Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie komt er ook dames? zwemmen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie komt er ook dames? zwemmen
    Geplaatst op: 07 februari 2005 om 09:51
 komen jullie ook?

(tip; neem als zwemkleding een oude broek en t-shirt mee!)

Zwemmen voor (allochtone) vrouwen | De Kwakel utrecht-overvecht

 

Vanaf 9 januari 2005 begint het vrouwenzwemmen wwer.

Alleen vrouwen
Zwemmen voor (allochtone) vrouwen is speciaal voor vrouwen die uit geloofsovertuiging of om andere redenen alleen met vrouwen willen zwemmen. Het biedt u de gelegenheid om gezond en sportief bezig te zijn in een ontspannen sfeer.

Ramen bedekt
Tijdens het zwemmen is in het zwembad alleen vrouwelijk personeel aanwezig, zowel bij de kassa als bij het zwemmen zelf. Verder zijn alle ramen bedekt zodat niemand van buiten naar binnen kan kijken. Kinderen zijn ook welkom, alleen geldt voor jongens een leeftijdsgrens van maximaal vier jaar.

Voor het gebruik van stoomcabines en whirlpools betaalt u � 1,50.
De zonnebank kost � 6,35, de snelbruiner � 7,70 

Tijd
Zondag van 18.30 tot 21.00 uur. De kassa is open vanaf 18.00 uur.
Tijdens de zomervakantie en de Ramadan is er geen 'zwemmen voor (allochtone) vrouwen'.

Prijzen 2005

0 t/m 3 jaar � 1,95
0 t/m 3 jaar U-pas � 1,50
4 t/m 12 jaar � 2,55
4 t/m 12 jaar U-pas � 1,95
vanaf 13 jaar � 3,50
vanaf 13 jaar U-pas � 2,65
vanaf 65 jaar � 2,55
vanaf 65 jaar U-pas � 1,95

Meerbadenkaarten
De meerbadenkaarten zijn ��n jaar geldig. Voor de aanschaf van de pas betaalt u eenmalig � 5,15 Als u de pas inlevert, ontvangt u � 2,55 retour.

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2005 om 12:24

Salaam wa aalekoem warahmatoellah wabarakatoe

Interssant!!! maaar kunnen ze dat ook organiseren in Amsterdam? ik zou er graaag meer over willen weten,

en nog een vraag: verkopen ze daar ook badkleding of weet iemand waar je fatsoenlijke badkledingen/badpakken kan kopen? wie het weeet wilt die gene dan asjeblieft een berichtje achter laten waarin staat waaar je het kan kopen of mij een mail sturen (mijn emailadres is dan [email protected]) gair inchallah

ik vraag dit omdat ik meerdere keren me me rot  heb lopen zoeken naar badpakken maar helaas zonder resultaatDazazakoem Allah wagairan

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 06:41

je hoeft geen zwemkleding tekopen hoor, je kan gewoon in je korte broek en t-shirt wand het is ook niet toegestaan om het lichaamsdeel tussen je knieen en j enavel te zien, dussssssssss ik doe lekker me broek en t-shirt aan!

( gewoon zo'n huisbroek)

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 07:17

Salam Aleikum,

Wat mij erg leuk zou lijken, als als ze in Arnhem een sportschool voor moslima's kunnen organiseren, of een zwembad helemaal tegek
want het probleem is, ik ben dol op sporten, en ik zwom vroeger heel erg veel, en ben er nu nog verzot op, maar dat gaat nu niet meer......
En ik vroeg me af hoe je zoeits kunt beginnen, bij wie moet je wezen om dit op te starten enzo... en als er nog mensen zijn die geinteresseerd zijn, ik hoor het graag

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 09:20

Salaam,
in Den Haag is het al wel.
Ik zou proberen zoveel mogelijk moslima's te mobiliseren (handtekeningen??) en dan naar de gemeente te gaan. Zij kunnen je vast wel verder helpen. SUcces!!

Salaam happylady
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 16:01

Assalamu alaikum,

waar ik woon hebben we met behulp van welzijnswerk een wekelijkse vrouwenavond in het zwembad georganiseerd. Dat is een groot succes onder vrouwen van alle leeftijden. Eerst was het alleen voor Turkse vrouwen, maar zo'n zwembad wil betaald worden en om subsidie te kunnen krijgen is het een algemene vrouwenavond geworden. In de praktijk komen er alleen moslima's en vooral Turkse moslima's.

De meeste zwembaden vinden zo'n vrouwenavond prima, zolang je maar betaald. En soms is dat een probleem. Daarom is het handig om met een stichting als welzijn samen te werken of met een buurthuis ofzo. In iedere stad zit wel zo'n stichting. Ook de gemeente kan je vaak verder helpen bij dat soort projecten.

Veel succes, laat maar horen als het gelukt is!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oum_hudayfa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2005
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum_hudayfa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:46

Salaam aleykoum

happylady waar in den haag is het dan want ik en en andere zuster hebben hier ook vel interresse in inshaAllah wil j t mij laten weten djazzakAlalh ghairen

sara

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:59

Assalaam Aleykoem.

In Den Haag (schilderswijk) heb je "de houtzagerij" die heeft op de vijdagavond Gezinszwemmen (Moeder en kind zwemmen max. 2 kinderen) (meisjes tot 12 jaar, jongens tot 8 jaar) ook de toezichthouders zijn vrouwen.

Kijk voor meer info op:

http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=31510#Gezinszwemmen

Daar vindt je ook een tel.nmr en e-mail adres waar je voor meer info terecht kunt.

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2005 om 12:47

Zijn dit openbare zwembaden of particuliere zwembaden? Is het niet discriminatie om een openbaar zwembad ontoegankelijk te maken voor mannen ?

Vreemd..begrijp dat jullie moslims het geweldig vinden maar ik dus niet zo,zeker als het gaat om een openbaar zwembad dat gewoon toegankelijk moet zijn voor de gemeenschap.

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 12:19
het is maar een dag in de week een paar uurtjes, net of jij dan in het zwembad zit?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 13:30

Hoi Cherub,

ik snap niet wat jij er optegen hebt dat vrouwen een zwembad afhuren voor een "vrouwenuurtje". Iedere groep kan toch een zwembad afhuren als ze dat willen? Waarom vrouwen dan niet?

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Cherub Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 111
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Cherub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 14:05

hahahaha Malikah nou ja je weet het niet..misschien is dat nou juist de enigste tijd die ik als man heb om te zwemmen. 

Maar toch vind ik het vreemd dat mensen een openbaar zwembad kunnen "afhuren" dit lijkt me meer iets voor particuliere zwembaden.

Stel je voor dat skinheads etc. zo'n zwembad "afhuren" en gezllig iedereen die niet blank is zouden weigeren tijdens hun zwemuurtjes?

Is dit niet precies hetzelfde? Misschien moeten er gewoon particuliere zwembaden komen betaald door Moslims waar mannen en vrouwen gescheiden kunnen zwemmen.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 15:41

Mijn beste Cherub, ik denk dat je er maar aan zal moeten wennen dat je in nederland openbare gelegenheden af kunt huren, zoals zwembaden, voetbalstadions, buurthuizen, gemeentehuizen, sporthallen, ja zelfs treinstations als je maar genoeg betaald. Dat gebeurde al voor de eerste moslim-immigranten voet op nederlandse bodem zetten, dus waarom zou het nu teruggedraaid moeten worden; niemand is er ooit slechter van geworden.

Straks voel je je ook gediscrimineerd omdat er gescheiden mannen- en vrouwentoiletten zijn.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 16:32

Assalaam Aleikoem,

Heel goed gezegd Amier!

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 17:02

Assalamoe alykoem,

ik neem aan dat de zusters wel de 'awrah kennen die gedekt hoort te worden bij de vrouwen onderling, om het makkelijk te onthouden, alleen wat gewassen wordt tijdens een wudu (kleine wassing) mag getoond worden, dus van hals tot de enkels, bij de armen tot de elleboog !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 13:58
Sub7anallah, dat wist ik niet
Ik dacht altijd dat de armen ontbloot mochten worden en vanaf de knieen tot en met de voeten dus ook...
Ghair incha Allah, Maar ik ga er wel heen incha Allah hihi
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.