Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Salafiesm ...

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Salafiesm ...
    Geplaatst op: 20 juni 2006 om 08:48

In eerste instantie geplaatst door adbullah

zoveels shaykhs moge fatwa geven, maar nergens in de quran staat selafiya punt dus ik noem mijzelf ook niet zo. Er zijn taloze moslims die quran en sunnah volgen, zijn ze dan gelijk selef? Raar. Maar ik volg quran en sunnah en noem mezelf niet iets wat allah subhanuwatala me heeft genoemt.

trouwens, welke tabieen heeft zichzelf selef genoemt? dus Ik ben ibn abdullah zus en zo selef?


ook zie ik hier allemaal geleerden van de selef staan, dit betkend niet dat ze voor de moslims geaccepteerd worden als shaykh. Ibn tamiyya o.k...elk mens maakt fouten.

Ik zou trouwens die fatwa van ibn tamiyya wel in het arabisch willen lezen...


Trouwens, hebben jullie wel eens gelezen over de ijazah van ibn baaz en albani?

kijk: - http://www.sunniforum.com/forum/showthread.php?t=14143&p age=3
en    - Do Ibn Baz and al-Albani have Ijazas? (<-- link)


dus ik kan met een gerust hart zeggen dat deze twee(bin baaz en al bani geen shaykhs zijn voor _mij_ en ik hun fatwa's niet accepteer, maar wel lees...)


Heeft iemand http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=973753 nog gelezen? Ik zie geen winnende slafiyya daar, misschien kunnen jullie daar iets toevoegen aan dat onderwerp daar?
Wie zegt dat je zich zelf selef moet noemen....? Effe voor de duidelijkheid As-Selef as Saalih zijn de vrome voorgangers de eerste drie generaties: dus de metgezellen van de profeet (vrede en zegen zij met hem), hun volgelingen en de leerlingen daarvan. Zij behoorden tevens ook tot beste generaties, wat ons ook is verteld in hadtih.

Het is niet zo dat we zich zelf nu selef moeten noemen of groepjes moeten gaan vormen, nee wat ons plicht is, is de weg volgen die zij hebben gevolgd. De koraan en de soennah begrijpen op de manier hoe zij dat hebben begrepen.Want wie was de leraar van de metgezellen? Onze geliefde profeet (vrede en zegen zij met hem) daarom dienen wij ook de koraan en de soennah te begrijpen op de manier hoe zij het begrepen.

Het volgen van de As-Selef As-Saalih zorgt ervoor dat Allah Subhana Wa Ta'laa tevreden met je zal zijn want Hij Subhana Wa Ta'laa was tevreden met hen.

Hij Subhana Wa Ta'laa zegt in de koraan

En de eersten die tot de islam kwamen en de emigranten, en de inwoners van Al-Medinah die hulp aan de emigranten gaven, en ook degenen die hen in het goede volgden, daar is Allah vergenoegd mee en zij zijn vergenoegd met Hem. Hij heeft voor hen tuinen waar rivieren onderdoor stromen voorbereid om daarin voor altijd te verblijven. Dat is het overweldigend succes.'

(Al-Taubah 9:100)

Je zei al-Albaani en Ibn Baaz accepteer ik niet als sheikh's. Subhana Allah, wat heb je geleerd en gelezen waardoor je tot deze conclusie kwam? Zij behoren ongetwijfeld tot de oprechte en grootste geleerdens. Beste broeder je moet uitkijken met waar je kennis op zoekt.

P.s: hier een mooi stuk over al-baani en ibn baaz http://www.soennah.com/artikelen/soennah.htm

Assaalamu alaikum,

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

maar wat vind je van deze geleerden die ik geplaatst heb zuster.

volg je hen ook of niet in hun fatwaas...?

Degene die jij hierboven hebt geplaatst ken ik niet allemaal. Van degene die ik wel ken moet ik zeggen dat ik niet alle fatawa�s heb gehoord/gezien/gelezen. Ik heb niets aan te merken op de fatawa�s die ik tot dusver heb gelezen. (Ik moet er wel bij vermelden dat ik jouw geplaatste artikelen globaal heb gelezen.) Om te zeggen dat ik ze in alle fatawa�s steun moet ik  ze eerst allemaal gelezen hebben -dat is niet het geval- maar ik vind het ook belangrijk om fatawa�s van andere geleerden te bekijken. Zolang alle uitspraken maar worden onderbouwd met bewijzen uit de Koran en/of ahadith.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

kun je me een lijst van die geleerden of hun website's  barakallahofiki

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 11:00

Ik heb ooit een audio bestand beluisterd van Sheikh al-Albani waarin hij duidelijk aangeeft dat het in onze tijd niet voldoende is om jezelf moslim te noemen. Een Shia noemt zich moslim. Een Qadiani ghulam-ahmadiyya noemt zich moslim. De Koranieten die de Soennah van onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam) verwerpen, noemen zichzelf moslim. Wie van ons op dit forum voelt zich EEN met 1 van deze afgedwaalde groepen? Als je aan de volgelingen van al dit soort groepen zou vragen wat ze zijn, zouden ze allemaal antwoorden dat ze moslim zijn en de Koran of Soennah volgen.

 

De Koran wordt met de Soennah uitgelegd en zonder hulp van de methodologie van de vrome voorgangers (salafus-Saliheen) ben je nog steeds nergens. Duidelijker is dus als je zegt dat je moslim bent die de Koran en Soennah volgt volgens de methodologie van de Salafus-Salih. Maar zal je telkens als iemand jou die vraag zou stellen, met een speech van 10minuten moet komen is dat vervelend. Vandaar dat het makkelijker is het woord salaf te gebruiken.

 

De audiofile is te beluisteren via deze site:

http://nadeem.lightuponlight.com/indexaudios.html

 

Ga naar <Muhammad Naser Aldeen Al-Albani> en kies dan: <Why ascribing oneself to Salafiyyah?>

Er wordt meteen in de file ook uitleg gegeven over andere groepen die zeggen binnen deze aqeedah te horen.

(Ook leuk op deze site zijn de audiofiles van MalcolmX en andere sprekers)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 11:18

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

 

Ik heb ooit een audio bestand beluisterd van Sheikh al-Albani waarin hij duidelijk aangeeft dat het in onze tijd niet voldoende is om jezelf moslim te noemen. Een Shia noemt zich moslim. Een Qadiani ghulam-ahmadiyya noemt zich moslim. De Koranieten die de Soennah van onze Profeet (sallalaho alaihi wasallam) verwerpen, noemen zichzelf moslim. Wie van ons op dit forum voelt zich EEN met 1 van deze afgedwaalde groepen? Als je aan de volgelingen van al dit soort groepen zou vragen wat ze zijn, zouden ze allemaal antwoorden dat ze moslim zijn en de Koran of Soennah volgen.

 

Wat jij afgedwaalt vind wil nog niet zeggen dat anderen die mening met jou delen. Kijk maar naar de shi3a hier op het forum. Die zullen zelf niet geloven dat ze behoren tot een afgedwaalde groep. Wat is het verschil tussen jezelf een moslim noemen en jezelf een salafie noemen? Bij beiden kun je er meerdere dingen onder verstaan. Zoals jij er al net een paar hebt aangegeven, dat is ook het geval als je jezelf salafi wilt noemen. Ik ben het met je eens als je zegt dat we onszelf salafie moeten noemen maar dan zouden we wel een voorbeeld moeten nemen aan de salaaf usaalih. Tegenwoordig lijkt het meer als een soort groepering; de salafies. Als de anderen geen antwoord op mijn vraag willen geven, misschien dat jij het dan kunt doen.

Nu zijn er verschillende soorten �groepen� salafies (om het maar even zo te noemen.) Zoals ik al in een eerdere bericht heb aangegeven, zijn bepaalde voor- en weer andere tegen aanslagen. Is de ene partij voor- en weer de ander tegen zelfmoordaanslagen. Is de ene voor- en de andere tegen het boycotten van producten. Zo zijn er nog meer verschillen op te noemen. Hoe zou ik dan moeten welke, tot welke �salafie� jij zou moeten behoren als jij mij zegt dat je een �salafie� bent. Dan zou ik nog steeds op onderzoek uit moeten gaan. Over welke onderscheid hebben we het dan? Dat is toch precies hetzelfde met het woord �moslim�. Bij alletwee moet je eerst nog opheldering en om verduidelijking gaan vragen.

 

De Koran wordt met de Soennah uitgelegd en zonder hulp van de methodologie van de vrome voorgangers (salafus-Saliheen) ben je nog steeds nergens. Duidelijker is dus als je zegt dat je moslim bent die de Koran en Soennah volgt volgens de methodologie van de Salafus-Salih. Maar zal je telkens als iemand jou die vraag zou stellen, met een speech van 10minuten moet komen is dat vervelend. Vandaar dat het makkelijker is het woord salaf te gebruiken.


In plaats van dat ik mezelf een salaf noem, leg ik inderdaad uit wat ik versta onder het zijn van een moslima. Dus het volgen van de Koran en de soennah volgens het begrip van de salaaf usaalih. Ik zou mezelf pas salafia noemen als jij of iemand anders mij zou kunnen garanderen dat mensen dan weten waar ik het over heb en automatisch weten welke standpunten ik heb over bepaalde hedendaagse kwesties.

 

Graag zie ik je reactie tegemoet. 

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 12:35

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Zie onderstaande fatawa�s:

 

Fatwa No. :  6598

Fatwa Title : Requiring Muslims in USA to call themselves Salafi

Fatwa Date : 22 Rabi' Awwal 1425

Question 

I am trying to follow the Qur�an and Sunnah to the best of my ability.  However there are some good Muslims who say that, that is not enough.  They tell me that I must also call myself Salafi.  I know what it means and that I must follow the way of the Messenger and the first three generations. I also would like to know if the Ulamah in Saudi say that it is required to call yourself Salafi. Please advice.

 

Fatwa:

Praise be to Allah, the Lord of the Worlds; and may His blessings and peace be upon our Prophet Muhammad and upon all his Family and Companions.

 

 

 

It is not obligatory upon a Muslim to name himself a Salafi because Allah, The Most-High, called us Muslims.  This is the juristic name to which any person who believes in Allah and his Prophet (Sallallahu Alaihi wa Sallam) belongs.  The name that Allah has given us is sufficient for us.

 

However, there is no harm on whoever affiliates himself to the Salaf � our pious predecessors � and say that he is a Salafi.  It is most important that a Muslim follow their methodology, belief and actions.

 

The crucial factor is what a Muslim is upon not what name he is given.

 

 

 

Allah knows best.

 

Answerer:  Fatwa center supervised by Dr. Abdullah Al-faqih

 

Fatwa No. :  5615

Fatwa Title : Sunni Muslims and Salafi Muslims regarding belief

Fatwa Date : 05 Muharram 1425
 

Question 

I converted to Islam about 10 years ago. I have always called myself an Orthodox Sunni Muslim.  Recently friends who are as serious as I am about my faith have questioned me about calling myself a Sunni Muslim.  They refer to themselves as Salafi. I have enjoyed the classes and the seriousness of this group but some of our friends have left this group and friendships have been lost because of this issue.  I do not argue or try to persuade anyone as I have seen friendships broken and hard feelings caused about this issue among some of our brothers and sisters.  I still study with the Salafi group because they are strong Muslims.  I only claim to love Allah and follow the teaching of the Prophet.  My husband does the same as I do.  What is the difference between a Sunni Muslim and a Salafi Muslim, and should we make a distinction?  The Qur�an says we should not divided into sects. 

 

Fatwa:

Praise be to Allah, the Lord of the Worlds; and may His blessings and peace be upon our Prophet Muhammad and upon all his Family and Companions.

 

 

It is obligatory (Wajib) upon every Muslim to follow the way (methodology) of our righteous predecessors like the companions and their successors and other people of knowledge and excellence in matters of Aqeedah (creed) and actions.

 

Allah Says (interpretation of meaning): {And whoever contradicts and opposes the Messenger (Muhammad SAW) after the right path has been shown clearly to him, and follows other than the believers' way, We shall keep him in the path he has chosen, and burn him in Hell - what an evil destination. }[4:115].

 

So all the good is in following their way, and all the evil is in not treading their path.  We think that both of the groups mentioned in the question are upon this way (the way of the righteous predecessors).  If the reality is one, then it is not important if the names differ.

 

Our advice to our sister asking the question and others is to love each other as brothers and sisters for the sake of Allah and not let a door open for Satan to scatter our unity and make us busy in things other than what is best for our worldly life and our religion.  The brothers and sisters should make an effort and be enthusiastic in calling respectively their brothers and sisters according to Islamic jurisdictions.  May Allah bless this effort so that it would get its fruit and blessings by making people follow this true methodology.

 

Allah knows best.

 

 

Answerer:  Fatwa center supervised by Dr. Abdullah Al-faqih





Jullie Zuster Fi Dien!!



Bron: www.islamweb.net

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 13:15

Het zijn vooral de broeders en zusters van de selef el Manhadj die een slechte naam hebben gegeven aan de naam selef de meeste van hen zijn anti jihadisten en beweren dat er zelfs geen jihad in deze tijd is we hebben deze discussie al een paar duizend keer gevoerd op Marokko.nl en worden daar uitgemaakt voor Kawaries of takfieris op paltalk openen we soms een room waarover lezingen worden gegeven van opgepakte Ulama en anasheeds we roepen veder niemand om te gaan strijden of om aanslagen te plegen deze telefies want ze zijn de naam selefies absoluut niet waard ! hebben ons aangeklaagt en ze willen actie tegen ons ondernemen zoals ze vele van de broeders en zusters hebben verraden en ons van alles en nog wat hebben uitgemaakt zoals honden van de hel slechts omdat wij achter de jihad staan en kritiek op de islamitische regerings leiders hebben als je hun site gaat bekijken zoals selefie publikaties en je ziet wie ze daar hebben weerlegt en hun steun aan de taghoet regimes en hun kritiek op de Mujahedeen dan is het voor mij genoeg om te weten wie hier achter zit Al7umdillah zijn er vele broeders en zusters die de waarheid over hen weten en nu afstand hebben genomen en de ware weg volgen van de selef el salihien inshallah de kitab wa sunna

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 13:21

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Het zijn vooral de broeders en zusters van de selef el Manhadj die een slechte naam hebben gegeven aan de naam selef de meeste van hen zijn anti jihadisten en beweren dat er zelfs geen jihad in deze tijd is we hebben deze discussie al een paar duizend keer gevoerd op Marokko.nl en worden daar uitgemaakt voor Kawaries of takfieris op paltalk openen we soms een room waarover lezingen worden gegeven van opgepakte Ulama en anasheeds we roepen veder niemand om te gaan strijden of om aanslagen te plegen deze telefies want ze zijn de naam selefies absoluut niet waard ! hebben ons aangeklaagt en ze willen actie tegen ons ondernemen zoals ze vele van de broeders en zusters hebben verraden en ons van alles en nog wat hebben uitgemaakt zoals honden van de hel slechts omdat wij achter de jihad staan en kritiek op de islamitische regerings leiders hebben als je hun site gaat kijken zoals selefie publikaties en je ziet wie ze daar hebben weerlegt en hun steun aan de taghoet regimes en hun kritiek op de Mujahedeen dan is het voor mij genoeg om te weten wie hier achter zit Al7umdillah zijn er vele broeders en zusters die de waarheid over hen weten en nu afstand hebben genomen en de ware weg volgen van de selef el salihien inshallah de kitab wa sunna

 

 

Juist!! Ik heb ook helemaal niets tegen de salafies, alleen zoals je zelf ook al aangeeft zijn er ook �salafies� die er een andere mening op na houden. Degene waar jij het over hebt bedoelde ik dus. Het is raar trouwens om te zien dat ze ook nog daadwerkelijk bereid zijn om een ander moslim aan te geven. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden.

 

Op Paltalk had je altijd (kom er nu niet meer op) wel een NL_Selefie_Room waarin bepaalde mensen werden afgekraakt. O.a. ook leden van deze site. Raar, dat ze bepaalde dingen zo gemakkelijk doen.....kan dat nog steeds niet begrijpen.......

 

Gayr InchaAllaah...

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 13:54

Assalamu alaikum ukht Marocaantje,


Als ik je post zo lees is er teveel om op te reageren. Als ik dat zou moeten doen, zou dat super veel tijd gaan kosten. Niet dat je er overal naast zit hoor. Maar sommige dingen zijn niet zo zwart wit. Beluister de audio file die ik eerder postte, ik denk dat je er de meeste van je antwoorden in terugvindt. En als je het ergens niet mee eens bent is dat niet erg, zoek onder de betrouwbare geleerden met de juiste kennis naar meer meningen, en zet die bij elkaar. De Koran en de Soennah zullen dan bepalen wie het juist heeft en wie niet. Simpel toch.

 

En als je dan toch verschillende fatawa tegenkomt over een onderwerp is dat nog geen ramp. Kies de meest betrouwbare geleerde of zoek de hup in van anderen die je bij die keuze kunnen helpen. Het veiligste wat je kunt doen in zo�n situatie is het meest conservatieve antwoord te kiezen. Imam Ahmad Ibn Hanbal had een mooie uitspraak hierover: �Als mensen over een zaak van mening verschillen, kijk dan naar hen die aan de frontlinie vechten, de waarheid is met hun want Allah zegt, Those who did Jihaad in Our Cause, We will surely guide them to Our Paths [Soerah al-Ankaboot 69]�.

Ik ben ook tegen het oprichten van firqahs, maar aan de andere kant was het de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) die dit alles al voorspelde. Het vormt dus tegelijkertijd een teken voor de waarheid van zijn boodschap. Als er een groep bestaat die met bloed en gevaar voor eigen leven vecht op het Pad van Allah en er zijn mensen die tegen het vechten zijn, dan betekent het dat die mensen niet tot dezelfde groep behoren als de eerste.

Begrijp mij ook goed. Je bent misschien niet verplicht jezelf een Salafi te noemen, maar je aqeedah moet wel salafi zijn.

 

<<Wat jij afgedwaalt vind wil nog niet zeggen dat anderen die mening met jou delen.>>

 

Allah en Zijn Profeet (sallalaho alaihi wasallam) beloofden ons de overwinning op de vijanden van de Islam. Hoe dat zou gaan en door wie is ook nauwkeurig omschreven. Iedereen die tegen de manier is die de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) beschreef of die tegen de methodologie van de salaf is, of die zijn eigen begeertes volgt ipv te strijden fi sabilillah, IS EEN AFGEDWAALDE!

 

IK BEPAAL DIE VOORWAARDEN EN REGELS NIET ZELF.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 16:05
ik kom hier a.s vrijdag inshAllaah op terug, heb het nu druk met school
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 16:09

Omdat het hier gaat over groepen; en welles-nietes discussies over wie gelijk heeft, heb ik wel wat vragen: 

Is het waar dat de profeet heeft geprofeteerd dat zijn volgelingen in 73 groepen uiteen zouden vallen?

En dat onder die 73 er maar een de ware zou zijn?

En dat die ware aan het einde zo klein zou zijn dat er geen acht op zou worden geslagen?

Hoeveel scheuringen zijn er momenteel? En wie is de kleinste?

 

Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 16:50

Tja sorrie hoor.....ik had een positiever bericht voor iedereen hier.....maar iemand vond het nodig dat te censureren/verwijderen.....waarschijnlijk NIET uit angst dat het een leugen was.....maar uit angst dat het waarheid was.

hoe dan ook....mij vraag luidt:

Hoeveel scheuringen zijn er momenteel? En wie is de kleinste?

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 02:31

Assalamu alaikum ukht Marocaantje,

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoeheo aghi Jiyuu,

Als ik je post zo lees is er teveel om op te reageren. Als ik dat zou moeten doen, zou dat super veel tijd gaan kosten. Niet dat je er overal naast zit hoor. Maar sommige dingen zijn niet zo zwart wit. Beluister de audio file die ik eerder postte, ik denk dat je er de meeste van je antwoorden in terugvindt. En als je het ergens niet mee eens bent is dat niet erg, zoek onder de betrouwbare geleerden met de juiste kennis naar meer meningen, en zet die bij elkaar. De Koran en de Soennah zullen dan bepalen wie het juist heeft en wie niet. Simpel toch.

De link van de audio die je hebt geplaatat heb ik beluisterd. (Part 1 & Part 2.) Ik heb begrepen wat er wordt gezegd maar ik denk nog steeds dat er sprake is van een miscommunicatie. Misschien dat ik bepaalde dingen niet goed heb uitgelegd of misschien dat anderen het anders opvatten. (Ik probeer nog wel een andere manier om dingen uit te leggen.. Ik probeer het later nog eens InchaAllaah.) Als je nog meer audio bestanden hebt omtrent dit onderwerp dan zou ik ook die graag willen beluisteren.

En als je dan toch verschillende fatawa tegenkomt over een onderwerp is dat nog geen ramp. Kies de meest betrouwbare geleerde of zoek de hup in van anderen die je bij die keuze kunnen helpen. Het veiligste wat je kunt doen in zo�n situatie is het meest conservatieve antwoord te kiezen. Imam Ahmad Ibn Hanbal had een mooie uitspraak hierover: �Als mensen over een zaak van mening verschillen, kijk dan naar hen die aan de frontlinie vechten, de waarheid is met hun want Allah zegt, Those who did Jihaad in Our Cause, We will surely guide them to Our Paths [Soerah al-Ankaboot 69]�.

Ik denk dat je wel over elke onderwerp verschillende fatawa�s tegenkomt en wanneer is een geleerde nou wel of niet betrouwbaar? Uitspraken worden gebaseerd op de Koran en de ahadith...dus zo gemakkelijk is het ook niet om te weten of een geleerde 100% betrouwbaar is. En er zijn genoeg mensen die mij zouden kunnen helpen maar of er wordt gereageerd is een tweede. De tijd zal het moeten uitwijzen.

Heb jij toevallig sits van �betrouwbare- geleerden? (Mooie uitsrpaak trouwens van Imam Ahmad Ibn Hanbal.)

Ik ben ook tegen het oprichten van firqahs, maar aan de andere kant was het de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) die dit alles al voorspelde. Het vormt dus tegelijkertijd een teken voor de waarheid van zijn boodschap. Als er een groep bestaat die met bloed en gevaar voor eigen leven vecht op het Pad van Allah en er zijn mensen die tegen het vechten zijn, dan betekent het dat die mensen niet tot dezelfde groep behoren als de eerste.

Ik weet dat er al werd voorspeld dat we zouden splitsen in meerdere groeperingen/stromingen/sektes etc. Maar dit zou ons niet tegen moeten houden om toch te proberen 1 eenheid te vormen. (Ook al zullen er misschien wel altijd meerdere stromingen zijn.)

Begrijp mij ook goed. Je bent misschien niet verplicht jezelf een Salafi te noemen, maar je aqeedah moet wel salafi zijn.

En hier sluit ik me dus helemaal bij aan. Mij ging het niet om de aqeedah, mij ging het om de benaming salafi. Mensen weten nog steeds niet (niet in deze tijdperk) welke standpunten je neemt en waartoe je �behoort�. Hier begon heel mijn discussie, omdat er toch sommige leden hier de mening hebben dat wij onszelf salafi zouden moeten noemen. Terwijl jij zelf ook zegt:

Je bent misschien niet verplicht jezelf een Salafi te noemen

 

<<Wat jij afgedwaalt vind wil nog niet zeggen dat anderen die mening met jou delen.>>

Allah en Zijn Profeet (sallalaho alaihi wasallam) beloofden ons de overwinning op de vijanden van de Islam. Hoe dat zou gaan en door wie is ook nauwkeurig omschreven. Iedereen die tegen de manier is die de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) beschreef of die tegen de methodologie van de salaf is, of die zijn eigen begeertes volgt ipv te strijden fi sabilillah, IS EEN AFGEDWAALDE!

IK BEPAAL DIE VOORWAARDEN EN REGELS NIET ZELF.


Don�t worry ik heb ook niet gezegd dat jij die voorwaarden en regels zelf heb bepaald/verzonnen. Ik heb trouwens ook helemaal niet gezegd/beweerd dat iemand geen afgedwaalde zou zijn als hij/zij de Koran & de sounnah niet volgt volgens het begrip van de salaaf usaalih. In plaats van maar 1 zin te kopi�ren had je gerust de rest ook erbij mogen zetten. Nu komt het over alsof ik die mening niet met je deel. Terwijl ik er duidelijk bij had gezet:

Wat jij afgedwaalt vind wil nog niet zeggen dat anderen die mening met jou delen. Kijk maar naar de shi3a hier op het forum. Die zullen zelf niet geloven dat ze behoren tot een afgedwaalde groep.

Ik heb het hier duidelijk over andere groepen. Dat ze afgedwaald zijn kan een feit zijn maar of ze het zelf geloven is een ander verhaal. Met alleen die zin help je ze niet. Dan krijg je een soort van kat en muis spel. Als er eerst wordt uitgelegd waarom en door welke daden/handelingen ze mogelijk afgedwaald zijn is een begin. Mensen van een andere groep zitten daar niet omdat ze denken dat ze afgedwaald zijn maar omdat ze juist denken dat dat het juiste pad is.....




Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 13:19
Ibn 'Uthaymeen waarschuwt de moslims voor de �Salafi� sekte.

Het volgende is uit een preek van Shaykh Ibn �Uthaymeen rahimahullah over
het boek van Shaykh Safar al-Hawali: �Manhadj Ash�shariah fil-�Aqeedah"


De Profeet sallAllahu 'aleihi wasalam heeft gezegd:

�Wie van jullie voort zal leven, hij zal veel verschillen zien, dus houdt
vast aan mijn Soennah.�



We kunnen leren dat als partijen (Ahzaab) in de Oemmah met toenemende
getallen verschijnen, dan zal er een zich niet moeten aannemen als groep
(Hizb).

............

ik nodig jullie allemaal uit om hier veder te komen discuseren:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1005283 (Waarom zijn salafis sekte niet op het correcte pad)
Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 13:20
ps: Welke salafist hier mij hier vertellen welke slafiyya sekte op het correcte pad is?
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 13:29

adballah

ik ben christian dus het is eigenlijk mijn pakkie niet aan,

maar wat ik geleerd heb is dit:

als mohammed de waarheid sprak zal op een gegeven moment niemand het weten

er komen 73 sectes, 1 ervan is de ware, maar hij is zo klein dat niemand hem ziet / er achting op slaat

 

Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 14:15

1) Salafis hebben geen vast systeem van fundamentele principes. Zij leiden regels af zoals hen dat schikt omdat zij zichzelf als absolute Mujtahids zien. 2) Er is geen verenigd Salafi Fiqh, hun leiders zijn constant bezig met veranderingen en bijstellingen. Dus, er is geen systematisch proces ervoor. 3) Er is geen natrekbaar systeem van `Ibadah dat teruggeleid kan worden op de Profeet sallallahu `alayhi wa-sallam en zijn Sahaba radiallahu `anhum, wat betekent dat er een groot gevaar dreigt in iemands aanbidding. Het mixen wat gebeurd wordt Talfiq genoemd.


Abu Hanifa vs. "Salafis"
http://www.geocities.com/~abdulwahid...s_munafiq.html


From this day on, we are going to fight them, and we will not let them propagate their false doctrines among Muslims. We have our doctrines, the Islamic doctrines.

They want to bring the whole Umma into the "Salafi" way, so that if we ask to go forward, they will say: HARAM; if we ask to go back, they will say KUFR; if we ask to go right they will say SHIRK; if we ask to go left, they will say BID`A. Now we can't move anywhere. How are such people going to introduce Islam to whole nations? They are no-mind people. These were the words of Sheikh Nazim regarding the wahabis.

Now that the majority of Muslims i.e. around 90% of total Muslims follow one Fiqh and are therefore MashAllah Sunni.

Now on to refuting the whole basis of wahabism.

I start in the Name of Allah Taa'la, the Most Gracious, Most Merciful.

I hope that by writing this, Allah Taa'la and His Beloved Holy Prophet((Sallalahu Alaihi Wa Salam)) will be pleased with me, because I am writing this to defend this Noble Ummah from the misguided satans and from the extremists.

Abd Allah ibn Mas`ud said that the Holy Prophet(Sallalahu Alaihi Wa Salam) said:



Whatever the Muslims deem to be good is good in the eyes of Allah and whatever they consider bad is bad in Allah's view.



his is an authentic saying of Ibn Mas`ud. Ahmad related it in his Musnad (1:379 #3599), also al-Bazzar and Tabarani in the Mu`jam al-Kabir as Haythami said in Majma` al-zawa'id, and he adds: "Its narrators are trustworthy."


"Hold fast to the rope of Allah, all of you, and do not split into factions" (3:103).


"O you who believe, obey Allah and obey the Prophet and those of authority among you" (4:59).


"Whoever contraverts the Messenger after guidance has become clear to him and follows other than the believers' way, We shall give him over to what he has turned to and expose him unto hell, and how evil an outcome!" (4:115).



"Obey Allah and obey the Messenger and those who are in charge of affairs among you. Should you happen to dispute over something, then refer it to Allah and to the Messenger." (4:58-59)



"You have to follow the Congregation for verily Allah will not make the largest group of Muhammad's Community agree on error." Ibn Abi Shayba relates it with a sound chain.


"Verily Allah will not make my Community agree on error" Tirmidhi with a fair (hasan) chain.


"Verily Allah will not make my Community -- or Muhammad's Community -- agree on error, and Allah's hand is with the largest Congregation." Tirmidhi said: "And the meaning of "jama`a" according to the people of knowledge is: the people of jurisprudence, learning, and hadith." Tirmidhi (gharib) #2256, Cairo ed. `Aridat al-ahwadhi (11:9).


"Whoever among you wants to be in the middle of Paradise, let him cling to the Congregation." Tirmidhi related it and said it is sound (sahih).



"Shaytan is a wolf like the wolf that preys on sheep, taking the isolated and the stray among them; therefore, avoid factionalism and keep to the Congregation and the collective and the masjid." Ahmad relates it through Mu`adh and through Abu Dharr, the two chains being respectively fair [hasan] and sound [sahih] according to Haythami in Majma` al-zawa'id.


"My Community shall never agree upon misguidance, therefore, if you see divergences, you must follow the greater mass or larger group."[1] Ibn Majah (2:1303 #3950) from Anas with a weak chain. Ahmad narrates it mawquf through three sound chains to Abu Umama al-Bahili and Ibn Abi Awfa. However, it is marfu` to the Prophet from Abu Umama by Ibn Abi Shayba in his Musannaf as well as Ibn Jarir al-Tabari, the latter two's narration stating that Abu Umama heard this from the Prophet up to seven times. Bayhaqi in al-Madkhal narrates something similar from Ibn `Abbas.

"My Community shall not agree upon misguidance. Therefore, you must stay with the Congregation, and Allah's hand is over the Congregation."[2] Tabarani narrated it with two chains from Ibn `Umar, one of which is sound (sahih). See Haythami, Majma` al-zawa'id, chapter on the obligation to stay with the Congregation.


"People used to ask the Prophet about the good and I used to ask him about the evil... I said: O Messenger of Allah, describe them to us [the callers at the door of the fire]. He said: They are of our complexion and they speak our very language. I said: What do you order me to do if that day reaches me? He said: You must keep to the Congregation of Muslims and to their leader." Bukhari and Muslim on the authority of Hudhayfa ibn al-Yaman. Bukhari and Muslim on the authority of Hudhayfa ibn al-Yaman.


Now it is important to remember that the wahabis are Arabs and speak Arabic, so this Hadith must be referring to them. There the Beloved(SAW) has told us that if we see this group, we should stick to the majority of Muslims.


"Allah's hand is over the group." Tirmidhi (hasan).


al-Munawi said: "Allah's hand is over the group means His protection and preservation for them, signifying that the collectivity of the people of Islam are in Allah's fold, so be also in Allah's shelter, in the midst of them, and do not separate yourselves from them. Whoever diverges from the overwhelming majority concerning what is lawful and unlawful and on which the Community does not differ has slipped off the path of guidance and this will lead him to hell."

"Allah's hand is over the group, and whoever dissents from them departs to hell." Tirmidhi (gharib) from Ibn `Umar, al-Hakim both from Ibn `Umar and Ibn `Abbas, and Ibn Jarir from Ibn `Umar.


"Allah's hand is over the group, follow the largest mass, for verily whoever dissents from them departs to hell."[3][ Narrated by al-Hakim and al-Tabari from Ibn `Abbas, and al-Lalika'i in al-Sunna and al-Hakim also narrated it from Ibn `Umar

"Whoever leaves the Community or separates himself from it by the length of a span, dies the death of the Jahiliyya (period of ignorance prior to Islam)" Muslim (Imara #55) through Ibn `Abbas. Muslim relates it with slight variations through three more chains. Ibn Abi Shayba also relates it in his Musannaf.

The Holy Prophet Muhammad ((Sallalahu Alaihi Wa Salam)) said: "There was disagreement amongst Jews and they split into 72 groups. In exactly the same way, there will be disagreement and divisions in my Ummah. It will split into 73 groups. Apart from one of those groups, all the remaining 72 will be thrown into Hell." When asked which group will be on the right path, the Holy Prophet Muhammad ((Sallalahu Alaihi Wa Salam)) replied: "The group on the right path, which will enter Paradise, will be the group which follows my Sunnah and that of my Sahaba and this will be the largest group of Muslims." (Tirmizi, Imam Ahmad, Abu Daud, Mishkat)


The Holy Prophet Muhammad ((Sallalahu Alaihi Wa Salam)) said: "Allah will never allow my Ummah to unite upon misguidance and incorrect beliefs. Allah's mercy, blessings and protection are with the largest group of Muslims. And he who deviates from this largest group of Muslims will be thrown into Hell."(Tirmizi)


Sheikh Abdul Qaadir Jilani (radi Allahu anhu) (470 A.H.) says in his famous book "Ghuniyya-tut-Talibeen": "There are 73 groups as foretold by Sayyidunna Rasoolullah ((Sallalahu Alaihi Wa Salam)). The group which will be saved from the fire of Hell is the Ahle Sunnah Wal Jamaah."


Hazrat Shah Wali'ullah Muhaddith Dehlwi (radi Allahu anhu) states in his book "Aqdul Jayyad": "As the Holy Prophet Muhammad ((Sallalahu Alaihi Wa Salam)) has stated, 'follow the Sawad-e-Azam', and when the four Madhabs are within the Sawad-e-Azam, then following of any one of them, is followance of the Sawad-e-Azam. Therefore, refuting any one of them is refuting Sawad-e-Azam."


Take care,
Allah Hafiz.

Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 14:20
De salafis maken veel fouten, zie zo ook:

De Opsplitsing In De 73 Sekten


De boodschapper (saw) heeft gezegd:
De joden raakten verdeeld in 71 of 72 sekten, en de christenen raakten verdeeld in 71 of 72 sekten. En mijn Oemmah zal zich opsplitsen in 73 sekten.
(Deze hadith is mede overgeleverd door Abu Dawood, at-Tirmidhi, al Hakim en Ahmad, at-Tirmidi verklaarde deze hadith Sahih.)

In een andere variant, heeft imam Ahmad opgenomen dat Abu Amir Abdullah Bin Luhay heeft gezegd:
Wij verrichtte de hadj met Mu'awiyah Bin Abu Sufyan.Toen we arriveerden in Mekka, stond hij op na het duhr gebed en zei: De boodschapper van Allah (SWT) heeft gezegd:

''De mensen van de twee geschriften raakten verdeeld in 72 sekten. En deze oemmah zal verdeeld raken in 73 sekten, allen zullen in het vuur zijn behalve een daarvan, dat is de Jama'ah. Sommigen van mijn oemmah zullen geleid worden door verlangens, zoals een is besmet door een ziekte, geen enkel bloedvat noch gewricht zal vrij zijn van deze verlangens.''

Deze hadith was ook opgenomen door Abu Dawood, Ahmad en al Hakim alsook anderen, met soortgelijke betekenis maar de volgende opbouw:

''72 zullen in het hellevuur verblijven en een zal in de hemel zijn: dat is de Jama'ah.''

Sommige wetsscholen, zoals ash-Shawkani en al-Kawthari stellen onterecht dat deze overlevering zwak is. Ibn Hazm zijn fout was weer dat hij zei dat deze hadith gefabriceerd is.
Het is belangrijk voor de Moslims om deze hadith in de juiste context te plaatsen. Ziehier, (en moge Allah (SWT) ons daarbij helpen) een gedetailleerde presentatie van de betekenis van deze hadith, zijn historische kenbaarheid, en zijn invloed op de manier hoe Moslims tegen elkaar aankijken. Deze is gebruikt door verschillende mensen om anderen in diskrediet te brengen: dus sommigen die de Ijtihad (begrippen van de Koran en Soennah) volgen van Sheikh Mohammed Bin Abdul Wahhab concluderen dat degenen die dat niet doen, van de sekten te zijn die de hel zullen betreden. Anderen weer die de interpretatie van Shafi'i wetschool aanhangen zeiden dit weer over de Hanafi wetsschool en andersom, enzovoort. Sommige Soennieten zeiden hetzelfde over de Sjiieten, en andersom.


Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door Sunni_Side_Up

adballah

ik ben christian dus het is eigenlijk mijn pakkie niet aan,

maar wat ik geleerd heb is dit:

als mohammed de waarheid sprak zal op een gegeven moment niemand het weten

er komen 73 sectes, 1 ervan is de ware, maar hij is zo klein dat niemand hem ziet / er achting op slaat

 



dat is niets anders dan valse (niet onderbouwde)retorica mijn beste vriend. Ps, ben je nu moslim of christenen?

Wanneer mensen een sterk en een zwak paard zien, zullen ze zich van nature aangetrokken voelen tot het sterke paard. Er is alleen ��n doel; mensen die willen dat mensen de heer van de mensen aanbid, zonder het volgen van die doctrine, zal de doctrine van Muhammad vrede zij met hem volgen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.