Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vrouw gestenigd in Afghanistan

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vrouw gestenigd in Afghanistan
    Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:19
http://www.nu.nl/news/516922/24/Afghaanse_vrouw_gestenigd_vo or_overspel.html

Wat ik telkens als ik dit soort van berichten lees zo vreemd vind is dat het altijd vrouwen zijn die gestenigd worden.
En toch is er voor overspel zo volgens mij ook een tweede persoon nodig.
Wat voor straf krijgt de man in deze gevallen?
Ik denk dat Hirshi toch niet zoveel ongelijk heeft.
Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:22
De man krijgt dezelfde straf als het goed is.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:24
Tsja, bij dit soort mensen worden altijd de zwaksten gepakt, in dit geval de vrouw. Ik vraag me bij dergelijke berichten ook af of er vier onafhankelijke en betrouwbare getuigen aanwezig waren bij de daad van overspel, zoals vereist is in de shari'a. Bij dit soort zaken gaat het meer om de "familie-eer" of wat er voor door moet gaan dan om islamitisch recht. Familie-eer, zoal we weten, wordt altijd bepaald door mannen en afgekocht door het bloed van vrouwen. Stelletje barbaren.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:24

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

De man krijgt dezelfde straf als het goed is.

Maar het is nooit "goed". Wanneer hoor je van de steniging van een man?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:26
Nooit gehoord dat mannen ook gestraft werden met steniging of iets anders.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:33

Allahu a3lem. Als het goed is, Ik kan natuurlijk niks zeggen over de praktijk, omdat ik het niet weet. Ik was er niet bij.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 09:51

Assalamu alaikum,

je hebt natuurlijk gelijk, ik was er ook niet bij. Maar het is iets wat mij wel heel erg opvalt bij dit soort zaken.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 10:20
genoeg mannen die worden opgehangen hoor. Maar dat is geen nieuws!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 10:39
Dat kan wel zijn Jiyuu maar ophangen is snel en praktisch pijnloos. steniging niet.
eerlijk gezegd denk ik ook dat het iets cultureel is , hoewel ze zelf claimen naar de Shariah te handelen. maar ik eigenlijk nooit gehoord van steniging in landen als Marokko of Turkeye, of Egypte.
wanneer er vier getuigen voor nodig waren om die vrouw te veroordelen dan is het toch vreemd dat die getuigen ook niet die man gezien hebben.
En je zou toch zeggen zonder man geen overspel Smile
En ook vind ik het vreemd dat die amerikanen die vertoning niet gestopt hebben.
Ik weet het zij hebben daar officieel geen recht toe , maar toch,
Ze hadden dat wel moeten doen denk ik zomaar.
En waarom is  er geen Islamitische geleerde die een fatwa uitspreekt tegen dit soort mistoestanden?
Of zijn er die wellicht wel maar worden die door de pers doodgezwegen?
Het zou kunnen.
 

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 11:05
Ik heb wel eens beelden gezien van een man die werd opgespietst,op een scherpe paal. (Ik weet alleen niet meer of die man aan overspel had gedaan) Vreselijk om zo aan je einde te moeten komen.  
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 11:40

Iedere vader zal de verkrachter van zijn dochter opzoeken en hem even een 'therapeutische behandeling' geven. 

 

Maken jullie je maar niet druk om de mannen die onze dochters aanraken, of maar zelfs aankijken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 12:58

In eerste instantie geplaatst door criticus

Dat kan wel zijn Jiyuu maar ophangen is snel en praktisch pijnloos. steniging niet. 

Ophangen lijkt me alles behalve pijnloos en snel.
een langzame dood ga je tegemoet waar je veel aan lijdt, zowel mentaal als fysiek.

Maar de pijn die de persoon lijdt tijdens steniging, die persoon in kwestie woden zijn/ haar zondes vergeven, Allah weet het beste!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door criticus

Dat kan wel zijn Jiyuu maar ophangen is snel en praktisch pijnloos. steniging niet. 

Ophangen lijkt me alles behalve pijnloos en snel.
een langzame dood ga je tegemoet waar je veel aan lijdt, zowel mentaal als fysiek.

Maar de pijn die de persoon lijdt tijdens steniging, die persoon in kwestie woden zijn/ haar zondes vergeven, Allah weet het beste!

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:24
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door criticus

Dat kan wel zijn Jiyuu maar ophangen is snel en praktisch pijnloos. steniging niet. 

Ophangen lijkt me alles behalve pijnloos en snel.
een langzame dood ga je tegemoet waar je veel aan lijdt, zowel mentaal als fysiek.

Maar de pijn die de persoon lijdt tijdens steniging, die persoon in kwestie woden zijn/ haar zondes vergeven, Allah weet het beste!

Ik denk dat Ruud ophangen bedoelt als in een schavotje dat wegvalt onder de veroordeelde, en dat gaat erg snel. Je wervelkolom wordt ogenblikkelijk uitgerokken en overgetrokken. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:26
Maar zoals we ook kennen kan het anders lopen en kun je de langzame dood tegemoet treden helaas maar waar.
maar daar gaat deze topic niet over :)
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:36
Wat zegt de Bijbel over een vrouw die op heterdaad op overspel betrapt is?

Johannes 8 : 1 -11


Een vrouw op overspel betrapt

1 Jezus ging naar de Olijfberg, 2 en vroeg in de morgen was hij weer in de tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun onderricht. 3 Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizee�n een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en 4 zeiden tegen Jezus: �Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?� 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: �Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.� 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond. 9 Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. 10 Jezus richtte zich op en vroeg haar: �Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?� 11 �Niemand, heer,� zei ze. �Ik veroordeel u ook niet,� zei Jezus. �Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.�


Dit spreekt voor zich, lijkt mij.


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:45

Als we echt willen weten wat de straf is voor dit soort zaken zullen we de Koranverzen en de interpretaties van geleerden moeten bestuderen. De voorwaarde van 4 getuigen die de �daad� (binnengaan van de vrouw) hebben gezien, maakt het bijna onmogelijk voor een persoon om gestenigd te worden, tenzij die persoon zo stom is om in het openbaar overspel te plegen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 13:56
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Wat zegt de Bijbel over een vrouw die op heterdaad op overspel betrapt is?

Johannes 8 : 1 -11


Een vrouw op overspel betrapt

1 Jezus ging naar de Olijfberg, 2 en vroeg in de morgen was hij weer in de tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun onderricht. 3 Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizee�n een vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden en 4 zeiden tegen Jezus: �Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen te stenigen. Wat vindt u daarvan?� 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte hij zich op en zei: �Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen.� 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond. 9 Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst, en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. 10 Jezus richtte zich op en vroeg haar: �Waar zijn ze? Heeft niemand u veroordeeld?� 11 �Niemand, heer,� zei ze. �Ik veroordeel u ook niet,� zei Jezus. �Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.�


Dit spreekt voor zich, lijkt mij.


Begrijp je het alleen ook? Jezus was zijn tijd ver vooruit......Is ook niet gek hoor....Ik was....Ik ben.....En ik zal er altijd zijn....
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 14:07
Ik denk dat ik het begrijp.

Jezus spreekt iedereen aan op zijn eigen daden. Je kunt een ander wel veroordelen, maar wat doe je zelf?!

Het geweten wordt door Jezus dus direct aangesproken. Het gevolg was, dat iedereen besefte dat hij/zij wel iets gedaan heeft, dus zonde begaan heeft. En dan begrijpen ze dat ze daarom geen recht hebben een ander, die eveneens als zijzelf, gezondigd heeft, te veroordelen. Hadden ze dat wel gedaan, dan zouden ze daarmee tevens zichzelf hebben ge- en veroordeeld.

Jezus, die zelf zonder zonde was/is, zou nou juist als enige wel het recht hebben om te veroordelen, omdat Hij als enige zonder zonde was. Maar Hij ziet daarvan af: Hij zei immers dat Hij niet gekomen was om te veroordelen, maar om te vergeven en te redden!

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2005 om 14:39
Salaam

Zelf denk ik niet dat het stenigen van mannen zeldzaam is. Gewoon weinig aandacht, slechts weer die (verachtelijke) 'sensationele' gebaar van de westerse media.
Trouwens, laat ik deze discussie een andere diepte geven. Kijk, overspel en verkrachting zijn twee verschillende dingen die verschillend worden bestraft. Stel, de vrouw kan hier 'gebruik' van maken door te zeggen dat zij werd verkracht (mits zij goed genoeg acteerd). Wat kan men hiervan vinden? (Ik ga ervan uit dat mensen niet 100% rechtvaardig kunnen zijn en dus personen verkeerd kunnen berechten)
Misschien dat daarom men zeer streng kijkt naar het motief van de vrouw en komt men (te) snel tot de conclusie van steniging.
En criticus, hirschi heeft weldegelijk helemaal ongelijk. Gewoon al om het feit dat zij specifiek somalische pre-islamietische beginselen toeschrijft aan Islam. Gewoon al dat uithuwelijking werd verboden door de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) en zij (hirschi) het blijft toeschrijven aan de Islam. De enige 'gelijk' die ik kan geven is dat er ook foute en slechte moslims zijn. Maar, geloof mij, dat hoor ik eerder van Van der Ven dan iemand die traumatische gebeurtenissen misbruikt voor aandacht en zondeboktheorie. Ik probeer niet de indruk te wekken eenzijdig te zijn, sterker nog, ik ben open, maar niet voor onzin. Als hirschi gekozen had de somalische cultuur (vooral de vrouwenbesnijdenis) aan te vallen of te berispen dan had ik haar niet tegengehouden, sterker nog, ik had haar gesteund van Islamietische kant. Dan had zij wat betekent voor vrouwen die onterecht worden verminkt. Dit zijnde onIslamietisch.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2005 om 05:57

Kijk, overspel en verkrachting zijn twee verschillende dingen die verschillend worden bestraft. Stel, de vrouw kan hier 'gebruik' van maken door te zeggen dat zij werd verkracht (mits zij goed genoeg acteerd). Wat kan men hiervan vinden? (Ik ga ervan uit dat mensen niet 100% rechtvaardig kunnen zijn en dus personen verkeerd kunnen berechten) Misschien dat daarom men zeer streng kijkt naar het motief van de vrouw en komt men (te) snel tot de conclusie van steniging.(Abdulkadir)

 

Islam is universeel en zowel ter bescherming van de man als de vrouw, ook de wetten die over overspel gaan. Het enige geval in de tijd van de Profeet (sallalaho alaihi wa salam) waar er iemand werd gestenigd voor overspel, betrof een man!!!

 

Een man kwam bij RasooloeLlah (sallalaho alaihi wa salam) en zei dat hij overspel had gepleegd. De Profeet (s) draaide zijn gezicht en gaf de man geen aandacht. De man liep om de Profeet (s) heen en herhaalde zijn woorden nogmaals. Weer kreeg hij geen aandacht, de Profeet (s) ging door met andere zaken. Daarna herhaalde de man dit nog twee keren. Toen zei de Profeet, �Nu zijn mijn handen gebonden�. De man werd gestraft omdat hij zelf zijn misdaad tot 4 maal had opgebiecht.

 

Hoewel er eerst 4 getuigen moeten zijn die de werkelijke daad (binnengaan van de vrouw) hebben gezien, worden mensen tegenwoordig toch bestraft met zweepslagen en steniging ook al zijn er geen 4 getuigen. Omdat het moeilijk/onmogelijk was om 4 getuigen te vinden en geen enkele rechter tot veroordeling kon komen, hebben de Turkse Kaliefen destijds hun rechtspraak aangepast naar een meer wereldse. De rechters konden vanaf dat moment mensen naar de galg sturen, iets wat eerst onmogelijk was.

 

In mijn visie is de voorwaarde voor 4 getuigen om de onschuldige mannen en vrouwen te beschermen tegen bestraffing. Het is niet de fout van de Islam, maar van de mensen in de rechtbanken die de straffen opleggen. Tegenwoordig hebben we DNA testen die criminelen die onschuldige meisjes verkrachten, kunnen aanwijzen. Zo kunnen hun niet ontsnappen aan hun veroordeling.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Als we echt willen weten wat de straf is voor dit soort zaken zullen we de Koranverzen en de interpretaties van geleerden moeten bestuderen. De voorwaarde van 4 getuigen die de �daad� (binnengaan van de vrouw) hebben gezien, maakt het bijna onmogelijk voor een persoon om gestenigd te worden, tenzij die persoon zo stom is om in het openbaar overspel te plegen.

Wat dacht je van: Een vrouw die niet getrouwd is en krijgt plosteling een kind?? dat is genoeg bewijs. daarom zijn die mannen vaak onvindbaar

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 13:35

Politie is nog aan het onderzoeken wat er deze week in Afghanistan is gebeurd. Waarschijnlijk is ze niet gestenigd maar door familie van haar man vermoord. Haar man zit al 5 jaar in Iran.

 

Het straffen van overspel is aan strikte regels gebonden. Als er geen 4 getuigen zijn of als de vrouw haar eigen daad ontkent, kan er niet gestraft worden. Zo beschermt de Islam onschuldige mannen en vrouwen. Wat je vaak ziet gebeuren is dat mensen toch graag willen straffen en zo overtreden ze de regels van de Islam.

 

Wat dacht je van: Een vrouw die niet getrouwd is en krijgt plosteling een kind?? dat is genoeg bewijs. daarom zijn die mannen vaak onvindbaar (Nour al-Islam)

 

Bewijzen voor overspel zijn:

 

Een bekentenis, maar zodra de persoon die intrekt is straffen onmogelijk.

 

Vier betrouwbare getuigen die met hun eigen ogen het geslachtsdeel van de man in de vrouw hebben zien gaan.

 

Een ongetrouwde zwangere vrouw, maar niet alle geleerden accepteren dit als bewijs.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 13:53
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Ik denk dat ik het begrijp.

Jezus spreekt iedereen aan op zijn eigen daden. Je kunt een ander wel veroordelen, maar wat doe je zelf?!

Het geweten wordt door Jezus dus direct aangesproken. Het gevolg was, dat iedereen besefte dat hij/zij wel iets gedaan heeft, dus zonde begaan heeft. En dan begrijpen ze dat ze daarom geen recht hebben een ander, die eveneens als zijzelf, gezondigd heeft, te veroordelen. Hadden ze dat wel gedaan, dan zouden ze daarmee tevens zichzelf hebben ge- en veroordeeld.

Jezus, die zelf zonder zonde was/is, zou nou juist als enige wel het recht hebben om te veroordelen, omdat Hij als enige zonder zonde was. Maar Hij ziet daarvan af: Hij zei immers dat Hij niet gekomen was om te veroordelen, maar om te vergeven en te redden!

 En waar hebben we het in Gods naam over....Een vrouw die een keer met een andere man naar bed is gegaan....Als je genoeg liefde voor je vrouw hebt,dan is een stevige omarming en wat goede woorden naar elkaar vaak al genoeg als je zelf altijd eerlijk was.Ik moet er niet aan denken dat ik zoiets op me geweten zou moeten dragen....En zo zullen er veel meer mannen zijn,al wonen ze zelfs op plekken waar steniging voor komt.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 14:26
Salaam Aleikum,

Daarom dienen deze mensen die overspel plegen het zelf op te biechten. Doen ze dit niet dan is er helaas voor hen een niet al te florisante hiernamaals te voorspellen.
Overspel is trouwens niet normaal, alhoewel er in het huidige westen wel normaal over wordt gedaan. Als 2 mensen beiden getrouwd zijn en ze plegen overspel. Ze overtreden de wet van God, ze plegen een gruwelijke misdaad en ze benadelen hun partners op een zodanige wijze dat de dood een betere optie zou zijn. En overspel is trouwens niets voor niets verboden in elke monotheistische religie. Het zijn de seculieren die het enigzins goedkeuren/niet sterk afkeuren.

Trouwens over de westerse journalisten gesproken lees dit artikeltje maar eens:
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=572219/s c=15c6fe
Misschien begrijpen sommige mensen op deze forum nu waarom moslims niks moeten hebben van het grotendeel van de westerse journalisten. Als je dit soort rotzooi schrijft over islamitische aanslagen, en in de kranten flutonderzoekjes plaatst over Criminaliteit en Rascistische allochtonen en dan ook nog eens bij de demonstratie voor een generaal pardon alleen maar 1 foto laat zien van een meisje met een hoofddoek (alsof alle asielzoekers islamitisch zouden zijn) dan ben je volgens mij wel ergens bewust mee bezig (en dan ben ik dit artikel nog vergeten waarin helemaal niets over de man wordt verteld).
Dat deze mensen er niet moe van worden om elke keer rotzooi te plaatsen snap ik ook niet. Veel burgeroorlogen worden trouwens mede door de media veroorzaakt, en aangezien veel journalisten ook gewoon onwetend zijn over veel dingen vind ik dat er misschien een aanpassing moet komen in de wijze waarop journalisten worden opgeleid.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2005 om 10:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Een ongetrouwde zwangere vrouw, maar niet alle geleerden accepteren dit als bewijs.

Assalamu alaikum,

de straf op buitenechtelijke gemeenschap voor een ongetrouwde man of vrouw volgens de soenna zijn honderd zweepslagen, zoals vermeld in soera An Noer, aya 2: "De overspelige man en de overspelige vrouw, geselt beiden met honderd zweepslagen... " De koran spreekt uberhaupt niet over steniging voor buitenechtelijke gemeenschap. Dat is gebaseerd op ahadith.

In de soenna geldt de doodstraf voor buitenechtelijke seks alleen voor getrouwde mensen mits voldaan wordt aan de voorwaarden van vier getuigen die de seksuele daad letterlijk gezien hebben "zoals het kohlstokje het potje binnengaat of het touw de put binnengaat" (Sahih Boekhaari) of als de beschuldigde bekent, mits het niet onder dwang gebeurt.

Zelfs als de getuigen alleen gezien hebben dat de beschuldigden in hetzelfde bed lagen, maar "de daad" is niet gezien, dan kan geen doodstraf worden opgelegd. Als de beschuldigde geen moslim is, of nog niet volwassen of niet bij zijn / haar volle verstand, dan kan de doodstraf ook niet worden opgelegd. "Als niet verantwoordelijk worden beschouwd: het kind totdat het volwassen is, de krankzinnige totdat hij zijn rede terugkrijgt en de slaper totdat hij wakker is" (Abu Dawud). In Sahih Boekhaari staat dat de profeet s.a.s. zei: "Vermijd de 'hadd' (lijfstraffen) in geval van twijfel".

Ik heb dit gelezen in Minhaj al Muslim van Abu Bakr al Djazairi.

Ik blijf het vreemd vinden dat Allah swt in de koran een zo duidelijk en eenkennig oordeel over buitenechtelijke gemeenschap uitspreekt; zie soera An Noer (24), vers 2, en er in de hele koran met geen letter over de doodstraf voor overspel gerept wordt, maar dat de ahadith iets anders vertellen. Er is een verhaal dat er wel een aya was over steniging, maar dat die is opgegeten door een geit. De inhoud zou nog wel gelden. Dit gaat mijns inziens recht in tegen de garantie die Allah Swt ons in de koran geeft dat Hij de koran beschermt en er geen letter toegevoegd of afgehaald kan worden. Ik weet ook niet in hoeverre dat verhaal betrouwbaar is (van die geit bedoel ik).

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 03:33

� Dit gaat mijns inziens recht in tegen de garantie die Allah Swt ons in de koran geeft dat Hij de koran beschermt en er geen letter toegevoegd of afgehaald kan worden� (Amier)

De straf voor zina is inderdaad 100 zweepslagen. Dat verhaal van de �ayat rajm� is in strijd met de positie van de Koran en mag naar mijn mening ook niet worden geaccepteerd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

� Dit gaat mijns inziens recht in tegen de garantie die Allah Swt ons in de koran geeft dat Hij de koran beschermt en er geen letter toegevoegd of afgehaald kan worden� (Amier)

De straf voor zina is inderdaad 100 zweepslagen. Dat verhaal van de �ayat rajm� is in strijd met de positie van de Koran en mag naar mijn mening ook niet worden geaccepteerd.

 

nee, broeder, lees de uitspraken van de geleerden alvorens je oordeelt, de hadith is in sahih, waar Omar Ibn Khattab zegt: "als ik het kon, zou ik de vers van ar-radjm toevoegen aan de Quran." dit zei hij om aan te geven hoe belangrijk ar-radjm in de islam is. ar-radjm is in praktijk gebracht door de profeet en de vier khalieven, dus discussieren hierover is overbodig.  

dus zoals Abu Bakr Al-djazairie in zijn boek schreef, is de juiste interpretatie, deze is ook gedaan door alle geleerden, ook te lezen in het boek al-wadjiez (de samenvatting van alfiqh-zaken).

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

nee, broeder, lees de uitspraken van de geleerden alvorens je oordeelt, de hadith is in sahih, waar Omar Ibn Khattab zegt: "als ik het kon, zou ik de vers van ar-radjm toevoegen aan de Quran." dit zei hij om aan te geven hoe belangrijk ar-radjm in de islam is. ar-radjm is in praktijk gebracht door de profeet en de vier khalieven, dus discussieren hierover is overbodig.  

dus zoals Abu Bakr Al-djazairie in zijn boek schreef, is de juiste interpretatie, deze is ook gedaan door alle geleerden, ook te lezen in het boek al-wadjiez (de samenvatting van alfiqh-zaken).

Assalamu alaikum,

het is inderdaad de mening van veruit de meeste ulema dat steniging een onderdeel is van de hadd-straffen in de islam. Dat neemt niet weg dat de hadith van hz. Umar tegenstrijdig is met de inhoud van de koran. En toch ook weer niet. Hij zegt namelijk: "Als ik het kon, zou ik het vers van Ar Radjm toevoegen aan de koran". Hij kon dit echter niet! En aangezien de koran met Gods garantie volledig en compleet is, staat het stenigen van overspeligen in rechtstreekst contrast met het eenduidige vers uit soera An Noer wat ik hierboven citeerde. Althans, als men ervan uit gaat dat stenigen gebaseerd is op een openbaring van Allah swt.

De zgn. "ayat ul radjm" maakt simpelweg geen onderdeel uit van de koran. Dat is een feit. En aangezien de koran beschermt wordt door Allah swt, is het twijfelachtig of zo een aya uberhaupt wel ooit bestaan heeft. De isnad (keten)van de ahadith die erover gaan mag dan sahih geclassificeerd zijn, de matn (inhoud) lijkt mij tegenstrijdig aan de boodschap van de koran. Wat zeggen de geleerden daar over?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Zelf denk ik niet dat het stenigen van mannen zeldzaam is. Gewoon weinig aandacht, slechts weer die (verachtelijke) 'sensationele' gebaar van de westerse media.
Trouwens, laat ik deze discussie een andere diepte geven. Kijk, overspel en verkrachting zijn twee verschillende dingen die verschillend worden bestraft. Stel, de vrouw kan hier 'gebruik' van maken door te zeggen dat zij werd verkracht (mits zij goed genoeg acteerd). Wat kan men hiervan vinden? (Ik ga ervan uit dat mensen niet 100% rechtvaardig kunnen zijn en dus personen verkeerd kunnen berechten)
Misschien dat daarom men zeer streng kijkt naar het motief van de vrouw en komt men (te) snel tot de conclusie van steniging.
En criticus, hirschi heeft weldegelijk helemaal ongelijk. Gewoon al om het feit dat zij specifiek somalische pre-islamietische beginselen toeschrijft aan Islam. Gewoon al dat uithuwelijking werd verboden door de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) en zij (hirschi) het blijft toeschrijven aan de Islam. De enige 'gelijk' die ik kan geven is dat er ook foute en slechte moslims zijn. Maar, geloof mij, dat hoor ik eerder van Van der Ven dan iemand die traumatische gebeurtenissen misbruikt voor aandacht en zondeboktheorie. Ik probeer niet de indruk te wekken eenzijdig te zijn, sterker nog, ik ben open, maar niet voor onzin. Als hirschi gekozen had de somalische cultuur (vooral de vrouwenbesnijdenis) aan te vallen of te berispen dan had ik haar niet tegengehouden, sterker nog, ik had haar gesteund van Islamietische kant. Dan had zij wat betekent voor vrouwen die onterecht worden verminkt. Dit zijnde onIslamietisch.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Klopt Abdulkadir stenigen gebeurd ook bij moslim mannen....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.