Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

bijwonen van huwlijk in kerk?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: bijwonen van huwlijk in kerk?
    Geplaatst op: 01 mei 2007 om 13:06

Salaam alaikoem,

 

Beste broeders en zusters, ik heb een vriendin en die wil misschien trouwn...alleen is ze niet moslima maar christelijk(niet praktiserend) en ze wil in de kerk trouwen.

Ik vraag me een ding af..mag ik uberhaupt bij de kerkelijk ceremonie aanwezig zijn als een moslima?

 

Verder hoe betrouw is deze site nou echt? want veel mensen kennen islaammail.com helemaal niet en word me ook sterk afgeraden om wijsheid te halen van dit soort forums?

alvast bedankt.

salaam alaikoem 

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 13:22

Salaam Alaikum,

Deze website heeft zeer betrouwbare informatie voor wat betreft de Islam. Het forum daarintegen zou ik niet als informatiebron gebruiken. Er zijn hier echter enkele broeders en zusters die oprechte en goede informatie geven direct vanuit de Hadith en/of de Heilige Koran.

Wat wel een zeer sterk punt op dit forum is, dat de vrijheid van meningsuiting hier een groot goed is. Zelfs als dit wel eens vervelend overkomt voor een Moslim(a)!

Hopelijk weet een ander het antwoord op je eerste vraag. 

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 14:20
beste rahima
gaat het hier om een goede vriendin van je?
je bent echt niet verplicht om mee te bidden hoor
ik heb geen antwoord op je vraag, maar eh
doe gewoon waar je zin in hebt zou ik zeggen
er is er toch maar EEN die over jou mag oordelen
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 14:26

het is me beste vriendin idd. Ze is best beledigd omdat ik liever niet naar de kerk wil. Maar ik wil het ook kunnen onderbouwen en ik weet niet eens of het wel mag vanuit me geloof?

 

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 15:18
De verplichting van de moslim tegenover de ongelovige.

Vraag: Wat is de verplichting van een moslim tegenover een ongelovige wat de onderlinge omgang betreft, ook betreffende zijn houding tegenover hun feesten en alle andere aangelegenheden?

Antwoord:

Sheikh Ibn Baaz heeft op deze vraag een antwoord gegeven en zei:

De verplichtingen van een moslim ten opzichte van een ongelovige zijn er verscheidene:

Ten eerste: hem uitnodigen tot de aanbidding van Allah alleen. Dit houdt in dat hij hem uitnodigt tot Allah en dat men hem de ware islam duidelijk maakt, in de mate van het mogelijke, afhankelijk van de kennis die hij bezit.

Dit is het belangrijkste en grootste wat men aan zijn medeburger kan schenken. Zowel aan de christenen als aan de joden en andere afgodendienaars waarmee hij samenleeft.

De Profeet vrede zij met hem   heeft ons gezegd:

�Diegene die de weg naar het goede toon, heeft dezelfde beloning als diegene die het goede verricht.� (Moeslim)

De Profeet vrede zij met hem   heeft, toen hij �Ali naar Chaibar stuurde om de joden tot de islam uit te nodigen, gezegd:

�Want ik zweer u bij Allah , wanneer Allah door middel van u ��n persoon leidt; dan zal dit beter voor u zijn dan een rode kameel.� ( Al-Boechaarie (3701) en Moeslim (2406))

En de Profeet vrede zij met hem   heeft gezegd:

�Diegene die uitnodigt tot een leiding, zal dezelfde beloning hebben als diegene die hem volgt, zonder dat hun beloning vermindert.� ( Moeslim (2674))

Hem dus uitnodigen tot de aanbidding van Allah , hem de islam overbrengen, en hem raad geven betreffende de islam behoren tot de belangrijkste zaken en tot de beste manieren om dichter bij Allah te komen.

Ten tweede: men mag hem geen onrecht aandoen, noch in zijn persoon of geld, noch in zijn eer.

Men mag hem geen onrecht aandoen in zijn geld, noch door hem te bestelen, noch door hem te bedriegen of op te lichten.

In zijn persoon mag men hem niets slechts aandoen, noch door hem te slaan of uit te schelden, noch door hem te doden.

Ten derde: men mag van hen kopen en aan hen verkopen, van hen huren of aan hen verhuren en allerhande andere zaken. Er werd overgeleverd dat de Profeet vrede zij met hem   bij de ongelovige afgodendienaars kocht, net zoals hij bij de joden kocht. Dit was de gewoonte van de Profeet vrede zij met hem   tot hij stierf.

Ten vierde: de moslim groet niet als eerste, maar beantwoordt de groet wel, gebaseerd op een overlevering van de Profeet vrede zij met hem  : �Geef de joden en de christenen niet als eerste de vredesgroet.� ( Moeslim (2167) (13))

En de Profeet vrede zij met hem   heeft gezegd: "Wanneer de mensen van het Boek jullie de vredesgroet geven zeg dan: en voor jullie ook.� (Al-Boechaarie (6258) & Moeslim (2163) (6))

De moslim groet dus niet als eerste. Wanneer de jood of de christen of eender welke andere ongelovige hem echter als eerste groet dan zegt hij: �En voor jullie ook�; zoals de Profeet vrede zij met hem   het ons opgelegd heeft.

Dit behoort tot de toegestane rechten tussen de moslim en de ongelovige.

Tot deze rechten behoort ook dat men een goede buur moet zijn. Wanneer een ongelovige je buur is dan moet je hem goed behandelen.

Je geeft hem liefdadigheid wanneer hij arm is, een geschenkje wanneer hij rijk is en je geeft hem raad in de zaken die hem van nut kunnen zijn. Dit zou hem er ook kunnen toe aanzetten om tot de islam over te gaan. Zoals men ziet heeft de buur (in de islam) grote rechten.

De Profeet vrede zij met hem   heeft ons gezegd: �De engel Djibriel heeft mij zoveel raadgevingen gegeven omtrent de buur dat ik dacht dat de buur een erfgenaam zou worden.� ( Al-Boechaarie (6015) & Moeslim (2625) (141))

En omwille van de woorden van De Almachtige, De Ge�erde: � Allah verbiedt jullie niet diegenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst en u niet uitdrijven uit uw woningen, liefdevol en rechtmatig te behandelen, Allah bemint diegenen die rechtmatig zijn.� ( 60/5)

De moeder van Asmaa bint Abie Bakr had hulp nodig in de periode van fitnah tussen de Profeet vrede zij met hem   en de mensen van Mekka waarop Asmaa vrede zij met hem   de Profeet vrede zij met hem  de toestemming vroeg om haar moeder te gaan bezoeken (haar moeder was ongelovig).

Hij vrede zij met hem   antwoordde hierop: �Bezoek je moeder.� ( Al-Boechaarie (2620) & Moeslim (1003) (50))

Ten vijfde: de moslim mag niet deelnemen aan hun feesten en aangelegenheden, het is hen wel toegestaan om innige deelneming te betuigen wanneer iemand van hen gestorven is als hij hierin iets goeds ziet. Hij kan bijvoorbeeld zeggen: �Mag Allah deze ramp van jou wegnemen.�

Of: �Mag hij je iets beter in de plaats geven, of andere zaken die hierop lijken.

Wat hij echter niet mag zeggen is: �Mag Allah hem vergeven.�

Of: �Mag Allah hem barmhartig wezen.�; terwijl deze persoon ongelovig was.

Hij verricht geen smeekgebed voor de dode maar vraagt wel om leiding en een betere situatie voor de levende.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 16:10



kijk rahima, hier heb je een antwoord waarmee je kunt onderbouwen waarom je er niet bij was
ook heb je nu al een antwoord op een misschien toekomstige vraag wanneer je beste vriendin eens een keer
komt te overlijden, of je wel of niet om vergeving mag vragen.........Allah bepaalt Zelf wel wie hij wel of niet zal vergeven.
Mensen moeten zich vooral niet op dit terrein begeven
maar nogmaals zeg ik, of dat je het huwelijk nu wel of niet in de kerk bijwoont,
doe gewoon waar jij jezelf het best bij voelt
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2007 om 17:20
Beste rahima,
Onlangs woonde ik in een Nederlands Hervormde kerk de uitvaart bij van een juffrouw van de basisschool waarop mijn kinderen hebben gezeten. Ik ging daarheen vanwege die juffrouw die ik goed heb gekend en graag mocht. Ook moslims waren daar aanwezig, vrienden van haar, mannen en vrouwen, om afscheid van haar te nemen. Dat heeft me, kan ik wel zeggen, heel erg geraakt. De uitvaartdienst werd besloten met een lied, bestaande uit slechts ��n zin: "Waar liefde is en mensen zijn, daar is God".
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 02:56

Assalaam Aleikom,

Beste broeders en zusters, mijn eigen mening.

Natuurlijk zou ik de dienst bijwonen van een vriendin die gaat trouwen. Ik hoef niet te bidden en ik hoef niets te aanbidden maar zou er zijn als teken van vriendschap voor mijn vriendin.

Mijn hele familie is christelijk en als ik in NL ben tijdens huwelijk of begrafenis van mijn eigen familie dan ga ik gewoon mee naar de kerk. Ik zou het vreselijk vinden als je bijv, de dienst van je bloedeigen ouders niet bijwoont.

Er zijn veel moslim mannen met christelijke vrouwen getrouwt. Stel dat hun vrouw overlijdt, wat dan? ......Allah is liefde.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 03:56

Tegenover de aanbevelingen van de heer Taqwaa staan ook enkele andere koranversen. Of ben ik dan flauw?

 3:28. 'Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen.�

3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.�

 4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.�

5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad ��n hunner.�

 9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.�

60:4. Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft.

'98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.�

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 04:22

Als ik mag antwoorden..

Flauw is niet het goede woord. Let wel, dat vele verzen refereren aan voorafgaande gebeurtenissen in de tekst en geschiedenis van de islam. Uitleg is noodzakelijk. Naast deze verzen zijn er tal van verzen die anders doen gelden. Die zou je ook kunnen plaatsen.

De traditie wil dat in die omstandigheden, de verzen 5:51-52 geopenbaard werden. Het gaat hier om een zeer specifieke situatie uit de geschiedenis van de prille islamitische gemeenschap die in een existenti�le crisissituatie terechtgekomen was. Wanneer het voortbestaan van de algehele Ummah (de wereldwijde gemeenschap van alle muslims) en de Islam z�lf op het spel staat, waarschuwt dit vers ervoor dat muslims die in die omstandigheden hun eigen vel proberen redden, ten koste van het voortbestaan van de Islam, eigenlijk slechts muslims in naam zijn, hypocrieten met een 'ziekte van het hart'. Met wie zij daarvoor allianties willen aangaan - Joden, christenen of wie ook - maakt niet uit. Het is de manier van handelen die aan de kaak gesteld en verboden wordt.

In het licht van eerdere algemene regels, gaat het hier duidelijk niet om een algeheel verbod op het omgaan met christenen of Joden. De verzen 5:51-52 spreken de algemene regel om vriendelijk, attent, respectvol om te gaan met Joden en christenen ook niet tegen. De Koran wijst er overigens op dat er onder de Joden en de christenen gelovigen zijn die naar de hemel zullen gaan, maar ook mensen die niet volgens hun geloof leven en dus in de hel zullen terechtkomen. Hetzelfde geldt overigens voor muslims: ook daar zitten gelovigen en ongelovigen tussen. Welke reden zou de Koran dan kunnen hebben om in het algemeen vriendschap te verbieden met mensen die ook naar de hemel zullen gaan?!

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Flauw is niet het goede woord. Let wel, dat vele verzen refereren aan voorafgaande gebeurtenissen in de tekst en geschiedenis van de islam. Uitleg is noodzakelijk. Naast deze verzen zijn er tal van verzen die anders doen gelden. Die zou je ook kunnen plaatsen.

Hmmm.... Ben het helemaal met je eens Nefertiti. Maar, en dan kom ik terug op een oud stokpaardje, wie legt wat uit? En impliceert dat niet, dat we  te maken hebben met mensenwerk (mensen die o zo verschillend zijn en dito agenda's hebben)?  Door dat zelfde mensenwerk weten we niet eens of de Qur'an wel compleet is. Onwelgevallige passages, voor bijvoorbeeld iemand als Oemar, zouden er uit kunnen zijn gelaten.

Wat je adviseert aan een moslima die zich afvraagt of ze bij het huwelijk van haar christelijke vriendin mag zijn, hangt nogal af welke uitleg, geschiedenis, taal en tekst je volgt.

Ik zou zeggen, als jouw band met god sterk is, dan heb je geen advies nodig van derden (mensenwerk) en weet je wat je moet doen. Enkel en alleen door te voelen.

Groeten A.  

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 07:16

Zit wat in,

Allah is liefde en geen wetboek van strafrecht.

Maar dat is slechts een mening die velen waarschijnlijk niet delen.

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 08:17

assalaam, zuster Amehulah,

ik zou er heen gaan uit respect voor je (niet gelovige) vriendien, maar wel gesluierd, en met islamitische kleding, bedekkend en zou me gedragen als een moslima.

pas op dat ze je niet meesluren naar het feest , waar ze zich lam gaan zuipen.

waarom zou je niet in een kerk mogen bidden? zolang je  tot Allah(swt) bid.

assalaam,

Khabir

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Zit wat in,


Allah is liefde en geen wetboek van strafrecht.


Maar dat is slechts een mening die velen waarschijnlijk niet delen.


Nefertiti




en dat is toch wel heel jammer nefertiti
helaas helaas helaas

groeten van een meningdeler
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 12:02
In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalaam, zuster Amehulah,


ik zou er heen gaan uit respect voor je (niet gelovige) vriendien, maar wel gesluierd, en met islamitische kleding, bedekkend en zou me gedragen als een moslima.


pas op dat ze je niet meesluren naar het feest , waar ze zich lam gaan zuipen.


waarom zou je niet in een kerk mogen bidden? zolang je tot Allah(swt) bid.


assalaam,


Khabir





man dat is toch zo gezellig
zelf drink ik eigenlijk ook maar een paar pilsjes,
omdat ik vaak nog moet rijden en er is niemand die
mij verplicht om de auto een keer thuis te laten hoor
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 12:56
Het zullen wel bepaalde kringen zijn waar dat per s� m�et, maar ik ben nog nooit op een bruiloft geweest waar men zich lam zoop. En er waren er ook vaak genoeg bij die geen alcohol gebruikten. Dat moet ieder maar voor zich bepalen.
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2007 om 19:01
In eerste instantie geplaatst door Khabir

assalaam, zuster Amehulah,

ik zou er heen gaan uit respect voor je (niet gelovige) vriendien, maar wel gesluierd, en met islamitische kleding, bedekkend en zou me gedragen als een moslima.

pas op dat ze je niet meesluren naar het feest , waar ze zich lam gaan zuipen.

waarom zou je niet in een kerk mogen bidden? zolang je  tot Allah(swt) bid.

assalaam,

Khabir

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste broeder,

Vergeet niet dat er in kerken ook alcohol wordt genuttigd. En degene die jij zuster amehulah noemt is overigens geen Moslim.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 04:57
In eerste instantie geplaatst door Medoune

In eerste instantie geplaatst door Khabir


assalaam, zuster Amehulah,


ik zou er heen gaan uit respect voor je (niet gelovige) vriendien, maar wel gesluierd, en met islamitische kleding, bedekkend en zou me gedragen als een moslima.


pas op dat ze je niet meesluren naar het feest , waar ze zich lam gaan zuipen.


waarom zou je niet in een kerk mogen bidden? zolang je tot Allah(swt) bid.


assalaam,


Khabir


Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste broeder,


Vergeet niet dat er in kerken ook alcohol wordt genuttigd. En degene die jij zuster amehulah noemt is overigens geen Moslim.


Asalaam Aleikum.





alcohol nuttigen is niet hetzelfde als je eigen klem zuipen, ook hier is weer niets verplicht
en of amehulah wel of geen moslim is, het is evengoed een zuster

er wordt hier flink op los gediscrimineerd, is 't niet?
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 08:27

Het lijkt wel of niemand rahima vertrouwt, inclusief Rahima zelf. Pas op dat ze je niet meesleuren naar het feest, je zou eens alcohol kunnen drinken. Mag ik wel bij een huwelijk in de kerk zijn? ik zou eens bekeerd kunnen worden. Dat hele 'kan ik wel dit', 'mag ik wel dat' en 'pas op voor': Als je toch lekker in je vel zit met je overtuiging, je geloof of je band met jouw god, dan hoef je toch niet bang te zijn om daar van af gepraat te worden.

Het is hetzelfde met seksualiteit. Als je alleen maar volgt wat andere mensen zeggen over sex, kun je er op uit komen dat je dingen doet of toelaat die eigenlijk niet goed voelen. Terwijl als je weet wat je wel en niet wil, sterk in je schoenen staat, dan zal niemand over je grenzen heen gaan (in zeer enkele -strafbare- gevallen uitgezonderd natuurlijk).

Dus nogmaals luister naar je gevoel. Voelt het goed om naar dat huwelijk te gaan omdat ze je beste vriendin is? Zo ja, gaan. Zo nee, thuisblijven. De enige die dat aanvoelt ben jezelf.

Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door Medoune


Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste broeder,


Vergeet niet dat er in kerken ook alcohol wordt genuttigd. En degene die jij zuster amehulah noemt is overigens geen Moslim.


Asalaam Aleikum.





alcohol nuttigen is niet hetzelfde als je eigen klem zuipen, ook hier is weer niets verplicht
en of amehulah wel of geen moslim is, het is evengoed een zuster

er wordt hier flink op los gediscrimineerd, is 't niet?

Haha! Of ik nou wel of geen moslim ben, een zuster ben ik in ieder geval niet. Broeder Amehoelah komt dichter in de buurt.

 

 

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 08:33
sh*t wat l*llig........vergeef me broeder
Terug naar boven
kipputjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kipputjuh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 10:28
Een van mijn beste vriendinnen deed in juni formsel (dat je officieel katholiek bent). Als bijna-moslima ben ik daar toen wel heen geweest.
Hoewel ze het ook de hele tijd over de verlosser en weet ik veel hadden, en hoewel overal beelden van heiligen hingen, was de sfeer wel goed. Ze geloven allemaal in God en steunen elkaar daarbij. Een soort ummah gewoon. Dat vond ik wel fijn
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 15:33

Wat een gedoe over die begrafenis etc....dacht dat me vraag heel simpel was of ik wel of geen stap mag zetten in een kerk..omdat me vriendin trouwt? omdat er allerlei dingen worden gezegd war ik zelf niet achtersta...dacht ik van mmhz kan dat wel?

dus nogmaals...is er een goed onderbouwd objectief antwoord op de vraag?

ik heb ook wel eens in de koran gelezen dat je een ongelovige niet als boezemvriend mag nemen? Maar me moeder zegt altijd dat allah ook zegt dat er goede mensen onder hen zijn. Ik geloof ook oprecht dat er genoeg ongelovigen zijn die goede intenties en een goed hart hebben..en dat ze hetgeen wat zij doen uit onwetendheid doen..sommige dan!!

 

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 17:21
In eerste instantie geplaatst door rahima

Wat een gedoe over die begrafenis etc....dacht dat me vraag heel simpel was of ik wel of geen stap mag zetten in een kerk..omdat me vriendin trouwt? omdat er allerlei dingen worden gezegd war ik zelf niet achtersta...dacht ik van mmhz kan dat wel?


dus nogmaals...is er een goed onderbouwd objectief antwoord op de vraag?


ik heb ook wel eens in de koran gelezen dat je een ongelovige niet als boezemvriend mag nemen? Maar me moeder zegt altijd dat allah ook zegt dat er goede mensen onder hen zijn. Ik geloof ook oprecht dat er genoeg ongelovigen zijn die goede intenties en een goed hart hebben..en dat ze hetgeen wat zij doen uit onwetendheid doen..sommige dan!!




Ben je misschien ook wel bang om van je vriendin, tijdens haar huwelijk in de kerk, dingen te zien die je niet van haar gewend bent? Dingen die misschien gevoelens van afkeer jegens haar zouden kunnen opwekken?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 06:03

Assalaam aleikom Rahima,

ik heb ook wel eens in de koran gelezen dat je een ongelovige niet als boezemvriend mag nemen? Maar me moeder zegt altijd dat allah ook zegt dat er goede mensen onder hen zijn. Ik geloof ook oprecht dat er genoeg ongelovigen zijn die goede intenties en een goed hart hebben..en dat ze hetgeen wat zij doen uit onwetendheid doen..sommige dan!! schreef jij.

 

Zoals jezelf als onderschrift schrijft: A stranger just might be a friend you never meet.

 

Verder lees ik dezelfde teksten in de Koran, net als het voorbeeld boven in een antwoord geschreven dat je best vrienden mag hebben die christenen of joden zijn.Veel teksten refereren terug aan de tijden van specifieke crisussituaties in de islam. Mijn familieleden zijn christen en mijn beste vrienden. Niks kan dat veranderen.

 

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 09:27
Assalaam,

Allah zegt het volgende in de Koran over Christenen:

62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen noch zullen zij treuren Baqarah 2
111 En zij zeggen Niemand behalve de Joden en de Christenen zal ooit de Eemel binnengaan Dat zijn hun ijdele wensen Zeg Toont uw bewijs als u waarachtig bent Baqarah 2


113 De Joden zeggen De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen De Joden hebben geen ware grondslag terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil Baqarah 2
120 En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn tenzij u hun godsdienst belijdt Zeg Voorzeker Allah's leiding is de Merkelijke leiding En indien u hun wensen volgt nadat de kennis tot u is gekomen zult u aan Allah Vriend noch Helper hebben Baqarah 2
135 En zij zeggen Weest Joden of Christenen dan zult u worden geleid Zeg hun Nee maar volg de godsdienst van Abraham de oprechte hij behoorde niet tot de afgodendienaren Baqarah 2
140 Zegt u dat Abraham en Isma�l en Iza�k en Jacob en de stammen Joden of Christenen waren Zeg Weet u het beter of Allah En wie is onrechtvaardiger dan hij die een getuigenis verbergt die hij van Allah heeft En Allah is niet onbekend met hetgeen u doet Baqarah 2
14 En met degenen die zeggen Wij zijn Christenen sloten Wij eveneens een verbond maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan tot de Dag der Opstanding Allah zal hen weldra laten weten wat zij deden Maidah 5
18 De Joden en de Christenen zeggen Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden Zeg Waarom straft Hij u dan voor uw zonden Nee u bent mensen onder degenen die Hij schiep Hij vergeeft wie Hij wil en Hij straft wie Hij wil En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer Maidah 5
51 O u die gelooft neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden Zij zijn elkanders vrienden En wie uwer hen tot vrienden neemt is inderdaad ��n hunner Voorwaar Allah leidt het overtredende volk niet Maidah 5
69 Voorzeker de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen noch zullen zij treuren Maidah 5
82 Waarlijk u zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden En u zult degenen die zeggen Wij zijn Christenen het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen Dit is wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn Maidah 5
30 En de Joden zeggen Ezra is de zoon van Allah en de Christenen zeggen De Messias is de zoon van Allah Dit is hetgeen zij met hun mond zeggen Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren Allah's vloek zij over hen hoe zijn zij afgekeerd Taubah 9
17 Voorzeker de gelovigen de Joden de Sabianen de Christenen de Magi�rs en de afgodendienaren Allah zal tussen hen richten op de Dag der Opstanding want Allah is Getuige over alle dingen

sadaghallaholatheem.


Hadj 22

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 15:00
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Assalaam,

Allah zegt het volgende in de Koran over Christenen:

62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen noch zullen zij treuren Baqarah 2
111 En zij zeggen Niemand behalve de Joden en de Christenen zal ooit de Eemel binnengaan Dat zijn hun ijdele wensen Zeg Toont uw bewijs als u waarachtig bent Baqarah 2


113 De Joden zeggen De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen De Joden hebben geen ware grondslag terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen Hetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil Baqarah 2
120 En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn tenzij u hun godsdienst belijdt Zeg Voorzeker Allah's leiding is de Merkelijke leiding En indien u hun wensen volgt nadat de kennis tot u is gekomen zult u aan Allah Vriend noch Helper hebben Baqarah 2
135 En zij zeggen Weest Joden of Christenen dan zult u worden geleid Zeg hun Nee maar volg de godsdienst van Abraham de oprechte hij behoorde niet tot de afgodendienaren Baqarah 2
140 Zegt u dat Abraham en Isma�l en Iza�k en Jacob en de stammen Joden of Christenen waren Zeg Weet u het beter of Allah En wie is onrechtvaardiger dan hij die een getuigenis verbergt die hij van Allah heeft En Allah is niet onbekend met hetgeen u doet Baqarah 2
14 En met degenen die zeggen Wij zijn Christenen sloten Wij eveneens een verbond maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan tot de Dag der Opstanding Allah zal hen weldra laten weten wat zij deden Maidah 5
18 De Joden en de Christenen zeggen Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden Zeg Waarom straft Hij u dan voor uw zonden Nee u bent mensen onder degenen die Hij schiep Hij vergeeft wie Hij wil en Hij straft wie Hij wil En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer Maidah 5
51 O u die gelooft neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden Zij zijn elkanders vrienden En wie uwer hen tot vrienden neemt is inderdaad ��n hunner Voorwaar Allah leidt het overtredende volk niet Maidah 5
69 Voorzeker de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen noch zullen zij treuren Maidah 5
82 Waarlijk u zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden En u zult degenen die zeggen Wij zijn Christenen het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen Dit is wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn Maidah 5
30 En de Joden zeggen Ezra is de zoon van Allah en de Christenen zeggen De Messias is de zoon van Allah Dit is hetgeen zij met hun mond zeggen Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren Allah's vloek zij over hen hoe zijn zij afgekeerd Taubah 9
17 Voorzeker de gelovigen de Joden de Sabianen de Christenen de Magi�rs en de afgodendienaren Allah zal tussen hen richten op de Dag der Opstanding want Allah is Getuige over alle dingen

sadaghallaholatheem.


Hadj 22

Dat kunnen ze idd niet bepalen... De moslims wel? Toon uw bewijs... Niemand heeft het bewijs...... Niemand....
Terug naar boven
saloua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote saloua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door rahima

Salaam alaikoem,

 

Beste broeders en zusters, ik heb een vriendin en die wil misschien trouwn...alleen is ze niet moslima maar christelijk(niet praktiserend) en ze wil in de kerk trouwen.

Ik vraag me een ding af..mag ik uberhaupt bij de kerkelijk ceremonie aanwezig zijn als een moslima?

 

Verder hoe betrouw is deze site nou echt? want veel mensen kennen islaammail.com helemaal niet en word me ook sterk afgeraden om wijsheid te halen van dit soort forums?

alvast bedankt.

salaam alaikoem 

Selem zuster hier een site waar alleen moslima's

komen  en je ook kunnen helpen. www.saloua.nl

Terug naar boven
Testudo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Testudo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door rahima

het is me beste vriendin idd. Ze is best beledigd omdat ik liever niet naar de kerk wil. Maar ik wil het ook kunnen onderbouwen en ik weet niet eens of het wel mag vanuit me geloof?

 

Als je gaat,toon je respect voor je medemens.Allah leert je om respect te hebben,voor je medemens.Ik zie niet in waarom je niet zou moeten gaan.
Terug naar boven
*NiC* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *NiC* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 04:03
Beste Rahima,

Ik kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt in de kerk, ook al is het je beste vriendin die gaat trouwen. Ik kan me ook voorstellen dat je vriendin er niet blij om is als je er niet bij bent. Jullie zijn heel belangrijk voor elkaar, jullie houden van elkaar, daarom zijn jullie beste vriendinnen, toch?! Praat met haar, zeg haar wat je gevoelens zijn en vertel waarom je liever niet naar de kerk gaat. Vraag haar hoe zij zich voelt als jij er niet bij bent. Ik hoop dat jullie hier samen op een goede manier uit kunnen komen.
Mocht je het je afvragen, voor de kerk zal het geen probleem zijn als je erbij bent.
Misschien zou je naar een geestelijke (imam of zo) kunnen gaan om te vragen wat die er van vindt.
Veel succes en veel geluk!

Groetjes,
NiC   
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.