Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Boeken van Amr Khaled

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Boeken van Amr Khaled
    Geplaatst op: 01 november 2006 om 15:36

Salaam wa3alaikoem beste broeders en zusters,

Laatst heb ik een boek gekocht van Amr Khaled - Geduld & Tact. Ik vond het een prachtig en inspirerend boek. Maar laatst kreeg ik van een kennis te horen dat zijn boeken en zijn uitspraken niet betrouwbaar waren. Wat mij toch een beetje heeft laten twijfelen.

Omdat ik vond dat er prachtige dingen in het boek stonden en omdat bijna heel mijn familie naar hem kijkt als hij op tv komt wil ik weten hoe het eigenlijk zit.

Ik hoop dat er broeders en zusters tussen zitten die wat meer ervaring hier mee hebben. En ik ben benieuwd wat jullie ervan denken/vinden.

Wa salaam

Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2006 om 17:17

kort maar krachtig; geen enkel mens is onfeilbaar. Iedereen maakt fouten. Ik zou je aanraden om je inspiratie daaruit te halen als jij dat hebt. Hij kan inderdaad heel goed vertellen. Maar als iemand een strikte selefie is, dan wil hij alleen maar dat je naar sjeich almadchali luistert. Of een andere vorm van het salafisme, dan wil diegene dat je alleen maar luistert naar Abu souhaib en 3ar3our. Of weer een kleine afwijking daarvan en Fawaz als een opperimam ziet. Of een strenge Hanafivolgeling. Ik zie het als volgt:

De jongeren worden beinvloed. De eerste die ze vult heeft ze. Als we nou niet zo moeilijk gingen doen was het een stuk makkelijker (leuke zin he:)) Er bestaan nou eenmaal vier wetscholen en alle vier zijn erkend als ahl sunna  wal djama3a.

Ik wordt ook vaak bestempeld als mubtadi3 omdat ik een maliki ben!!!!!!

wa salaam

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 01:16

Salaam Aleikom,

Amr Khaled is hier reuze populair. Dat heeft in Egypte tot veel opschudding geleidt onder de jaloerse geestelijken. Werd veel met modder naar hem gegooit. Het werd hem verweten dat hij geen baard droeg, geen tradtionele kleding droeg, hij mocht geen uitspraken doen, er werd om hem gelet zoals de pavarazzi op Madonna azen. Echter hij heeft nu zijn 'licences' gekregen om zijn werk voort te zetten. Ben het met fundamentalist eens. Niemand is perfect, Amr Khaled heeft ontzettend veel jongeren bereikt die afgedwaalt waren. dat is simpelweg mooi.

http://www.amrkhaled.net/acategories/categories24.html

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 03:20

��� ���� ������ ������
����� ��� ���� ���� ��� ��� ���� �� ������ ������� ������� ������� �����

���� ����� ������ .... ��� ������ ������ �� ������

��� �� ������ ������ :

http://www.sahab.net/sahab/attachme...=&postid=352679

������ ��� ��� ���� ������ ���� �� ����� ���� ���� �������� ���� ������ ������� ��� ���� �������� ���� ...!!!!!!

http://www.sahab.net/sahab/attachme...=&postid=352681


����� ��� ���� ���� � �� ����� �� ����� �� ���� ������ ! ��� ���� ������ ��������!!

http://www.amrkhaled.net/ar/amr/article.php?sid=22

��� ���� ������ ����� : (���� ��� ����� ���� ���� ����� ����� ����� ����� ��������ɡ ��� ���� �����

��� ���� ���� �� ����� ����� ��� ��� ��� ��� ���� ����� ������ ���� ��� ������ ������� ���� �������

�� ����� ��������� ��� ���� ��� ������� ����� ����� ������ɡ ������ ���������� ��� ���� �������

�� �����͡ ��� ����� ����� ��� ��� ����ʡ ��� ��� ���� " ��� ��� " �� ����� �� ����ڡ))

����� ��� �� ��� ������ : (������ �� ����� ����� ��� ����� �� ����� ��� �� ���� ������ ������

������ ������ ������.. " �� ���� �� ����� ��� ����� �������� �������� ���� ��� ��� ������ ���� �� ��

����� ������� �������.. ��� ���� �� ������ ��� ������ �� ����� �� ������ �� ������ ��� �����

������ ������ ��������� ��� ��� �� ������ ��� ����� " ������� ��� ������ �� ������ ����� ���� "

������ �� ������ ��� ���� ����� ".))

����� �� ��� ������ ���� ����� �� �� ����� :��� ��� ( ������ ���� ���� ���� ������� ������ ��

����� ����� �������� ������ ������ ����� ���� �������)

����� ���� ������� �������� !!

����� ��� ���� ���� ���� :

���� ����� ������� �� ��� ����� 21/7/1423�� �� ������� ���� ����� �� ���� ���� �� ������� ��

���� ��� ������� ����� ����� ��������� ���� ���� ��� ���� ������� �� ���� ���� ���� �� ���

����� �� ����� ��� ����� ��� ��� ��� ���� ������ ���� �������� ��� ������ ����� �������� �����

����� ���� ��� ����� ��� ��� ���� �� ������ ��� ����� ���� ������� ������ ���� � ����� �� ������ �������

���� �� ������ ������� ������� ���� ��� �� ������ .

����� �������� .

��� �� ���� ������

����� ��� ������ �� ���� ���� ���� ���� :

����� ������ ����: ����� ���� ���� �������� ����� ������� ������ ���� ��������

http://www.amrkhaled.net/ar/amr/article.php?sid=7

����� ��� ������ ��� ��� ������ ����� ���� ������ ������ :

��� ���� ���� ���� ���� ������ : ������� �� ��� ��� ����� ������ �� ��� ���... ���� ��� �� ��� ��� ���! �������! ���

�����޺ ��� ����� ���� ���� ����Ǻ ��� ���� �� ���� ������ ���� �� ������ �������

����� �� ������ ���� �� ��� ��� ������ ���� ������ �� ���� ���� ��� ���� ���� ��� �� ������

����� ��� ���� ���� ����� :

��� ������ -��� ���� ���� ����-: ��� �� ����� ���� ��� ���� ������� ������ ����� �� ����

������� ��� ��� ���� � ��� (� ��).

����: ��� �� ��� ��� ����� ��� ���� ������� ��� ���Ϻ ������ ����� �� �� ������� ��� ���� � ����ǻ

���� ������� ������ ������ ����� ����� �������� ����� ������ !!

������:

��� �� ���� ��� ���� �� ���� �� ����� -:

( �� ���� �� ���� ����� �������� ������ �� ������ ���� ���� ����� ���� ������� � ��� ��� �� ������ ������

��������� ����� ������ ������ ������ ���� ��� ���� ������)

����� �������� �� "������ ������" � ���� ���� �� "������" � ��� �� ������� ������� (1681) �� ���� �� ����� ��� ���� ���� ���� ���:

( ��� ��� ������� ���� ����� ����� )

��� �� �������:

�� ������ ��� ����� ������ ����� � ���� ��� ��� ������ � �� �����ӡ ��� ����� ���� ����� ������ ��� �����.

��� ����� �������� � ���� ���� �: "����� ��� ������ �� ����: �� ��� ������ ������ ������� ������

��������ʡ ��� ����� ������ ������ ���� ������ ����� ������ ������� ��� ��� ����� �����͡ ��� �����

��� ����ǡ ���� �� ��� ���� �� ����� ������ ����� �� ������ �� ����� ��� ������������ ��������

��������� � ���� ���� �������".

���� ������ ��� ����� ��������� �� ����� ��� ��� : (���� . ��� ����� ���� ���� ��� ����.

���� :����� �� ����� ����� ��� ������ ���� �� ����� � ������� ����� ���� �� ������� �������� ��

������ �������� ������� �������� ������� ����� ������ �������� ����� ���� ������ ����� �� ������

���� ����� ����� �� ���� �� ������ ������� � ��� �� ���� ����� �� ���� ���� �� �������� �� ��� ������ �� ����� ��� �����))

���� ��� ���� ���� ���� �� ��� ������� ��� ��� ���� ����� ������ ������ ���� . ���� : ��� ���� ��� �����. �� ��� ���

���� �� ���� �� ��� ����� ���� : �� ���� ����� ���� ������ .����� ����� ����� ��� ��� ����� ���

���� � ������ ������ ��� ���� ��� ����� ��� ����

����� ���� ������ ��������� ������ ��� ������

���� ��� ����� �� ( ������) ���� ����� ..������ ���� ���� ��� ������ ������� ������ ����� ���

���� ���� �� ����� �������� ��� ��� ���� . ��� ��� ����- ���� ����- �� ������ ��� ��������

����� : " �� ��� �� ���� �����....)

���� ���� �� ��� ����� ��� ��� : (" ���� �� ���� ���������� ���� ������ ���� ����� ���� �����

����� ��� ���� �����.������ ����� ���� ���� ����� ���� ������ ���� ����� ���� ����� ����� ��� ����

����� .������ �� ���� ����� �� ��� ������ ���� �� ��� �����\"

��� ������ �� ����� :\" ���� ���� � ����� �� ���� �� ��� �����\"

��� �� ��� ���� ���� ���� : ( ������� �� ��� ������ ��� ��� ���� ��� ��������(

����� ��� �� ���� ��� ������� ���� ���� ���� ������� ��

���� ���� ��� ����� ��� ����� ��� ����� ������ ���� ����� ����� ������� ����� ���� ����� ������ �������

����� ���� ������� �������� ��� ���� ��� �������� ��� ���� .

� ������� ����� �� ��� ������ ���� �� ��� ����� � ���� ���� � ��� �������� �����

���� ����� �� ��� ��� ���� ����� ����� ����� ������ ��� ����� �� ������

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 04:25
???
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 04:28

Salaam Aleykoum,

kan dat ook in het nederlands

 

arabische teksten pakt dit forum kennelijk niet.

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 04:40

klik met rechtermuis op arabiesch text,
selecteer codering,
klik op arabisch windows .
lukt het niet?
klik boven op beeld, codering,arabisch windows
succes

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 05:54

Taqwaa, ik ken de teksten. Niemand is perfect. Een FEIT is wel dat deze jongeman (die natuurlijk niet een sjeich of muhaddith is) heeft bereikt wat velen niet kunnen of hebben kunnen bereiken. De helft van de Jordaanse bevolking van de dames is een hidjaab gaan dragen. Dit geldt ook voor Marokko Algerije en zelfs Tunesie. volgens schaTTINGEN 10000en muhadjabaat.

Wie de incidentele fouten van de mens navolgt zal ontsporen. En: Het is een eer voor de mens om  zijn fouten uberhaupt te tellen (omdat de mens zoveel fouten maaqkt dat ze meestal niet geteld kunnen worden).

En sommigen zitten gewoon boordevol jaloezie lijkt het wel. En dan als hij een keer heeft gezegd dat hij van de christenen houdt. Als moslim moet je toch van iedereen houden (behalve van degenen die je onrecht aandoen walaa'/baraa'principe) Veel moslims hebben een christelijke moeder. Mag hij daar niet van houden? Dan moeten we ook niet gaan roepen dat onze boodschap universeel is en dat het een boodschap is van liefde. Het ongeloof van de christen is tussen hem en zijn Heer. Ik vind de Kopten bijvoorbeeld heel vriendelijk. De profeet zei ook: istawsu bil aqbaati khayran, fa-innahum lakum 3awnun wa 3awaan. (over de Kopten). En inderdaad, tijdens de bezetting door de Engelsen konden de mujahideen vaak in Koptische kerken verstoppen en daar werden vaak gewonde mujahideen verpleegd.

Voor de rest Allahu a3lam. Iedereen moet het zelf maar weten. En pas op voor roddel onder het mom van; waarschuwen tegen de ahl bid3a.

wa salaam

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 06:00

ik oordel niet over hem .

maar  ik zou niet  van hem kennis  op doen .

doe het van de echte geleerden die de sunna van rasullullah vrde zij met hem volgen .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 06:28

Ik wens je veel succes daarbij beste zuster.

ps: wel is het zo dat van veel geleerden waarvan maar al te gemakkelijk wordt aangenomen dat het grote geleerden zijn, het bekend is dat het overheidsfunctionarissen zijn. Niet direct, maar ze zullen wel waakzaam zijn om maar geen dingen te zeggen die de regeringsbelangen zouden kunnen schaden. Het volgen van de sunna is neit alleen het hebben van een baard. Ik vind maatschappelijke hervorming en ware moed om dingen aan te pakken ook hele belangrijke dingen in de islam. Ach ja, aan de andere kant worden hun koppen erafgehakt als ze wat zeggen wat de leiders niet aanstaat. 

allahul musta3aan

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 06:58
barakallahufik broeder
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door fundamentalist

kort maar krachtig; geen enkel mens is onfeilbaar. Iedereen maakt fouten. Ik zou je aanraden om je inspiratie daaruit te halen als jij dat hebt. Hij kan inderdaad heel goed vertellen. Maar als iemand een strikte selefie is, dan wil hij alleen maar dat je naar sjeich almadchali luistert. Of een andere vorm van het salafisme, dan wil diegene dat je alleen maar luistert naar Abu souhaib en 3ar3our. Of weer een kleine afwijking daarvan en Fawaz als een opperimam ziet. Of een strenge Hanafivolgeling. Ik zie het als volgt:

De jongeren worden beinvloed. De eerste die ze vult heeft ze. Als we nou niet zo moeilijk gingen doen was het een stuk makkelijker (leuke zin he:)) Er bestaan nou eenmaal vier wetscholen en alle vier zijn erkend als ahl sunna  wal djama3a.

Ik wordt ook vaak bestempeld als mubtadi3 omdat ik een maliki ben!!!!!!

wa salaam

jij gaat op je dak krijgen van Salafi's.

------------------------------------------------------------ -----------

Aboe Haaniefah heeft gezegd:

�Wanneer ik iets zeg dat in tegenspraak is met het Boek van Allah de Verhevende of met wat verteld is door de boodschapper (salla Allahu alayhi wasallam) negeer dan mijn uitspraak.�

in een andere uitspraak zei hij (rahimahullah) duidelijk: "het is niet toegestaan voor wie dan ook om te handelen naar een uitspraak van de Imaam, zonder het bewijs te weten voor deze uitspraak vanuit het boek en de authenthieke sunnah en men zou moeten handelen volgens bewijzen"

Maalik ibn Anas heeft gezegd:

�Voorzeker, ik ben slechts een sterveling: ik maak (soms) fouten en ik ben (soms) juist. Kijk daarom naar meningen: accepteer alles wat overeenkomst met het Boek en de Soennah; en negeer al het geen dat niet overeenkomst met het Boek en de Soennah.�

in het boek 'Eqaadh al-himum' p.25 met aaneengegesloten ketting tot Ibn Wahab, die zei, "Maalik (ra7imahuAllah) zei tegen mij 'O 'Abdullah! Pas op voor het verrichten van Taqleed op de mensen, want Taqleed (blind-volgen) is een kwaadaardig iets"

hij (rahimahullah) was gewoon om tegen zijn metegezellen te zeggen,

"onderzoek het want het is van de relegie, en er is niemand behalve dat zijn woorden van hem geaccepteerd  worden of verworpen wordn, behalve van het metgezel van dit graf- Muhammed (salla Allahu alayhi wasallam)". Almeezaan(1/148)


Imaam Shaafi�i heeft gezegd:

�De Soennah�s van de boodschapper van Allah (salla Allahu alayhi wasallam)bereiken ons allemaal, maar ontsnappen ons net zo goed. Dus altijd als ik mijn mening uitspreek, of een principe formuleer: mocht er op gezag van de boodschapper van Allah iets zijn dat tegen mijn mening ingaat, dan is de correcte mening die van de boodschapper van Allah, en wordt het ook mijn mening.�

ash-Shafi'ee zei tegen Al Muzanee (rahimahullah): "O Ibrahim! volg mij niet blindelings in alles wat ik zeg. Onderzoek voor jezelf, want het is de religie en elke uitspraak, van anderen dan de Profeet (salla Allahu alayhi wasallam), is geen bewijs". Alyuwaaqeet van ash'raanee.


Imaam inb Hanbal heeft gezegd:

�Volgt mijn mening niet; noch die van Maalik, Shaafi�i, Awzaa�i of Thawri, maar neem vanwaar zij namen.�

 

en nog veel uitspraken.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Grote-Smurf Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Grote-Smurf Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 08:51
Een geleerde van de Azhar Universiteit in Egypte heeft me het volgende gezegd hierover :

Vlees van geleerden is giftig! als je eraan ruikt sterf je al laat staan als je ervan eet!

Hij vertelde me dat wij onder geen enkel voorwaarde slecht mogen praten over geleerden Vrees Allah daarom!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 10:01

In eerste instantie geplaatst door Grote-Smurf

Een geleerde van de Azhar Universiteit in Egypte heeft me het volgende gezegd hierover :

Vlees van geleerden is giftig! als je eraan ruikt sterf je al laat staan als je ervan eet!

Hij vertelde me dat wij onder geen enkel voorwaarde slecht mogen praten over geleerden Vrees Allah daarom!
 

Je mag over niemand kwaad spreken. Dat zouden die geleerden zelf eens in de praktijk moeten brengen i.p.v. hele volkeren domineren en indoctrineren met wat zij willen.

 (ik moet hier erg om lachen, sorry, kan het niet serieus nemen)

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 11:55

jij gaat op je dak krijgen van Salafi's.

Als Allah mij maar vergeeft, kan het mij niet deren wat de rest doet. Bovendien zijn ze elkaar nu aan het afkraken. Luister: Er is natuurlijk een onderscheid tussen selefie als volgelingen van de salaf of eerste drie generaties (moge Allah ons tot hun volgelingen maken) en tussen de beweging die is opgekomen na de turbulente gebeurtenissen in de islam. wereld. Trouwens, bijna alle grote geleerden in Mekka en Medina waren tot de oprichting van de salafitische staat gewoon sjafi'ie.

Beste zuster bintoelislam; als dat zo is, waarom zijn dan ALLE grote geleerden wel wetschoolgebonden. Imaam Nawawi = sjafi'i Ibn Hadjar is Sjafi'i, Ibn Abd al izz is Hanafi, Suyuti is sjafi'i, Ibn al-Arabi is Maliki, Qaraafi is maaliki. Ibn al qayyim is hanbali. Eigenlijk waren alle geleerden wel volgelingen van een wetschool. Dat betekent niet dat je muta3assib moet zijn hoor, wat velen zeggen. Je mag pas nemen van wat zij namen als je een mudjtahid mutlaq bent. Ken je de voorwaarden die gesteld zijn om een mudjtahid mutlaq te zijn zoals bijv. Imam Tabari? (trouwens zelfs hij wordt gewoon gezien als sjafi3i) Altijd is er gezegd: de vier wetscholen van de ahl sunna en nu moet er opeens iemand zeggen: luister, je bent pas van de ahl sunna als je de taqlid laat. Wat doen we dan met twaalf eeuwen gedocumeteerde fiqhboeken en grote geleerden?

Ja zelfs Ibn Hanbal heeft aan het einde van zijn leven gezegd tegen zijn zoon Abdullah: Jouw vader was maar een gewone sjafi3i. Of denken wij tegenwoordig kennis genoeg te bezitten om zelf tardji7 te doen?

 

Terug naar boven
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 12:38
Djazak allahoel gairan voor jullie mening
Terug naar boven
Narjisse Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Narjisse Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 12:43

Salaam Wa3alaikoem

Ik ben van plan om binnekort nieuwe boeken te kopen insha'allah.

Heeft iemand toevallig nog tips?

Wa Salam

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ik oordel niet over hem .

maar  ik zou niet  van hem kennis  op doen .

doe het van de echte geleerden die de sunna van rasullullah vrde zij met hem volgen .

Assalaamoe3leikoem oegtie,

Zou je die Arabische tekst die je hebt geplaatst deels kunnen vertalen? Ik kan het helaas wel lezen maar niet echt begrijpen de tekst? Althans als het niet teveel moeite is

Alvast Djazakie Allah gayren en Moge Allah swt ons allen leiden Allahoema AMien

Fi AmaniLlah,

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 13:53
Assalaamu alaikum,

Tip;

Begin inshAllah met het boek de drie fundamenten grondbeginselen het is geschreven door Sheikh Mohammed ibn AbdoelWahhaab (moge Allah Subhana Wa Ta'alaa hem genadig zijn). In dit boek maakt de Sheikh ons duidelijk wat voor elk moslim verplicht is om te weten. Onze geleerden hebben ook elk student die op zoek is naar kennis over zijn geloof, geadviseerd om met deze boek te beginnen.

De drie fundamentele grondbeginselen zijn in feite gebasseerd op de drie vragen die aan ons gesteld zullen worden in het graf. Het boek is uitlegt door Sheikh Mohammad ibn Saalih al-�Oethaymien( moge Allah Subhana Wa Ta'alaa hem genadig zijn). Je kunt het onder anderen bestellen op http://www.islam-boeken.nl/store/p_details.php?ProductID=185 .

Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa je bijstaan in je zoektocht naar kennis.

Wa alaikum salaam, 
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 15:01
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Grote-Smurf

Een geleerde van de Azhar Universiteit in Egypte heeft me het volgende gezegd hierover :

Vlees van geleerden is giftig! als je eraan ruikt sterf je al laat staan als je ervan eet!

Hij vertelde me dat wij onder geen enkel voorwaarde slecht mogen praten over geleerden Vrees Allah daarom!
 

Je mag over niemand kwaad spreken. Dat zouden die geleerden zelf eens in de praktijk moeten brengen i.p.v. hele volkeren domineren en indoctrineren met wat zij willen.

 (ik moet hier erg om lachen, sorry, kan het niet serieus nemen)

Salaam Nefertiti



Geleerden
en ghiebah (roddel)

Het behoort tot de grootste rechten van een moslim op een moslim om over zijn eer te zwijgen, en dit is een basis binnen de dien waarop wij moeten verder gaan, het is omwille van deze reden dat onze geleerden angst hadden over de eer van de mensen te praten! En hoe kan het ook anders, zij waren allen op de hoogte van de woorden van de Boodschapper van Allah:

"Het is jullie verboden elkander in jullie bloed, geld en eer te schenden!" (Al-Boechaarie en Moeslim).

En zijn woorden: Elke moslim is voor de moslim verboden, zijn bloed evenwel als zijn geld en eer!" (Moeslim)

En 'Omar (radiyallahoe 'anhoe) keek naar de ka'bah en zei: "Hoe ge�erd en groots ben jij niet, toch is de vrome gelovige noch ge�erder bij Allah dan jij!" Hasan verklaard door sh. Al-Albaanie in GHaaayatoel-maraam : 435

en vooral omdat zij wisten dat roddelen de weg naar het Vuur is, zoals de gezellen de profeet (s) vroegen over een vrouw die bad tijdens de nacht en vastte tijdens de dag, maar over haar buren roddelde, waarop hij zei: "Zij is voor het Vuur!" En toen zij vroegen over een vrouw die niet bad tijdens de nacht, en niet vastte tijdens de dag, maar niet roddelde over haar buren zei hij: "Zij is voor het het Paradijs!" Ahmad/ibnoe Hibban, en Al-Haythamie heeft gezegd de mannen van deze ketting zijn betrouwbaar: zie al-Moedjma' 8/168

Ibnoe Wahb kwam bij Mohammed ibnoe Sierien binnen en bekloeg zich over een ziekte: Mohammed ibnoe Sierien zei ga naar die persoon, hij is een doktor! vervolgens zei hij: of neen, ga naar die andere hij is een betere doktor...vervolgens zei hij: "Astaghfirroellaah, ik denk dat ik over hem geroddeld heb!" (Shoe'aboel Iemaan 5/314)

Bakr ibnoe Moenier heeft gezegd dat hij Imaam Al-Boechaarie heeft horen zeggen: "Ik kan erop hopen bij Allah te komen en Hij mij niet ter verantwoording zal nemen voor roddel, want ik heb nooit geroddeld!"

vervolgens zegt imaam adh-dhahabie in die dit vermeldt in syar

"En hij sprak de waarheid wallaah! want iemand die kijkt naar zijn woorden in djarh en ta'diel, zal zien dat hij een grote terughoudendheid had als het ging om over de mensen te praten! En hij nam de juiste middenweg wanneer men iemand zwak verklaarde, en het meeste wat hij zei was: Zijn hadieth wordt verworpen. Of: Er werd over hem gezwegen!" Syar a'laamoennoebalaa 12/439

Ibnoe Daqieqoel-'ied (Soeltaanoel-'oelamaa) heeft gezegd: "Ik heb nooit iets gezegd of gedaan zonder dat ik hier een antwoord voor klaar had voor wanneer ik bij Allah kom!" Shadharaatoedh-dhahab 6/5

Moechallad ibnoe Al-HOesayn heeft gezegd: "Ik heb al vijftig jaar geen woord gezegd waar ik morgen (op de dag van de opstanding) spijt van zal hebben!" Hilyatoel-awliyaa 8/266

Al-Haafidh b. Hadjar zegt over Arwan Ad-dawaadir: "Hij was een goed iemand die veel zweeg en weinig kwaad werd! er werd zelfs gezegd: "Gedurende zijn h�le periode dat hij verantwoordelijk was over Egypte en dan te Halab heeft nooit ��n enkeling hem iets slechts horen zeggen!" Ad-doeraroel Kaaminah 3/457

De student van Al-moechtaar ash-shanqietie zegt over zijn sheich rahimahoeallah: "En hij roddelde over niemand, en hij stond het niet toe dat iemand roddelde!"(het leven van sh. Ash-shanqietie rh: p.204)

Yahya ibnoe. Kathier heeft gezegd: "Wanneer je twee zaken in een man ziet, weet dan dat al de rest goed is: Wanneer je ziet dat hij zijn tong houdt, en dat hij zijn gebed gadeslaat!" As-samt/564

Het is zelfs zo dat Yahyaa ibnoe Ma'ien die zo gekend stond om zijn shiddah(strengheid) in de djarh het volgende zei toen iemand hem vroeg waarom hij deze overleveraar goedkeurde: "Ik zag dat hij zijn tong bijhield!" As-samt/418

'Omar ( radiya-Allahoe'anhoe ) heeft gezegd: "Hou jullie aan de herdenking van Allah, want dit is de genezing, en blijf weg van de herdenking van de mensen, want dit is de ziekte!" Az-zoehd van Hannaad 2/537

Bron:http://www.islaam.be/modules/smartsection/item.php?itemid=59


Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 02:06

Salaam Aleikom,

En??

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
Meziros Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meziros Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 04:59

Salaam alaikom,

Dag Narjisse, ik raad je aan om een kijk te nemen op mijn nieuwe online islamshop www.paradisestore.nl en bestel in de maand juni zonder verzendkosten.

Wat betreft Amr Khalid raad ik je aan om niet naar mensen te luisteren die zeggen dat je naar niemand anders mag luisteren, behalve die en die en die!!!

Van een geleerde worden uitspraken geaccepteerd en verworpen, behalve van de Profeet (vrede zij met hem) van hem word alles geaccepteerd.

Dus als de persoon in kwestie zijn uitspraken kan ondersteunen met Koran en Sunnah dan moet dat geaccepteerd worden. Wat tegen de Koran en Sunnah in gaat word verworpen.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.