Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

graag jullie mening hierover,

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: graag jullie mening hierover,
    Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 08:01

assalemaleykoem wa rahmatoellah wa barakantuh

ik en mijn man zouden graag een kindje uit een arm (ongelovig)land willen adopteren maar het kost heel veel geld, ik ben al begonnen met 2e hands kleding t everkopen om zo het geld een beetje bij elkaar te sprokkelen,

heb ik het recht om aan mensen in de moskee geld te vragen voor dit doel?

wa aleykoem salem, malikah.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 08:23
In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem wa rahmatoellah wa barakantuh

ik en mijn man zouden graag een kindje uit een arm (ongelovig)land willen adopteren maar het kost heel veel geld, ik ben al begonnen met 2e hands kleding t everkopen om zo het geld een beetje bij elkaar te sprokkelen,

heb ik het recht om aan mensen in de moskee geld te vragen voor dit doel?

wa aleykoem salem, malikah.

De Nederlandse wet stelt dat men een vast inkomen moet hebben,wil men een kind kunnen adopteren.Je kan het dus niet van giften laten afhangen...Misschien wel om de reis en andere zaken te bekostigen,maar er moet voldoende inkomen zijn uit een vaste bron...Ik vind je plan wel heel moedig en menslievend.  

Hier een rugsteuntje... http://www.xs4all.nl/~advocare/folder99.htm 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 09:16

stel nou we hebben een vast inkomen, dan nog de zelfde vraag de kosten voor de adoptie zij heel hoog dus daarom mijn vraag.

mvg.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 10:12
Malikah, waarom een kind uit een ongelovig land? Zijn er in Nederland
geen kinderen van Moslims, voor wie heel hard een stabiel en liefdevol
gezin nodig is?
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 10:39
.. in nederland zijn de w8 lijsten mischien wel 20  jaar...
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 15:12

Assalamu alaikum,

masha Allah Malikah! Ik vind het fantastisch wat jij jij en je man willen doen, echt waar!

Plan (Foster Parents) heeft een programma om kansarme kinderen te ondersteunen, en Stichting Israa heeft ook een weeskinderen fonds speciaal voor Palestina, voor 30 euro per maand. Maar wat jij en je man willen is werkelijk barmhartig. Moge Allah subahan wa t'ala jullie steunen en kracht geven je plannen te verwezelijken.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door malikah

heb ik het recht om aan mensen in de moskee geld te vragen voor dit doel?


Het lijkt mij dat je het recht hebt iedereen hiervoor om geld te vragen. Waarom niet?
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 15:46

salaam aleykum.

mashallah dat je een kindje van het verkeerde pad wilt halen,moge Allah je en je man belonen.

wat betreft het vragen van geld aan de moskee,daar ben ik niet echt zeker van of het wel mag,want het geld dat de moskee verzamelt is ofwel voor arme mensen,moslims waarvan hun huis is afgebrand ofzo,het is denk ik meer bedoel voor primaire voorzieningen.

maar inshallah zul je op de een of andere manier wel op het geld komen

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 15:58
Het lijkt me toch dat het belangrijkste is dat het kind een betere toekomst krijgt, niet dat hij 'het verkeerde pad' volgt nu ofzo.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 16:08

Assalamoe alykoem,

denk wel er aan zuster, dat je zijn/haar achternaam houdt, dus hem/haar noemen bij zijn/haar echte vader en niet dat hij/zij jouw achternaam of die van je echtgenoot neemt!

"Roept hen (met de namen) van hun vaders, dat is rechtvaardiger bij Allah. En als jullie hun vaders niet kennen, dan zijn ze jullie broeders in de gods-dienst en jullie beschermelingen. En er is geen zonde voor jullie in de fouten die jullie daarmee ( per ongeluk) hebben gemaakt, maar wel in wat jullie harten zich hebben voorgenomen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Al-Ahzab 33:5)

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 16:19

Dat klopt, maar er zijn ook veel (wees)kinderen die helemaal geen achternaam hebben, omdat ze bijvoorbeeld achtergelaten zijn door hun ouders. Laatst was er een documentaire op tv over meisjesbabies in China die gewoon in een kartonnen doos op straat worden achtergelaten omdat je maar 1 kind mag van de chinese regering, en jongetjes zijn populairder dan meisjes.

Doet me denken aan de jahiliyya-tijd in Arabi�; toen werden meisjes immers soms levend begraven om dezelfde reden (jongetjes populairder dan meisjes). Het is in ieder geval belangrijk dat adoptiekinderen weten dat ze geadopteerd zijn, als je hun achternaam niet weet.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 oktober 2005 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.


mashallah dat je een kindje van het verkeerde pad wilt halen,moge
Allah je en je man belonen.


wat betreft het vragen van geld aan de moskee,daar ben ik niet echt
zeker van of het wel mag,want het geld dat de moskee verzamelt is ofwel
voor arme mensen,moslims waarvan hun huis is afgebrand ofzo,het is
denk ik meer bedoel voor�primaire voorzieningen.


maar inshallah zul je op de een of andere manier wel op het geld
komen


waleykum salaam




O zit dat zo!
doet me denken aan de weigering van de Indonesische overheid om
weesjes ten gevolge van de tsunami door christen ouders te laten
adopteren...het is maar wat je het verkeerde pad noemt...
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 04:09

Maar beste jongen, als een weesje door een christenouder wordt opgevoed dan blijft het weesje op het verkeerde pad.

Logisch toch.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 04:11

ja idd.

hey pietje puck,  heeft Allah jouw  nu terplekke wijsheid geschonken, offe...

probeer je wijs te doen?

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 04:33
Allah heeft me ter plekke wijsheid gegeven. Kan het ook zo weer kwijtraken.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door malikah

ja idd.


hey pietje puck,� heeft Allah jouw� nu terplekke wijsheid geschonken, offe...


probeer je wijs te doen?




Je weet niet wat ironie is...?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 05:28

Moet nou ieder topic op deze manier eindigen? Niemand komt nu eenmaal tot de Vader dan door de Zoon volgens Postpentacost en de islam is de enige weg naar het paradijs volgens Malikah. Eduards eenmansreligie heb ik nog niet zo in de smiezen.

Wat Malikah wil doen is islamitisch gezien een heel goede daad, en seculier gezien ook omdat ze een kansloos kind een kans geeft. Christelijk gezien misschien niet omdat het kind als moslim zal worden opgevoed, maar joods gezien ook niet enz. We kunnen hier niet iedere religie er afzonderlijk bijslepen om te kijken of Malikah's bedoelingen wel zo goed zijn volgens hun maatstaven.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 05:41

Er is slechts 1 relegie. De religie die je zelf invult. Niet meer en niet minder, en daar moeten we het mee doen.

Ik heb moeite met het absoluutwaarheidsdenken van Malikah. Hierin schuilt veel onwaarheid. Een kind voed je op met het gezicht naar buiten, snuivend en proevend van alle visies die er zijn. Laat het kind zelf zoeken, naar zijn eigen waarheid.

Een moslim kan een kind goed opvoeden, net zoals een christen, of boedhist of bosneger.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 05:58

Klinkt leuk, maar klopt niet. Jij leert je kind toch ook dat dit slecht is en dat goed? Dat je niet mag stelen, maar wel op moet staan voor oude dametjes in de tram?

Je leert je kind jouw waarden en daarbijhorende normen, en als je kind zijn / haar eigen normen kiest, heb je daar moeite mee, of je nu christen, boeddhist of bosneger bent.

Wees eerlijk, als jouw dochter besluit een burqa te gaan dragen, geen contact meer te willen met mannen die geen "mahram" van haar zijn en verkondigt dat "de islam zal overwinnen" en op haar 15e wil trouwen met een Syrische asielzoeker die 20 jaar ouder is dan haar en een poster van de brandende twintowers boven haar bed heeft hangen met de tekst "brandt in de hel, zionistische varkens!", ben je dan nog zo tolerant?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066ff size=2>Er is slechts 1 relegie. De religie die je zelf invult. Niet meer en niet minder, en daar moeten we het mee doen.



Jij hebt me door.

<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Ik heb moeite met het absoluutwaarheidsdenken van Malikah. Hierin schuilt veel onwaarheid. Een kind voed je op met het gezicht naar buiten, snuivend en proevend van alle visies die er zijn. Laat het kind zelf zoeken, naar zijn eigen waarheid.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Een moslim kan een kind goed opvoeden, net zoals een christen, of boedhist of bosneger.



Dus ook Malikah.

Ik snap wat je bedoelt pietjepuk, maar dit (je bemerking) geldt voor heel veel ouders. We hebben er (bijna) allemaal moeite mee om elkaar onze eigen waarheid te gunnen, kinderen vormen daar geen uitzonderingen op juist niet! Teacher leave those kids alone...
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Amier

Wees eerlijk, als jouw dochter besluit een burqa te gaan dragen, geen contact meer te willen met mannen die geen "mahram" van haar zijn en verkondigt dat "de islam zal overwinnen" en op haar 15e wil�trouwen�met een Syrische asielzoeker die 20 jaar ouder is dan haar en een poster van de brandende twintowers boven haar bed heeft hangen met de tekst "brandt�in de hel, zionistische varkens!", ben je dan nog zo tolerant?


Als mijn dochter dat doet maak ik me van kant.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:36

Als mijn dochter dat doet maak ik me van kant.

ik denk dat allah jouw eerder van kant maakt dan dat jij je dochter van kant maakt.

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:41
Waar h�b je het over?

Je kan niet lezen?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 08:55

Mocht mijn dochter voor de weg kiezen waar Amier op doeld, dan kan ik met haar praten. Niet meer  en niet minder. Het is haar leven. Zij heeft het recht keuzes te maken in haar leven. Ook keuzes waar ik niet achter zou staan.

Mijn dochter kwam op haar 16e met een moslim thuis. Had ik geen enkel probleem mee. Het probleem begon pas toen hij zonodig mijn dochter wilde veranderen naar zijn beperkte en bekrompen wereldbeeld. Mijn dochter moest lange rokken dragen, mijn dochter mocht zich niet meer opmaken, mijn dochter mocht niet meer uit, mijn dochter mocht niet meer.............(vul maar in)

Op een dag vroeg ze mij wat ik daar allemaal van vond. Ik heb haar heel fijntjes duidelijk gemaakt dat ze een reliidioot aan de haak had geslagen die haar doodongelukkig zou maken. Hij beperkte haar continu in haar vrijheid. Het duurde nog enkele maanden en toen had ze genoeg van zijn dominante gedrag. Wijselijk schopte zij hem de deur uit. Daarna werd mijn dochter weer zoals ik haar altijd kende, veel lachen, veel plezier, genietend van het leven.

Het was een ervaring die mijn dochter op dat moment nodig had om zelf verder te komen in haar leven. Sinds die relatie heeft ze een sterk onafhankelijkheidsgevoel ontwikkeld waar ze nu nog baat bij heeft. Heel positief dus.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 09:11

Je hebt dus een dochter die ouder is dan 16! Fantastisch. Ik had eerlijk gezegd de indruk  dat je veel jonger was, maar ik heb me nogal vergist.

Jouw dochter heeft zelf die keuze gemaakt; zelf gekozen voor die jongen, en zelf gekozen om hem weer te dumpen. En als ik zo vrij mag zijn, een verstandige keuze want het is nooit goed om zo gedomineerd te worden, ook al had die jongen misschien de beste intenties.

Maar als ze nu gekozen zou hebben om helemaal met die "reliidioot" mee te gaan. En ondank je goede vaderlijke advies werd het van kwaad tot erger, zeg maar een beetje zoals ik het hierboven beschreef. Je maakt me niet wijs dat je dat met de mantel der liefde zou bedekken en er vrede mee zou hebben. Maar misschien vergis ik me weer in je, dat kan. Ikzelf zou het vreselijk vinden als mijn dochter zo zou worden, maar ik kan haar ook niet vastbinden en dwingen te veranderen natuurlijk.

Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb (nog) geen dochter, maar als ik er een krijg insha Allah, dan zal ik contact met je opnemen voor wat goede opvoedkundige adviezen. Ik hoop dat het niet te lang meer zal duren; ik heb al een hobbelpaard gekocht.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 10:41

Ik dek niet graag iets toe met de mantel der liefde. Ik ben altijd duidelijk geweest naar mijn dochter. Ook naar haar islamitische vriend.

Hun relatie had geen enkele kans van slagen. Maar dit moesten ze zelf ondervinden.

Ik geloof in de individuele vrijheid van de mens. Geen enkel mens mag een ander dwingen. Dit is een van de redenen dat ik af en toe aanschuur tegen de islam. De sociale druk die er binnen islamitische gemeenschap heerst is erg ongezond voor de ontwikkeling van het individu.Ook in orthodox christelijkke gezinnen zie ik die sociale druk terug.

Mijn dochter is door mij geboren, maar ze is mij niet. Ook is ze niet mijn eigendom.

Als opvoeder (die taak heb ik inmiddels afgerond, mijn dochter heeft een dochter en ik ben dus opa) heb ik altijd gesteld; doe wat je wilt, wees wie je bent, volg alleen je Zelf, maar draag je verantwoordelijkheid naar andere mensen. Geef ieder mens de ruimte te zijn wie hij/zij is. Benadeel nooit bewust een ander mens. Een ander mens benadelen is God benadelen en bovenal je Zelf.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 19:06
Zo te lezen boft je dochter met haar vader En het belang van
individuele ontwikkeling moeten we niet onderschatten.
Tegelijkertijd vrees ik dat individualisering ook stevig door kan schieten.
Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat er culturen zijn die met goede
redenen niet zo geloven in de veel geroemde waarde van de individuele
vrijheid. Het is ook nog eens een welvaartsfenomeen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 19:21
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik dek niet graag iets toe met de mantel der liefde. Ik ben altijd duidelijk geweest naar mijn dochter. Ook naar haar islamitische vriend.

Hun relatie had geen enkele kans van slagen. Maar dit moesten ze zelf ondervinden.

Ik geloof in de individuele vrijheid van de mens. Geen enkel mens mag een ander dwingen. Dit is een van de redenen dat ik af en toe aanschuur tegen de islam. De sociale druk die er binnen islamitische gemeenschap heerst is erg ongezond voor de ontwikkeling van het individu.Ook in orthodox christelijkke gezinnen zie ik die sociale druk terug.

Mijn dochter is door mij geboren, maar ze is mij niet. Ook is ze niet mijn eigendom.

Als opvoeder (die taak heb ik inmiddels afgerond, mijn dochter heeft een dochter en ik ben dus opa) heb ik altijd gesteld; doe wat je wilt, wees wie je bent, volg alleen je Zelf, maar draag je verantwoordelijkheid naar andere mensen. Geef ieder mens de ruimte te zijn wie hij/zij is. Benadeel nooit bewust een ander mens. Een ander mens benadelen is God benadelen en bovenal je Zelf.God is perfect...en niets of niemand kan hem schaden of benadelen op wat voor manier dan ook.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 09:43
Zo religieus was die jongen anders ook weer niet, als hij een vriendinnetje erop na hield. Of had hij een officieel huwelijksaanzoek via jou gedaan?
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 10:16
Even terug naar het topic;
Evenals Malikah vind ik het het beste als een kind binnen de kaders van
mijn geloofsprincipes opgroeit. Maar hoe die principes ook maar in elkaar
steken, het kind zal die principes toch vooral als praktisch gegeven
moeten ervaren; liefde, geborgenheid, positieve aandacht en
stimulans, ruimte voor eigen ontwikkeling, etc.
daarom zou ik de voorkeur geven aan een goede Moslim omgeving boven
een hard christelijk milieu. maar als er een keuze is tussen een
liefdevol Moslimgezin of een liefdevol Christengezin, dan is de de
achtergrond van het kind een heel belangrijk gegeven....

schiet me even die film over Ghandi te binnen, een groot licht van de
vorige eeuw. Tijdens de machtsoverdracht in India gaven de Moslims aan
als minderheid een eigen staat te willen. Dat leidde tot een gigantische
volksverhuizing hetgeen ontaardde in niets ontziende slachtpartijen aan
beide kanten. Ghandi had door vasten (wel 80 dagen) de Britten op de
knieen gekregen en nu ging hij vasten om een eind aan het
bloedvergieten te maken.
Toen hij er al weer zo'n 80 dagen op had zitten en er een eind kwam aan
de slachtingen, kwam er een wanhopige Moslim bij hem, die erkende dat
hij in zijn razernij Hindoekinderen afgemaakt had en daardoor
ontzettend gekweld werd door zijn geweten; hij was ten einde raad....en
vroeg Ghandi hoe hij hier ooit mee verder kon leven. Ghandi zei hem dat
er een uitweg was; adopteer een paar Hindoewezen en voed ze op als
Hindoes....
Nu weet ik niet meer helemaal zeker of het een Moslimman was, die
Hindoewezen als Hindoe moest opvoeden of Een Hindoeman die
Moslimwezen als Moslim moest opvoeden... maar dat maakt voor de
strekking van deze geschiedenis niet zo veel uit.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.