Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HIJAAB HELPPPPP

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HIJAAB HELPPPPP
    Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:48
[QUOTE=Peter Pan]

Het spijt me te zeggen, maar dit item is al zo vaak de revue gepasseerd. Na 1400 jaar lijkt daar nog steeds een verschil van mening over te bestaan.

Derhalve: doe wat JIJ denkt dat goed is.

[/QUOTEwat weet jij nauw man, wat een verschil van mening ? zulke dingen zeggen alleen neppe imams
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:50
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Staan in mijn vorige post, ik herhaal ze nog eens.

- Dus een niet-moslim kan een moslim geen integere adviezen geven?

Niet als het over de islaam gaat en anders ook niet

-Waarom zou ik een dienaar van de shaytan zijn?

je bent eenmaal geen moslim en dan ben je dus een ongelovige

- Welk advies, en op grond van welke argumenten, was ondeugdelijk?

Groet,

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door bint_mohammed

oh masha allaah djazaka allahoe ghairan.

ik had deze ayaats ook in mijn hoofd soebhana allah. maar ja zo als al eerder vermeld staat. er worden zoveel fatwa's uitgesproken dat men gewoon kan laten afdwalen. ghair insha allah

wha salaamoe alaikoem

 

 

Dan moet je kijken wie die fatwa geeft alleen een fatwa accepteren van vertrouwbare imams

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door bint_mohammed

ohh oke masha allah djazaka allahoe ghairan.

ik ken die hadieths wel wel een keer gelezen maar als je he hebt graag djazaka allanoe ghairn zodat ik hem kan laten lezen

 

djazaka allahoe gairan

Okay, insha'Allah dat ik em zal opzoeken voor je. Kan even duren hoor, maar ik kom er wel insha'Allah. :P

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

1. Koos ze maar zelf.

--- Het werkwoord KOZEN ken ik niet.

Ooit van verleden tijd gehoord?

--- inderdaad, van gehoord wel.

2. De islam bestaat niet, ( 72 danwel 73 aftakkingen, met eigen interpreataties)dus een eenduidig antwoord over het dragen van een hoofddoek dragen is niet te geven.

--- Er bestaat wel een eenduidig antwoord: al wat in de Koran staat is EENDUIDIG en moet door elke moslim opgevolgd worden.

Er worden door moslims veel verschillende antwoorden gegeven over het dragen van een hoofddoek. Ik heb Bint slechts duidelijk willen maken dat ze zelf de keuze mag maken over hoe ze en of ze een hoofddoek wil dragen. Het is niet aan mij hier een belsuit over te nemen. Dat heb ik dus ook expliciet NIET gedaan.

--- deze moslims die een antwoord geven dat niet overeenstemt met de Koran, hebben het niet bij het rechte eind, willen zij tot de gelovigen horen.  Bij deze is de kwestie dus opgehelderd.

3 Ik heb heel integer mijn  visie gegeven op haar vraag. Ik hoef geen moslim te zijn om mijn visie te verkondigen. Daarnaast hoef ik niet bij elke reactie te vermelden of ik al dan niet moslim ben.

--- Verkondig je visie aan deze die het willen horen, en niet aan degene die het NIET willen horen.  Vraag maar aan bint_mohamed of ze jouw visie over het feit of ze VOLGENS JOU een hoofddoek moet dragen nodig heeft?

Ik heb jou hier ook niet om jouw visie gevraagd. Toch geef je die.

--- ik heb deze visie gegeven aan bint_Mohammed, en ik heb gereageerd op je reactie om je te VERZOEKEN (niet meer en niet minder) rekening te houden met ons geloof.  Hier uit zich dat in het feit dat de Hijaab, voor degene die zich moslima wil noemen,  opgelegd wordt door onze Heer, en dat dien jij te respecteren.  Opmerkingen a la 'je kiest zelf wat je dragen wil' zijn dus niet het antwoord dat onze islamitische dame hier wenste te horen.  Ze vroeg een ISLAMITISCH oordeel, wat jij haar niet gegeven hebt.

4. Enkele moslim(s)a's betitelden  als handlanger van de shaytan. Dat wordt door de rest van de kudde als zoete koek geslikt, terwijl het een uitermate beledigende opmerking is. Is dat het taalgebruik van moslims t.o.v. andersgelovigen?

--- Niemand kan je beschuldigen van handlanger te zijn van de Shaytan, behalve de onwetenden.

Als je goed gelezen hebt, hetgeen ik betwijfel, ben ik door moslims beschuldigd handlanger van de shaytan te zijn. Jij bent het die dezelfde moslims dus nu als onwetenden betiteld.

--- Absoluut, indien er moslims zijn die dingen zeggen die verkeerd zijn, waardoor ze jou, je reputatie of je eer schaden, dan zal ik dat rechtuit zeggen (wat ik bij deze dus ook heb gedaan).  Ook jij bent  net als ons, een mens, en een oprechte gelovige handelt steeds rechtvaardig t.o.v. alle mensen.

5. Ik werd bestempeld als handlanger van de shaytan. lees nu even je laatste opmerking: al wat je zegt, ben je zelf!!!! 

--- ELKE persoon die gelooft in ��n GOD en zijn boodschappers en die de geboden en verboden van God naleeft, is geen handlanger van de shaytan.

Dan wil ik daar ook niet voor uit gemaakt worden.

--- Absoluut, daar heb je gelijk in, en ik zal dan ook de laatste zijn die je daarvoor uitmaakt.

groet

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 03:35

Asalaam Aleikum broeder Abd El Khalid,

Peter Pan gelooft niet in de Profeet Mohamed (vzmh) als laatste Boodschapper van ALLAH SWT...dus is hij een ongelovige.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 03:50
Zo klaar als een islamitisch klontje.
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 10:19

slaamoe alaikoem wr br

wow soebhana allaah te veel reacties haha ghair insha allaah. oke hum

als eerst djazaka allahoe ghairan oegty voor je moeitje zowiezo en moge Allaah je ervoor belonen insha allaah.

aghy over dat fatwas/ tegenwoordig soebhana allaah kunnen mensen woorden verdraaien. je weet wel hoe menzen tegenwoordig zijn vooral als het anti-islam zijn en hun eigen meningen ermee mengen. astagfiru allaah. maar ghair insha allaah ik luister niet eens meer naar die fatwa's haal gewoon alles uit de El Quran El Karim, en sahieh hadieths zo als van Bougharie en moslim, en Tirmidie ghair insha allah.

en Peter Pan. als je interesse hebt in de Islam oke blijf dan maar op deze site. maar als je intentie is om de Islam te vernietigen, ga e mee door zal ik maar zeggen ,maar het zal je niet lukken, want iets wat de kern van waarheid heeft zal nooit maar ook nooit vernietigd worden. want waarlijk dit is DE juiste Religie wat ieder van onze. elke levend wezen moet volgen...de Quran is gewoon de woorden Allaah GOd.

de Quran en Soennah is de weg die wij moeten volgen. insha Allaah ya rabby ameen.en deze kun je niet veranderen. de Quran kun je gewoon niet veranderen dus mensen die dat proberen. doe geen moeite. het is niet de Bijbel dat telkens een nieuwe testament uit gebracht wordt. ghair insha allaah

wha salamoe alaikoem wr br

oegtiek Leiladine

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 12:40

Beste Bint_Mohammed,

je past je bijzonder snel aan aan de geldende islamitische dogma's alhier. Je standpunt over de bijbel is conform de denigrerende op/aanmerkingen die hier vaker door competatieve moslims gebezigd worden. Mijn complimenten.

Tussen 2 haakjes, waaruit zou blijken dat ik de islam wens te vernietigen?

groet,

 

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 12:44

Hoi Peter Pannetje,

Door alles tegen te spreken misschien? :) Het zou een leuk idee zijn als je je oude reacties terug zou gaan bekijken, en dan kijken hoeveel positieve reacties er tussen staan over de Islaam, en hoeveel negatieve. Dan je heb je vanzelf het antwoord op je vraag. ;)

Groetjes Khadidjah.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 13:07

Moslims hebben mij hier niet nodig om de islam in negatief daglicht te plaatsen.

Mijn vraag was trouwens niet aan jou gericht. Of mobiliseren de hulptroepen zich momenteel?

 

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2006 om 15:32
[QUOTE=Peter Pan]

Beste Bint_Mohammed,

je past je bijzonder snel aan aan de geldende islamitische dogma's alhier. Je standpunt over de bijbel is conform de denigrerende op/aanmerkingen die hier vaker door competatieve moslims gebezigd worden. Mijn complimenten.

Tussen 2 haakjes, waaruit zou blijken dat ik de islam wens te vernietigen?

groet,

geachte Pet Pan.

dank je wel voor je compliment, alhoewel ik niet weet of ik het nou als een compliment moet opvatten of als een belediging en wat betreft dat over dat ik me snel aanpas aan islamitische dogma's hieso. hiermee moet ik je maar teleur stellen dat is niet zo.. en het is zeker mijn standpunt, omdat ik al voor de derde keer een andere testament van een Bijbel ben gaan lezen. om het te vergelijken met de Quran.. lees ik alle boeken en erachterhalen waar de andere gelovige de fout in zijn gegaan.de Bijbel wordt degelijk veranderd.. het wordt wel gewoon in oud geschrift geschreven maar toch de regels veranderen  telkens..

dat was eigenlijk mijn vraaag naar jou gericht... is dat je intentie????en als ik mijn mede broeders en zuster moet geloven over wat zij hier typpen dan geloof ik ze. want het zijn moslims en echte moslims die vrees hebben van onze Schepper debarmhartige zullen niet liegen..

met vriendelijk goed

bint_mohammed

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 10:13
bint-mohammed,
Zo komen we dus tot de conclusie dat moslims, die hier op dit forum
meedoen altijd de waarheid spreken en niet-moslims, bvb christenen,
altijd liegen.

Nou, dan wil ik hier even een vraag stellen, te beginnen bij jou:

wil de moslim die nooit liegt zich even hier melden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 10:17
Iedereen liegt wel een keer, maar als het om de islaam gaat spreekt iedereen de waarheid
Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 11:30

Wel,

Graag wens ik mij te melden voor de door jou gemaakte oproep. Namelijk ik lieg niet tenzij ik lieg.  En ik lieg nooit nooit, tenzij ik ooit lieg, hoewel ik nooit ooit zou liegen om ooit nooit te liegen.  Bij deze stel ik me de vraag: lieg ik als ik zeg dat ik nooit lieg? of lieg ik niet als ik zeg dat ik lieg? of lieg ik als ik zeg dat ik nooit lieg, terwijl ik nooit zou moeten liegen, integenstelling tot wat ik dan aan het zeggen ben?  En daar komt nog bij, als ik al nooit lieg, hoe weet ik dat dan? En daar komt nog eens bij, als ik ooit lieg, hoe kom ik er dan bij dat ik lieg?  Dus, als ik al lieg, dan lieg ik terwijl ik nooit nooit lieg, en als ik niet lieg, dan lieg ik niet terwijl ik ooit ooit lieg.  Samenvattend kan gesteld worden: Als ik lieg, dan lieg ik nooit nooit, maar lieg ik dan nooit ooit of ooit nooit?

Besluitende met een spreekwoordelijk spreekwoord, dat bovendien nog een sprekend woord is, dat al niet ooit of nooit of ooit nooit of nooit ooit of nooit nooit of ooit ooit liegt:  Al is de leugen nog zo snel,..... dan euh... ja, dan is de leugen snel he.

groeten.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:24

Ik wil een echte moslim lezen. Een hele echte, eentje die nooit liegt.

 

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik wil een echte moslim lezen. Een hele echte, eentje die nooit liegt.

 

Jij wilt een echte moslim lezen?  Denk je dat wij boeken zijn ofzo?  En zo je dat denkt, we zijn niet zomaar leesbaar, wij vallen onder speciale auteursrechten. 

Je zal mss denken dat ik aan het zwanzen ben.  Maar jij bent eerst begonnen he, ik doe enkel dapper mee.

groet.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2006 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

Wel,


Graag wens ik mij te melden voor de door jou gemaakte oproep. Namelijk ik lieg niet tenzij ik lieg.� En ik lieg nooit nooit, tenzij ik ooit lieg, hoewel ik nooit ooit zou liegen om ooit nooit te liegen.� Bij deze stel ik me de vraag: lieg ik als ik zeg dat ik nooit lieg? of lieg ik niet als ik zeg dat ik lieg? of lieg ik als ik zeg dat ik nooit lieg, terwijl ik nooit zou moeten liegen, integenstelling tot wat ik dan aan het zeggen ben?� En daar komt nog bij, als ik al nooit lieg, hoe weet ik dat dan? En daar komt nog eens bij, als ik ooit lieg, hoe kom ik er dan bij dat ik lieg?� Dus, als ik al lieg, dan lieg ik terwijl ik nooit nooit lieg, en als ik niet lieg, dan lieg ik niet terwijl ik ooit ooit lieg.� Samenvattend kan gesteld worden: Als ik lieg, dan lieg ik nooit nooit, maar lieg ik dan nooit ooit of ooit nooit?


Besluitende met een spreekwoordelijk spreekwoord, dat bovendien nog een sprekend woord is, dat al niet ooit of nooit of ooit nooit of nooit ooit of nooit nooit of ooit ooit liegt:� Al is de leugen nog zo snel,..... dan euh... ja, dan is de leugen snel he.


groeten.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 09:01

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

bint-mohammed,
Zo komen we dus tot de conclusie dat moslims, die hier op dit forum
meedoen altijd de waarheid spreken en niet-moslims, bvb christenen,
altijd liegen.

Nou, dan wil ik hier even een vraag stellen, te beginnen bij jou:

wil de moslim die nooit liegt zich even hier melden?

luister wij zijn mensen wij zijn van het arabische begrip insa genoemd dat betekend letterlijk vertaald vergeetachtig/fouten. dat betekend dat wij fouten maken. iedere mens maakt fouten.of je nu een gelovige bent of ongelovige.

en het liegen iedereen liegt wel eens over zijn eigen best wil. maar we hebben het nu over de Islam. een echte gelovige uit hart en nieren zal niet kunnen neej durven te liegen. want een echte gelovige weet wat voor gevolgen ervan zijn...

dus of je nou een moslim bent of een jood/christen.. als je boek der geloof leest en kent. en je noemt je zelf een gelovige dan zou je er ook aan houden.wat bij veel moslim zo is....

ma3a salama

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 18:06
Bint,
als we het over de topic hebben, dan is het niet zozeer een kwestie van
liegen of niet liegen. Maar van opvattingen over de regels van het geloof.
Je weet net zo goed als ik dat het dragen van de Hiqaab door de ene
moslim als een verplichting gezien wordt en door de andere niet. dus ook
binnen de Islam zijn er veel verschillen in opvatting. wie liegt er dan en
wie spreekt de waarheid. Gemakshalve zou je dan kunnen zeggen dat
jouw Islamgroep de waarheid spreekt en de anderen liegen, toch? maar
zo simpel ligt het niet.
Peter Pan komt ook met adviezen en het is idd goed te weten dat hij geen
Moslim is. maar daarom liegt hij nog niet. Hij bekijkt het ook weer vanuit
zijn ervaring en gezichtspunt en hij is vertrouwd in de omgang met
Moslims.

Natuurlijk kan je per definitie standpunten van niet moslims verwerpen.
dat is ook wat op dit Forum bijna zonder uitzondering gebeurt;
automatisch. (een kafir kan gewoon geen besef hebben van de
waarheid...) Maar dat wil nog niet zeggen dat ze liegen. Ze hebben alleen
een andere opvatting over deze zaken die ook best wel eens juist zou
kunnen zijn. dus maak je er niet te gemakkelijk van af. Niemand op dit
forum heeft de waarheid in pacht.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2006 om 18:46
Liegen is misschien niet het juiste woord. (Onwetendheid wel). Peter Pan zal het in bepaalde gevallen misschien wel goed bedoelen vanuit zijn visie maar het kan net zo zijn dat het voor een Moslim in tegenstrijd is met wat de Islam ons voorschrijft. Nogmaals, het kan goed bedoeld zijn maar onbewust kan iemand die weinig tot geen kennis van de Islam heeft zijn raad opvolgen en daardoor op een dwaalspoor komen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 13:56
Rahil,
je ontkent toch niet dat er binnen de islam over van alles en nog wat
verschillende opvattingen zijn. Dus "wat de islam voorschrijft" wordt door
verschillende moslims ook verschillend ge�nterpreteerd. Of zijn vrouwen
die geen Hijaab dragen geen goede moslima's? Dat is ook maar jouw
mening.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2006 om 19:43
Postpentacost ,
Je hoort vaak dat de Islam de snelst groeiende religie is.
Ik denk dat men dat makkelijk kan nagaan.
Je telt gewoon de vrouwen die een sluier dragen en vermenigvuldigd dit met het aantal van een gemiddeld gezin.:-)
Ik denk dat dit aantal wel tegen gaat vallen.
Maar goed ik had niet over vrouwen moeten beginnen.
Laat ons dus de mannen tellen die geen strakke kleding dragen.
Dat is wel degelijk een voorschrift naar ik heb horen zeggen.
Ik vrees dat het aantal nog minder gaat worden.
Het zal wel zijn dat ik te weinig kennis heb:-)
Ikbegrijp nl nog steeds niet hoe de verwijzing in de Koran naar de vrouwen van Mohamed om de borsten te bedekken kon verworden in eenalgemeen  gebod om het hoofd te bedekken.



Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 05:32

als eerst wil ik melden dat ik niemand een leugenaar noem.. zo als ik al eerder heb genoemd, als je geloof seriues aanneemt zul je er ook geen misbruik van maken. en wat betreft de waarheid heb ik het op het gebied van de religie.

en het uiterlijk zegt niets over het innerlijk van een persoon wat tegenwoordig zwaar mee teld. of je nou een hijaab draagt of niet, of je nou een baard draagt of niet. Allaah ta3ala kijkt naar je innerlijk, hoe is je band met je Heer. maar dat wil dan niet zeggen dat je een meisje half naakt mag lopen omdat ze een goede band heeft geschapen met haar Heer. of een jongen ff kraakt en dan ff uitgaan naar de disco. zo als iedere moslim al weet het toegestaan is duidelijk te zien. en het verboden is duidelijk te zien. en als we er allemaal aan houden dan kom je een heel eind mee.

en druide herne. ik zou wel graag een antwoord willen geven op je vraag maar snap hem niet... maar het gaat erom dat een vrouw/meisje bedekt moet lopen want het is te verleidelijk voor jullie mannen/jongens.....

 

ghair insha allaah

wha salaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 11:27
In eerste instantie geplaatst door bint_mohammed

als eerst wil ik melden dat ik niemand een
leugenaar noem.. zo als ik al eerder heb genoemd, als je geloof seriues
aanneemt zul je er ook geen misbruik van maken. en wat betreft de
waarheid heb ik het op het gebied van de religie.


en het uiterlijk zegt niets over het innerlijk van een persoon wat
tegenwoordig zwaar mee teld. of je nou een hijaab draagt of niet, of je
nou een baard draagt of niet. Allaah ta3ala kijkt naar je innerlijk, hoe is je
band met je Heer. maar dat wil dan niet zeggen dat je een meisje half
naakt mag lopen omdat ze een goede band heeft geschapen met haar
Heer. of een jongen ff kraakt en dan ff uitgaan naar de disco. zo als
iedere moslim al weet het toegestaan is duidelijk te zien. en het verboden
is duidelijk te zien. en als we er allemaal aan houden dan kom je een heel
eind mee.


en druide herne. ik zou wel graag een antwoord willen geven op je
vraag maar snap hem niet... maar het gaat erom dat een vrouw/meisje
bedekt moet lopen want het is te verleidelijk voor jullie mannen/
jongens.....



ghair insha allaah


wha salaam



Bint,
het gaat toch niet om uitersten? Er is ook nog iets tussen halfnaakt en
100% bedekt. Ik ben er onderhand wel benieuwd naar, mede wegens de
opmerking van Dru�de, wat de koran zegt over bedekking van de vrouw.
M.a.w. wat staat er nu precies over wat wel bedekt moet worden en wat
onbedekt mag blijven... Ik begrijp dat dat voor jou ook een vraag is, maar
een helder antwoord ben ik nog niet tegen gekomen.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2006 om 13:11

haa oke. ghair insha allaah. elhamdoelilah zit ik zelf niet met vragen van wat ik wel of niet moet dragen. ik draag de hijaab elhamdoelilah op de juiste manier. d.w.z. helemaal bedekt behalve je handen en gezicht mag gezien worden. en ook met dat gewade jelbab uiteraard.(maar niet altijd pas me aan op stage/werk) mijn vraag was eigenlijk. wie heeft bewijs/daliel dat de kin niet bedekt moet worden...

 omdat ik onlangs een discusie had met een zuster dat zei dat je kin niet bedekt moet. terwijl dat wel het geval is. insha allaah. en wou het gaan vergelijken wat tegenwoordig iedereen zegt wat het wil zeggen. en sommige fatwa's zijn gewoon gevaarlijk vooral voor ontwetende.

waaruit je kan zien dat een vrouw zich helemaal moet bedekken uit soerat elnisa. een zuster heeft hem trouwens hier geplaatst de ayaat bedoel ik dan...

maar er zijn ook hadiets waarin het staat dat een moslima zich moet bedekken. ik kijk of ik die ergens heb anders moet ik hem laten vertalen.

ghair insha allaah

 

 

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 08:08

ik vind een hoofdoek iets speciaals iets dat je beschermt

maar is het je opgevallen dat ook als je hoofdoek hebt je tog mensen ziet die met jongens verkering nemen ik begrijp er niks meer van  jullie wel

bedankt

jullie zuster *yousra*

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.