Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vragen over de islam

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vragen over de islam
    Geplaatst op: 27 december 2004 om 09:27

Salam alykoem

 

Wat wordt er bedoelt met de zeven hemelen in de koran

en hoe zit het met betrekking met woedo. ( rituele wassing )

Stel als je een broek met onderbroek hebt en je laat een schteetje meot je opnieuw woedo doen maar mag je die onderbroek en broek aandoen en meegaan bidden of niet.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2004 om 10:36
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh beste aghi (=broeder),

Ten eerste hoeft men niet van onderbroek te verwisselen (na een 'luchtiging') tenzij er duidelijke onreinigheden resten achterblijven (ik neem aan dat je dit zult kunnen bemerken). Je zult in de laatste geval een nieuwe onderbroek tot jou moeten nemen. (Ik weet niet hoe het geld als je het zelfs zou schoonmaken).
Ten tweede moet men wel nog een rituele wassing verrichten na deze daad.

Er zijn tal van islamietisch websites die wetenschappelijke verklaring geven tot deze zeven. Een daarvan is de aantal lagen van de aardse atmosfeer. Ik hoop dat ik jouw hiermee genoeg kennis heb verrijkt en anders wens ik jou succes toe in het zoeken naar meer kennis hierover (wat is dus tenzeerste aanraad). En Inscha Allah zal Allah jou over voldoende kennis en licht over Islam geven.

En Allah Weet Het Beste
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh beste aghi (=broeder)
Terug naar boven
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2004 om 11:47
dus je mag gewoon die onderbroek aan doen en mee bidden na een luchtiging
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2004 om 12:10
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh beste aghi (=broeder)

Ja beste broeder, als er geen onreine deeltjes erin achterblijven.

Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh beste aghi (=broeder)
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2004 om 14:03

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh ahi's & oeghties,

 

Voorzover ik weet wordt met de 7 hemelen in de Quran, de zeven verschillende "levels" bedoeld, met level bedoel ik zeg maar dat er een verschil is in genieting in de verschillende hemelen, hoe meer goede daden je op deze wereld hebt gedaan hoe hoger je komt. Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voorzover hij klopt. Allahu Alem!!!

Verbeter me vooral als ik iets verkeerd heb gezegd.

Als ik iets goeds heb verteld kwam het van Allah(SWT), als het iets fouts was kwam het van mij of de sjaitan.

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh.

>>>Younas

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.