Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

3ied mobarak said.....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 3ied mobarak said.....
    Geplaatst op: 19 januari 2005 om 10:49



Salamoe 3alaikoum Wara7matuALLAHI wabarakatohoe lieve broeders en zusters in islaam

Bij deze wil ik jullie alvast een prachtige dag wensen morgen insha ALLAH....

Taqaballa minaa wa minkoum.................allahoema ameen...

M3a salama

Oegtikoum fie dien

Merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 11:30
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 12:26

ASSALAAM ALEIKOM LIEVE ZUSTERS EN BROEDERS IN DE ISLAM

EID MUBARAK!!!!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 16:06

Taqabbala Allah miena wa mienkom

InshaAllah dat we morgen de dag behalen. Een hele gezegende dag, jullie en al jullie dierbaren. Djazak Allah Ghairan voor jullie mooie, leerzame bijdragen. Vergeef mij, mocht ik ooit iets verkeerds hebben gezegd.

Barak Allah fiekom!!

Jullie zuster

P.S Vergeet jullie zusters en broeders die het momenteel moeilijk hebben, niet in jullie doua's.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 18:11
Misschien een stomme vraag, maar wat is deze eid eigenlijk voor ? Ik weet dat het is vanwege het eind van de hajj.. maar is dat het ? Of steekt er meer achter ?
Anyway, Eid mubarak! :)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 04:54

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & zusters Fi Dien,

Ook ik wens jullie InchaAllaah een fijne en een gezegende Eid !

Misschien een stomme vraag, maar wat is deze eid eigenlijk voor ? Ik weet dat het is vanwege het eind van de hajj.. maar is dat het ? Of steekt er meer achter ?
Anyway, Eid mubarak! :)

 

" De beproeving van Ibrahim saws"

Op een dag verwonderden de mensen van Ibrahim's stam zich over de grote hoeveelheden dieren die hij offerde aan Allah. Duizend rammen, driehonderd ossen en honderd kamelen. Hij zei tot het verbaasde volk: "Dat is niets bijzonders. We offeren een deel van onze goederen aan Allah, die ons het leven schonk. Aan mijn edelmoedige Heer zou ik mijn eigen zoon offeren, als Allah mij een zoon zou schenken!"Een paar jaar later kreeg Ibrahim's vrouw Hadjar een zoon. Zij noemden hem Isma'iel. Ibrahim was zeer gesteld op dit

zachtmoedige en wijze kind. Hij nam hem overal met zich mee op reis en dankte Allah iedere dag. Isma'iel was nu zeven jaar oud. Op een nacht, het was de achtste van de maand Dhul"hijja, kreeg Ibrahim in een droom de opdracht van God om zijn belofte gestand te doen en zijn zoon te offeren. Ibrahim besloot om honderd kamelen te offeren en smeekte Allah om dit offer in plaats van zijn kind te nemen. Maar de volgende nacht kreeg hij dezelfde droom: "Doe je belofte gestand! " Opnieuw offerde hij honderd kamelen, maar weer kreeg hij dezelfde droom: "Doe je belofte gestand!" Ibrahim wist nu zeker dat hij Isma'iel moest offeren. Toen hij "s morgens opstond, het was nu de tiende van de maand Dhul"hijja, zei Ibrahim tegen zijn vrouw Hadjar; "Kom, trek Isma'iel zijn beste kleren aan en parfumeer hem met de beste parfum, want ik ga bij mijn Vriend op bezoek en ik neem Isma'iel mee."Ibrahim nam Isma'iel bij de hand,
ook nam hij een stuk touw en een mes mee. Ze gingen op weg naar Mina, zeseneenhalve kilometer buiten Mekka. Het kind holde en sprong vrolijk voor zijn vader uit. Toen zij zich beiden (aan Allah�s wil) overgegeven hadden en hij hem op zijn voorhoofd had neergelegd, riepen Wij hem: �Ibrahim! Jij hebt de droom doen uitkomen. Zo belonen Wij hen die goed doen. Dit was duidelijk een beproeving. En Wij gaven voor hem een geweldig offer in de plaats�.
Daar kwam de duivel naar hem toe en zei: "Ibrahim, wat ben jij voor een vader, dat je je eigen zoon gaat doden?"Maar Ibrahim antwoordde: "Ik heb dit bevel van de Almachtige God gekregen, die alles weet."
De duivel probeerde toen Hadjar aan het twijfelen te brengen door haar de ware reden van de reis te vertellen.
Maar het lukte hem niet. Toen vertelde hij Isma'iel zelf wat er ging gebeuren, maar ook het kind antwoordde hem, dat wat God beval gedaan moest worden. Ibrahim en Isma'iel zaten nu samen aan de kant van de weg en Ibrahim
vertelde de reden van hun tocht. Isma'iel antwoordde: "O vader, volg het bevel van Allah.
Ik zal gehoorzamen. Bind mijn handen en voeten vast, opdat ik u in mijn doodsstrijd geen pijn kan doen.
Als u jongens van mijn leeftijd tegenkomt, huil dan niet, wees niet bedroefd, want uw verdriet zou mijn ziel kwetsen."


Droevig luisterde Ibrahim naar de woorden van zijn zoon.
Hij bedankte en omhelsde hem en kon zijn tranen niet langer bedwingen. "Kom, vader," zei Isma'iel," laat ons niet langer wachten om het bevel van Allah te gehoorzamen." Toen nam Ibrahim het mes in zijn handen en drukte het op de keel van Isma�l om hem te slachten, maar... o, wonder, het mes weigerde te snijden.
Verbaasd sleep Abraham het mes opnieuw, maar het liet geen krasje achter op de huid van zijn zoon. Hoe was dit mogelijk? Ibrahim verloor zijn geduld en smeet het mes op de rots. De rots brak in stukken...
Op wonderbaarlijke wijze begon het mes te praten: "Jij wilt snijden, maar het is de Almachtige, die messen laat snijden. Zelfs niet het kleinste haartje van je zoon zou ik kunnen krenken zonder zijn toestemming.
" Isma'iel zei: "O vader, laat ons samen de naam van Allah aanroepen, als u het mes op mijn keel zet.
" Ibrahim drukte nogmaals het mes op de keel van zijn zoon en beiden riepen: "Allah oe Akbar (Allah is machtig)," en dezelfde woorden weerklonken uit de hemel: "Allah oe Akbar, Allahoe Akbar."Het was de stem van de
aartsengel Gabri�l. Hij verscheen aan Ibrahim met de woorden: "Ibrahim, ik breng u de vredesgroet van de Heer van hemel en aarde. Hij schenkt u deze ram om te offeren in plaats van uw zoon. Met deze boodschap kwam er een ram (mannelijk schaap) mee vanuit de hemel, die de plaats van Isma�l moest innemen en geslacht zou worden.
God accepteerde de oprechte daad van zijn boodschapper Ibrahim (vzmh) en maakte het een plicht voor alle pelgrims en moslims in het algemeen om een dier te offeren. "Vader en zoon waren overgelukkig en begrepen dat er aan hun beproeving een einde was gekomen. ..

Een paar pasages uit de Heilig Quran over de gebeurtenissen.

Toen ze in Mina aankwamen zette Ibrahim (saws) een mes op de keel van zijn zoon en gebruikte al zijn kracht om de opdracht van God uit te voeren. Maar de Kracht van God kwam tussenbeide en haalde de functie van het mes weg en een boodschap kwam vanuit de hemel. (bron Quran Soerat As-Saaffaat 37:103-107 )

Onze Profeet Mohammed saws heeft gezegd: "dat iedere moslim die er het geld voor heeft op deze dag een schaap te slachten moet het doen".

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 



Bron:
www.mocros.nl

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 06:38

Salam Aleikum,

3ied moubarak sa3eed, t3aido be sa7a wel hna, heida min3esh incha Allah.
Hier een mooie flash voor jullie :D

http://www.geocities.com/ummaqeelah/index.htm

wa aleikum salam

 

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 07:08

Salaam alikoum,

Namens de gehele Islaam.nl Team en beheerders,

Wens ik iedereen een gelukkig Offer Feest en vooral vredig.
Moge allah ons allen gelukkig en gezond maken.

Islaam.nl
Beheer

Eid Mubarak

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 07:13

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Meest Genadevolle,

Assalamoe3leikoem wr wbr Lieve zusters en geachte Broeders,

Bij deze wens ik jullie alleen een gezegende en Liefdevolle 3ied. Moge Allah swt ons offer accepteren Allahoema Ameen.

Moge Allah swt onze broeders en zusters die het moeilijker hebben dan wij bijstaan Inschallah.

FiAmanillah,wasalamoe3leikoem wr wbr..

Terug naar boven
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2005 om 03:27

salamoe 3aleykom warahmatoe allahi ta3ala wa barakatehoe

Mabroek el eid lieve zusters en broeders en moge allah onze offer aanvaarden insha-allah. En ik vraag aan allah om onze zusters en broeders die het heel erg moeilijk hebben op dz dag bij te staan en die gene die vreugde, liefde en glimlach van onze moslim broeders en zusters hebben weggenomen te vernederen insha-allah.

De dag van el eid is een nieuwe start voor me, al hamdoelillah ik heb een grote stap gezet in mijn leven om vanaf dz mooie dag hijaab aan te dragen

fie amnie allah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.