Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe vertaling Heilige Koran

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe vertaling Heilige Koran
    Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:51
Salaam iedereen,

In het nieuws heb ik gehoord en gezien dat er een nieuwe vertaling in het hedendaags Nederlands van de Heilige Koran uitgekomen is. In feite zijn de Arabische woorden onveranderd gebleven, maar is de vertaling aangepast aan de Nederlandse taal van vandaag de dag.

Kan iemand mij vertellen waar ik deze vertaling (voor niet al te veel geld?) kan kopen? Net zoals de Nieuwe Bijbel Vertaling een nieuwe verfrissende kijk op Gods Woord geeft, verwacht ik dat de Nieuwe Koran Vertaling eveneens een nieuwe kijk geeft.

Verder wens ik iedereen de Salaam/Vrede en Barmhartigheid van Allah/God toe!

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 13:11

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Salaam iedereen,

In het nieuws heb ik gehoord en gezien dat er een nieuwe vertaling in het hedendaags Nederlands van de Heilige Koran uitgekomen is. In feite zijn de Arabische woorden onveranderd gebleven, maar is de vertaling aangepast aan de Nederlandse taal van vandaag de dag.

Kan iemand mij vertellen waar ik deze vertaling (voor niet al te veel geld?) kan kopen? Net zoals de Nieuwe Bijbel Vertaling een nieuwe verfrissende kijk op Gods Woord geeft, verwacht ik dat de Nieuwe Koran Vertaling eveneens een nieuwe kijk geeft.

Verder wens ik iedereen de Salaam/Vrede en Barmhartigheid van Allah/God toe!

Paul
Bedoel je deze?

Een gematigde nieuwe vertaling van de Koran door het Ahmadiyya genootschap wordt niet geaccepteerd door de Nederlandse Soenietische en Sji'ietische Moslims. In deze nieuwe Koran versie wordt de "Jihad" bij de voetnoten uitgelegd als een niet gewapende heilige oorlog

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 13:28
Salaam Ruud,

Helaas ben ik daarvan niet op de hoogte. Dus ik kan jouw vraag niet bevestigen of ontkennen.
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 13:33
Salaam Aleikum,

Beste Paul, het beste is om de ahmadia vertaling niet te gebruiken. Waarom? Omdat deze vertaling de Quran niet meer is, hij is aangepast aan de wensen en eisen die de vertalers hedendaags hebben en kan dus niet meer als de Quran gezien worden. Misschien dat 1 van de broeders of zusters op hier jou in de goede richting kan wijze van een goede vertaling, aangezien ik hier niet direct een antwoord op heb.

Maar je zal geen nieuwe kijk op de Islam aantreffen waarbij deze is aangepast aan de westerse samenleving. Behalve dan van de ahmadia beweging die niet als moslims beschouwd dienen te worden, maar als sekte.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:23
Salaam Aleikum,

Beste Malcolm X,

Dank je voor je reactie! Voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een "verwesterde" versie van de islam, maar ik zoek een vertaling die de taal spreekt van de mens van vandaag, en dan bedoel ik dit heel letterlijk, en niet figuurlijk!

Het lijkt me goed om kennis te kunnen nemen van de Koran op een manier zoals hij de mensen aansprak in de 8e eeuw. Dan zou je dus op een heel natuurlijke manier kunnen kennisnemen van de inhoud ervan, feitelijk n�t zoals de mensen toen dat deden!

Ik wacht in spanning meer reacties af.

Salaam Aleikum,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 14:52

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Salaam Aleikum,

Beste Malcolm X,

Dank je voor je reactie! Voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een "verwesterde" versie van de islam, maar ik zoek een vertaling die de taal spreekt van de mens van vandaag, en dan bedoel ik dit heel letterlijk, en niet figuurlijk!

Het lijkt me goed om kennis te kunnen nemen van de Koran op een manier zoals hij de mensen aansprak in de 8e eeuw. Dan zou je dus op een heel natuurlijke manier kunnen kennisnemen van de inhoud ervan, feitelijk n�t zoals de mensen toen dat deden!

Ik wacht in spanning meer reacties af.

Salaam Aleikum,


Paul
Het moet deze haast wel zijn....Maar hij wordt niet geaccepteerd

Lees:

Een nieuwe vertaling van de koran komt op de markt, geschreven in modern, toegankelijk Nederlands. Deze vertaling plaatst de koran in een historische context, trekt parallellen met de thora en de bijbel en is voorzien van zoveel voetnoten dat lezers de tekst zelf kunnen interpreteren, zonder afhankelijk te zijn van derden.

De vertaling is een project van stichting Ahmadiyya Isha'at-i-Islamde, waaraan tien jaar is gewerkt. Donderdag neemt minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken het eerste exemplaar in ontvangst.

Ahmidyya's in Nederland hebben veelal een Surinaamse achtergrond. Dat de Ahmadiyya-beweging door veel soennitische moslims niet als islamitisch wordt beschouwd, hoeft volgens voorzitter Hoeseni van de stichting geen belemmering te zijn. 'We hanteren dezelfde geloofsartikelen, gaan uit van dezelfde vijf zuilen van de islam en blijven met onze verzen heel dicht bij het Arabisch.'

De stichting presenteert de vertaling als een modern Nederlands boek dat door moslimjongeren moeiteloos kan worden gelezen. 'Eigenlijk is het net als met de Nieuwe Bijbelvertaling die vorig jaar is verschenen', zegt Zarina Sadal (30), een jonge ahmadiyya. 'Jongeren konden niet uit de voeten met de oude vertaling. Die was gesteld in archa�sch Nederlands. Net Fries voor mij.'

De hoop van Hoeseni dat de nieuwe vertaling bruikbaar zal zijn voor het hele Nederlandse taalgebied, wordt door Nasr Joemman meteen de bodem in geslagen. Joemman is secretaris van de Contactgroep Moslims en Overheid (CMO), waarbij vierhonderd moskee�n zijn aangesloten. 'Volgens onze theologische uitleg vallen de ahmmadiyya's buiten de islam. Er is geen behoefte aan een door die groep ge�nitieerde vertaling.'

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:09
Salaam aleikum,

Het gaat inderdaad om de vertaling die je bedoelde Ruud.
Ik ben blij Paul dat je het niet letterlijk bedoelde. Ik hoop dat iemand je kan helpen. Zoiets is volgens mij al eerder besproken op dit forum, misschien kun je (als er niet zoveel reacties zijn) gebruik maken van de zoekfunctie. Of zelf op zoek gaan in de vele topics die er zijn.

Veel succes.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:12

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam aleikum,

Het gaat inderdaad om de vertaling die je bedoelde Ruud.
Ik ben blij Paul dat je het niet letterlijk bedoelde. Ik hoop dat iemand je kan helpen. Zoiets is volgens mij al eerder besproken op dit forum, misschien kun je (als er niet zoveel reacties zijn) gebruik maken van de zoekfunctie. Of zelf op zoek gaan in de vele topics die er zijn.

Veel succes.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Mij lijkt die vertaling ook vreemd,ik heb ook gelezen in de normale vertaling dat de Jihad gewoon een normale gewapende strijd is.En dat deze alleen uitgevoerd mag worden als je echt bedreigd wordt.Toch zegt de Koran dat geweld niet bevordelijk is.....En dat het alleen in uiterste nood gebruikt mag worden.

Dit vind ik ook wel een leuk stukje en zegt hier veel over....

al-Hadied

25. Voorwaar, Wij zonden Onze boodschappers met duidelijke bewijzen en openbaarden hun het Boek en de Weegschaal opdat het mensdom rechtvaardig moge zijn. Wij hebben ijzer nedergezonden, waardoor grote strijd doch ook grote voordelen voor het mensdom ontstaan, opdat God degenen moge onderscheiden, die in het ongeziene Hem en Zijn boodschappers helpen. Zeker, God is Sterk, Almachtig.

Al-Hadied....Spreekt me aan als metaalbewerker.

Schepen,bruggen enz.....Moeten er van gebouwd worden geen Tanks en ander oorlogstuig.

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 15:32
Salaam Aleikum,

Zowel Malcolm X als Ruud: Dank voor jullie reactie!

Malcolm, ik had al in dit forumonderwerp (Rol van Koran in ons leven) gezocht, maar kon daar niet iets vinden.

Het enig bruikbare was een link naar de Holy Qur'an Viewer 2.9, waar ook een Nederlandse vertaling van te downloaden is. Helaas barst die Nederlandse vertaling van de (spel)fouten - zowat in elk vers wel ��n! - zodat die niet goed bruikbaar is!

Ik ga ervan uit dat er wel meerdere reacties zullen komen.

Salaam,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 16:27

Zie deze link: www.quranhome.com

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 16:52

Beste paul

als je redelijke vertaling wil van de edele koran dan raad ik jou aan om de koran te kopen met een de blauwe kaft dat schijnt de beste vertaling te zijn maar onthoudt dat het alleen een vertaling is.

Sommige arabsishce woorden kunnen heel ,moeilijk vertaald worden door het nederlands.

ik weet niet waar je woont maar in de zwarte markt kun je zn blauwe koran vertaling kopen

dat is de beste in de moskees in breda werden ze gratis uit gedeeld aan de jongeren

hij kost maar 30 euro maaar als je der echt eentje wil en je kunt er niet aan komen of je vind em te duur wil best eentje voor je kopen en naar jou toe sturen als je wil naatuurlijk.

maar goed hoop dat ik je genoeg geholpen heb

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 18:58
Dank je abou Jabir ,
een prachtige linkSmile Ik heb hem meteen gebookmarkt.

Is er toevallig ook nog een woord voor woord vertaling van de Koran online?


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:09
Salaam Aleikum,

Beste Abou Jabir en azajamal,

Dank voor jullie reacties! Inderdaad een prima link; ook ik heb die aan mijn bladwijzers (Firefox, dus!) toegevoegd!

azajamal, dank je wel voor je vriendelijke aanbod, maar ik zou me verlegen voelen als ik er een beroep op zou doen! Is de vertaling die jij bedoelt goed te volgen, dus ook passend bij deze tijd? Als d�t zo is, hebben we twee vliegen in ��n klap: �n grondtekstgetrouw (zoals ik van jou aanneem), �n goed te begrijpen! Bovendien: is deze Koran in Hoofddorp en omstreken te koop?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Salaam Aleikum!

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:28

Ik krijg dit bericht Abou Jabir,ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?

13

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x114c Thread 0xd90 DBC 0x3c89014 Jet'.

/index2.asp, line 20

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:30

Assalaam Aleikoem of hallo,

In amsterdam heb je verschillende islamitische boekenwinkels en moskeeen waar je deze bekende Edele Koran kunt kopen.

Tis mij nou niet duidelijk of je een moslim bent, volgens mij niet...

Gr, Layla 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik krijg dit bericht Abou Jabir,ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?

13

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x114c Thread 0xd90 DBC 0x3c89014 Jet'.

/index2.asp, line 20

Nee ik niet...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:37
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik krijg dit bericht Abou Jabir,ligt dit aan mij of hebben jullie dat ook?

13

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x114c Thread 0xd90 DBC 0x3c89014 Jet'.

/index2.asp, line 20

Nee ik niet...

Dank je layla ff herstarten dan.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 10:46

De pagina kan niet weergegeven worden.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u dient mogelijk uw browserinstellingen aan te passen.

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door Ruud

De pagina kan niet weergegeven worden.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u dient mogelijk uw browserinstellingen aan te passen.

 

Bij mij nu ook...    :S

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 11:13
Salaam Aleikum,

Beste Layla,

Ik ben inderdaad geen moslim, maar dat neemt mijn interesse voor de Koran niet weg, hoor! Ik ben een christen die God op de eerste plaats stelt, en daarom anderen, of ze nou moslims, ongelovigen, boeddhisten, christenen of wie dan ook zijn, open tegemoet treedt. Ik heb dan ook een ruime belangstelling voor de wereld om mij heen, en in het bijzonder t.o.v. moslims. Mijn ervaring is namelijk dat zij hun geloof niet onder stoelen of banken steken (daar kan menige christen een voorbeeld aan nemen!), ze een groot respect voor Allah/God hebben, en je met hen juist geanimeerd over Hem kunt praten, iets, dat je met menige niet-gelovige helaas niet kunt doen.

Juist dit respect voor God en de gedrevenheid waarmee zij spreken schept een zekere overeenkomst, band. Ook al is het geloof anders, t�ch kun je met groot wederzijds respect en bewondering met elkaar je ervaringen met God delen!

Om een zo goed mogelijk begrip te krijgen van wat moslims ten diepste beweegt, lijkt het mij nuttig een zo getrouw en helder mogelijk beeld te krijgen van de inhoud van de Koran; vandaar mijn vraagstelling.

Dank je wel voor je hint om in Amsterdam eens op zoek te gaan naar de "Edele Koran": ik neem aan dat deze specifieke vertaling deze titel draagt, en ook bij anderen zo herkend wordt?

De zegen en salaam van de Almachtige toegewenst,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 12:04

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

azajamal, dank je wel voor je vriendelijke aanbod, maar ik zou me verlegen voelen als ik er een beroep op zou doen! Is de vertaling die jij bedoelt goed te volgen, dus ook passend bij deze tijd? Als d�t zo is, hebben we twee vliegen in ��n klap: �n grondtekstgetrouw (zoals ik van jou aanneem), �n goed te begrijpen! Bovendien: is deze Koran in Hoofddorp en omstreken te koop?

wa'alaykoem assalaam beste Paul, de vertaling waarover broeder azajamal heeft, is dezelfde als de link die ik je gegeven heb.

verder als Allah het wil, zal een dag komen waarin je opnieuw zal geboren...amien amien...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 12:32

...

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 12:40
Salaam Abou Jabir,

Dank je wel voor je vriendelijke woorden! Ik stel jouw "zorg" om mij zeer op prijs: hier blijkt je betrokkenheid uit; dank je wel!

Ik wist niet dat de link betrekking had op precies dezelfde "Edele Koran"-vertaling! Op deze manier kan ik op een snelle manier kennisnemen van deze vertaling; dank je wel!

Nog even terugkomend op je laatste opmerking: het is treffend dat je over "opnieuw (...) geboren" spreekt: het grappige is dat ik geloof dat ik nu reeds "opnieuw geboren" ben, namelijk in een nieuw leven m�t God, in plaats van z�nder God! Mijn oude leven, waarin het "ik" centraal stond, is als het ware "begraven": nu is het nieuwe leven, waarin God centraal staat, reeds begonnen!

Heel veel Genade van onze God die de God van Genade wordt genoemd, toegewenst!

Salaam,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 12:48

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Salaam Aleikum,

Beste Layla,

Ik ben inderdaad geen moslim, maar dat neemt mijn interesse voor de Koran niet weg, hoor! Ik ben een christen die God op de eerste plaats stelt, en daarom anderen, of ze nou moslims, ongelovigen, boeddhisten, christenen of wie dan ook zijn, open tegemoet treedt. Ik heb dan ook een ruime belangstelling voor de wereld om mij heen, en in het bijzonder t.o.v. moslims. Mijn ervaring is namelijk dat zij hun geloof niet onder stoelen of banken steken (daar kan menige christen een voorbeeld aan nemen!), ze een groot respect voor Allah/God hebben, en je met hen juist geanimeerd over Hem kunt praten, iets, dat je met menige niet-gelovige helaas niet kunt doen.

Juist dit respect voor God en de gedrevenheid waarmee zij spreken schept een zekere overeenkomst, band. Ook al is het geloof anders, t�ch kun je met groot wederzijds respect en bewondering met elkaar je ervaringen met God delen!

Om een zo goed mogelijk begrip te krijgen van wat moslims ten diepste beweegt, lijkt het mij nuttig een zo getrouw en helder mogelijk beeld te krijgen van de inhoud van de Koran; vandaar mijn vraagstelling.

Dank je wel voor je hint om in Amsterdam eens op zoek te gaan naar de "Edele Koran": ik neem aan dat deze specifieke vertaling deze titel draagt, en ook bij anderen zo herkend wordt?

De zegen en salaam van de Almachtige toegewenst,


Paul

Hallo Paul,

Ik was ff verward omdat je ons met de moslim-groet 'assalaam aleikoem' begroet, waar wij touwens jou trouwens niet volledig terug op mogen groeten..(allahoe alam).

Ik raad je echt aan om de Edele Koran te kopen, heel overzichtelijk! Amsterdam ligt niet ver v H'dorp, en het ligt ook niet zo ver v B'wijk. Volgens mij kost 'ie E40,- ipv E30,- kan zijn dat het bij verschillende leveraars verschilt.

Was je vroeger atheist? Of ook Chritelijk, maar niet echt praktiserend. Blijkbaar trekt de Islam je ook wel, anders zat je hier niet....(gokje)

Zou je niet een lezing willen bijwonen?

Gr, Layla

 

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:29
Dag Layla,

Om mogelijkerwijs niemand tot ergernis te zijn groet ik dit keer "op z'n Nederlands"!

Ik leefde in de veronderstelling dat "Salaam Aleikum" zoiets betekent als: "Vrede zij met je". Dat leek me nou juist een prachtige groet, omdat je daarmee - naar mijn idee althans - een ander de diepe innerlijke vrede van God toewenst; een vrede die veel dieper en verder gaat dan de menselijke. Maar ik hoor het graag als het anders is; graag zou ik de letterlijke vertaling ervan willen horen, evenals van "assalaam aleikum", "allahu alaam", "warahmatuAllah wa barakatu","wa Allahu a'lam", "wasalaam aleikum", en dergelijke.

Nog een vraag: waarom zou je er niet op mogen "teruggroeten"? Het is toch geweldig om elkaar Gods vrede toe te wensen? (Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat mijn "vertaling" klopt.)

Om kennis te maken met de "Edele Koran"-vertaling begin ik met de verwijzing naar de website; mogelijk dat ik later inderdaad deze "op papier" zal aanschaffen.

Om op je vraag een antwoord te geven: van jongs af aan ben ik christelijk opgevoed, maar dat maakt je natuurlijk niet automatisch christen: ik heb al op jonge leeftijd ervoor gekozen. Gelukkig heb ik van mijn ouders geleerd dat het geloof niet slechts een etiketje is, maar een levende relatie met God inhoudt. Dus een echt praktiserend geloof, dat ikzelf ook niet onder stoelen of banken schoof/schuif. Als gelovige vind ik dat ik niets heb om me voor te schamen - integendeel: ik ben er juist dankbaar voor dat God Zijn genade en liefde heeft gegeven om te kunnen en mogen uitdelen aan de mensen om mij heen.

De islam spreekt me wel degelijk aan, zoals ik al eerder in dit forumonderwerp aangaf. Mijn ervaring met moslims vult mij met ontzag voor hun toewijding, respect, vriendelijkheid en gastvrijheid! Ik weet zeker dat deze kenmerken God zeer welgevallig zijn. Deze elementen spreken mij erg aan.

Ik hoop dat ik zo je vragen duidelijk genoeg heb beantwoord; ook hoop ik antwoord op m�jn vragen te krijgen!

Gods zegen en nabijheid wens ik je van -e toe!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:35

Dag Paul,

Bedankt voor je antwoorden. Hier iets over onze groet:

**********************************

As-salamoe �aleikoem = Vrede zij met jou.

Dit is de vredesgroet die men geeft aan een moslim..

"En wanneer degenen die in Onze tekenen geloven, tot u komen, zeg dan: �As-salamoe �aleikoem' (Vrede zij met jou). (Heilige Koran 6:54; Al-An�aam)

"Het is aanbevolen iedere geloofsgenoot te groeten, bekend of onbekend."

*************************

wa �aleikoem salam (wa rahmatullahi wa barakatoehoe)=
En met jou zij de vrede (en Allah's barmhartigheid en Zijn zegeningen)..

Dit is het antwoord op de vredesgroet van een moslim.

"En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug." (Heilige Koran 4:86; An-Nisa)

*********************************

wa �aleikoem = Ook zo, Voor u hetzelfde.

Dit is het antwoord op de vredesgroet van een niet-moslim.

*****************************************

Voor nog meer betekenissen, zie deze link:

http://www.islamforum.nl/showthread.php?t=362

Gr, Layla

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:42

In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

.

Nog een vraag: waarom zou je er niet op mogen "teruggroeten"? Het is toch geweldig om elkaar Gods vrede toe te wensen? (Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat mijn "vertaling" klopt.

Dag Paul, ik heb er ooit iets over gelezen, wellicht dat iemand mij kan aanvullen. We mogen wel terug groeten, maar op een bep. manier. Zoals wa'salaam. We mogen niet volledig zeggen Wa Aleikoem Salaam (wa rahmatulah wa barakatuh)...allahoe alam

Gr, Layla

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:47
Dank je voor je snelle reactie!

Ik begrijp dat je je broeders en zusters onderling de vrede van God toewenst! Maar is het juist niet ook geweldig, dat je de niet-gelovigen Gods vrede toewenst? God wil niets liever dan dat iedereen tot Hem komt en Zijn vrede ervaart. Zijn wil is dat niemand verloren gaat, ook al weet iedereen dat in werkelijkheid dit helaas te optimistisch gesteld is: de werkelijkheid is immers anders!


Je haalt aan:

"Het is aanbevolen iedere geloofsgenoot te groeten, bekend of onbekend."

Daarmee is het toch niet verboden, maar misschien zelfs wel indrukwekkender om juist niet-gelovigen Gods vrede toe te wensen? Daarmee getuig je van Gods karakter, dat bestaat uit liefde en vrede.

En als je niet-gelovigen met een vredesgroet begroet, voldoe je juist in ieder geval aan het volgende:

"En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug."

Ik hoor graag weer van je!

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:53
bismillah irahman irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, weet je meneer MUSLIM LOVER dat vellen chistenen zich tot de islam hebben bekeerd over heel de wereld, sinds 11 september zijn er in UNITED STATES OF AMERICA al 1 miljoen mensen tot de islam bekeerd , ALS DE WESTERSE LEIDERS EENS DE KORAN GINGEN BESTUDEREN, DAT ZIJ ZICH TOT GAAN BEKEREN , BIJ ALLAH IK KEN PERSOONLIJK HIER IN ROTTERDAM EEN HOGE OPGELEIDE PRIESTER DIE ZICH TOT DE ISLAM HEEFT BEKEERD EN VERTELDE MIJ DAT HIJ EEN ANDERE PRIESTER KENT VAN EEN BEKENDE GROTE KERK DIE WEET DAT DE ISLAM DE WAARHEID IS MAAR NIET WIL TOEGEVEN, ZO ZIJN ER NOG VELLE ANDERE VERHALEN, EN OOK OVER DE PAUS IN ROME, MAAR DIE VERTEL IK NIET, MOGE ALLAH JOUW INSHALLAH LEIDEN NAAR DE ISLAM
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 14:05
Beste Aboe Bakr,

Dank je wel voor je sympathieke woorden! Ze getuigen van betrokkenheid; heel fijn!

Op dit moment ervaar ik de leiding van God/Allah heel sterk in mijn leven; het leven gaat niet altijd op rolletjes, maar ik ervaar dat Hij mij niet alleen laat, maar mij juist door de moeilijkheden heen helpt en leidt! Dat vind ik z� geweldig! God weet wat wij aankunnen, en Hij beproeft ons geloof, maar in d�� mate dat wij het ook aankunnen.

Ik vind de naam "islam" wel heel mooi; het betekent namelijk "overgave/onderwerping"! In feite overgave/onderwerping aan God Zelf! Juist d�t element, die volledige overgave aan God, is niet altijd duidelijk bij christenen te zien, helaas. Dit weerhoudt mij echter niet ervan om niet te zien op mensen, die fouten maken, en soms ten onrechte het etiket "christen" of "moslim" of "boeddhist" e.d. dragen. Mensen zijn onvolmaakt, maar er is er E�n die Perfect is, namelijk de Eeuwige, die onveranderlijk is. Logisch eigenlijk, want waarin zou Hij zich moeten veranderen/verbeteren? Hij �s immmers reeds volmaakt!

Ook jou wens ik Gods liefdevolle merkbare aanwezigheid toe!

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.