Islaam.nl Forum
Polygamie |
Post Reply ![]() |
Pagina <123> |
Schrijver | |||||||||||||
Broederrr ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 16 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() Geplaatst op: 07 januari 2012 om 16:29 |
||||||||||||
De tekortkoming zit hem in de mens, niet in de koran. (lees Soerah An Nisa.. en je zult heel veel wijzer worden, hou er tafsir bij om de vertaling van verzen in de juiste context te begrijpen..) De Islam leert ons dat ALS je in staat bent om te trouwen met een tweede vrouw, die beide vrouwen GELIJK behandeld, je dat kan doen.
Ben je daar niet toe in staat, dan kan je het op 1 vrouw houden.
Het gebeurt dat mannen teveel hooi op hun vork nemen, waardoor ze een tweede vrouw kunnen verwaarlozen om verschillende redenen..
Allahu a'lam!
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Broederrr ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 16 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 63 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
@ Sandra
Trouwen is er om rust te vinden bij elkander! Zodat de partners elkaar kunnen helpen in goede tijden als in slechte tijden & zodat jullie elkaar kunnen helpen m.b.t. islam..
Kan je het niet op een andere manier bekijken?
Want als we het rationeel bekijken, weet je dat geen mens perfect is, anders gezegd, ieder persoon kent zijn tekortkomingen. Dit is een algemeen gegeven.
Op het moment dat (om de 1 of andere reden) je man er voor kiest om een tweede vrouw te nemen, is dat dan niet beter, dan dat jij altijd onder druk staat?
Of dat je altijd het gevoel hebt dat je moet presteren? Weet je dan niet dat daardoor mensen op korte/langer termijn, mensen allerlei psychische & fysieke klachten kunnen krijgen?
Naast dit allemaal, horen wij niet een voorbeeld te nemen aan onze Profeet (vrede en zegeningen zij met hem)?
& Mocht je denken van, wat bazel je broederrr, jij snapt niet wat ik bedoel/meemaak..
Dan zeg ik, nee ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, maar ik probeer alleen duidelijk te maken, dat je veel zaken mist. Zoals de kinderdroom die je hebt. Waarom zou je dat laten varen?
Is eenzaamheid beter dan als je probeert gelukkig te zijn? Tevens komt het - naar mijn idee - niet veel voor, vele moslims in westerse landen kiezen er voor monogaam te blijven. (ook dit kent verschillende redenen, o.a. dat ze het financieel niet kunnen opbrengen.)
Tip: Probeer met iemand over jezelf te vertellen.. Probeer er achter te komen, waarom je 'echt' zo'n laagzelfbeeld hebt, zoals je in je bericht vermeldde. Naar mijn weten, heb je er te lang meegelopen.. Durf de eerste stap te zetten & vraag Allah veelvuldig om hulp..
Mocht ik iets beledigends hebben gezegd, mijn excuses daarvoor..
Groet,
Broederrr
Aangepast door Broederrr - 07 januari 2012 om 16:46 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Marocaantje ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 04 juli 2003 Locatie: Saudi Arabia Online status: Offline Berichten: 1819 |
||||||||||||
Wa'alaikoum Salaam Sandra, Ik denk dat je, wanneer je een man op het oog hebt, sowieso eerst duidelijk moet maken hoe jij in bepaalde zaken staat. Zodat ook hij weet wat hij kan verwachten (en jij natuurlijk ook). Gelukkig zijn er nog genoeg mannen die 1 vrouw wel zullen waarderen en niet bij voorbaat al met meerdere vrouwen willen gaan trouwen. Wat betreft je laag zelfbeeld; is het geen idee om hierover met iemand te gaan praten? Groetjes,
Marocaantje |
|||||||||||||
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 04 juli 2003 Locatie: Saudi Arabia Online status: Offline Berichten: 1819 |
||||||||||||
Salaam
alaikoum Broederrr, Ook
al is je bericht gericht aan Sandra, ik wilde er toch even graag op reageren.
Staat
een vrouw dan misschien niet méér onder druk? Omdat ze dan juíst het gevoel
heeft dat ze meer moet presteren?
Hier
kun je ook last van krijgen wanneer je man, tegen alle verwachtingen in, meerdere vrouwen heeft/wilt hebben.
Dan zeg ik, nee ik zal het ook nooit kunnen begrijpen,
maar ik probeer alleen duidelijk te maken, dat je veel zaken mist. Met alle respect naar jou toe maar ik
denk dat het sowieso voor de meeste mannen moeilijk te begrijpen is waarom veel
vrouwen hier moeite mee hebben. Die (meeste mannen) verplaatsen zich niet genoeg in de vrouw
(of doen daar de moeite niet eens voor). Groetjes, |
|||||||||||||
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Aangepast door Broederrr - 09 januari 2012 om 17:16 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Salaam alaikoum Broederrr,
Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe je een bepaalde situatie ervaart.
Mee eens.
Ik ben ervan overtuigd dat er gerust nog mannen zijn die het met de juiste beweegredenen doen en dit doen om de vrouwen te helpen. (Net zoals de profeet ,Vrede Zij Met Hem, destijds deed). Maar jammer genoeg mogen wij en kunnen wij niet ontkennen dat er maar al te veel mannen bestaan die meerdere vrouwen willen huwen voor hun eigen genot.
Welke indruk liet wekken en waar genoegen mee namen?
Uiteraard.
Als het geen voordelen
had, dan zou de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dit zelf nooit gedaan
hebben. Als het wordt gedaan zoals in de tijd van de profeet, Vrede Zij Met Hem, dan zal het vanzelfsprekend velen voordelen met zich meebrengen maar wordt het gedaan zoals hedendaags het geval is (voor eigen lust), dan zie ik daar geen enkele voordeel in voor de vrouw.
Hierdoor kunnen er zich
inderdaad problemen voordoen. Ik wil nogmaals
benadrukken, dat dit aan de persoon zelf ligt, die zich niet versterkt heeft
met islamitische kennis, waardoor dit soort zaken fout gaan. Allahu ta'ala
a'lam. En dáár heb ik dus moeite mee. Niet met de Islaam die polygamie toestaat (onder voorwaarden) maar met de moslims die dit om de verkeerde redenen doen.
Ik denk dat 9 van de 10 keer dit gebeurt zonder overleg. Hoogstens wordt het aangekondigd.
Want hoe verklaar je anders, de zo 'harde' strijd van de
westerse persoon in vergelijking met iemand die niks van de westerse boodschap
heeft meegekregen? Dat zou kunnen maar het is echt niet alleen maar in
het Westen dat vrouwen (moslims) niet staan te popelen dat hun man met een
tweede vrouw thuis komt.
Ik kan me in beide opties van je vinden.
Hele mooie en heldere lezing! Bedankt daarvoor.
InchaAllaah.
Attent maar nergens voor nodig. Wa salaam :) |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Sandra* ![]() Newbie ![]() ![]() Lid geworden: 06 januari 2012 Locatie: Leuven Online status: Offline Berichten: 7 |
||||||||||||
Ik zit in de psychiatrie vanwege een depressie die al maanden aansleept. Om deze redenen wil ik me liever niet binden, wetende dat mijn man misschien vroeg of laat aankomt met 'ik wil nog een vrouw'. Liever niet, echt niet
|
|||||||||||||
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Aangepast door Broederrr - 09 januari 2012 om 22:05 |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Moge Allah jouw genezen en de ziekte aanleiding zijn waardoor jouw zondes worden vergeven.
Je kan vooraf aangeven, dat je ergens zwaar op tegen bent, bijvoorbeeld dat je geen tweede vrouw wilt hebben.
Dit kan je gewoon bespreekbaar maken met die potentiele man.
Niet geschoten is altijd mis.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Salaam
alaikoum Broederrr,
Ik kan
dit alleen maar beamen.
Stel je voor, jij bent getrouwd .. je leidt een normaal
leventje, niet anders de rest. Je kan het goed met je man vinden en vullen
elkaar aan waar nodig! Kortom, je had bijna niet beter kunnen wensen. Alleen jouw
man is een beetje anders dan jij, dit omdat zijn libido veel en veel hoger is
dan dat van jou. Je snapt al wat er gaat gebeuren, jij weigert steeds je man,
terwijl je man blijft aandringen. Dit kan leiden tot frustratie en misschien
zelfs scheiden. Nou kan je denken, Nee, dan weiger ik niet meer enz. Maar
hoelang denk je het vol te houden? een maand? een jaar? 2 jaar? Dan zit je er echt doorheen.
Is het dan niet een kwestie van geven en nemen? De man past zich aan de
vrouw aan en andersom ook. Ik zou een tweede vrouw in zo’n geval alsnog niet
als een optie zien. Mochten zijn lustgevoelen ‘buitensporig’ zijn dan kun je nog
altijd overwegen om daar medisch iets aan te laten doen. Denk aan therapie
bijvoorbeeld.
1) Je helpt een
vrouw 2) Je lost problemen
op, die al gaande zijn of op het punt stonden te gebeuren. Zijn er vrouwen hier in Nederland die deze ‘hulp’ echt nodig hebben?
Van een andere vrouw leren kan ik ook zonder dat ze de tweede vrouw zou hoeven
worden van mijn man.
Dat kan. Ik blijf het moeilijk te
geloven vinden dat het het huwelijk van een vrouw beter maakt.
-Lustgevoelens van de man
Er bestaat ook positieve jaloezie.
Kan de man de meerdere vrouwen rechtvaardig en gelijk behandelen dan heb ik
er niets op tegen. Worden de vrouwen (in bepaalde situaties) ermee geholpen dan
ben ik de laatste persoon die er wat over zegt maar worden de vrouwen niet
gelijkwaardig behandelt en denkt de man alleen aan zijn eigen lustgevoelens dan
dringt dat gewoon niet tot mij door. Wa salaam, |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Salaam alaikoum Sandra,
Misschien zou een man je er juist wel bovenop kunnen helpen. Wie weet. Wat wel belangrijk is, is dat je natuurlijk van te voren duidelijk maakt wat voor jou absoluut onacceptabel is. Als een man aangeeft dat hij in de toekomst er open voor staat dan weet je waar je aan toe bent. Indien hij stellig aangeeft dat hij hier geen behoefte aan heeft dan lijkt het me sterk dat hij 360graden zal veranderen. Groetjes, Marocaantje
|
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
alzukar ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
||||||||||||
Hallo Sandra, Probeer via hulpverlening te bereiken dat je financieel onafhankelijk wordt. Groet, Alzukar ![]() |
|||||||||||||
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Sandra* ![]() Newbie ![]() ![]() Lid geworden: 06 januari 2012 Locatie: Leuven Online status: Offline Berichten: 7 |
||||||||||||
Ik heb al een aantal keer willen trouwen met een man, maar de ouders waren nooit akkoord, omdat ik van Europa ben, en niet eens echt moslim doordat ik maar bekeerd ben.
Misschien wilt Allah gewoon niet dat ik trouw :) Allahu Alem. |
|||||||||||||
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
||||||||||||
Hallo Sandra, Waaróm heb je jezelf tot de Islam gewend? Wát meende je daar te zullen vinden? Groet, Alzukar ![]() Aangepast door alzukar - 10 januari 2012 om 12:05 |
|||||||||||||
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Whatalies ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 10 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 195 |
||||||||||||
Polygamie is verboden in het westen.
Eigenlijk heel eenvoudig. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
@ Maroccaantje..
Ik denk dat ik een miljoen woorden kan typen, maar dat niemand jouw kan overtuigen dat er niks slechts is, wanneer de man besluit een tweede vrouw te nemen.
Dit gevoel krijg ik van jou, dus is het ook zinloos voor mij, om het één en ander uit te leggen.
Mocht dit toch niet het geval zijn, zal ik op je vorig bericht inhoudelijk reageren, insh'Allah.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Heb geduld met de beproevingen en insh'Allah, zul je beloond worden voor je geduld!
Waarlijk, iedereen wordt beproefd, om te kijken of we waarachtig zijn.
Insh'Allah, zul je slagen.
Allahu ta'ala a'lam.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Salaam alaikoum Broederrr, Ik heb je proberen uit te leggen dat ik er niet per definitie op tegen ben maar voor de rest lijkt het me wel het verstandigst om deze discussie te staken want anders wordt het alleen maar een welles-nietes verhaal. Gayr InchaAllaah. Wa salaam, Marocaantje
Aangepast door Marocaantje - 11 januari 2012 om 13:52 |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Zo eenvoudig is het dus niet aangezien het nog veelvuldig gebeurd. Groeten,
Marocaantje |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Misschien de pro's en de contra's eens op een lijstje zetten? :)
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Whatalies ![]() Groupie ![]() Lid geworden: 10 augustus 2011 Online status: Offline Berichten: 195 |
||||||||||||
Als idd. door imams in duistere hokjes polygame huwelijken sluiten, dan is hij in overtreding, evenals de getrouwden. Ze overtreden de wet omdat ze god,s wetten hoger schatten dan de Nederlandse. Behalve de arrogantie te weten God In hun domheid te kennen, hebben ze geen reden nog langer deel te nemen aan onze maatschappij. Als je ervoor kiest om in Nederland te wonen, dan accepteer je haar wetgeving. Take it or leave it. Ik wil je erop wijzen dat er moslims zeggen dat moslims zich dienen te conformeren met de wetgeving van het land waarin ze leven. Ook dat is een islamitisch uitgangspunt, niet door mij bedacht. De moslims die kiezen voor een polygaam huwelijk verwerpen onze wetten: ze erkennen slechts Allah's wet. Ze missen echter de moed zich terug te trekken naar landen waar hun wetten opgeld doen. De uitkeringen, gezondheidszorg, de vrijheid van ons land biedt hun de ruimte hun dictaten ruimte te geven. Eenzelfde ruimte die ze "eisen" en ik nooit zal krijgen als deze fanatici politieke macht krijgen. Kortom, behalve wetontduiker zijn ze hypocriet, tot op hun bot. Voor mij mogen ze, in aansluiting op de woorden van Alzukar, vertrekken. En neen, ik ben geen aanhanger van Wilders. Ik verafschuw zijn denkbeelden. Zijn ideeën lijken teveel op de ideeën van de orthodoxe gelovigen: eenzelfde gedachte, gebaseerd op uitsluiting. Wat lijken ze op elkaar! |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Zoals ook door rood rijden heel eenvoudig verboden is, en bij oranje sprake is van twijfel. Ten voorbeeld: is iemand die elke week met slechts één - doch telkens verschillend- persoon het bed deelt nou monogaam of polygaam? Zélf vind ik dat zo iemand niet thuishoort in een huwelijk met het oog op de gevolgen voor de, in zo'n "huwelijk", verwekte kinderen. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Waarbij ik hetzelfde vind in gevallen waarbij gelijkgeslachtigen elkaar (bv. in Marokko) "bedienen" zolang geen "huwelijkspartner" voorhanden is (schandknaperij).
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Wat te denken van tijdelijke huwelijken om een aantal dagen met een prostituee te kunnen doorbrengen.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
De een wil een Porsche, de ander 2 of meer vrouwen.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Aanbevolen literatuur: "Mekka" door Christiaan Snouck Hurgronje (1888) |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Geen van beide hebben mij ooit geïnteresseerd. Misschien dat Broederrr iets kan zeggen over de Porsche. ![]() |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
||||||||||||
Porsche Cayenne 2011...
![]() Aangepast door Marocaantje - 23 januari 2012 om 14:03 |
|||||||||||||
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Surah 24:35 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid geworden: 13 februari 2012 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 53 |
||||||||||||
Dus het komt er op neer dat je als man "krachtig genoeg" moet zijn? Zoals de mannetjes in een bavianengemeenschap? |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
||||||||||||
Je maakt een goed vergelijk.
|
|||||||||||||
![]() |
Post Reply ![]() |
Pagina <123> |
Spring naar forum | Forum rechten ![]() Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.