Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

homofobie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
milly Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote milly Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: homofobie
    Geplaatst op: 04 december 2006 om 11:59

Beste mensen,

ik heb de topics gelezen over homosexualiteit.

Ik wou even zeggen dat ik het totaal niet eens ben met de mentaliteit die sommige mensen hebben over dit onderwerp!

Ikzelf ben vrij-islamitisch opgevoed, en vind dat het nou eens eindelijk tijd wordt dat mensen het gaan accepteren.

Deze mensen kunnen er niets aan doen dat ze deze gevoelens hebben, en het minste wat wij als mede-mensen kunnen doen is respect tonen.

Verder wou ik ingaan op het woord homosexualiteit, ik vind dat het vaakgebruikte woord niet helemaal klopt met de doelgroep.
Ik vind homofoob(foob= liefde) een beter begrip omdat homo's zich niet alleen sexueel tot elkaar aangetrokken voelen maar ook elkaar liefhebben!

salamou alykoum
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2006 om 05:51
Ik ben in die betekenis toch meer voor het woord homofiel. Bij mijn
weten komt het woord "foob" van fobie, dat "angst" betekent. Vergeef me
als ik het fout heb.
Homofobie is een verschijnsel dat je juist heel veel op dit forum tegen
komt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2006 om 07:40

Homofobie kom je overal tegen, dus ook op dit forum. Er is geen land, cultuur, volk, ras enz, dat geen homofobie kent. Het is een universele "angst" en/of afwijzing van een onnatuurlijke gebeuren.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2006 om 07:41

Asalaamu Alaikom,

"God created Adam and Eve, not Adam and Steve!"


Islam heeft geen problemen met homo�s die het niet praktiseren, maar het probleem begint wanneer ze het praktiseren. Allah had het volk van Lut, (vrede zij methem), gestenigd omdat ze homo�s waren en niet wouden geloven. De Torah van de Joden en Christenen heeft ook doodstraf staan op homo�s.

Alqama heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: �O jongeren! Wie onder jullie
kan trouwen, moet trouwen en wie onder jullie nog niet kan trouwen, moet vasten want dat helpt hem om zijn sektuele gevoelens onder controle te houden�. (Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 62, Hadith 3).

Dat was een prachtige advies, van de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem). Omdat mensen zich niet aan deze bevel houden, gaan ze of overspel plegen of ze worden homo�s. Het is echt zo, en het is niet zoals een homo een paar jaar geleden beweerde, �Je wordt zo geboren�. Dat bleek lucht te zijn. Het is bewezen dat mensen er zelf voor kiezen. Het ligt aan hun zelf. En het is niet goed wat onze ouders doen in onze landen en vooral in Europa. Ze laten hun kinderen pas trouwen als ze 25 of 30 zijn. Wat wou je doen als je kind overspel gaat plegen? En vooral in Europa is het moeilijk. Wij zijn allemaal mensen en Allah heeft ons zo geschapen. Daarom zei de Profeet dat we jong moeten trouwen. Moge Allah onze jongeren stevig op het rechte pad houden. Amien.

Ik hoorde dat als je muziek aanzet bij muizen, zij homo�s worden  
Subhan�Allaah, jullie denken zeker: �Wat hoor jij allemaal� het is echt zo. En omdat mensen en muizen veel op elkaar lijken (niet qua uiterlijk), heeft het mischien ook dezelfde effect op mensen!

Nog een reden waarom muziek Haram is

Wasalaam,

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2006 om 15:08
Lut de neef van Ibrahim had zich gevestigd in Sodom een stad aan de
dode zee. De mensen daar waren niet zozeer homo's, maar hetero
mannen die zich bij gelegenheid ook aan misbruik van jongens te buiten
gingen. Lut haden gasten op bezoek en dat waren engelen. Dat konden
de mannen van Lut niet zien en probeerden zich aan hen te vergrijpen.
daarom en omdat er geen rechtvaardige ziel in sodom te vinden was,
strafte God Sodom met vernietiging (behalve Lot en zijn dochters)

De christenen hebben geen Torah; voor hen geldt in de eerste plaats de
Wet van de Genade. Dus ook geen doodstraf voor homo's. Staat nergens
in het nieuwe testament.

Batle, heb je je oren al laten doorprikken? want onvermijdelijk zal je hier
of daar wel eens muziek horen...dus wordt je haram.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 01:21
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Lut de neef van Ibrahim had zich gevestigd in Sodom een stad aan de
dode zee. De mensen daar waren niet zozeer homo's, maar hetero
mannen die zich bij gelegenheid ook aan misbruik van jongens te buiten
gingen. Lut haden gasten op bezoek en dat waren engelen. Dat konden
de mannen van Lut niet zien en probeerden zich aan hen te vergrijpen.
daarom en omdat er geen rechtvaardige ziel in sodom te vinden was,
strafte God Sodom met vernietiging (behalve Lot en zijn dochters)

De christenen hebben geen Torah; voor hen geldt in de eerste plaats de
Wet van de Genade. Dus ook geen doodstraf voor homo's. Staat nergens
in het nieuwe testament.

Batle, heb je je oren al laten doorprikken? want onvermijdelijk zal je hier
of daar wel eens muziek horen...dus wordt je haram.
Het kan aan mij liggen hoor maar als je als man jezelf buiten een vrouw om af en toe ook nog eens vergrijpt aan een man/jongen dan ben je in mijn ogen gewoon een HOMO (met hoofdletters). Bisexualiteit bestaat niet. Als je als man sex hebt met een man terwijl je ook nog een vrouw hebt dan is dat omdat je niet genoeg bevrediging vind bij een vrouw. Nog even en mensen gaan beweren dat de ameriKKKaanse dominee Ted Haggard ook geen HOMO is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
milly Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 december 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote milly Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 03:50
ik begrijp dat het een taboe is en dat daarom sommigen van jullie zo reageren. Maar als je net als ik elke dag in aanraking komt met homo's dan denk je er niet meer zo over.
De arme mensen kunnen er niets aan doen dat ze zo zijn. De meesten zouden alles willen doen om gewoon hetro te zijn.
Het is verkeerd om zo bevooroordeelt te reageren!

lieve batle: muziek haram? waar heb je dat in godsnaam gehoord/ gezien/ gelezen?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 04:59
In eerste instantie geplaatst door milly

ik begrijp dat het een taboe is en dat daarom sommigen van jullie zo reageren. Maar als je net als ik elke dag in aanraking komt met homo's dan denk je er niet meer zo over.
De arme mensen kunnen er niets aan doen dat ze zo zijn. De meesten zouden alles willen doen om gewoon hetro te zijn.
Het is verkeerd om zo bevooroordeelt te reageren!

lieve batle: muziek haram? waar heb je dat in godsnaam gehoord/ gezien/ gelezen?




Ik vermoed dat het hier niet zozeer gaat om de muziek op zich, als wel om het vermijden van bijeenkomsten waar muziek ten gehore wordt gebracht. Op zo'n bijeenkomst zou - bijvoorbeeld - best wel eens kunnen blijken dat je homo bent
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 10:50
een homo die ook nog eens muziek maakt/luister! Het toppunt!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 06:48

Ik begrijp dat het een taboe is en dat daarom sommigen van jullie zo reageren. Maar als je net als ik elke dag in aanraking komt met homo's dan denk je er niet meer zo over. De arme mensen kunnen er niets aan doen dat ze zo zijn. De meesten zouden alles willen doen om gewoon hetro te zijn. Het is verkeerd om zo bevooroordeelt te reageren!

Ik had een leraar en deze 'man' was homo, dus ik heb wel te maken gehad met deze mensen. En ja, ik begrijp dat zij gevoelens hebben voor elkaar. Dat je zin hebt in iets, betekent niet dat het mag. Sommige mensen hebben zin om te verkrachten of om onschuldige mensen te doden. Denk je dat Islam dat toelaat? Allah heeft elke mens als een Moslim op de fitrah (natuurlijke aanleg) ter aarde gebracht. Niemand kan als homo geboren zijn en ook al waren ze zo geboren, dan ze moeten het als een test zien. Het paradijs heeft een prijs weet je,

Anas ibn Malik heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zei: "Het Paradijs is omringd door moeilijkheden en de Hel is omringd door verleidingen". (Sahih Muslim, Boek 40, Hadith 6778).

Allah schiep een man en een vrouw. En Allah zei dat Hij liefde heeft laten ontstaan, tussen de man en de vrouw (30:21) en Allah zei dat de mannen als een gewaad voor de vrouwen zijn en de vrouwen als een gewaad voor de mannen (2:187). Homoseksualiteit is Haram in Islam en het is veroorzaakt door de duivel. Deze mensen volgen hun eigen begeerten,

Koran 28:50. En wie is verder afgedwaalt dan hij die zijn eigen begeerten volgt zonder de leiding van Allah?

Er is overgeleverd in Sahih Muslim, Boek 37, Hadith 6648 dat de Profeet zei: "Er is niemand die meer Ghira heeft dan God en daarom heeft Hij de schaamte volle daden (zoals overspel en homosekualiteit) verboden". Het woord Ghira is moeilijk te vertalen, maar ik zou het vertalen als eer en schaamte. Allah heeft zoveel Ghira, dat hij dit soort viezigheden heeft verboden. Ik zeg dat deze homo's voor de waarheid moeten kiezen. Hoeveel verhalen kennen wij niet van mensen die eerst normaal waren en dan homo's werden en andersom? Het ligt dus wel aan hun zelf.

An No'man ibn Bashir heeft de Profeet horen zeggen: "Pas op! Er is een stuk vlees in het lichaam en als dat goed wordt, dan wordt het hele lichaam goed en als dat slecht wordt, dan wordt het hele lichaam slecht en dat stuk vlees is het hart!" (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 49).

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), heeft gezegd: "Waarlijk, God kijkt niet naar jullie lichamen en ook niet naar jullie gezichten, maar Hij kijkt naar jullie harten" en hij wees naar zijn hart. (Sahih Muslim, Boek 32, Hadith 6220).


Zij moeten dus snel hun eigen harten aanpassen en Allah zal ze leiden. Zij moeten streven naar het Paradijs, waar seksuele genietingen bijvoorbeeld 100 keer sterker en 100 keer langer van duur zullen zijn (Tirmidhi, Mishkat Al Masabih, 3/90, Nummer 5636). Wat hier gebeurt is lucht, alles is vergankelijk en voor je het weet wordt je zand en mieren en maaien hebben je opgevreten! Dit leven is een zandkorreltje in een woestijn, vergeleken met het Hiernamaals. Ze moeten dus snel wakker worden en hun harten naar Allah's wil toedraaien, want Allah zegt,

Koran 13:11.
Voorzeker, God verandert de toestand van een volk niet voordat zij hetgeen in hun hart is veranderen.

De christenen hebben geen Torah; voor hen geldt in de eerste plaats de Wet van de Genade. Dus ook geen doodstraf voor homo's. Staat nergens in het nieuwe testament.

Matth�us 5:17. Denk niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten af te schaffen; Ik ben niet gekomen, om ze af te schaffen, maar te vervullen.
18. Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19. Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.


Hier zegt Jezus, (vrede zij met hem), dat hij de wet niet kwam afschaffen. Een soortgelijke boodschap staat in Lukas 16:17. In de NT staat ook dat Jezus boos werd op de Joden, omdat zij een kind niet wouden doden, die zijn ouders had vervloekt, want volgens de wet van Mozes, (vrede zij met hem), moest hij dood. In Matth�us 23:1 tot 3, legt Jezus uit dat jullie alles moeten volgen, wat de wet jullie voorschrijft. Dit is duidelijk Nederlands, en het was Paulus die de wet afschafte, niet Jezus. En ik kan begrijpen waarom je de wet zo erg haat...

Muziek haram? waar heb je dat in godsnaam gehoord/ gezien/ gelezen?

Koran 31:6. En onder de mensen zijn er die door ijdele praatjes (zang en muziek) zonder kennis anderen van God's pad af willen dwalen.

Wie kent Islam beter dan de Amier van Mufasirien en de Sahabi Abdullah Ibn Abbas die zei dat dit vers over muziek was geopenbaard? Wie kent Islam beter dan de Mufasir Mojahid, of Hasan Al Basri, of Ibn Al Qayim, of Ikrimah, of Abdullah ibn Masud, of Ibn Omar en anderen die zeiden dat dit vers over muziek was geopenbaard? De Profeet zei dat zijn metgezellen zoals sterren zijn, die iemand kan volgen en geleidt zal worden.


Abu Yusuf, de leraar van Abu Hanifah zei dat een huis waaruit muziek gehoord kan worden, afgesloopt kan worden zonder toestemming, omdat het aansporen tot goedheid en het verbieden van het kwade verplicht is op elke Moslim.

De vier wetscholen, geleidt door Abu Hanifah, Imam Malik, Ahmad ibn Hanbal en Imam Shafi verbieden muziek. Ze zeggen dat degene die vaak naar muziek luistert een fasiq is, wiens getuigenis niet geacepteerd mag worden! Waren zij onwetend over Islam? Hadden zij inovaties ingebracht? Er zijn meer dan vijf Sahih Hadith's die ik ken, waar muziek wordt verboden en ik kan meer dan dertig zwakke Hadith's oplijsten als versterking. Wij moeten de Profeet gehoorzamen, zoals Allah ons bevolen heeft. De enige geleerde die muziek heeft toegestaan is Yusuf Qardawi haha

Zondet twijfel is degene die muziek luistert een grote dwaas, maar muziek is geen probleem, als je kijkt naar de situatie van onze Ummah. De jongeren laten hun gebeden na, ze vasten niet, ze lezen geen Qur'an, ze plegen overspel en drinken alcohol! Dus er gebeuren ergere dingen dan muziek, en wij bidden dat Allah al onze broeders en zusters naar het rechte pad leidt.

Als iemand geen Islam en ijzersterke geloof in zijn hart heeft, dan is er een leegte daar. Die leegte wilt hij gevuld hebben en zoekt hij naar allerlei genietingen, zoals muziek, overspel, alcohol, drugs etc. En niks helpt. Waarom? Omdat die leegte niet gevuld kan worden, behalve met het Licht van geloof. Degene die een sterk geloof heeft, heeft geen behoefte aan muziek of alcohol. Hij is de gelukkigste mens op aarde, alleen maar omdat hij weet dat Allah tevreden over hem is.  

 

Koran 3:132. En gehoorzaam God en de boodschapper, zodat jullie barmhartigheid zullen ontvangen.

Batle, heb je je oren al laten doorprikken? want onvermijdelijk zal je hier of daar wel eens muziek horen...dus wordt je haram.

Shaykhul Islam Ibn Taymyah zei: "Als iemand (muziek hoort en hij had) niet de intentie om ernaar te luisteren, dan is er geen zonde op hem".

Haram betekent, "Verboden" hoe kan ik verboden worden, o broeder?
En Islam is niet een moeilijke religie of een probleem in onze levens. Wallahie, degene die de zoetigheid van het geloof proeft, heeft geen behoefte aan muziek of andere spelletjes. Ik zweer op de meest Hoge, dat als jij mij een lange leven belooft, dan zal ik muziek luisteren en spelen, maar hoe weet ik nou? Mischien sterf ik vandaag of morgen? Ga ik dus spelen en trommelen of aan de dood denken en bidden?

Hoeveel ik ook speel en geniet, een vierkante meter van het Paradijs overtreft al deze genietingen van de wereld. Ja, wij mogen genieten in dit leven, maar alleen op een toegestane wijze. Subhan'Allah, als mensen aan de Sahaba denken, dan denken ze aan trieste mensen die niks van de wereldse genietingen afwisten ofzo. Weet je, laat mij je iets zeggen, deze mensen kenden de genitingen van de wereld beter dan ons! Maar zij waren geen dwazen! Wie zou door dit vergankelijke wereld het Hiernamaals vergeten?

Er is overgeleverd door Mustaurid dat de Profeet zei: "Bij Allah, als iemand zijn vinger in een Ocean stak en het weer eruit trok, dan zou het water dat aan zijn vinger bleef kleven dit leven zijn en het Ocean het Hiernamaals". (Sahih Muslim, Boek 40, Hadith 6843).

P.S. We moeten niet van het onderwerp afwijken. Dat muizen homo's worden door het luisteren naar muziek, hoorde ik in tijd van Jahilia (onwetendheid) op radio 538

 

Wasalaam,

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 11:04

Batle, Jezus is idd niet gekomen om de wet te ontbinden.....maar
om te vervullen. Hij heeft als enige de wet (van de Liefde) tot het einde
gehoorzaamd. Die wet dient in de eerste plaats voor jouzelf; of je wel zo
goed leeft als God graag zou zien... en vertel me eens; waar staat in het
NT dat Jezus boos werd op de Joden, omdat zij een kind niet wouden
doden, die zijn ouders had vervloekt? Ik weet wel een andere passage
waar Jezus juist voorkomt dat iemand de straf kreeg die voorgeschreven
was in de wet van Mozes:
Johannes 8

1. Jezus ging naar de Olijfberg, 2 en vroeg in de morgen was hij weer in
de
tempel. Het hele volk kwam naar hem toe, hij ging zitten en gaf hun
onderricht. 3 Toen brachten de schriftgeleerden en de Farizee�n een
vrouw bij hem die op overspel betrapt was. Ze zetten haar in het midden
en 4 zeiden tegen Jezus: �Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt
toen ze overspel pleegde. 5 Mozes draagt ons in de wet op zulke vrouwen
te stenigen. Wat vindt u daarvan?� 6 Dit zeiden ze om hem op de proef te
stellen, om te zien of ze hem konden aanklagen. Jezus bukte zich en
schreef met zijn vinger op de grond. 7 Toen ze bleven aandringen, richtte
hij zich op en zei: �Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een
steen naar haar werpen.� 8 Hij bukte zich weer en schreef op de grond. 9
Toen ze dat hoorden gingen ze weg, een voor een, de oudsten het eerst,
en ze lieten hem alleen, met de vrouw die in het midden stond. 10 Jezus
richtte zich op en vroeg haar: �Waar zijn ze? Heeft niemand u
veroordeeld?� 11 �Niemand, heer,� zei ze. �Ik veroordeel u ook niet,� zei
Jezus. �Ga naar huis, en zondig vanaf nu niet meer.�


Dit stukje laat dus heel duidelijk zien dat je eerst maar
eens je eigen hart moet onderzoeken voordat je een ander veroordeelt.
Die mannen kwamen zoveel onrecht in hun eigen hart tegen dat ze met
het schaamrood op hun kaken afdropen. En ook Jezus veroordeelde deze
vrouw niet. Als je volgens de principes van de wet anderen veroordeeld,
dan zal je zelf ook veroordeeld worden. Als je vergeving en genade
zwaarder laat wegen dan zal God ook jou vergeven en genadig zijn.
Moslims leren net zogoed als christenen dat het in het gehoorzamen aan
God vooral draait om liefde, goedheid, barmhartigheid,
vergevingsgezindheid, enz. Onderzoek je eigen hart of je daar al
overvloedig in bent en dan eens een keer een oordeel over bvb homo's
vellen. Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 11:16

Batle,
om ontopic te blijven... dat van die muziekmuizen slaat natuurlijk
nergens op. Dan zou de wereld alleen nog maar uit homofiele mensen
bestaan.

Ik had het met het woord "haram" een beetje mis. ik dacht dat het
"onrein" betkende, zoals de Joden dat noemen.

Nu is het zo dat geen ding op zichzelf verkeerd is. Met een mes kan je
brood smeren, vlees snijden en iemand vermoorden. Wat je er mee doet
dat maakt of het goed of fout is. Als je een muziek instrument gebruikt
om God mee te eren of om de schoonheid van Gods schepping te
bezingen dan is daar toch niets mis mee? Maar als je muziek gebruikt om
de lagere instincten van de mens op te wekken, dan heb je gelijk. Muziek
is dus op zichzelf niet verkeerd, maar het maakt alles uit wat je er mee
doet.

Je zult vast vinden dat je niets beter kunt doen dan bidden...toch?
Maar als je in je gebed niets anders doet dan andere mensen aanklagen
en vervloeken en jezelf schoonpraten en op der borst kloppen omdat je
zo goed bent, dan is dat bidden toch heel erg fout?

Dus hoe je iets gebruikt of doet, dat maakt uit of het goed of fout
is.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
yazzmin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 mei 2007
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yazzmin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2007 om 07:33

Ook al is iemand een homo of bi of hetero, het maakt voor mij niks uit. Ik vind dat je mensen moet accepteren hoe ze zijn en wat ze gekozen hebben, als ze volgens jou de verkeerde hebben gekozen, alleen d'r op wijzen en afwachten.

(niet-moslimse homo zal neit gemakkelijk moslim worden, dan moett je gewoon die mensenn zo accepteren!!!!!! )

ik weet ook niet zo veel van islaam, dit zeg ik ook niet gebasseerd op dat, maar dit heb ik zo geleerd, me ouders hebben me zo opgevoed: Dat je mensen moet acceepteren hoe ze zijn (uiterlijk, innerlijk) en wat ze gekozen hebben (islam of niet, homofiel of hetero, wel hoofddoek, tegen hoofddoek etc)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.