Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Actueel.. Palestina

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Wie zijn volgens u de rechtvaardige heersers over pal/isr
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
5 [10.87%]
17 [36.96%]
21 [45.65%]
3 [6.52%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Actueel.. Palestina
    Geplaatst op: 22 december 2004 om 08:36

Salamoen Aleykoem

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 12:43

 

Hallo Herne,

Ik heb je reactie verkeerd gelezen. Mijn excuses voor m'n onterechte heftige reactie.

Groet, Umm Umarah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

met alle respect, maar je laat deze geleerden zelf ook niet met rust, wel? Ik bedoel, op websites als Al Yaqeen, Selefiepublicaties em Al-Islam.com worden ze contstant aangehaald met hun uitspraken, dus waarom kan ik dat niet doen? Is daar soms exclusief gebruikersrecht op?

Ik heb het over haat tussen shi'ieten en soennieten, en andere groepen zoals mystici, en deze geleerden hebben er alles aan gedaan dat wantrouwen en die tegenstellingen te versterken. Zeg niet dat het niet waar is; alleen al op dit forum worden de heren menigmaal aangehaald met hun verdachtmakingen naar shi'a en / of tasawwuf, en dat is nou niet bepaald bevordelijk voor wederzijds respect. En wederzijds respect is iets wat nou juist nodig is in landen als Irak, ja toch? Maar als je shi'ieten beschrijft als afvalligen die de profeet en daarmee Allah swt beledigen, en soefie's gelijksteld met de moeshrikien uit de jahiliya, nee erger nog, sheich Munadjid vond de moeshrikien nog beter zelfs dan de soefies, hoe verwacht je dan ooit respect en vrede te krijgen gezien de invloed die deze sheichs hebben in de regio? Overleden of niet.

Sorry hoor, maar heel veel teksten die ik van deze heren aantref op verschillende websites zijn er op gericht anderen onderuit te halen, te beledigen en af te kraken: "hizb'ies", de kalaam, tasawwuf, shi'a, tabligh, deobandi's, barelwies enz. enz. En vaak nog ongegrond ook: soefies aanbidden geen graven en overleden mensen, en soefischeichs regeren niet naast God zoals sheich Munadjid ze in de schoenen schuift, shi'ieten menen niet dat Ali r.a. eigenlijk profeet had moeten worden ipv Mohammed vzmh en de sekte die dat wel denkt (ik geloof de ismailiyya) wordt door de absolute meerdeheid der shi'ieten als een soort ahmadiyya's beschouwt. Desalniettemin worden deze kinderlijke vooroordelen ongenuanceerd gelanceerd als waarheid die moet aantonen hoe verdorven anderen wel zijn.

Aan de ene kant veroordelen ze het terrorisme, dat is waar, maar aan de andere kant roepen ze regelrecht op tot haat tegen iedereen die het niet met hun wahabitische (dat bedoel ik niet als scheldwoord) gedachtengang eens is. Op sommige websites ( o.a. allaahuakbar.net) zijn zelfd "zwarte lijsten" te vinden van soenitische geleerden waar we niet naar mogen luisteren omdat ze afvallig en vervloekt zouden zijn, waaronder ook de bekende Yoessoef Qardawi. En dat mogen we allemaal zeggen en publiceren, maar vooral geen woord van kritiek op hen zelf, want, zo zeggen ze ook zelf, het is lasterlijk om anderen af te kraken en te beledigen, vooral geleerden en vrome mensen die hun leven in het teken van de overgave aan Allah swt hebben gesteld. Maar ondertussen deden ze zelf niet anders. Dus waarom mag ik me niet afvragen of hun uitspraken niet een behoorlijk steentje bijdragen aan de ellende in het Midden Oosten?

Wassalam,

Amier.

Assalamoe alykoem Amier,

ik ga het niet te lang maken, je hebt zoveel punten hier naar voren gehaald, die weerlegd kunnen worden, maar dat neemt tijd, ik zal zeggen, lees je tekst nog een keer, zal je tot de conclusie komen dat je te veel overdrijft, bv door te zeggen dat Sheikh Qardaoui afvallig (???) is verklaard, ik vraag me af of je dat bewust heb geschreven of ging per ongeluk? de waarheid moet bekend gemaakt worden door de geleerden, zoals het afkeuren van een fatwa van Qardaoui waar hij een soort rente toestaat, de geleerden kunnen dit niet toelaten.

en de geleerden waarover je het hebt zaaien helemaal geen haat, er kunnen wel een paar zijn, maar we hebben het nu over die twee, in hun fatwa's maken ze een onderscheid tussen de waarheid en de afdwalingen van sommige groeperingen, en dat moet bekend worden, dus wanneer Sheikh Ibn Oethaymien zegt dat sommige van de Shi'a de metgezellen vervloeken wat een feit is, horen degene die dat niet doen onder de Shieten (wat een kleine groep is "Az-Zaydiya") zich niet aangesproken te voelen, want hij heeft het niet over hen, hetzelfde geldt voor de soefies, uit je post kan ik concluderen dat de geleerden niet mogen weerleggen degene die de metgezellen vervloeken !!!! (het kan ook een andere zaak zijn ipv metgezellen vervloeken)

tenslotte denk ik dat je een paar namen van de geleerden uit de selefschool door elkaar haalt...

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.