Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tarawig in Mekka

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Roefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Roefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tarawig in Mekka
    Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 15:57

Asalaam Aleykum,

Het is misschien een vreemde vraag, maar ik hoop toch dat iemand mij iets kan vertellen over het volgende;

Wanneer ik bij de zender Masjd naar de tarawig in Mekka kijk dan valt het mij op dat er nog steeds mensen rond de Kabaa blijven lopen. Persoonlijk vind ik het idee een beetje vreemd omdat ik zoiets heb van; Waarom iets doen wat je later of eerder had kunnen doen en zo een gebed met de Imam missen ? Tenzij deze mensen de tarawig elders alsnog bidden ?

Iets anders wat ik mij afvraag is dat ik niet goed kan zien of de mensen die hun salat doen ook iets voor hun hebben liggen dat als afscheiding kan dienen. Is het immers niet verboden om voor biddende mensen langs te lopen ?

Maar goed. Ik ben in dit soort specifieke zaken dan ook geen kenner en hoop dat iemand mij hier iets over uit kan leggen.

Wa Salaam,

AbdeRaoef

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door Roefa

Asalaam Aleykum,

Het is misschien een vreemde vraag, maar ik hoop toch dat iemand mij iets kan vertellen over het volgende;

Wanneer ik bij de zender Masjd naar de tarawig in Mekka kijk dan valt het mij op dat er nog steeds mensen rond de Kabaa blijven lopen. Persoonlijk vind ik het idee een beetje vreemd omdat ik zoiets heb van; Waarom iets doen wat je later of eerder had kunnen doen en zo een gebed met de Imam missen ? Tenzij deze mensen de tarawig elders alsnog bidden ?

wa3alykoem asslaaam,

de tarawieh is geen verplichte gebed, maar gewoon gewenst of aanbevolen, de mensen die rond de ka'bah lopen doen de 3oemra, het kan zijn dat ze terug moeten naar hun eigen land, vandaar doen ze hun rondvaart om de ka'bah op dat moment. na tarawieh wordt helemaal drukker daar rond de ka'bah. 

In eerste instantie geplaatst door Roefa

Iets anders wat ik mij afvraag is dat ik niet goed kan zien of de mensen die hun salat doen ook iets voor hun hebben liggen dat als afscheiding kan dienen. Is het immers niet verboden om voor biddende mensen langs te lopen ?

Maar goed. Ik ben in dit soort specifieke zaken dan ook geen kenner en hoop dat iemand mij hier iets over uit kan leggen.

Wa Salaam,

AbdeRaoef

zoals sommige geleerde zeiden, daar in mekka of medina hoef je geen afscherming te gebruiken, want dat is iets dat onmogelijk is door de grote drukte

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 00:25

De soetrah van de Imam, is de soetrah voor degenen achter hem, Allah A'lem

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 04:09

Salaam alaikom,

In Mekka gelden andere regels, het is zelfs zo dat je in Mekka als vrouw zijnde naast een man kan bidden (maar wel met wat ruimte tussenin).

Wallah oe 'alam

Masalama

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 04:15

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De soetrah van de Imam, is de soetrah voor degenen achter hem, Allah A'lem

misschien bedoel hij wel de sunnagebeden, daar is geen Imam voor nodig en ook geen afscherming omdat het zo druk is dat het onmogelijk is...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.