Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom draag je geen hijaab???

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom draag je geen hijaab???
    Geplaatst op: 14 mei 2006 om 16:48
Waarom draag je geen hijaab?

Assalaamoe 3alaykoom warahmatoe�Allah wabarkatoehoe, -

Graag deelde ik de volgende tekst mee die ik zelf kreeg van enkele zusters die da3waj aan het verrichten waren� En ik hoop dat wij als zusters er wat van opvatten en er een goede leerring uittrekken inch�allah�

Waarom draag je geen hijaab?

Oh vrouwen waarom dragen jullie geen hijaab? Is het soms omdat je je schaamt? Inderdaad het is omdat je je schaamt om de weg te volgen van onze profeet Mohammed (vzmh). Zijn vrouwen droegen de hijaab waar zitten ze nu denk je, hebben ze dan niet juist gehandeld? Zou jij je nu niet beter voelen moest je in hun plaats zijn dan heb je meer kans om het paradijs binnentreden. Nu zit je hier op aarde en denk je misschien wel ik zal het wel ooit dragen of ik ben er nog niet klaar voor. Er zijn zelfs sommigen die zeggen �geloof zit vanbinnen,dus ik moet het niet uitstralen, maak niet uit of ik koefar kledij draag�. En Allah is de vergevenszinde, maar hij straft ook en hij vergeeft enkel degenen die het verdienen en degenen die berouw tonen.
Dus als jij denkt, ik ga nog veranderen als ik huw of als ik er klaar voor ben, besef dan eerst dat het leven kort is, ook al lijkt het lang voor jou maar als je vergelijkt met het hiernamaals dan leef je hier precies en dag of nog geen dag. Als ouders meisjes aanmoedigen om de hijaab te dragen dan willen ze het (misschien uit koppigheid) maar besef dan dat je hiermee niet enkel je ouders niet gehoorzaamt maar ook ALLAH SWT wat nog erger is!

Een kleine conversatie:

Meisje A: ik kan geen hijaab dragen omdat ik er niet klaar voor ben
Meisje B: geloof zit enkel vanbinnen
Meisje C: ik doe het wel als ik ga trouwen (net of ze doet het voor haar man)
Meisje D: nee ik ben niet zo, ik ga het echt dragen maar , ik heb zo zo�een mooie kledij gekocht en ze zijn zo duur, moet ik ze dan allemaal weggooien, het is zo moeilijk voor mij!
Meisje E: ik wil er niet uitzien als een taheboesht, zo ga ik nooit een man vinden
Meisje F: als ik het draag krijg ik een slecht beeld van de buitenwereld, de mensen gaan me niet leuk vinden (maar denk er aan als je Allah niet gehoorzaamd dan gaat hij jou ook niet leuk vinden en wat is er de mensen of Allah ???

De meeste Moslims zijn op de hoogte van verschillende redenen waarom Allah SWT vrouwen heeft opgedragen om de hijaab te dragen. De hijaab weerspiegeld bescheidenheid, puurheid en respect, het verminderd de verleidingen zodat de zwaardere zondes worden vermeden, het beschermd de vrouwen tegen het kwaad en lastigvallen van slechte mannen, een vrouw die de hijaab draagt zal eerder worden beoordeeld op haar intelligentie en vaardigheden dan op haar uiterlijk.

Een belangrijk aspect dat vaak over de hoofd wordt gezien, is dat de hijaab een symbool is van de moslimidentiteit. Een vrouw die haar hoofd bedekt maakt duidelijk dat zij tot d e moslimgemeenschap behoort, en dat ze een bepaalde morele code van gedrag volgt.

Allah zegt (interpretatie van betekenis): �O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en aan de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van ahar omslag doeken over haar (hoofd) laat hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is vergevenszind, genadevol. (Quraan 33.59)

In Amerika waar de islam de snelst groeiende religie is (al-hamdulilah), beginnen steeds meer mensen te begrijpen waar de hoofdbedekking voor staat en wat de religie is die deze verplicht stelt. De hijaab, in zijn effect, in een verbluffend goed aspect voor de da�wah. Eentje waarvan moslims zich zelfs niet eens van bewust zijn. Zoals met elk aspect, is de sleutel tot succes een geschikt en slim gebruik. De meest voor de hand liggende stap zou voor de moslimvrouw zijn, om de hijaab dan ook daadwerkelijk te dragen.

Het is een tragisch en verstorend fenomeen om te zien hoeveel moslims zich kleden zoals de ongelovigen dat doen.

Profeet SAWS zei: �wie ook maar een volk na-aapt, is een van hen�

***Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien***
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 18:11

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

(..)
Het is een tragisch en verstorend fenomeen om te zien hoeveel moslims zich kleden zoals de ongelovigen dat doen.

(..)

Je bent geen gelovige omdat je de mainstream interpretatie van een Qur'�n tekst volgt. Je zegt eigenlijk dat het volgen van andere mensen voor jou een wezenlijk verschil maakt.
Is het niet beter om kritischer naar je kritiek op anderen te kijken en andere mensen zichzelf te laten zijn?

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y





Profeet SAWS zei: �wie ook maar een volk na-aapt, is een van hen�



Ten eerste wordt elk mens helemaal bloot geboren d.w.z. door de Schepper gegeven zonder "dienstkleding". Ten tweede lijken mij de bedoelingen van de Schepper volk-overstijgend.
Ik heb gezegd.
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 12:33

hoofdoek is iets wat je beschermt tegen lustige mannen allah heeft niets voor niets die regels gemaakt.Allah denkt aan de gevolgen,bijvoorbeeld je dragt geen hoofdoek haar haren zijn mooi en haar lichaam ook omdat ze zichzelf niet bedekt.Opeens komt een jonge man langs en vind haar mooi.en ze spreken af in een hotel enzo en haar eer is naar de maan wie weet zwanger, vast aan een kindje en studie kan ze niet afmaken enzovoort.

allah onze schepper zal ons allen helpen door berouw te tonen

Terug naar boven
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2006 om 16:25
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

hoofdoek is iets wat je beschermt tegen lustige mannen allah heeft niets voor niets die regels gemaakt.Allah denkt aan de gevolgen,bijvoorbeeld je dragt geen hoofdoek haar haren zijn mooi en haar lichaam ook omdat ze zichzelf niet bedekt.Opeens komt een jonge man langs en vind haar mooi.en ze spreken af in een hotel enzo en haar eer is naar de maan wie weet zwanger, vast aan een kindje en studie kan ze niet afmaken enzovoort.

allah onze schepper zal ons allen helpen door berouw te tonen

 

Salaam wa'alaikoem,

Waar zal ik beginnen?

Ik draag alhamdulilah sinds de eerste dag van de ramadan mijn hidjab, maar dat wil niet zeggen dat ik toen ik dat niet deed met enge mannen ging daten en hotel kamers op ging zoeken(allah ie hfed)Dat je geen hoofddoek draagt betekent niet gelijk dat je geen imane en trots hebt! Dat je de aandacht van mannen niet kan weerstaan en je gelijk laat ompraten. Als je hidjab draagt betekent het niet gelijk dat je heilig bent. Ik zie helaas genoeg meiden die misbruik maken van het feit dat ze vertrouwen krijgen van hun naasten omdat ze hidjaab dragen. En ik zie genoeg meiden die geen hidjab dragen maar toch veel met de islam bezig zijn en bidden en zakaat geven enz. Hoofddoek ik een deel van de islam dat is niet de garantie tot de hemel. Je moet de rest ook nog doen.

Oke en nu mijn reden waarom ik geen hoofddoek droeg tot voor kort. Bij mij was het meer de zekerheid voor een bijbaantje. Bang om na mijn opleiding nergens aangenomen te worden. Ik was niet gewend dat ik werd geweigerd voor een bijbaantje, gewoon glimlach opzetten en dan werd ik wel aangenomen. Ik dacht dat ik op die manier beter zou worden opgenomen in de zakenwereld. Totdat ik stage ging lopen in een Internationaal-Groot handel bedrijf. Ik kwam daar als enige buitenlander, maar dat was ik wel gewend. De eerste dag werd ik voorgesteld aan iedereen allemaal leuk en aardig in de pauze begonnen ze me te negeren. Elk klein foutje kreeg ik flink voor op mijn donder. Ik hoorde mijn collega's op een gegeven moment dingen roepen als:"Bin Laden". De vuile blik als ik langs liep. Ik werd meer genegeerd en ik werd steeds meer onzeker. Ik was normaal altijd iemand iemand geweest die wel iets terug te zeggen had. Maar ik begreep het niet en ik wilde zo graag mijn stage normaal afmaken. Toen ik een keer te laat kwam wilde ze er mee kappen. Ik was daarmee akkoord gegaan en ze belde mijn school gelijk om mij zwart te maken. Gelukkig kennen ze mij goed op school en werd ik gesteund. Toen realiseerde ik dat ik niet hoef te veranderen om geaccepteerd te worden, het ligt er gewoon aan wie je treft.

Daarna zijn er nog een paar confronteerende dingen gebeurd die er ook aanleiding toe hadden gehad, zodat ik mijn hidjab ging dragen. Maar het was bij mij echt de reden geweest dat ik geaccepteerd wil worden. En niet om de aandacht van mannen, want daar walgde ik van(nog steeds trouwens) dat er mannen zijn die denken dat alle meisjes het leuk vinden om versierd te worden

That was a part of my story

Wa Salaam

Terug naar boven
kadija Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kadija Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 14:29

ik draag zelf niqaab....

maar ik heb net zoveel respect voor zusters die niqaab , hijaab of zelfs helemaal geen hoofdbedekking dragen...

reinheid zit in je zelf, en de hijaab is alleen maar ter volmaking van je reinheid.

 

moge Allah subhan'Allah wa ta'ala mij vergeven als ik het fout heb..

 

liefs,

khadija

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2007 om 10:48
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

hoofdoek is iets wat je beschermt tegen lustige mannen allah heeft niets voor niets die regels gemaakt.Allah denkt aan de gevolgen,bijvoorbeeld je dragt geen hoofdoek haar haren zijn mooi en haar lichaam ook omdat ze zichzelf niet bedekt.Opeens komt een jonge man langs en vind haar mooi.en ze spreken af in een hotel enzo en haar eer is naar de maan wie weet zwanger, vast aan een kindje en studie kan ze niet afmaken enzovoort.



Misschien moet die jonge man zit wat beter leren beheersen?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2007 om 15:50
In eerste instantie geplaatst door Juan

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

hoofdoek is iets wat je beschermt tegen lustige mannen allah heeft niets voor niets die regels gemaakt.Allah denkt aan de gevolgen,bijvoorbeeld je dragt geen hoofdoek haar haren zijn mooi en haar lichaam ook omdat ze zichzelf niet bedekt.Opeens komt een jonge man langs en vind haar mooi.en ze spreken af in een hotel enzo en haar eer is naar de maan wie weet zwanger, vast aan een kindje en studie kan ze niet afmaken enzovoort.



Misschien moet die jonge man zit wat beter leren beheersen?

En die vrouw ook als ze zomaar mee gaat. Daar heeft die hoofddoek namelijk weinig mee te maken. Zoals gezegd zit je geloof van binnen. Als alleen die hoofddoek je tegenhoudt om met mannen mee te gaan, dan zit je geloof niet erg diep volgens mij.

Neemt niet weg dat zijn eigen keuzes moet maken.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
huda12 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote huda12 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 17:49

selamun aleykum,

Ik wil ook een hoofddoek dragen ,en mijn verdere kledij aanpassen ,maar die ene stap zetten lukt me niet.Ik weet  niet waardoor s avonds als ik over de islam lees wordt ik heel anders,ik heb dan het gevoel dat ik alles kan ,maar dan is het ochtend en de kinderen moeten naar school,dan pak ik toch weer die spijkerbroek uit de kast want ik heb haast .De vragen die dan in me opkomen als ik verder denk zijn dan hoe ik mijn huidige kleren moet combineren ,en of je thuis wel je strakke kleding mag dragen  bij je man en make up en zo opdoen (ookal doe ik alleen eyeliner op).En wat zullen mijn vriendinnen zeggen ,hoe zullen ze reageren ,zal ik die negatieve aandacht aankunnen,is mijn imaan zo sterk dat ik dat zal kunnen overwinnen.....Ik probeer zoveel mogelijk op te letten in mijn dagelijkse leven ,dat ik bijvoorbeeld mijn tong bedwing soms al ik merk dat ik misschien iets fouts zou kunnen zeggen ...zal ik kunnen worden als iemand van wie allah veel houdt?

Ik hoop het toch zo en ik hou zoveel van onze profeet en van Allah en ik hoop dat hij mij de weg zal wijzen...

onderschat nooit de kleine zonden ,grote bergen komen voort uit kleine steentjes.......
Terug naar boven
mona88 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 oktober 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mona88 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2007 om 19:35
salam

ik heb een probleempje ik draag ook geen hijaam..(wel de juiste kleding alleen mist me hoofdoek nog )
maar het is niet dat ik me er voor schaam of het niet wil..
maar ik zit namelijk op een school waar ze het verbieden een hoofdoek te dragen ..en loop in een kapsalon stage ,,waar ze daar moeilijk over doen en ze snapen al niet waarom ik vast je moet ze alles duizend keer uitlegen en nu ze weten dat ik een moslima ben doen ze heel anders dan eerst..wat moet ik doen ..ik hoop dat ik een antwoord op me vraag zal krijgen alvast bedankt

wa salam
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.