Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenin geloof is geen dwang????

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: in geloof is geen dwang????
    Geplaatst op: 25 juni 2006 om 03:53
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wat jij wilt.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Om even naar de naam van dit topic te gaan.

't Is goed om een Ja te horen.

Dat is weer waar... Zaken waar we niet uitkomen leggen we maar in het midden...... Toch ook weer een sterk stukje uit de Koran.

Het is geen kwestie van er wel of niet uitkomen of iets in het midden leggen. Islam01 geeft aan waar zijn voorkeur ligt.

Waar zijn voorkeur ligt,ligt verre van wat hij schrijft neem dat maar van me aan.... En volgens zijn geloof leg je zaken waar je niet uit komt bij God neer en handel je niet eigenwijs.Want het respect voor mijn godsdienst schuif je op dit moment onder de mat.En verwerp je op dit moment een ander vers uit de Koran.Ik herken mijn pappenheimers vriend. 

Jezus niet gekruisigt vs respect voor andermans geloof.

3 in 1 en 1 in 3 vs De drie eenheid van God

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

en sta open voor de uitleg van Islaam, en trek een conclusie pas na je onderzoek, niet ervoor
Heb ik gedaan en ik zie dat er ook misvormde caracters uit voortkomen,die een facistische staats idealogie aanhangen.Waarbij men het niet shroomd om homo's,anders gelovigen en ongelovigen te discrimeneren.Hun denkbeeldige gelijk halen zij uit de Koran,ook al waarschuwt de Koran hier voor.Wat ga je daar aan doen?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 11:48

In geloof is geen dwang. Kortom de leugen regeert. Het is te triest voor woorden dat anno 2006 (hoewel de islmitische jaartelling eeuwen eneeuwen achterloopt, de sharia nog bestaansrecht heeft. De achterlijkheid wint helaas soms terrein.

Auteur(s): Sara Zolfaghari

h4>De Islamitische Republiek Iran staat bekend omwille van haar strikte toepassing van de islamitische wetgeving. Enkele stereotype weetjes als het verbod op alcoholgebruik en het verplichte dragen van de sluier voor vrouwen in de openbare leefruimte sinds de Islamitische Revolutie van 1979. Hebben de vrouwen in Iran het nu werkelijk zo erg te verduren of zijn er hoopgevende signalen die doen geloven dat de macht van het huidige regime tanend is?

Deze revolutie zette de shah Mohammed Reza Pahlavi af en installeerde Ayatollah Khomeiny als Opperste Leider van het land. De president mag dan hervormingsgezind zijn, zoals de huidige president Khatami, de religieuze leider Khamenei heeft het laatste woord. Voor 1979 was de Perzische grondwet gebaseerd op de Franse. Na de revolutie werd deze grondwet echter herzien conform de sharia. Sharia is het Arabisch voor 'het volgen van het juiste pad', het is het rechtssysteem van de moslims. De sharia is in Iran vooral van toepassing op het familierecht.

In tegenstelling tot vele democratische landen, genieten man en vrouw in landen waar de sharia wordt toegepast geen gelijke rechten. In de sharia wordt immers aanvaard dat vrouwen inferieur zijn aan mannen.

Een paar voorbeelden ter illustratie. Zo is de getuigenis in een rechtszaak van een man tweemaal zoveel waard als die van een vrouw. Een tweede voorbeeld is dat bij scheiding in normale omstandigheden het hoederecht over de kinderen naar de man gaat. Een zoon wordt reeds bij de leeftijd van twee jaar aan de vader overgedragen terwijl een meisje tot haar zeven jaar bij haar moeder mag blijven. Daarna komt ook zij onder het toezicht van de vader.

Even sterk getuigend van ongelijkheid is het verschil van 'Dieh' of bloedgeld dat voor een man of een vrouw wordt gegeven. Dieh is de som die een moordenaar of een verantwoordelijke van een dodelijk ongeluk moet betalen aan de familie van de overledene. Het bloedgeld van een vrouw is slechts de helft van dat van een man.

Ook qua salaris zijn de verschillen aanzienlijk tussen man en vrouw. Zo betaalt een snoepfabriek op 20 kilometer ten oosten van Teheran vrouwen bijvoorbeeld 41 Amerikaanse dollar per maand terwijl de mannen 78 dollar krijgen. De eigenaar van de fabriek verklaarde dat hij liever vrouwen aannam omdat hij ze minder moest betalen, ze beter werken en ze steeds kan ontslaan op grond van zich slecht te sluieren.

Al geruime tijd zijn er dan ook verschillende individuen en organisaties actief die iets proberen te veranderen aan de inferieure plaats van de vrouw in de Iraanse maatschappij en die zich inzetten voor de gelijkheid tussen man en vrouw. Ook Iran kent zijn feministes. De feministische beweging is gegroeid uit de veranderde Iraanse situatie. In het verleden was Iran weliswaar een traditionele samenleving waar de vrouw traditioneel haar man volgde.

Sinds Iran echter evolueerde naar een moderne(re) staat, wilde de vrouw eveneens een rol spelen in de maatschappij. Sinds de Islamitische Revolutie (1979) in Iran is deze beweging erg gegroeid. De vrouw heeft immers een prominente rol gespeeld tijdens de revolutie. Ze kwam net als de mannen op straat en de revolutionaire religieuze leiders hebben haar steun dankbaar aangenomen. Eens de strijd echter was gestreden, werd van haar verwacht dat ze terugkeerde naar haar haard.

Ironisch genoeg verergerde de situatie van de vrouw na 1979. Daarom ontstonden kort na de revolutie overal seculiere en islamitische vrouwenorganisaties. De seculiere organisaties werden al snel door de staat opgedoekt. De islamitische hadden meer geluk. Zij zetten zich immers in voor de rechten van de vrouw maar vielen het islamitische systeem als dusdanig niet aan. Vandaag de dag is het nog steeds zo. Er bestaan NGO's, regeringsorganisaties, verenigingen die zich bezighouden met de vrouw maar allen zijn zij islamitisch gekleurd.

Dit impliceert beperkingen en is op zich een vorm van censuur. Zo geeft de uitgever van het vrouwenblad Zanan toe dat zij moeten oppassen wat ze schrijven. Het blad komt maandelijks uit en is financieel onafhankelijk van de staat maar "als je over vrouwen schrijft, dan spreek je over politiek. Zanan kan dan misschien vrijuit schrijven wat ze willen, maar daarna zijn we niet meer vrij. Zo moeten we ook opletten wie we aan het woord laten. In principe mag iedereen een artikel opsturen en heeft iedereen gelijke kansen om zijn of haar artikel gepubliceerd te zien. In de praktijk weten we echter dat we best zo min mogelijk seculiere feministes aan het woord laten. Heel veel tijdschriften en kranten worden gesloten. Dat komt omdat ze door de staat gevreesd worden. De media beschikt over een heel grote macht en de regering is zich hier maar al te goed van bewust. Wij hebben deze maand juli onze 100ste uitgave gevierd. Dat is een prestatie waar we trots op zijn. En we merken dat dingen langzaamaan veranderen. Dankzij ons en het werk van andere vrouwentijdschriften staat de vrouw veel meer in de kijker. Maar we moeten het hoofd koel houden en niet te snel alles willen. We moeten de juiste beslissingen nemen op het juiste moment en op de juiste plaats," aldus de uitgever van Zanan.

Iran is geen modelstaat. Maar het is ook geen onmogelijk land. Vrouwen kunnen kiezen en verkozen worden. Ze rijden met de wagen en gaan naar dezelfde universiteiten als mannen. Vandaag zijn 62% van de universiteitsstudenten vrouwen. De veranderingen komen traag op gang maar zeker. Dit is duidelijk merkbaar op straat. Terwijl vrouwen vroeger geen sprietje haar mochten laten zien, ligt de sluier nu losjes op het midden van het hoofd en glijdt hij ettelijke malen zelfs van het haar. Dit zijn trage stapjes in de richting van de lang gedroomde vrijheid. Maar de Iraanse jeugd is hoopvol en gelooft dat vrijheid en gelijkheid zal komen. Wanneer precies, dat ligt in Gods handen.

De zaak Zahra Kazemi

Op 11 juli 2003 overleed de Iraans-Canadese journaliste Zahra Kazemi uit Montreal, 54 jaar, in de gevangenis van Iran aan haar verwondingen. Onlangs gaf de Iraanse vice-president een eerste maal toe dat zij werd vermoord.

Eerder had het rapport van de onderzoekscommissie op 20 juli nog aangegeven dat Zahra Kazemi was overleden ten gevolge van een hersenbloeding die was veroorzaakt door een schedelbreuk. Dit rapport was in opdracht van president Mohammad Khatami geschreven en gaf niet aan of deze breuk was veroorzaakt door een bot voorwerp waarmee zij was geslagen of dan wel dat zij haar hoofd had gestoten.

Het rapport beschrijft uur na uur haar detentieperiode. Zij werd op 23 juni 2003 voor de gevangenis van Evine in Teheran gearresteerd. Aldaar had zij geprobeerd foto's te nemen van de familie van de manifestanten die waren aangehouden tijdens de rellen van juni. Zij werd vervolgens door agenten naar de gevangenis gevoerd waar men haar vroeg haar werkvergunning te tonen en haar materiaal achter te laten dat zij de volgende dag zou kunnen komen afhalen. Toen zij dit weigerde, werd zij prompt ge�nterneerd.

Tussen 22u25 en 2u30 onderging zij de eerste keer de ondervragingen onder leiding van de assistent van de procureur van Teheran. Ook de beruchte procureur, Sa�d Mortazavi, woonde een gedeelte van de ondervragingen bij. Volgens het rapport zou ze in de periode tussen haar arrestatie op 23 juni en haar hospitalisatie op 27 juni gedurende 21 uur onder handen zijn genomen door de agenten van de procureur van Teheran. Vervolgens was ze gedurende 26 uren in handen van de politie en tot slot was ze opnieuw gedurende vier uur bij de diensten van de procureur. Tot slot verbleef ze gedurende 26 uren in de handen van het ministerie van Inlichtingen. Dit betekent dat de breuk uitgelokt is tijdens de twee laatste tijdsspannen.

Op 26 juni constateerden de agenten volgens het rapport na de ondervraging dat de beschuldigde niet in haar normale toestand verkeerde. Rond middernacht hebben de gevangenisverantwoordelijken dan besloten om haar naar het hospitaal Baghiatollah te brengen. Op 27 juni zouden de dokters haar 'hersenbloeding' hebben vastgesteld waarna zij tot 10 juli kunstmatig in leven werd gehouden.

Op 30 juli verklaarde vice-president Mohammad Ali Abtahi dan toch dat de moord was veroorzaakt door een hersenbloeding die was ontstaan ten gevolge van een slag op haar hoofd. De Canadese minister van buitenlandse zaken, Bill Graham, verklaarde tevreden te zijn met deze verklaring en dat zij met grote interesse de verdere ontwikkelingen in het onderzoek van rechter Esmaeili zouden volgen. Esmaeili beval reeds de opsluiting van vijf veiligheidsagenten die tijdens de ondervraging in nauw contact stonden met Kazemi en over de procureur van Teheran wordt gezegd dat hij Kazemi verdacht had een spion te zijn.

Canada trok zijn ambassadeur op 23 juli terug uit Teheran nadat Kazemi, tegen de wil van haar moeder en zoon in, in Shiraz werd begraven.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

In naam van God, De Erbarmer, De Genadige

 "Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Soera 96, verzen 1 t/m 5

Dit zijn de allereerste woorden die de profeet Mohammed v.z.m.h. van zijn Heer te horen kreeg. Deze verzen werden aan hem voorgedragen door de aartsengel Gabri�l, in de grot Hira in de bergen van Mekka, Arabi�.

Het gebeurde 610 jaar na de geboorte  van de profeet Jezus Christus. Moge God beide gezanten met erbarmen en vrede ontvangen.



Sorry Rahil;  maar lees je reactie nu pas.
Maar dit lijkt mij niet echt een argument om te stellen dat deze engel namens Allah gesproken heeft.
Deze engel ontkent wel op 10 manieren dat G'd geen Zoon heeft terwijl Gabri�l in de Bijbel het tegendeel beweert.
Ook vind ik het een beetje raar dat deze engel zegt dat ALLE engelen gehoorzaam zijn aan Allah terwijl de Torah en het Evangelie waarschuwen voor de gevallen engelen.

'k Zal wel spoken zien maar ondanks dat Isa (volgens de Koran) zelfs versterkt is met geest van heiligheid is hij niet echt een goede boodschapper.
Als voorbeeld.
Volgens deze engel is er niemand naast Allah en met wie dat zegt gaat het slecht aflopen.

21:
29. En wie hunner zou zeggen: "Ik ben een God naast Hem," die zouden Wij met de hel vergelden.


En maar van 1 boodschapper wordt de indruk gewekt dat hij dat gezegd zou hebben en dat is Isa.

5:
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah



Dat is hier wel bekend;de 3-eenheid waar de Bijbel over spreekt slaat niet op Maria.
Dan deze.


5: 110. Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte


Dit wekt weer de indruk dat Jezus de gunst van Allah niet herdenkt.
Dat hij dat zou zijn vergeten.
De oproep staat er niet voor niks.








Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 12:53

In geloof geen dwang? Hieronder volgt het verhaal van een opstandige. Het gaat  iets verder dan de normale dwang.

07/06/2006 Jtwnetwork - Hieronder staat een artikel gepubliceerd over een voormalig Iraanse politieke gevangene, die 12 jaar lang vast zat in de beruchte gevangenissen van het Iraanse regime, en zware marteling onderging. Dit artikel is reeds eerder geplaatst op Jtwnetwork.nl, maar gezien het feit dit een z��r belangrijk artikel is en vaak gelezen is, publiceren wij het voor de 2e keer.

Mostafa Naderi, een voormalig Iraanse politieke gevangene, legt uit over zijn martelingen in 12 jaar tijd gevangenisstraf. �Ik werd in 1981 gearresteerd voor het verkopen van kranten van de oppositie groep, en werd meegenomen naar de beruchtste gevangenis evin��.

Zij blinddoekten mij en namen mij mee naar de ondervraag kamer, daar aangekomen legden ze mij op een houtenbank met mijn rug naar boven. Ik werd gedwongen mijn sokken in mijn mond te doen. Zij bogen mijn benen van achter en knoopten hen naar mijn dijen. Op dat moment begonnen ze met het slaan van kabels. Het was heel pijnlijk, er zijn geen woorden voor. Na een tijd knoopten ze mij los en brachten me naar een martel kamer om de marteling te kunnen hervatten�.

Enkele dagen later brachten ze mij opnieuw naar de ondervraag kamer. Zij boeiden mij met ��n hand over mijn hoofd en mijn andere hand achter mijn rug. Ze heven mij omhoog, en maakten mij vast aan het plafon, 12 uur lang hing ik daar. Dit zette veel druk op mijn schouders�.
 
Tegelijkertijd kon ik zien dat een vrouw aan de overkant afgeranseld werd met kabels. Zij werd ononderbroken 10 uur lang geslagen. Haar rug was er erg aan toe, het vlees was gescheurd en lag in stukjes op de grond. Er was een reusachtige plek vol met bloed op de grond. Ze heeft de pijn niet overleefd, en stierf later op de dag�.

�Mijn schouders waren doorgedraaid door de marteling. Als we voedsel kregen hielpen de andere gevangenen mij met eten. Ik verbleef anderhalve maand in een klein hok, opgesloten en werd elke dag meegenomen naar de ondervraagkamer waar ik gemarteld werd. Na enige tijd leed ik aan een nierbloeding. Er was een vrouwelijke gevangene die zo hard afgeranseld werd dat haar benen volledig zwart werden. Zij werd later uitgevoerd�.

�Op een dag werd ik opgeroepen, en werd ik meegenomen naar een onbekende kamer, waar verteld werd dat ik tot de dood was veroordeeld. Zij vertelden dat ik mijn laatste wens op kon schrijven. Ik werd tijdelijk die dag opgesloten in een kamer waar vier andere gevangenen verbleven. Ons werd verteld dat we die avond uitgevoerd zou worden. Zij blinddoekten ons en dagen lang hadden we niets gegeten, we werden meegenomen naar een andere locatie�.
 
�Aangekomen op de locatie knoopten zij onze handen achter onze ruggen en lieten ze ons tegen de muur aanstaan. Ik hoorde dat zij hun geweren op dat moment laadden. Ik kon op dat moment mijn lichaam niet meer beheersen door de maandenlange martelingen, en viel op de grond. We hoorden de martelaars van het Iraanse regime ons uitlachen. Dit was ��n van hun streken om ons bang te maken, en ons geheugen aan te tasten�.

�Zij namen ons mee naar een kamer en verwijderden onze blinddoeken van onze gezichten. Een medegevangene die een bril droeg zei dat hij niets meer kon zien door de pijnlijke martelingen die hij had ontgaan. Ik werd kort daarna opnieuw meegenomen naar de ondervraag kamer en opnieuw volgde er een marteling. Ter informatie: Er waren 110 mensen in een kamer van 5 bij 6 meter, het is onvoorstelbaar maar waar. Je kon er niet bewegen, dagenlang zat je zo op elkaar. Zij gaven enkel 30 minuten voor 110 mensen om zich schoon te maken en naar het toilet te gaan. Zij voerden ons een lepel per dag en wanneer wij om meer vroegen werden we direct meegenomen naar de martelkamer�.

�3 maanden later, werd ik opnieuw verplaatst naar een andere plek, genaamd: Karaj (westen van Teheran). Zij sloten mij voor 5 jaar op in een cel van 1,5 bij 2 meter. In de eerste vijf a zes maanden dacht ik over het verleden. Ik zou misschien nog mensen en namen herinneren van jaren geleden, maar na een jaar scheen ik alles vergeten te zijn�.

�De gevangenis waar ik verbleef had 40 cellen van 1,5 bij 2 meter, 20 aan de ene kant en 20 aan de andere kant. Een cel tegenover mij zat een andere gevangene genaamd: Reza, zijn achternaam herinner ik mij niet meer. Toen hij was aangehouden was hij 16 jaar oud. Hij vertelde dat hij verkracht was en uitgevoerd zou worden�.

�Duizenden gevangenen werden vastgehouden. De mullahs gebruikten alle soort martelingen, hun doel was om de gevangene zo veel mogelijk pijn te lijden tot de dood. De ergste dingen werden toegepast. De mullahs hadden sinds 1987 besloten om alle gevangenen af te slachten, toen de wapenstilstand begon tegen Irak, vonden zij de gelegenheid om uiteindelijk iedereen af te maken.

30.000 duizend politieke gevangenen werden het slachtoffer van een ��massamoord��, in een korte tijd.

Ja, Allah is groot in iran.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

In naam van God, De Erbarmer, De Genadige

 "Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Soera 96, verzen 1 t/m 5

Dit zijn de allereerste woorden die de profeet Mohammed v.z.m.h. van zijn Heer te horen kreeg. Deze verzen werden aan hem voorgedragen door de aartsengel Gabri�l, in de grot Hira in de bergen van Mekka, Arabi�.

Het gebeurde 610 jaar na de geboorte  van de profeet Jezus Christus. Moge God beide gezanten met erbarmen en vrede ontvangen.



Sorry Rahil;  maar lees je reactie nu pas.
Maar dit lijkt mij niet echt een argument om te stellen dat deze engel namens Allah gesproken heeft.
Deze engel ontkent wel op 10 manieren dat G'd geen Zoon heeft terwijl Gabri�l in de Bijbel het tegendeel beweert.
Ook vind ik het een beetje raar dat deze engel zegt dat ALLE engelen gehoorzaam zijn aan Allah terwijl de Torah en het Evangelie waarschuwen voor de gevallen engelen.

'k Zal wel spoken zien maar ondanks dat Isa (volgens de Koran) zelfs versterkt is met geest van heiligheid is hij niet echt een goede boodschapper.
Als voorbeeld.
Volgens deze engel is er niemand naast Allah en met wie dat zegt gaat het slecht aflopen.

21:
29. En wie hunner zou zeggen: "Ik ben een God naast Hem," die zouden Wij met de hel vergelden.


En maar van 1 boodschapper wordt de indruk gewekt dat hij dat gezegd zou hebben en dat is Isa.

5:
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah



Dat is hier wel bekend;de 3-eenheid waar de Bijbel over spreekt slaat niet op Maria.
Dan deze.


5: 110. Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte


Dit wekt weer de indruk dat Jezus de gunst van Allah niet herdenkt.
Dat hij dat zou zijn vergeten.
De oproep staat er niet voor niks.








 

Wist je dat ook in de bijbel van joden niet word gesproken over drie-eenheid noch word Jezus daar gezien als God de zoon.

Hoe dan paulus-leer is niet welkom in de OT,noch welkom in de Ineej of in de edele Quran.

De leer van paulus heeft verandering gebracht in de wet van Mozes terwijl Jezus vzmh zei dat de wet van Jezus niet zal worden verandert.

Jullie volgen wat paulus zegt en niet wat de profeet Jezus vzmh heeft gezegd en gedaan.

Sinds wanneer kwam jezus vzmh om de wet van Mozes te ontkrachten?vertel me?Paulus kwam hoogmoedig(eerst was hij een vijand van God en zijn Profeet),toen hij zijn vijanden niet kon verslaan heeft hij zich bij hen aangesloten om de christendom van binnen te vernietigen.Het is hem gelukt.Paulus was zeer tegen de wet van Mozes,game over.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

In naam van God, De Erbarmer, De Genadige

 "Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Soera 96, verzen 1 t/m 5

Dit zijn de allereerste woorden die de profeet Mohammed v.z.m.h. van zijn Heer te horen kreeg. Deze verzen werden aan hem voorgedragen door de aartsengel Gabri�l, in de grot Hira in de bergen van Mekka, Arabi�.

Het gebeurde 610 jaar na de geboorte  van de profeet Jezus Christus. Moge God beide gezanten met erbarmen en vrede ontvangen.



Sorry Rahil;  maar lees je reactie nu pas.
Maar dit lijkt mij niet echt een argument om te stellen dat deze engel namens Allah gesproken heeft.
Deze engel ontkent wel op 10 manieren dat G'd geen Zoon heeft terwijl Gabri�l in de Bijbel het tegendeel beweert.
Ook vind ik het een beetje raar dat deze engel zegt dat ALLE engelen gehoorzaam zijn aan Allah terwijl de Torah en het Evangelie waarschuwen voor de gevallen engelen.

'k Zal wel spoken zien maar ondanks dat Isa (volgens de Koran) zelfs versterkt is met geest van heiligheid is hij niet echt een goede boodschapper.
Als voorbeeld.
Volgens deze engel is er niemand naast Allah en met wie dat zegt gaat het slecht aflopen.

21:
29. En wie hunner zou zeggen: "Ik ben een God naast Hem," die zouden Wij met de hel vergelden.


En maar van 1 boodschapper wordt de indruk gewekt dat hij dat gezegd zou hebben en dat is Isa.

5:
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah



Dat is hier wel bekend;de 3-eenheid waar de Bijbel over spreekt slaat niet op Maria.
Dan deze.

[QUOTE]
5: 110. Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte


Dit wekt weer de indruk dat Jezus de gunst van Allah niet herdenkt.
Dat hij dat zou zijn vergeten.
De oproep staat er niet voor niks.








 

Wist je dat ook in de bijbel van joden niet word gesproken over drie-eenheid noch word de Heilige Geest(Engel Jibriel,christenen schilderen hem af als duif) of Jezus daar gezien als God de Geest en God de Zoon.

Hoe dan ook, paulus-leer is niet welkom in de OT,noch welkom in de Injeel of in de edele Quran.

De leer van paulus heeft verandering gebracht in de wet van Mozes terwijl Jezus vzmh zei dat de wet van Jezus niet zal worden verandert zelfs niet voor ��n woord.Hij kwam om de wet van Mozes te bevestigen en dingen voor hen te onthullen die zich plachten te verstoppen.

Jullie volgen wat paulus zegt en niet wat de profeet Jezus vzmh heeft gezegd en gedaan.

Sinds wanneer kwam jezus vzmh om de wet van Mozes te ontkrachten?vertel me?Paulus kwam hoogmoedig alles veranderen(eerst was hij een vijand van God en zijn Profeet),toen hij zijn vijanden niet kon verslaan heeft hij zich bij hen aangesloten om de christendom van binnen te vernietigen.Het is hem gelukt.Paulus was zeer tegen de wet van Mozes,game over.

Geen wonder dat de leer van Paulus zeer verwelkomd is in de Polytheistische Rome.Paulus heeft een mens/profeet tot God gemaakt hierdoor accepteerden romeinen zijn Leer.

De romeinen wilden no way een onzichtbare God aanbidden.Zij waren heidenen en bleven nog steeds heidenen omdat zij een mens aanbaden(Jezus vzmh).

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:15

 

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

 

Alle lof zij Allah!Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:22

Paladin ik wil je 1 ding vragen:

Vind jij dat christendom een puur monotheistische godsdienst?

Ik vind van niet met dogma's als drie-eenheid,verering van Maria,verering van de Heiligen.Smeekbedes verrichten tot Jezus vzmh ,tot Maria en tot de Heiligen gaat tegen de 10 geboden in.

Beelden maken van Jezus,Maria gaat tegen de 10 geboden in.

Zoals istanbul een brug is die Oost en west samenvoegt is de christendom in mijn ogen een brug die Monotheisme en Polytheisme bij elkaar brengt.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:24

Moge Allah jullie leiden.De leiding van Allah dat is het juiste leiding.

Ik heb medelijden met jullie.Hoe kunnen jullie ons dwalenden noemen terwijl jullie naast God deelgenoten nemen?

68. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

 

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

 

Alle lof zij Allah!Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Het is beter een zwak boek goed te lezen,dan een sterk boek slecht.Geloof is er niet voor het vernederen van anderen,maar het verbeteren van zichzelf.

 

Ik vertel hun wat tegen de 10 geboden in gaat.

Zij noemen zichzelf monotheisten.Laten ze zich dan gedragen als monotheisten zoals Abraham.Hij aanbad geen Heilige Geest noch aanbad hij Jezus vzmh maar hij aanbad de Heer der werelden>de Enige God

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

 

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

 

Alle lof zij Allah!Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Het is beter een zwak boek goed te lezen,dan een sterk boek slecht.Geloof is er niet voor het vernederen van anderen,maar het verbeteren van zichzelf.

 

Ik vertel hun wat tegen de 10 geboden in gaat.

Zij noemen zichzelf monotheisten.Laten ze zich dan gedragen als monotheisten zoals Abraham.Hij aanbad geen Heilige Geest noch aanbad hij Jezus vzmh maar hij aanbad de Heer der werelden>de Enige God

Het is niet aan jou om te oordelen nog anderen van wijsheid te voorzien,je hebt zelf immers geen alwetendheid nog de Koran begrepen.Je gaat immers respectloos om met het christelijk geloof.

En waarom vraagt God Jezus iets als hij alles al weet?Je gaat me toch niet vertellen,dat God aan Jezus twijfelde of wel?

Die ondervraging zal plaats vinden op de dag des oordeels.God vroeg hem niet omdat God het niet wist wat in de ziel van Jezus vzmh lag maar God vroeg Jezus vzmh om de lasteraars de waarheid te vertellen over zichzelf(jezus vzmh).Wie hij was en waarom hij gezonden is als profeet.

 

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:28
Het oordeel heeft geen dag
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 00:04

Stel dat ik God zie in alle bomen. Ik vereer alle bomen. Ik bid tot alle bomen.

Het is aan niemand daar een oordeel over te hebben.

Ik heb van God de vrijheid gekregen om te zijn wie ik ben. Hij heeft me in al Zijn liefde op de wereld gezet. Hoe is het dan mogelijk dat Hij mij verwerpt.

Mijn God verwerpt me nooit. Altijd zal hij als Vader over me waken. Hoeveel bomen ik ook aanbid.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

Wil best die andere vragen beantwoorden maar eerst even dit.
Nergens in de Bijbel staat dat Maria deel uitmaakt van de 3-eenheid.
Waar die uit bestaat staat er wel.

Matte�s 28:
18 Jezus kwam op hen toe en zei: �Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.�

Verder is het een goed plan om naar Paulus te luisteren.
Hij is namelijk persoonlijk geroepen door Jezus voor een belangrijke opdracht.

Handelingen 26:
9 Indertijd vond ik dat ik de verspreiding van de naam van Jezus van Nazaret met kracht moest tegengaan,  en daarvoor heb ik me in Jeruzalem dan ook ingezet. Met toestemming van de hogepriesters heb ik een groot aantal heiligen in de gevangenis laten opsluiten, en als ze ter dood gebracht werden gebeurde dat met mijn instemming.  In de synagogen probeerde ik keer op keer hen door strafmaatregelen te dwingen hun geloof af te zweren; ik bestreed hen zo vurig dat ik hen zelfs in de steden buiten onze grenzen vervolgde.  Zo was ik eens, met een volmacht van de hogepriesters en in hun opdracht, op weg naar Damascus, toen ik midden op de dag zag hoe een licht uit de hemel, feller dan de zon, mij en mijn reisgenoten omstraalde.  We vielen allen op de grond en ik hoorde een stem in het Hebreeuws tegen me zeggen: �Saul, Saul, waarom vervolg je mij? Je kwelt jezelf door je zinloze halsstarrigheid!�

Ik vroeg: �Wie bent u, Heer?�
De Heer antwoordde: �Ik ben Jezus, die jij vervolgt.  Maar kom nu overeind, sta op, want ik ben aan je verschenen om je aan te stellen als mijn dienaar, opdat je bekend zult maken dat je mij hebt gezien en zult getuigen van alles wat ik je nog zal laten zien.  Ik zal je daarbij beschermen tegen je eigen volk en tegen de heidenen, naar wie ik je uitzend  om hun de ogen te openen, zodat ze zich van de duisternis naar het licht keren, en van de macht van Satan naar God. Door het geloof in mij zullen ze vergeving krijgen voor hun zonden, en samen met allen die mij toebehoren zullen ze deel krijgen aan mijn koninkrijk.�

Blijft staan de vraag:  sprak de engel namens de Schepper ? En waarom denkt men dat ?
Bijbels gezien is
het raar dat een engel een boek/religie met nieuwe regels gaat openbaren aan een mens.
Er is geen reden waarom de Schepper zelf niet met mensen kan praten.
In de Koran sprak Allah toch ook met Adam , waarom zou Allah zelf niet tot de mens  spreken.
De Bijbel is er duidelijk over;  G�d spreekt zelf met Zijn profeten.

Numeri 12:
5 Toen daalde de HEER af in de wolkkolom, ging bij de ingang van de tent staan en riep A�ron en Mirjam. Nadat zij beiden naar voren waren gekomen, 6 zei hij: �Luister goed. Als er bij jullie een profeet van de HEER is, maak ik mij in visioenen aan hem bekend en spreek ik met hem in dromen. 7 Maar met mijn dienaar Mozes, op wie ik volledig kan vertrouwen, ga ik anders om: 8 met hem spreek ik rechtstreeks, duidelijk, niet in raadsels, en hij aanschouwt mijn gestalte.

En de wet gaf Hij ook persoonlijk aan Mozes.

Exodus 24:

12 De HEER zei tegen Mozes: 'Kom naar mij toe, de berg op, en wacht daar; dan zal ik je de stenen platen geven waarop ik de wetten en geboden heb geschreven om het volk te onderrichten.' 13 Samen met zijn dienaar Jozua ging Mozes de berg van God op. 14 Tegen de oudsten zei hij: 'Wacht hier tot wij terugkomen, A�ron en Chur blijven bij u. Mocht iemand een uitspraak in een geschil willen, dan kan hij zich tot hen wenden.' 15 Terwijl Mozes de berg op ging, werd deze overdekt door een wolk: 16 de majesteit van de HEER rustte op de Sinai. Zes dagen lang bedekte de wolk de berg. Op de zevende dag riep de HEER Mozes vanuit de wolk.



Terug naar boven
Joost Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juni 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

 

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

 

Alle lof zij Allah!Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Het is beter een zwak boek goed te lezen,dan een sterk boek slecht.Geloof is er niet voor het vernederen van anderen,maar het verbeteren van zichzelf.

 

Ik vertel hun wat tegen de 10 geboden in gaat.

Zij noemen zichzelf monotheisten.Laten ze zich dan gedragen als monotheisten zoals Abraham.Hij aanbad geen Heilige Geest noch aanbad hij Jezus vzmh maar hij aanbad de Heer der werelden>de Enige God

Het is niet aan jou om te oordelen nog anderen van wijsheid te voorzien,je hebt zelf immers geen alwetendheid nog de Koran begrepen.Je gaat immers respectloos om met het christelijk geloof.

En waarom vraagt God Jezus iets als hij alles al weet?Je gaat me toch niet vertellen,dat God aan Jezus twijfelde of wel?

Die ondervraging zal plaats vinden op de dag des oordeels.God vroeg hem niet omdat God het niet wist wat in de ziel van Jezus vzmh lag maar God vroeg Jezus vzmh om de lasteraars de waarheid te vertellen over zichzelf(jezus vzmh).Wie hij was en waarom hij gezonden is als profeet.

 

 

 

God hoeft niets of niemand te ondervragen als hij alles al weet... Want zelfs op de ondervraging weet hij al het antwoord als hij alles weet... Hij hoeft de leugen of waarheid niet herhaald te horen op vrijwillige basis als hij het vrijwillige antwoord al weet.Man...man...
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 14:58
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

Wil best die andere vragen beantwoorden maar eerst even dit.
Nergens in de Bijbel staat dat Maria deel uitmaakt van de 3-eenheid.

Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen maar Allah swt zegt dat de christenen en andere mensen(Maria werd gezien als godin in europa lang geleden)Jezus en Maria als twee Goden naast Allah swt nemen. Jezus vzmh was een profeet en een mens dus dat de christenen hem als God zien betekent in mijn ogen dat zij hem nemen als tweede god naast Allah swt.Maria word vereert,alleen Allah swt heeft het recht om vereert en aanbeden te worden dus dat wil zeggen dat katholieken in mijn ogen maria en Jezus vzmh als twee goden nemen naast Allah swt ookal zeggen katholieken van:nee we aanbidden Maria niet,we zien haar slechts als Moeder van God of nee we zien Jezus niet als tweede God naast Allah want wij(katholieken)geloven dat Jezus God is.Jammer voor katholieken dan.Jezus is in de islam een mens en een profeet dus als een andere godsdienst hem tot God neemt dan wil dit zeggen dat zij Jezus tot tweede God naast Allah swt hebben genomen.De christenen uit Najran aanbaden Jezus en Maria als twee goden naast Allah en ook katholieken aanbidden Jezus en Maria ookal zullen zij iets anders beweren.

 


Waar die uit bestaat staat er wel.

Matte�s 28:
18 Jezus kwam op hen toe en zei: �Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. 19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, 20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.�

Verder is het een goed plan om naar Paulus te luisteren.
Hij is namelijk persoonlijk geroepen door Jezus voor een belangrijke opdracht.

Het is goed plan voor christenen.In mij ogen is hij niets anders dan een heidense romein die niets begreep van de boodschap van Jezus vzmh en ook niet wou begrijpen.

Handelingen 26:
9 Indertijd vond ik dat ik de verspreiding van de naam van Jezus van Nazaret met kracht moest tegengaan,  en daarvoor heb ik me in Jeruzalem dan ook ingezet. Met toestemming van de hogepriesters heb ik een groot aantal heiligen in de gevangenis laten opsluiten, en als ze ter dood gebracht werden gebeurde dat met mijn instemming.  In de synagogen probeerde ik keer op keer hen door strafmaatregelen te dwingen hun geloof af te zweren; ik bestreed hen zo vurig dat ik hen zelfs in de steden buiten onze grenzen vervolgde.  Zo was ik eens, met een volmacht van de hogepriesters en in hun opdracht, op weg naar Damascus, toen ik midden op de dag zag hoe een licht uit de hemel, feller dan de zon, mij en mijn reisgenoten omstraalde.  We vielen allen op de grond en ik hoorde een stem in het Hebreeuws tegen me zeggen: �Saul, Saul, waarom vervolg je mij? Je kwelt jezelf door je zinloze halsstarrigheid!�

Ik vroeg: �Wie bent u, Heer?�
De Heer antwoordde: �Ik ben Jezus, die jij vervolgt.  Maar kom nu overeind, sta op, want ik ben aan je verschenen om je aan te stellen als mijn dienaar, opdat je bekend zult maken dat je mij hebt gezien en zult getuigen van alles wat ik je nog zal laten zien.  Ik zal je daarbij beschermen tegen je eigen volk en tegen de heidenen, naar wie ik je uitzend  om hun de ogen te openen, zodat ze zich van de duisternis naar het licht keren, en van de macht van Satan naar God. Door het geloof in mij zullen ze vergeving krijgen voor hun zonden, en samen met allen die mij toebehoren zullen ze deel krijgen aan mijn koninkrijk.�

<!--[if !supportEmptyParas]--><!--[endif]--> Blijft staan de vraag:  sprak de engel namens de Schepper ? En waarom denkt men dat ?
Bijbels gezien is
het raar dat een engel een boek/religie met nieuwe regels gaat openbaren aan een mens.
Er is geen reden waarom de Schepper zelf niet met mensen kan praten.
In de Koran sprak Allah toch ook met Adam , waarom zou Allah zelf niet tot de mens  spreken.
De Bijbel is er duidelijk over;  G�d spreekt zelf met Zijn profeten.

Numeri 12:
5 Toen daalde de HEER af in de wolkkolom, ging bij de ingang van de tent staan en riep A�ron en Mirjam. Nadat zij beiden naar voren waren gekomen, 6 zei hij: �Luister goed. Als er bij jullie een profeet van de HEER is, maak ik mij in visioenen aan hem bekend en spreek ik met hem in dromen. 7 Maar met mijn dienaar Mozes, op wie ik volledig kan vertrouwen, ga ik anders om: 8 met hem spreek ik rechtstreeks, duidelijk, niet in raadsels, en hij aanschouwt mijn gestalte.

En de wet gaf Hij ook persoonlijk aan Mozes.

Exodus 24:

12 De HEER zei tegen Mozes: 'Kom naar mij toe, de berg op, en wacht daar; dan zal ik je de stenen platen geven waarop ik de wetten en geboden heb geschreven om het volk te onderrichten.' 13 Samen met zijn dienaar Jozua ging Mozes de berg van God op. 14 Tegen de oudsten zei hij: 'Wacht hier tot wij terugkomen, A�ron en Chur blijven bij u. Mocht iemand een uitspraak in een geschil willen, dan kan hij zich tot hen wenden.' 15 Terwijl Mozes de berg op ging, werd deze overdekt door een wolk: 16 de majesteit van de HEER rustte op de Sinai. Zes dagen lang bedekte de wolk de berg. Op de zevende dag riep de HEER Mozes vanuit de wolk.



 

Met de komst van Paulus aanbaden christenen de dienaar van Allah(Jezus vzmh) als god.

Hij(paulus)behoort tot de partij van satan,de partij van satan zijn de verliezers.

Jezus aanbidden word strikt als polytheisme gezien in de islam daardoor is het ook strikt verboden.

Alhamdulilah de waarheid rondom Jezus is gekomen 1400 jaar geleden:

6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

 

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door Joost

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Islam01

 

Je moet eens kijken naar roomse katholieken hoe zij Maria vereren.Ze lijkt wel belangrijker dan God en de profeet Jezus vzmh.

Geen wonder dat God in de edele Quran aan Jezus vzmh vraagt of hij tot de mensen gezegd heeft neemt mij en mijn moeder als twee goden naast Allah swt.

Maria is zelfs tot een godin verheven in de vroege christelijke gemeenschap van London.

 

Alle lof zij Allah!Verheven is Allah boven wat zij hem toeschrijven.

Het is beter een zwak boek goed te lezen,dan een sterk boek slecht.Geloof is er niet voor het vernederen van anderen,maar het verbeteren van zichzelf.

 

Ik vertel hun wat tegen de 10 geboden in gaat.

Zij noemen zichzelf monotheisten.Laten ze zich dan gedragen als monotheisten zoals Abraham.Hij aanbad geen Heilige Geest noch aanbad hij Jezus vzmh maar hij aanbad de Heer der werelden>de Enige God

Het is niet aan jou om te oordelen nog anderen van wijsheid te voorzien,je hebt zelf immers geen alwetendheid nog de Koran begrepen.Je gaat immers respectloos om met het christelijk geloof.

En waarom vraagt God Jezus iets als hij alles al weet?Je gaat me toch niet vertellen,dat God aan Jezus twijfelde of wel?

Die ondervraging zal plaats vinden op de dag des oordeels.God vroeg hem niet omdat God het niet wist wat in de ziel van Jezus vzmh lag maar God vroeg Jezus vzmh om de lasteraars de waarheid te vertellen over zichzelf(jezus vzmh).Wie hij was en waarom hij gezonden is als profeet.

 

 

 

God hoeft niets of niemand te ondervragen als hij alles al weet... Want zelfs op de ondervraging weet hij al het antwoord als hij alles weet... Hij hoeft de leugen of waarheid niet herhaald te horen op vrijwillige basis als hij het vrijwillige antwoord al weet.Man...man...

 

Weten de mensen dan op die dag wat Jezus zou zeggen?Denk eens toch na.

Die ondervraging aan Jezus vzmh zal de Jezus-aanbidders compleet shockeren.

Zij aanbaden Jezus maar dan opeens zegt Jezus vzmh iets wat hun totaal shockeert m.a.w hij verwerpt hun beschuldiging(dat Jezus gekruizigd is,dat Jezus God is),hij(Jezus vzmh) verwerpt hun aanbidding(dat ze hem aanbidden terwijl Jezus hen steeds opriep om God alleen te aanbidden) sterker nog de antwoord van Jezus is als berisping bedoeld voor de jezus-aanbidders:

"Heilig zijt Gij! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zoudt Gij het zeker hebben geweten. Gij weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. Gij zijt de Kenner van het onzienlijke.

117. Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen.

118. Indien Gij hen straft, zijn zij Uw dienaren en indien Gij hen vergeeft, zijt Gij zeker de Almachtige, de Alwijze

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Stel dat ik God zie in alle bomen. Ik vereer alle bomen. Ik bid tot alle bomen.

Het is aan niemand daar een oordeel over te hebben.

Ik heb van God de vrijheid gekregen om te zijn wie ik ben. Hij heeft me in al Zijn liefde op de wereld gezet. Hoe is het dan mogelijk dat Hij mij verwerpt.

Mijn God verwerpt me nooit. Altijd zal hij als Vader over me waken. Hoeveel bomen ik ook aanbid.

 

 

Moge Allah jou leiden,o boom-aanbidder.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 06:27

Dank je, dat doet Hij ook.

In geloof geen dwang? Volgende verhaal om deze leugen te laten zien. Moslims die meer zien in het christendom worden met intimidaties en geweld bedeigd. Een christen die moslim wordt, wordt doodgeknuffeld. Totale schijnheiligheid binnen de islam.

PvdA-Tweede Kamerlid Jeroen Dijsselbloem wil dat minister Piet Hein Donner van Justitie gaat onderzoeken hoe ernstig de bedreigingen tegen tot het christendom bekeerde moslims in Nederland zijn, en hoe vaak die voorkomen. De parlementari�r reageert daarmee op een artikel in dagblad Trouw over moslims die in Nederland kiezen voor het christendom en dan te maken krijgen met intimidaties en geweld.

Zo beweert de uit Iran afkomstige Vrezh, die in 1992 naar Nederland vluchtte, regelmatig te worden bedreigd door ex-landgenoten. De 44-jarige Vrezh werk nu al christelijk voorganger en krijgt geregeld te horen dat als hij niet stopt met evangelisatie onder moslims, hij gedood zal worden. Vrezh zegt dat andere bekeerde moslims hetzelfde overkomt.

Volgens Cees Rentier van de Stichting Evangelie & moslims krijgt bijna elke moslim in Nederland die christen wordt, te maken met intimidatie: ''Die druk om tot de islam terug te keren gaat ver. Tot aan de aankondiging 'we doen je wat aan' of 'we maken je dood'.''

Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), noemt de verhalen van ex-moslims ''schokkend''. Hij ziet een rol weggelegd voor de moskee�n in Nederland waar aan deze kwestie aandacht zou moeten worden besteed.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 06:31

Wat te denken van deze? Blijf vooral doorgaan met  liegen.

In de Egyptische stad Alexandri� is vrijdag een koptische christen doodgestoken. Zeker vijf andere gelovigen raakten gewond. De daders, bewapend met messen, schreeuwden �Allah is groot�.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken ging het om ��n dader die bij twee koptische kerken toesloeg. Het ministerie probeerde de antichristelijke aanslag te bagatelliseren door te verklaren dat de man geestelijk gestoord zou zijn. Hij was overmeesterd toen hij een derde kerk wilde binnendringen.

De politie en ooggetuigen hadden eerder gemeld dat het om meerdere daders zou gaan. De mannen, bewapend met messen, schreeuwden �Allah is groot�.

Het zou de eerste antichristelijke aanslag in Egypte zijn sinds een golf van islamitisch geweld in de jaren negentig.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.