Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

geslachtsgemeenschap tijdens zwangerschap

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: geslachtsgemeenschap tijdens zwangerschap
    Geplaatst op: 04 november 2004 om 23:14

salemaleykoem!

beste broeders en zusters,

geslachtsgemeenschap tijdens zwangerschap is het toegestaan ? ik hoop hier antwoord op te krijgen,

assalem aleykoem

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 04:18
Doe maar lekker hoor, kan absoluut geen kwaad  Je moet dat zo zien, jij voelt je er lekker door, dan je baby toch ook  Enkel vlak voor je bevalling moet je er een beetje mee opletten, want sperma kan tot vroegtijdige bevalling lijden, maar dat kan soms ook wel handig zijn.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:49

Alaykoum wa Salaam, ya oegti,

Je mag gemeenschap hebben en het wordt zelfs aangeraden, omdat jullie anders 9 maanden zonder seksuele gemeenschap moeten. Wees niet bang, want alles gebeurt met de Wil van Allah Ta'ala.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 09:55

Salam Aleikum,

Helaas heb ik geeb antwoord op jouw vraag, maar moge Allah jou een prachtig, gezegend en gezonde baby schenken. En moge Allah bij jou zijn voor, tijdens en na de bevalling, amien!

ma3a salama

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:15
aslamoe alaykoem,

eey kimmie wie ben jij wel om tegen haar te seggen dat se dat moet doen heb je bewijzen als o.a. iets uit de koran waarop wijst dat se het wel mag doen???
sal ik 1 ding seggen en beter met vriendelijkheid we sitten hier op een islamtische site dus als er vragen gesteld worden dan heeft dat met de islam te maken en niet met wat mensen doen waarin se sin hebben en ik weet niet of jij moslim bent of niet maar so te sien niet...

masalama broeders en zusters..
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:26
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam, ya oegti,

Je mag gemeenschap hebben en het wordt zelfs aangeraden, omdat jullie anders 9 maanden zonder seksuele gemeenschap moeten. Wees niet bang, want alles gebeurt met de Wil van Allah Ta'ala.

Haha, voor de man is het anders ook goed nieuws, want 9 maanden ...

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:29

In eerste instantie geplaatst door almuslima

aslamoe alaykoem,

eey kimmie wie ben jij wel om tegen haar te seggen dat se dat moet doen heb je bewijzen als o.a. iets uit de koran waarop wijst dat se het wel mag doen???
sal ik 1 ding seggen en beter met vriendelijkheid we sitten hier op een islamtische site dus als er vragen gesteld worden dan heeft dat met de islam te maken en niet met wat mensen doen waarin se sin hebben en ik weet niet of jij moslim bent of niet maar so te sien niet...

masalama broeders en zusters..

Dimme zenne
Zij heeft dat medisch uitgelegd dat er medisch geen enkel prbleem is. Als jullie geen raad of interventie willen van niet moslims, kan je evengoed *********.
Kim hier pobeert alleen te helpen hoor.
Daarbij, geef jij dan antwoord op het probleem.

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 17:42

Salaam zuster Almuslima,

wat maak jij een vreselijke taalfouten.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 18:34
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam zuster Almuslima,

wat maak jij een vreselijke taalfouten.

Gewoon even zo en het valt reuze mee..... S=Z
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 05:54
asalamoe alaykoem

jah amier ooit van msntaal gehoord?????
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 07:01

In eerste instantie geplaatst door almuslima

aslamoe alaykoem,

eey kimmie wie ben jij wel om tegen haar te seggen dat se dat moet doen heb je bewijzen als o.a. iets uit de koran waarop wijst dat se het wel mag doen???
sal ik 1 ding seggen en beter met vriendelijkheid we sitten hier op een islamtische site dus als er vragen gesteld worden dan heeft dat met de islam te maken en niet met wat mensen doen waarin se sin hebben en ik weet niet of jij moslim bent of niet maar so te sien niet...

masalama broeders en zusters..

 

Assalaam aleikoem,

Wie ben jij om te oordelen over mensen die je niet kent?

Kim heeft meer medische kennis in huis dan jij.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 07:36

Asalam zuster

Om te beginnen zal ik geen discussie gaan voeren over taal fouten, maar zal ik je vraag beantwoorden,en moge Allah mij daarbij helpen.

Om te beginnen is het niet schadelijk voor je kind om gemeenschap te hebben, en zoals er door een van onze zusters is gezegd moet je alleen de laatste weken een beetje voorzichtig doen.

En Islamitisch gezien is het zeker niet haram.

En je had het ook over dat je niet altijd zin hebt dat kan komen door de zwangerschap dat hoor je vaker, maar als je man het ok vind hoeft het toch ook niet elke dag.

Ik hoop dat ik je een beetje verder geholpen heb,

met vriendelijke groet  je zuster fie dien.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 07:37

In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalamoe alaykoem

jah amier ooit van msntaal gehoord?????

Assalamu alaikum,

ja suztur, did iz ok emesentaal. Tenminzde as ic duh zpelinsweise fan duh meeztu emesenurz so bekeik.

Wazalaam,

Amier.

(joepie, mijn 1000e bericht!!)

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 09:12

joepie, mijn 1000e bericht!!

Proficiat!!

Dat het er nog veel mogen worden Amier, ze zijn het lezen waard...(nou ja.. meestal)

groetjes Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
hoeda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hoeda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:31

Asalaam alaikoem

 

Doe rustig aan een inch'allah komt alles goed

wasalaam alaikoem

jullie zuster samira

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:35
In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem!

beste broeders en zusters,

 wie kan mij hier over wat vertellen, ik ben nu net 1 maandje zwanger en op het moment dat ik gmeenschap heb,  ben ik een beetje bang dat dit het kleine wezentje(ten grote van je pink nagel) en niet zo blij mee is. nou in iedergeval ik niet, mijn vraag is dan ook, is het toegestaan (dat vastwel) en hoe vaak per week? en is het niet zo dat je beter niet meer dan 1x per week kan doen? wand ik heb niet altijd zin in.

ik hoop hie antwoord op te krijgen,

assalem aleykoem

Hey lieve malikah,

je zegt dat je er zelf niet zo blij mee bent, hoe bedoel je dat? Dat je niet altijd zin hebt, maar het wel doet?

XXX Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 12:15

Amier
Senior Member
Senior Member
Avatar

ja suztur, did iz ok emesentaal. Tenminzde as ic duh zpelinsweise fan duh meeztu emesenurz so bekeik.

 

salem aleykoem

whahahaahahaa  wat grappig!

zullen we allemaal zo gaan praten....

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2005 om 13:12

Salaam Aleikum,

De man behoord ookrekening met zijn vrouw tehebben het is normaal dat in het begin van de zwangerschap dat de vrouw vaak misselijk is smorgends vooral en dat ze dan minder zin in gemeenschap heeft,kortom bespreek dit met je man inshaAllah en zeg hem als jij je ziek voeld dan heb je toch ook niet echt zin inshaAllah dat hij het dan begrijpt er is ook nog een hadith die zegt je bent pas een ware moslim als je dat wenst voor een andere wat je ook voor jezelf wenst en aan de andere kant de man heeft recht op gemeenschap als hij zin heeft ,maar ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2005 om 05:16

In eerste instantie geplaatst door almuslima

aslamoe alaykoem,

eey kimmie wie ben jij wel om tegen haar te seggen dat se dat moet doen heb je bewijzen als o.a. iets uit de koran waarop wijst dat se het wel mag doen???
sal ik 1 ding seggen en beter met vriendelijkheid we sitten hier op een islamtische site dus als er vragen gesteld worden dan heeft dat met de islam te maken en niet met wat mensen doen waarin se sin hebben en ik weet niet of jij moslim bent of niet maar so te sien niet...

masalama broeders en zusters..

Ik zou in het vervolg maar bij dokters wegblijven als je er zo over denkt ;-)  Welcome to the world! Doei

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 maart 2005 om 11:12
Zo kennen we er nog 
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 16:17
:-P  Ik neem aan dat we het hier over jouw debacle met een bepaald persoon hebben ;-)
Maar geen nood, moest je ooit binnenkomen op "mijn" spoedgevallen, ik help je nog wel :-P
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 09:29

Sallam Oelaikoem ya oeghtie,

Het is begrijpelijk dat je niet altijd zin hebt alleen al vanwege het feit dat je tijdens je zwangerschap niet altijd jovol bent natuurlijk. Er zijn hier al heel wat goede adviezen gegeven ElHamdoellilah.

Het is geen enkel probleem als je gemeenschap hebt met je man, alleen moeten jullie  voorzichtig zijn tijdens de gemeenschap en vooral die laatste weken. Als je geen zin hebt dan moet jouw man dat natuurlijk begrijpen als hij een moemien is, maar daar komt natuurlijk wel bij kijken dat je zijn behoeftes niet op een zijspoor moet gaan zetten voor 9 maanden lang, want dat brengt frustraties met zich mee en dat is niet goed voor jullie en de baby. Wat ik vooral advieseer is het vooral te doen alleen vanwege het feit dat het de bevalling Inchallah zal vergemakelijken.

Ik hoop dat je een gezond kind op de wereld zult brengen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.