Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Talibaan gedood door nederlanders

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Talibaan gedood door nederlanders
    Geplaatst op: 13 juni 2006 om 08:57

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Als mijn broeder jiyuu dezelfde teksten had geplaatst als mijn broeder Adnan dan waren jullie alsnog over hem heen gevallen. Wat jullie ook zeggen of denken, ik sta volledig achter mijn broeder Jiyuu. Hij vertelt jullie de keiharde waarheid en daar kunnen jullie niet tegen.
Onderzoek dit is Rahil...

In november 2005 plaatste zijn organisatie bommen in drie hotels in Amman. Daarbij kwamen voornamelijk moslims om het leven, waaronder de gasten van een bruiloftfeest. Zarqawi verklaarde in een audioboodschap dat de aanslagen niet tegen moslims, maar tegen Amerikanen en Isra�liers gericht waren. Desondanks namen zo'n 100.000 mensen aan een betoging tegen Zarqawi's organisatie deel. Zijn familie en stam verklaarden daarop in krantenadvertenties alle banden met hem te verbreken.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Als mijn broeder jiyuu dezelfde teksten had geplaatst als mijn broeder Adnan dan waren jullie alsnog over hem heen gevallen. Wat jullie ook zeggen of denken, ik sta volledig achter mijn broeder Jiyuu. Hij vertelt jullie de keiharde waarheid en daar kunnen jullie niet tegen.
Ik niet,neem dat maar van me aan.En ik kan ook heel goed tegen de stukken waarheid die hij schrijft,gericht naar het westen en waar hij gelijk in heeft.Maar waar ik niet goed mee om kan gaan,is het feit dat naar het Oosten gerichte verwijten hij weg wuift als zijnde leugens en daarmee andere moslims mislijdt,bewust dan wel onbewust...
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 07:55
Tja, jammer. Ik denk niet dat Jiyuu ooit zo'n post zou plaatsen, tenzij hij werkelijk zich over zou geven aan de Islam.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 07:03
Als mijn broeder jiyuu dezelfde teksten had geplaatst als mijn broeder Adnan dan waren jullie alsnog over hem heen gevallen. Wat jullie ook zeggen of denken, ik sta volledig achter mijn broeder Jiyuu. Hij vertelt jullie de keiharde waarheid en daar kunnen jullie niet tegen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 06:49

adnan, hoe dan ook, ik ben blij met je bijdrage. Een heerlijk geluid vanuit de Islam tegenover Jiyuu.
Thx
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 05:58
moge Allah iedereen leiden Amien
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 05:53

Valt weinig tot niets tegen in te brengen.

Deze uitspraken geven mij het gevoel,dat als ik een steen in mijn hand zou hebben en tussen het volk zou hebben gestaan om de prostituee te stenigen,ik niets anders kan doen als de steen te laten vallen.

Dit zijn ontwapende texten.

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 04:05

Over de aanslagen op het WTC[1]

door Shaych Saalih as-Sohaymie (hafidhahoellaah)

Na Allaah (Hoog en Verheven is Hij) geprezen en bedankt te hebben en gebeden en vrede op de profeet (Vrede zij met hem) gezonden te hebben, zegt shaych Saalih as-Suhaymee:

De juiste en oprechte Islaam is een religie die volbracht is nadat alle andere religies volbracht waren (het is de zegel van alle andere religies). En het is een volmaakte religie voor alle aangelegenheden wat betreft het leven. Allaah  heeft geluk en succes bepaald voor degene die zich eraan houdt en het toepast, in dit leven en in het hiernamaals.

Zo maakten Wij jullie {ware moslims, oprechte gelovige in het islaamitische monotheisme, oprechte volgers van de profeet Mohammed en zijn Soennah (legale handelingen)}  tot een gematigd volk, opdat jullie getuigen zullen zijn voor de mensen en opdat de Boodschapper (Mohammad) een getuige zal zijn voor jullie.[2]

Islaam is een evenwichtige en gematigde weg, en het laat aan de ene kant geen nalatigheid toe of overdrijving of extremisme aan de andere kant. Het is in evenwicht tussen beide en de moslimgemeenschap is eveneens in evenwicht en op een middenweg.

Islaam is in alles in evenwichtig, in het geloof, in de aanbidding, en het is ver verwijderd van zowel tekortkoming als overdrijving. In zijn economie is het evenzo evenwichtig, tussen hen die wensen geld te confisqueren bij ieder recht, en tussen hen die overdadig liberalisme wensen en het aanmoedigen om het in overvloed te geven (over of meer dan vereist is).

Bovendien moedigt de Islaam billijkheid en rechtvaardigheid aan, te midden van zowel de Moslims als de niet-Moslims.

Allaah beveelt Al-Adl {rechtvaardigheid} en Al-Ihsaan {het goede} en het geven (van hulp) aan de verwanten en Hij verbiedt Al-Fahsha {de zedeloosheid, alle slechte daden, ongehoorzaam zijn tegen de ouders,  polytheisme, het liegen, valse getuigenis afleggen, etc.} en Al-Moenkar {al datgeen dat niet is toegestaan in de Islam} en Al-Baghy {alle vormen van opstandigheid}. Hij onderricht jullie, opdat jullie je laten vermanen.[3]

Allaah verbiedt verder ook de onderdrukking voor Hemzelf en Hij heeft evenzo Zijn dienaren verboden te onderdrukken, (zoals de profeet  een hadieth Qudsi heeft gezegd dat Zijn Heer heeft gezegd:),

O mijn dienaren, Ik heb onderdrukking voor Mijzelf verboden en heb het voor jullie verboden gemaakt, onderdruk elkaar dus niet.� (Overgeleverd in Sahieh Moslim, van Abu Dharr al-Ghifari).

 

Hij heeft eveneens zondigen, agressie, vijandschap en kwaad doen jegens anderen verboden, in welke vorm dit dan ook gebeurd. Hij heeft ook de vervulling van afspraken en verplichtigen bevolen, en Hij heeft ook het vermoorden van de niet-moslims in landen waar Moslimlanden akkoorden mee hebben, verboden.

De profeet   zegt:

�Allaah heeft de geur van het paradijs verboden voor degene die een Mu�aahid vermoord (iemand waarmee een pact of overeenstemming is).�

En Hij heeft ook de Moedjahidien (strijders) verboden om vrouwen, kinderen, ouderen en de asceten die toegewijd zijn aan aanbidding te vermoorden, evenals het kappen van bomen en ga zo maar door- ondanks het feit dat de bondgenoten van deze categorie mensen betrokken kunnen zijn bij het vechten tegen de Moslims.

Gebaseerd op wat hieraan vooraf gegaan is, dan zeggen we dat wat we geloven en tot onze religie houdt (hoort?) betreffende wat er gebeurd is met het WTC in de Verenigde Staten -en bij Allaah ligt het succes- dat de terroristische aanslagen die plaats vonden en wat zich voordeed als algemeen (massa) moorden, het niet is toegestaan, en de Islaam staat dit in geen enkele vorm toe. De Islaam pleit zichzelf (geheel en al) vrij van deze actie, ondanks dat degenen die verantwoordelijk waren nu Moslims of niet-Moslims waren. Geen enkele geleerde die zich op het juiste pad van de Islaam bevindt bevestigd de goedheid van deze acties. De goedkeuring van dit soort acties, in welke plaats of tijd dan ook, die hier en daar gebeuren waren nooit bekend in de Islaam, nooit. In feite, nooit, sinds Allaah de profeet zond, tot aan de dag van vandaag. Deze acties zijn nooit bekend geweest in de Islaam en bij de Moslims (het moorden van onschuldige mensen, en bomaanslagen plegen en wijd verspreide moord).

Islaam staat hen dit dus niet toe noch voeren Moslims ze uit, en de oprechte volgers van de Islaam -die evenwichtig en gematigd is- zij zullen zichzelf vrij pleiten van deze acties en van hen die ze uitgevoerd hebben, ondanks of dat zij nu Moslims of niet-Moslims waren. Dit is onderdruking en de Islaam verbiedt dat. 

In dit centrum bevonden zich alleen maar onschuldige mensen zowel Moslims als niet-Moslims, uit alle delen van de wereld, van verschillende rassen. Zij hadden materiele bezittingen in deze gebouwen, en dus is dit alles ontoelaatbaar en dit is onderdrukking van zowel de Moslims als de niet-Moslims. Zelfs als mensen (die verantwoordelijk waren) beweren dat zij geldige redenen hadden om dit te begaan, dan nog is dit niet de juiste manier.

Het is een plicht voor de Moslims in dit land en elders en voor de studenten van de kennis, aan de mensen uit te leggen dat deze acties niets met de Islaam te maken hebben, en dat de Islaam vrij is van zulk soort acties. Ik verzoek hen deze kwestie aan de mensen duidelijk te maken, en om eerlijk te zijn wanneer zij deze kwestie uitleggen, zonder het islaamitische geloof in gevaar te brengen, en zonder een slechte indruk van de Islaam te geven.

En wij zeggen tegen een ieder van de niet- moslims die rechtvaardig en eerlijk is, dat zij over deze zaak zouden moeten nadenken, en het niet op de onschuldige Moslims en Arabieren moeten afreageren, want er zijn miljoenen van hen (moslims) in de VS. Zij moeten ook niet alles klakkeloos van de media aannemen. Het is wenselijk voor het Amerikaanse volk om te weten dat de Islaam deze zaken niet ondersteunt, en dat zij de media niet moeten gebruiken om deze acties toe te schrijven aan de Islaam. En de moslims in die gebieden moeten meedoen in het uitleggen dat deze zaken niet van de Islaam zijn.

Als slot. Hoop ik, in het specifiek van de studenten van de kennis (Iemaams) en de moslims in het algemeen, dat zij terugkeren naar de geleerden wat deze zaken betreft, en dat zij terug moeten keren naar de Moeftie in ons land (Shaych 'Abdoel-'Aziez Aalesh-Shaych), en naar wat zij hebben uitgelegd over de vrijheid van Islaam wat betreft deze zaken. De wereld is verplicht te luisteren naar de woorden van de moslims en naar de juiste Islaam, net zoals het aan de studenten van de kennis in het Westen is, te streven naar uitleg van de juiste Islaam, evenwichtig tussen verwaarlozing en overdrijving- de Islaam die tot rechtvaardigheid oproept en die oproept tot de verwijdering van onderdrukking.

Moge Alaah ons leiden naar hetgeen waar Hij van houdt en tevreden mee is. Vrede en zegeningen zijn op de Profeet , zijn familie en metgezellen.

dit is weer iets dat politiek met geloof gescheiden is vriend! we hebben alleen maar de wetgeving van de islaam 

 

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:59

En Hij, de Allerhoogste zegt:

�En het was door de barmhartigheid van Allaah dat jij zachtmoedig jegens hen

was. Maar als jij streng en hartvochtig was geweest dan hadden zij zich van jou

afgesplitst.�[Soerah Aali-Imraan 3: Vers 159]

Als hij niet in staat is (dit te doen) dan behoort hij het kwade te haten in zijn hart, en

behoort het te vermijden aanwezig te zijn op slechte plaatsen. Degenen die mensen

aanvallen of vermoorden zonder enig bewijs uit de Sharie�ah; zij zijn de terroristen;

degenen die corruptie verspreiden. Zij zijn degenen die afbreuk doen aan de

veiligheid en de gemeenschappen corrupt maken.

Hoe dan ook, een persoon behoort dit slechte niet te veranderen met zijn hand,

behalve als hij de machtiging heeft om dat te doen van de autoriteiten. Zo niet, dan

moet hij de zaak onder (hun aandacht) brengen als hij iets bezwaarlijks ziet en hij

niet de autoriteit heeft (om het te veranderen); dan hevelt hij de zaak over naar de

autorititeiten. Desalniettemin, behoort hij hen te adviseren, naar Allaah oproepende,

en door het aanmoedigen van de mensen om het goede te doen en hen te ontraden

van het slechte... Moge Allaah ons succes schenken.�

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:57

"....Voorwaar, degenen die hun religie opsplitsen en die zich verdeelden in sekten, jij (O Mohammed) hebt niets met hen uitstaande. Hun zaak rust slechts bij Allaah, Die hen dan zal vertellen wat zij deden." (Soerah al-An`aam: 159)

Vraag:

�We horen vaak over bepaalde termen zoals �Terrorisme� en �Extremisme� en

iedereen, maar dan ook iedereen spreekt hier (nu) over. Deswege; wat is de correcte

criteria met betreffende dit, daarmee bedoelende; voor de betekenis van deze

termen? Of op een andere manier uitgedrukt; wanneer wordt een persoon een

terrorist of een extremist?�

Antwoord:

�Extremisme is het maken van concessies waarvoor er geen basis of waarheid is.

Terrorisme is daarentegen het overschreiden (van de rechten) van mensen door hen

onrechtmatig aan te vallen, of hen zonder bewijs (om deze daden te rechtvaardigen)

te vermoorden, sterker nog; (deze daden zijn begaan) uit ontwetendheid en een

gebrek aan inzicht; zij zijn de terroristen die mensen onrechtmatig doden, zonder

enig bewijs vanuit de Sharie�ah (Islaamitische wetgeving). Aldus veranderen zij de

(staat van) veiligheid van de mensen en veroorzaken zij problemen tussen hen en

tussen hun landen, diegenen zijn de terroristen.

Wat degenen betreft die het goede gebieden en het slechte verbieden naar hun

vermogen, dan is dat geen terrorisme... Wat degene betreft die dit niet kan (doen),

hij zou dit verbaal (mondeling) moeten doen (zoals door te zeggen:) �O dienaar van

Allaah, vrees Allaah... Dit is niet toegestaan voor jou om te doen... Dit is verplicht

voor jou om te doen.� (Dit behoort gedaan te worden) met deugdzame woorden, en

op een goede manier zoals de Allerhoogste zegt:

�Nodig uit tot de weg van jouw Heer met wijsheid en goed onderricht, en

bediscusseer hen op de beste wijze.�[Soerah an-Nahl 6: Vers 125]

dus vriend we hebben het alleen over de wetgeving van de islaam!!

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:50

De islam is m.i. het enige geloof dat ook een politieke doctrine in zich heeft.

In gesprek met de islam

over politiek

    De Ka�ba in Mekka

Scheiding tussen kerk en staat

Op de pagina �In gesprek met de islam over de koran en hadieth als basis van het islamitische geloof� zijn gevallen genoemd, waarin de politiek het vrije en oprechte godsdienstige leven corrumpeerde :

Discussies worden door de (Egyptische) staatsmedia ... ge�nitieerd, gecontroleerd en wanneer ze hun dienst hebben gedaan weer uitgedoofd. In de wereld van de Egyptische staatsmedia valt geen blad van de boom zonder goedkeuring van de heersende machtskliek. ... De schijnbaar liberale uitingen van Sjibl en Al-Azhar-theoloog Bajoemi zijn enkel onderdeel van een pr-offensief van de Egyptische regering in de richting van het Westen. ... Een lid van het comit� (van Ethiek en Filosofie van Al-Ahzar-universiteit) verklaarde na de recente aanbeveling om afvalligen de rest van hun leven de tijd te geven om berouw te tonen : �We zijn tot deze beslissing gekomen omdat zij het beste past bij de huidige internationale omstandigheden�.     Eenentwintig namen staan op de lijst die Karem Mahmoudi (45) langzaam en gedetailleerd doorneemt. Namen van verdachten die vanwege hun geloof of politieke overtuiging in Iran zijn vermoord. En niet zomaar : volgens Mahmoudi, gevlucht president van de afdeling van de revolutionaire rechtbank van Abadan, zijn de liquidaties uitgevoerd in opdracht van de Iraanse geestelijkheid - voor hem persoonlijk een van de redenen om naar Nederland te vluchten.
(Maurice Blessing - in Trouw, 1 oktober 2002)   (Wordt vervolgd, december 2001/januari 2002)

Er zijn talloze voorbeelden te geven van misbruik van godsdienstige sentimenten en en opvattingen door politici, ook waar de machthebbers zelf religieuze leiders zijn.

De Afghaanse Taliban hebben eerder deze maand meer dan honderd onschuldige burgers ge�xecuteerd. Woordvoerders van de Verenigde Naties hebben vrijdag gemeld dat ze dat uit betrouwbare bron hebben vernomen. De executies zouden hebben plaatsgehad in de plaats Yakaolang in de provincie Bamiyan in Centraal-Afghanistan.     Nadat we geduldig de zoveelste elektriciteitsstoring hebben uitgezeten constateert (de Nigeriaan) Augustin Omole ... �Tot dusver heeft invoeren van de sjaria niet geleid tot zuiverder drinkwater, teruglopend analfabetisme, terugdringen van de werkloosheid, fatsoenlijke medische zorg of het uitroeien van de corruptie. En toch hadden de machthebbers het volk voorgespiegeld dat met de sjaria alles beter zou worden. Heeft u het gemerkt ? Nou, ik niet !�
(Metro, 22 januari 2001 )

 
Volgens Amnesty is Afghanistan (onder het Taliban-regime) ��n van de landen waar kinderen worden gemarteld.  
(Metro, 8 december 2000 )

  (Trouw, 13 augustus 2002)

(In Saoedi-Arabi� zijn boeken over) sociale wetenschappen verboden ... vertelt Haydar. Westerse filosofie, toverij, seks, Isra�l, politiek, Freud, Marx, revolutie, joodse auteurs en seculiere Arabische denkers als Taha Hussein en Nazir Qabbani - allemaal verboden. Over Saoedie-Arabi� zijn alleen boeken te krijgen als �de vogels van de Nezjd-regio�. Verder veel sport, bijvoorbeeld Arnold, the education of a body builder over krachtpatser en filmster Arnold Schwarzenegger.   (In Saoedi-Arabi�) leren leerlingen in groep 10 dat �de moslims loyaal moeten zijn aan andere moslims, en ongelovigen als hun vijand moeten beschouwen�. Ze krijgen studievragen als �hoe moeten de moslims zichzelf bewapenen om de joden te verslaan ?� ... De leerlingen leren alleen dingen van buiten, analytisch en kritisch denken wordt nergens aangeleerd of gestimuleerd.
(Joris Luyendijk, Ongelovigen zijn de vijand - in : NRC, 15 juni 2002)   (Joris Luyendijk, Ongelovigen zijn de vijand - in : NRC, 15 juni 2002 )

Regelrechte onderdukking, het blokkeren van intellectuele ontwikkeling door censuur en eenzijdig onderwijs, religieuze standpunten voorstellen als wondermiddel tegen allerlei misstanden : het is maar een kleine greep uit de lange lijst onrecht in landen waarin de politiek te veel wordt beheerst door religieuze fanatici, of waar de religie te veel wordt gemanipuleerd door op macht beluste politici. Deze misstanden vinden hun oorsprong niet in de koran en worden verafschuwd door iemand die werkelijk moslim wil zijn. In die zin passen ze niet in de islam. Maar toch komen deze misstanden voor in islamitische samenlevingen, juist in samenlevingen waarin de overheid zich in sterk mate religieuze autoriteit toe�igent.

Filosofen en geleerden die de geschiedenis hebben geanalyseerd, hebben al eeuwen geleden gepleit voor maatregelen tegen belangenverstrengeling tussen het religieuze en politieke establishment. In dit verband wordt gesproken van �scheiding tussen kerk en staat�. Dit wil zeggen dat een bestuursvorm zo gestructureerd moet zijn dat vermenging van politieke en religieuze belangen en al het onrecht dat daaruit voortkomt, wordt voorkomen. Deze maatregelen houden niet in, dat men geen politiek zou mogen bedrijven vanuit een religieuze overtuiging. Ze houden in dat een bestuursvorm godsdienstvrijheid moet garanderen en dat discriminatie op basis van godsdienst niet is toegestaan. Scheiding tussen kerk en staat is erop gericht dat er in godsdienst geen enkele dwang kan zijn. �Scheiding tussen kerk en staat� wil niet zeggen dat religie (d.i. het individuele streven om zuiver te leven en een beter mens te worden) en politiek gescheiden zijn, maar wel dat religieuze instituties (die bepaalde religieuze idee�n verdedigen) en politiek gescheiden moeten zijn. Er is een groot verschil tussen religie (die uitgaat van de individuele vrijheid) en religieuze instellingen (die, wanneer ze politieke macht krijgen, geneigd zijn hun religieuze uitgangspunten kracht bij te zetten door middel van dwang).

Het volgende trieste krantenbericht illustreert het onrecht dat machtsgroepen die zich religieuze autoriteit aanmeten kunnen veroorzaken :

Doodstraf Iraanse hervormer

De hervormingsgezinde Iraanse schrijver en historicus Hashem Aghajari is ter dood veroordeeld wegens �belediging van de profeten� en het in twijfel trekken van islamitische dogma�s. Dat heeft zijn advocaat vandaag meegedeeld.
De rechtbank van de West-Iraanse stad Hamedan heeft dit vonnis gisteren uitgesproken, aldus Saleh Nikbakh. Aghajari kan in beroep gaan. Een doodvonnis tegen een andere hervormingsgezinde criticus van anderhalf jaar geleden is in een gevangenisstraf omgezet. Behalve tot de doodstraf veroordeelde de rechtbank hem ook tot acht jaar gevangenis, 74 zweepslagen en een ontheffing van 10 jaar uit de bevoegdheid onderwijs te geven. (Aghajari doceerde geschiedenis aan de docentenopleiding in Teheran.) Volgens de wet moeten de andere straffen v��r de doodstraf worden uitgevoerd.
Aghajari, zeer populair bij zijn studenten, werd in augustus gearresteerd na een toepraak op 19 juni in Hamedan waarin hij pleitte voor vernieuwing van de islam en de rol van de geestelijkheid aan de kaak stelde. In zijn gewraakte toespraak ging Aghajari in op het gedachtengoed van Ali Shariati, een progressieve shi�itische denker uit de tijd van de shah die een islamitisch reveil bepleitte. Shariati waarschuwde tegen geestelijken die zich met wereldlijke macht inlaten en zich uiteindelijk met de godsdienst als wapen aan de macht vastklampen. Shariati maakte onderscheid tussen de traditionele en de �despotische� geestelijkheid enerzijds en de hervormingsgezinde anderzijds, van wie de eerste een verbond had gesloten om elke vernieuwing onmogelijk te maken. Ook zei hij dat de islam een structurele hervorming behoeft. De moslims moeten niet �als apen� via hun religieuze leider hun godsdienst volgen, zei hij.
Het conservatieve deel van de geestelijkheid ontstak meteen al in woede. Ze vonden de uitspraken van Aghajari erger dan die van Salman Rushdie - de Britse schrijver die wegens zijn �godslasterlijke� boek De Duivelsverzen door wijlen imam Khomeiny ter dood werd veroordeeld. Aghajari liet daarop weten voor zijn leven te vrezen

(NRC, 7 november 2002)

Het is niet aannemelijk dat Aghajari werkelijk de profeet heeft beledigd, en het is vermoedelijk ook niet waar dat Aghajari de islam in twijfel heeft getrokken. En zelfs al zou dat zo zijn, zouden de straf van 24 zweepslagen en de doodstaf niet gerechtvaardigd zijn. Juist dit vonnis bevestigt het gelijk van Aghajari en Shariati dat de religieuze machtskliek in Iran haar politieke macht misbruikt.

In de islam zijn politiek en religie nog niet gescheiden zijn. Scheiding van religieuze instituties en de staat stuit vaak op onbegrip en verzet. Maar misschien zullen de misdaden begaan door lieden die zich �rechtschapen geestelijke hoeders� wanen, of zich in ieder geval daarvoor uitgeven, de consensus binnen de islamitische gemeenschap doen verschuiven naar het inzicht dat scheiding tussen kerk en staat geen bedreiging betekent voor ware religie, maar noodzakelijk is.

Islamitische samenlevingen zijn er (nog) niet in geslaagd een bestuursvorm te ontwikkelen die vrede, gerechtigheid en welvaart kan garanderen. Op dit gebied ligt er niet alleen voor de islam, maar voor alle religies, een grote uitdaging.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:34

Peter pan ik zal je gelijk uit de dromen helpen, het islaam is gescheiden van politiek, want hier onder de nederlands wetgeving is het niet zo gat jullie minister een moslim is. en jah we moeten ons gehoorzamen, wat politiek betreft, maar als het omwiulle de islaam gaat dan horen we daar geen gehoor aan te geven! maar en als het wel het geval zou zijn dan zijn we verplicht om naar een land te gaan waar we ons wel vrij kennen uiten! maar helaas zelfs de islaam heb zo veel vertakkingen daarom begrijp ik ook peter pan als je ze dat de geloof is gelijk aan politiek .

vrede aan ieder die wil leven en laten leven!

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:29

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Op advies van mijn advocaat doe ik geen uitspraken meer over politiek. Bij deze: ik weet niets van politiek en ben ook niet geinteresseerd in politiek.

Mijn geloof is de Islam, mijn Boek de Koran en mijn GOD is Allah.

Islam is politiek.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:13
thnx
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:00
In eerste instantie geplaatst door adnan

slaap=slaaf

Klik edit op je lange text en verander dan slaap in slaaf...
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 02:49

slaap=slaaf

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 02:44
Mensen dit slaat nergens op ik weet niet wat we daarmee willen berijken en jah we moeten als moslim en niet moslim samen kunnen leven in de amenleving! in een overlevering staat dat de profeet s.a.v. heb gezegd ook al neemt de slaap jou troon zijn we VERPLICHT om hem/ haar te gehoorzamen totdat kufr bewezen is en totdat hij/zij ons verbied on je geloof uit te oefenen! en dan moeten we niet meteen tot geweld gaan maar dan moeten we gaan emigreren naar een land waar je wel je islaam mag doen! dus een voorbeeld wij zijn te gast in hun land NL en we hebben rizk dus onze levens middelen hier genoten, maar we worden niet beperkt tot het gaan van naar de moskeen en het slachten van een offer. dus we zijn dankzij de wetgeving vrij om ons geloof na te leven!! dus het is niet aan ons om mensen te bekritiseren en moeten ook niet doen, veel van onze broeders worden helaas door mensen met een zwak imaan beinvloed op westerse beschaving! ok we moeten de islaam na streven maar dat houd niet in als ergen op de weereld oorlog is tussen de kuffar wat men beweert en de moslim, dat we dan gelijk een strijdkreet moeten roepen. mensen die dat wel doe is helaas niet volgens de sunnah! want onze profeet s.av. hep tijdens de vlucht van mekka naar madina een kuffar ingehuurd om dat de kuffar de weg goed kon! dus hieruitblijkt dat de profeet s.a.v. heb samen gewerkt met een kuffar! en dan hebben we het over ons, wie zijn wij om zo iets te kunnen en of mogen zeggen?? daarom verwijs ik iedereen door om eens te kijken naar de volgende site waar ze het ook over deze onderwerpen hebben. en hoe te handelen volgens de echte SOENNAH; www.selefiepublikaties.com ik hoop dat we er allemaal aandachtig na handelen aangezien het jullie allemaal aangaat, moge Allah ook jullie leiden naar de juiste weg! selamun aleykum............
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 02:24
Op advies van mijn advocaat doe ik geen uitspraken meer over politiek. Bij deze: ik weet niets van politiek en ben ook niet geinteresseerd in politiek.

Mijn geloof is de Islam, mijn Boek de Koran en mijn GOD is Allah.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 02:11
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

En jullie zijn het voorbeeld van de vroomste schooljongens van de klas. Alles wat hen wordt voorgeschoteld geloven ze onmiddellijk. Er verschijnt 1 sjiietische of Koerdische randdiebiel op tv en ze trekken meteen hun conclusie.


Hier zien we dus de echte racist. Jiyuu blijkt niet door mosliminspiraties gedreven te zijn, tenminste, niet hoofdzakelijk, maar vooral door racistische en culturele motieven: Koerden en Sji'ieten zijn randdebielen geworden. Hun getuigenis is niet geldig, of ze zijn - maar dat wisten we natuurlijk al lang - allemaal omgekocht door de nieuwszenders CNN, Amerikkkanen, BBC, BRT, NOS, ARD, en vele anderen...
Dat het moslimbroeders zouden kunnen zijn doet niet meer ter zake: ze moeten gewoon dood. Dit is een klassiek geval van blut und boden denken, waarbij vanuit de tunnelvisie van de racist ieder ander uitgemoord moet worden die aanspraak maakt op Lebensraum.
Ik vond het heerlijk om te zien hoe bevrijd de Irakezen zich voelden, sji'iet of niet.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Maak je om mij geen zorgen.


Dat doe ik dus wel. Ik hoop dat je nog een keer tot rust komt in je denken en je misleidende ideologie van je afwerpt als verderfelijk en in strijd met de islam.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 07:43

Nu zullen we dat feestje eens aanhalen...

Een feestje die jij dus geeft....

Uitgenodigd zijn verschillende soorten mensen uit verschillende culturen en godsdiensten.Maar..... Het is jouw feestje en op een gegeven moment heb jij het gevoel dat het feestje niet meer jou feestje is,doordat er zo veel verschillende of anders feestende mensen zijn bijgekomen.

Wat is er zo mis aan,om dan te zeggen tegen de portiers... Hey jongens doe nu de deur maar dicht,ik zie het liefst het feestje verlopen zoals ik het het liefst gefeest wil zien?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 07:20

Veel westers denkende linkse mensen hebben jaren gedacht (En nu zelfs nog...) dat culturen met liefde en verdraagzaamheid te binden zijn....Op barikades verschenen zij om dit gedachtegoed te beschermen tegen uiterst rechts denkende mensen... Maar helaas.... het tegendeel blijkt momenteel waar.De samenleving laat veel te vaak zien,dat er cultureele botsingen en wrijvingen zijn.Misschien en ik zeg misschen,kan de tijd hierin verandering brengen.Maar zoals het er nu naar uitziet is de denkwijze van de mensen eerder naar rechts als links verschoven.

En de verdeeldheidzaaiende en samenleving scheidende opmerkingen als... "Het is beter voor een moslima om geen niet moslim te trouwen." of "Mijn dochter trouwt geen buitenlander."Is en zal nooit een verbetering zijn van de situatie.

En vroome voorbeelden zijn we dus geen van bijde...(Hou dus wel goed in het oog...."GEEN VAN BIJDE!!!") 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

En jullie zijn het voorbeeld van de vroomste schooljongens van de klas. Alles wat hen wordt voorgeschoteld geloven ze onmiddellijk. Er verschijnt 1 sjiietische of Koerdische randdiebiel op tv en ze trekken meteen hun conclusie.

En als je het over �jouw� samenleving en rassenhaat wilt hebben: Wat mij beangstigt is dat een figuur als Verdonk bijna als partijvoorzitter is gekozen. Dit keer waren de kiezers merendeel gestudeerde VVD partijleden, maar wat als het land had mogen stemmen? Dan was deze racist zeker weten als eerste gekozen. Alle partijen, zelfs de linkse, hebben pim fortuyns gedachtegoed overgenomen. Het verbaasd mij dat de niet witte-Nederlanders het hier nog steeds vol blijven houden. Maak je om mij geen zorgen.

Pim Fortuyns gedachtegoed was op de werkelijkheid gebaseerd.Die werkelijkheid vind je terug in gevangenissen en achterstandswijken.Tevens vind je bij hem de cultureele botsingen terug,gestaaft door uiterst rechts denkenden in het westen als wel uiterst rechts denkenden in de moslim wereld.

Wat Fortuyn goed zag,is als deze 2 uitersten in 1 samenleving samen komen de samenleving er niet op vooruit gaat.

Wat is er mis mee om dit te constateren en te willen veranderen?

Als jij een feest geeft,waarvan jij verwacht dat die door feestgangers uit de hand kan gaan lopen.Dan tref jij toch ook je maatregelen,of laat je de zaken dan ook maar gewoon op zijn beloop of uit de hand lopen?

Sterker nog.... Op bepaalde feesten zegt jou geloof bij voorbaat al... "Die is niet welkom" Of.... Het is beter dat een moslima niet trouwt met een niet-moslim. Dus wie ben jij om te oordelen over een ander?

Geen van bijde heeft het juiste voorbeeld blijkbaar en daarmee is de kous af.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 05:17

En jullie zijn het voorbeeld van de vroomste schooljongens van de klas. Alles wat hen wordt voorgeschoteld geloven ze onmiddellijk. Er verschijnt 1 sjiietische of Koerdische randdiebiel op tv en ze trekken meteen hun conclusie.

En als je het over �jouw� samenleving en rassenhaat wilt hebben: Wat mij beangstigt is dat een figuur als Verdonk bijna als partijvoorzitter is gekozen. Dit keer waren de kiezers merendeel gestudeerde VVD partijleden, maar wat als het land had mogen stemmen? Dan was deze racist zeker weten als eerste gekozen. Alle partijen, zelfs de linkse, hebben pim fortuyns gedachtegoed overgenomen. Het verbaasd mij dat de niet witte-Nederlanders het hier nog steeds vol blijven houden. Maak je om mij geen zorgen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 03:13
Jiyuu is een exemple van een geradicaliseerde moslim. Een bedreiging voor onze samenleving, lijkt me. Vol van z'n ideologie, blind voor de terroristische haat die El Z. en de T-ban verspreiden.

Tekend voor zijn ongelijk is het geluk waarmee zijn Irakese broeders en zusters de dood van El Z. hebben verwelkomd. 't Is voor Jiyuu makkelijk kletsen vanuit z'n  westerse islamitische sofa over het pseudo-heldendom van El Z. c.s., zonder de nood te zien van de slachtoffers van El Z. en de T. En die slachtoffers zijn niet in de eerste plaats westerlingen, maar gewone, normale, islamtische Afghaanse en Irakese burgers. Ik ben blij met de echte Irakese en Afghaanse moslims dat met de dood van El Z. en de Taliban hun onderdrukkende systeem een beetje gebroken is.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 03:07
Owwww.... En Jiyuu... Het was 1 japanse generaal die de godelijke wind verzon.Waarbij zonen van het land van de rijzende zon (Japan dus.) Zich met duizenden moetwillig op schepen storten.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 03:00
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Islamitisch geweld is nu eenmaal 'veel beter' dan westers geweld.

 

Jah... Het is immers door God geoorloofd,bij sommige moslims.Maar God gaf ze een nummer mee.Net zo als hij dat bij de westerse mensen deed.Het nummer staat in de rechter hand en het voorhoofd...

"Roma Inficta","Sieg Heil" en nu "Allah Akbar"

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 02:54

Islamitisch geweld is nu eenmaal 'veel beter' dan westers geweld.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 02:28
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De meeste aanslagen op westerse doelen zijn het directe gevolg van alle afschuwelijke en onmenselijke daden die zijn gepleegd door de Amerika/Israeli/Britse alliantie al ver voor 11/9. Deze duivelse alliantie liet toen al een heel spoor van onschuldig bloed achter in landen als Irak en Palestina. Buitensporig geweld dient nooit geaccepteerd te worden, en wat jij doet, het selectief veroordelen van geweld, kan ook niet. Politiek ben jij nu opportunistisch bezig ipv dat je spreekt vanuit rechtvaardigheid en waarheid.

Nogmaals, als je over 11/9 wilt praten, lees dan eerst over de feiten. Want feiten zal je niet kunnen ontkennen. Je verdoet anders je eigen en mijn kostbare tijd met je vermoedens en verkeerde conclusies. Na zorgvuldig onderzoek  is gebleken dat het onmogelijk is om een actie als dat van 11/9 te co�rdineren vanuit een grot, maar als jij denkt dat dat toch het geval is geweest, ga je gang. En als jij wilt geloven dat 11/9 door 19 studenten is gepleegd omdat ze �de vrijheden van het westen haten�, dan ben jij nog na�ever dan ik ook ooit was.

Ppc, op dit niveau is niemand wie hij zegt dat hij is en niets is wat het lijkt dat het is. Het is een schaakspel van dubbelspionnen van allerlei inlichtingendiensten uit het westen en uit het oosten, de Afghanen/Taliban zijn de makkelijke pionnen die opgeofferd worden en Osama bin Laden is de koning die door zijn eigen lopers in de val is gelokt.

En de klappen die je nu ziet,zijn daar weer een gevolg van... Ga gerust door met de weg die je ingeslagen bent... En verwijs de wijsheid van de vroomste Imams maar naar de prullenbak,omdat je denkt dat hun geweldloosheid naar niets lijdt. 1 zaak is zeker..... De weg van de minder vromen lijdt blijkbaar naar meer geweld.En als dat zo is.... Beklaag je dan niet het was immers je eigen keuze.. 

Kan dat niet vanuit een Grot?

Hitler zette de wereld in brand en bedacht het in een gevangeniscel.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 02:23
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De slechten onder ons kruipen over de aardkorst als gevangenen en wensen nog lang niet dood te zullen gaan. Maar de Engel des doods zal uiteindelijk ook hen te grazen nemen. Ach, weer een paar Afghanen minder, wat maakt het uit, heh? Op GOD�s commando sterven er iedere minuut miljoenen en worden er weer iedere minuut andere miljoenen geboren.

Nou.... Waar maak je je druk om dan,als het allemaal Gods commando's zijn of wil.Die mensen daar in Afghanistan moesten blijkbaar wel sterven.En waarom het in de schoenen schuiven van ons westerlingen,als je zegt dat God dit allemaal zelf heeft bepaald.

In Irak hebben de Nederlanders bijna geen vuurgevechten gehad... Dat is heel vreemd,als je verwacht dat Nederland zelf als eerste schiet.Want als je zelf als eerste aanvalt,dan doet het er geen fluit toe of de ander wel of niet schiet...

In Afghanistan liggen de zaken net ff anders.... En jij wil mij nu doen geloven,dat wij als eerste schieten?

Nee vriend..... Een normaal moslim,zoals zo velen hier in Nederland rondlopen,gelooft niet in het doden van andersgelovigen.Het is een kleine groep die daar totaal anders over denkt en het zijn zij die nu mokerslagen uitgedeeld krijgen vanuit het westen,indien nodig.

Het regent geen bommen in Tunesie,Marroko,Egypte,Indonesie,Libie of Algerijen ondanks dat ook daar moslims rondlopen met een gedachtegang,die ons ongelovigen het liefst vertrapt en vernederd zouden willen zien.

Nee.... Het westen zit achter een aantal moslims aan,die de daad bij het woord hebben gezet... En de meeste van hun zitten in Afghanistan,waar zij de regering de macht hebben afgenomen en nieuwe wetten hebben doorgevoerd,die zelfs kinderen het vliegeren ontnamen en vrouwen de school.Waarvan Allah zelf zegt dat het een slechte zaak is,aangezien hij schreef dat ELKE moslim diend te leren om zich kennis te verschaffen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 02:04
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Is dit de "vredes"missie die nederland voor ogen had? Ik moet balkenende wel gelijk geven als hij zegt dat ze stabiliteit tot stand willen brengen op een "VERTROUWDE" manier. Stabiliteit waarvan de voornaamste reden eigenbelang is. Hoort balkenende als christen niet te bidden voor de vijand en ze lief te hebben in plaats van ze op een "VERTROUWDE" manier om zeep te helpen? Wat een lachertje zeg...een vredesmissie zet je niet op touw met tanks, machinegeweren en apache-helicopters maar met spaden en pikhouwelen en dergelijke.
Rahil... Ga er eens met een pikhouweel,spade,nederlands paspoort en natuurlijk het belangrijkste de Koran heen,om het goede voorbeeld te geven.Leg ze daar maar uit dat we hier in vrede met elkaar leven en dat kufaars zo slecht nog niet zijn.Leg ze uit dat kinderen moeten kunnen vliegeren en meiden naar school moeten kunnen gaan,zoals hier in Nederland.

 

Door de dodelijke bombardementen van de kufaar zullen er helaas inderdaad veel kinderen niet meer kunnen vliegeren en naar school kunnen gaan.
 Ik had zo'n antwoord wel verwacht... Maar als God zo tegen Kufaars was,dan is het toch heel vreemd dat hij de Kufaars alle techniek tot doden gaf.Maar dat leg je natuurlijk uit,als zijnde een beproefing van Allah voor de moslims.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.