Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe tape alJazeerah

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe tape alJazeerah
    Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:16
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Nee dat vind ik idd niet.... Maar veklaar jij dan maar eens waarom er dwaalversen zijn in de Koran,waar de dwaalende moslims over zullen struikelen.Want het zijn de moslims die de Koran lezen toch.... Of vind je van niet?

 

Blijkbaar zijn moslims niet de enige die de Koran lezen, anders zou jij (en anderen niet-moslims met jou) geen verzen uit de Koran aanhalen, toch?



Groetjes,


Marocaantje

Hahaha......  ja dat zou je wel graag willen he',dat je het ff zo gemakkelijk van je af kan schuiven. Veklaar jij het verschil dan maar,waarom er moslims zijn die het geweld van Bin Laden veroordelen en jullie hier.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:26

 

Of zijn alle Spaanse Islamieten dwaalende,behalve jullie hier?

 

Voor zover ik het weet heb ik het nog niet gehad over dwalende personen? Dus hoe kom je bij Spaanse Islamieten? Voor mij is een moslim een moslim, ongeacht nationaliteit, geslacht etc. Ik snap trouwens niet waarom je van het onderwerp afdwaalt.

 

Hahaha......  ja dat zou je wel graag willen he',dat je het ff zo gemakkelijk van je af kan schuiven.

 

Ik probeer nergens onderuit te komen. Anders zou ik in eerste instantie niet eens op je reageren.

 

Veklaar jij het verschil dan maar,waarom er moslims zijn die het geweld van Bin Laden veroordelen en jullie hier.

 

Hoe zou ik kunnen verklaren waarom anderen het geweld van Ousama Bin Laden goedkeuren? Ik weet toch niet wat zij daarvan vinden en waarom zij het goedkeuren, als dat wel het geval is. Ik kan niet namens anderen praten. Ik ben geen woordvoerdster namens de overige moslims hier op het forum. Tenzij ik daartoe ben aangesteld? Want dan weet jij meer dan ik.

 

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen zich hier in kunnen vinden. Ik neem aan iedereen het erg zal vinden als je familie onrecht wordt aangedaan. Of niet? Soms is geweld de oplossing voor vrede. Dit wil niet zeggen dat ik alles goedkeur van Ousama Bin Laden. Het is al heel wat dat er tenminste iemand is opgestaan om ertegen in te gaan. (Tegen het geweld van het westen.) Actie Reactie.

 

Met vriendelijke groeten!

 


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Of zijn alle Spaanse Islamieten dwaalende,behalve jullie hier?

 

Voor zover ik het weet heb ik het nog niet gehad over dwalende personen? Dus hoe kom je bij Spaanse Islamieten? Voor mij is een moslim een moslim, ongeacht nationaliteit, geslacht etc. Ik snap trouwens niet waarom je van het onderwerp afdwaalt.

 

Hahaha......  ja dat zou je wel graag willen he',dat je het ff zo gemakkelijk van je af kan schuiven.

 

Ik probeer nergens onderuit te komen. Anders zou ik in eerste instantie niet eens op je reageren.

 

Veklaar jij het verschil dan maar,waarom er moslims zijn die het geweld van Bin Laden veroordelen en jullie hier.

 

Hoe zou ik kunnen verklaren waarom anderen het geweld van Ousama Bin Laden goedkeuren? Ik weet toch niet wat zij daarvan vinden en waarom zij het goedkeuren, als dat wel het geval is. Ik kan niet namens anderen praten. Ik ben geen woordvoerdster namens de overige moslims hier op het forum. Tenzij ik daartoe ben aangesteld? Want dan weet jij meer dan ik.

 

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen zich hier in kunnen vinden. Ik neem aan iedereen het erg zal vinden als je familie onrecht wordt aangedaan. Of niet? Soms is geweld de oplossing voor vrede. Dit wil niet zeggen dat ik alles goedkeur van Ousama Bin Laden. Het is al heel wat dat er tenminste iemand is opgestaan om ertegen in te gaan. (Tegen het geweld van het westen.) Actie Reactie.

 

Met vriendelijke groeten!

 


Marocaantje

Spaanse Islamiten veroordeelde de aanslagen is Spanje op de Spaanse bevolking.En prezen het Spaanse volk het geweld niet te laten escaleren.Bovengenoemde reactie's van moslims alhier,staan in schril contrast met de gedachtegang van die Spaanse moslims.Deze uitspraaken komen van vroome moslims.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:51

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet?

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Ga je gang en leg ze me uit.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:54

 

Spaanse Islamiten veroordeelde de aanslagen is Spanje op de Spaanse bevolking.En prezen het Spaanse volk het geweld niet te laten escaleren.Bovengenoemde reactie's van moslims alhier,staan in schril contrast met de gedachtegang van die Spaanse moslims.Deze uitspraaken komen van vroome moslims.

 

Mensen zouden natuurlijk gereageerd kunnen hebben vanuit hun emotie en misschien wel niet vanuit de regels. Je kunt niet verwachten dat iedereen het altijd met elkaar eens is. Als geleerden het soms niet eens met elkaar zijn, dan kun je moeilijk verwachten dat moslims onderling het altijd met elkaar eens kunnen zijn. Net zomin jij het met anderen ook weleens oneens kan zijn.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Spaanse Islamiten veroordeelde de aanslagen is Spanje op de Spaanse bevolking.En prezen het Spaanse volk het geweld niet te laten escaleren.Bovengenoemde reactie's van moslims alhier,staan in schril contrast met de gedachtegang van die Spaanse moslims.Deze uitspraaken komen van vroome moslims.

 

Mensen zouden natuurlijk gereageerd kunnen hebben vanuit hun emotie en misschien wel niet vanuit de regels. Je kunt niet verwachten dat iedereen het altijd met elkaar eens is. Als geleerden het soms niet eens met elkaar zijn, dan kun je moeilijk verwachten dat moslims onderling het altijd met elkaar eens kunnen zijn. Net zomin jij het met anderen ook weleens oneens kan zijn.

 

Groetjes,


Marocaantje

Met andere woorden je bedoeld dat de Spaanse moslims inpulsief reageerde zonder er goed over nagedacht te hebben? Je maakt een grapje hoop ik.....
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 12:58

 

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Ga je gang en leg ze me uit.

 


 

Ik ben niet bevoegd om jou deze verzen nader uit te leggen. Toch bedankt voor je compliment.

 

Als je daadwerkelijk de betekenis zou willen weten, raad ik je aan om uitleg van Ibn Kathir te gaan lezen.


 

Groetjes,



Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:02
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Ga je gang en leg ze me uit.

 


 

Ik ben niet bevoegd om jou deze verzen nader uit te leggen. Toch bedankt voor je compliment.

 

Als je daadwerkelijk de betekenis zou willen weten, raad ik je aan om uitleg van Ibn Kathir te gaan lezen.


 

Groetjes,



Marocaantje

De betekenis is duidelijk te lezen..... Men slaat goede raad in de wind.Tenzij je zegt dat de raad van Mohammed,geen goede raad was.En zijn raad was.... Dood geen onschuldigen en onschuldigen worden er gedood. 
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:03

 

Met andere woorden je bedoeld dat de Spaanse moslims inpulsief reageerde zonder er goed over nagedacht te hebben? Je maakt een grapje hoop ik.....  

 

Ik bedoelde het eigenlijk eerder andersom. Dit laat maar weer eens zien hoe jouw gedachtegang in elkaar zit!


Zoals ik al zei, we kunnen het niet altijd met elkaar eens zijn. Ik beweer niet dat de Spanjaarden fout zitten en ik beweer ook niet dat de leden fout zitten. Mensen kunnen nou eenmaal bepaalde een andere kijk hebben op bepaalde dingen. Wat niet gelijk wil zeggen dat dat per definitie fout zou moeten zijn.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:04
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Met andere woorden je bedoeld dat de Spaanse moslims inpulsief reageerde zonder er goed over nagedacht te hebben? Je maakt een grapje hoop ik.....  

 

Ik bedoelde het eigenlijk eerder andersom. Dit laat maar weer eens zien hoe jouw gedachtegang in elkaar zit!


Zoals ik al zei, we kunnen het niet altijd met elkaar eens zijn. Ik beweer niet dat de Spanjaarden fout zitten en ik beweer ook niet dat de leden fout zitten. Mensen kunnen nou eenmaal bepaalde een andere kijk hebben op bepaalde dingen. Wat niet gelijk wil zeggen dat dat per definitie fout zou moeten zijn.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

 

Wat nou andersom!!! Het waren de Islamieten die gereageerd hadden!!! Niks andersom! Het bewijst idd hoe je denkt!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:06

 

De betekenis is duidelijk te lezen..... Men slaat goede raad in de wind.Tenzij je zegt dat de raad van Mohammed,geen goede raad was.En zijn raad was.... Dood geen onschuldigen en onschuldigen worden er gedood. 

 

Was jij niet degene die dit nog pas geleden had gezegd?

 

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me... 

 


 

Zozo, jij verandert al wel weer snel van mening. Indrukwekkend zou ik haast zeggen!

 

Wat nou andersom!!! Het waren de Islamieten die gereageerd hadden!!! Niks andersom! Het bewijst idd hoe je denkt!

Nogmaals: Ik had het over de leden HIER op het forum, dat zij misschien vanuit hun emotie zouden hebben gereageerd. Ik zeg niet dat het zo is maar dat het best mogelijk zou kunnen zijn. Dus ik had het niet over de Spanjaarden!!!! En ik had het by the way over jouw manier van denken, niet over mijn manier van denken.


 

 

Groetjes,

 

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:15

Terrorisme in naam van religie of terrorisme in naam van regeringen, ik geloof niet in terrorisme (inclusief de staatsterreur door Amerika, Engeland en Isra�l), maar ik geloof ook niet in  (Spaanse) imams die fatwas ondertekenden. Ze verontschuldigen zich voor zaken die totaal onnodig zijn. Ik wenste dat imam Bush, imam Blair en imam Balkenende de Spaanse imams een keertje zouden volgen bij het geven van fatwas. Zodat zij eens een keer het slachten van onschuldige levens in Afghanistan en Irak afkeuren. Het is hoog tijd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet?

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Ga je gang en leg ze me uit.

Ruud, vers 11 slaat eerder op Bush en andere kruisvaarders die hun militairen op "vredesmissies" sturen dan op Osama Bin Laden want het is Bush die constant roept dat hij desnoods met grof geweld vrede en democratie komt brengen. (if you are not with us...you're against us) Zelfs nederland kan je daaronder scharen aangezien ze militairen op een "vredesmissie" sturen met tanks en apache-helicopters naar Uruzgan. Vers 14 doet mij meteen denken aan de leiders van de Islamitische landen waaronder perverse musharraf van Pakistan.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:37
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

De betekenis is duidelijk te lezen..... Men slaat goede raad in de wind.Tenzij je zegt dat de raad van Mohammed,geen goede raad was.En zijn raad was.... Dood geen onschuldigen en onschuldigen worden er gedood. 

 

Was jij niet degene die dit nog pas geleden had gezegd?

 

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me... 

 


 

Zozo, jij verandert al wel weer snel van mening. Indrukwekkend zou ik haast zeggen!

 

Wat nou andersom!!! Het waren de Islamieten die gereageerd hadden!!! Niks andersom! Het bewijst idd hoe je denkt!

Nogmaals: Ik had het over de leden HIER op het forum, dat zij misschien vanuit hun emotie zouden hebben gereageerd. Ik zeg niet dat het zo is maar dat het best mogelijk zou kunnen zijn. Dus ik had het niet over de Spanjaarden!!!! En ik had het by the way over jouw manier van denken, niet over mijn manier van denken.


 

 

Groetjes,

 

Marocaantje

 

Je reageerd op het stuk van de reactie van de Spaanse Islamieten,plaats je reactie dan bij de mensen die facistisch denken joh.Maar blijkbaar kennen bepaalde moslims geen facistische gedachtengang,gelukkig is er ook nog de Koran.Leg het ze zelf maar uit dan.  
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:43

 

Je reageerd op het stuk van de reactie van de Spaanse Islamieten,plaats je reactie dan bij de mensen die facistisch denken joh.

Ik plaats mijn reacties waar ik ze plaatsen wil. Dat even voor de goede orde. Voor de rest ben ik het met je eens:

gelukkig is er ook nog de Koran

Ben blij dat jij dit ook bent in gaan zien.

 

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Vandaar dat jij met verzen aankomt zetten uit de Koran terwijl jij de diepere betekenissen er niet eens van weet?

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Ga je gang en leg ze me uit.

Ruud, vers 11 slaat eerder op Bush en andere kruisvaarders die hun militairen op "vredesmissies" sturen dan op Osama Bin Laden want het is Bush die constant roept dat hij desnoods met grof geweld vrede en democratie komt brengen. (if you are not with us...you're against us) Zelfs nederland kan je daaronder scharen aangezien ze militairen op een "vredesmissie" sturen met tanks en apache-helicopters naar Uruzgan. Vers 14 doet mij meteen denken aan de leiders van de Islamitische landen waaronder perverse musharraf van Pakistan.
Mjaaa.... En Bin laden komt geen vrede stichten toch..... En hij richt ook geen onheil aan...... En er zullen vast geen moslims zijn geweest die hem hebben gevraagd er mee op te houden........ En beleef het geloof zoals wij dat doen "Vredeliefend zonder geweld"

Dat is Bin Laden toch..... "Een vrede stichter"

Deze moslims slaan de woorden van vredelievende moslims in de wind.....

Omdat ze denken dat geweldloosverzet geen oplossing biedt.

Wat ik in iedergeval zie.... Is dat het geweld is toegenomen ipv afgenomen.En dat lag niet alleen aan de Amerikanen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Je reageerd op het stuk van de reactie van de Spaanse Islamieten,plaats je reactie dan bij de mensen die facistisch denken joh.

Ik plaats mijn reacties waar ik ze plaatsen wil. Dat even voor de goede orde. Voor de rest ben ik het met je eens:

gelukkig is er ook nog de Koran

Ben blij dat jij dit ook bent in gaan zien.

 

Groetjes,

Marocaantje

Plaats ze dan voor de goede orde op de goede plaats.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:58

 

Plaats ze dan voor de goede orde op de goede plaats.  

 

Alles was en is al geplaatst waar ze thuishoren. Ik kon ook niet van tevoren weten dat ik met jou rekening moest houden omdat jij bepaalde dingen nog door elkaar houdt.

 

Ik ben de beroerst niet, dus als je het even voor de volgende keer van te voren wilt doorgeven, dan hou ik wel rekening met jou.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 15:08

Dat me mij nog vraagd om met bewijs te komen dat onschuldigen gedood worden door Bin Laden.Nee... Dan worden de zaken niet door elkaar gegooid.Maar hij gaat zijn gang maar.Er zullen nog heel wat meer bommen vallen op onschuldigen.Hij vergist zich in de hardheid van het westen en het onvolmaakt zijn er van.Dus verwacht geen verandering van die kant.

Hij onderschat zijn tegenstander ten koste van duizenden moslims duizenden. 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 15:15

 

Dat me mij nog vraagd om met bewijs te komen dat onschuldigen gedood worden door Bin Laden.Nee... Dan worden de zaken niet door elkaar gegooid.

 

Ik weet niet waar jij je zo druk om loopt te maken. Bin Laden is nu eenmaal voor sommigen een vrijheids strijder. Dat kan ik me goed voorstellen en ik kan me daarin best wel vinden Het doden van onschuldigen is natuurlijk onacceptabel maar dat wil niet zeggen dat wij geen recht hebben op zelfverdediging. Wees blij dat er iemand opstaat! Gek genoeg worden dit er steeds meer. Ik denk dat we eindelijk de tijdperk naderen dat mensen bewuster gaan nadenken en bewuster gaan handelen.

 

In de zin van de ze niet meer over zich heen laten lopen. Wat denk je nou? Dat wij moslims geen gevoelens zouden kunnen hebben? Natuurlijk zijn bepaalde dingen niet toegestaan in de Islaam. Maar moslims staat niet gelijk aan de Islaam. Dat is iets wat je apart moet weten te houden. Wij zijn allen mensen. Zoals we allen weten maken mensen nu eenmaal fouten. Dus het hoeft niet perse iets te zijn van de Islaam. Er hoeft niet altijd een connectie gelegd te worden. �Toevallig� ben je moslim ja. Wil dat dan per definitie zeggen dat jouw geloof dat voorschrijft? Of dat je het in de naam van jouw geloof doet?

 

Stel ik ben een rechter, wil dit dan gelijk zeggen dat al mijn oordelen die ik vel uit de naam van de Islaam gedaan worden? Ik dacht het niet. Het word eens tijd dat je niet steeds altijd alles gaat zitten vergelijken wat niet te vergelijken valt.

Niet alles is wat het lijkt!

Hij vergist zich in de hardheid van het westen en het onvolmaakt zijn er van.

 

Het westen vergist zich. Niet andersom. Dat bepaalde dingen niet worden gedaan wil nog niet zeggen dat bepaalde dingen niet gedaan KUNNEN worden.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Dat me mij nog vraagd om met bewijs te komen dat onschuldigen gedood worden door Bin Laden.Nee... Dan worden de zaken niet door elkaar gegooid.

 

Ik weet niet waar jij je zo druk om loopt te maken. Bin Laden is nu eenmaal voor sommigen een vrijheids strijder. Dat kan ik me goed voorstellen en ik kan me daarin best wel vinden Het doden van onschuldigen is natuurlijk onacceptabel maar dat wil niet zeggen dat wij geen recht hebben op zelfverdediging.(Owww... Maar dat had ik niet gezegd in al die stukken hierboven..Waar het mij al die tijd om gegaan heeft,is het feit dat hij opzettelijk burgerdoelen treffen rechtvaardig vind.En zegt dat al deze mensen schuld dragen aan de regering die gekozen werd.Wat dus puure onzin is.)Wees blij dat er iemand opstaat! Gek genoeg worden dit er steeds meer. Ik denk dat we eindelijk de tijdperk naderen dat mensen bewuster gaan nadenken en bewuster gaan handelen.

 

In de zin van de ze niet meer over zich heen laten lopen. Wat denk je nou? Dat wij moslims geen gevoelens zouden kunnen hebben? Natuurlijk zijn bepaalde dingen niet toegestaan in de Islaam. Maar moslims staat niet gelijk aan de Islaam. Dat is iets wat je apart moet weten te houden. Wij zijn allen mensen. Zoals we allen weten maken mensen nu eenmaal fouten. Dus het hoeft niet perse iets te zijn van de Islaam. Er hoeft niet altijd een connectie gelegd te worden. �Toevallig� ben je moslim ja. Wil dat dan per definitie zeggen dat jouw geloof dat voorschrijft? Of dat je het in de naam van jouw geloof doet?

 

Stel ik ben een rechter, wil dit dan gelijk zeggen dat al mijn oordelen die ik vel uit de naam van de Islaam gedaan worden? Ik dacht het niet. Het word eens tijd dat je niet steeds altijd alles gaat zitten vergelijken wat niet te vergelijken valt.

Niet alles is wat het lijkt!

Hij vergist zich in de hardheid van het westen en het onvolmaakt zijn er van.

 

Het westen vergist zich. Niet andersom. Dat bepaalde dingen niet worden gedaan wil nog niet zeggen dat bepaalde dingen niet gedaan KUNNEN worden.

 

Groetjes,


Marocaantje

Kijk..... En daar vergis je je dus.... Wie zegt dat ze dat willen of gaan doen? Van af het uitroepen van de staat Israel tot nu toe is er niets,maar dan ook niets veranderd.En ook Bin Laden veranderd dat niet.En ook Iran zal het niet kunnen veranderen.

Veel heeft te maken met het feit dat iedere partij denkt dat hij gelijk heeft.

Tot de dag van vandaag,is er geen rust in het middenoosten en geweld door welke kant dan ook zal er geen verandering in brengen. 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Maar het terugslaan,was niet zijn weg........
Besnijdenis was ook zijn weg en het niet eten van varkensvlees ook...ken bijna geen enkele christen die zich daaraan houdt. Als je zoveel van Jezus(vrede zij met hem) houdt dan doe je je uiterste best om hem te volgen in alles wat hij deed.

Rahil, dan kan je beter een bekeerde Jood gaan worden - de rabbijnen kunnen je de regels uit de wet van Mozes allemaal uitleggen en waarschijnlijk veel beter dan ik, zij dragen ook baarden, lopen in gewaden en bidden een aantal keer per dag, besnijden zich en eten geen varkensvlees en dat doen ze duizenden jaren voordat Mohammed op aarde kwam kijken.

Maar wat de meeste rabbijnen je ws niet kunnen vertellen is dat die wet (en de profeten) wijzen naar Jezus. De meeste rabbijnen geloven immers (nog) niet in Jezus, maar vinden hem een pure godlasteraar, net als de meeste moslims overigens. Jezus heeft zelf gezegd dat hij degene is die de wet en de profeten vervult. (Matte�s 5)

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 17:11
In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Heel goed opgemerkt. Het doel van Jihad is nooit geweest om de Amerikanen te vernietigen of om ze te vernederen. Dat is misschien wel een bijkomstigheid, maar geen hoofddoel. De fascistische propagandamachine zal ons dat wel voorschotelen. Voornaamste doel van de JIHAD is om een gunstige omgeving te cre�ren waar mensen op hun gemak kunnen leven volgens de regels van de Islam zonder lastig gevallen te worden. Dus zonder bemoeienissen van buitenlandse machten, zonder koloniale bezettingen en zonder poppenkast regimes.

 

Na de domme invasies van het westen in Irak en Afghanistan na 11 september is het masker van de democratie gevallen en is de dubbele moraal en huichelarij van de democratie aan het licht gekomen. Ook de zogenaamd democratische mensenrechten en vrijheden lijken nu luchtbellen te zijn.

Moslims zijn na Irak, Afghanistan, Palestina, Denemarken enz. politiek bewuster geworden van de realiteit, bewuster dan de Europese en Amerikaanse massa�s. Moslims beseffen dat zij de volgende Palestijnen kunnen worden.

De bezettingen van Afghanistan, Irak en de westerse steun aan mensen als Musharaf, Karimov en de Egyptische Mubarak, bevestigen dat moslims succesvoller zullen leven onder de Leiding van de Koran.

De tijd van blindelinge vertrouwen in corrupte ideologie�n, zoals socialisme, communisme en nu democratie is voorbij. Het menselijke ras zal nooit het toppunt van zijn bestaan kunnen beleven onder dit soort ongeschikte systemen.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 18:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Heel goed opgemerkt. Het doel van Jihad is nooit geweest om de Amerikanen te vernietigen of om ze te vernederen. Dat is misschien wel een bijkomstigheid, maar geen hoofddoel. De fascistische propagandamachine zal ons dat wel voorschotelen. Voornaamste doel van de JIHAD is om een gunstige omgeving te cre�ren waar mensen op hun gemak kunnen leven volgens de regels van de Islam zonder lastig gevallen te worden. Dus zonder bemoeienissen van buitenlandse machten, zonder koloniale bezettingen en zonder poppenkast regimes.

 

Na de domme invasies van het westen in Irak en Afghanistan na 11 september is het masker van de democratie gevallen en is de dubbele moraal en huichelarij van de democratie aan het licht gekomen. Ook de zogenaamd democratische mensenrechten en vrijheden lijken nu luchtbellen te zijn.

Moslims zijn na Irak, Afghanistan, Palestina, Denemarken enz. politiek bewuster geworden van de realiteit, bewuster dan de Europese en Amerikaanse massa�s. Moslims beseffen dat zij de volgende Palestijnen kunnen worden.

De bezettingen van Afghanistan, Irak en de westerse steun aan mensen als Musharaf, Karimov en de Egyptische Mubarak, bevestigen dat moslims succesvoller zullen leven onder de Leiding van de Koran.

De tijd van blindelinge vertrouwen in corrupte ideologie�n, zoals socialisme, communisme en nu democratie is voorbij. Het menselijke ras zal nooit het toppunt van zijn bestaan kunnen beleven onder dit soort ongeschikte systemen.

 

Wees blij dat je het facisme nooit in werking hebt gezien.Voor elke doode amerikaan,waren er dan 50 tot 100 moslims tegen de muur gezet.Je weet uberhaubt niet waar je het over hebt.

Jeugdjaren
Jannetje Johanna Schaft werd op 16 september 1920 in Haarlem geboren. Zij was de tweede dochter van Pieter Schaft en Aafje Talea Vrijer. Haar vijf jaar oudere zusje Annie, die in 1915 was geboren, overleed in 1927 aan difterie. Jo, zoals haar roepnaam was, groeide normaal op in het kleine socialistische gezin, waarvan haar vader leraar was op de Rijks Kweekschool en in het landelijk hoofdbestuur van de socialistisch getinte Bond van Nederlandse Onderwijzers zat.

Jo ging als klein meisje naar de Tetterodeschool in Haarlem. Ze was een uitstekende leerling, die wat teruggetrokken leefde en eigenlijk weinig contact had met haar klasgenootjes, maar ook regelmatig werd gepest vanwege haar rode haar en haar sproetjes. Na de lagere school te hebben doorlopen ging Jo in 1932 naar de HBS-B op het Santpoorterplein, vlakbij haar ouderlijk huis. Hoewel ze ook hier wat teruggetrokken leefde, had ze het toch prima naar haar zin, wat zich uitte in goede resultaten. Haar medestudenten vonden haar echter een tutje, ze was altijd wat stijfjes gekleed, en volgens Miep Merkuur, een schoolvriendin van Jo, �droeg ze vaak een vest als het heel warm was, omdat haar ouders bang waren dat ze kou zou vatten�.

Ook het gezin Schaft leefde thuis vrij ge�soleerd. Jo�s moeder kwam uit een fel socialistisch predikantengezin en haar vader was een actief lid van de Sociaal Democratische Arbeiders Partij (SDAP). Zodoende groeide Jo op met sociaal-democratische idee�n, met name op het gebied van rechtvaardigheid en gelijkheid.

In 1938 legde Jo het staatsexamen af, waarbij ze hele goede cijfers haalde voor Duits, Frans, Nederlands, Engels, geschiedenis en plant- en dierkunde. Hoewel ze in eerste instantie altijd lerares wilde worden, besloot ze in 1938 echter om toch rechten te gaan studeren aan de Universiteit van Amsterdam. Om hiervoor te worden toegelaten moest ze eerst een staatsexamen Grieks en Latijn doen, waar ze overigens met vlag en wimpel voor slaagde.

Op de Universiteit van Amsterdam specialiseerde ze zich in Volkenrecht, en later wilde ze niets liever dan naar Gen�ve gaan om daar de Volkenbond nieuw leven in te blazen. In Amsterdam werd ze lid van de Amsterdamse Vrouwelijke Studentenvereniging (AVSV), en al snel was er van een ge�soleerd bestaan geen sprake meer. Binnen deze vereniging richtte ze met een aantal vriendinnen een nieuw dispuut op met als naam �Gemma� (Gemmare e minoribus appentinus = uit de kleine dingen streven wij naar het grote), en van studeren kwam in die tijd dan ook niet veel meer.

De oorlogs- en verzetsjaren
In mei 1940 brak in Nederland de oorlog uit, maar voor iedereen ging al vrij snel weer het dagelijkse leven gewoon door. Ook voor Jo, en op 1 juli in datzelfde jaar slaagde ze voor haar kandidaatsexamen en ging vervolgens met haar vriendinnen, Nellie Luyting en Annie van Calsum, in de Michelangelostraat 59 in Amsterdam-Zuid samenwonen.

Ondertussen groeide Jo�s woede tegen de Duitse bezetters en ze deed er toen ook al van alles aan om, hoewel op kleine schaal, de onderdrukten te helpen en zich af te zetten tegen de bezetter. Zo stal ze, toen de gele ster voor joden verplicht werd gesteld, al regelmatig persoonsbewijzen van niet-Joodse vrouwen en stuurde ze regelmatig pakjes naar Westerbork en andere kampen. Maar ook haar eigen leven veranderde ingrijpend toen de Duitsers in 1943 van alle studerenden een loyaliteitsverklaring eisten. Net als tachtig procent van alle studenten, weigerde ook Jo deze verklaring te ondertekenen. Omdat hierdoor het universitaire leven stil lag, besloot Jo terug te keren naar het ouderlijk huis in Haarlem. Ook haar twee joodse vriendinnen en studiegenotes, Philine Polak en Sonja Frenk, gingen met haar mee in de hoop dat haar ouders de twee onderdak en een schuiladres konden verschaffen.

Op 29 april 1943 werd er door de Duitse bezetter een bevel uitgevaardigd dat alle leden van het voormalige Nederlandse leger zich moesten melden om in Duitsland te gaan werken, en de RVV (Raad van Verzet) riep naar aanleiding hiervan op tot een algemene staking. Jo wilde haar steentje hieraan bijdragen, en via via kwam zij uiteindelijk in contact met de Haarlemse RVV. Al vrij snel had deze RVV door dat Jo te vertrouwen was en de eerste opdracht werd aan haar toevertrouwd. Deze hield in om samen met verzetsman Cor Rusman een medewerker van de Sicherheitsdienst (SD) neer te schieten. Later bleek dat dit een test voor haar was, want toen Jo tijdens de vermeende moordaanslag de trekker overhaalde klonk er een �klik� in plaats van een schot. De SD-�er was namelijk niemand minder dan Frans van der Wiel, de commandant van de Haarlemse RVV, en hoewel Jo woedend was over deze vuurproef, had ze de �proef van bekwaamheid en betrouwbaarheid� doorstaan en bleek dat ze capabel genoeg was voor het verzetswerk. In het hoofdkwartier aan de Wagenweg 246 leerde Jo, die onder de overige verzetsleden inmiddels bekend stond als Hannie, veel over wapens en nam ze regelmatig deel aan schietlessen. Verder papte aan met Duitse soldaten om zo benodigde informatie te krijgen. Hierdoor werd ze echter door sommige verzetslieden beschouwd als een verraadster.

Haar eerste grote actie waaraan Hannie deelnam vond plaats op 27 november 1943, toen er samen met Jan Bonekamp, Jan Brasser en nog een vierde RVV-er een poging werd gedaan om de elektriciteitscentrale van het PEN in Velsen-Noord onklaar te maken. Hoewel de actie niet helemaal succesvol was, was deze aanslag wel een �opkikker� voor de lokale bevolking. Op 20 januari 1944 nam Hannie in Haarlem deel aan een nieuwe sabotagedaad, en ditmaal was de Rembrandtbioscoop aan de Grote Markt het doelwit, omdat in deze bioscoop zeer regelmatig Duitse propagandafilms werden vertoond. Ook deze aanslag was geen succes, omdat de brandbommen die de verzetslieden hadden geplaatst, vroegtijdig werden ontdekt.

Omdat de Duitse Sicherheitsdienst steeds meer invallen deed, besloot Hannie haar ouderlijk huis te verlaten en ze is 2 maanden ondergedoken in Limmen, Pagenlaan 8, op hetzelfde adres als haar mede-verzetsstrijder Jan Bonekamp. Hannie en Jan waren onverzettelijk en fanatiek en zeker Jan pleegde heel wat aanslagen, overvallen en sabotage-acties. Bij de liquidatie door Hannie en Jan van politiekapitein Ragut in Zaandam werd Jan Bonekamp zwaar gewond. Hij werd naar het politiebureau en daarna naar het ziekenhuis gebracht. Hij had een fotootje van Hannie in zijn zak. Hannie moest naar een ander onderduikadres, bij familie Elsinga, verfde haar rode haar zwart en ging een bril dragen met vensterglas. Ook werd er door een betrouwbare ambtenaar van het stadhuis te Velsen een nieuwe kaart voor Hannie in het bevolkingsregister ingebracht onder de naam van Johanna Elderkamp, een vrouw die -op papier althans- was geboren in Z�rich, Zwitserland.

Nadat de geallieerden op 6 juni 1944 in Normandi� waren geland, schoten Hannie en Jan twee dagen later Piet Faber, een banketbakker die bekend stond om zijn verraderspraktijken, neer. Hun volgende opdracht was om de Zaanse politiekapitein Ragut te elimineren, en na enige verkenningstochten was het op 21 juni 1944 dan eindelijk ook zo ver. In Zaandam wachtten ze Ragut op, Hannie schoot op hem en fietste vervolgens pijlsnel weg. Doordat op dat moment juist een formatie bommenwerpers overvloog dachten de omstanders dat Ragut door de bommenwerpers was geraakt. Jan kwam vervolgens dichterbij om het genadeschot te geven, maar Ragut, die zwaargewond op de grond lag, schoot op dat moment zelf en raakte Jan levensgevaarlijk in zijn buik. Ragut was ondertussen overleden aan zijn verwondingen, en Jan werd door omstanders naar de eerste hulppost op een nabijgelegen politiepost gebracht. Daar waarschuwde echter een collaborerende agent de Duitse Sicherheitsdienst. Jan werd door de Duitsers volgespoten met een stimulerende stof die hem aan het praten moest krijgen. Voordat hij overleed noemde hij het adres van zijn vrouw en waarschijnlijk ook dat van Cor Koelman, een RVV-�er die vaak met Hannie samenwerkte.

Omdat het nu te gevaarlijk was geworden voor Hannie, besefte de RVV dat zij een nieuw onderduikadres moest krijgen. Hannie, die door de dood van Jan overspannen en zwaar depressief was geworden, dook vervolgens onder bij de familie Elsinga, goede vrienden van haar vader. Omdat ook Hannie�s ouders ondertussen waren opgepakt door de Duitse Sicherheitsdienst, was het overduidelijk dat Hannie zich rustig moest houden en dat er iets aan haar uiterlijk veranderd moest worden. Een bevriende kapper verfde vervolgens haar rode haar zwart en ook kreeg ze een bril op van vensterglas. Toch kwam langzaamaan haar originele rode haar weer terug, en toen Hannie weer wat was opgeknapt, pakte ze het verzetswerk weer op. Herhaaldelijk verrichtte Hannie koeriersdiensten voor de Velsense illegaliteit naar Den Haag, en in de kerstnacht van 1944 heeft ze meegewerkt aan het ophalen van vijf kisten munitie uit de duikbootbasis van de Kriegsmarine bij de IJmuidense haven.

In de avond van 21 maart 1945 fietste Hannie over de straatweg van Haarlem naar IJmuiden, met in haar fietstas enkele exemplaren van de illegale krant �De Waarheid�. Bij een Duitse controlepost bij de Jan Gijzenbrug in Haarlem werd ze echter aangehouden en toen na controle bleek dat er in haar fietstas de illegale kranten �n een pistool verborgen zaten, werd ze ter plekke opgepakt en afgevoerd naar de Haarlemse gevangenis. Hier werd ze meermalen ondervraagd en naar haar identiteit ge�nformeerd, maar Hannie bleef in alle toonaarden zwijgen. Vervolgens werd ze naar het Huis van Bewaring in Amsterdam overgebracht en tijdens deze rit zag ��n van haar bewakers wie ze was, namelijk het �Meisje met het Rode Haar�.

Ondanks de afspraak die de Duitsers aan het einde van de oorlog met de Binnenlandse Strijdkrachten hadden gemaakt om geen executies meer uit te voeren, werd Hannie Schaft op bevel van de Aussendienstleiter bij de Sicherheitspolizei in Amsterdam, Willy Lages, op 17 april 1945 gefusilleerd in de duinen van Overveen, en werd zij daar vervolgens begraven in een ondiepe kuil. Haar vrienden uit het verzet probeerden nog wel achter haar verblijfplaats te komen om haar te kunnen bevrijden. Toen zij daar uiteindelijk achterkwamen, eerste dag na de Bevrijding, bleek Hannie's naam echter al te zijn doorgestreept in het gevangenisboek.

Hannie Schaft, symbool van het verzet
Op 27 november 1945 zouden haar stoffelijke resten op de Eerebegraafplaats van Bloemendaal, temidden van 421 andere mensen, waarvan zij er velen persoonlijk gekend heeft, worden herbegraven. Zij ligt daar in het middelste vak in vak 22 als enige vrouw te midden van de mannelijke verzetsstrijders. Op haar eenvoudige grafsteen staat onder haar naam de volgende tekst: �Zij diende�. De herbegrafenis vond plaats in aanwezigheid van leden van het Koninklijk Huis, waaronder koningin Wilhelmina, prinses Juliana en Prins Bernhard. Koningin Wilhelmina noemde in haar speech Hannie Schaft: �Symbool van het verzet�. Hannie Schaft ontving later postuum het Wilhelmina Verzetskruis en een onderscheiding van de Amerikaanse geallieerde opperbevelhebber Dwight Eisenhower voor uitzonderlijke moed en verdienste in de strijd tegen de Duitse nationaal-socialistische vijand.

Na haar dood werd Hannie Schaft een controverse in de Nederlandse politiek. Omdat ze tot een communistische verzetsgroep hoorde, werd ze in de Koude Oorlog door de Communistische Partij Nederland als symbool gebruikt. Veel oud-verzetsstrijders ergerden zich eraan dat de Erebegraafplaats centrum van communistische propaganda werd. Vanwege de Koude Oorlog werd er ook geen monument aan Hannie gewijd. Pas in 1982 kwam er een monument in het Kenaupark, dat officieel �Vrouw in het verzet� heet maar in de wandeling het Hannie Schaftmonument genoemd wordt. Hannie�s naam staat ook in de sokkel. Het monument is gemaakt door Truus Menger, een mede-verzetsstrijdster van Hannie.

In november 2003 ontving het Verzetsmuseum in Amsterdam een bijzondere schenking, namelijk het vermommingsbrilletje van Hannie Schaft. Het brilletje is aan het museum geschonken door de erfgenaam van Hannie�s hartsvriendin, Erna Kropveld. Erna, die in 1921 is geboren en een niet-Joodse moeder en een Joodse vader had, heeft zich ook zeer fanatiek ingezet in het verzet. Ze was een studiegenote van Hannie Schaft en ook haar verloofde heeft ze in die groep leren kennen. Hannie, en soms ook Erna, gebruikten het bewuste brilletje bij hun acties. Het brilletje is te zien in Hannie�s vitrine in het museum.

Na de bevrijding groeide Hannie Schaft uit tot symbool van het verzet. Duizenden en duizenden mensen herdachten haar verzetsdaden en Hannie Schaft wordt nog altijd jaarlijks herdacht in Haarlem. Deze herdenking vindt elk jaar plaats op de laatste zondag van november. Vanaf 13.00 uur in de kerk aan de Nieuwe Groenmarkt en om 14.00 uur bij het monument 'Vrouw in het verzet' in het Haarlemse Kenaupark. Voorafgaand aan de jaarlijkse herdenking wordt om 12.00 uur het graf van Hannie Schaft bezocht op de Eerebegraafplaats. Deze herdenking wordt georganiseerd door de Stichting Nationale Hannie Schaft-Herdenking. Op 28 november 2004 is tijdens de Nationale Hannie-Schaft-Herdenking het volgende boekje gepresenteerd: �Fietsen langs het verzet�. Een fietstocht langs de plekken van verzet waar ook Hannie Schaft, als lid van de Haarlemse Raad van Verzet, actief is geweest in de Tweede Wereldoorlog.

Verschillende scholen en straten zijn naar Hannie Schaft vernoemd. Ook is een aantal boeken, toneelstukken en films over haar verschenen. Zo komt ze bijvoorbeeld in aangepaste vorm voor in de Oscarwinnende film 'De Aanslag' van Fons Rademakers. Verder is door Ineke Verdoner een lied over haar geschreven. De schrijver Theun de Vries heeft een roman over haar leven geschreven. Dit boek is in 1981 verfilmd als 'Het meisje met het rode haar' door Ben Verbong met Renee Soutendijk in de hoofdrol.



Bronnen:
- de Jong, dr. L., Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog, Staatsuitgeverij, Den Haag, 1969
- de Jong, dr. L., De Bezetting, SDU Uitgeverij, 1990
- Bericht van de Tweede Wereldoorlog, Amsterdam Boek, Amsterdam, 1970-1975
- Oorlogskranten, Florence Uitgeverij, Amsterdam, 1994

Websites:
-
www.dodenakkers.nl
- Gemeente Haarlem
- www.hannieschaft.nl
- Biografisch Woordenboek van het Socialisme en de arbeidersbeweging in Nederland
- Communistische Partij van Nederland - NCPN

Fotoverantwoording:
- Het copyright van de foto's bij dit artikel ligt bij mevr. Greet Plekker-van Sante van de 'Stichting Nationale Hannie Schaft-Herdenking'. De website van deze stichting is te vinden via de volgende linkk:
www.hannieschaft.nl


  Afbeeldingen


Onschuldige burgers? Hannie Schaft ging er met het pistool op af en doode alleen de schuldigen.

Daar kan Osama Bin Laden nog een puntje aan zuigen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 19:22
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

De betekenis is duidelijk te lezen..... Men slaat goede raad in de wind.Tenzij je zegt dat de raad van Mohammed,geen goede raad was.En zijn raad was.... Dood geen onschuldigen en onschuldigen worden er gedood. 

 

Was jij niet degene die dit nog pas geleden had gezegd?

 

Zo gemakkelijk steekt de Koran nu ook weer niet in elkaar,dat je alles maar zo maar klakkeloos kan aannemen lijkt me... 

 


 

Zozo, jij verandert al wel weer snel van mening. Indrukwekkend zou ik haast zeggen!

Nee ik vind dat je hier een lullige vergelijking maakt.... Je doet namelijk het nu net voorkomen,als of ik voor dat ik die Koran stukken plaatsten er niet eerst eens rustig over nagedacht had.En dat had ik wel degelijk.

 

Wat nou andersom!!! Het waren de Islamieten die gereageerd hadden!!! Niks andersom! Het bewijst idd hoe je denkt!

Nogmaals: Ik had het over de leden HIER op het forum, dat zij misschien vanuit hun emotie zouden hebben gereageerd. Ik zeg niet dat het zo is maar dat het best mogelijk zou kunnen zijn. Dus ik had het niet over de Spanjaarden!!!! En ik had het by the way over jouw manier van denken, niet over mijn manier van denken.


 

 

Groetjes,

 

Marocaantje

 

Dat er stukken in de Koran staan,die niet gemakkelijk te verklaren zijn of te begrijpen,wil niet zeggen dat geen enkele vers in de Koran eenvoudig te begrijpen is.De versen die ik naar boven haalde,spreken duidelijk voor zich.Dat ze toepasbaar kunnen zijn op meerdere mensen in deze wereld,zegt niets over het feit dat Osama netjes in dit stukje past.

Er zijn genoeg moslims in de wereld die zijn geweld afkeuren en zij hebben het meermaals duidelijk gemaakt... "Richt geen onheil op aarde aan." "Gelooft zoals andere mensen geloven"

Maar meneer Osama trekt er zich geen reet van aan. Wat wij????? "Wij zijn slechts vredestichters" "Zullen wij geloven zoals de dwazen hebben geloofd"(Denkend dat zonder geweld de zaken niet oplosbaar zijn...)

Conform de verklaring in de Koran texten. 

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.

13. En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

Maar jah..... Wij zijn het natuurlijk weer die alles vekeerd lezen.Ook al heeft de Koran het nu juist over moslims die de verkeerde uitleg geven,aan de Koran versen en daar naar handelen.Want ik lees hem dan wel....Handelen doe ik er niet naar,ik ben immers een christ.

En daar heb ik het al moeilijk genoeg mee.

( En het is geen emotie van hun die je hier boven hebt gelezen... Het is hun denkwijze.Ze zijn namelijk overtuigd van hun gelijk.)

Het nummer zit in hun voorhoofd geprent.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 21:50
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door ABTT

De hoofddoel van Jihad is om de mensen Allah alleen te laten aanbidden/dienen, en om de mensheid van de slavernij aan mensen te bevrijden, en haar naar de vrijheid van La ilaha illa Allah ( er is geen god of meester dan Allah) te leiden.

 

Net zoals je met Da3wa in je eigen omgeving moet beginnen, moet ook Jihad in de meest dichtbijzijnde locatie uitgevoerd worden.

 

Het punt is nu juist dat God ons via Jezus de weg aanbiedt om mensen van de slavernij te bevrijden. Daarom zegt Jezus ook van zichzelf dat hij de Weg, de Waarheid en het Leven is ( http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+14%3A6&id18=1&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;pos=1&set=10&lang=nl ).
Er is geen andere weg.

Je kan het vergelijken met de ark van Noach: alleen de ark van Noach kon de mensen redden van de grote vloed. Als je een mooi hoog gebouw had gemaakt had je het inderdaad wat langer uitgehouden, maar op het eind was je toch verdronken.

Je kan bijvoorbeeld het ook vergelijken met de uittocht uit Egypte van de Israelieten door Mozes: de laatste plaag was de plaag waarbij alle eerstgeborenen gedood werden, behalve als je een lam in zijn geheel offerde en bloed aan de deurposten streek.

Maar het terugslaan,was niet zijn weg........
Besnijdenis was ook zijn weg en het niet eten van varkensvlees ook...ken bijna geen enkele christen die zich daaraan houdt. Als je zoveel van Jezus(vrede zij met hem) houdt dan doe je je uiterste best om hem te volgen in alles wat hij deed.

Rahil, dan kan je beter een bekeerde Jood gaan worden - de rabbijnen kunnen je de regels uit de wet van Mozes allemaal uitleggen en waarschijnlijk veel beter dan ik, zij dragen ook baarden, lopen in gewaden en bidden een aantal keer per dag, besnijden zich en eten geen varkensvlees en dat doen ze duizenden jaren voordat Mohammed op aarde kwam kijken.

Maar wat de meeste rabbijnen je ws niet kunnen vertellen is dat die wet (en de profeten) wijzen naar Jezus. De meeste rabbijnen geloven immers (nog) niet in Jezus, maar vinden hem een pure godlasteraar, net als de meeste moslims overigens. Jezus heeft zelf gezegd dat hij degene is die de wet en de profeten vervult. (Matte�s 5)

Beste Vradig, de besnijdenis is ook niet iets van Mohamed (vrede zij met hem) maar van Ibrahim/Abraham (vrede zij met hem) en is dus iets wat alle profeten hebben gevolgd. Ik wil je wel even corrigeren omtrent het stukje dat je zegt dat de meeste Moslims Jezus (vrede zij met hem) als een pure Godslasteraar zien. Geen enkele Moslim die het maar in zijn/haar hoofd zal halen om zo een grote profeet van ALLAH SWT zo te beledigen. Als je Moslim bent dan hoor je ook van Jezus (vrede zij met hem) te houden zoals van alle andere profeten die ALLAH SWT heeft gezonden. Je zal geen enkele Moslim erop kunnen betrappen dat hij/zij een hekel heeft aan Isa/Jezus (vrede zij met hem) of hem zou beledigen, tenzij je het ontkennen van dat hij de zoon van God zou zijn ook als Godslastering zou zien. Maar dat is dat hoe je daar als christen tegenaan kijkt.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 04:12

wat nou domme/stomme moslims?

honderden ongelovige zullen het niet winnen van 1 ware dienaar van Allah SWT.

 

wat al jaaaaaren in de Koran staat.

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 04:57

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe?gegroet

BismilLah:

Zoals jullie weten discusseer ik niet echt mee, omdat ik daar niet zo goed in ben.
Maar ik wil wel hier wat zeggen over , over dat bush osama etc.

SubhaanAllah wat er gebeurt in irak en andere landen ik schaam me echt voor!
Dat opblazen en mensen onthoofden en Allahoe Akbar roepen ect ect
echt belachelijk.

Ik bedoel ik weet dat de moslims erg onrecht aan wordt gedaan, maar dan nog gaan we niet zo reageren.

Net als in Egypte, subhaanALlah waar slaat dat op, wat is dat!!!
Als moeslim zijnde neem ik echt 10000den% afstand van deze zaken.

dit is gewoon olie op vuur gooien.

dit is allemaal hebzucht naar macht en leider worden etc etc.

Ik bedoel wie gaan er nou met die zelfmoord aanslagen dood!
Allemaal broeders en zusters!!!!!!!!!!!!!!, AstagfirAllah ik flip hier als ik dat typ
wat is dat voor djihaad! of oorlog etc etc

doe normaar mensen!

laten we elkaar liefhebben, en iedereen zijn/haar eigen geloof.
em als jij of ik vinden dat een van onze geloof beter is, dan gaan we met elkaar in een gesprek, met Respect en elkaar overtuigen of uit leggen wat onze geloof nou allemaal inhout.

En niet mensen gaan dwingen om moslims te worden, zoals ik laatst op tv had gezien van een christenen die gevlucht was omdat de rebellen hen bevochten en dat ze moslims moeten worden(volgens mij was het darfur ofzo)

Volgens mij zit ik hier op te luchten, sorrry maar ik begin het een beetje zat te worden. En wij moeten nou eens elkaar gaan helpen een eenheid worden en dan pas andere mensen gaan bekritiseren. SubhaanAllah moskeeen vechten onder elkaar ik bedoel wat is dat.

maar genoeg, ik bid inshaAllah dat Allah ons allemaal leidt en vergeeft
Moge Allah mijn broeders en zusters over de hele wereld bijstaan en de gunsten van de wereld en de andere wereld geven, moge Allah alle mensen die op de verkeerde pad zitten naar de rechte pad leiden en hun vrede schenken.

SubhaanAllah laten we nou elkaar tenminste als mensen behandelen.

Alle goede dingen komen van Allah en de rest vn mij en shaitan.

Wa salamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa Barakatoe/gegroet allemaal.

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Of zijn alle Spaanse Islamieten dwaalende,behalve jullie hier?

 

Voor zover ik het weet heb ik het nog niet gehad over dwalende personen? Dus hoe kom je bij Spaanse Islamieten? Voor mij is een moslim een moslim, ongeacht nationaliteit, geslacht etc. Ik snap trouwens niet waarom je van het onderwerp afdwaalt.Ik dwaalde niet van het onderwerp af... Het onderwerp was Bin Laden en hier spraken enkele voorstanders van hem.In Spanje sprak een andere groep Moslims,Moslims die tegen zijn manier van oorlogsvoering zijn.En voor mij zijn moslims niet allemaal hetzelfde..... Zo als ook niet alle mensen hetzelfde zijn.

 

Hahaha......  ja dat zou je wel graag willen he',dat je het ff zo gemakkelijk van je af kan schuiven.

 

Ik probeer nergens onderuit te komen. Anders zou ik in eerste instantie niet eens op je reageren.Zonder te reageren kun je vaak geen texten van je afschuiven.Het doen laten voorkomen dat alleen niet Islamitenen de Koran verkeerd zouden intepreteren,vind ik een ongenuanseerde manier van het niet reageren op moslims die het doen.En daar hadden we het hier over.

 

Veklaar jij het verschil dan maar,waarom er moslims zijn die het geweld van Bin Laden veroordelen en jullie hier.

 

Hoe zou ik kunnen verklaren waarom anderen het geweld van Ousama Bin Laden goedkeuren? Ik weet toch niet wat zij daarvan vinden en waarom zij het goedkeuren, als dat wel het geval is. Ik kan niet namens anderen praten. Ik ben geen woordvoerdster namens de overige moslims hier op het forum. Tenzij ik daartoe ben aangesteld? Want dan weet jij meer dan ik.  Vraag het ze zou ik zeggen,ipv met mij in debat te gaan,die dit soort aanslagen zwaar veroordeeld. 

 

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen zich hier in kunnen vinden. Ik neem aan iedereen het erg zal vinden als je familie onrecht wordt aangedaan. Of niet? Soms is geweld de oplossing voor vrede. Dit wil niet zeggen dat ik alles goedkeur van Ousama Bin Laden.Precies.... En daar hadden we het over....Zijn buitenspoorig geweld naar burgers. Het is al heel wat dat er tenminste iemand is opgestaan om ertegen in te gaan.Ga een keer naar het verzetsmuseum,niets bijzonders hoor. (Tegen het geweld van het westen.) Actie Reactie.

 

Met vriendelijke groeten!

 


Marocaantje

De groetjes.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 05:06
In eerste instantie geplaatst door Fi-Sabilillah

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe?gegroet

BismilLah:

Zoals jullie weten discusseer ik niet echt mee, omdat ik daar niet zo goed in ben.
Maar ik wil wel hier wat zeggen over , over dat bush osama etc.

SubhaanAllah wat er gebeurt in irak en andere landen ik schaam me echt voor!
Dat opblazen en mensen onthoofden en Allahoe Akbar roepen ect ect
echt belachelijk.

Ik bedoel ik weet dat de moslims erg onrecht aan wordt gedaan, maar dan nog gaan we niet zo reageren.

Net als in Egypte, subhaanALlah waar slaat dat op, wat is dat!!!
Als moeslim zijnde neem ik echt 10000den% afstand van deze zaken.

dit is gewoon olie op vuur gooien.

dit is allemaal hebzucht naar macht en leider worden etc etc.

Ik bedoel wie gaan er nou met die zelfmoord aanslagen dood!
Allemaal broeders en zusters!!!!!!!!!!!!!!, AstagfirAllah ik flip hier als ik dat typ
wat is dat voor djihaad! of oorlog etc etc

doe normaar mensen!

laten we elkaar liefhebben, en iedereen zijn/haar eigen geloof.
em als jij of ik vinden dat een van onze geloof beter is, dan gaan we met elkaar in een gesprek, met Respect en elkaar overtuigen of uit leggen wat onze geloof nou allemaal inhout.

En niet mensen gaan dwingen om moslims te worden, zoals ik laatst op tv had gezien van een christenen die gevlucht was omdat de rebellen hen bevochten en dat ze moslims moeten worden(volgens mij was het darfur ofzo)

Volgens mij zit ik hier op te luchten, sorrry maar ik begin het een beetje zat te worden. En wij moeten nou eens elkaar gaan helpen een eenheid worden en dan pas andere mensen gaan bekritiseren. SubhaanAllah moskeeen vechten onder elkaar ik bedoel wat is dat.

maar genoeg, ik bid inshaAllah dat Allah ons allemaal leidt en vergeeft
Moge Allah mijn broeders en zusters over de hele wereld bijstaan en de gunsten van de wereld en de andere wereld geven, moge Allah alle mensen die op de verkeerde pad zitten naar de rechte pad leiden en hun vrede schenken.

SubhaanAllah laten we nou elkaar tenminste als mensen behandelen.

Alle goede dingen komen van Allah en de rest vn mij en shaitan.

Wa salamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa Barakatoe/gegroet allemaal.

 

Goed gezien!!! En Bush is net zo een flapdrol,waarbij een burger meer of minder ook geen fluit uit maakt.Wij westerlingen maken er ook een puinzooi van.A zeggen en B uitvoeren.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.