Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Valse Quran....

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Valse Quran....
    Geplaatst op: 02 januari 2006 om 09:15
 begin beetje moe te worden van je reacties opa, ga ergens slapen man. 1 keer ok 2 keer ok 3 keer ok, dit is je honderdste grap over Islam. Wanneer begrijp je nou dat je niet grappig bent? Ga a.u.b zitten voordat ik iets tegen je had gezegd. Je vraagt erom, ik mag zo reageren op jou, je hebt ons onrecht aangedaan met je praatjes. En respect moet van 2 kanten komen, wie ons geen respect toont hoeft niks te verwachten. En moge Allah jou en ons leiding schenken.Clap
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 10:44
Hmm ik zie nu de zeer gevaarlijke gedachte dat men mensen wel moet respecteren maar niet moet accepteren!!
Laten we eens zien waar dat toe leiden zal!!
Het lijkt mij een uiterst discriminerende gedachte.!!
Draai het maar eens om.
Moslims zullen wel worden respecteerd maar niet worden geaccepteerd!
Wie wordt daar nu blij van:-(
Het is dus duidelijk dat er een groepmesen bestaat die zich Moslimnoemt en deze wereld niet kan delen met anderen.
Ze kunnen deze mensen niet accepteren.
Waar zal dat toe leiden??
Iemand?

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 14:57
 

Ik kom hier voor het eest op zoek naar wonderen gedaan door God via de handen van Mohammed waarmee God bevestigd hoe groot en bijzonder Mohammed is, en beschreven in quran. Helaas kan ik niets vinden als doven horen, lammen lopen, blinden zien, melaatsen worden rein, zondaars worden berouwvol en bekeren zich, en doden staan om, om zo maar eens wat voorbeelden van andere profeten te noemen.

Toen ben ik maar eens in de �wetenschappelijke wonderen van quran� gaan kijken.

Ten eerste blijkt het niet over de wetenschappelijke bewijzen, maar over een pas uitgebrachte quran vertaling waarvan beweerd wordt dat ie vals is. Onwetenschappelijk als het is wordt er niets bewezen van die bewering. Ook onwetenschappelijk is dat, ook al zijn er geen argumenten of bewijzen, dat iedereen ogenblikkelijk aanneemt dat het inderdaad vals is. Niemand die eens even gaat lezen of een bewijs toevoegt.

In plaats daarvan komt er een onwetenschappelijk en emotioneel ge ping-pong op gang. Mensen worden frisbies genoemd (hebt u naaste lief, en acht hem, en heb hem lief, als een mede schepsel van Allah!), een broeder wijst een broeder daarop tot de orde (hetgeen terecht is, want wij moeten elkaar helpen in het goede!), maar daarna wordt er weer iemand voor opa uitgemaakt in en negatieve sfeer (hetgeen weer zondig omdat het een indirecte overtreding is van de wet: kinderen hebt uw ouders lief. (meen niet dat grootouders daar niet toe behoren!!!)).

Zo was ik hier getuige van 1) Het ontbreken van de wonderen die ik zocht 2) Onwetenschappelijke weerlegging van een boek 3) Een horde die zonder nadenken achter een ongestaafde bewering aanloopt 4) zondige bekvechterij.

Mensen kniel, en vraag God uw ogen te openen, wijsheid te geven,  kennis te geven, en uw hart te veranderen.

Gods zegen toegewenst

Veel liefs

Sunni_Side_Up
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 15:45
Wat betreft de valse Koran, het is geen vertaling maar een tekst geschreven in het Arabisch en waarvan makkelijk te zien is dat het mensenwoorden zijn en dat is ook de reden waarom er niet  op werd ingegaan door de mensen die de Arabische taal machtig zijn.

Het grootste wonder die de Profeet Mohhamad (salla Allahu aleyhi wassalam) kreeg is de Koran die in het Arabisch is geopenbaard door Alah via de Engel Gabri�l. In de Koran staan ook wetenschappelijke feiten en gebeurtenissen die daadwerkelijk zijn uitgekomen.

Misschien dat we in dit topic kunnen bespreken waarom de Godsdienst van Allah de Islaam is, dat het de waarheid is van God en dat er geen God is behalve Allah en dat Mohammad Zijn Boodschapper is.

Maar om dit te kunnen doen en voordat ik verder ga is het wel zo eerlijk om je te vragen of je van plan bent om oprecht naar de waarheid te zoeken en mijn geschreven tekst in overweging zal nemen, met als doel het doen van de WIL van God waar we als gelovigen allemaal naartoe streven.

Groeten.
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 15:56

Ik snap deze reactie niet

De stelling wordt herhaald...weer niet eens ''een zinnetje'' van bewijs

En dan het vriendelijk verzoek om van onderwerp te veranderen

En dan de suggestieve vraag of ik wel oprecht zou zijn

Ik zou een onderbouwde reactie op mijn oorspronkelijk bericht (2 berichtjes terug van hier staat die dus) erg op prijs stellen.

Vriendelijke groeten

Sunni_Side_Up

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:08
Ik ben denk ik onduidelijk geweest, ik hoop het beter uit te leggen.

Mijn vraag is dus niet of jij oprecht bent of niet, maar ik zeg dat ik graag de wonderen en de waarheid van God wil uitleggen aan jou, de enige vraag, die wel zo eerlijk is denk ik, aan jou is of jij bereid bent om de boodschap te accepteren als blijkt dat het inderdaad de Waarheid van jouw Heer is en dat er geen god behalve Allah is en dat Mohammad zijn laatste Boodschapper is.

Vriendelijke groeten

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:18

Zoals ik al zei ben ik erg geinteresseerd naar een inhoudelijk en onderbouwde reactie.

Er om heen draaien, van onderwerp veranderen, of herhalen wat ik al eens gelezen heb stel ik minder op prijs. Ik heb nu al 2 van dat soort reacties op mijn bericht gezien.

Dit is mijn laatste reactie in dit forum....ten zij er een onderbouwing komt, met bewijzen, en als een manier die past bij de sectie ''wetenschap en quran'',....

dat alles als reactie op mijn oorspronkelijke mail (4 berichtjes terug)

Vriendelijke groeten

Sunny_Side_Up

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:53

Ik ben niet echt van onderwerp veranderd denk ik.

Een poging wagen door mij, of de vraag van jou, om te proberen vast te stellen dat het valse boek van hierboven inderdaad vals is en dat de Koran wonderen bevat en inderdaad juist is en van Allah afkomstig is, gebeurt alleen omdat wij beiden een bepaald doel voor ogen hebben. Ik mag er vanuit gaan dat het doel een betekenis heeft  zoals in de Indjeel (evangelie), de Thora, de Zabur (psalmen) en de Koran staat, en dat is om de Wil van Allah uit te voeren d.m.v. de juiste aanbidding die hij van ons vraagt. Voor een christen die het boek leest is dit een eerlijke voorwaarde.

Mijn vraag is dus eigenlijk erg direct en heel belangrijk, omdat men bij elk wetenschappelijk (godsdienstig) onderzoek altijd objectief bereid moet zijn om de juiste bewijzen te onderkennen om vervolgens de re�le waarheid te accepteren.

Groeten,

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 16:57

zucht....geen commentaar meer....laat de lezers die dit forum bezoeken zelf maar oordelen of mijnn vraag nu beantwoord is of omzeild.....ik geef op

Zijn er anderen die wel inhoudelijk commentaar kunnen geven op mijn bericht....(intussen 6 stapjes hoger dan wat u nu leest)

 Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:07
Ik heb ook niet gezegd dat ik je vraag direct zou beantwoorden, maar heb duidelijk een voorwaarde gesteld die ons ook door Isa (Vrede zij met hem in de Indjeel wordt geleerd,  waar je helaas geen aandacht aan hebt geschonken.

Succes op het Forum
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:14

Ik doe niet aan voorwaarden draaikont.

Als je geen antwoord op een vraag kunt of wilt geven houd dan gewoon je mond....en laat anderen reageren.

Ik had de vraag niet gericht aan jouw gesteld hoor....als ik dat gericht gedaan had had ik wel even vooraf gekeken of je een bron van kennis zou zijn waaruit te putten viel. Maar helaas.....jouw deksel is dicht.....de beurt is nu aan anderen.

Alle overige mensen:.....Mijn respect is met U....Sorry dat ik geirriteerd begin te raken van een bepaald persoon....Kunnen jullie me wel helpen? Mijn berichte staat intussen 8 plaatsten boven deze....en alles wat er tot nu op volgt is het lezen niet waard want het betreft tot op heden slechts gedraai en ontwijking.

Een zoeker

 Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:21
Er was een priester en een net bekeerde Christen. Die Christen was beroofd en ging naar de priester, die priester zei, 'Geef hem ook je andere spulen mee'. Toen werd hij ontvoerdt en hij was ontsnapt van hun en ging weer naar de priester, die priester zei, 'Ga met hun mee!' Toen werd zijn moeder gedoodt door een paar gekken en hij ging naar de priester, die priester zei, 'Heb uw vijanden lief!' Later was hij geklapt en kwam weer naar die priester, die priester zei, 'Draai je andere wang naar hem toe' en die Christen gaf een strakke stoot op zijn neus en die priester viel flauw. hahahaha heb uw vijanden lief? haha houden jullie ook van satan? Open een nieuwe toppic als je over het Christendom wilt praten.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:28
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

Ik doe niet aan voorwaarden draaikont.

Als je geen antwoord op een vraag kunt of wilt geven houd dan gewoon je mond....en laat anderen reageren.

Ik had de vraag niet gericht aan jouw gesteld hoor....als ik dat gericht gedaan had had ik wel even vooraf gekeken of je een bron van kennis zou zijn waaruit te putten viel. Maar helaas.....jouw deksel is dicht.....de beurt is nu aan anderen.

Alle overige mensen:.....Mijn respect is met U....Sorry dat ik geirriteerd begin te raken van een bepaald persoon....Kunnen jullie me wel helpen? Mijn berichte staat intussen 8 plaatsten boven deze....en alles wat er tot nu op volgt is het lezen niet waard want het betreft tot op heden slechts gedraai en ontwijking.

Een zoeker

 Sunni_Side_Up

 



Ik zal me niet bezighouden met zondige bekvechterij. In plaats daarvan kan ik God vragen om mij wijsheid en kennis te geven.

Je had ook Nee kunnen antwoorden, ik had het netjes gevraagd dacht ik. En als dat niet  zo was dan had je me daarop kunnen aanspreken.

Vredige Groeten
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:38

3abd

Door mijn reacties op al dit gedraai van jou heeft de website mij intussen tot ''spammer'' verheven.....vergeef mij dat ik niets meer zeg....helemaal niets....op welk bericht van jou dan ook.....want anders vlieg ik er nog uit.

Dat zou mij de weg tot de kennis die anderen te delen hebben blokkeren, en dat is het mij niet waard.

Alle anderen.....mijn vraag staat intussen al 10 berichtjes hoger op de lijst....sorry dat er overlast op de web site begint te ontstaan.

Met mijn stilte naar 3abd zal ik pogen mijnn bijdrage te leveren aan een oplossing. Ik zal niet meer met hem debatteren, spreken, of wat dan ook. Ik draai er een puntje aan.

10 berichtjes hoger dus iedereen.....ik zie uit naar een inhoudelijke en ter zake doende reactie.

 Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:43

Hallo mensen

In mijn bericht wil ik niet antwoorden op een vraag van iemand... Ik zou graag mijn mening willen geven over de berichten die ik gelezen heb rond deze topic.

Eerst en vooral: Het is waar dat Moslims meteen niet-mosllims als kafirs beginnen 'uit te schelden', en het is waar dat wanneer Moslims iets tegenkomen dat tegenstrijdig staat met de Islam, ze het gewoon opzij laten en als 'frisbie' gebruiken. Moslims zouden inderdaad respect moeten hebben tegenover de Niet-moslims... De profeet saw bezocht zijn joodse buurman ook wanneer hij ziek was...

MAAR-- Hoe zouden bv de Christenen zich voelen als andere mensen de Bijbel gaan herschrijven in onzin en zaken die een slechte invloed hebben op degene die Christen is... Hoe zou een jood zich voelen als ze tegen hem zeggen dat zijn Godsdienst niets waard is...

Het is wel een feit dat Moslims zeggen dat Islam de enige juiste geloof is en dat de Koran het ware boek is... Maar waarom daarover druk maken? Wat ik vind; wat betreft die personen die dat zogenaamde vals koranboek herschreven hebben; deze mensen zijn ZIELIGE mensen die niet weten hoe ze de tijd van hun leven kunnen vullen!!

Met alle respect: een moslim, is een moslim... een christen, is een christen... een jood, is een jood... Ieder gelooft in zijn geloof en gelooft erbij dat dat geloof de juiste en de beste is! Wie bekeren wil naar Islam, vraagt ernaar, Wie bekeren wil naar het Christendom, vraagt ernaar, en Wie bekeren wil naar het jodendom, vraagt ernaar!!! Maar aub mensen; ik herhaal met alle respect: Aub mensen---> Houdt toch eens  op met al dat kritiek.

Wie de Islam op de juiste wijze wil volgen---> Lees dan het boek dat iedereen kent EL QURAN EL KARIEM, en niet El Quran el Huq, of El Quran Assahieh, of eenderd wat!! Voorwaar, het Heilige boek van de Islam zal noooooit van Titel veranderen!!!

Wie ontdekt dat er een zogenaamde nieuwere versie is ontstaan van de Koran...

Zowel Moslims als niet-Moslims WETEN dat de Islam blijft zoals hij in de tijd van de profeet saw was... Dus maak je er dan niet druk om, en blijf bij het boek dat je aan het lezen was: EL QURAN EL KARIEM!!

Moge Allah swt ons op het rechte pad leiden en de Sheytaan van ons wegjagen!

(Iedereen heeft recht op de godsdienst die hij/zij wil volgen, niemand verplicht een ander  om naar de Islam of eenderd wat te komen)

De moslims geloven dat op de dag des oordeels de waarheid naar boven zal komen!

Wees aub niet blind; kijk om je heen; Islam betekent vrede---> Moslims... wees dan ook vredig; negeer het kwaad: Allah swt zal hen straffen; spreek goeds of zwijg voor altijd;

Niet-moslims---> er is geen reden om zo kwaad te worden; ben je ergens niet mee eens over de  Islam; zeg je mening maar onthoud heel goed---> NOOIT zal een moslim zijn geloof opgeven.

Iedereen heeft gewoon het recht op vrijemeningsuiting

>DIT WAS DAN MIJN MENING<

Greetz from Islamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 17:50
Asalaam Alaikom

Gerespecteerde zuster in Islam, jij bent een vrouw en hebt een echt zachte en gevoelige hart, dat is goed maar wij doen het op de manier van Omar ibn Khattab, haha
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 18:31

Assalaam oe alaikoem

Ja broeder... Ik snap heel goed dat je het op zijn manier wil doen. Opkomen voor onze godsdienst is de boodschap.

Maar ik besef dat het allemaal toch niets uithaalt... Vooral in de tijd van tegenwoordig... Geen 1 ongelovige beschouwt de Islam nog serieus!

Allah beloont wel degene die hun leven op het spel zetten om de  Islam bovenop te houden... Maar Allah ie n'er Sheytan; in feite ligt het niet aan de niet-moslims dat de Islam zo gehaat wordt... Het wordt niet meer op de juiste wijze toegepast en geven een slecht voorbeeld.

Wat ik bedoel is: we kunnen hier in oneindige discussie overgaan discussieren
en als we tot in de kleinste details gaan... zal t EEEEEUUUUWWWIG duren!

In ieder geval---> Moge Allah swt aan alle moslims die vechten voor hun godsdients het paradijs schenken!!

Waar ik zeker van ben is: Moslims blijven moslims en zullen altijd hun godsdienst verdedigen en op de Dag Des Oordeels zal de WAARHEID te voorschijn komen!!

Wassalaam oe alaikoem!

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 19:38

Heeft geen muslim dan kennis?  of wat moet ik nu denken?

Is mijn vraag geen antwoord waard?

Waarom word er zoveel gepraat, en niets geantwoord.....de wereld luistert en vraagt....maar niemand hier antwoord op de vraag? Iedereen wil praten, maar niet antwoorden?

Nog maar eens opnieuw stellen dan...en hopen:

Ik kom hier voor het eest op zoek naar wonderen gedaan door God via de handen van Mohammed waarmee God bevestigd hoe groot en bijzonder Mohammed is, en beschreven in quran. Helaas kan ik niets vinden als doven horen, lammen lopen, blinden zien, melaatsen worden rein, zondaars worden berouwvol en bekeren zich, en doden staan om, om zo maar eens wat voorbeelden van andere profeten te noemen.

Toen ben ik maar eens in de �wetenschappelijke wonderen van quran� gaan kijken.

Ten eerste blijkt het niet over de wetenschappelijke bewijzen, maar over een pas uitgebrachte quran vertaling waarvan beweerd wordt dat ie vals is. Onwetenschappelijk als het is wordt er niets bewezen van die bewering. Ook onwetenschappelijk is dat, ook al zijn er geen argumenten of bewijzen, dat iedereen ogenblikkelijk aanneemt dat het inderdaad vals is. Niemand die eens even gaat lezen of een bewijs toevoegt.

In plaats daarvan komt er een onwetenschappelijk en emotioneel ge ping-pong op gang. Mensen worden frisbies genoemd (hebt u naaste lief, en acht hem, en heb hem lief, als een mede schepsel van Allah!), een broeder wijst een broeder daarop tot de orde (hetgeen terecht is, want wij moeten elkaar helpen in het goede!), maar daarna wordt er weer iemand voor opa uitgemaakt in en negatieve sfeer (hetgeen weer zondig omdat het een indirecte overtreding is van de wet: kinderen hebt uw ouders lief. (meen niet dat grootouders daar niet toe behoren!!!)).

Zo was ik hier getuige van 1) Het ontbreken van de wonderen die ik zocht 2) Onwetenschappelijke weerlegging van een boek 3) Een horde die zonder nadenken achter een ongestaafde bewering aanloopt 4) zondige bekvechterij.

 

Mensen kniel, en vraag God uw ogen te openen, wijsheid te geven,  kennis te geven, en uw hart te veranderen.

 

En vertel mij dan van:

- De wonderen door Mohammed verricht (geen wetenschap in koran en zo...maar de vraag is: wonderen door de handen van Mohammed.)

- Bewijzen dat die andere vertaling niet deugt (geen herhaling van wat allemaal al gezegd is, maar gewoon bewijzen)

 

Gods zegen toegewenst

 

En niet huilen, Niet haten, Gewoon getuigen a.u.b.

 

Veel liefs

Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
3abdAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 19:09

Selamu3eleikoum aan de broeders en zusters.

Een reactie op: Sunni_side_up

Als je op zoek bent naar wonderen zoals die zich profileerden bij profeten als Musa (splijten van de zee) dan kan ik die niet een twee drie noemen. Allah weet beter of die er zijn. Maar de profeet Muhammed s.a.w. verrichte wonderen van een andere orde (met de kracht van Allah).

De Quran die jij bagatalliseert, is wel degelijk een wonder te noemen. Ik ben niet alleen de gene die dat stelt. De mensen die de arabische taal meester zijn en daardoor de schoonheid, die nooit eerder is vertoond en nooit nogmaals zal voorkomen, zien dat in. De profeet die dit pracht naar buiten bracht was en stond bekend als analfabeet. Zelfs niet moslims kunnen dat toegeven.

Wonderen in de Quran zijn er daadwerkelijk. De embryonale ontwikkeling staat erin beschreven op een manier die zonder middelen om in de buik te kijken onmogelijk is te fingeren. De barriere tussen zoet en zout water, onzichtbaar voor het oog staat beschreven. Bergen die ogenschijnlijk stil lijken te staan, bewegen zoals wolken, zoals vandaag de dag bekend is. Dit zijn een aantal punten, die ik nu ff opnoem. Er zijn er meer.

 Verder wil ik weten waarom je nieuwsgierig bent naar wonderen. Is het om jezelf te overtuigen? Wonderen vonden vroeger plaats OM MENSEN TE LATEN GELOVEN. Kijk om je heen, het aantal moslims is enorm en stijgt snel, alhamdoulilah. Waarom is dit? Wegens de stereotype wonderen waar jij naar op zoek bent? Nee waarschijnlijk niet. De reden is dat moslims niet-moslims willen laten meegenieten van hun deen (geloof, levenswijze) en het als een plicht zien om niet-moslims te redden. Met de hulp van Allah, de boodschap van de laatste, meest voorbeeldige en prachtigste profeet Muhammad s.a.w. EN de inspanning van moslims, groeit deze godsdienst. In feite kun je dus stellen dat er in iedere moslim een wonder zit.

Verder moet je weten dat de wonderen die verricht zijn alleen met de hulp van Allah verricht konden worden.

Tenslotte wil ik eindigen door te stellen dat als je om je heen kijkt veel wonderen ziet. Daarom is het belangrijk de eenheid van schepper in te zien en te accepteren. Dat is de kern.

Dit is wat ik ervan kan maken. Ik ben ervan overtuigd dat een geleerde of iemand anders met meer kennis, meer duidelijkheid kan verschaffen. Maar om het gewenst effect te behalen moet Sunni_side_up inderdaad open staan. Maar moge Allah hem inzicht bieden en op het rechte pad leiden.

Als ik iets goeds heb gezegd komt het van Allah, als ik iets fouts heb gezegd komt het van mijzelf of sjaitain. StaghfirAllah (Allah vergeef me)

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 04:47
De Wonderen van de profeet (Vanuit Sahieh al-Boechaarie):
1. De Heilige Qor�aan was het levende wonder, geschonken door Allaah aan de Profeet. Het Boek van Allaah werd door de Engel Djibriel aan hem geopenbaard en vandaag zijn er 1400 jaar verstreken en niemand is in staat geweest om ook maar ��n enkele letter te veranderen of een imitatie te produceren zoals er gezegd wordt in de Qor�aan:�Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Qor�aan) hebben neergezonden. En voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers.� Soerah al-Hidjr 15:09, en de verklaring van de Profeet: �V��r mij werd aan iedere Profeet een wonder gegeven en zij praktiseerden het gedurende hun leven: i.e. Jezus was gewoon de zieken te genezen en wekte de doden met de Wil van Allaah tot leven, etc. Mozes werd de staf gegeven, etc. en ik heb het permanente wonder (van) de Qor�aan gekregen, totdat Het Uur vastgesteld wordt. Ik hoop dat mijn volgelingen groter in aantal zullen zijn dan alle andere boodschappers, want mijn wonder zal tot aan de Dag der Opstanding blijven, en het is een Glorieus Boek. Wanneer iemand hem leest, ook al is hij een ongelovige, etc. dan zal hij overtuigd zijn dat het niet door een levend wezen of een geschapen iets (engelen) geschreven is, maar dat het van de Schepper van de hemelen en de aarde afkomstig is.�
2. Het splijten van de maan: Anas heeft overgeleverd dat de Mekkanen aan de Profeet vroegen hen een wonder te laten zien, en zo liet hij hen het splijten van de maan zien..
Abdullah bin Massoed heeft overgeleverd : Gedurende het leven van de Profeet was de maan in twee gedeeltes gespleten waarop de Profeet zei,�Wees getuige (van dit)�.
3. Het huilen van de stam van de dadelpalmboom in de Moskee van de Profeet. Ibn �Umar heeft overgeleverd dat de Profeet gewoon was zijn Choetbah (religieuze toespraak) te geven terwijl hij tegen de stam van een dadelpalmboom leunde. Toen hij de preekstoel had gemaakt en hem daarvoor in de plaats gebruikte, begon de stam te huilen en de Profeet ging naar hem toe, en wreef er met zijn hand over heen (om z'n huilen te stoppen).
4. Het stromen van het water tussen de vingers van de Boodschapper:
�Abdullah heeft overgeleverd: �Wij waren gewoon wonderen als Allaah�s Zegeningen te beschouwen, maar jullie mensen beschouwen hen als een waarschuwing. We waren een keer op reis toen we water tekort kwamen. Hij zei, �Breng het resterende water met je mee.� De mensen brachten een gebruiksvoorwerp waar een beetje water in zat. Hij plaatste zijn hand erin en zei, �Kom naar het gezegende water, en de Zegen komt van Allaah.� Ik zag het water tussen de vingers van Allaah Zijn Apostel stromen, en zonder twijfel hoorden wij de maaltijd Allaah prijzen toen het gegeten werd (door hem).
5. De Profeet zijn maaltijden waren gewoon Allaah te prijzen terwijl hij at, en deze glorificatie werd door de metgezellen van de Profeet gehoord.
6. Stenen waren gewoon de Profeet te begroeten wanneer hij de wegen van Mekka passeerde.
7. Het uitwerpen van een dood lichaam van een Christen door de aarde:
Op gezag van Anas : �Er was een Christen die zich bekeerde tot de Islaam en Soerah Al Baqarah en Ali �Imraan las en hij was gewoon de openbaring voor de Profeet te schrijven. Naderhand bekeerde hij zich weer tot het Christendom en zei,
�Mohammed weet niets dan wat ik voor hem heb geschreven.� Toen liet Allaah hem doodgaan en de mensen begroeven hem, maar �s ochtends zagen zij dat de aarde zijn lichaam eruit had geslingerd.� Zij zeiden: � Dit is een daad van Mohammed en zijn metgezellen. Zij hebben het graf van onze metgezel geopend en hebben zijn lichaam er uit gehaald omdat hij van hen weg ging, dus groeven zij het graf weer dieper voor hem, maar �s ochtends zagen zij weer dat de aarde het lichaam eruit had geslingerd.� Zij zeiden, �Dit is een daad van Mohammed en zijn metgezellen.� Dus groeven zij een derde graf voor hem zo diep als zij konden, maar s� ochtends zagen zij dat de aarde het lichaam er uit had geslingerd. Toen geloofden zij dat wat hen was overkomen niet gedaan was door de mens, en zij moesten het lichaam op de grond laten.
8. De beschutting (schakering) door de bomen, voor de Profeet om zijn behoefte te doen.
9. De stijging van het water in de put bij al-Hoedaybiya nadat het uitgedroogd was:
Al-Bara� heeft overgeleverd: Wij waren met 1400 personen op de dag van Al-Hoedaybiya (Vredesverdrag). Al-Hoedaybiya was een put. We haalden het water eruit en lieten geen druppel achter. De Profeet zat aan de rand van de put en vroeg om wat water waarmee hij zijn mond spoelde en toen spuugde hij het uit in de put. We verbleven er een korte tijd en haalden toen water uit de put en lestten onze dorst en zelfs ons rijdieren dronken water tot hun tevredenheid.
10. De toename in het aantal dadels in de tuin van Djaabir bin �Abdoellah, nadat de Profeet rondom een van de hopen dadels liep en Allaah aanriep voor Zijn Zegeningen. Hadith:
Djaabir heeft overgeleverd: Mijn vader stierf terwijl hij schulden had. Ik kwam naar de Profeet en zei, � Mijn vader is gestorven en heeft onbetaalde schulden achtergelaten, en ik heb niets behalve de opbrengst van zijn dadelpalmen; en hun opbrengst zal voor vele jaren zijn schulden niet dekken. Kom alstublieft met mij mee, zodat de schuldeisers zich niet zullen misdragen tegen mij.� De Profeet ging rondom een van de hopen dadels en riep Allaah aan, en deed toen hetzelfde met een andere hoop en zat erop en zei, �Meet (voor hen).� Hij betaalde hen hen rechten en wat overbleef was evenveel als wat er aan hen betaald was.
11. Het spreken van de wolf: Het is overgeleverd dat een wolf ook tegen ��n van de metgezellen van de Profeet sprak dicht bij Medina, zoals overgeleverd in Fatah-ul-Bari.
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 11:50
dank je wel gewas
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:03

salam alaykoum,

de 1e en 3e wist ik wel, hehe, maar nu nog meer, Djazakallah, ohja, nu gaat "hij" weer hierom draaien en iets anders vragen of gewoon negeren of er iets om verzinnen ofja, je weet wel wat "ze" altijd doen.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 03:01

Regen
Overgeleverd oor Anas, moge Allah altijd tevreden over hem zijn, dat op vrijdag een man naar de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, kwan terwijl hij een Khutbah [i.e lezing] aan het geven was, en zei, 'Er is een tekkort aan regen, onze velden zijn droog en dieren hebben dorst, dus smeek uw Heer om ons met regen te zegenen'. De profeet keek naar de hemel waar geen wolk te zien was. Toen rees de profeet zijn handen in de lucht en smeekte God om regen, en wolken begonnen zich bij elkaar te mengen en het regende voordat de profeet zijn handen naar beneden had gebracht. De baard van de profeet werd nat en het regende totdat Madina's straten overspoeld waren. Het regende tot de volgende vrijdag. Toen stond iemand op terwijl de profeet weer een vrijdag Khutbah aan het houden was, en zei, 'We zijn overspoeld, vraag uw Heer om dit regen van ons weg te houden'. Toen begonnen de wolken van boven Madinah te verdwijnen, ze gingen naar links en rechts. Het regende op de steden rondom Madinah maar niet op Madinah.

uit forum Battle_for_peace

Er zit nog veel meer in de onderstande link

link: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=2479

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 04:42

en vergeet de heilige oorlogen niet.

Ik zal hierover een mooie tekst schrijven insha'allah

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.