Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

WAT VIND JE NT PRETTIG IN DZ WERELD

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: WAT VIND JE NT PRETTIG IN DZ WERELD
    Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:31

salaam mijn liefste broeders en zustersSmile

ik vraag me eens af wat onze broeders en zusters onaangenaam, storend, oneerlijk, ...vinden in dz wereld...wat zou volgens jou anders moeten zijn...vertel maarLOL ....kan vanalles zijn van uw dagelijks leven tot wereldlijkse gebeurtenissen...het belangrijkste is: wat heb je uit zulke zaken geleerd en hoe zou je dat in het vervolg aanpakken?

jazakoemoe allah

samaah

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:36

Alaykoum wa Salaam,

Dat de mens te weinig dankbaar is.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam,

Dat de mens te weinig dankbaar is.

wa3alykoem assalaam,

we zullen Allah NOOIT genoeg denkbaar zijn, daarom moeten we ALTIJD aan Hem vergeving vragen, wel prachtig gezegd zuster.

Zeg: "Hij is Degene Die jullie heeft doen onstaan en voor jullie het gehoor, het gezichtsvermogen en de harten heeft gemaakt. Weinig is de dankbaarheid die jullie tonen" 67:23

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 04:00

 

Dat er zoveel onrecht is!

Machtsmisbruik!

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 05:52
Dat slechts een klein deel van de wereldbevolking in vrijheid en gezondheid leeft.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 07:55

Hamdolillah met alles wat Allah ons schenkt!!!

Het is de sabr die we nodig hebben om het vol te kunnen houden, dus als er iets is wat kan veranderen is een sterker imaan, want daarmee kun je alles aan, en idd men is te weinig dankbaar. elke x weer Hamdolillah Hamdolillah Hamdolillah!!!

Verhuizen doen we 1 keer, dus zorg ervoor dat je alles meeneemt wat in je voordeel is in je andere Huis, en neem niet het onnodige mee wat alleen maar zwaar voor je is en je er je voordeel niet uit kunt halen, dat zal alleen maar tegen je werken!

ma3a salama

 

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 09:08

Dat er een hoop gemene mensen op de wereld zijn die er alleen op uit zijn anderen te pijnigen, Op welke wijze dan ook..

Dat is iets waar ik me echt aan kan ergeren. Dan vraag ik me echt af wat dat soort mensen eigenlijk bezielt..

Groetjes,

Ni3met

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2004 om 09:18

Idd, maar zelf heb ik denk ik dat als je iets doet bv fi sabilillah, dat je het niet iedereen hoeft te vertellen, het is belangrijk dat Allah weet dat jij een goed hart hebt, veel mensen zie anderen helpen, en die vertellen het aan iedereen, dan vind ik dat het achterliggend gevoel erachter en de intentie niet compleet is en cker niet correct. je hoeft anderen niet te laten zie wat jij wel en niet kan, dat jij iets doet om iemand te helpen, houd het voor jezelf, ook is dat bv met de extra salat en nu bijv met de tarawih, je doet het voor Allah en jezelf, en voor niemand anders.

Moge Allah onze imaan doen versterken en onze kennis doen vergroten, La ilaha ila Llah, Mohammed rassoul Llah, en niemand is gelijk aan Hem.

ma3a salama

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 15:32

Assalaam alaikum,

Wat ik niet prettig vind is de ziekte van umma.
Muslims hebben vooroordelen tegen muslims en haten elkaar.
Soennie tegen shia, shia tegen soennie en salafi haten iedereen geloof ik. 

Terwijl we allemaal Allah aanbidden en Rasoelallah als voorbeeld nemen
(de meesten in iedergeval ) en alle maal de 5 zuilen doen.

Vooroordelen en haat zijn iets van Shaitaan niet van Allah.
Ik als nieuwe (1 jaar) muslim heb daar last van,maar diegenen
met de vooroordelen en de haat nog meer.

We hebben het allemaal al moeilijk genoeg met shaitaan en zij gefluister
we hoeven die haat van al die stromingen er niet ook nog bij.
En kijk maar hoe het de umma verzwakt.

Ik zou tegen al die mensen willen zeggen.
Als je eigen stroming vol met vooroordelen en haat voor de andere is.
Dan lijdt je eigen stroming voor diegene ook niet naar de djenna,Insha Allah.

Elhamdulillah.

we salaam

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 16:50

Alaykoum wa Salaam,

Weet dat dit ook bij dit leven hoort, we kunnen de tekenen van Allah Ta'ala die Hij ons heeft gegeven aan de kant zetten. Maar mij doet het goed, dat dit alles gebeurt.....Het is een teken van Allah Ta'ala. De Dag des Oordeels......komt niet voordat dit alles gebeurt.....stapsgewijs komen wij dichter bij die dag.

Het enige wat wij kunnen doen, is proberen een goede dienaar te zijn en hopen op de Genade van Allah Ta'ala.

Imaan

P.S Uit een ziekte, kunnen mooie dingen ontstaan: denk aan Mehdi en de profeet Isa (as)...

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:04

Salaam alaikoem wa rahmahtoellahi wa barakatoeh,

Profeet Mohammed vzmh zei: "De mensen die het meest beproefd worden, zijn de profeten, daarna de rechtschapen mensen en de meest volmaakte mensen."

Iedere person zal beproevingen ondergaan die de sterkte van zijn geloof evenaren. Als hij een sterker geloof heeft, dan vermeerderen zijn beproevingen. Ikzelf zie dit als een deel van de liefde van Allah swt. Hij laat mij veel beproevingen ondergaan, zodat ik een mooi plekje zal krijgen in het Paradijs. En dit klopt ook wel volgens mij, want sinds ik tot de Islaam ben bekeerd, heb ik overal om me heen zoveel gezeik, maar ik ga er nu al een heel stuk beter mee om, dan hoe ik dat vroeger gedaan zou hebben. Subhana Allah :)

ma'asalama

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 10:04

IK KAN HET NIET UITSTAAN        &nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs p;         & ;nbs  dat sommige mensen die als moslim zijn geboren en opgevoed, er met de pet naar gooien, MENSEN HET EINDE IS IN ZICHT, ik kan het niet uitstaan als die mensen (waarvan je toch zou denken dat ze een kleine voorang hebben op niet-moslims,) GEBEDEN TELAAT BIDDEN EN GEEN FADJR BIDDEN, NIET HET NUT VAN EEN LANGE HOOFDOEK INZIEN, RUZIE MAKEN OM DE WAARHEID RODDELEN TOT DAT ALLEEN NOG MAAR BOTTEN OVERZIJN, NIET OPEN STAAN VOOR HET GELOOF! ZEGGEN DAT MUZIEK DRAAIEN BEST KAN!

IK BEN ER ECHT    VAN! ULG BAH ULG BAH!

zoiets kan alleen ge-escuseert worden als je net (een paar maanden) moslim bent. of als je het ECHT niet weet.

HET EINDE IS IN ZICHT EN HET ENIGE WAT IK NOG WIL IS ARABISCH LEREN, EN WEG NAAR SAUDI ARABIE!

INSHA KOMT HET OOIT NOG GOED MET DIE MENSEN! AMIEN!

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:43

salaam alaikom,

 

De FITNAH!!!!

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 04:55

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Het ongeloof, als er iets is wat mij pijn doet, is het dat mensen Allah niet erkennen, dat is iets wat een groot verschil zal uitmaken van heeel veel dingen, zowel voor ons allen, als voor de persoon in kwestie.

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 10:13
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Behalve de fitnah binnen de ummah, is ook die constante fitnah van buiten buitengewoon irriterend. Maar, we zullen allemaal wel sabr moeten tonen.
Het enige wat moslims kunnen doen is mekaar verzoenen en organiseren. En niet dat de vreselijke vooroordeel wordt getrokken (door helaas ook door het westen) dat moslims zich dan gaan 'radicaliseren' en moslims gaan ontmoedigen allianties aan te gaan.

Voor de rest zijn alle wereldse dingen relatief. De mens heeft ze verzonnen.

En Allah Weet Het Beste

Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 13:57

De leefsituatie waarin we nu zitten....... Ik zie alleen maar haat en verwijten naar elkaar toe...sub7anna ALLAH..

Moge ALLAH de harten verzachten en ons leiden op ZIJN weg....allahoemaa ameen
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Allahoe akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Allahoe akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 17:38
De moslims die elkaar onderling bestrijden. Zowel moslims van dezelfde stroming als de moslims van een andere stroming.
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2005 om 12:55

Salaam 3alaykum

Ik kan voor de meeste  zaken geduld opbrengen, maar waar ik me soms ontzettend aan erger dat zijn mijn eigen zwaktes die mij tegenhouden om mijn imaan te versterken. Maar ElHamdoellilah werk ik hier consequent aan om dit weg te werken door de Qoraan en de Soenna te volgen. De innerlijke Jihad is geen makelijke zaak, daarom vertrouw op Allah dat Hij het voor jouw vergemakelijkt Inchallah.

Om van de chocolade af te blijven wordt denk ik wel wat lastiger

Salaam 3alaykum

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2005 om 13:54
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zjn metgezellen IK ERGER MIJ ERG AAN DE LEUGENS DIE OVER ONZE GELIEFDE PROFEET MOHAMMED MOGE ALLE VREDE EN ZEGENINGEN ZIJN MET HEM WORDEN VERTELD!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
YOUSMELL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YOUSMELL Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 09:20

Ik zie persoonlijk dat de moslims diep aan het slapen zijn. als ik verder kijk hoe de Islam dingen benadert en uitlegt en hoe de moslim moet leven en wat in de werklijkheid zich afspeeld. dan begrijpt geen normale mens wat de islam is en wie de echte moslims zijn. moslims beweren dat zij het meeste effectieve en vroomste systeem hebben, maar als je naar de toestand van hen kijkt. je ziet niets anders dan rampzallige bestaan. de vraag is waar ligt het aan dat wat de moslims beweren in strijd is met wat zij vertonen. wat wel zeker is, is dat de Isalm wel het beste wat daar is, daar kunnen twee niet over verschillen. wat is het probleem nu? dat zijn de moslims zelf. het is nu nodig meer dan ooit dat moslims weer opnieuw zich in de Islam gaan verdiepen, en hun geloof vernieuwen.

hoe ziet het met de moslima, met de moslim, met de opvoeding, thuis, op school, in de moskee, kortom hoe verloopt het daglijkse leven van de moslim. begrijpt de moslim wat hij moet doen en waarom hij op deze aard is. of zitten wij gevangen in onze igoisme. ik neem waar dat moslims en ik leg de nadruk op de jeugd heel ver zitten van de Islaam, dat is niet hun fout, alleen dat moet hersteld worden. de moslims en ik doel de nieuwe generaties moeten  hun eigen IK gaan zoeken en de juiste kennis daarover gaan vergaren. de Islam is meer dan een baard of hijab of... het is een geheel en compleet systeem, en dat kan niet bevoorderd zijn zolang wij lijden aan de ziekte van onwetenheid.

youssef mellouk

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2005 om 06:24

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik heb soms moeite met het feit dat mensen te weinig rekening met elkaar houden en meer gericht zijn op eigen-belang.

Ik heb het zowel over de moslims als de niet-moslims.

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!




P.s. Samaah, Dit topic heeft
toch niets te maken met
'Liefde in de Islaam?'

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.