Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenin geloof is geen dwang????

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: in geloof is geen dwang????
    Geplaatst op: 09 juni 2006 om 05:45

Zoals ik al vaker heb aangegeven toets ik de theoretische islam met de praktijk van alledag.

Als ik hier regelmatig lees dat er binnen het geloof (islam) geen dwang is, kom ik met voorbeelden waaruit blijkt dat de theorie danwel ondeugdelijk is, danwel dat de praktische uitvoering niet deugt.

Dat je stelt dat ik me eerst moet verdiepen in de islam voordat ik tot een oordeel mag komen is een standaard uitvlucht.

Er zijn islamkenners die, nadat ze een kritische noot plaatsten over die islam, met de dood bedreigd werden en worden. Zij worden als afvalligen behandeld. Ook zij worden niet erkend als deskundige.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 06:31

Let us look at Deuteronomy 13:6-9 "If your very own brother, or your son or daughter, or the wife you love, or your closest friend secretly entices you, saying: Let us go and worship other gods (gods that neither you nor your fathers have known, gods of the peoples around you, whether near or far, from one end of the land to the other, or gods of other religions), do not yield to him or listen to him. Show him no pity. Do not spare him or shield him. You must certainly put him to death. Your hand must be the first in putting him to death, and then the hands of all the people."

Also let us look at Deuteronomy 17:3-5 "And he should go and worship other gods and bow down to them or to the sun or the moon or all the army of the heavens, .....and you must stone such one with stones and such one must die."

This verse was sent to me by Yusif 65; may Allah Almighty always be pleased with him:  2 Chronicles 15:13 "All who would not seek the LORD, the God of Israel, were to be put to death, whether small or great, man or woman."

 

Jesus said in the New Testament in context:

Matthew 15:1-9
1 Then some Pharisees and teachers of the law came to Jesus from Jerusalem and asked,
2 "Why do your disciples break the tradition of the elders? They don't wash their hands before they eat!"
3 Jesus replied, "
And why do you break the command of God for the sake of your tradition?
4 For God said, 'Honor your father and mother' and 'Anyone who curses his father or mother must be put to death.'
5 But you say that if a man says to his father or mother, 'Whatever help you might otherwise have received from me is a gift devoted to God,'
6he is not to 'honor his father' with it. Thus you nullify the word of God for the sake of your tradition.
7You hypocrites! Isaiah was right when he prophesied about you:
8 " 'These people honor me with their lips, but their hearts are far from me.
9 They worship me in vain; their teachings are but rules taught by men.'"

There are few points to notice here:

1-  Notice in verse 3, Jesus rebuked the Pharisees for breaking the Commands of GOD Almighty.

2-  In verse 4, he used the cursing of parents' punishment as an example.   The context, however, is not limited to just this example!

3-  In verses 7,8 and 9, he used a quote from the book of Isaiah in the Old Testament, to further prove that they are not following the Commands of GOD Almighty.

4-  Jesus clearly had a problem with them not following the punishment of death for cursing the parents or any punishment of death that is commanded in the OT for this matter!  In fact, Jesus himself said:

"Do not think that I [Jesus] have come to abolish the Law (the Old Testament) or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them.  I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke or a pen, will by any means disappear from the Law (the Old Testament) until everything is accomplished.  (Matthew 5:17-18)"

"Then Jesus said to the crowds and to his disciples: 'The teachers of the law and the Pharisees sit in Moses' seat.  So you must obey them and do everything they tell you. But do not do what they do, for they do not practice what they preach.(Matthew 23:1-3)"


This clearly means:

1-  Jesus absolutely approved and commanded the following of the OT's Laws regarding apostates!

2-  The fact he commanded death penalty for cursing the parents clearly proves that he also approves of killing apostates as clearly shown in the OT verses above!

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 06:34

Paul:

Let us look at Romans 1:20-32 (from the New Testament) "20.   For since the creation of the world God's invisible qualities--his eternal power and divine nature--have been clearly seen, being understood from what has been made, so that men are without excuse. 
21.  For although they knew God, they neither glorified him as God nor gave thanks to him, but their thinking became futile and their foolish hearts were darkened.
22.  Although they claimed to be wise, they became fools 
23.  and exchanged the glory of the immortal God for images made to look like mortal man and birds and animals and reptiles.
24.  Therefore God gave them over in the sinful desires of their hearts to sexual impurity for the degrading of their bodies with one another.
25.  They exchanged the truth of God for a lie, and worshiped and served created things rather than the Creator--who is forever praised. Amen.
26.  Because of this, God gave them over to shameful lusts. Even their women exchanged natural relations for unnatural ones.
27.  In the same way the men also abandoned natural relations with women and were inflamed with lust for one another.  Men committed indecent acts with other men, and received in themselves the due penalty for their perversion.
28.  Furthermore, since they did not think it worthwhile to retain the knowledge of God, he gave them over to a depraved mind, to do what ought not to be done.
29.  They have become filled with every kind of wickedness, evil, greed and depravity. They are full of envy, murder, strife, deceit and malice. They are gossips,
30.  slanderers, God-haters, insolent, arrogant and boastful; they invent ways of doing evil; they disobey their parents; 
31.  they are senseless, faithless, heartless, ruthless.
32.  Although they know God's righteous decree that
those who do such things deserve death, they not only continue to do these very things but also approve of those who practice them."

 

Also psychics must be put to death.  Let us look at Leviticus 20:27 "And as for a man or woman in whom there proves to be a mediumistic spirit or spirit of prediction, they should be put to death without fail.  They should pelt them to death with stones.  Their own blood is upon them."

 

En voor de gene die beweren dat de oude testament niet geld heb ik ook text uit de nieuwe testament gehaald:

Do not think that I have come to abolish the Law (the Old Testament) or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them.  I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke or a pen, will by any means disappear from the Law (the Old Testament) until everything is accomplished.  (Matthew 5:17-18)"

Iedere christen moet dus de oude-testament gaan volgen.

Bron: http://www.answering-christianity.com/

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 09:42
Hierboven wordt aan Matte�s 15:1-9 (Murat, 13.31 uur) de conclusie verbonden dat Jezus z�lf ��k van mening was dat iemand die zijn vader of moeder vervloekt ter dood moet worden gebracht. Het enige wat Jezus wilde zeggen was dat de Farizee�n z�lf boter op het hoofd hadden waar het de omgang met Gods woord betreft, en dus geen recht van spreken bezaten waar zij Jezus' leerlingen verweten niet de handen te wassen alvorens te eten. Past ook niet in het persoonsbeeld van Jezus zoals dat voor het overige uit de Evangelie�n naar voren komt.
En wat betreft Paulus: hier spreekt Jezus niet z�lf.
Ofwel: het "bewijs" voor de bewering als zou iedere Christen het Oude Testament moeten gaan volgen is gezocht en van slechten huize.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 13:28

1 Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizee�n en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: 2 �Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.� 3 Hij gaf hun ten antwoord: �En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? 4 Want God heeft gezegd: �Toon eerbied voor uw vader en moeder,� en ook: �Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.� 5 Maar u leert: �Wie tegen zijn vader of moeder zegt: �Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,� 6 die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.� Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. 7 Huichelaars, wat is Jesaja�s profetie toch toepasselijk op u:

Waarom eromheen lullen. Het staat er toch echt.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door Murat

<SPAN class=v>1 </SPAN>Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizee�n en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: <SPAN class=v>2 </SPAN>�Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.� <SPAN class=v>3 </SPAN>Hij gaf hun ten antwoord: �En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? <SPAN class=v>4 </SPAN>Want God heeft gezegd: �Toon eerbied voor uw vader en moeder,� en ook: �Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.� <SPAN class=v>5 </SPAN>Maar u leert: �Wie tegen zijn vader of moeder zegt: �Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,� <SPAN class=v>6 </SPAN>die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.� Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. <SPAN class=v>7 </SPAN>Huichelaars, wat is Jesaja�s profetie toch toepasselijk op u:


Waarom eromheen lullen. Het staat er toch echt.



Ik heb geen probleem. In Marcus 7:1-23 staat iets heel anders. Verder staan in 't evangelie volgens Matte�s ook wel zaken die antisemieten van pas komen. Ofwel: zie maar..............
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 15:16
Precies! Interpreteer naar eigen goeddunken.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Murat

<SPAN class=v>1 </SPAN>Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizee�n en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: <SPAN class=v>2 </SPAN>�Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.� <SPAN class=v>3 </SPAN>Hij gaf hun ten antwoord: �En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? <SPAN class=v>4 </SPAN>Want God heeft gezegd: �Toon eerbied voor uw vader en moeder,� en ook: �Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.� <SPAN class=v>5 </SPAN>Maar u leert: �Wie tegen zijn vader of moeder zegt: �Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,� <SPAN class=v>6 </SPAN>die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.� Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. <SPAN class=v>7 </SPAN>Huichelaars, wat is Jesaja�s profetie toch toepasselijk op u:


Waarom eromheen lullen. Het staat er toch echt.



Ik heb geen probleem. In Marcus 7:1-23 staat iets heel anders. Verder staan in 't evangelie volgens Matte�s ook wel zaken die antisemieten van pas komen. Ofwel: zie maar..............

Nogmaals erom heen lullen kan jij zeer goed !

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 16:10
In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

Peter Pan,

wat wil je nou zeggen. Je probeert met bewijzen te komen over Islaam, maar weet niet wat Islaam inhoud. Ben je mischien een beetje gefrustreerd, omdat je ziet dat onze gemeenschap groeit, is dat het? of heb je mischien een traumatische ervaring door een moslim opgelopen in het verleden. Hoe dan ook, ga naar een psychiater want hij kan je vast helpen

en inhoudelijk wil ik wel ingaan op wat je zegt maar..jij komt steeds met gedrag van moslims als bewijs (ik ben ook tegen dat gedrag)en dat kan je de Islaam niet aarekenen. Als je wilt bewijzen dat Islaam zo Evil is, lees dan de Qur'an en zeg me wat daaruit niet goed is.

 

sterkte

 

(ps you look brainwashed)

De Islaam kent helaas 2 gezichten... Bijde geinspireerd uit de Koran.De Bijbel kent ook zo'n soort geschiedenis.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 16:12

Aangezien jij ook vaak van het onderwerp afdwaalt(PETERPAN) doe ik dat ook. Ik zat op internet eens door te kijken en verbaasde me hoe het toch kon zijn dat de christenen zich niet schaamden als ze de moslims aanvallen over de verschillende veldtochten van HZ,MOHAMMED(SAW). Kijk hier eens naar zou ik zeggen.

 

 2 Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ik ben niet vergeten wat Amalek Isra�l heeft aangedaan: het heeft Isra�l de weg versperd bij zijn uittocht uit Egypte. 3 Trek daarom op tegen de Amalekieten en versla ze. Wijd al hun bezittingen onvoorwaardelijk aan de HEER. Spaar ze niet, maar dood alles en iedereen: mannen en vrouwen, kinderen en zuigelingen, runderen en schapen, kamelen en ezels.� 4

1 Weer richtte de HEER zich tot mij:

(21:1-5) In sommige vertalingen zijn deze verzen genummerd als 20:45-49.

2 �Mensenkind, richt je blik naar het zuiden, klaag het aan en profeteer tegen het struikgewas daar. 3 Zeg: �Luister naar de woorden van de HEER! Dit zegt God, de HEER: Ik steek je in brand, en het vuur zal al het levende en dorre hout verteren. De laaiende vlam zal niet doven, alle gezichten, in noord en zuid, zullen erdoor worden verschroeid, 4 en alles wat leeft zal weten dat ik die vlam heb aangestoken. Het vuur zal niet doven!�� 5 Ik antwoordde: �Ach HEER, mijn God, zullen ze dan niet zeggen: �Hij spreekt in raadselen, die man!�

En dan noemen jullie de God van de moslims liefdeloos ?

DE PROFETEN UIT HET OUDE TESTAMENT WAAREN OOK ZEKER LIEFDEVOL:

4

1 Sauls zoon Isboset gaf alle moed op toen hij hoorde dat Abner in Hebron was vermoord. Heel Isra�l was ontredderd.
2 Aan het hoofd van de stoottroepen van de zoon van Saul stonden twee Be�rotieten. Ze heetten Ba�na en Rechab en waren zonen van Rimmon, een Be�rotiet uit de stam Benjamin. De Be�rotieten worden namelijk bij Benjamin gerekend, 3 omdat ze in het verleden naar Gitta�m zijn gevlucht en daar tot op de dag van vandaag als vreemdeling zijn blijven wonen.
4 Er was ook nog een zoon van Sauls zoon Jonatan. Hij was mank. Dat was zo gekomen: Toen hij vijf jaar oud was kwam uit Jizre�l het bericht over Saul en Jonatan. Zijn voedster tilde hem op om te vluchten, maar in haar haast om weg te komen liet ze hem vallen, zodat hij kreupel werd. Zijn naam was Mefiboset.
5 Rechab en Ba�na, de zonen van de Be�rotiet Rimmon, gingen op weg en kwamen op het heetst van de dag bij het huis van Isboset, die juist zijn middagrust hield. 6 Onder het voorwendsel dat ze graan kwamen halen wisten de beide broers het huis binnen te dringen. Daar staken ze Isboset in de buik en toen maakten ze zich uit de voeten. 7 Ze drongen dus het huis binnen waar hij in het slaapvertrek op bed lag te slapen en staken hem dood. Ze sloegen zijn hoofd af en namen het mee. De hele nacht liepen ze door de Jordaanvallei. 8 In Hebron aangekomen overhandigden ze het hoofd van Isboset aan koning David met de woorden: �Hier is het hoofd van Isboset, de zoon van uw vijand Saul die u naar het leven stond. Vandaag heeft de HEER u, onze heer en koning, gewroken op Saul en zijn nageslacht.� 9 David antwoordde Rechab en zijn broer Ba�na, de zonen van de Be�rotiet Rimmon: �Zo waar de HEER leeft, die mij steeds uit de nood heeft gered! 10 Waarachtig, de bode die mij in Siklag kwam vertellen dat Saul dood was, en die meende dat hij goed nieuws kwam brengen, die heb ik gegrepen en ter plekke gedood: dat was het bodeloon dat ik hem heb gegeven. 11
 
OVER DAVUD(AS) .
 
 
 
MOZES(AS) WORDT BOOS OMDAT ZE DE VROUWEN NOG IN LEVEN HEBBEN GELATEN.
 
 
gemeenschap verlieten het kamp en gingen hun tegemoet. 14 Toen werd Mozes woedend op de bevelhebbers, de aanvoerders van duizend en de aanvoerders van honderd man, die daar uit de strijd terugkeerden. 15 �U hebt de vrouwen in leven gelaten?!� zei hij. 16 �Juist zij waren het die de Isra�lieten, op aanraden van Bileam, destijds bij de Peor verleid hebben tot ontrouw aan de HEER, en dat veroorzaakte de plaag die de gemeenschap van de HEER getroffen heeft. 17 Dood daarom alle kinderen van het mannelijk geslacht en alle vrouwen die met een man hebben geslapen, 18
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 16:20

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !

Het moetwillig doden van ongelovigen is net zo'n onzin,(Neem dat maar van me aan...)aangezien het lijnrecht tegen gods gebod in gaat.. "Gij zult niet doden!!!" Maar ik geloof dat alleen Jezus dat begreep. 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb geen enkele behoefte de teksten die al 1400 jaar lang naar elkaar gesmeten worden, te herhalen.


Het is een uitgekauwde vieze prak geworden. Van beide zijden.


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Murat


<SPAN class=v>1 </SPAN>Toen kwamen er vanuit Jeruzalem Farizee�n en schriftgeleerden naar Jezus. Ze vroegen hem: <SPAN class=v>2 </SPAN>�Waarom overtreden uw leerlingen de tradities van onze voorouders? Ze wassen hun handen niet voor ze hun brood eten.� <SPAN class=v>3 </SPAN>Hij gaf hun ten antwoord: �En waarom overtreedt u het gebod van God, alleen om uw eigen traditie in stand te houden? <SPAN class=v>4 </SPAN>Want God heeft gezegd: �Toon eerbied voor uw vader en moeder,� en ook: �Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden.� <SPAN class=v>5 </SPAN>Maar u leert: �Wie tegen zijn vader of moeder zegt: �Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn, bestem ik tot offergave,� <SPAN class=v>6 </SPAN>die hoeft zijn ouders geen eerbied te tonen.� Zo ontkracht u het woord van God uit eerbied voor uw eigen traditie. <SPAN class=v>7 </SPAN>Huichelaars, wat is Jesaja�s profetie toch toepasselijk op u:


Waarom eromheen lullen. Het staat er toch echt.


Ik heb geen probleem. In Marcus 7:1-23 staat iets heel anders. Verder staan in 't evangelie volgens Matte�s ook wel zaken die antisemieten van pas komen. Ofwel: zie maar..............


Nogmaals erom heen lullen kan jij zeer goed !



En jij mij met vuiligheid associe�ren niet. Nee vriend, dan moet je van goede huize komen..
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:51
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !

Het moetwillig doden van ongelovigen is net zo'n onzin,(Neem dat maar van me aan...)aangezien het lijnrecht tegen gods gebod in gaat.. "Gij zult niet doden!!!" Maar ik geloof dat alleen Jezus dat begreep. 

Dat is in tijd van oorlog gebeurt. Ik sta er 100% achter maar het gaat daar niet om het gaat erom dat christenen op deze site de moslims aanvallen met teksten uit de Koran die oorlog goedkeuren, terwijl hetzelfde in de Bijbel staat. In de Islam is geen dwang, je hebt er niks aan als je een hoofddoek draagt voor je man dan is het maar een stom kleedje het gaat erom dat je het draagt omdat Allah het wilt en niet omdat de Ayatollahs het willen. Dat geldt hetzelfde voor christenen die je niet doormiddel van dwang mag bekeren, want dan geloven ze niet uit hun hart maar zijn het gedwongen meelopers. En als je als moslim je bekeert tot een oudere religie van je moet je volgens de wetten vermoord worden(hetzelfde staat in de Bijbel). Ik denk dat Jezus(as) goed begreep wat er tot hem werd geopenbaard en dat kan zeker verschillen als wat er in de Koran staat. Maar de Bijbel die jij in de hand hebt is niks anders dan de werk van schriftgeleerden....HZ.MOHAMMED(SAW) heeft nooit onschuldigen afgemaakt wie dat wel beweert moet maar bewijs leveren. In tegendeel hebben de profeten uit de Bijbel vele onschuldige mensen vermoord niet dan ?

 

HIER EEN HELE LIJST !!!!


Numbers 31:17-18
"Now kill all the boys [innocent kids]. And kill every woman who has slept with a man, but save for yourselves every girl who has never slept with a man."

Exodus 13
14 "In days to come, when your son asks you, 'What does this mean?' say to him, 'With a mighty hand the LORD brought us out of Egypt, out of the land of slavery.
15 When Pharaoh stubbornly refused to let us go, the LORD killed every firstborn in Egypt, both man and animal. This is why I sacrifice to the LORD the first male offspring of every womb and redeem each of my firstborn sons.'
16 And it will be like a sign on your hand and a symbol on your forehead that the LORD brought us out of Egypt with his mighty hand."

 

Murders by Prophets in the Bible:


Moses was a murderer before he became a Prophet:

Exodus 2
13 The next day he went out and saw two Hebrews fighting. He asked the one in the wrong, "Why are you hitting your fellow Hebrew?"
14 The man said, "Who made you ruler and judge over us? Are you thinking of killing me as you killed the Egyptian?" Then Moses was afraid and thought, "What I did must have become known."
15 When Pharaoh heard of this, he tried to kill Moses, but Moses fled from Pharaoh and went to live in Midian, where he sat down by a well.


Numbers 25
17 "Treat the Midianites as enemies and kill them,
18 because they treated you as enemies when they deceived you in the affair of Peor and their sister Cozbi, the daughter of a Midianite leader, the woman who was killed when the plague came as a result of Peor."


1 Kings 21
20 Ahab said to Elijah, "So you have found me, my enemy!" "I have found you," he answered, "because you have sold yourself to do evil in the eyes of the LORD.
21 'I am going to bring disaster on you. I will consume your descendants and cut off from Ahab every last male in Israel-slave or free.
22 I will make your house like that of Jeroboam son of Nebat and that of Baasha son of Ahijah, because you have provoked me to anger and have caused Israel to sin.'

2 Kings 9
7 You are to destroy the house of Ahab your master, and I will avenge the blood of my servants the prophets and the blood of all the LORD's servants shed by Jezebel.
8 The whole house of Ahab will perish. I will cut off from Ahab every last male in Israel-slave or free.
9 I will make the house of Ahab like the house of Jeroboam son of Nebat and like the house of Baasha son of Ahijah.

In 1 Kings 21 and 2 Kings 9, were all "last males" guilty of what the enemies of GOD Almighty did?  In other words, did they all have to die for the sins of others?

 

Killing the Righteous before the wicked:

Ezekiel 21
3 and say to her: 'This is what the LORD says: I am against you. I will draw my sword from its scabbard and cut off from you both the righteous and the wicked.
4 Because I am going to cut off the righteous and the wicked, my sword will be unsheathed against everyone from south to north.
5 Then all people will know that I the LORD have drawn my sword from its scabbard; it will not return again.'

 

"Now the Philistines fought against Israel; the Israelites fled before them, and many fell slain on Mount Gilboa. The Philistines pressed hard after Saul and his sons, and they killed his sons Jonathan, Abinadab and Malki-Shua. The fighting grew fierce around Saul, and when the archers overtook him, they wounded him critically. Saul said to his armor-bearer, "Draw your sword and run me through, or these uncircumcised fellows will come and run me through and abuse me." But his armor-bearer was terrified and would not do it; so Saul took his own sword and fell on it. When the armor-bearer saw that Saul was dead, he too fell on his sword and died with him. So Saul and his three sons and his armor-bearer and all his men died together that same day.  (From the NIV Bible, 1 Samuel 31:1-6)

Exodus 2
13 The next day he went out and saw two Hebrews fighting. He asked the one in the wrong, "Why are you hitting your fellow Hebrew?"
14 The man said, "Who made you ruler and judge over us? Are you thinking of killing me as you killed the Egyptian?" Then Moses was afraid and thought, "What I did must have become known."
15 When Pharaoh heard of this, he tried to kill Moses, but Moses fled from Pharaoh and went to live in Midian, where he sat down by a well.


Numbers 25
17 "Treat the Midianites as enemies and kill them,
18 because they treated you as enemies when they deceived you in the affair of Peor and their sister Cozbi, the daughter of a Midianite leader, the woman who was killed when the plague came as a result of Peor."

Judges 19
22 While they were enjoying themselves, some of the wicked men of the city surrounded the house. Pounding on the door, they shouted to the old man who owned the house, "Bring out the man who came to your house so we can have sex with him."
23 The owner of the house went outside and said to them, "No, my friends, don't be so vile. Since this man is my guest, don't do this disgraceful thing.
24 Look, here is my virgin daughter, and his concubine. I will bring them out to you now, and you can use them and do to them whatever you wish. But to this man, don't do such a disgraceful thing."
25 But the men would not listen to him. So the man took his concubine and sent her outside to them, and they raped her and abused her throughout the night, and at dawn they let her go.
26 At daybreak the woman went back to the house where her master was staying, fell down at the door and lay there until daylight.
27 When her master got up in the morning and opened the door of the house and stepped out to continue on his way, there lay his concubine, fallen in the doorway of the house, with her hands on the threshold.
28 He said to her, "Get up; let's go." But there was no answer. Then the man put her on his donkey and set out for home.
29 When he reached home, he took a knife and cut up his concubine, limb by limb, into twelve parts and sent them into all the areas of Israel.
30 Everyone who saw it said, "Such a thing has never been seen or done, not since the day the Israelites came up out of Egypt. Think about it! Consider it! Tell us what to do!"

Let us look at Leviticus 20:15 "If a man has sexual relations with an animal, he must be put to death, and you must kill the animal."

Let us look at Leviticus 20:16 "If a woman approaches an animal to have sexual relations with it, kill both the woman and the animal. They must be put to death; their blood will be on their own heads."

Ezekiel 23
24 They will come against you with weapons, chariots and wagons and with a throng of people; they will take up positions against you on every side with large and small shields and with helmets. I will turn you over to them for punishment, and they will punish you according to their standards.
25 I will direct my jealous anger against you, and they will deal with you in fury. They will cut off your noses and your ears, and those of you who are left will fall by the sword. They will take away your sons and daughters, and those of you who are left will be consumed by fire.
26 They will also strip you of your clothes and take your fine jewelry.

Ik kan het zo wel eindeloos blijven kopieren.

Nog meer viezigheid!!!!

Comparing the sister's breasts to the size of the towers:   Let us look at the following verses:   "We have a young sister, and her breasts are not yet grown. What shall we do for our sister for the day she is spoken for?  (Song of Songs 8:8)"  and later about the sister....."I am a wall, and my breasts are like towers. Thus I have become in his eyes like one bringing contentment.  (Song of Songs 8:10)

Let us look at Song of Songs 4:5 "Your two breasts are like two fawns, like twin fawns of a gazelle that browse among the lilies." 

Let us look at Song of Songs 1:13 "My lover is to me a sachet of myrrh resting between my breasts." 

Praising the bed that they had sex on:   Let us look at Song of Songs 1:16 "How handsome you are, my lover! Oh, how charming! And our bed is verdant"  

Let us look at Song of Songs 1:2-4 "Let him kiss me with the kisses of his mouth-- for your love is more delightful than wine.   Pleasing is the fragrance of your perfumes; your name is like perfume poured out. No wonder the maidens love you!  Take me away with you--let us hurry! Let the king bring me into his chambers. We rejoice and delight in you; we will praise your love (i.e., semen) more than wine. How right they are to adore you!" 


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !

Het moetwillig doden van ongelovigen is net zo'n onzin,(Neem dat maar van me aan...)aangezien het lijnrecht tegen gods gebod in gaat.. "Gij zult niet doden!!!" Maar ik geloof dat alleen Jezus dat begreep. 

Dat is in tijd van oorlog gebeurt. Ik sta er 100% achter maar het gaat daar niet om het gaat erom dat christenen op deze site de moslims aanvallen met teksten uit de Koran die oorlog goedkeuren, terwijl hetzelfde in de Bijbel staat.

Ik zeg toch niet voor niets.... "Die onzin staat aan bijde kanten!!!!!"

En BIJDE partijen op dit forum NUILEN er over.... En DAAR gaat het om.... DAT BIJDE HET DOEN!!!

Bijde kanten nuilen over het gepredik van goedkeuring van oorlogsgeweld van de ander en bijde maken er tevens gebruik van...

Geen van bijde kanten heeft God begrepen....

Alleen Jezus.......

Die zonder geweld zich overgaf aan de dood,omdat hij volledig overtuigd was van zijn geloof in GOD.

Want hij die voor 100% overtuigd is van GOD en zijn regels en zonder blaam of schuld is...Kent geen angst om dit leven te verlaten uit overtuiging van de woorden van GOD.En ziet dus ook geen reden OM TE DODEN uit zelfbescherming.

Dit eist een intens diep geloof,die Jezus aan de mens liet zien.Voorwaar.... Met hem was de Geest van God.Gods Heilige Geest.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 12:59
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Die onzin zit/staat aan bijde kanten.Waar het om gaat is dat we het gezamelojk de kop in moeten zien blijven te drukken.Of het nu aan moslim zijde is of christelijk/westerlijk denkenden kant.

De tijd van wereld overheerzing door wie dan ook,moet eens een keer afgelopen zijn.Schiet allemaal niet op die onzin.

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !

Het moetwillig doden van ongelovigen is net zo'n onzin,(Neem dat maar van me aan...)aangezien het lijnrecht tegen gods gebod in gaat.. "Gij zult niet doden!!!" Maar ik geloof dat alleen Jezus dat begreep. 

Dat is in tijd van oorlog gebeurt. Ik sta er 100% achter maar het gaat daar niet om het gaat erom dat christenen op deze site de moslims aanvallen met teksten uit de Koran die oorlog goedkeuren, terwijl hetzelfde in de Bijbel staat.

Ik zeg toch niet voor niets.... "Die onzin staat aan bijde kanten!!!!!"

En BIJDE partijen op dit forum NUILEN er over.... En DAAR gaat het om.... DAT BIJDE HET DOEN!!!

Bijde kanten nuilen over het gepredik van goedkeuring van oorlogsgeweld van de ander en bijde maken er tevens gebruik van...

Geen van bijde kanten heeft God begrepen....

Alleen Jezus.......

Die zonder geweld zich overgaf aan de dood,omdat hij volledig overtuigd was van zijn geloof in GOD.

Want hij die voor 100% overtuigd is van GOD en zijn regels en zonder blaam of schuld is...Kent geen angst om dit leven te verlaten uit overtuiging van de woorden van GOD.En ziet dus ook geen reden OM TE DODEN uit zelfbescherming.

Dit eist een intens diep geloof,die Jezus aan de mens liet zien.Voorwaar.... Met hem was de Geest van God.Gods Heilige Geest.

 

Ik vind dat een erg grote beledeging tegenover andere profeten.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door Murat

ZEKER NIET MET DE ONZIN UIT DE BIJBEL !


Dit soort argumenten zou je verwachten bij een athe�st en niet bij een moslim.

Volgens Mohammed was tijdens het leven van Isa, de Bijbel nog behoorlijk goed.
Maar dit allemaal terzijde natuurlijk.


5. Degenen die belast zijn met de Torah en deze niet naleven, zijn als een ezel die boeken draagt.

6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was,

68. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt.

66. En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten.

12. "O Jahja (Johannes), houd u krachtig aan het Boek.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:06

De Thora is zeker als leiding gezonden naar de joden en zo is de Bijbel en later verandert. Maar ik word er niet goed van als mensen scheinheilig gaan doen zoals PeterPan die gast heeft volgens mij niet eens de Bijbel 1 keer helemaal uitgelezen. En ik bedoel niet dat de totale Bijbel onzin is maar een deel daarvan.

"Of the people of Moses (i.e., the Jews) there is a section who guide and do justice in the light of truth.   (The Noble Quran, 7:159)"

"It was We who revealed the law (to Moses): therein was guidance and light. By its standard have been judged the Jews, by the prophets who bowed (as in Islam) to God's will, by the rabbis and the doctors of law: for to them was entrusted the protection of God's book, and they were witnesses thereto: therefore fear not men, but fear me, and sell not my signs for a miserable price.  If any do fail to judge by (the light of) what God hath revealed, they are (no better than) Unbelievers.  (The Noble Quran, 5:44)"

"Those who believe (in the Quran), and those who follow the Jewish (scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in God and the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall they grieve.   (The Noble Quran, 2:62)"

GOEIE CHRISTENEN DIE DE SCHRIFTEN GOED VOLGEN ZIJN DUS GOEDE MENSEN!!!

JEZUS ZEGT HET VOLGENDE

41 Ze antwoordden: �De onmensen! Laat hij ze op een mensonwaardige manier ombrengen en de wijngaard verpachten aan andere wijnbouwers, die de vruchten wel aan hem afdragen wanneer het daar de tijd voor is.� 42 Daarop zei Jezus tegen hen: �Hebt u dit nooit in de Schriften gelezen:

�De steen die de bouwers afkeurden
is de hoeksteen geworden.
Dankzij de Heer is dit gebeurd,
wonderbaarlijk is het om te zien.�
43 Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen. 44 Wie over die steen struikelt zal gebroken worden, en iedereen op wie die steen valt zal worden verpletterd.�
(21:44) In andere handschriften ontbreekt dit vers.
45 Toen de hogepriesters en de Farizee�n zijn gelijkenissen hoorden, begrepen ze dat hij over hen sprak. 46 Ze wilden hem graag gevangennemen, maar ze waren bang voor de reactie van de volksmassa, daar men hem voor een profeet hield.
 
 
DE VOLK DIE HIER OVER GESPROKEN WORDT ZIJN ZONDER TWIJVELS DE ARABIEREN !!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:12

Kan geloof eigenlijk zonder dwang?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Kan geloof eigenlijk zonder
dwang?




wat vind je zelf?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:52
43 Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en
gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen. 44 Wie over
die steen struikelt zal gebroken worden, en iedereen op wie die steen valt
zal worden verpletterd.�
(21:44) In andere handschriften ontbreekt dit vers.
In eerste instantie geplaatst door Murat


45 Toen de hogepriesters en de Farizee�n zijn gelijkenissen hoorden,
begrepen ze dat hij over hen sprak. 46 Ze wilden hem graag
gevangennemen, maar ze waren bang voor de reactie van de volksmassa,
daar men hem voor een profeet hield.

DE VOLK DIE HIER OVER GESPROKEN WORDT ZIJN ZONDER TWIJVELS DE
ARABIEREN !!


Ook de Arabieren. Maar niet de moslims omdat zij niet in de woorden en
daden van Jezus geloven zoals ze opgetekend staan in het Evangelie. Zij
proberen net als de Joden het paradijs te verwerven door wetticisme.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 02:36
In eerste instantie geplaatst door Murat

�De steen die de bouwers afkeurden
is de hoeksteen geworden.
Dankzij de Heer is dit gebeurd,
wonderbaarlijk is het om te zien.�
43 Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen. 44 Wie over die steen struikelt zal gebroken worden, en iedereen op wie die steen valt zal worden verpletterd.�
(21:44) In andere handschriften ontbreekt dit vers.
45 Toen de hogepriesters en de Farizee�n zijn gelijkenissen hoorden, begrepen ze dat hij over hen sprak. 46 Ze wilden hem graag gevangennemen, maar ze waren bang voor de reactie van de volksmassa, daar men hem voor een profeet hield.
 
 
DE VOLK DIE HIER OVER GESPROKEN WORDT ZIJN ZONDER TWIJVELS DE ARABIEREN !!


Zeker ook de arabieren,  eigenlijk alle mensen die Jezus als de Messias  willen aanvaarden.
En dat volk is niet gebonden aan ras.
En wat de joden betreft :

Romeinen 11:
Isra�ls redding, bescheidenheid voor de heidenen
1 Dan is nu mijn vraag: heeft God zijn volk soms verstoten? Beslist niet. Ik ben immers zelf een Isra�liet, een nakomeling van Abraham, afkomstig uit de stam Benjamin. 2 God heeft zijn volk, dat hij al van tevoren uitgekozen heeft, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift over Elia zegt, hoe hij Isra�l bij God aanklaagt?
3 �Heer, uw profeten hebben ze gedood, uw altaren verwoest. Ik ben als enige overgebleven, en nu hebben ze het ook op mijn leven voorzien.� 4 Maar hoe luidt het antwoord van God aan hem? �Ik heb zevenduizend mensen voor mijzelf in leven gelaten; die hebben niet voor Ba�l geknield.�
5 Zo is ook nu een klein deel over dat God uit genade uitgekozen heeft. 6 Maar wanneer ze uit genade zijn uitgekozen, dan is dat niet omdat ze de wet naleven, want in dat geval zou de genade geen genade meer zijn.

25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Isra�l werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden.  Dan zal heel Isra�l worden gered, zoals ook geschreven staat: �De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht.  Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem.�  Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen.  De genade die God schenkt neemt hij nooit terug, wanneer hij iemand roept maakt hij dat niet ongedaan.  Zoals u God eens ongehoorzaam was, maar door hun
ongehoorzaamheid Gods barmhartigheid hebt ondervonden,  zo zijn zij nu ongehoorzaam om door de barmhartigheid die u ondervonden hebt, ook zelf barmhartigheid te ondervinden.  Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat hij voor ieder mens barmhartig kan zijn.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 03:09
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Kan geloof eigenlijk zonder dwang?



Kan ik alleen maar ja op antwoorden.

De vraag kan ook anders :  'Kan ongeloof zonder dwang? '

En dat lijkt een nee te worden.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 04:12
In eerste instantie geplaatst door Paladin


In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Kan geloof eigenlijk zonder dwang?



Kan ik alleen maar ja op antwoorden.

De vraag kan ook anders :� 'Kan ongeloof zonder dwang? '

En dat lijkt een nee te worden.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 06:09

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

43 Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en
gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen. 44 Wie over
die steen struikelt zal gebroken worden, en iedereen op wie die steen valt
zal worden verpletterd.�
(21:44) In andere handschriften ontbreekt dit vers.
In eerste instantie geplaatst door Murat


45 Toen de hogepriesters en de Farizee�n zijn gelijkenissen hoorden,
begrepen ze dat hij over hen sprak. 46 Ze wilden hem graag
gevangennemen, maar ze waren bang voor de reactie van de volksmassa,
daar men hem voor een profeet hield.

DE VOLK DIE HIER OVER GESPROKEN WORDT ZIJN ZONDER TWIJVELS DE
ARABIEREN !!


Ook de Arabieren. Maar niet de moslims omdat zij niet in de woorden en
daden van Jezus geloven zoals ze opgetekend staan in het Evangelie. Zij
proberen net als de Joden het paradijs te verwerven door wetticisme.

Dat zeg jij, maar is dat ook zo. Jezus(as) kan nooit de gehele Bijbel hebben laten opschrijven. De schriftgeleerden hebben het duidelijk verandert aangezien de fouten, tegenstrijdigheden en valse profetieen die er in zitten. Had HZ. MOHAMMED(SAW) dan toch gelijk, terwijl hij nooit de Bijbel heeft gelezen. En ik denk dat het hier toch echt om een bepaald volk gaat net als de joden, maar in dit geval de ARABIEREN(de moslims).

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 08:11

Murat,
ik zeg het te extreem. Maar niemand komt in het paradijs door wetticisme
(het streven om tot in details bepaalde wetten na te volgen, want niemand
lukt dat). Er zijn gelukkig moslims en moslimas, die de andere weg
kennen...

Met dat volk wordt toch echt het volk bedoeld dat het offer van Jezus
aanvaardt en waardeert. Eigenlijk een nieuw soort volk uit alle volkeren
inclusief de Arabieren. lees die woorden van Jezus maar eens in z'n
verband:

33 Luister naar een andere gelijkenis. Er was eens een landheer die een
wijngaard aanlegde en hem omheinde. Hij groef er een kuil voor de
wijnpers en bouwde een uitkijktoren. Toen verpachtte hij hem aan
wijnbouwers en ging op reis. 34 Tegen de tijd van de druivenoogst
stuurde hij zijn knechten naar de wijnbouwers om zijn vruchten in
ontvangst te nemen. 35 Maar de wijnbouwers grepen de knechten, ze
mishandelden er een, doodden een ander en stenigden een derde. 36
Daarna stuurde de landheer andere knechten, een grotere groep dan
eerst, maar met hen deden ze hetzelfde. 37 Ten slotte stuurde hij zijn
zoon naar hen toe, met de gedachte: Voor mijn zoon zullen ze wel ontzag
hebben. 38 Toen de wijnbouwers de zoon zagen, zeiden ze onder elkaar:
�Dat is de erfgenaam! Kom op, laten we hem doden en zo zijn erfenis
opstrijken,� 39 en ze grepen hem vast, gooiden hem de wijngaard uit en
doodden hem. 40 Wanneer nu de eigenaar van de wijngaard komt, wat
moet hij dan met die wijnbouwers doen?� 41 Ze antwoordden: �De
onmensen! Laat hij ze op een mensonwaardige manier ombrengen en de
wijngaard verpachten aan andere wijnbouwers, die de vruchten wel aan
hem afdragen wanneer het daar de tijd voor is.� 42 Daarop zei Jezus
tegen hen: �Hebt u dit nooit in de Schriften gelezen:
�De steen die de bouwers afkeurden
is de hoeksteen geworden.
Dankzij de Heer is dit gebeurd,
wonderbaarlijk is het om te zien.�
43 Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen,
en gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen.

44 Wie over die steen struikelt zal gebroken worden, en iedereen op wie
die steen valt zal worden verpletterd.�
(21:44) In andere handschriften ontbreekt dit vers.

45 Toen de hogepriesters en de Farizee�n zijn gelijkenissen hoorden,
begrepen ze dat hij over hen sprak. 46 Ze wilden hem graag
gevangennemen, maar ze waren bang voor de reactie van de volksmassa,
daar men hem voor een profeet hield.


De landheer in deze parabel is God.
De wijnbouwers zijn de schriftgeleerden en andere bobo's van het
religieus systeem, zoals je in 45 leest.
De knechten, uitgestuurd om de oogst op te halen, zijn de profeten. Die
worden door de bobo's gemolesteerd.
Dan zendt de landheer (GOD) zijn zoon (Jezus) en de bobo's zien hun
kans schoon om de erfgenaam af te maken en zich de erfenis toe te
eigenen (zelf als GOD over het volk heersen)...

Jezus werd door de gewone mensen buitengewoon gewaardeerd, maar
door de religieuze leiders verworpern en tenslotte gedood (zoals hij in de
parabel voorspelde). Jezus is dus de steen die in vers 43 genoemd wordt.
Aan jou de keuze wat je met die Steen doet; neem je die Steen helemaal
zoals Hij Zich ook in deze parabel voorstelt, of struikel je over Hem door
Hem te degraderen tot een gewone profeet....

De strekking van de gelijkenis die Jezus vertelde is dus dat het Koninkrijk
van God toekomt aan degenen die Jezus aanvaarden als Zoon van God en
Hem als zodanig eren en gehoorzamen...uit welk ras of volk hij of zij ook
maar komt; Belgen, Hollanders, Denen, Amerikanen, Marokkanen,
Russen, Turken, Perzen, Arabieren en ... Joden. Degenen die over die
Identiteit van Jezus struilen of die verwerpen......die lopen het gevaar door
die Steen gebroken of zelfs verpletterd te worden; Belgen, Hollanders,
Denen, Amerikanen, Marokkanen, Russen, Turken, Perzen, Arabieren en
... Joden.

en let ook eens op de woorden in vers 37:
Tenslotte

stuurde hij zijn zoon naar hen toe...

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:40
Ik ben niet verandert van mening.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 16:48
Dat had ik ook helemaal niet van jou verwacht. Ik vrees dat de logica
van de verklaring je ontgaat.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.