Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Leren van de Moslims

 Post Reply Post Reply
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Leren van de Moslims
    Geplaatst op: 02 maart 2005 om 12:34
Wat kunnen niet-Moslims van de Moslims in Nederland
leren?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 13:04
asalaamo3alikom wat ze kunnen leren dat wij in allah gelven en dat we de waarheid volgen ,en dat islam vrede is voor degene die vede wil ,....
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 13:04
geloven
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:15
Salaam

Precies. Moraal en het verrichtten voor goede dingen/manieren omwillens een enkele God, een enkele religie, een enkele doel/samenhang voor de maatschappij.
De maatschappij hier is erg individualistisch geworden, zozeer dat verzuiling wordt gezien als isoloment en verduistering. Jammer, want samen kun je heel wat betekenen. Ik denk dat de moraal vooral verdwenen is samen met het christendom. Kijk, het christendom sprak niet iedereen evengoed aan, maar zorgde wel voor goede opgevoede (moreel sterke) mensen. Zo denk ik er tenminste over.
Ik denk dat de Islam deze frictie niet bevat (het is begrijpbaarder), maar weinig die er werkelijk lering uit kunnen trekken zonder dwaling. Islam leert wat de ware geluk is voor de mens, in plaats van wereldse verleidingen aan te moedigen. Geduld, barmhartigheid, bescheidenheid, allemaal dingen die voor ouderwets worden uitgescholden, maar die iedereen wel eens mist. Waar zijn die goede mensen gebleven? Zullen velen zich afvragen, denk ik zo.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:24
Ik zou zeggen: de sterke familieband en het mekaar helpen.  Dat is op zich bij mijn familie geen probleem, maar ik vermoed dat het bij veel families niet zo is. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 16:19
Voor mezelf moet ik moslims een ding nageven waarvan een niet moslim leren kan.
Moslims zijn vastberaden. Soms zelfs tot het onredelijke toe maar toch.
Vastberadenheid is een goede eigenschap. Smile

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 13:17

 

Een vrome moslim probeert te leven naar de letter van Allah

Een nobel streven, alhoewel zij die de Geest van Allah/God verstaan tot de werkelijk verlichten behoren.

Immers de "letter" maakt dood maar de "Geest" doet leven.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 11:53
Niet-Moslims kunnen van de Moslims leren respect te hebben voor andere religies. Ik generaliseer nu een beetje, Want dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Ik ken genoeg Niet-Moslims die de Moslims gewoon in hun waarde laten. Maar ik ken ook mensen die zodra ze een Moslim zien, Je ze meteen ziet denken: Van Ohoo, Daar heb je weer een Moslim. Of soms zie je dat ze van die vernietigende blikken toewerpen naar hoofddoek-dragende vrouwen. Tegen iemand zonder hoofddoek doen ze dan heel normaal, Maar als diezelfde persoon een hoofddoek op heeft, Dan wordt de omgang meteen anders. Nogmaals, Dit is niet altijd zo hoor. Verder zouden Niet-Moslims van de Moslims kunnen leren zich ook wat meer te verdiepen in hun religie. Dat zie je eigenlijk niet zo veel.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 12:57

Verder zouden Niet-Moslims van de Moslims kunnen leren zich ook wat meer te verdiepen in hun religie

De meeste nederlanders zijn niet praktiserend.

Dat wil niet zeggen dat men ongelovig is.

Geloven doet men van binnenuit, opzichtig uiterlijk vertoon is uit den boze.

Men moet zichzelf niet iets aanmeten wat van binnen niet leeft!!

Uiterlijk vertoon leidt al snel naar zelfverheerlijking, men doet het met name voor anderen, om daar een bepaalde identiteit aan te geven.

God echter kijkt niet naar uiterlijk vertoon , maar naar het hart, het verborgene.

Letterlijk staat er geschreven " hij/zij die zichzelf verheft zal vernedert worden en zij die zich vernederen zullen verheven worden.

Dit is de kern, alle uiterlijkheden ten spijt.  

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 13:55

In de islam is ook een hadiet(overlevering) bekend waarin staat dat ALLAH naar de harten kijkt en niet naar het uiterlijk, toch zijn er kleding voorschriften binnen de islam, dat heeft echter niks met hoogmoed te maken...integendeel zelf...het is de indentiteit van een moslim die alleen voor ALLAH behoort te zijn.

Ik draag mijn hijaab (gesluierde kleding waarbij alleen de handen en het gezicht te zien is) daarom ook slechts om ALLAH te gehoorzamen en niet om iemand anders daarmee omlaag te halen of iets....

mvg merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 14:13

In de islam is ook een hadiet(overlevering) bekend waarin staat dat ALLAH naar de harten kijkt en niet naar het uiterlijk, toch zijn er kleding voorschriften binnen de islam, dat heeft echter niks met hoogmoed te maken...integendeel zelf...het is de indentiteit van een moslim die alleen voor ALLAH behoort te zijn.

Ik draag mijn hijaab (gesluierde kleding waarbij alleen de handen en het gezicht te zien is) daarom ook slechts om ALLAH te gehoorzamen en niet om iemand anders daarmee omlaag te halen of iets....

mvg merjem

Vroomheid heeft niets te maken met gehoorzamen.

Vroomheid wil zeggen dat men wil leven voor het aangezicht van God/Allah.

Uiterlijkheden hebben daar niets mee mee te maken, God/Allah kijkt daar immers dwars doorheen.

M.a.w kledingvoorschriften zoals jij die interpreteert kunnen dan ook nooit van God /Allah zijn.

God/Allah oordeelt niet naar kleding, maar naar het hart.

kleding heeft mijn inzien"s dan ook meer te maken met het verbergen van het hart voor Allah dan het hart openstellen voor Allah.

 

  

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 14:59

Dag Postpentacost,

Ik denk dat niet-moslims over de hele wereld van moslims in ieder geval 1 ding kunnen leren en dat is de Sahadah (geloofsbelijdenis).

Ik denk dat moslims ook kunnen leren van niet-moslims. Het is niet verboden om van elkaar te leren, zolang dit binnen de grenzen van de Islam is.

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.