder vond ik het wel mooi in beeld gebracht, had het veel 'naakter' verwacht, maar waarom snap ik ook niet zo goed.  Als je het filmpje tot moslims richt, zal het vast niet in goede aarde vallen op die manier. 
Wat betreft de vb's, die laatste was echt over the top...  Dat incest-verhaal kwam een beetje te algemeen over, net alsof de hele moslim-wereld zich met niks anders bezighoudt...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 12:13

Essalaamo 3alaikom,

Nou, ik heb die filmpje dus ook gezien, en ik snap dus werkelijk ook niet wat daar nu precies de bedoeling van is. En wat ik al helemaal niet snap is dat zij doet alsof het de schuld van de islam is dat die vrouwen geslagen worden. PURE ONZIN!

Ik snap ook werkelijk niet dat een politica zo'n soort filmpjes maakt. ik bedoel, als je al een filmpje wilt maken, heb dan tenminste het fatsoen om wat fatsoenlijkere beelden te laten zien dan die schaamteloze beelden. Jeetje mina, en dat noemt zich politica... Dan zou je met minister Zalm nog beter kunnen communiceren. Die ziet tenminste ook in dat zulke beelden eigenlijk niet kunnen.

wassalaam,

Ni3met

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2004 om 08:40

assalamoe aleikum allemaal,

Omdat er voor de uitzending al zoveel ophef over deze uitzending kwam, ben ik er eens voor gaan zitten. Net als Amier heb ik van bepaalde fragmenten die zij gekozen heeft echt wel kunnen genieten. Ook haar levenswandel en haar discussies waren wel om aan te horen en riepen bij mij geen antipathie op. Tussen door was het nog tijd voor mijn salaat, dus zal ook nog wel wat gemist hebben, maar toen na een lange zit van 2 1/2 uur kwam dan eindelijk HET filmpje en haar uitleg erbij. Nou, bij een blote vrouw zap ik dus weg en keek via het net met alle kleine beeldjes wanneer het beeld weer zou veranderen. Het kan best begrijpen dat zij bepaalde dingen aan de kaak wil stennen, maar dit zijn dus juist de mensen die GEEN moslim zijn die dit doen. Het komt in alle bevolkingsgroepen en alle culturen voor. Maar geef niet het geloof er de schuld van. Om zoiets samen met Theo van Gogh te maken is  de grootst fout, want hoe kun je nu zoiets bespreken met iemand die niets van een geloof afweet. HElemaal verkeerd.

Het kan op en hele andere manier onder de aandacht gebracht worden, want dat er ook bij "moslims" zulke mishandelingen voorkomen is een ding dat zeker is.

Ze schiet nu haar doel(groep) voorbij en jaagt iedereen weer tegen haar in het harnas, iets wat zij als de beste kan.

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.