Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe kijk jij ertegen aan?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe kijk jij ertegen aan?
    Geplaatst op: 04 maart 2005 om 09:39
Salaam u aleykoem wa rahmatullahi wa barakatu
 
Er is iets wat de laatste tijd veel door mijn hoofd gaat,en deze gedachten zou ik graag met jullie willen delen en kijken hoe jullie erover denken.

Radicalisering is een loze term en geeft een negatieve draai aan iets wat in wezen voor de gelovige moslim iets positiefs is.

Wat de ongelovige of een onwetende al snel als radicalisering zal bestempelen is in weze islamitisering. Iets wat al honderden jaren bestaat. simpel gezegd wat u radicaal noemt is in feite gewoon de islamitische religie praktiseren zoals je deze behoort te praktiseren. zonder bid'aah(innovaties)

Wanneer er sprake is van een christelijke gemeenschap,zoals bijvoorbeeld in sommige delen in Rusland,spreekt men van de Orthodoxe Christenen.
Wanneer er sprake is van een joodse gemeenschap spreekt men van orthodoxe joden of aanhangers van de orthodoxe joodse leer.
Wanneer er echter sprake is van een islamitische gemeenschap die 'ver' gaat in zijn geloof net zoals twee bovengenoemden spreekt men al snel van een radicale groep moslims, fundamentalistische moslims, of zelfs extremistische moslims, enkel termen waar de negativiteit vanuit straalt.

Als een moslim zich begint te verdiepen in zijn geloof en wil leren over zijn geloof en wil beginnen met praktiseren van zijn geloof. Dan zal er gezegd worden dat hij radicaliseert,waarbij men bij het horen van dat woord meteen iets negatiefs erbij denkt. Alsof zo iemand meteen de wapens opzoekt en ten strijde wil gaan trekken.

Radicalisering is op zijn zachtst gezegd een opzettelijk bedachte term om islamitisering in samenlevingen negatieve eigenschappen toe te kennen en zo uiteindelijk een halt toe te roepen.

Moge Allah zijn dienaren leiden op siraat el moestaqiem,

Djazak alahhu gajren
Abdul-Halim
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 09:53

...

Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 10:08

Wa eleykoum a selem u rahmatullahi wa barakatu

Beste zuster,

Is dat wel zo? Dat we ons er niets van aan moeten trekken? Ik bedoel er over praten is toch al iets of niet? Vandaar dat ik het hier ter sprake probeer te brengen. Dat het niet ontkent wordt.

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 10:22

...

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 11:11

Radicalisering is een loze term en geeft een negatieve draai aan iets wat in wezen voor de gelovige moslim iets positiefs is.

Radicalisering is besliste geen losse term.

Het betekent in de praktijk men geen andere recht accepteert dan het islamitisch recht, de sharia.

In een democratisch rechtstelsel waar een ieder zich aan de  wet dient te houden zal dit onherroepelijk in botsing komen met de maatschappij.

Dit is niet te wijten aan de maatschappij maar aan de (radicale) moslim zelf!!!

 

Wat de ongelovige of een onwetende al snel als radicalisering zal bestempelen is in weze islamitisering. Iets wat al honderden jaren bestaat. simpel gezegd wat u radicaal noemt is in feite gewoon de islamitische religie praktiseren zoals je deze behoort te praktiseren. zonder bid'aah(innovaties)

Men kent de geschiedenis van Europa slecht.

Europa heeft nooit een dictatuur van welk orgine dan ook geaccepteerd.

De vrijheid die wij kennen is bereikt door honderden miljoenen doden,

allen mensen die hun leven gaven voor vrijheid en democratie.

Indien nodig zal de geschiedenis zich herhalen wat God/Allah verhoede!!

Wanneer er echter sprake is van een islamitische gemeenschap die 'ver' gaat in zijn geloof net zoals twee bovengenoemden spreekt men al snel van een radicale groep moslims, fundamentalistische moslims, of zelfs extremistische moslims, enkel termen waar de negativiteit vanuit straalt.

Onzin, een ieder die zich aan de wet houdt heeft niets te vrezen.  

Als een moslim zich begint te verdiepen in zijn geloof en wil leren over zijn geloof en wil beginnen met praktiseren van zijn geloof. Dan zal er gezegd worden dat hij radicaliseert,waarbij men bij het horen van dat woord meteen iets negatiefs erbij denkt. Alsof zo iemand meteen de wapens opzoekt en ten strijde wil gaan trekken.

Het hangt ervanaf wat onder "praktiseren" van het geloof wordt verstaan.

Vrijheid van geloof is gegarandeerd zolang men zich aan de wet houdt! 

Radicalisering is op zijn zachtst gezegd een opzettelijk bedachte term om islamitisering in samenlevingen negatieve eigenschappen toe te kennen en zo uiteindelijk een halt toe te roepen.

Moslim"s zijn zelf verantwoordelijk voor waar de samenleving ze voor aanziet.

M.a.w wat men zaait zal men oogsten.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 11:59
Salaam

Hmm, ik zie dat de argumenten van Abu Halim niet volledig zijn weggeworpen. Ik zal hem maar ondersteunen.
willem, zeg eens eerlijk, is de kennis die de gemiddelde Nederlander heeft over de Islam voldoende? Waarom kijkt men eigenlijk zo diep neer op anti-semtisme, als vandaag de dag moslims worden gediscrimineerd/gehaat (veelal door onwetendheid)?
Hoe komt het toch dat de meerderheid van de moslims de wetten hier in Nederland kan handhaven samen met het geloof, maar er nogsteeds van moslims wordt gevraagt 'zich te integreren'? Zelfs uit AIVD onderzoek blijkt dat deze Nederlandse cultuurdruk veel moslimsjongeren te veel wordt. Ik bedoel, moet men alleen integreren of zelfs verder gaan en assimileren (met andere woorden, diens indentiteit (geloof/cultuur) weggooien?)
Luister, het klopt dat er maar weinig 'echte' moslims zijn, maar onwetendheid heeft ook haar invloed op de visie die men krijgt. Ik zou bijna zeggen fifty-fifty.

Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 11:59

Beste Willem,

Wanneer de jongeren waarvan ik denk dat die in je hoofd zitten nu,daadwerkelijk zouden doen wat de Islam ons voorschrijft, dus zoals je beschrijft de Islamitische Sharia navolgen. Zouden de problemen die de maatschappij heeft met de zogenaamde islamitische jongeren er niet zijn. De Islam brengt namelijk het goede. En ik snap verder niet hoe dan wanneer iemand de islam praktiseert,dit kan gaan botsen met de democratische rechtsbeginselen. Misschien heb jij een andere Islam voor ogen dan ik.

Ten tweede waarom breng je de geschiedenis van Europa naar voren, daar heb ik het namelijk in ieder geval niet over gehad. Met die honderden jaren bedoel ik dat er al honderden jaren mensen zijn die zich bekeren tot de islam en de islam gaan praktiseren, echter nu wordt dit een radicaliseringsproces genoemd.

Verder,wat we verstaan onder praktiseren is heel simpel je houden aan de regels van de Koran,als ik je bericht zo eens lees, merk ik er een bepaald draad van afkeer jegens de islam in op. Van hetgeen dat de grondwet verbiedt, is het niet zo dat dat in de Islam wel mag. Wat er in de Westerse cultuur echter als normaal bevonden wordt,is daarentegen wel weer verboden in de Islam,ik snap niet hoe jij er last van kunt hebben wanneer wij bijvoorbeeld,niet meedrinken,meeroken,etc etc etc...

dan tenslotte: iederen is inderdaad verantwoordelijk voor zijn daden, maar niet voor hoe anderen hem bekijken, Buitenstaanders hebben namelijk al snel de neiging om over een kam te scheren wat dit soort zaken betreft. Als er een volk zou zijn van 100 man, waarvan 99 man mensen vermoordt,maar er eentje is die dat niet doet, Dan nog kan je onmogelijk beweren dat die ene man verantwoordelijk is voor hoe anderen hem bekijken.Al doet de rest van zijn volk wel hetgeen zij beweren.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 12:03
beste Maryam en Abdul,
waaarom maar steeds dat in de slachtofferrol kruipen. Jullie weten ook
dat fundamentalisme in het algemeen stuit op grote weerstand; of dat nu
joden, christenen of moslims zijn. Willem legt de link naar de sharia als er
over islamisering gepraat wordt en als ik zo de berichten overzie dan is
daar een groot verlangen naar. Maar dan zijn jullie bezig om dat op de
voor jullie verkeerde plek na te streven. Kijk, ik als overtuigd christen ben
een voorstander van evangeliseren. de wens achter die praktijk is dat
iedereen gaat geloven in het evangelie van Jezus Christus. Ook dat is bij
de gemiddelde nederlander niet zo populair. maar op zijn ergst zullen ze
het hinderlijk of fanatiek vinden. Islamiseren zie ik als de evenknie van
evangeliseren, namelijk dat de Islam in een land regel en norm wordt; of
de bevolking nu wel of niet dat geloof aanhangt (zie stukje van Anne over
orthodoxie en orthopraxie) met de veronderstelling dat iedereen zich dan
wel aanpast.
Nu is er wel enig verschil tussen evangeliseren en islamiseren.
evangelisten zullen doorgaans stellen dat het een zaak is van
geweldloosheid. en inderdaad ik heb geen berichten dat in nederland
sprake is van geweldadige aspecten bij de verkondiging van het
evangelie. in amerika, waar fundamentalistische christenen
abortusklinieken belagen en aborteurs bedreigen, wordt het
christenfundamentalisme wel degelijk als een bedreiging ervaren.
de praktijk, ook hier in holland, laat zien dat radicalisering in de islam
juist wel tot geweld (ten opzichte van de omgeving) kan leiden. dat is een
gegeven en het past niet om daar zielig over te doen; het is gewoon een
consekwentie dat daar restrictieve maatregelen op volgen. daar komt nog
bij dat mensen die evangeliseren qua uiterlijk niet erg afwijken van de
gangbare norm. bij mensen die islamiseren zien we juist dat er een
streven is zich vooral ook uiterlijk te onderscheiden. zo lees ik links en
rechts over een verlangen bij vrouwen om voortaan totaal gesluierd door
het (openbare) leven te gaan. is het zo moeilijk voor te stellen dat dat
allemaal reacties oproept? maar ik acht het mogelijk dat degenen die de
islamisering aan sturen uit zijn op het conflict en het isolement van de
gelovigen, uit angst voor integratie, want dan is het risico van assimilatie
groter. en dat zou betekenen dat de islamisering mislukt...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 12:19

assalaam aleikom beste zusters en broeders  en de rest

Waarom zou ik niet helemaal gesluierd mogen lopen dat is toch mijn eigen keuze?Wat maakt het nou uit hoe iemand er bij loopt ,zolang ik me aan de wet hou en belasting betaal snap ik niet waarom ik me niet mag kleden hoe ik wil!Als iemand punk of ghottik(hoe schrijf je dat eigenlijk?) of met een kale kop of als travistiet op straat loopt als je het niet mooi vindt kijk je toch niet!!Mijn sluier zit niet op jouw hoofd dus waar maak je je eigen druk om???

Iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wil,of niet soms????

Wa salaam oem moussa

 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 12:39

Waarom zou ik niet helemaal gesluierd mogen lopen dat is toch mijn eigen keuze?Wat maakt het nou uit hoe iemand er bij loopt ,zolang ik me aan de wet hou en belasting betaal snap ik niet waarom ik me niet mag kleden hoe ik wil!Als iemand punk of ghottik(hoe schrijf je dat eigenlijk?) of met een kale kop of als travistiet op straat loopt als je het niet mooi vindt kijk je toch niet!!Mijn sluier zit niet op jouw hoofd dus waar maak je je eigen druk om???

Iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wil,of niet soms????

Ja en neen.

Diezelfde sluier die jij draagt is in veel landen een reden om je te geselen, te vermoorden, indien je het niet draagt.

M.a.w die sluier is helemaal niet zo vrijblijvend als jij doet voorkomen.

Ik begrijp niet waarom jij dan met dit symbool waar vele vrouwen binnen de Islam

onder lijden met alle geweld wilt uitdragen

 

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 12:47
Mijn sluier zit niet op jouw hoofd dus waar maak je je eigen druk om???

Super! die moet ik echt onthouden. En willem, de sluier is er voor de Islam, niet voor mishandeling en onderdrukking. Ik ben geen moslim, maar ik zie dat je een erg extreem (waarschijnlijk door media) beinvloed beeld hebt.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

assalaam aleikom beste zusters en broeders�
en de rest


Waarom zou ik niet helemaal gesluierd mogen lopen dat is toch mijn
eigen keuze?Wat maakt het nou uit hoe iemand er bij loopt ,zolang ik me
aan de wet hou en belasting betaal snap ik niet waarom ik me niet mag
kleden hoe ik wil!Als iemand punk of ghottik(hoe schrijf je dat eigenlijk?)
of met een kale kop of als travistiet op straat loopt als je het niet mooi
vindt kijk je toch niet!!Mijn sluier zit niet op jouw hoofd dus waar maak je
je eigen druk om???


Iedereen heeft het recht om zich te kleden hoe hij wil,of niet soms????[/
P]

Wa salaam oem moussa




ja natuurlijk mag dat van mij oem, ik zeg alleen maar dat je dan niet
vreemd op moet kijken als daar op gereageerd wordt. punks en gotics
roepen ook reacties op, reken maar. ze komen bijvoorbeeld ook niet aan
een baan achter het lokelt van een bank. het gaat hun er ook juist om te
provoceren. ik was een van de eersten in mijn omgeving die destijds met
(redelijk) lang haar voor de dag kwam. heftige reacties!!! en ik reageerde
net zo als jij. later ben ik gaan inzien dat afwijkend uiterlijk nu eenmaal
onrust/onbehagen te weeg brengt.
een ander punt is dat mensen zich onbehaaglijk voelen als iemand zich
hult in een sluier (bhurka), want dan zie je niet meer met wie je te maken
hebt. ik voel me al onbehaaglijk met iemand te moeten communiceren die
een zonnebril opheeft (zo een met groenige reflectie), ook al is het half
duister.
ik vind het juist vanwege de gevoeligheden van de gemiddelde burger
niet verkeerd om je redelijk aangepast te gedragen en daar hoort ook
kleding bij. kies jij er voor om gehuld in een tent rond te lopen, dan moet
je niet raar opkijken als daar op gereageerd wordt en moeite hebt een
plek te verwerken in het maatschappelij circuit. Als je daar over gaat
jammeren dan ben je gewoon zielig bezig en speel je een spel.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 14:35

In eerste instantie geplaatst door willem

De vrijheid die wij kennen is bereikt door honderden miljoenen doden,

deze uitspraak doet me denken aan de palestijnen die jaren (+/- een halve eeuw) bezig zijn, moge Allah hun geduld belonen met de vrijheid.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 14:38
moge Allah hun geduld belonen met de vrijheid en de kracht te vergeven
en vreedzaam samen te leven.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 15:03

deze uitspraak doet me denken aan de palestijnen die jaren (+/- een halve eeuw) bezig zijn, moge Allah hun geduld belonen met de vrijheid.


Men moet zich dan maar eens afvragen waarom meer dan 1 miljoen palestijnen de Israelische nationaliteit hebben en vele anderen niet!

Het palestijnse volk is  in 1948 verraden door zijn arabische moslim broeders.

Ik wil hier bij nog opmerken dat het joodse volk en Israel bij elkaar horen als de zon en de sterren die aan de hemel staan. 

 

 

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 15:10

Beste Abdul,

En ik snap verder niet hoe dan wanneer iemand de islam praktiseert,dit kan gaan botsen met de democratische rechtsbeginselen. Misschien heb jij een andere Islam voor ogen dan ik.

Ik snap het wel en ik vind het daarom des te verontrustender dat jij het niet snapt, sterker het ontkent en dat baart zorgen.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door willem

Men moet zich dan maar eens afvragen waarom meer dan 1 miljoen palestijnen de Israelische nationaliteit hebben en vele anderen niet!

Het palestijnse volk is  in 1948 verraden door zijn arabische moslim broeders.

Ik wil hier bij nog opmerken dat het joodse volk en Israel bij elkaar horen als de zon en de sterren die aan de hemel staan. 

de palestijnen zijn min of meer staatloos, vraag maar aan een willekeurige palestijnse asielzoeker in Nederland, wat voor nationaliteit hij heeft, zal je het antwoord krijgen dat er geen nationaliteit is, dus ook geen passpoort.

dat er een paar Arabieren waren die de grond aan het Israelische staat hebben verkocht (immers die staat was al opgericht), toont aan hoe zij het erg hadden, natuurlijk blijft het een grove fout. dit alles praat de bezettingen, nederzettingen, martelingen, moorden enz. van de zionisten absuluut niet goed!

die opmerking van jou geldt voor iemand die zioninst is, probeer je in te beelden in de positie van een pelastijn die verdreven is van zijn huis en aan de rand van zijn land in een kamp woont. 

doei,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 17:09
Weet je de oplossing ligt niet in het verleden maar in de goedwillenheid van de toekomst.
Belangrijk is dat een vredesproces tussen Israelies en de Palestijnen alle kans krijgt.
Het wordt toch de hoogste tijd dat dit  onmenselijke theater ophoudt en dat daar door die mensen weer eens eindelijk gewoon geleeft kan worden.
Mischien wordt het tijd dat die vrede daar eens gewoon afgedwongen wordt.
Bv Jullie hebben nog twee jaar de tijd om het op te lossen anders doet de wereld het.

Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:40

Willem beste man, leg mij dan uit hoe het uitoefenen van je geloof als moslim kan botsen met het naleven van de rechtsbeginselen in Nederland. En vergeet jij de ruim 40 jaren dat dit wel ging,totdat in een keer twee vliegtuigjes zich in het WTC boorden en plotseling de integratie gefaald bleek te zijn?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:52

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

dat er een paar Arabieren waren die de grond aan het Israelische staat hebben verkocht (immers die staat was al opgericht), toont aan hoe zij het erg hadden, natuurlijk blijft het een grove fout. dit alles praat de bezettingen, nederzettingen, martelingen, moorden enz. van de zionisten absuluut niet goed!

Ik denk dat het hier eerder gaat over die nogal grote stukken land die door grootgrondbezitters zijn verkocht (het gebied waarover de vredesgesprekken in 1948 gingen dus)...  Dit dus ook vooral voor de oprichting van de israel.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.