Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

voor de moslims: POLYGAMIE: Drop je visie

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: voor de moslims: POLYGAMIE: Drop je visie
    Geplaatst op: 20 januari 2006 om 17:16

even voor de duidelijkheid.. ik ben ALLEEN geinteresseerd in de visie van de moslim broeder en zusters...

Wat de staat aan een huwelijk toevoegt behalve fiscale discriminatie van (niet)gehuwden (varierend per land) is mij een raadsel. Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij moslims meestal slechts een islamitisch huwelijk sluiten. Het is namelijk sowiesow merkwaardig dat de staat zich met het huwelijk bemoeit. Zo er zelfs dat dat er in dit land een achteruitgang is bewerkstelligd die ons weer regelrecht terug voerd naar de tijd van de profeet Lot vzmh.
Voor homo's is het in ons land toegestaan een huwelijk aan te gaan. Hiermee vertrapt de meerderheid van onze bevolking mijns inziens de wetten van Allah maar goed, dat is een ander verhaal. Wat mij echter dwars zit is het volgende. Het is ons moslims bij wet verboden een polygaam huwelijk, dwz. een huwelijk met meerdere vrouwen aan te gaan. Ik merk dat vele broeders en zusters deze toegestane huwelijksvorm het liefst negeren en doen alsof het niet bestaat. Wanneer een ongelovige begint over polygame huwelijken binnen de islamitische gemeenschap dan hoor ik vaak: "Het is een achterhaalde ouderwedse gewoonte die in principe haram is tenzij je een vrouw met problemen daarmee kunt helpen." Niets is echter minder waar. Polygamie is in de islam aan bepaalde regels gebonden en zolang iemand aan die voorwaarden voldoet, past het ons naar mijn mening niet deze huwelijksvorm af te keuren. Bovendien kan polygamie wellicht schandalige praktijken als seks buiten het huwelijk voorkomen. Ik vraag mij af hoe jullie over dit onderwerp denken en dan ben ik ook voornamelijk benieuwd naar de mening van onze zusters want ook zei schijnen zich de westerse maatstaf te hebben aangemeten en verafschuwen polygamie en zouden het nooit van hun man accepteren.
Ik ben benieuwd
Wasalaam,

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 08:17

Salaam aleikoum,

Ik denk ook dat een polygaam huwelijk zoals is beschreven in de Koran oplossingen kan bieden voor deze samenleving en het is zeker geen ouderwets idee. De Koran is erg modern en een leidraad voor de gelovigen en het enige wat wij moeten doen is deze opvolgen in de huidige tijd waarin wij leven.

Ik had een lezing gezien van sheich Zakir Naik, waarin hij stelt dat de populatie in bepaalde landen meer uit vrouwen dan mannen bestaat en dit dus zou kunnen betekenen dat er vrouwen zijn die buiten het huwelijksbootje vallen. Als je er tenminste vanuit kunt gaan dat iedereen opzoek is naar een vaste relatie en trouwt. De vrouwen die buiten de boot vallen hebben geen optie om te trouwen zonder een wet die polygamie toestaat en kunnen dus een verboden weg inslaan die tegen de wet van Allah ingaat. (en nadert niet ontucht, want het is een verwerpelijk pas)

We zien dat er vreemd wordt opgekeken van polygamie, maar het is voor eenieder hier toegestaan om een vriendin te nemen en prostitutie en misbruik zijn zelfs bij wet toegestaan. In de Islam wordt de vrouw beschermd tegen een oneervolle behandeling zonder huwelijk. De man wordt opgedragen om verantwoordelijkheid te dragen en de rechten van de vrouw te dragen.

Ik zie ook in de Arabische media vele vrouwen echt fel discussi�ren over de Islam. Ik denk dat zij blindelings het westers feminisme volgen. Feministische ideologie�n leren ons dat het onacceptabel is voor de man om verantwoordelijkheid te dragen en geen beschermer en ondersteuner van de vrouw moet zijn. Een vrouw moet onafhankelijk zijn en het liefst boven de man staan. Ik had een Nederlandse reportage gezien waarin een niet werkende Nederlandse vrouw die haar kinderen thuis opvoedt als minderwaardig en dom werd gezien door andere vrouwen die wel werken. Afhankelijkheid en steun van je man wordt als een grote zonde ervaren en dit is denk ik de voornaamste reden waarom er in de Islamitische wereld door feministen hard wordt opgetreden tegen alle Islamitische regels m.b.t. de vrouw, polygamie is daar ��n van denk ik. We zien vele zaken, hoofddoek is onacceptabel want de man dit, polygamie is een schande want de man dat, erfrecht is onrechtvaardig want de man zus, een scheidingsmuur in de moskee is onrespectvol want de man zo, de vrouw is geen imam, is discriminatie etc��

Kent iemand een website met lezingen van Zakir Naik? Hij kan goed spreken, masha Allah, opmerkelijk hoe hij al die versnummers uit zijn hoofd opnoemt met Indisch accent. Graag posten alstublieft, Jazaak Allah.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 12:05

Als iemand daar gelukkig mee is, is het toch prima?  Ik bedoel, of je nu met 2 vrouwen en 1 man, of 2 mannen en 1 vrouw of voor mijn part 5 van elk gaan samenwonen... maakt me niets uit.

Iedereen heeft het recht gelukkig te zijn op zijn/haar manier.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 12:45
mashallah abd arrahmaan. helemaal mee eens.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 13:44
Een nog niet-genoemde nuance: w�t als materie�le overwegingen een rol spelen? Heet polygamie dan prostitutie? En waar moeten die mannen/vrouwen dan heen die g��n vrouw/man kunnen "betalen"?

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 13:46
alzukar
 open je eigen topic maar. heb duidelijk VOOR DE MOSLIMS erbij gezet. jouw (kafir)mening boeit mij niet...
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door Prayer

<SPAN class=bold>alzukar</SPAN>�open je eigen topic maar. heb duidelijk VOOR DE MOSLIMS erbij gezet. jouw (kafir)mening boeit mij niet...


Er zijn ook christenen die mijn vraag als vervelend zouden ervaren. Dus: �ven nadenken voor je met schelden begint. Noem mij geen kafir, daarmee doe je mij maar ook jezelf tekort. We kunnen ook gewoon op een vriendelijke manier met elkaar omgaan.

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:05

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.


Trek "ongelovige" ook maar in en maak er (bijvoorbeeld) van: verdiept-gelovige of bewust-gelovige. Dat "sarcastisch" klopt wel een beetje. Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:47

Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".  ??? 

nogmaals open zelf maar een topic, want voor mij blijf je een schijnheilige kafir die verschillende maatstaven gebruikt om over moslims te oordelen.. so get a life zure pruim dat je bent...

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 02:59
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.


Trek "ongelovige" ook maar in en maak er (bijvoorbeeld) van: verdiept-gelovige of bewust-gelovige. Dat "sarcastisch" klopt wel een beetje. Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".


kafir dus...
Terug naar boven
annoer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote annoer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 08:59

salam aleykoum heb je dit stukje gekopieerd en vergeten je naam bij te zetten?

prayer?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393

daar staan toch genoeg reakties denk ik en ik zie dat je ook lid bent van die groep

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door annoer

salam aleykoum heb je dit stukje gekopieerd en vergeten je naam bij te zetten?

prayer?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393

daar staan toch genoeg reakties denk ik en ik zie dat je ook lid bent van die groep

 

dus wat wil je nu daarmee zeggen..

volgens mij komt niet iedereen op deze site ook daaro.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door Prayer

Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".� ???�


nogmaals open zelf maar een topic, want voor mij blijf je een schijnheilige kafir die verschillende maatstaven gebruikt om over moslims te oordelen.. so get a life zure pruim dat je bent...<!-- Message ''"" -->



PUNT!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 16:54
Nou, nou, als ik er even niet bij ben is het gelijk weer ruzie
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou, nou, als ik er even niet bij ben is het gelijk weer ruzie


Beetje sacraal geweld, komt bij de beste religies voor. Wie weet worden ze nog mijn beste vrienden, heeft misschien tijd nodig. Ben z�lf ook niet de gemakkelijkste.
                                    ALZUKAR

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:26
Mooi zo! Wrijvingswarmte is ook warmte
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:42

Beste Alzukar,

Ik vond je opmerking over polygamie en prostitutie wel zinvol. Veelwijverij, (excusez le mot) kwam en komt vooral voor bij kapitaalkrachtigen.

Mooi statussymbool. De een spaart auto's, de ander vrouwen.

Wel grappig te zien in welke bochten er gewrongen wordt om polygamie te rechtvaardigen. Niemand heeft toch nog toe gesteld dat het wel opwindend is. 

Beetje flauw dus.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Alzukar,


Ik vond je opmerking over polygamie en prostitutie wel zinvol. Veelwijverij, (excusez le mot) kwam en komt vooral voor bij kapitaalkrachtigen.


Mooi statussymbool. De een spaart auto's, de ander vrouwen.


Wel grappig te zien in welke bochten er gewrongen wordt om polygamie te rechtvaardigen. Niemand heeft toch nog toe gesteld dat het wel opwindend is.�


Beetje flauw dus.



De kenmerken die de religies gemeen hebben kun je in een paar regels opschrijven. Eigenlijk is het erg simpel wat er, na een uitvoerig schiftingsproces, aan harde gegevens overblijft. L'histoire se repete. Ik heb geen moeite met mensen die zeggen dat ze de neiging tot polygamie als oerverlangen in zich voelen, en daarvoor durven uitkomen,de reacties die dat oproept trotserend. "Uit de kast komen" heet dat. Op seksueel gebied zijn de mensen zo verschillend als de bloemen des velds, en het zal ons wel zo met een reden door de Schepper gegeven zijn. Neem waar, leer jezelf kennen en leer zo aanvaarden die de ander is en moet zijn. De klemtonen in de ziel zijn per individu verschillend.
Er is, voor het eerst, op dit forum tegen mij gescholden. Dat heeft mij erg veel pijn gedaan. Het is niet de eerste keer dat me dat overkomt. Ik ben hier niet gekomen om w�lk geloof dan ook aan te vallen. Ik wil niet de vooroordelen waarmee anderen mij proberen te beladen, laat mezelf voor geen enkel karretje spannen. Van het geloof waarmee ik ben opgegroeid heb ik een aantal goede dingen meegekregen. Ik zie ze terug wanneer ik moslims op dit forum vanuit hun hart hoor spreken, en denk dan: "zie je w�l, gewoon goede mensen, dat d�cht ik al". Ik b�n geen kafir. Ik ben ook niet ongelovig. Wat ik probeer is o.a. verbindende conlusies te trekken uit wat de religies s�men zeggen, meenemend datgene wat de wetenschappen en mijn eigen levenservaring mij aan "Nieuwe Openbaringen" doen toekomen. Exegese dus, en daarop mag men mij best aanvallen om samen van te leren en samen verder te komen. Maar graag g��n gezochte exegese om een of ander priv�-verlangen op bijvoorbeeld seksueel-, materieel- of machtsterrein (via de zegen van de clerus) te verhullen. Openheid dus, die wat mij betreft tot het alleruiterste mag gaan.
Mensen die een topic beginnen moeten proberen om te gaan met wat anderen ervan vinden. Als ze dat niet willen of kunnen dan past het niet om te schelden.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 16:59
Alzukar,
iedere religie heeft nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje
aan de deur morrelt wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor
Christenen zijn hun heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam
nog een metropool. Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie
ingeval heilige huisjes op hun stevigheid beproefd worden.
Ik herken je pijn mbt sommige reacties. Ik heb ook nooit eerder zulke
reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden voor saytan en
doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter discussie stelt
wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:02

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar,
iedere religie heeft nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje
aan de deur morrelt wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor
Christenen zijn hun heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam
nog een metropool. Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie
ingeval heilige huisjes op hun stevigheid beproefd worden.
Ik herken je pijn mbt sommige reacties. Ik heb ook nooit eerder zulke
reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden voor saytan en
doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter discussie stelt
wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel...

 

hou de eer dan aan je zelf en move out... trouwens jullie kafirs hebben blijkbaar moeite met lezen.. er stond toch DUIDELIJK ALLEEN VOOR MOSLIMS!!!!

heb dan een beetje respect... ach dat is niet verenigbaar met de meeste kafirs

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:09
Maar daarom niet getreurd; we gaan vrolijk verder

Bij deze wil ik stellen dat de eenzijdige polygamie die de Islam goedkeurt
het bewijs is dat vrouwen gelegitimeerd door de Islam achtergesteld
worden.
Wat bvb als een vrouw een stuk of vier mannen neemt? Hoe wordt ze dan
gezien en wat gebeurt er met haar?
Voor mannen is het legitiem dat ze zich wegens hun overvloedige sexuele
behoefte meerdere vrouwen "aanschaffen". en wat als die vier vrouwen die
ene man moeten delen en op het gebied van aandacht en seksuele
bevrediging tekort komen? Is dat wellicht de reden dat vrouwen in een
polygame samenleving onder een doek moeten lopen zodat ze niet naar
andere mannen kunnen lonken en in veel landen nagenoeg van hun
uitwendige geslachtsdelen ontdaan worden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door Prayer

[QUOTE=postpentacost]Alzukar, iedere religie heeft
nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje aan de deur morrelt
wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor Christenen zijn hun
heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam nog een metropool.
Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie ingeval heilige huisjes op
hun stevigheid beproefd worden. Ik herken je pijn mbt sommige reacties.
Ik heb ook nooit eerder zulke reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden
voor saytan en doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter
discussie stelt wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel... [/
QUOTE]



hou de eer dan aan je zelf en move out... trouwens jullie kafirs hebben
blijkbaar moeite met lezen.. er stond toch DUIDELIJK ALLEEN VOOR
MOSLIMS!!!!


heb dan een beetje respect... ach dat is niet verenigbaar met de meeste
kafirs




Prayer, je past discriminatie toe en hebt het over respect, maar je
woorden tonen aan dat je niet eens weet wat dat woord betekent. Ik
reageer wanneer ik wil en op wie ik wil en ik laat me niet door jouw
bordje "ALLEEN VOOR MOSLIMS" weerhouden.

Als je echt iets zou willen leren, dan zou je wel degelijk ge�nteresseeerd
zijn in de mening van kafirs. Je leeft ws temidden van een meerderheid
van niet moslims en het lijkt me toch leerzaam voor je om enigszins te
weten hoe zij tegen zaken, die voor jou vanzelfsprekend zijn, aankijken.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:21

[[/QUOTE]


Prayer, je past discriminatie toe en hebt het over respect, maar je
woorden tonen aan dat je niet eens weet wat dat woord betekent. Ik
reageer wanneer ik wil en op wie ik wil en ik laat me niet door jouw
bordje "ALLEEN VOOR MOSLIMS" weerhouden.

Als je echt iets zou willen leren, dan zou je wel degelijk ge�nteresseeerd
zijn in de mening van kafirs. Je leeft ws temidden van een meerderheid
van niet moslims en het lijkt me toch leerzaam voor je om enigszins te
weten hoe zij tegen zaken, die voor jou vanzelfsprekend zijn, aankijken.[/QUOTE]

pas ik discriminatie toe? waarom dan wel, het is ook nooit goed. ik wil je alleen de moeite besparen want jij bedorven mening boeit mij niet en tevens snap ik eigenlijk niet wat jullie hier op de site komen doen? want het is niet uit interesse of uit respect, ga toch tvkijken...

nr 2 iets leren van de kafirs???? hahahahaha grappenmaker.. wij moslims hoeven mbt het geloof niets te leren van de verdwaalde.  en dat de meerderheid niet moslim is boeit mij niet, betekend ook niet dat ik mij aan hun moet aanpassen, athans ik hanteer wel de zelfde schijnheilge norm als hun, met 2 maten meten. dat doe ik dus ook dus JOUW MENING BOEIT MIJ NIET.

bythe way ik ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon..  

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:33
Beste Prayer,
Geef mij nou eens gewoon een goede omschrijving van wat het woord "kafir" betekent. Ik wil ook wel een eigen topic openen onder de titel "Schelden op het forum" of iets dergelijks, waarbij ik verwijs naar jouw reactie op wat ik schreef. Je schopt mensen respectloos zonder nadenken weg. Dat is jammer. missschien ben je verbitterd door eerdere ervaringen. Je hoeft het �cht niet eens te zijn met wat anderen zeggen, maar ga er tenminste op in, zeg w��r je het precies niet mee eens bent, en waar�m.
Groeten,
                                     ALZUKAR
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:45

Asalaam Aleikum,

Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:46

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Prayer,
Geef mij nou eens gewoon een goede omschrijving van wat het woord "kafir" betekent. Ik wil ook wel een eigen topic openen onder de titel "Schelden op het forum" of iets dergelijks, waarbij ik verwijs naar jouw reactie op wat ik schreef. Je schopt mensen respectloos zonder nadenken weg. Dat is jammer. missschien ben je verbitterd door eerdere ervaringen. Je hoeft het �cht niet eens te zijn met wat anderen zeggen, maar ga er tenminste op in, zeg w��r je het precies niet mee eens bent, en waar�m.
Groeten,
                                     ALZUKAR

voor een omschrijving van kafir, moet je even de eerdere posts lezen. nr 2 ik beledig niemand, maar er zijn blijkbaar gasten die het niet begrijpen. ik wil weten wat de visie is van moslims. heb dan het respect en blijf uit mn onderwerp. als je het zo interessant vind maak er dan zelf 1.. maar nee i.p.v dat te doen komen er allerlei gezeik... en daar sta ik niet op te wachten. en over ervaring? nee dat klopt niet. heb genoeg vrienden die niet moslim zijn. maar volgens mij weet je toch echt wel wat ik bedoel,  jij en de rest van die ***** komen hier niet om eerlijk en met respect te discussieren. het is het ene verwijt na de andere... ik ga toch ook niet bij een rechtse site aandacht lopen zoeken....

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:48
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.

Salaam.

alzukar zegt soms dingen die ik kan snappen en soms weer dingen die naar mij mening nergens op slaan.. maar ok dat is zijn mening, nu is mijn mening dat ik alleen geinteresseerd ben mbt deze onderwerp naar de moslims visie.. en kijk wat voor gezeik er allemaal uitkomt..  van dat je niet geinteresseerd bent in nederlanders etvc... het zelfde liedje

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:58
In eerste instantie geplaatst door prayer


bythe way ik�ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat
mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon.. �

ik dacht al, zo arrogant kan alleen een nederlander reageren
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 18:00

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door prayer


bythe way ik ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat
mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon..  

ik dacht al, zo arrogant kan alleen een nederlander reageren

soort kent soort

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.