Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom kom jij op dit forum?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom kom jij op dit forum?
    Geplaatst op: 29 maart 2006 om 07:55
oookey ieder zijn zegje waarom hij het zo leuk vind om op dit forum te komen, niet elkaar aanvallen! alleen je zegje .. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 08:04
Acceptatie,discussie's houden,onderzoek doen,kennis delen,mening delen,tijdsvedrijf...
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 08:12

meer over de islam (de ware geloof) te leren.

met mijn MUSLIM broeders en zusters van gedachte te wisselen.

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 08:44
Assalaamaoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe.

* kennis opdoen
* kennis uitwisselen
* vragen stellen...

Met vriendelijke groeten Oegt y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Prayer

meer over de islam (de ware geloof) te leren.

met mijn MUSLIM broeders en zusters van gedachte te wisselen.

idem

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 15:09
om te leren wat moslims beweegt,
om hen het ware geloof te verkondigen
en om opruiers de pas af te snijden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:07
Kimmie, boeiende artikelen waar je onderschrift naar verwijst.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 16:25
Bewijs vinden voor mijn overtuiging dat elke grote religie precies dezelfde kern bevat die mensen de weg wijst naar- en houdt op de weg van goedheid. Dat daarbij niet zoiets bestaat als "patent- of alleenrecht", en dat het ook buiten de religie bestaat.
Verder zie ik hier ook weer zaken als starheid, dogma's, afwijzing. Dat zijn zaken die mij benauwen, het zijn de redenen waarom ik de religie, in de traditie waarvan ik werd opgevoed, heb verlaten met medeneming van een klein schriftje met aantekeningen. Zeg maar ��n A4-tje, het zit in mijn hoofd.
Een beetje lang en ingewikkeld, maar ik kan het niet korter verwoorden.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 maart 2006 om 21:28

Een A4tje is nog lang. Kan nog korter!

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 02:53
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Een A4tje is nog lang. Kan nog korter!




Kijk eens hier:
http:/www.youtube.com/watch?v=p7qb6brLIBs
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 03:16
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Een A4tje is nog lang. Kan nog korter!


 



Kijk eens hier:
http:/www.youtube.com/watch?v=p7qb6brLIBs
  prachtig om te zien.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 05:31

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamaoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe.

* kennis opdoen
* kennis uitwisselen
* vragen stellen...

Met vriendelijke groeten Oegt y. fi dien

Idem...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 10:46

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

om te leren wat moslims beweegt,
om hen het ware geloof te verkondigen
en om opruiers de pas af te snijden.
Jouw pogingen om het door jouw tot christendom bestempelde ware geloof op een lachwekkende manier aan de Moslims op te dringen maakt ons alleen maar sterker in het bewijs dat de Islam de enige echte ware religie is!!

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 12:01
Een van de weinige dingen die ik geloof is dat de "Prijs voor de Beste Religie" t.z.t. door de Schepper zal worden uitgereikt. Wie weet wat dat voor prijs zal zijn!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Een van de weinige dingen die ik geloof is dat de "Prijs voor de Beste Religie" t.z.t. door de Schepper zal worden uitgereikt. Wie weet wat dat voor prijs zal zijn!

Islam: is het geloof die Allah neergezonden heeft op Mohammed(vzmh) waarmee hij de religies be�indigd en vervolmaakt heeft, Zijn gunsten volledig gemaakt heeft voor Zijn dienaren en de islam als religie voor hen gekozen.

Hij accepteert geen andere religie anders dan de islam. Allah de Verhevene zegt: �Mohammed is niet de vader van ��n van jullie mannen, maar hij is de boodschapper van Allah en de laatste van de profeten. En Allah is Alwetend over alle zaken.� (Soerat Al Ah�zaab aya 40).

En Allah de Verhevene zegt: �Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb ik de islam voor jullie als godsdienst gekozen�� (Soerat Al maa-iedah, aayah 3).

En Allah de Verhevene zegt: �Voorwaar, de (enige) Godsdienst bij Allah is de islam en degenen die de Schrift gegeven was verschilden (hierover) nadat de kennis tot hen gekomen was niet over van mening dan door onderlinge jaloezie. En wie de Tekenen van Allah loochent: voorwaar, Allah is snel in de afrekening.� (Soerat Aalie-iemraan, aayah 19).

En Allah de Verhevene zegt: �En wie er een andere godsdienst dan de islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers.� (Soerat Aalie-iemraan, aayah 85).

Allah heeft voor de mensheid verplicht gesteld om in Allah te geloven en de islam als religie te nemen. Hij zei sprekend tegen Zijn boodschapper(vzmh): �Zeg: �O mensen, voorwaar, ik ben de boodschapper van Allah voor jullie allen. (Allah is) Degene van Wie het koninkrijk over de hemelen en de aarde behoort, geen god is er dan Hij. Hij doet leven en Hij doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de ongeletterde profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft, en volgt hem. Hopelijk zullen jullie Leiden volgen.� (Soerat Al A�raaf, aayah 158).

In de authentieke verzameling van Moesliem heeft Aboe Hoerayra (moge Allah tevreden met hem zijn) overgeleverd dat de boodschapper van Allah (vzmh) gezegd heeft: �Bij Degene die mijn ziel in Zijn handen heeft. Eenieder die van mij hoort uit deze volk, hetzij een jood of een christen. En hij sterft en gelooft niet in hetgeen waarmee ik neergezonden ben, voorwaar,  hij zal behoren tot de bewoners van het Hellevuur.�

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 12:21

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Een van de weinige dingen die ik geloof is dat de "Prijs voor de Beste Religie" t.z.t. door de Schepper zal worden uitgereikt. Wie weet wat dat voor prijs zal zijn!

Er zijn er een heleboel die naar de hoofdprijs dingen. Maar ja, wie het onderste uit de kan wil, ........

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:07
Rahil,
ergens zeggen jullie dat Islam ouder is dan 650 na Christus. Dat Islam al
uit de tijd van Abraham is. Dus alle Joden en alle Christenen die leefden in
overgave aan God deden Islam en waren dus Moslims.

Maar in jou post heb je het steeds over DE Islam en maak je het iets voor
een selectieve groep. Wat is nou de ware godsdienst; Islam of DE Islam?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:11
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

om te leren wat moslims
beweegt, om hen het ware geloof te verkondigen en om opruiers de
pas af te snijden.
Jouw pogingen�om het door jouw tot
christendom bestempelde ware geloof op een lachwekkende manier�aan
de Moslims op te dringen maakt ons alleen maar sterker in het bewijs dat
de Islam de enige echte ware religie is!!



welk bewijs??????? de terroristische aanslagen? de doodsbedreigingen aan
het adres van politici? het doden van Moslims die Christen worden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:15
Ware religie is te vinden in alle religies, zo lees ik in de Bijbel:

Jak�1,27
Voor God, de Vader, is alleen dit reine, zuivere
godsdienst: weduwen en wezen bijstaan in hun nood, en je in acht nemen
voor de wereld en onberispelijk blijven.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 15:42
Rahil,
Niet iedere ziel past in ��n bepaalde religie. De jouwe voelt zich thuis in het huis van de Islam. Als dat jou de vrede schenkt die je zocht dan is dat goed. Voor jou en daarmee ook voor mij. Als ik, op mijn manier, mijn vrede vind in het huis van de Schepper, dan is dat goed. Voor mij, en daarmee ook voor jou. En als we samen de vrede vinden en kunnen bewaren dan is d�t de prijs die de Schepper ons geeft. Omdat we ons best hebben gedaan in de Grote Les. Jij op jouw school. Ik op de mijne.

_______________________
NAAR DE HEL MET DE HEL!

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2006 om 16:32
en wat met HELLEvoetsluis en HELLENdoorn en Den HELder?

Sorry, mooie post Alzukar!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 18:45

In eerste instantie voor wat info en verrijking.

Nu basically alleen nog om af en toe te checken wat er aan eventueel antwoord op een draad is gepost. (en overige gelees en gepost - zoals nu ;) - zijn dan meer een resultaat van even blijven hangen :) )

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 00:32
Om moslim broeders en zusters te beschermen dat ze niet het dwaalspoor op komen/andere visie krijgen.. door kennis die ik bezit aan hun te overdragen. De mensen van de Nieuwe Wereld Orde waarschuwen voor een zware bestraffing.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
zonnetje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zonnetje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 04:08

hallo allen,

dit is mijn 1e berichtje in dit forum.

ik kom hier lezen en leren, en mettertijd misschien ook discussieren.

groeten

Terug naar boven
Oem-Hudayfa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oem-Hudayfa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 05:44

Assalamoe aleykoem wa rahmatullah,
Ik kom al best wel lang op de site, maar heb me sinds kort aangemeld.

-Ik kom hier om kennis op te doen
-Om mijn kennis door te geven Insha'Allah
-En de niet-moslims laten zien wat de Islam echt inhoudt, net als de andere broeders en zusters hier op het forum

Assalamoe aleykoem wa rahmatullah

Oh how I pray that on that day, We'll be with those to whom Allah will say: Peace be with you, I am pleased with you.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 06:03

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Rahil,
Niet iedere ziel past in ��n bepaalde religie. De jouwe voelt zich thuis in het huis van de Islam. Als dat jou de vrede schenkt die je zocht dan is dat goed. Voor jou en daarmee ook voor mij. Als ik, op mijn manier, mijn vrede vind in het huis van de Schepper, dan is dat goed. Voor mij, en daarmee ook voor jou. En als we samen de vrede vinden en kunnen bewaren dan is d�t de prijs die de Schepper ons geeft. Omdat we ons best hebben gedaan in de Grote Les. Jij op jouw school. Ik op de mijne.

_______________________
NAAR DE HEL MET DE HEL!

"Alleen diegenen zijn de gelovigen die geloof hebben in Allah en Zijn boodschapper en niet hebben getwijfeld en hebben gestreden met hun rijkdom en hun Levens voor de Zaak van Allah, zij zijn de waarheidslievenden." (Surah Al Hoedjoerat : Ayah 15).

Verder zegt Allah de verhevene in de Qor'aan:

"Voorwaar de enige godsdienst bij Allah is de Islam." (Surah Al Imran : Ayah 19).

"En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers." (Surah Al Imran : Ayah 85).

Allah de Verhevene zegt in de Qor-aan:

"Fa'lem annahoe la ilaha illa llaah"; "Weet dat er geen god is dan Allah." (Surah Mohammed : Ayah 19).

Er is overgeleverd op gezag van 'Oethmaan (moge Allah tevreden over hem zijn) dat de boodschapper van Allah Sallalahu 'alaihi wasalam zei:

"Diegene die sterft en er zich (volledig) bewust van is dat er geen God is dan Allah, betreedt het Paradijs." (Moeslim).

"en sterft niet anders dan als moslims." (Surah Aal Imran: Ayah 102).

"Dit zijn door Allah de vastgestelde bepalingen en hij die Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt: Hij (Allah) zal hem het Paradijs binnenleiden, waar onder door de rivieren stromen. Zij zijn eeuwig levenden daarin. En dat is de geweldige overwinning."(Surah An-nisaa-e : Ayah 13).

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 07:02

 Beste Alzukar,

Met mijn vorige post wil ik je alleen even laten zien wat de Schepper er Zelf over zegt.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 07:22

De reden waarom ik hier voor het eerst kwam is als volgt. Een vriendin van mij is een moslima en zij stuurde doorstuurmails over verhalen van dat "ware" geloof. Aangezien ik het waarheidsgehalte erg betwijfelde zocht ik naar de text op google en kwam uiteindelijk op islaam.nl terecht.

Ik kwam hier veel vooroordelen, lachwekkende en trieste "waarheden" tegen dat ik besloot lid te worden om een andere kant van de maatschappij toe te lichten. Ik was op dat moment niet zo heel veel actief meer op fora. (Terdiscussie.nl, werd overspoeld door een paar mensen die ongelovelijk veel bleven posten.) Een studiegenoot en vriend van mij besloot nadat ik de website had laten zien wel om te gaan posten en hij trok mij daarin mee.

In de discussies waarin vaak mijn mening niet telde (was er wel sprake van discussie?) ben ik samen met Remco, Kimmie en Happylady3113 tegengekomen. Zij zijn de latere link met de forumsite http://www.kritische-kwesties.nl/forum waar al snel zou blijken dat een gelijke discussie moeilijk te beheren is. Afgezien van paradoxen en enkelvoudige nietonderbouwde antwoorden is geloof altijd een lastig onderwerp. Ik ben bijvoorbeeld meerdere malen op meerdere fora beschuldigd voor zowel moslimvriend als moslimhater.

De discussies op deze websites leiden mij te vaak tot bitterheid wat zich vertaald in sarcasme. Een gemiddelde niet-moslim heeft niet zoveel met de koran of de islam, maar wel met de mensen uit de islaam zelf. Ik denk dat de discussie dan ook niet koraninhoudelijk zal moeten worden gevoerd, maar bijvoorbeeld meer over een constructieve verstandhouding tussen moslims en niet-moslims. Moslims mogen in mijn ogen daarvoor meer respect tonen aangezien hun plek in de maatschappij erg ter discussie staat. Daarmee bedoel ik niet dat ze vol met haat zitten jegens niet moslims, maar wel dat ze expres afstand proberen te creeeren waardoor de kloof tussen moslims en niet-moslims en daarmee ook de argwaan alleen maar groter wordt. Het aantal niet-moslims op deze forumsite bestaat uit een aantal jongens en meisjes die een vrij brede kijk op de wereld hebben en daar mag de gemiddelde persoon op dit forum wel meer respect voor hebben dan dat nu vaak blijkt!

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 12:46
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste aadtos,

"deze forumsite bestaat uit een aantal jongens en meisjes die een vrij brede kijk op de wereld hebben en daar mag de gemiddelde persoon op dit forum wel meer respect voor hebben dan dat nu vaak blijkt"

En omgekeerd ook �h... de niet-moslims dienen ook respect te hebben tegen over de moslims op dit forum.

Als we zo tot een compromis komen zal het leuk worden op dit forum voor zowel de moslims als de niet-moslims

Met vriendelijke groeten.
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 april 2006 om 07:12

jammer dat jouw geloofsgenoten vaak anders denken over dat soort zaken. ze zijn zeer stug en te bang om ook maar proberen in te leven in iemand anders' zaken.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.