Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  123 11>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:40

Haram, haram. Wie heeft dat woord bedacht? Hoe is het mogelijk dat wat men beweert dat verboden is, toch zo vertrouwd en veilig kan voelen?

Met die woorden stapte N. het restaurant binnen waar ik al geruime tijd op haar zat te wachten.Ze wierp haar donkere haren naar achteren en liet zich op een stoel tegenover me zakken. Ik keek naar de kringen onder haar ogen en besloot geen vragen te stellen.

"Ik ben op de vlucht" fluisterde ze. "Mijn zwakke hart verlangt naar iets waarnaar ik niet geacht word te verlangen. Mijn verstand en hart staan pal tegenover elkaar en ik ben niet in staat ze te verenigen. Daarom heb ik besloten ver weg van huis te gaan en daar om hulp en inzicht te smeken opdat ik de verleiding het hoofd kan bieden. Ik zal naar Mekka gaan. Daar zal ik tot Hem bidden en Hem vragen om zich over mijn probleem te buigen. Ik zal zeggen: "O, Allah ik ben een moslimvrouw die verliefd is geworden op een ongelovige. Al een half jaar vecht ik tegen dat gevoel, maar het wordt alleen maar sterker.

�, mijn Allah, u gaf me ogen om te zien, een hart om te voelen, en te kunnen liefhebben. Heb ik dan iets misdaan als ik mijn lief heb gezien en hem in mijn hart heb gesloten?" Ik weet als moslimvrouw dondersgoed dat ik niet op een ongelovige mag vallen. Angst en onderdrukking strijden sindsdien om voorrang in mijn hoofd. Ik word achtervolgd door schuldgevoel, dat elke nacht wanneer ik in een diepe slaap glijd, mijn keel dichtknijpt zodat ik bijna stik. En dat terwijl ik altijd om moeilijkheden te voorkomen en geroddel over mijn gedrag te vermijden dat meisje wilde zijn dat mijn vader wilde dat ik was.

"Tegen angst voor intolerante ouders en discriminerende geloofsgenoten helpt geen enkel gebed", viel ik haar in de rede.

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden. En ik moet zeggen dat me dat aardig gelukt is. Ach ja, wat moest je ook anders in zo'n situatie moeten doen dan je eigen verlangens onderdrukken, ze negeren alsof ze er niet zijn, ze..... Dat was de reden dat ik met neergeslagen blik door het leven ging, juist om zulke verleidingen te voorkomen. Regelmatig spreek ik mijn hart streng toe en zeg ik: jouw liefde is alleen voor een moslimman bestemd".

Uit de Volkskrant van zaterdag 18 februari. Wordt vervolgd.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:20

Stilte, terwijl de storm nog komt.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:36

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden.

Beste Peter Pan,

Deze citaat geeft aan waar de zwakte ligt. Immers je behoort niet te voldoen aan de verwachtingen van de mensheid, maar aan hetgeen wat De Schepper jou heeft opgedragen. Als ik dit verhaal op mezelf betrek, dan zeg ik het volgende:

Ik geef dolgraag gehoor aan de Woorden van de Schepper, niet zozeer uit angst, maar wel uit liefde.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:53
Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 19:46
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.



Kun je dit uitleggen?
Want ik vraag me af hoe je dit durft te zeggen.
Hoe kun jij als moslim zeggen dat een Moslima hoe ze ook trouwt geen reis naar Mekka hoeft te maken??
Waarschijnlijk weet jij het beter dan /Allah of zelfs Mohamed.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 02:45
In eerste instantie geplaatst door Imaan

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden.

Beste Peter Pan,

Deze citaat geeft aan waar de zwakte ligt. Immers je behoort niet te voldoen aan de verwachtingen van de mensheid, maar aan hetgeen wat De Schepper jou heeft opgedragen. Als ik dit verhaal op mezelf betrek, dan zeg ik het volgende:

Ik geef dolgraag gehoor aan de Woorden van de Schepper, niet zozeer uit angst, maar wel uit liefde.

 

Asalaam Aleikum zuster,

Je hebt helemaal gelijk...mensen vrezen eerder van wat de mensen van hun zullen denken dat dat ze de regels van ALLAH SWT opvolgen...

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.



Kun je dit uitleggen?
Want ik vraag me af hoe je dit durft te zeggen.
Hoe kun jij als moslim zeggen dat een Moslima hoe ze ook trouwt geen reis naar Mekka hoeft te maken??
Waarschijnlijk weet jij het beter dan /Allah of zelfs Mohamed.



Ik bedoelde eigenlijk dat ik het verhaal met een beetje fantasie kan aanvullen en dat zij daarin niet naar Mekka hoeft te gaan. Als ze wil kan ze naar Mekka gaan, maar niet in mijn verhaal en fantasie.

Het volgende staat er:

"�, mijn Allah, u gaf me ogen om te zien, een hart om te voelen, en te kunnen liefhebben. Heb ik dan iets misdaan als ik mijn lief heb gezien en hem in mijn hart heb gesloten?"

Deze vraag kan je direct benatwoorden, daar hoef je niet naar Mekka voor te gaan. Het is immers vastgesteld in de Koran: "En nadert geen ontucht, het is een verwerpelijkheid en slechte weg"

Verder lees ik:

Daarom heb ik besloten ver weg van huis te gaan en daar om hulp en inzicht te smeken opdat ik de verleiding het hoofd kan bieden.

Je hoeft ook niet naar mekka te gaan om te kunnen stoppen met zondigen. Als je wil stoppen met zondigen kun je Allah vragen om je te helpen en het gebed uit te voeren. Het is zo dat het dagelijks gebed de mens weerhoudt van verwerpelijkheden en ontucht.

Over het trouwen met een ongelovig  en de gevolgen daar van, ik heb daar geen kennis over.





Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:20

Assalamoe3leikoem en Hallo,

Wat verschikkelijk zeg dingen die haraam zijn, bijv wijn drinken,liegen,stelen,bedriegen,moorden enz wat verschikkelijk zeg dat dat haraam is.

Astagfirullah, dingen die haraam zijn zijn haraam verklaard omdat het niet goed voor je is..

Voor de geinteresseerden wat het trouwen met een niet-gelovige oftwel ongelovige hier een stuk van al-islaam.com

Moslim zuster die verliefd is op een Christen.

 
Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knie�n om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg ge�nteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:32

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Om te beginnen heeft dat niks met de Islaam te maken. Maar om als moslim, christen worden, dan moet je wel erg dom zijn !

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:37

Jouw probleem, jij ziet de dingen zoals jij ze wil zien niet wat de werkelijkheid is..

Iedereen is vrij om te kiezen wat hij /zij wil want la ikraha fie dien voor jouw vertaald als: er is geen dwang in geloof.

Als iemand moslim of moslima wil worden dat doen zij dat omdat ze ervan overtuigd zijn dat Allah de Schepper van de hemelen en de aarde is en omdat ze overtuigd zijn van de Qoraan.

Pochen dat de islam de meest snelst-groeiende godsdienst is, is geen pochen dat is een feit!

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:39

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:51

vervolg artikel volkskrant;

"Wees toch eerlijk naar jezelf". "Eerlijk"? Ach ja. je ziet mij nu zitten, op een dodelijke verliefd op een Hollandse ongelovige man. Dapper en onbevooroordeeld  heeft mijn eigenwijze hart zijn koers gevolgd. Dagdromend dwingt het mij hem te volgen. Dan kijk ik schuldbewust naar mijn ouders en de wakende ogen van mijn broers.(!!! let op de sociale druk) Verscheurd door verdriet  en verlangen naar een wereld die ik niet mag betreden (!!!!) sluit ik mezelf op in mijn kamer. Ik heb ervoor gevochten toestemming te krijgen om te leren, om te studeren, maar nu ben ik niet meer in staat om voor mijn geluk, voor mijn leven te vechten.( de vrouw, verkleint tot een non-individu) Ik ben het eenzame gevecht zat, en dat ook nog tegen de mensen waar ik het meest van houd.( dit noem ik onderdrukking van de vrouw) Wat is gelukkig zijn ten slotte? Ik ben blij en trots dat ik heb gestudeerd. Verder moet ik de rust in mijn hoofd hervinden. Daarom hoop ik dat ik over 3 weken, als ik uit Mekka terugkom, ik zo sterk in mijn schoenen sta dat ik mijn gevoelens kan beheersen zodat ik me onbezorgd en onbesproken bij mijn gemeenschap kan aansluiten. (het vrouwelijke geslacht wordt door mannen beheerd.)

"Ik ben onthutst. Die gemeenschap van jou heeft juist harde confrontatie nodig om hun onmenselijke mentaliteit bij te stellen. De moslimgemeenschap zal moeten inzien dat zij zich niet langer in de samenleving waarin zij leven afzijdig houden. Ik heb altijd de hoop gekoesterd dat vrouwen zoals jij, die hier geboren zijn, zouden eisen dat zij zelf hun partner kiezen. Veel moslimvrouwen willen het liefst in het geheim van 2 walletjes eten. Ze worden verliefd op een ongelovige man, en bedrijven zelfs de liefde met hem. Maar toch altijd weer dat verlangen om een goede dochter te zijn. Ik begrijp dat als geen ander. Zelf ben ik 16 jaar geleden op slag verliefd geworden op een ongelovige Hollandse man. Dat heeft mij een helse strijd  van 5 jaren opgeleverd.

"Om jou een schuldgevoel aan te praten zullen velen van hen tegen je preken. Je bent door vreemde, onreine handen aangeraakt en daarom loopt jouw familie nu krom van schaamte door het leven (het gaat niet om Allah, het gaat om eer- en schaamtegevoel) Je bent nu je glans kwijt. Je gezicht is mat en je ogen zijn vertroebeld. Roddelgrage vrouwen zullen dagelijks je moeder belagen en haar verwijten dat zij haar dochter niet in de hand heeft. (de tolerante islam???)

wordt vervolgd.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2006 om 22:00
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek

Daar heb je gelijk in. Het was inderdaad beter als het niet nodig was. Het stuk dat ik citeer is trouwens een gesprek tussen 2 moslima's.

Terug naar boven
anissa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:20
salaam, broeders en zusters

ik heb ook mijn meining in vind het niet kunnen waarom??? het is gewoon haram tenzij hij moslim wordt
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:39

Vandaar dat ik het woord intolerantie gebruik. En vergeet niet: "in het geloof is geen dwang".

Menig moslim heeft dit al naar voren gebracht. Dan klopt er iets niet.

 

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek

Daar heb je gelijk in. Het was inderdaad beter als het niet nodig was.

wat een geluk dan,dat we jou nog hebben om ons van kritiek te voorzien!

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:41
in het geloof is er inderdaad geen dwang,een bekeering moet om de juiste redenen gebeuren,niet als middel om iets anders te bereiken,anders vrees ik dat je alleen jezelf voor de gek houdt,want ALLAH weet wat er zich in de harten van alle mensen afspeeld,niets is verborgen voor HEM.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:47

En als mensen jouw redenatie volgen, dan heb ik er geen enkel probleem mee als mensen ervoor kiezen moslim worden.

Sterker, ik hoop dat ze heel gelukkig worden.

Maar zoals mijn verhaal al aangeeft, is er weldegelijk dwang.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En als mensen jouw redenatie volgen, dan heb ik er geen enkel probleem mee als mensen ervoor kiezen moslim worden.

Sterker, ik hoop dat ze heel gelukkig worden.

Maar zoals mijn verhaal al aangeeft, is er weldegelijk dwang.

Er is geen dwang in het geloof. Wil je niets met het geloof te maken hebben blijf er dan ver weg van. Wanneer jij te maken hebt met een moslima dan heb je automatisch te maken met het geloof, dus blijf ver weg van het geloof en de gelovigen. Zo makkelijk is het!!!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:36
Dus intolerantie en dwang. Duidelijk.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dus intolerantie en dwang. Duidelijk.

Nee niks intolerantie en dwang. Als een ongelovige niks te maken wilt hebben met de islam of welk geloof dan ook, blijf er dan verre weg van dan hoef je er ook niks mee te maken hebben. Zo simpel en makkelijk is het, maak het niet moeilijker dan het is.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:58

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top

 

ik wordt niet goed van jou kafir,.. met je onzin

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 10:21

Ik kan me voorstellen dat de door mij genoemde schone schijn en schijnheiligheid je niet bevalt.

Maar leg me eens uit waarom je mijn uitspraken onzin noemt.

Groet, PP

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 11:44

Trouwens vroeger mochten protestanten bijv niet met katholieken trouwen en andersom.

Hoe zit het dan met een nederlandse die niet met een marokkaan mag trouwen?

Heeft dat ook te maken met intolerantie en dwang? Nee,

Voorschriften zijn duidelijk dit is vanuit een religieus oogpunt.

Take it or leave it...

En ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn voor mensen die in zo'n situatie zitten maar ja wie ben ik om daarover te oordelen..

gayr inscha Allah..

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 13:06

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 14:25

Haraam blijft Haraam, maar god is de vergeefbare.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 03:40
Maar speel niet zelf voor God.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 03:54

vervolg Volkskrant artikel .

"Stoot haar af, sluit je deuren voor haar asl ze niet naar je wil luisteren. (geen dwang?) In de ogen van deze mensen ben je een losbandige vrouw die op een ongelovige blanke man viel.. Tegelijkertijd zul je op ongegeneerde wijze door mannelijke landgenoten benaderd worden voor seks. Want als een vrouw geen respect voor zichzelf heeft hebben weij ook geen respect voor haar. Natuurlijk is het pijnlijk als je moeder je verdrietig en je niet-begrijpend aankijkt en zegt: "Kind, je kiest tussen fout en goed, je kiest tussen geloven en niet-geloven, je kiest tussen je eigen waarden en normen en ietswat nooit van jou kan zijn, je kiest tussen loyaliteit aan je gemeenschap en je eigen eenzame en tenslotte eenzame weg, je kiest tussen hart en verstand."

"Hoe vreemd is het dat een moslimman WEL verliefd kan en mag worden en zelfs mag trouwen met een ongelovige vrouw terwijl dat voor een moslimvrouw verboden is? Dat heeft te maken met het feit, beweerd men, dat een moslimman de leider van het gezin is en sterk genoeg is om uiteindelijk zijn vrouw te bekeren. Voor hem is het toegestaan om te genieten, geleiefd te worden en als hij daar genoeg van heeft dat van zich af te stoten. Maar de moslimvrouw is en blijft een vrouw. Zij is niet bij  machte haar man tot een keuze te dwingen. (let op de woordkeuze van de schrijfster: dwingen!) Voor haar geldt dat romantiek en geloof absoluut niet samen kunnen gaan.

"Trouwens, wat denk jij in Mekka te kunnen vinden wat je nu al niet weet?"vroeg ik aan N. "Ik zoek genezing".

"Genezing? Maar je bent niet ziek. Je bent alleen verliefd en dat is niet haram. Dat is juist een teken dat je leeft. Wie kan liefhebben, leeft".

"Waarom bezorgt me dat dan zoveel pijn? Waarom ben ik dan zo bang dat ik nauwelijks kan ademen?"

"Omdat jij de confrontatie met je ouders, met je broers en met je gemeenschap uit de weg gaat."

wordt vervolgd.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:04
Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.