Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bouw nieuwe moskee Al Mouahidin

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Oem_Isa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oem_Isa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bouw nieuwe moskee Al Mouahidin
    Geplaatst op: 05 november 2005 om 12:42

Assalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah,

 

Binnenkort word er aan de bouw van de nieuwe moskee in Ede begonnen. Om de bouw te realiseren moeten wij onze krachten samenbundelen. Dit project is zo groot en zegenrijk dat de hulp van iedere moslim onmisbaar is.

 

De profeet (salla Allahoe 'alaihi wa sallaam) heeft gezegd:

 

"Degene die een moskee bouwt omwille van Allah, Allah bouwt voor hem een huis is het paradijs"

 

Wij vragen u daarom om een financi�le bijdrage te leveren alsook

andere broeders en zusters aan te sporen hiertoe.
 
Donaties kunnen als volgt worden gegeven:
 
 

 Via het bestuur van de moskee
 Driehoek 54
 6712 JD Ede
 Telefoon: (0318) 619304
 Via de bank
 ABN Amro: 46.76.85.401
 Tnv: Stichting Moslims Ede
 Kenmerk: bouw moskee

 

 

Voor meer informatie kunt u surfen naar www.almouahidin.nl

 

BarakAllahoefiekoem,

 

Wassalaamoe 'aleikoem warah'matoellaah.

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2005 om 13:46

MashaAllah wat een mooie. InshaAllah kan ik geven wat in mijn vermogen ligt en zullen vele moslims ook hun donatie doen. Ik zal deze oproep op meer islam sites plaatsen inshaAllah. Sallem alleikoum

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2005 om 14:28
MashAllah ziet er mooi uit. Maar zou het niet beter zijn als we gewoon simpele gebouwen bouwden als moskee zodat we geld beparen waarmee we zoveel andere dingen kunnen doen.
Ik bedoel veel moskeen zien er van buiten super gaaf uit, maar het gaat erom wat er binnen in plaats vind. Maar ja, ghair inshAllah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 03:00

Asalaam Aleikum,

InsaALLAH zullen meer broeders en zusters geld gaan geven om moskee�n te bouwen InsaALLAH. Hoe meer moskee�n in Nederland en in de rest van het westen hoe beter.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 06:37

asalaamo3alaikomwara7matollah wabarakatoho

 

het is  maschallah dat er moskeeen  worden gebouwd 

 

maar hellaas zo als broeder zegt  ze maken ze zo mooie  de versieringen die ze 

maken van buiten en binnen   gaat beetje tever   .hoe zag de moskee van de profeet uit ?sob7anallah   moge allah ons leiden yarab

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2005 om 08:12

In eerste instantie geplaatst door nak4life

MashAllah ziet er mooi uit. Maar zou het niet beter zijn als we gewoon simpele gebouwen bouwden als moskee zodat we geld beparen waarmee we zoveel andere dingen kunnen doen.
Ik bedoel veel moskeen zien er van buiten super gaaf uit, maar het gaat erom wat er binnen in plaats vind. Maar ja, ghair inshAllah

Er zouden bijv wel wat ruimere moskees gebouwd mogen worden, omdat er op bijv de mooie dagen als Ied al Fitr, Ied al Adha en Lailatul Qadr het altijd heel erg druk is en weinig ruimte is. Dus wat ruimere moskees zouden wel ok zijn. Verder hoeft het geen luxe moskees te zijn. Er zouden bijv ook meer activiteiten georganiseerd kunnen worden, dus bijv. lessen m.b.t. het geloof of arabische taallessen voor broeders en zusters en ook voor ouderen.

Ik vindt het wel jammer als er bijv. in gemeente Amsterdam geen conferenties worden gehouden, het zou geweldig zijn als dat hier werd georganiseerd net als bijv. in Den Haag. Misschien ook wat meer activiteiten gericht op jongeren... de toekomst!

Ik wil wel veel  soubhana Allah, maar alhamdoelilah met alles wat we hebben.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 09:31
Ziet er idd mooi en modern uit.We zien veel te weinig kleuren in gebouwen en dit zijn mooie zachte kleuren. Waar staat die eigenlijk?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 09:38
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ziet er idd mooi en modern uit.We zien veel te weinig kleuren in gebouwen en dit zijn mooie zachte kleuren. Waar staat die eigenlijk?
De kleuren doen me een beetje denken aan de Mevlana moskee in Rotterdam....vind het prachtig als ik er 'savonds langs rijdt.....het zoontje van mn collega roept altijd...papa!!!...de efteling...
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 09:45

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ziet er idd mooi en modern uit.We zien veel te weinig kleuren in gebouwen en dit zijn mooie zachte kleuren. Waar staat die eigenlijk?

IN EDE RUUD

Terug naar boven
Muhammad17 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad17 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:13

Sorry hoor, maar ik digg die kleuren totaal niet.... lijkt wel een speelgoedhuisje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 11:31

Heerlijke toch, de tinten van kinderlijke onschuld. En dit is NIET cynisch bedoeld.

Ik vind het een mooi gebouw.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 15:51

er zit wel wat waarheid in wat remco zegt, maar wij moslims zijn met elke moskee al blij, hoe het eruit ziet kan ons bijna tot niets schelen.

maar welke stijl vind je mooi dan?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Lailat Oelqader

MashaAllah wat een mooie. InshaAllah kan ik geven wat in mijn vermogen ligt en zullen vele moslims ook hun donatie doen. Ik zal deze oproep op meer islam sites plaatsen inshaAllah. Sallem alleikoum



Ik als Architect i.o. kan vanuit mijn vakgebied zeggen dat dit een oerlelijk gebouw is waarvan ik niet snap hoe het in hemelsnaam door een welstandscomissie is gekomen. Ik weet wel een verklaring, het is alleen niet politiek correct die hier te noemen.

Waarom proberen (vaak Nederlandse, autochtonen) architecten moskee�n steeds weer te verpakken in een vreemd lelijk efteling doosje, waarom kan zo'n architect de moslim en de moskee niet gewoon serieus nemen en een degelijk, mooi, fatsoenlijk, uitnodigend gebouw neerzetten.

Daarnaast snap ik de relatie tot de functie niet. Ik vind het altijd interessant als er tussen het ontwerp en de functie een relatie zit. Dit gebouw straalt niet de functie uit van een gebedshuis waarin mensen God eren vanuit het diepst van hun hart, die gebouw straalt de functie van een snoepfabriek uit, een kinderspeelparadijs, of iets dergelijks.

remco, niet schrikken, maar ik kan me redelijk vinden in je bericht;)
ik zie liever een simpelere moskee, maar dat is persoonlijke smaak, ben dankbaar en blij dat er ook in ede weer 1 gebouwd zal worden, ook in amersfoort is de bouw van de moskee van start alhamdulillah, het word steeds drukker met moske�n
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 16:37
Salaam Aleikum,

Mensen willen geen Vaticaan toestanden hebben remco

(geintje)

Vind pracht en praal als het gaat om geld wat minder bij gebedshuizen. Dat ze er moeten komen ok, maar extra luxe inbouwen wat eigenlijk niet nodig is, is onnodig. Gebruik het overgebleven geld dan gewoon voor de armen zou ik dan zeggen...
Maar dat was al gelukkig de algemene stemming hier.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2005 om 17:04

 

                         salaam aleikoem

    Ik wist al van de bouw van de moskee en daar ben ik blij mee alhamdulilah
      Maar wat ik bij heel veel moskees zie, is dat ze vaak of heel overdreven
     mooi zijn of het is alleen een kleine gebeds ruimte. Het zou fijn zijn als ze eens
    een grote maar simpele moskee zouden bouwen zodat er genoeg plek is 
    voor de mensen maar niet te veel geld word uitgegeven aan de binnenkant
  


   
 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.