Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Salafiesm ...

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Salafiesm ...
    Geplaatst op: 19 juni 2006 om 06:21

 

Wie zijn Ahloes-Soenah wal Djamaa�ah?


En daarom begaat diegene een fout die zegt Ahloes-Soennah wal Jamaa�ah bestaan uit drie: Salafyoen, Ash�ariyoen en Maturidyoen. Dit is fout. En hoe kunnen zij samen Ahloes-Soennah genoemd worden terwijl zij met elkaar ikhtilaaf (onenigheid) hebben. Wat is er buiten de waarheid behalve dwaling? En hoe kunnen we hen Ahl-as-Soennah noemen terwijl ze elkaar weerleggen? Dit is niet mogelijk, tenzij zij die tegenstellingen met elkaar in overeenstemming kunnen worden gebracht, dan wel. Als dit (laatste) niet het geval is, dan moet� dan is er geen twijfel aan dat ��n van hen Ahloes-Soennah is. Wie is dat dan? Is het al-Ash�arijah, as-Selefiejah of al-Maaturidiejah? Laten we dat bekijken: Wie in overeenstemming is met de Soennah, dan is hij iemand van de Soennah (saahibusoennah Lett.: eigenaar van de soennah) en iemand die tegenstrijdig is aan de Soennah, dan is hij niet iemand van de Soennah (saahib soennah). Duidelijk? Dus wij zeggen: as-Selef, zij zijn Ahloes-Soennah wal Jamaa�ah. Het is absoluut niet correct om iemand anders daarmee toe te schrijven. En woorden worden begrepen naar gelang van hun betekenis. Dus laten we kijken... hoe kunnen we iemand die de Soennah tegenstrijdig is Ahloes-Soennah noemen? Dit is niet mogelijk. En hoe kunnen we dus over hen zeggen, dat zij ��n firqah (sekte) zijn, terwijl ze het oneens met elkaar zijn, dat ze toch bij elkaar horen. Waar is de idjmaa� (eensgezindheid, overeenstemming)? Ahloes-Soennah wal Jamaa�ah zijn dus de Selef. Bedoelen we daarmee de Selef in de betekenis van tijd of in de betekenis van geloof? (We bedoelen daarmee) de Selef in de betekenis van geloof. Zelfs de laatkomer tot aan de Dag der Wederopstanding, als hij op dezelfde weg zit als de Profeet en zijn Metgezellen, dan is hij
Selefie. Dus wie is Ahloes-Soennah wal Jamaa�ah dan? Corrigeer mij of vertel mij wanneer ik het goed heb. �Ahl-us-Soennah wal Jamaa�ah zijn de Selefiyoen en de Ash�aryoen en de Maturidieyoen?� Fout! Fout? Daarom, Ahl-us-Soennah wal Jamaa�ah zijn slechts zij die vasthouden aan hetgeen de Profeet en zijn Metgezellen op zaten, en diegene die hen tegenstrijdig is, is hen tegenstrijdig (khalaf).

Mohammed bin Saalih al-�Otheymien 

Ahloes-Soennah zijn de Selefieyoon en de Selefieyoon zijn geen hizb
Bron: http://www.salafiaudio.com/
Vertaald door: �Abdelhafiedh Ibn Idrees as-Sa�iedie

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 06:34

 

assalaamo3alaikom

Beluister hier de uitspraak van Sheikh ibn Otaymeen Rahimahoe Allaah

http://www.sahab.net/up/3895/sunna2/076.rm

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 08:44

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Met alle respect maar naar mijn mening heeft het niet echt veel zin om te gaan discussi�ren als jij alleen maar blijft kopi�ren en plakken zonder enige vorm van toelichting erbij te geven.

 

Welnu, ik heb een vraagje voor je:

 

Dit heb jij als ondertekening staan:


allah ir7amak ya aba mos3ab


 

Hoe sta jij �als �salafia�-zijnde- tegenover Abu Mus3ab Al Zarqawi en Ousama Bin Laden? Hoe sta jij tegenover ze als personen? En wat vind jij van de daden van beide heren? Ik wil graag jouw mening horen. (Dus niet weer artikels als het kan.)


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:02

assalaamo3alaikom zuster   nou jammer dit is geen onzin wat ik plaats

maar de waarheid.

 

igtilaaf bayna  3oelama is geen zonde

aba mos3ab  houwa akhi fillqah   ya okgtha 

 

en ik wens elke moslim  aljanna 

 

allah ir7am aba mos3ab wa kul al mojhideen

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:04

       

assalaamo3alaikom zuster   nou jammer dit is geen ozin wat ik plaats

maar de waarheid. 

aba mos3ab  houwa akhi fillqah   ya okgtha 

en ik wens elke moslim  aljanna   


Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe oughtie,

Ik zeg ook niet dat het onzin maar ik vind het ook fijn om toelichting op bepaalde stukken te krijgen. Het overnemen van artikelen kan ik ook maar daar hebben de anderen denk ik ook niet veel aan. Wat vind je van Ousama Bin Laden?

maar heb je deze  charit van 3oetymin beluisterd ?

http://www.sahab.net/up/3895/sunna2/076.rm

 

Ik heb het nog niet beluisterd. Misschien dat ik het zometeen ga doen InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:05

maar heb je deze  charit van 3oetymin beluisterd ?

http://www.sahab.net/up/3895/sunna2/076.rm

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:06
hij  is mijn broeder fillaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:08

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

hij  is mijn broeder fillaah

 

Na3am, dat weet ik niet. Laat ik wat specifieker zijn.Wat vind je van zijn daden en zijn ideologie?

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:11
Wat zeggen de Grote geleerden over sjeikh al mujahid Usama bin Laden ( Hafidahulah )



���� �� ���� ������� �� ����� �����

Sjeikh Muhamed ibn Uthaymeen zegt over hem:

Ik prijs Allah dat deze ontmoeting is doorgegaan met onze broeder Usama bin Laden , naar wie ik
verlangde om te ontmoeten en hij heeft ons de zegeningen van de jihad aangetoond en ik vraag Allah
om onze broeder Usama te zegenen. ( p.s: De sjeikh Usama (hafidahulah) kreeg het voorrecht om met
een khutba te beginnen en daarna sprak sjeikh Uthaymeen deze verhelderende woorden ).

��� ��� ����� ���� �� ������ - ���� ���� :
" ���� ���� ��� ����� ��� ������ �� ����� ����� ���� ��� ����� �� ���� ��� ��� ��� ��� ����� ������
����� ���� �� ����� �� ����� ����� "

bron: Cassetteopname " bayna chaykh ibn Uthaymeen wa Amir al Mujahideen."


Sjeikh Ibn Jibreen zegt over hem:

Usama is een man die jihad heeft gedaan in de weg van Allah vroeger en hij heeft vele inspanningen
in het land van de afghanen. Allah heeft hem geholpen en de overwinning door middel van hem gegeven
en hij is nog steeds bezig met jihad

- ��� ��� ����� ��� ����� - ���� ���� :
" ����� ��� ���� �� ���� ���� ������ ���� �� ���� �� ���� ������� ���� ���� ����� ���� �� ��� ����
������ �������


bron: Cassetteopname "Roeddoed fie ma qaalahoe al murji'a 'an Usama .."


- ��� ��� ����� ���� �������� - ���� ���� :
" ����� ������ ������ ����� ������� �� ��� ������ �������� ����� ����� ������� ��� ����� ���
��������


De moefti en Sjeikh Lahaydaan zegt over hem:

De regering van de Taliban en de sjeikh Usama wordt onrecht aangedaan in deze misdadige
oorlogvoering van de Amerikanen en de hulp aan de onderdrukte is verplicht voor de moslims.




bron: "Fatawa fiel ghazw 'alla dawlat a taliban".







Sjeikh Hamood bin Uqlaa a Shu�abi (rahimahoelah) zei over hem:

�Hij is een gelovige mujahid en vecht in de minhaj van de Koran en soenna.�


��� ��� ����� ���� ������� ������� ���� ���� :
" �� ����� ���� ����� ��� ���� ������ ������ �������� "

Sjeikh Abdullah Azzam (rahimahoelah) :

Ik getuig Bij Allah dat ik geen gelijke aan hem heb gezien in deze islamitische wereld. Dus wij
smeken Allah dat hij zijn geloof en rijkdom beschermt , en dat hij hem zegent in zijn leven.

bron: Audio. "Aqwaal sjeikh Abdullah Azzam fee al mujahid Usama binLaden "


De sjeikh die opgesloten zit in de gevangenis van de Amerikanen, sjeikh Umar Abdurrahman , de grote
mufassir en alim zei over hem:

�Moge Allah hem met het goede belonen want hij praktiseerde zeer zeker de jihad zoals de Koran en
de sunnah ons voorschrijft. Moge Allah hem zegenen in zijn leven.� -

- ��� ��� ����� ������ �� ���� ������ ��� ��������� - �� ���� ���� :
" ��� ���� ����� ������ ��� ��� ���� ���� ������ ��� ���� �� ������ ������ ���� ���� �� ���� "

Sjeikh Hamid al �Aliy (hafidahulah) , een grote geleerde uit Kwait zegt over hem:

�Sjeikh Usama en de leiders van Alqaida zij vechten in de weg van Allah, en ik vraag Allah hun de
overwinning te schenken.�



- ��� ��� ����� ���� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ���� ������ ����� ����� ������� ��� ��� ��� ������ ����� ��� ����� "

Sjeikh Sa�eed Aal Zu�eer zegt over hem :

De ummah is in nood van mannen zoals sjeikh Usama die de vijand bevechten. Dus als je naar de
mannen wil kijken , kijk dan naar Usama.


��� ��� ����� ��� ���� - ���� ���� :
" ��� ���� ����� ����� ����� ������ ��� �� ���� ����� ����� ���� ����� "


sjeikh Umar Bakri ( hafidahoelah) zegt over hem:

�De sjeikh Usama heeft de verplichting van de jihad weerd levendig gemaakt nadat het het vor lange
tijd versluierd was geraakt , dus moge Allah hem met het goede belonen.�
- ��� ��� ����� ��� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ����� �� ���� ���� ���� ���� ������� ������ ������ ����� �� ����� ����� �� "

Sjeikh Ali alKhudayr zei over hem:

Sjeikh Usama is een mujahid in de weg van Allah en we vragen Allah met zijn heilige Namen en zijn
verheven Eigenschappen dat hij hem laat overwinnen en hem ondersteunt .�




- ��� ��� ����� ���� ����� - ���� ���� :
" ��� ����� ������� ��� ������� ����� �� ���� ���� ���� ����� ������ ���� ����� �� ������� ���
������ ������� �������� �� ��������� ������� �������� ��������� ���������� ������� ������ �� �����
����� �������� ����� �� ������� ��� ����� ������ �� ������� ��������� �������� �������� ������
������ ��������� ��� �� ����� ������ �� ����� ������ ����� �� ������ ���� ����� ������ �������
������� ������� ������� ������� ������ ������� ��� ��� ��� �� ������ �� ��� ��� ��� ����� �� ���
��� ��� ���� ��� �� ���� ��.. ����� ���� ������ �� ����� ���� ��� ����� ����� ��� ��� ������ ������
������ �������� "

Sjeikh Nasser Al Fahd zegt over hem:

Wat betreft de sjeikh Al mujahid Abu Abdullah Usama Bin Laden Moge Allah hem bechermen en de
overwinning geven,tegen hem zijn alle naties van Koefr verenigt wat dan ook hun huidskleur of
geloof moge zijn van de Kruisvaarders ,tot de munafiqeen, de joden, de Hindoe�s , Boedhisten en de
verraders en anderen van het westen tot het oosten van de aardbol met alles wat ze bezitten van
wapens en vliegtuigen en spionagesattelieten en andere spionage en afluisterapparatuur, ookal is
zijn afbeelding de wereld overgegaan als een brandvuur dat zelfs de koppige en de verstandige , de
kleine en de oude , de moslims en de ongelovige, de man en de vrouw hem kent..noch zijn ze niet in
staat een spoor van hem aan te treffen of iets nieuws op te vangen,noch weten ze onder welke wolken
hij zich bevindt.Wij vragen Allah om hem te beschermen tegen hen en om hem de overwinning te
schenken over hen en om zijn ogen gerust te stellen met de nederlaag van Amerika en haar
bondgenoten. � -

 Wat zeggen de Grote geleerden over sjeikh al mujahid Usama bin Laden ( Hafidahulah )



���� �� ���� ������� �� ����� �����

Sjeikh Muhamed ibn Uthaymeen zegt over hem:

Ik prijs Allah dat deze ontmoeting is doorgegaan met onze broeder Usama bin Laden , naar wie ik
verlangde om te ontmoeten en hij heeft ons de zegeningen van de jihad aangetoond en ik vraag Allah
om onze broeder Usama te zegenen. ( p.s: De sjeikh Usama (hafidahulah) kreeg het voorrecht om met
een khutba te beginnen en daarna sprak sjeikh Uthaymeen deze verhelderende woorden ).

��� ��� ����� ���� �� ������ - ���� ���� :
" ���� ���� ��� ����� ��� ������ �� ����� ����� ���� ��� ����� �� ���� ��� ��� ��� ��� ����� ������
����� ���� �� ����� �� ����� ����� "

bron: Cassetteopname " bayna chaykh ibn Uthaymeen wa Amir al Mujahideen."


Sjeikh Ibn Jibreen zegt over hem:

Usama is een man die jihad heeft gedaan in de weg van Allah vroeger en hij heeft vele inspanningen
in het land van de afghanen. Allah heeft hem geholpen en de overwinning door middel van hem gegeven
en hij is nog steeds bezig met jihad

- ��� ��� ����� ��� ����� - ���� ���� :
" ����� ��� ���� �� ���� ���� ������ ���� �� ���� �� ���� ������� ���� ���� ����� ���� �� ��� ����
������ �������


bron: Cassetteopname "Roeddoed fie ma qaalahoe al murji'a 'an Usama .."


- ��� ��� ����� ���� �������� - ���� ���� :
" ����� ������ ������ ����� ������� �� ��� ������ �������� ����� ����� ������� ��� ����� ���
��������


De moefti en Sjeikh Lahaydaan zegt over hem:

De regering van de Taliban en de sjeikh Usama wordt onrecht aangedaan in deze misdadige
oorlogvoering van de Amerikanen en de hulp aan de onderdrukte is verplicht voor de moslims.




bron: "Fatawa fiel ghazw 'alla dawlat a taliban".







Sjeikh Hamood bin Uqlaa a Shu�abi (rahimahoelah) zei over hem:

�Hij is een gelovige mujahid en vecht in de minhaj van de Koran en soenna.�


��� ��� ����� ���� ������� ������� ���� ���� :
" �� ����� ���� ����� ��� ���� ������ ������ �������� "

Sjeikh Abdullah Azzam (rahimahoelah) :

Ik getuig Bij Allah dat ik geen gelijke aan hem heb gezien in deze islamitische wereld. Dus wij
smeken Allah dat hij zijn geloof en rijkdom beschermt , en dat hij hem zegent in zijn leven.

bron: Audio. "Aqwaal sjeikh Abdullah Azzam fee al mujahid Usama binLaden "


De sjeikh die opgesloten zit in de gevangenis van de Amerikanen, sjeikh Umar Abdurrahman , de grote
mufassir en alim zei over hem:

�Moge Allah hem met het goede belonen want hij praktiseerde zeer zeker de jihad zoals de Koran en
de sunnah ons voorschrijft. Moge Allah hem zegenen in zijn leven.� -

- ��� ��� ����� ������ �� ���� ������ ��� ��������� - �� ���� ���� :
" ��� ���� ����� ������ ��� ��� ���� ���� ������ ��� ���� �� ������ ������ ���� ���� �� ���� "

Sjeikh Hamid al �Aliy (hafidahulah) , een grote geleerde uit Kwait zegt over hem:

�Sjeikh Usama en de leiders van Alqaida zij vechten in de weg van Allah, en ik vraag Allah hun de
overwinning te schenken.�



- ��� ��� ����� ���� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ���� ������ ����� ����� ������� ��� ��� ��� ������ ����� ��� ����� "

Sjeikh Sa�eed Aal Zu�eer zegt over hem :

De ummah is in nood van mannen zoals sjeikh Usama die de vijand bevechten. Dus als je naar de
mannen wil kijken , kijk dan naar Usama.


��� ��� ����� ��� ���� - ���� ���� :
" ��� ���� ����� ����� ����� ������ ��� �� ���� ����� ����� ���� ����� "


sjeikh Umar Bakri ( hafidahoelah) zegt over hem:

�De sjeikh Usama heeft de verplichting van de jihad weerd levendig gemaakt nadat het het vor lange
tijd versluierd was geraakt , dus moge Allah hem met het goede belonen.�
- ��� ��� ����� ��� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ����� �� ���� ���� ���� ���� ������� ������ ������ ����� �� ����� ����� �� "

Sjeikh Ali alKhudayr zei over hem:

Sjeikh Usama is een mujahid in de weg van Allah en we vragen Allah met zijn heilige Namen en zijn
verheven Eigenschappen dat hij hem laat overwinnen en hem ondersteunt .�




- ��� ��� ����� ���� ����� - ���� ���� :
" ��� ����� ������� ��� ������� ����� �� ���� ���� ���� ����� ������ ���� ����� �� ������� ���
������ ������� �������� �� ��������� ������� �������� ��������� ���������� ������� ������ �� �����
����� �������� ����� �� ������� ��� ����� ������ �� ������� ��������� �������� �������� ������
������ ��������� ��� �� ����� ������ �� ����� ������ ����� �� ������ ���� ����� ������ �������
������� ������� ������� ������� ������ ������� ��� ��� ��� �� ������ �� ��� ��� ��� ����� �� ���
��� ��� ���� ��� �� ���� ��.. ����� ���� ������ �� ����� ���� ��� ����� ����� ��� ��� ������ ������
������ �������� "

Sjeikh Nasser Al Fahd zegt over hem:

Wat betreft de sjeikh Al mujahid Abu Abdullah Usama Bin Laden Moge Allah hem bechermen en de
overwinning geven,tegen hem zijn alle naties van Koefr verenigt wat dan ook hun huidskleur of
geloof moge zijn van de Kruisvaarders ,tot de munafiqeen, de joden, de Hindoe�s , Boedhisten en de
verraders en anderen van het westen tot het oosten van de aardbol met alles wat ze bezitten van
wapens en vliegtuigen en spionagesattelieten en andere spionage en afluisterapparatuur, ookal is
zijn afbeelding de wereld overgegaan als een brandvuur dat zelfs de koppige en de verstandige , de
kleine en de oude , de moslims en de ongelovige, de man en de vrouw hem kent..noch zijn ze niet in
staat een spoor van hem aan te treffen of iets nieuws op te vangen,noch weten ze onder welke wolken
hij zich bevindt.Wij vragen Allah om hem te beschermen tegen hen en om hem de overwinning te
schenken over hen en om zijn ogen gerust te stellen met de nederlaag van Amerika en haar
bondgenoten. � -



Assalaam moe3alikoem,
en dat zij De meerderheid van onze jongeren die terugkwamen van de Jihaad in Afganistan naar ons
land waren beinvloed, hetzij door de ideologie van de Ichwaan Muslimeen in het algemeen of door de
revolutionaire, Takfeeri ideologie. Dus zij vertrokken met de gedachte dat wij Moslims waren, en
kwamen terug met de gedachte dat we ongelovigen waren. Hiermee beschouwden ze ons als ongelovigen,
de leiders, de geleerden, laat staan de gewone mensen.

Zij bestempelde Saudi-Arabie als een afvallig land, en zij verklaarden de geleerden als afvalligen.
Zij bekenden dit met hun eigen woorden. Zij deden takfeer tegen de geleerden, in het specifiek de
twee Sheikhs, Sheikh �Abdul-Aziz Ibn Baz en Mohamed Ibn Al-�Uthaymeen, (rahimahom Allah). En zij
spraken over de connecties met Al-Mas�aree en Osama Bin Laden. Kregen zij dit mee van de geleerden
(toen zij naar Afganistan vertrokken voor de Jihad)? Nee! Ze kregen dit van de mensen van
Takfeer�.

-Geciteerd uit het boek van Abul-Hassan Maalik, �In Defense of Islam� T.R.O.I.D. Publications 2002,
pagina 9.

Sheikh AbdelAziz Ibn Baz (rahimahoAllah):

�Het is verplicht om de publikaties te vernietigen en te vernielen dat voortkomt van Al-Faqeeh of
van Al-Mas�aree en de anderen die uitnodigen naar leugens, en wees niet mild tegen hen. Het is
verplicht om ze te adviseren, om ze te leiden naar de waarheid en hen te waarschuwen tegen hun
leugens.

Dus mijn advies aan Al-Faqeeh, Al-Mas�aree en Bin Laden en aan degenen die hen volgen, is om
afstand te nemen van dit rampzalige pad, en Allah te vrezen en op de hoede te zijn van Zijn wraak
en Zijn kwaad, en terug te keren naar de juiste leiding en berouw te hebben voor Allah voor datgene
wat bij hen vooraf is gegaan.

En Allah de Glorieuze belooft aan Zijn berouwvolle dienaren dat hij hun berouw zal aanvaarden en
goed voor hun zal zijn. Allah de Glorieuze zegt:
Zeg: �O mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoop niet aan de Genade van
Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest
Barmhartige.� (39:53)

-Geciteerd uit het boek van Ibn Baz: �Majmoo�ul-Fatawaah wa Maqaalaatul-Mutanawiyah, Volume 9.

------------------------------------------------------------ --------------------

zarqawi0408-05-2004, 15:01
Wat zeggen de Grote geleerden over sjeikh al mujahid Usama bin Laden ( Hafidahulah )



���� �� ���� ������� �� ����� �����

Sjeikh Muhamed ibn Uthaymeen zegt over hem:

Ik prijs Allah dat deze ontmoeting is doorgegaan met onze broeder Usama bin Laden , naar wie ik
verlangde om te ontmoeten en hij heeft ons de zegeningen van de jihad aangetoond en ik vraag Allah
om onze broeder Usama te zegenen. ( p.s: De sjeikh Usama (hafidahulah) kreeg het voorrecht om met
een khutba te beginnen en daarna sprak sjeikh Uthaymeen deze verhelderende woorden ).

��� ��� ����� ���� �� ������ - ���� ���� :
" ���� ���� ��� ����� ��� ������ �� ����� ����� ���� ��� ����� �� ���� ��� ��� ��� ��� ����� ������
����� ���� �� ����� �� ����� ����� "

bron: Cassetteopname " bayna chaykh ibn Uthaymeen wa Amir al Mujahideen."


Sjeikh Ibn Jibreen zegt over hem:

Usama is een man die jihad heeft gedaan in de weg van Allah vroeger en hij heeft vele inspanningen
in het land van de afghanen. Allah heeft hem geholpen en de overwinning door middel van hem gegeven
en hij is nog steeds bezig met jihad

- ��� ��� ����� ��� ����� - ���� ���� :
" ����� ��� ���� �� ���� ���� ������ ���� �� ���� �� ���� ������� ���� ���� ����� ���� �� ��� ����
������ �������


bron: Cassetteopname "Roeddoed fie ma qaalahoe al murji'a 'an Usama .."


- ��� ��� ����� ���� �������� - ���� ���� :
" ����� ������ ������ ����� ������� �� ��� ������ �������� ����� ����� ������� ��� ����� ���
��������


De moefti en Sjeikh Lahaydaan zegt over hem:

De regering van de Taliban en de sjeikh Usama wordt onrecht aangedaan in deze misdadige
oorlogvoering van de Amerikanen en de hulp aan de onderdrukte is verplicht voor de moslims.




bron: "Fatawa fiel ghazw 'alla dawlat a taliban".







Sjeikh Hamood bin Uqlaa a Shu�abi (rahimahoelah) zei over hem:

�Hij is een gelovige mujahid en vecht in de minhaj van de Koran en soenna.�


��� ��� ����� ���� ������� ������� ���� ���� :
" �� ����� ���� ����� ��� ���� ������ ������ �������� "

Sjeikh Abdullah Azzam (rahimahoelah) :

Ik getuig Bij Allah dat ik geen gelijke aan hem heb gezien in deze islamitische wereld. Dus wij
smeken Allah dat hij zijn geloof en rijkdom beschermt , en dat hij hem zegent in zijn leven.

bron: Audio. "Aqwaal sjeikh Abdullah Azzam fee al mujahid Usama binLaden "


De sjeikh die opgesloten zit in de gevangenis van de Amerikanen, sjeikh Umar Abdurrahman , de grote
mufassir en alim zei over hem:

�Moge Allah hem met het goede belonen want hij praktiseerde zeer zeker de jihad zoals de Koran en
de sunnah ons voorschrijft. Moge Allah hem zegenen in zijn leven.� -

- ��� ��� ����� ������ �� ���� ������ ��� ��������� - �� ���� ���� :
" ��� ���� ����� ������ ��� ��� ���� ���� ������ ��� ���� �� ������ ������ ���� ���� �� ���� "

Sjeikh Hamid al �Aliy (hafidahulah) , een grote geleerde uit Kwait zegt over hem:

�Sjeikh Usama en de leiders van Alqaida zij vechten in de weg van Allah, en ik vraag Allah hun de
overwinning te schenken.�



- ��� ��� ����� ���� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ���� ������ ����� ����� ������� ��� ��� ��� ������ ����� ��� ����� "

Sjeikh Sa�eed Aal Zu�eer zegt over hem :

De ummah is in nood van mannen zoals sjeikh Usama die de vijand bevechten. Dus als je naar de
mannen wil kijken , kijk dan naar Usama.


��� ��� ����� ��� ���� - ���� ���� :
" ��� ���� ����� ����� ����� ������ ��� �� ���� ����� ����� ���� ����� "


sjeikh Umar Bakri ( hafidahoelah) zegt over hem:

�De sjeikh Usama heeft de verplichting van de jihad weerd levendig gemaakt nadat het het vor lange
tijd versluierd was geraakt , dus moge Allah hem met het goede belonen.�
- ��� ��� ����� ��� ������ - ���� ���� :
" ����� ����� ��� ����� �� ���� ���� ���� ���� ������� ������ ������ ����� �� ����� ����� �� "

Sjeikh Ali alKhudayr zei over hem:

Sjeikh Usama is een mujahid in de weg van Allah en we vragen Allah met zijn heilige Namen en zijn
verheven Eigenschappen dat hij hem laat overwinnen en hem ondersteunt .�




- ��� ��� ����� ���� ����� - ���� ���� :
" ��� ����� ������� ��� ������� ����� �� ���� ���� ���� ����� ������ ���� ����� �� ������� ���
������ ������� �������� �� ��������� ������� �������� ��������� ���������� ������� ������ �� �����
����� �������� ����� �� ������� ��� ����� ������ �� ������� ��������� �������� �������� ������
������ ��������� ��� �� ����� ������ �� ����� ������ ����� �� ������ ���� ����� ������ �������
������� ������� ������� ������� ������ ������� ��� ��� ��� �� ������ �� ��� ��� ��� ����� �� ���
��� ��� ���� ��� �� ���� ��.. ����� ���� ������ �� ����� ���� ��� ����� ����� ��� ��� ������ ������
������ �������� "

Sjeikh Nasser Al Fahd zegt over hem:

Wat betreft de sjeikh Al mujahid Abu Abdullah Usama Bin Laden Moge Allah hem bechermen en de
overwinning geven,tegen hem zijn alle naties van Koefr verenigt wat dan ook hun huidskleur of
geloof moge zijn van de Kruisvaarders ,tot de munafiqeen, de joden, de Hindoe�s , Boedhisten en de
verraders en anderen van het westen tot het oosten van de aardbol met alles wat ze bezitten van
wapens en vliegtuigen en spionagesattelieten en andere spionage en afluisterapparatuur, ookal is
zijn afbeelding de wereld overgegaan als een brandvuur dat zelfs de koppige en de verstandige , de
kleine en de oude , de moslims en de ongelovige, de man en de vrouw hem kent..noch zijn ze niet in
staat een spoor van hem aan te treffen of iets nieuws op te vangen,noch weten ze onder welke wolken
hij zich bevindt.Wij vragen Allah om hem te beschermen tegen hen en om hem de overwinning te
schenken over hen en om zijn ogen gerust te stellen met de nederlaag van Amerika en haar
bondgenoten. � -


Hier kun je de audio horen met een verzamling van de Shoyookh die Shaykh Al-Mujahid Usamaa Ibn
Laaden prijzen...waar onder andere Shaykh Ibn Uthaymeen en Shaykh Abdoellah Ibn Jibreen en Shaykh
Aboe Qataadah en Shaykh Omar Bakri en Shaykh Naaser
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:15

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Is een mooie stuk.

 

Maar nogmaals, ik vraag je naar jouw eigen mening. Die artikelen heb ik allemaal al gelezen, zowel van voor- als tegenstanders.


Wat is JOUW eigen mening over Ousama Bin Laden als persoon en over zijn daden/ideologie?

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:20

 

We zijn 1 Oemmah en we moeten meer moeite proberen te doen om ons werk goed te doen. Als we gelovige moslims zijn, dan betekent het dat we Duah moeten doen voor onze broeders en zusters die met gevaar voor eigen leven hun gezinnen en families beschermen in Iraq, Afghanistan en andere landen. Abu ad-Darda (radiallaho anho) die zegt dat Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) een keer zei: �Op Yaum al Qiyama zal Allah het vuur opzij laten buigen van het gezicht van iemand, die de eer van zijn Moslim broeder, in de afwezigheid van de laatste, verdedigde.� (at-Tirmidhee)

 

De persoon Abu Musab al-Zarqawi of Osama bin Laden kennen wij geen van allen persoonlijk, het enige beeld dat de meeste van ons van hem hebben is dat wat gemaakt is door de propaganda machine van het Pentagon. Pas hiermee verschrikkelijk op mijn broeders en zusters. Het is al vaak genoeg bewezen dat joden videobeelden manipuleren en die tegen moslims gebruiken om de eenheid en broederschap onder de moslims te vernietigen. Zie ook de analyse van deze video beelden, waaruit blijkt dat ze wel eens gewoon zijn opgenomen door Amerikanen in de Abu Ghraib gevangenis: www.aztlan.net/berg_abu_ghraib_video.htm

 

Kennen jullie het geval van Osama ibn Zaid (radiallaho anho) nog toen hij in de moskee liep met zijn kleding over zijn enkels slepend. Toen hadden een paar die daar zaten kritiek deze Osama (radiallaho anho) denkende dat hij weinig kennis bezat of een zwakke iman had. Iemand herinnerde hen er toen aan dat de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) verschrikkelijk veel van Osama hield en dat ze moeten oppassen wat ze over hem zeiden. Net zo moeten wij ook oppassen wat we over moslimbroeders zeggen die we niet eens kennen of ooit hebben gezien. Het kan wel eens zo zijn dat zij beter dan ons zijn.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:41

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

 

We zijn 1 Oemmah en we moeten meer moeite proberen te doen om ons werk goed te doen. Als we gelovige moslims zijn, dan betekent het dat we Duah moeten doen voor onze broeders en zusters die met gevaar voor eigen leven hun gezinnen en families beschermen in Iraq, Afghanistan en andere landen. Abu ad-Darda (radiallaho anho) die zegt dat Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) een keer zei: �Op Yaum al Qiyama zal Allah het vuur opzij laten buigen van het gezicht van iemand, die de eer van zijn Moslim broeder, in de afwezigheid van de laatste, verdedigde.� (at-Tirmidhee)

 

Een mooie hadith die je hierboven aanhaalt.

 

De persoon Abu Musab al-Zarqawi of Osama bin Laden kennen wij geen van allen persoonlijk, het enige beeld dat de meeste van ons van hem hebben is dat wat gemaakt is door de propaganda machine van het Pentagon. Pas hiermee verschrikkelijk op mijn broeders en zusters. Het is al vaak genoeg bewezen dat joden videobeelden manipuleren en die tegen moslims gebruiken om de eenheid en broederschap onder de moslims te vernietigen. Zie ook de analyse van deze video beelden, waaruit blijkt dat ze wel eens gewoon zijn opgenomen door Amerikanen in de Abu Ghraib gevangenis: www.aztlan.net/berg_abu_ghraib_video.htm

Je hebt gelijk als je zegt dat wij (althans ik) Abu Mus3ab Al Zarqawi en Ousama Bin Laden niet kennen. Ik ben het niet met je eens dat het enige beeld wat hebben van hem, het beeld is dat is gemaakt door het Westen. Hij heeft zelf ook vele opnames gemaakt. Vandaar mijn vraag aan taqwaa wat zij van hem vind als persoon en van zijn daden. Dat er bepaalde mensen/groeperingen zijn die video�s manipuleren weet ik maar al te goed.

Net zo moeten wij ook oppassen wat we over moslimbroeders zeggen die we niet eens kennen of ooit hebben gezien. Het kan wel eens zo zijn dat zij beter dan ons zijn.

Mee eens. Ik was ook helemaal niet van plan om  ook maar iets negatiefs te zeggen over Abu Mus3ab Al Zarqawi en/of Ousama Bin Laden. Dat is dan bij deze uit de wereld geholpen.

Waar ik naartoe wilde gaan is het volgende:

Zoals ik  (en anderen leden in andere topics) hebben aangegeven bestaat het �salafisme�  niet alleen maar uit 1 groepering. Taqwaa komt met allerlei artikelen aanzetten waarin zou moeten blijken dat wij ons �selefie�  zouden moeten gaan noemen. (Om onderscheid te maken tussen �overige stromingen�.) Dit is helemaal niet mogelijk als we weten dat er ook binnen het �salafisme�  meerdere richtingen zijn. Hoe wil je je dan onderscheiden? Dat lukt bij deze niet. Ook daarom heb ik haar gevraagd wat haar eigen mening was omtrent Abu Mus3ab Al Zarqawi en Ousama Bin Laden. Ze heeft tot dusver positief over ze gereageerd Elhamdoulilah. Maar, Hoe kan het dan zijn, dat �de salafies� een artikel hebben waarin ze ronduit negatief spreken over Ousama Bin Laden? Heb ik dan niet gelijk als ik zeg dat er toch meerdere richtingen zijn? Of heb jij het fout taqwaa? En moet jij je antwoord veranderen zodat het overeenkomt met hetgeen wat op selefiepublikaties staat?

http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/Deweerleggingval Masarie,alFaqiehenBinLaaden.pdf


Gayr InchaAllaah.



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 09:59

assalaamo3alaikom  oeghti  alleen allah ta3ala kan oordelen

ik niet wie ben ik dat tedoen. wat ik van osma  en zaqawi vind? ik hou van ze omwille van allah.wat ik hier heb geplaatst zijn wel de uitspraken van hoge geleerden en wat ze over osma zegen en zarqawi   daar heeft mijn broeder al opgeantwoord jazahoaalhogeeran :propaganda machine van het Pentagon.

 

en wat ik heb geplaatst over salaf 

het zijn de uitspraken van hoge geleerden .

 waar we gehoor aan moeten geven.

 allahomma 3feerliy wa lakoem

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 10:10
salam

t is goed dat jij zo naar geleerden luistert, maar weet dat er meerdere geleerden op deze aarde zijn dan die jij aangeeft. ik heb veel respect voor alle geleerden.maar ik weet tegelijkertijd ook dat het alleen maar mensne zijn. dus het is altijd goed om meningen van andere geleerden erbij te halen en te vergelijken.salafien zijn idd verdeeld over verschillende groepen. bestudeer die groepen een keer. dan zul je tot verbazingwekkende conclusies komen,namelijk:stromingen zijn er helaas overal. er bestaat niet zoiets als 1 salafie stroming of als 1 juiste stroming. stromingen bestonden niet in de tijd van de profeet saws.er bestond alleen islam.weet je wie stromingen begon te creeeren?helaas,demensheid. dat zie je in alle godsdiensten. of zeg maar, in alle delen van de mensheid. kijk maar naar een school, een middelbare school. het is een eeuwenoude traditie dat zelfs binnen een school groepen zijn. immers, men is constant op zoek naar de wij-zij beredenering. wij en jullie. zo gaat het door dat zelfs binnen een groep de ik-jij beredering is. dit komt puur vanewge het feit dat mensen op zoek zijn naar differentiatie van hun groep of hen zelf met de andere groep of andere persoon.dat moet je toegeven. dat is wat ik jammer vind.en je mening geven is welkom.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 10:40

ya oegth  ik respecteer alle geleerden van ahl sunna wajam3a alhamdoelillah ik neem van hoge geleerden  maar kijk ook naar andere geleerden .

ik plaats een paar voor je .

Sheich Al-Albaanie (ra7imaho allah) 

Salmaan al Awda

Saud Shuraim

Sjeikh Abu Ishaaq Al Heweny

 Shaych Mohammed Ibn Saalih al-`Othaymien (rahiemehoellaah)

Sjeikh Bin Baz  (rahiemehoellaah)

Sjeikh Fawzaan

Sjeikh Mohammed Hussein Jacob

Nabil al Awady

Mohammed Dweesh

 

Mohammed ibn AbdelWahaab

Mohammed Salih al Munajid

Khalid al Rashid

Al-`Allaamah `Abdoel-`Aziez Aal ash-Shaykh

Mohammed Dweesh

Mohammed Hassaan

Shaych Saalih Al-Lehidaan

sheik aschanqiti

Shaykh Mohammed Moesa al-Nasr 

...........

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 10:52
volgens mij begrijp je helemaal niet wat ik bedoel. zuster, ik heb het ook over andere geleerden dan de geleerden die de salafiyyien continu aanhalen. dat zijn respectabele geleerden. maar de wereld is groter. er zijn andere geleerden ook erg actief die zich houden aan de koran en sounna,niet alleen de geleerden die de salafiyiien aanhalen.
"...En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.� Hadith Qudsi nr 15,sahih Bukhari.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 15:40

wat vind jij van deze geleerde die ik geplaatst heb ??.

 

 

   ps.je kan op hun naam  kliken om hun website tebekijken.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
adbullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 mei 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adbullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 16:14
zoveels shaykhs moge fatwa geven, maar nergens in de quran staat selafiya punt dus ik noem mijzelf ook niet zo. Er zijn taloze moslims die quran en sunnah volgen, zijn ze dan gelijk selef? Raar. Maar ik volg quran en sunnah en noem mezelf niet iets wat allah subhanuwatala me heeft genoemt.

trouwens, welke tabieen heeft zichzelf selef genoemt? dus Ik ben ibn abdullah zus en zo selef?


ook zie ik hier allemaal geleerden van de selef staan, dit betkend niet dat ze voor de moslims geaccepteerd worden als shaykh. Ibn tamiyya o.k...elk mens maakt fouten.

Ik zou trouwens die fatwa van ibn tamiyya wel in het arabisch willen lezen...


Trouwens, hebben jullie wel eens gelezen over de ijazah van ibn baaz en albani?

kijk: - http://www.sunniforum.com/forum/showthread.php?t=14143&p age=3
en    - Do Ibn Baz and al-Albani have Ijazas? (<-- link)


dus ik kan met een gerust hart zeggen dat deze twee(bin baaz en al bani geen shaykhs zijn voor _mij_ en ik hun fatwa's niet accepteer, maar wel lees...)


Heeft iemand http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=973753 nog gelezen? Ik zie geen winnende slafiyya daar, misschien kunnen jullie daar iets toevoegen aan dat onderwerp daar?
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juni 2006 om 16:46

Tja wat moeten we met al die splitsingen en groepjes he? Wel laat mij hier maar eens een visie op geven:

 

Het was nooit Gods bedoeling dat het geloof in groepen uiteen zou vallen. Het is satans wens dat dit gebeurd, en hij be�nvloed mensen. Hij zet ze tegen elkaar op in een ''religieuze'' strijd waarin ruzie, haat en minachting welig tieren.  Ruzie, haat en minachting zijn zonden die ervoor zorgen dat mensen verder van God afkomen, en hem zelfs in gebed niet meer kunnen bereiken. Kijk er dus voor uit dat haat geen voedingsbodem krijgt in jouw hart. Er staan Gods woorden in joodse boeken woorden van God geschreven die luiden: ''Mijn arm is niet te kort om u te verlossen, maar het zijn UW zonden die scheiding veroorzaken tussen ons''. God heeft mensen vrijheid gegeven, en wil samen met ze zijn uit WEDERZIJDSE VRIJE KEUS, helaas gebruiken veel mensen de vrijheid die hun gegeven is verkeerd. Toch laat God ons vrij. Hij heeft ons niet als robots gemaakt. Dat wij uit vrije wil tot hem komen is voor hem belangrijk. Zonder die vrije keus is er geen oprechte aanbidding, verering en liefde mogelijk.

Vlak voor zijn gevangenneming heeft ook Jezus daar nog op gewezen, en voor gebeden. In de christelijke boeken kun je nog regels vinden van dat gebed: ''Vader laat hen een zijn'', en ''Vader U bent (met uw geest) in mij, en ik ben in U (door U ''omgeven''); wij zijn een eenheid; wilt u er alstublieft voor zorgen dat zij (de oprechte gelovigen) een eenheid vormen, en samen met ons diezelfde eenheid ervaren''

Misschien vraag je je af wat is dan de basis van wat God wil met ons, en hoe wil Hij dat we met elkaar leven. Die basis is door Jezus ooit in 1 regel samengevat. ''Dit is het fundament van Gods wil en van ALL Gods wetten gegeven via alle profeten: ''Heb uw naaste lief ALS UZELF, en God (De enige God; Uw God en Schepper) BOVEN ALLES.''

God wil ons zien als een eenheid; als mensen die goed met elkaar kunnen opschieten. Als wij onze medemensen niet op zijn minst even lief hebben, en even goed verzorgen als onszelf, dan brengen wij spanning in die eenheid, en een begin van zonde en strijd. Het bestrijden van ego�sme in onszelf is dus een van de grootste uitdagingen die we in ons leven hebben.

 

Zoals je wel doorhebt ben ik geen muslim maar een christen, maar dat maakt mijn woorden niet minder waar ;) en ga ik nog even door ;)

 

God heeft de mesnheid ooit beloofd: ''Door die mensen die mij met een oprecht hart zoeken zal Ik Mij laten vinden. En ik zal aan mijn kinderen dingen openbaren die verborgen zullen blijven voor ''wijzen'' en ''schriftgeleerden''

(''wijzen''=wetenschappers)

(schriftgeleerden = religieuze theoretici die verstrikt zitten in valse leer, of die the theorie wel kennen, maar een vruchteloosheid en liefdeloosheid in hun leven hebben, en die door hun zonden gescheiden zijn van God, maar dat in hun hypocrisie en blindheid met kracht ontkennen)

 

Ik wens je toe dat je in jouw leven God zult vinden, en dat zijn vrede voor altijd met je zal zijn.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 00:09
Mischien dat ze die sjeiks die Bin Laden zo geweldig vinden eens laten prediken in een moskee die door vele families bezocht worden die kinderen en personen verloren hebben.
Bv in Marokko , Irak, afganistan etc.
al qaida dood tenslotte meer moslims dan anders gelovigen.
Trouwens wat maakt iemand tot een Sheik?
Wat is dat een Sheik?
Was Mohamed ook een Sheik??

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 02:15

assalaamo3alaikom  oeghti  alleen allah ta3ala kan oordelen

ik niet wie ben ik dat tedoen. wat ik van osma  en zaqawi vind?

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik vraag alleen naar je mening, ik vraag je niet om ze te beoordelen. Dat is trouwens ook iets wat ik niet zal doen. Je mening kun je ook gewoon vormen zonder steeds stukken erbij te halen. Of zal ik maar in het vervolg naar een geleerde stappen als ik jouw mening nodig heb?

Nogmaals, ik vraag je alleen wat je van ze vindt en wat je vindt van hun daden. Ik heb je geen vraag gesteld die jij niet zelf zou kunnen beantwoorden. Maar goed, gayr InchaAllaah.

wat ik hier heb geplaatst zijn wel de uitspraken van hoge geleerden en wat ze over osma zegen en zarqawi 

Maar nog steeds heb ik geen reactie gekregen op hetgeen ik heb geplaatst hierboven. Link naar een artikel over Ousama Bin Laden �op selefiepublikaties- die niet echt bepaald positief is. Degene die dit heeft geschreven moet toch ook een erkende �salafi�  geleerde zijn? (Sheikh Al�Allaamah �Abdoel-�Aziez Ibn Baaz.) Waarom sluit je je dan niet bij zijn uitspraken aan?

(Ik ben het overigens niet eens met het feit dat hij �Ousama Bin Laden- negatief wordt afgeschilderd. Ik vind alleen wel dat je niet het 1 kunt beweren en het ander gaat zeggen. Als wij �jij- de geleerden moeten volgen, dan snap ik niet waarom jij dan wel bij deze uitspraak dat niet doet. Toch een meningsverschil of schuilt hier meer achter���?

daar heeft mijn broeder al opgeantwoord jazahoaalhogeeran :propaganda machine van het Pentagon.

En daarop zei ik het volgende:

Dat er bepaalde mensen/groeperingen zijn die video�s manipuleren weet ik maar al te goed.

Wat jij hier trouwens boven aanhaalt heeft niets te maken met hetgeen ik heb gezegd. Ik vraag me alleen af �als wij ons �salafies� zouden moet gaan noemen-  waarom er toch bepaalde � salafi� -  geleerden zijn die andere uitspraken hebben dan weer andere zogenoemde �salafi�  waar jij achter staat. Of hoort dat allemaal ook bij het Westerse propaganda?

Ik kan me vinden in de uitspraken van muslima5. Er zijn inderdaad meerdere geleerden. Ook met andere meningen. Dat wil niet zeggen dat ze per definitie allen niet deugen omdat ze er een andere mening op na houden, we moeten alleen wel kijken hoe en waar die verschillenden meningen op zijn gebaseerd.

 

 

God wil ons zien als een eenheid; als mensen die goed met elkaar kunnen opschieten. Als wij onze medemensen niet op zijn minst even lief hebben, en even goed verzorgen als onszelf, dan brengen wij spanning in die eenheid, en een begin van zonde en strijd. Het bestrijden van ego�sme in onszelf is dus een van de grootste uitdagingen die we in ons leven hebben.

 

Zoals je wel doorhebt ben ik geen muslim maar een christen, maar dat maakt mijn woorden niet minder waar ;) en ga ik nog even door ;)


Mooie woorden en ik ben het helemaal met je eens!! Je hebt inderdaad gelijk dat je zegt dat je woorden niet minder waar zouden moeten zijn omdat je een Christen bent. (Al zou wel natuurlijk soms wel wat kunnen verschillen, ieder heeft zo zijn �eigen�  waarheid.)

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 02:34
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne




al qaida dood tenslotte meer moslims dan anders gelovigen.



Hitler bombardeerde o.a. Londen en Rotterdam, de Britten gooiden clusterbommen over Hila en de Amerikanen losten hun clusterbommen boven Kandahar. Miljoenen onschuldige burgers die stierven in oorlogstactieken die �okay� worden bevonden. Maar waarom is het voor jou ineens niet okay wanneer al-Qaeda  bommen op westerse steden zou gaan afschieten of op collaborateurs? Vanwaar het verschil?


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 04:15

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Maar waarom is het voor jou ineens niet okay wanneer al-Qaeda  bommen op westerse steden zou gaan afschieten of op collaborateurs? Vanwaar het verschil?

 

Deze vraag had je niet eens hoeven stellen. Het is allang duidelijk geworden hoe bepaalde mensen over bepaalde groeperingen / organisaties / personen denken. Het westen handelt uit zelfverdediging en om anderen te �helpen�. (D.m.v. verkrachtingen, mishandelingen, schenden van mensenrechten enz.) Wij doen het omdat we niets beters te doen hebben, uit wraak, haat etc.etc.etc.etc.

We zijn anti-democratisch, anti-westers en vul het maar aan.


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 06:08
sub7annallah ya oghta je plaats een fatwaa dat van  sheik ibn 3oetymin zou zijn.

maar ik heb een fatwaa van sheik ibn 3oetymin geplaats die je kunt beluisteren .

en wat je zegt over wat   wat ik vind. van osama  heb ik al gezegd .

en de geleeren verschillen van mening maar niet wat (betreft salaf)

en de fatwa's die ik geplaatst heb  daar ben ik het mee eens  dus mijn mening weet je nu.
3afara allah liy wa  lakom 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 06:16

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

sub7annallah ya oghta je plaats een fatwaa dat van  sheik ibn 3oetymin zou zijn.

maar ik heb een fatwaa van sheik ibn 3oetymin geplaats die je kunt beluisteren .

en wat je zegt over dat  wat ik vind van osama  heb ik al gezegd .

en de geleeren verschillen van mening maar niet wat (betreft salaf)

en de fatwa's die ik geplaatst heb  daar ben ik het mee eens  dus mijn mening weet je nu.
3afara allah liy wa  lakom 
 

 

Gayr InchaAlllaah.

 

Je bent het dus met me eens dat de geleerden meningsverschillen zouden kunnen hebben. Dan moet je dus ook weten dat wij ons niet kunnen onderscheiden van de andere moslims door onszelf �salafie/salafia� te noemen omdat we dan nog steeds niet weten welke precieze �richting�  / madhab je aanhangt. We kunnen hierbij niet pragmatisch te werk gaan. Alleen hetgeen volgen / aannemen van elk geleerde waarvan jij denkt dat het goed zou moeten zijn. Want dan kom je weer in strijd met de salafies die bepaalde geleerden zwartmaken.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 06:35

 zuster alhl sunnah wa ljama3a zijn salafiyoen .

en ik zei niet dat er mening verschil is over salaf .

maar over osama...

over salaf daar is geen meningverschil over tussen

 de geleerden van ahl sunna wa ljam3a.

 

De Profeet sallallahoe aleihi wa sallam -Allah's zegen en vrede zij met hem heeft gezegd: "De Joden zullen zich opsplitsen in ��nenzeventig groeperingen, de Christenen zullen zich opsplitsen in twee�nzeventig groeperingen en mijn Oemmah (gemeenschap) zal zich opsplitsen in drie�nzeventig groeperingen, allen zijn in het Hellevuur behalve ��n." Daarop vroegen de mensen en metgezellen: "En wie is die (ene) groep dan O Boodschapper van Allah?" Hij antwoordde: "Degenen die zijn op datgene waarop ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn."

Overlevering: Ibn M�djah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 06:44

In eerste instantie geplaatst door adbullah

zoveels shaykhs moge fatwa geven, maar nergens in de quran staat selafiya punt dus ik noem mijzelf ook niet zo. Er zijn taloze moslims die quran en sunnah volgen, zijn ze dan gelijk selef? Raar. Maar ik volg quran en sunnah en noem mezelf niet iets wat allah subhanuwatala me heeft genoemt.

trouwens, welke tabieen heeft zichzelf selef genoemt? dus Ik ben ibn abdullah zus en zo selef?


ook zie ik hier allemaal geleerden van de selef staan, dit betkend niet dat ze voor de moslims geaccepteerd worden als shaykh. Ibn tamiyya o.k...elk mens maakt fouten.

Ik zou trouwens die fatwa van ibn tamiyya wel in het arabisch willen lezen...


Trouwens, hebben jullie wel eens gelezen over de ijazah van ibn baaz en albani?

kijk: - http://www.sunniforum.com/forum/showthread.php?t=14143&p age=3
en    - Do Ibn Baz and al-Albani have Ijazas? (<-- link)


dus ik kan met een gerust hart zeggen dat deze twee(bin baaz en al bani geen shaykhs zijn voor _mij_ en ik hun fatwa's niet accepteer, maar wel lees...)


Heeft iemand http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=973753 nog gelezen? Ik zie geen winnende slafiyya daar, misschien kunnen jullie daar iets toevoegen aan dat onderwerp daar?

 

 

volg je dan   niet de  Koraan en Soennah volgens het begrip van de Selefu   Salih?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 06:59

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

zuster alhl sunnah wa ljama3a zijn salafiyoen .

en ik zei niet dat er mening verschil is over salaf .

maar over osama...

over salaf daar is geen meningverschil over tussen

 de geleerden van ahl sunna wa ljam3a.

Ik zie dat je mij niet helemaal begrijpt. Je snapt mijn punt niet. We moeten 2 dingen onderscheiden. De salaaf usaalih van vroeger en de �salafies�  van nu. Ik heb niet beweerd dat er een meningsverschil is over de salaf. Ik geef aan dat er bij de �salafies�  �onderling�  meningsverschillen zijn. Er is inderdaad een meningsverschil over Ousama. Ook onder de �salafies�. Hoe kan het zijn dat jij �als �selefia� �zijnde- niets aan te merken hebt op Ousama Bin Laden, terwijl een geleerde (die wordt aangehaald �toevallig ook- door �salafies�) hem als negatief, dwalend en noem maar op afschilderd. Begrijp je mijn punt? Onder de �salafies� bestaat er ook verdeeldheid. �De salafie� bestaat niet, net zoals �de moslim�  niet bestaat. Wij kunnen geen onderscheid d.m.v. een andere benaming te gebruiken, als je die andere benaming niet kunt toepassen omdat het op zich niet eens 1 geheel vormt.

volg je dan   niet de  Koraan en Soennah volgens het begrip van de uSelef   Salih?

Dat je de Koran en de sounnah volgt, wil nog niet per definitie zeggen dat je het eens moet zijn met alle geleerden op alle punten en dat je daar niet over zou mogen discussi�ren. Ik weet dat wij niet moeten gaan praten over bepaalde zaken waar wij geen verstand van hebben maar bepaalde mensen volgen bepaalde geleerden. Dat probeer ik je steeds duidelijk te maken. Ik kende mensen die zich �salafies� noemde en die waren pro-Bin Laden, anti-democratisch, tegen de regeringen van Arabische landen (zoals Saoudi-Arabie) etc, en dan heb je de andere �salafies� die weer anti-Ousama Bin Laden zijn en van hun mogen we geen kwaad woord zeggen over de regeringen in de Arabische landen, we mogen geen Amerikaanse/Joodse producten boycotten en noem maar op. Dit is toch al een verdeeldheid op zich??


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ya oegth  ik respecteer alle geleerden van ahl sunna wajam3a alhamdoelillah ik neem van hoge geleerden  maar kijk ook naar andere geleerden .

ik plaats een paar voor je .

Sheich Al-Albaanie (ra7imaho allah) 

Salmaan al Awda

Saud Shuraim

Sjeikh Abu Ishaaq Al Heweny

 Shaych Mohammed Ibn Saalih al-`Othaymien (rahiemehoellaah)

Sjeikh Bin Baz  (rahiemehoellaah)

Sjeikh Fawzaan

Sjeikh Mohammed Hussein Jacob

Nabil al Awady

Mohammed Dweesh

 

Mohammed ibn AbdelWahaab

Mohammed Salih al Munajid

Khalid al Rashid

Al-`Allaamah `Abdoel-`Aziez Aal ash-Shaykh

Mohammed Dweesh

Mohammed Hassaan

Shaych Saalih Al-Lehidaan

sheik aschanqiti

Shaykh Mohammed Moesa al-Nasr 

...........

 

 

maar wat vind je van deze geleerden die ik geplaatst heb zuster.

volg je hen ook of niet in hun fatwaas...?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 08:32

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

maar wat vind je van deze geleerden die ik geplaatst heb zuster.

volg je hen ook of niet in hun fatwaas...?

Degene die jij hierboven hebt geplaatst ken ik niet allemaal. Van degene die ik wel ken moet ik zeggen dat ik niet alle fatawa�s heb gehoord/gezien/gelezen. Ik heb niets aan te merken op de fatawa�s die ik tot dusver heb gelezen. (Ik moet er wel bij vermelden dat ik jouw geplaatste artikelen globaal heb gelezen.) Om te zeggen dat ik ze in alle fatawa�s steun moet ik  ze eerst allemaal gelezen hebben -dat is niet het geval- maar ik vind het ook belangrijk om fatawa�s van andere geleerden te bekijken. Zolang alle uitspraken maar worden onderbouwd met bewijzen uit de Koran en/of ahadith.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.