Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik twijfel of ik moslim wil worden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik twijfel of ik moslim wil worden
    Geplaatst op: 21 juni 2005 om 04:18

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatho   maschalaah

ik ben zeer zeer blij  eindelijk ik hoopte al dat je onz broeder word  ech ga zodoor

volg je hart  ik hoop dat je de shada gaat doen .

 

en dat we jou tegen komen in het paradijs .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 16:52
ik zal t niet alleen om haar doen al ben ik nuchter genoeg om te beseffen dat t wel een factor zal zijn. kzit te denken om mn ouders (mn moeder) een beetje duidelijk te maken dat ik geinteresseerd ben in de islam. gewoon om de reactie te peilen en eventueel een gesprek uit te lokken, maar of ik dat durf weet ik niet tis best eng allemaal. mensen ik bid tot God op de christelijke manier om me kracht te geven en me op de juiste weg te leiden. dank voor jullie steun en hulp
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 06:00

Hey,

Nog ��n laatste punt alvorens je beslist om je te bekeren, weet dan dat je het voor jezelf doet en voor niemand anders. Doe dit niet voor je vriendin of wie dan ook het is belangrijk dat het van jezelf komt zodat je overtuigd bent. Dus denk eerst goed na of je het werkelijk wilt of je het enkel voor je vriendin doet. Als je overtuigd bent dan pas kan je verder want anders val je toch vroeg of laat uit de boot. Dit is ook ��n van de vereisten van het uitspreken van de Shahaadah, het dient te gebeuren vanuit je hart met yaqeen (zekerheid). Dit is echt een essentieel punt dat je zeker niet mag vergeten!

En ik kan wel begrijpen dat het moeilijk is en dat je bang bent voor de reactie van je ouders maar vertrouw op Allah en richt je tot Hem. Je ouders zullen het waarschijnlijk wel aanvaarden als je alles goed aan hen uitlegt, ze zullen wel moeten toegeven als ze zien dat jij enkel als moslim gelukkig kunt zijn. Veel kan ik niet zeggen want ik kan niet spreken uit ervaring, misschien dat er hier bekeerde broeders of zusters willen zeggen hoe zij hier mee zijn omgegaan.

En nogmaals vertrouw op Allah en het zal wel in orde komen insha Allah.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 05:56
Ik vermoed dat het m om de intentie van het gebed gaat, niet om de vorm.  Dus: als je wat vergeet, of wta fout doet, zal het waarschijnlijk niets uitmaken. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 05:45
dank je:) je hebt gelijk dat ik rustig aan moet doen, grootste probleem is dat ik het stil moet houden omdat ik christelijk ben en ik bang ben voor de reactie van mn ouders, en daarnaast dat ik af en toe echt gek word van de wisselende gedachtes over wat ikm nou met mn toekomst wil, door mn geliefde voel ik me sterk aangetrokken tot de islam maar qau kennis heb ik nog heel veel te leren denk ik
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 05:38

Hey,

Nog 1 goede raad, neem niet teveel hooi op je vork. Doe alles stap voor stap en je zal zien dat je er wel komt insha Allah. Zorg dat je goed weet wat je zegt als je je gebed verricht. Begin met de basis en je zult zien dat alles vanzelf gaat. In het begin lijkt het moeilijk maar je moet niet bang zijn stappen te zetten. Als je dit echt wilt dan lukt het wel insha Allah. En ik hoop ik echt van harte dat je een moslim wordt.

Veel succes verder en vetrouw op Allah en het zal wel goed komen insha Allah

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 05:23

wauw, bedankt voor de snelle reactie:) waar ik het meeste mee zit qau gebed is dat ik waarschijnlijk niet goed zal bidden, aangezien ik nooit zoveel in 1 keer kan onthouden, ik ben bang te bidden en dan na een aantal regels niets meer te kunnen zeggen omdat ik de tekst kwijt ben 

wel ben ik van plan eens in een moskee te gaan kijken hoe er gebeden word, en ik vraag God kracht en wijsheid mij te leidden op het juiste pad, wie weet behoor ik ooit tot jullie gemeenschap, en anders hoop ik een goed christen te blijven

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 05:10

Hey 1a2b3c,

Masha Allah, ik ben heel erg blij te horen dat je je wilt bekeren tot de islaam. Moge Allah je zuiveren en leiden tot het rechte pad en je het geluk schenken in dit leven en in het hiernamaals.

Wat betreft je vragen:

Het gebed dien je inderdaad in het Arabisch te doen. De grote wassing houdt gewoon in dat je je reinigt door een volledig bad of douche te nemen. Het is geen vereiste om de shahaadah in het openbaar uit te spreken, je kan dit ook priv� doen maar het is wel heel belangrijk dat je dit doet vanuit je hart met een sterke overtuiging. Dit zal ertoe leiden dat je je in alle eerlijkheid onderwerpt aan de islaam in je leven zodat je een nieuw leven kunt beginnen en kunt streven naar perfectie (Moge Allah je dit vergemakkelijken). Verder dien je het gebed gewoon voor jezelf te verrichten, ik raad je wel aan een moskee te bezoeken om in gemeenschap te bidden en om meer kennis op te doen. (Zij zullen je verder helpen en ook altijd voor je klaar staan indien je vragen hebt)

En heel belangrijk is dat je kennis opdoet zodat je juist handelt, aarzel niet om vragen te stellen en je komt er wel insha Allah.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze antwoorden, mocht er iets niet duidelijk zijn, je kan altijd vragen stellen.

Moge Allah me vergeven indien ik wat verkeerd heb gezegd.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2005 om 04:06

straks na de shahada  te hebben gezegd moet je de grote wassing doen en twee ra"ka bidden

 

kun je dit even toelichten?
http://www.redouan.nl/het_gebed.htm daar heb ik al gezien wat de raka inhoud etc. maar de grote wassing heb ik niet kunnen vinden. en ik neem aan dat men dit alles in het arabisch dient uit te spreken???
bij voorbaat dank!

ps; is het verplicht de shahada uit te spreken in de aanwezigheid van anderen? en verricht je het gebed ook in aanwezigheid van anderen of alleen de shahada?

ik vraag dit omdat ik er niet van hou wanneer de aandacht op mij is gericht en ik liever alleen in het bijzijn van enkele broeders/zusters de shahada uitspreek.

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 14:20

 In de naam van Allah de Barmhartige de Genadvolle

 

"Voorwaar ,voor degenen die niet geloven ,maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat je hen niet waarschuwt :zij zullen niet geloven "(Al-Bagarah vers6)

 Alhoemdoelilah

Allah de verhevenen leid wie hij wil

je mag jezelf gelukkig prijzen blijkbaar houd onze RABB van jou  

straks na de shahada  te hebben gezegd moet je de grote wassing doen en twee ra"ka bidden

Je zul jezelf aantreffen schoon gereinigd van al je voorgaande zonden

nu begint je de eerste stappen te zetten op de siraat al mustagiem

een weg van beproefingen  maar als je volhoud zul je insha "allah de zoetheid van het geloof proefen

De wereld waarin je vroeger dwaalde achtergelaten

Je zult de ware aard van mensen misschien tegenkomen geschrokken vraag je je misschien jezelf af kunnen de mensen zo slechts zijn -maar laat je hen niet jou aantasten in je juiste gedrag -laat hen jou niet veranderen -verander hen

wees een ware inspiratie voor anderen voor Allah de verhevenen -alles wat je doet doe het om de welbehagen van je heer te ontvangen -en niet voor iets of iemand anders

als je dreigt op te geven vergeet niet dat Allah de verhevenen van geduldigen houd ,de zoetheid van het geloof ontvang je ook niet zomaar -je zult er voor moeten strijden op de pad van Allah

vraag Allah om de dien (de islam ) in je hart te plaatsen

Ya mugalibal gulloob thabbit galbie ala dienika

Onze geliefde profeet ,boodschapper van Allah (saw) las deze smeekbede heel vaak dat heeft aisha (as)  overgeleverd

Ik wil moslim worden!!

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.