Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenislam en vrijheid van meningsuiting

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Onderwerp: islam en vrijheid van meningsuiting
    Geplaatst op: 06 december 2009 om 20:38

Beste Taqwaa,

Ook jij houdt je niet aan het onderwerp.

Ik nodig je uit een topic te openen over het binnenvallen van legers in andere landen. Mijn bijdrage daarbij zal zijn:  islamitische veroveringstochten in Afrika, Europa en Azie.

Nu terug naar het onderwerp; islam en vrijheid van meningsuiting.

fijne avond en tot morgen.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 08:30

8. Abdulrahman al-Rashed van het tv-station Al-Arabiya intervieuwde Dr. Wafa Sultan.

Hij schreef in zijn dagelijkse column gepubliceerd in de krant A-Sharq Al-Awsat, begin september 2004. "Pijnvolle waarheid: alle terroristen in de wereld zijn moslims. Onze terreurzoons zijn het eindproduct van een corrupte cultuur. De meeste daders van zelfmoordaanslagen op bussen, scholen, overheidsgebouwen, woonhuizen van burgers, van de laatste tien jaar overal ter wereld, zijn moslims. Het beeld is vernederend, pijnvol en hard voor ons allen."  aldus Al-Rashed. Volgens hem dienen de moslims deze schandalige feiten onder ogen te zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 15:47

Abdulrahman is een van de weinige moslims die kritisch durft te kijken naar de islamitische gemeenschap.

M.n. de laatste uitspraak: Volgens hem dienen de moslims deze schandalige feiten onder ogen te zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren, is voor vele moslims ondoenlijk.

Ze ervaren het als verraad jegens hun geloof en geloofsgemeenschap. En deze mentaliteit is verwoestend.

Op mijn bijdrage alhier over vrijheid van meningsuiting heeft slechts 1 moslima (Marocaantje) aangegeven dat de bedreigingen en moorden niet kunnen.

Indirekt wordt er dus steun gegeven aan de moorden en bedreigingen door moslims door  te ontkennen, ontwijken, bagatelliseren, etc.

De Mootjes B. varen er wel bij. Ze weten zich indirekt gesteund door een grote groep zwijgende, ontkennende en bagatelliserende moslims.

De reacties in de islamitische wereld op de deense cartoons waren geloofwaardig geweest als eenzelfde woedende gemeenschap zich zou keren tegen de barbaarsheid van medegelovigen.

En vreemd genoeg zie ik dat niet gebeuren. Alle slachtoffers van islamitische fanatici worden regelmatig neergezet als provocateurs en 'ze vroegen erom'.

Ik eindig wederom met de wijze woorden van Rahman:

Moslims dienen deze schandalige feiten onder ogen te zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren.

groet,

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2009 om 16:27

 

 

Aanslagen door ongelovigen

http://www.youtube.com/watch?v=hAeE4...ayer_embedded#

 

Zijn deze teroristen moslims?

 Airborne Division gang raped a 14 year old Iraqi girl and murdered her and her family �including a 5 year old child. An additional soldier was involved in the cover-up.

One of the killers, Steven Green, was found guilty on May 07, 2009 in the US District Court of Paducah and is now awaiting sentencing.

The leaked Public Affairs Guidance put the 101st media team into a "passive posture" � withholding information where possible. It conceals presence of both child victims, and describes the rape victim, who had just turned 14, as "a young woman".

The US Army's Criminal Investigation Division did not begin its investigation until three and a half months after the crime, news reports at that time commented.

This is not the only grim picture coming out of Iraq U.S. forces being accused of using rape as a war weapon.

The release, by CBS News, of the photographs showing the heinous sexual abuse and torture of Iraqi POW's at the notorious Abu Ghraib prison opened a Pandora's Box for the Bush regime wrote Ernesto Cienfuegos in La Voz de Aztlan on May 2, 2004.

Journalist Cienfuegos further states �Apparently, the suspended US commander of the prison where the worst abuses took place, Brigadier General Janis Karpinski, has refused to take the fall by herseldie and has implicated the CIA, Military Intelligence and private US government contractors in the torturing of POW's and in the raping of Iraqi women detainees as well.�

Afschuwelijke foto's van een Irakese jonge meisje die wordt verkracht door Amerikaanse terroristen  die plaats ik liever niet en weet dat je ze al gezien hebt .

 

 

 Ongelovigen  dienen deze schandalige feiten onder ogen te zien en niet moeten proberen ze te ontkennen of te negeren.



Aangepast door taqwaa
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2009 om 07:35

Beste Taqwaa,

Ik vraag je nogmaals on topic te blijven. Je 'bijdrages' doen niet ter zake.

Ook jou stel ik de vraag waarom je zo emotioneel reageert?

Ik ga weer terug naar het onderwerp. Wereldwijd (!!!) worden critici van de islam bedreigd en vermoord. Als het incidentele 'gevallen' waren, dan zou ik dit item niet geopend hebben. Maar, dat is het niet. Structureel zijn critici slachtoffer van grove intolerantie. Mijn volgende voorbeeld komt uit Italie.

9. Magdi Alam.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2009 om 15:32

 emotioneel   waar heb je het over  

mijn vraag aan jou waar komt die haat van jou voor de islam en de moslims

je plaatst hier onzin van een paar  die beweren  dat ze moslim waren  terwijl dat helemaal niet zo is   ga die onzin maar  aan die sekten door geven   want die

ontwetende die jij in je post  noemt  hebben met  de ware islam niets temaken

het zijn  siejten   en geen sunnis . dus hou op met  met propaganda .

En jij als ongelovig zou zich moeten schaamen   want door jullie kruistochten  zijn

miljoenen doden op jullie geweten.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2009 om 16:05

Beste Taqwaa,

Dank voor je reactie. In antwoord op je vraag of ik de islam haat, kan ik je geruststellen dat dat niet zo is.

Ik stel misstanden aan de kaak. Ik doe dat op een evenwichtige en rationele wijze.

Je stelt het volgende:je plaatst hier onzin van een paar  die beweren  dat ze moslim waren  terwijl dat helemaal niet zo is   ga die onzin maar  aan die sekten door geven   want die ontwetende die jij in je post  noemt  hebben met  de ware islam niets temaken

Helaas, beste Taqwaa, is het geen onzin. Het gaat niet, zoals jij zegt om 'een paar'. De lijst van bedreigden en vermoorden door islamitische extremisten is lang. Dat zal ik je aantonen. Je stelt dat die onwetenden niets met de islam te maken hebben. Helaas is dat de dooddoener die telkenmale ten tonele komt, als het onderwerp te pijnlijk wordt. Menig moslim maakt misbruik van dit non-argument en is slechts een teken van grote zwakte.

Ook stel je dat de bedreigingen door sjiietten en niet door soennieten worden geuit. Wederom moet ik je teleurstellen. Het zijn vooral soennieten die aanslagen plegen en bedreigingen uiten op mensen die slechts een mening hebben.De mening is hun echter niet gevallig.

Ik ga ervan uit dat ik voldoende antwoord heb gegeven op je reactie en ga weer over op het onderwerp waar het om draait: islam en vrijheid van meningsuiting; daarbij kom ik even terug op de uitspraak van Magdi Alam: Ik heb me afgevraagd hoe het mogelijk was dat wie zoals ik overtuigd en dapper streed voor een �gematigde islam� (..) uiteindelijk in naam van de islam en op grond van een koranlegitimatie ter dood veroordeeld wordt.

Ook dit slachtoffer van terreur weet de kern van een diepgaand probleem bloot te leggen. Hij was gematigd en streed vol overtuiging voor een gematigde tolerante islam. En juist hij, die vrede predikt, wordt bedreigd en moet beveiligd worden.

Ik vind het vreemd, dat je daar niet heel erg verongelijkt over wordt.

groet,



Aangepast door Abu Afak
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2009 om 23:15

 

En je blijft maar door gaan met onzin   dat jij dat geen onzin vind betekent niet dat het geen onzin is .

Vraag maar aan al die mensnen die voor de islam kiezen waarom ze ervoor kiezen

en het zijn  niet een paar maar duizenden die de islam omarmen

En jij als ongelovig zou zich moeten schaamen   want door jullie kruistochten  zijn

miljoenen doden op jullie geweten.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 00:22
Zoals het er ook vele duizenden zijn die voor een bepaalde vorm van hypotheek kiezen. Kwestie van marketing.
Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 03:51

Dag Abu Afak,

Je moet ook kijken naar de situatie waarin bepaalde moslims zitten h�. Veel (waar de �bedreiging� vandaan komt) zitten in landen waar ze verwikkeld zijn in een oorlog / bezetting. Dit is voor niemand een makkelijk periode en je kunt begrijpen dat je gemakkelijker vijanden krijgt. Either you are with us, or against us.

Het is geen wereldnieuws dat degene die de landen bezetten zich niet bepaald netjes gedragen tegen over het volk die in dat desbetreffende land woont. Om zulke personen te gaan haten (en tegelijkertijd te gaan generaliseren) is dus een eitje. Mensen hebben frustraties waar ze nergens kunnen uiten. Die frustraties en irritaties zijn 9 van de 10 keer ook nog eens terecht. De manier waarop je deze tot uiten brengt is natuurlijk een ander verhaal.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 10:10

Beste Marocaantje,

Hoewel ik het slechts deels met je reactie eens ben, moet ik je een compliment geven over je wijze van reageren; repectvol.

Het onderwerp gaat over vrijheid van meningsuiting en de islam. Ik stel dat beide grootheden niet samengaan. De islam wil bepalen wat gezegd, c.q. geschreven mag worden. Je geloof wil het monopolie op dit m.i. fundamentele mensenrecht.

Dit monopolie wensen menig moslims af te dwingen door bedreigingen en geweld; all over the world.

Je geeft als argument dat bezetting en de situatie waar moslims in verkeren een goede voedingsbodem is voor extremisme. Deels kan ik me daarin vinden.

Wat ik echter niet begrijp is wat mijn voorbeelden (en er volgen er nog velen!) te maken hebben met de moeilijke situatie waarin een aantal moslims zich bevinden. Wat heeft van Gogh, Hirshi Ali, Alam, etc.  te maken met de door jou genoemde situatie? Deze mensen hadden of hebben slechts een mening. En DAAR worden ze op afgerekend!

De reacties van je medegelovigen alhier geven reden te meer reden tot ongerustheid. Geen enkele maal hebben je medegelovigen aangegeven dat extremisten hun geloof gekaapt hebben, geen enkele keer is gesteld dat de misdaden tegen het vrije woord een schande is. Slechts een zekere verongelijkheid wordt naar voren gebracht. Een verongelijkheid tegenover de boodschapper (de schrijvers, journalisten, uitgevers, kunstenaars, etc.) maar geen enkele afkeuring over de daad!!

En beste Marocaantje, dat zijn ook de signalen die ik zie in de islamitische wereld. Je herinnert je ongetwijfeld de furieuze woede van moslims na de deense cartoons (in brand gestoken ambassades, bedreigingen, etc.)

Ik geloof derhalve niet in de tolerantie en vredelievendheid van de islam. De dagelijkse praktijk staaft hierin mij stelling.

groet,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2009 om 11:28

10. NRC-columnist Hasna El Maroudi.

Zij stopte met schrijven nadat de doodsbedreigingen haar daartoe noopte.

Waar blijven de grote protesten uit islamitische hoek?

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 20:19

wij mogen niet protesteren alhamdullilah



Aangepast door moslima 82
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 21:45

Beste Moslima82,

Ik weet niet waar je niet mag protesteren.(Saoedi Arabie, Iran, Afghanistan, etc.?) Licht je dus nader toe.

groetjes,

 

 

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2009 om 22:27

Ik raak de pijnlijke kern.

Daarom: stilte.

12. Naima El Bezaz:Ze  publiceerde De Verstotene, haar derde roman, over een jonge Marokkaanse vrouw die hopeloos verliefd wordt op een joodse jongen en daar, uiteraard, last mee krijgt. Ze worstelt zich uit haar conservatieve milieu waarin seks voor vrouwen gelijk is aan sociale zelfmoord. Het is een klassiek Romeo en Julia thema � niet meer en niet minder - en wordt in recensies ook wel de Turks Fruit voor Marokkaanse Nederlanders genoemd. Vanwege dit verhaal is ze object van doodsbedreigingen en gedwongen onder te duiken.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2009 om 10:28

13. In 1991 werd de Japanse vertaler van het boek "Duivelsverzen"vermoord.

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2009 om 18:02
De fatwa van al-Moeftie al-'Allaamah Shaych 'Abdoel-'Aziez ibn Baaz rahiemehoellaah

Vraag: Is het houden van demonstraties en opstanden van de Djihaad?

Antwoord: Nee, dit is fout! Dit is een Fietnah! Dit is slecht en niet van nut!

Vraag: Is het houden van mannelijke en vrouwelijke demonstraties tegen de regeringen en bewindhebbers ��n van de manieren om d'awah te verrichten?

Ik zie niet dat mannelijke en vrouwelijke demonstraties als oplossing kunnen gelden. Wat ik wel zie is dat dit redenen zijn voor fietnah, slechtheden, het veroorzaken van onrecht voor sommige mensen en het aanvallen van sommige mensen zonder recht!

Wat echter de Islaamitisch wettelijke redenen zijn, is: 'Het schrijven, adviseren, het uitnodigen naar het goede via de Islaamitisch wettelijke wegen die de metgezellen van de profeet -Allaah's Zegen en Vrede zij met hem- en hun oprechte volgelingen gebruikten. En die de geleerden gebruikten, door te schrijven of te spreken met de Moeftie, of de prins (burgemeester, landheer), of de bevelhebber. Door contact met hem te hebben en hem te adviseren en naar hem te schrijven, zonder hem op de preekstoelen te schandaliseren (en te zeggen jij bent dit en er is dat door jou gedaan etc. Wallaahoel-Moesta'aan!!!


De Fatwa van al-'Allaamah al-Faqieh Shaych Mohammed ibn Saalih al-'Uthaymien rahiemehoellaah
Hij rahiemehoellaah heeft gezegd: 'Het is een verplichting voor ons om aan de hand van onze mogelijkheid te adviseren. Maar om in het openbaar te protesteren en bezwaar te maken is in tegenstelling tot de leiding van de Selef!

Jullie weten nu dan ook dat deze zaken geen betrekking hebben op de Islaamitische wet noch op Islaamitische hervorming. Dit is niets anders dan schadelijk!... De ('Abasijnse) Chaliefah al-Ma`moen heeft (veel) van de geleerden die niet de uitspraak wilde doen van, dat de Qor`aan geschapen is vermoord. En hij heeft een een grote groep geleerden vermoord en hij verplichtte de mensen om deze valse uitspraak te doen.

Toch hebben we nooit gehoord dat Iemaam Ahmed of een ander van de geleerden in ��n van de moskee�n een (zit) demonstratie heeft gehouden!(?). Ook hebben we nooit gehoord dat zij de fouten van hem (de regeringsleider) rondspreidde om hiermee de mensen van haat, woede en afkeer van hem te voorzien�

Wij zijn het niet eens met het houden van demonstraties of opstanden of iets wat daar op lijkt. Wij zijn het hier totaal niet mee eens! Verbetering valt zonder dit te behalen. Maar het kan niet anders dat er geheime vingers van binnen- of buitenuit dit soort zaken proberen te lanceren.   
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2009 om 18:10

Het boek van Rushdie veroorzaakt wereldwijd tot veel dregingen; de fatwa, uitgesproken door de islamitische leider van Iran, Khomeini, betrof niet alleen de schrijver, maar ook de vertalers en uitgevers!!!

Hieronder enkele 'resultaten' over, ja hoe is het mogelijk, een boek:

In Pakistan bijvoorbeeld, vallen op 12 februari 1989 vijf doden bij een demonstratie in de hoofdstad Islamabad. Enkele duizenden demonstranten bestormen daar het Amerikaanse culturele centrum uit protest tegen het uitkomen van het boek in de Verenigde Staten. India, Pakistan, Saoedi-Arabi�, Egypte, Qatar, Maleisi�, Somali�, Soedan, Indonesi� en Zuid-Afrika hebben het boek al in de weken na het uitkomen ervan in 1988 verboden.

De noorse vertaler raakt door een aanslag zwaar gewond. Hij heeft het overleefd.

groet,

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2009 om 18:51

Beste Moslima82,

Voor zover ik weet is je bijdrage een selefiepublicatie. Laat het me weten indien dit onwaar is.

Je zult dus ook weten dat zeker de salafisten maar 1 vrijheid van meningsuiting hebben: de hunne.

groetjes,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2009 om 20:38

Zoals jullie misschien weten ben ik aanhanger van het vrije woord. Dat betekent dat ik ook om moet gaan met andersdenkenden en andersgelovigen. Ik dien anders-denkenden-gelovigen te respecteren en de ruimte te geven waar ze recht op hebben.

Stel dat de islam verboden wordt in het Westen of stel dat de koran verboden wordt; ik zal me scharen achter moslims. Zij hebben het fundamentele recht hun geloof te belijden en hun boeken te lezen.

Ben ik het met moslims eens? Neen, maar dat doet niet ter zake.

Op grond van dit basisprincipe vraag ik het recht op voor andersdenkenden die vermoord of bedreigd worden door moslims.

Eigenlijk heel eenvoudig.

groet,

 

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2009 om 09:49

12. U�ur Mumcu

Verschillende islamitische groeperingen hebben de verantwoordelijkheid voor de moordaanslag opge�ist.Mumcu had eerder gemeld dat hij door extremistische moslimorganisaties met de dood was bedreigd.

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2009 om 16:05

salaam aleykoum

salaafies nee man die bomberderen forums met deze:

http://www.turntoislam.com/forum/showthread.php?t=54013

 

 

Je moet ook niet die kafir media geloven die verdraaien alles om zo de moorden in afghanistan iraq goed te praten net als bij serbrenica maarvroeg of laat komt alles uit!!!

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2009 om 16:11

salaam aleykoum

Elke geleerden hebben goede en slechte dingen

Vind je deze beter?

 Chaykh Bishr bin Fahd al Bishr

Wat is het oordeel betreffende de martelaarsoperaties die uitgevoerd worden in Palestina tegen de joden?
En wordt degene die deze operaties uitvoert beschouwd als martelaar?
Wat is het bewijs? Is het toegestaan dat deze operaties uitgevoerd worden tegen de helpers van de joden op welke plaats dan ook?

* * *
Antwoord:

Lof aan Allah, en moge de gebeden en zegeningen met Zijn Boodschapper
( vrede zij met hem ) zijn.
Deze vraag is opgebouwd uit 2 delen.
Ten eerste: Over de martelaarsoperaties in palestina.
Ten tweede: Over de helpers van de joden.

Wat betreft de eerste deel die gaat over de martelaarsoperaties in Palestina:

Weet dat�
Ten eerste: Degenen die deze operaties uitvoeren dienen als bron te hebben de fatawa van de ulama waarop ze vertrouwen en waarvan diens strekking is dat het jihad in de weg van Allah is en een offer waarmee mee men in de gunst van Allah komt, wensend dat Hij hen zal accepteren als martelaren bij Hem. Daarom wachten ze niet op de fatawa van die of die.
Ten tweede dien je te weten: dat de kwestie tot de moderne ontwikkelingen behoort, en het is een ijtihaad kwestie waarover de opinies zijn verdeeld en de meningen uiteenlopen. De andersdenkende wordt niet verweten noch worden zijn intentie�s en bedoelingen verguisd.
Immers de mujtahid die het juist heeft behaalt twee beloningen en als hij het misgaat dan 1 beloning-zoals werd vastgesteld in de sahih al Bukhari en Muslim van Amroo ibn Aas ( moge Allah met hem tevreden zijn ) marfoo�an van de profeet , vrede zij met hem.

Wat mijns inziens betreft:

Wat duidelijk is - en Allah weet het beter - is dat wat de moejahedienbroeders uitvoeren in Palestina van het binnendringen bij joodse samenscholingen en het opblazen van henzelf in hen , dat dit behoort tot de jihad in de weg van Allah de Verhevene en wij wensen dat de uitvoerder door Allah wordt geaccepteerd als martelaar.

De bewijzen hiervoor zijn talrijk in de overleveringen en de opinies.
Waaronder de hadith van Suhayb in sahih Muslim over de gravers van de Kuil ( ashaab al ukhdood), en daarin staat dat de jongeman hen wees op de manier om hem te doden door het grijpen van een pijl uit zijn pijlkoker en deze op hem te schieten na het uitspreken van `In de Naam van Allah de Heer van de jongeman��de hadith

Wat betreft de opinie;
Degene die deze operaties uitvoert die heeft niet als prioriteit de bedoeling om zichzelf te doden zodat hij beschreven zou kunnen worden als zelfmoordenaar.
Als hij dit wel had dan had hij vele andere manieren gevonden, maar hij wenst de vijand te schaden en diens leven te veranderen in hevige angst en vrees.
En degene die de ontwikkelingen bijhoudt die ziet dat dit werkelijk is verwezenlijkt , en er is een soort evenwicht gekomen in schaal van terreur tussen de moslims en joden.
Dit heeft ertoe geresulteerd dat de joden zich gedwongen zagen een uitweg te zoeken die voor hen de teloorgegane veiligheid zou doen laten terugkeren en hun economie zou beschermen tegen de voortdurende verliezen. Het bekende resultaat dat hieruit voortvloeide was de bekende farce , de zogenaamde �vrede�.

Conclusie:
De martelaarsoperaties zijn wettig en behoren tot de grootste vormen van jihad in de weg van Allah, maar er dient hierin niet te breed te worden gegaan en het dient beperkt te worden tot hetgeen voldoet aan 2 voorwaarden.
Ten eerste: dat de commandant er vrijwel zeker van is dat er duidelijke schade wordt berokkent aan de vijand.
Ten tweede: Dat deze ( schade) niet op een andere manier bereikt kan worden behalve hierdoor.

En Allah weet het beter.

Wat betreft de tweede gedeelte van de vraag, het is te algemeen en bevat onduidelijkheden waardoor ik mij wens te verexcuseren voor het antwoorden erop.

En Allah weet het beter.

Eminente chaykh Ali al khudayr- moge Allah hem behoeden.

Vrede zij met U en de barmhartigheid en zegeningen van Allah,maar verder;
De uitlatingen over de martelaarsoperaties zijn toegenomen in onze land, en omdat wij u studenten zijn � en al eerder onder u hebben gestudeerd -wensen wij graag te vernemen wat jullie opinie is in deze zaak?
* * *
Antwoord:
Lof aan Allah alleen en moge de gebeden en vrede zijn met diegene waarna er geen andere profeet komt.

De martelaarsoperaties zijn van de jihad , sterker nog het behoort in dezer dagen tot de beste jihad in de weg van Allah, de bewijzen daarvoor zijn:
1) Allah�s gezegde: En onder de mensen is iemand, die zich weggeeft, Allah's welbehagen zoekende; Allah is goedertieren jegens Zijn dienaren.
2) Wat werd overgeleverd door Muslim rahimahulah van de Profeet ( vrede zij met hem ) in het verhaal van de jongeman en de gravers van de Kuil (ashaab al Ukhdood). Daarin staat dat de jongeman beval om hemzelf te doden vanwege het belang van de tentoonspreiding van de religie.Ibn Taymiyyah zei in zijn fatawa: `De jongeman beval het doden van hemzelf vanwege het belang van de tentoonspreiding van het geloof�

3) Daarna zei ibn Taymiyyah: ` En daarom hebben de 4 imams toegestaan dat een moslim zichzelf werpt op de vijandelijke linie zelfs als hij er vrijwel zeker van is dat hij gedood zal worden , als daarin een voordeel is voor de moslims� einde quote.

4) Vanwege de profetische overlevering waarover men akkoord is gegaan : �De daden worden beoordeeld naar intentie...�

5) Het verhaal van Al Baraa�a Ibn Maalik op het slagveld van Al Yamamah, hij liet zich optillen met een schild ondersteund door speren waarna ze hem op de vijand wierpen.Hij vocht tot hij de poort had geopend en geen van de metgezellen keurde het van hem af.Zijn verhaal wordt genoemd in Sunan al Bayhaqi in het boek van de levensweg, hfdstuk; �het schenken door blootstelling aan de dood.� En in tafseer al Qurtubi ( 364/2 ) , de leeuw van het wild ( 206/1) geschiedenis AlQurtubi.

Dit is in het kort als antwoord op jullie vraag.

Jullie zien daarbij als bijlage een fatwa van onze chaykh al allamah Hamood bin Uqla a Shuaibi over de toelaatbaarheid van de martelaarsoperaties en dat het wettelijk toegestaan is en behoort tot de jihad in de weg van Allah. Hij heeft zich ingespannen en gebaat en hij
deed uitgebreid verslag bij het opnoemen van de bewijzen en het weerleggen van de bewijzen van de andersdenkenden.

Moge Allah hem belonen met de beste beloning voor de Islam en de moslims.

 


 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2009 om 22:59
Word het hier niet eens hoog tijd voor een "Moslim-Paus" die, wat betreft de islamitische geloofsleer, orde op zaken stelt? Het lijkt mij dat er m��r dan genoeg moslim-intellectuelen en -vermogenden zijn om daartoe een aanzet te geven, om een dergelijke zaak te dragen en te verdedigen. Binnen de bescherming van Europa.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2009 om 10:06

Een nogal trieste god, met veel onschuldig bloed.

Maar het onderwerp is: islam en vrijheid van meningsuiting.

Moslims eisen in het Westen hun recht op vrijheid van geloof en meningsuiting op.

Toch zullen moslims dezelfde vrijheden niet geven aan niet-moslims.

Nogal stuitend, vals en hypocriet.

groetjes,

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2009 om 10:28

13. Danil Sisojev

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2009 om 10:30

Jullie zien, ik vlieg de hele wereld over.

Bekeerling uit islam vermoord door militanten in Somali�

14. Mansuur Mohammed.

Naar onlangs bekend is geworden is Mansuur Mohammed (25), een hulpverlener die zich in 2005 vanuit de islam tot het christendom bekeerde, op 23 september onthoofd in het dorp Manyafulka.

Mohammed en een collega werden onderweg aangehouden door de leden van de �al Shabab�, een militante islamitische  groepering, zo meldt een rapport van 27 oktober van Compass Direct. De collega, die de auto waarin ze reden bestuurde, wist te ontsnappen, maar Mohammed werd gevangen genomen.

�s Middags riepen de militanten de dorpsbewoners bij elkaar en vertelden hen dat ze een feest voor hen zouden organiseren. Vijf gemaskerde mannen met wapens en zwaarden sleurden de geboeide Mohammed naar voren. E�n militant citeerde de koran en riep dat Mohammed een �murtid� was (een Arabische term voor een afvallige die de islam verlaat) en dat hij zou spioneren voor Ethiopische soldaten. De militanten riepen luidkeels �Allahu Akbar�(God is groot) en onthoofden vervolgens Mohammed. Trots toonden ze zijn hoofd aan de menigte, die ontzet toekeek. Een video van de moord werd later in Somali� en omliggende landen verspreid om degenen die overwegen om zich van de islam tot het christendom te bekeren angst aan te jagen.

Mohammed�s martelaarschap is de laatste in een golf van aanslagen tegen christenen in Somali� in de afgelopen maanden
 
groet,
 
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2009 om 11:10
Hervorming van de Islam?

Regelmatig horen wij geluiden over de noodzaak van een �hervorming van de Islam�. Deze komen meestal van buiten de Islam, maar soms ook van moslims zelf. Als moslims zelf hierover spreken dan vermijden ze over het algemeen het woord �hervorming�. Ze spreken dan liever over een �herleving� of een �her-interpretatie�. Niet een breuk met het oude, maar een soort �vernieuwing zonder dat het een vernieuwing zou zijn�. Niet-moslims die aandringen op een hervorming van de Islam zijn eerlijker. Ze denken meestal aan zoiets als de reformatie van het christendom.

Maar hoe dan ook, met een �hervorming van de Islam� wordt meestal een of andere vorm van modernisering bedoeld. Een aanpassing aan de moderne tijd. De �oude� - traditionele - Islam zou namelijk niet van deze tijd zijn. Het gaat daarom ook bijna altijd om dezelfde zaken: de rechten van de vrouw, het recht op een eigen individuele interpretatie van het geloof (de vrijheid van denken), politieke betrokkenheid (democratie), een scheiding van �kerk� en staat, openheid naar anders- en ongelovigen (dialoog en tolerantie) en deelname aan het moderne leven (integratie en participatie). Wat men maar niet kan - of wil - begrijpen is dat de Islam wezenlijk elke vorm van hervorming of vernieuwing radicaal afwijst. De Islam is namelijk onze bescherming tegen elke aanpassing aan de tijd. En dat is geen halsstarrigheid of �isolationisme�. Dat is de Genade van onze Heer. De Islam gaat niet �mee� met de tijd. De Islam beschermt ons tegende tijd. Mohammed (vrede zij met hem) heeft als de Laatste Profeet onze godsdienst voor eens en voor altijd vastgelegd. Dit te geloven en hieraan vast te houden, behoort tot de kern van ons geloof. Hoe kan men dan spreken over hervorming en vernieuwing van de Islam? Laat staan een noodzaak tot vernieuwing?
 
Heeft Allah, de Verhevene, niet gezegd (interpretatie van de betekenis):
 
�Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt, Mijn Gunst aan jullie voltooid en de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.�
(Soerat al-Maa�idah: 3)
 
Dit vers is geopenbaard op de berg cArafah vlak na de afscheidsrede van onze Profeet (vrede zij met hem). Toen cOmar (moge Allah tevreden zijn met hem) dit hoorde moest hij huilen. Iemand vroeg hem: �Waarom huil je?� En hij antwoordde: �Niets dan onvolmaaktheid volgt het volmaakte.�
(Rahmatoen lil-cAalamien 1/265)
 
In een andere - heel bekende - overlevering zei de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) ook: �De beste van mijn mensen zijn mijn generatie, dan degenen na hen, dan degenen na hen.�
(al-Boekhaari en Moeslim)
 
Wij leven in tijden van onvolmaaktheid. Het volmaakte ligt achter ons. En tegelijkertijd is de Gunst van Allah, de Verhevene, aan ons voltooid. Ons is onze godsdienst gegeven. Een volmaakt richtsnoer tot aan het Einde der Tijden. Een volmaakt richtsnoer als houvast in de onvolmaakte tijd waarin wij leven. En natuurlijk wil deze onvolmaakte tijd dat wij onze godsdienst �aanpassen�. Veranderen. Hervormen en vernieuwen. En precies hiertegen beschermt ons onze godsdienst. Het is Zijn Gunst. Alhamdoelillaah.
 
*
 
Dat ongelovigen ons aansporen onze godsdienst te veranderen en te verlaten, verbaast ons niets. Hoe kunnen ze iets anders willen? Maar dat moslims zich hier mee bezig houden is een hele kwalijke zaak. En niet ongevaarlijk. De media besteden hier immers ruim aandacht aan. Zo ziet men moslims namelijk het liefst. Breeduit vertellend dat de Islam ook �anders� kan. En anders �moet�. Dat de Shariah ook anders �ge�nterpreteerd� kan worden. Ze doen zich voor als de �ware� gelovigen. Als de toekomst van de Oemmah. In feite zijn het echter dwaallichten. Het zijn stromannen van de Shaitan. Of ze dat nu weten of niet.
 
Zo is er Salman Rushdie. Een korte tijd beweerde hij een moslim te zijn. Later gaf hij toe dat dit niet gemeend was. In augustus 2005 schreef hij een artikel over de noodzaak van een Islamitische reformatie.1 Daarin schrijft hij onder andere dat de Islamitische Gemeenschap een stap zou moeten maken �voorbij� de �traditie�. De basisbegrippen van de Islam zouden aangepast moeten worden aan de moderne tijd. Hoofdpunten die hij noemt zijn de rechten van de vrouw, de vrijheid van meningsuiting en de geslotenheid naar anderen. Ook stelt hij voor de Koran vanuit een historisch perspectief te bestuderen en niet meer als het boven de geschiedenis verheven Woord van Allah. Op die manier zou het namelijk mogelijk worden de Koran te �herinterpreteren� en aan te passen aan de behoeftes van de moderne tijd. Het zou dan gelegitimeerd zijn om de Koran te veranderen. Een soortgelijk standpunt horen we ook in Nederland. Bekende namen op dit gebied zijn Paul Cliteur en Ayaan Hirsi Ali. Deze laatste schrijft:
 
�De actualiteit bewijst helaas dat de moslimgemeenschap een achterstand heeft als het gaat om verlichtingsdenken, verdraagzaamheid en kennis over andere culturen. Een inhaalslag op deze punten zal nooit lukken met imams als el-Moumni. Maar het zal ook niet lukken als vooruitstrevende moslims achterover blijven zitten. Een eensgezinde reformatie is wat de islam nodig heeft.� 2
 
Dit zelfde standpunt heeft ook Bassam Tidi. Hij is de bedenker van de term �Euro-Islam�.3 Daarmee doelt hij op �een Islam� die de Shariah verbindt met Europese moderne waarden en tradities. Hij denkt dan aan de rechten van de mens, democratie en de rechten van de vrouw. In deze lijn past ook Tariq Ramadan. Hij is de kleinzoon van Hassan el-Banna, de oprichter van de �Islamitische Broederschap� in Egypte. Tariq Ramadan spreekt met veel bewondering over zijn grootvader. Zijn gedachtegoed wijkt dan ook niet veel af van dat van de verschillende vertakkingen van deze zogenaamde broederschap. Zelf is hij de bekendste promotor van een �hervorming van de Islam�. In zijn boek �Radical Reform�4 doet hij voorkomen dat �hervorming� iets is wat bij de Islam hoort. Hij haalt grote geleerden aan in de hoop sympathie en vertrouwen te wekken bij de lezer.
 
Zijn boodschap wordt echter door zowel moslims als niet-moslims terecht gewantrouwd. Het is een listig in elkaar gewoven betoog met een verborgen agenda. Enerzijds toont hij sympathie voor de weerstand van moslims tegen een hervorming. Anderzijds zegt hij dat er altijd al sprake is geweest van hervorming. Dan komt hij met zijn eigen voorstel tot hervorming en geeft daarvan aan dat dit eigenlijk helemaal geen hervorming is. Wat wil hij nu eigenlijk? Door een ingewikkelde argumentatie probeert hij de lezer te verwarren. Of beter: Hij is zelf verward en brengt deze over op de lezer. Het is de typische verwarring van Kalaam (de rede, het denken). Het is niet voor niets dat de vier imams eensgezind zijn in hun veroordeling van Kalaam. Kalaam is een groot gevaar. En in de confrontatie met het Westen is Kalaam misschien wel het grootste gevaar. Voor de moderne westerse wereld bestaat er namelijk niets anders dan Kalaam. Alles is Kalaam. Alles moet Kalaam worden. Alles moet beschreven, besproken en begrepen worden. Het Westen laat zich leiden door Kalaam. Het kan ons dan ook alleen ontmoeten binnen de sfeer van Kalaam. In een dialoog of een debat. In een �voorlichtingsbijeenkomst�.
 
Dit is de zogenaamde vrijheid van het Westen. Het wil iedereen binnenvoeren binnen de sfeer van het praten. Maar de Islam laat zich hier niet binnenvoeren. Wij blijven buiten. Misschien dat een enkele moslim zich laat verwarren door Kalaam, maar de Oemmah blijft buiten. Dus zal er ook nooit een ontmoeting plaatsvinden tussen het Westen en de Islam. Er is geen gemeenschappelijke grond. Tariq Ramadan kan of wil dat niet begrijpen. Zijn antwoord op de weerstand van ons moslims tegen een hervorming van de Islam luidt als volgt:
 
�The laudable and clearly stated intention of protecting Islam from deviation and betrayal cannot, however, express nor impose itself through refusing any critical approach as to the nature of the necessary faithfulness to the universal message of Islam.�5
 
Wat hij bedoelt is dit: �Met de bedoeling ons te beschermen tegen afdwaling en verraad mogen wij niet weigeren kritisch te zijn naar onszelf.� Dit is de kern van zijn betoog en dat klinkt heel logisch. En dat is het ook. Maar wat bedoelt hij met �kritisch�? Hij schetst een tegenstelling tussen enerzijds onze intentie tot bescherming tegen afdwaling en verraad en anderzijds een kritische houding ten opzichte van onszelf. Maar dat is helemaal geen tegenstelling! Wat hij onder �kritiek� verstaat is niets anders als Kalaam. En als er iets typisch is aan Kalaam dan is het wel dat het nooit kritisch is naar zichzelf. Als je goed leest blijkt zijn boodschap niets anders dan een uitnodiging tot Kalaam. Volgens Tariq Ramadan raken veel moslims vervreemd van anderen door te weigeren zichzelf door de bril van anderen te bekijken.6 De Islamistische Gemeenschap is hierdoor op een eiland geraakt, een �isolement�. En dit wordt volgens hem gevoed door de angst voor verandering, de angst zichzelf te verliezen en in het algemeen de �angst voor de ander�.
 
Onzin. Het is precies andersom. Het is de verwarring van Kalaam die de mensen vervreemdt. Het zogenaamd onschuldige �jezelf bekijken door de bril van de ander� is helemaal niet zo onschuldig. Waarom zouden wij onszelf door de ogen van ongelovigen moeten bekijken? En hoe zouden we dat moeten doen? Zelf (tijdelijk) ongelovig worden? Er wordt hier veel te licht over gedacht. Binnen de verwarring van Kalaam - binnen de westerse maatschappij - is elke waarheid inwisselbaar voor een andere. Als de Waarheid niet erkend wordt, maakt het niet uit wat je gelooft. Dan kan je elk standpunt naar willekeur innemen. Wij erkennen de Waarheid wel. En wij gehoorzamen de Waarheid. Wij worden niet - zoals Tariq Ramadan beweert - beheerst door een �angst voor de ander�. Het is juist andersom. Zij worden beheerst door angst. Wij zijn de ander. En vanwege de angst voor ons wil men ons van onze �isolatie� af hebben. Namelijk van onze bescherming. En daarom moeten wij de Islam hervormen. Daarom moeten wij de Islam aanpassen aan de huidige tijd. De noodzaak van een hervorming komt voort uit de angst voor ons. Onze isolatie is geen gevolg van angst. Onze isolatie is onze uitverkorenheid als de trouwe dienaren van onze Heer. De Oemmah is ge�soleerd, inderdaad. Maar niet vanwege angst voor anderen, maar vanwege onze vrees voor Allah de Verhevene. Taqwa. Vanwege de afgrond die ons scheidt van de ongelovigen.
 
Zo zegt Allah (interpretatie van de betekenis):
 
�Dezen (de gelovigen) zullen aan de rechter hand zijn. Maar zij, die niet in Onze tekenen geloven, zullen aan de linker hand zijn.�
(Soerat al-Balad 18-19)
 
En (interpretatie van de betekenis):
 
�Zij, die verwerpen en (anderen) van Allah's weg afhouden, zijn zeker ver afgedwaald. Degenen die niet geloven en die onrechtvaardig handelen, zal Allah niet vergeven, noch zal Hij hun een andere weg wijzen.�
(Soerat an-Nisaa�: 167-168)
 
Dit te geloven behoort tot de kern van ons geloof (interpretatie van de betekenis):
 
�Gelovigen! Gelooft in God en Zijn boodschapper en in het Boek dat Hij Zijn boodschapper heeft geopenbaard en in het Boek, dat Hij daarvoor heeft geopenbaard. En wie God en Zijn engelen en Zijn Boeken en Zijn boodschappers en de laatste Dag verwerpt, is ver afgedwaald.�
(Soerat an-Nisaa�: 136)
 
Wat zou ons geloof te betekenen hebben als wij niet als vreemden tussen de ongelovigen zouden lopen?
 
*
 
Alle hervorming is uit den Boze. En iedereen die hiertoe oproept - hoe listig zijn betoog ook is opgebouwd (juist als zijn betoog listig is opgebouwd!) - dient vermeden te worden. Iets anders is het als men oproept om opnieuw terug te keren tot de bron. Dat is iets heel anders. Dit is waar Mohammed (vrede zij met hem) op doelt in een Hadith die overgeleverd is door Abu Hurayrah: �Allah zal voor Zijn Gemeenschap elke honderd jaar iemand sturen die onze Godsdienst zal vernieuwen (yoedjaddidoe).�
(Aboe Dawoed)
 
Deze oproep tot vernieuwing (Tajdied) wordt door veel hervormers misbruikt als ware het een oproep tot hervorming. Maar Tajdied heeft helemaal niets met hervorming te maken. Een her-vorming suggereert de noodzaak van een nieuwe vorm, omdat de oude vorm niet meer deugt. Het suggereert dus een onderscheid tussen vorm en inhoud. Tussen een uiterlijke vorm en een inhoudelijke kern. Dit onderscheid is inderdaad van toepassing bij het jodendom en het christendom. Dit komt omdat bij zowel het jodendom als het christendom de uiterlijke vorm is los komen te staan van de innerlijke kern. Als de kern ontbreekt blijft slechts de vorm over. Dit resulteert in een voortdurende noodzaak tot her-vorming. Voor henzelf zijn deze hervormingen een �terugkeer naar de bron�. Maar zij zijn de bron allang kwijt. Hun �bron� is slechts een door mensenhanden samengesteld boek. Een uiterlijke vorm dus. Zowel het jodendom als het christendom dragen het Woord allang niet (meer) bij zich. Voor hen kan een �terugkeer� dus nooit meer zijn dan een her-vorming. Bij de Islam is dat radicaal anders. Bij ons is er geen onderscheid tussen vorm en inhoud. De Koran is het Woord van God. Hier is nooit iets aan veranderd. Hier kan ook niets aan veranderd worden. Hier mag dus ook niets aan veranderd worden. Wij hebben ook geen �hervorming� nodig. Bij ons is vorm en inhoud ��n. En voor zover er een losse uiterlijke vorm ontstaat (bijvoorbeeld door tradities) dan is het van belang dat onze Godsdienst hiervan gezuiverd wordt. En dat is Tajdied.
 
*
 
Wij luisteren naar Allah en laten ons leiden door de geleerden. Niet door moslims die zijn verdwaald in Kalaam. Als moslims is het onze plicht te gehoorzamen. In daad en gedachte. Met geheel ons bestaan. Islam is onderwerping en onderwerping is onderwerping. Allah is ��n. Wij zijn ��n. Onze Gemeenschap is ��n. In alles wat wij doen en in alles wat wij denken dienen wij gehoorzaam te zijn aan Allah, de Verhevene. Daarom moeten wij ons ook schikken naar onze Gemeenschap. Zijn Gemeenschap. Wij moeten gehoorzaam zijn naar degenen die Allah boven ons gesteld heeft. Wij dienen onze positie te accepteren die Hij ons gegeven heeft. Het aanvaarden van onze bestemming is de kern van onze onderwerping. Niemand staat op zichzelf. Iedereen heeft zijn plaats. Deze plaats te kennen en te aanvaarden is het hoogste wat de mens kan bereiken. Geen reformatie en geen revolutie. Zowel op politiek gebied als op intellectueel gebied dienen wij gehoorzaam te zijn.
 
Al deze vertakkingen en verwante groeperingen of figuren van de �Islamitische Broederschap� vergeten in hun fanatisme voor de Islam het belangrijkste: de Onderwerping. Ze willen allemaal op de ��n of andere manier strijden voor datgene wat zij als de kern van de Islam begrijpen. Maar de kern van de Islam is niet iets dat begrepen kan worden. Het is ook niet iets dat een bepaalde groep kan hebben terwijl een andere groep het niet heeft. De kern van de Islam is re�el en is van ons allemaal. De kern. De Bron. De Oemmah. Allah. Het bijzondere van de Islam - en alleen van de Islam! - is dat er geen onderscheid is. Dat is Islam!
 
Zo zegt Allah, de Verhevene (interpretatie van de betekenis):
 
�Met degenen die scheiding in hun godsdienst maken en zich in secten verdelen heb jij niets te maken. Hun zaak rust in de Handen van Allah. Hij zal hen laten weten wat zij gedaan hebben.�
(Soerat al-Ancaam: 159)
 
*
 
Geen hervorming dus. Maar dat betekent niet dat wij ons in ons dagelijkse leven niet zouden mogen aanpassen. Wij mogen - en kunnen - de Waarheid niet aanpassen, maar het leven zelf vraagt natuurlijk voortdurend om aanpassing. Hoe zouden we dat niet kunnen doen? Het leven zelf is niets anders dan aanpassing. En de Wet geeft ons hier ook genoeg ruimte voor. Zoals Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):
 
�Allah heeft het gemakkelijke met jullie voor, en Hij wil voor jullie de dingen niet bemoeilijken.�
(Soerat al-Baqarah: 185)
 
Als je hier bij stil staat dan begrijp je al helemaal niet waar deze �noodzaak tot hervorming� vandaan komt. Welke noodzaak? Wat zou er moeten veranderen? Allah, de Verhevene, heeft het ons juist makkelijk gemaakt. Hij heeft ons geleerd hoe we het beste kunnen leven. Het enige dat wij hoeven te doen is te gehoorzamen. Zo eenvoudig is de Waarheid. Degenen die dit niet (willen) begrijpen maken het nodeloos ingewikkeld. Er is geen noodzaak tot hervorming. De enige noodzaak die er is, is de noodzaak deze dwalingen een halt toe te roepen.
 
Maar Allah weet het beter.
 
 
Mohibbon lil-Haq
Djoemcah, 14 Ramadan 1430
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2009 om 19:28

Het resultaat:

15.Ahmad Kasrawi (1891-1946)

De jurist, historicus en journalist Kasrawi had in Iran een grote reputatie als voorvechter van de mensenrechten en van de liberale rechtsstaat. Kasrawi had ook onderzoek gedaan naar de politieke theologie van de islam. Daarin bekritiseerde hij het sjiietische imamconcept. Een aantal ayatollahs beschuldigde hem daarop van kufr (ongelovigheid). Men verbrandde zijn boeken in het openbaar.

Terwijl de geallieerde troepen in Iran - de Amerikanen zaten in Teheran - het uiteenvallen van het nazisme in Europa met spanning volgden, vond in Teheran zelf een bizarre gebeurtenis plaats. Een talib (enkelvoud van taliban: religieuze leerling), genaamd Nawab Safawie, had een geheime organisatie gevormd om 'de vijanden van de islam' gewapenderhand te bestrijden. Die organisatie heette 'de Fedaian van de islam'. Safawie ging naar een imam en verzocht hem een fatwa inzake Kasrawi. Hij kreeg wat hij zocht, namelijk een fatwa die Kasrawi veroordeelde tot de doodstraf.

Op 28 april 1945 werd Kasrawi op klaarlichte dag aangevallen door Safawie. Kasrawi overleefde deze aanslag. De dader werd gearresteerd, maar niet al te streng bewaakt want hij slaagde erin om te vluchten naar Najaf in Irak. Daar gaf hij een tijdje leiding aan een terreurgroep.

In maart 1946 barst in Teheran de strijd weer los om de vrijheid van meningsuiting. Op basis van de aangifte van een aantal taliban wordt Kasrawi gedagvaard wegens smalende godslastering. De Iraanse justitie is aanvankelijk niet bereid hem te vervolgen. Ze hopen de zaak te kunnen verwijzen naar de geallieerde troepenmacht, met een beroep op het geallieerde verdrag waarin de vrijheid van meningsuiting voor alle Irani�rs wordt gewaarborgd. Maar de geallieerden besluiten dat dit een interne aangelegenheid is. (Inmiddels weten we dat de Amerikanen de Iraanse politie ertoe hebben bewogen om het huis van Kasrawi te bewaken.)

Op 11 maart 1946 zal Kasrawi worden berecht in het paleis van Justitie in Teheran. Acht leden van 'de Fedaian van de islam' zijn via de pers op de hoogte van de tijd en de plaats van de zitting. Ze bestormen de rechtbank en vermoorden Kasrawi en zijn secretaris. Om de schrijver te doden, gebruiken de daders vuurwapens. Om zijn lichaam te verminken, gebruiken zij een mes.

Beste lezers,

De lijst is onuitputtelijk.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2009 om 00:06
Dag Moslima 82,

WIE heeft Allah, bij monde van de Koran, dan boven jullie moslims gesteld en aan wie jullie dan gehoorzaam moeten zijn?

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.