Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHet ware geloof *zucht*

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het ware geloof *zucht*
    Geplaatst op: 10 januari 2004 om 16:11

Hallo iedereen,

heb net wat topics doorgelezen en het viel me op dat er weer vaak het ware geloof gepreekt werd...  Hierover hoorde ik laatst in het programma ReliRuil op Ned 1 een grappige quote...

Een evangelist werd 'geruild' met een Hare Krishna waarna de Evangelist zei 'voor zover als de Hare Krishna's denken zit ik in de kleuterklas van mijn opeenvolgende levens, maar dat klopt niet, ik weet dat ik het ware geloof bezit' (of iets dergelijks).  Ik vond dat zo'n typerend gezegde voor heel wat geloven en buitengewoon ergerlijk.

Wat ik dus hiermee wil zeggen, hou allemaal ajb op met je eigen geloof tegenover andersgelovigen 'het ware geloof' te noemen, want iedereen heeft zijn eigen ware geloof, zoiets is niet algemeen...

Liefs Kim

PS: Het programma ReliRuil komt woensdagavond voor de ge�nteresseerden.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 16:28

hoi Kimmie,

Welkom terug!

Maar weet je wat het is,het hangt er ook vanaf wat je op deze site komt doen..ik zelf kom bv.op deze site om mijn geloof te practiseren,als onderdeel van kennis op doen...Geloof is een overtuiging,en die overtuiging zit in mijn hart...en waar je hart vol van zit, daar loopt je mond van over..bij mij wel

tuurlijk val ik in het dagelijks leven niet iedereen lastig met mijn overtuigingen,maar doe ik dat op gepaste plekken,zoals op dit forum...

maar dan spreek ik voor mezelf hoor!!

groeten van Zahra

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 19:30
Mij irriteert het niet wanneer iemand laat doorschemeren te denken het ware geloof te hebben (ik weet wel beter ).
Bij geloof hoort volgens mij ook het geloof dat je geloof 't ware is.

Erg vind ik het als mensen oordelen over mensen. En ik moet zeggen, dit gebeurt hier op dit forum heel erg weinig! Hartstikke goed!


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 20:59

 

Beste Kimmie,

Gelukkige hebben we op dit forum een vrijheid van meningsuiting.

Verder ben ik het met ~Zahra~ eens.

Er zijn mensen op het forum die informatie willen hebben over de islam, en bewijzen dat het d� enige volledige en vervolmaakte geloof is. Dus dan zou het natuurlijk niet erg zijn om bijv, hierzo een stukje uit de Koran te plaatsen om te laten zien dat het w�l degelijk een volledig en vervolmaakte geloof is.
Hieronder een voorbeeld:

Allaah Ta`ala zegt: �Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb de Islaam voor jullie als godsdienst gekozen.�
(Soerah Al-Maidah: Vers 3)

Verder vind ik het fijn om dit soort uitspraken wel te horen. En daarom zie ik het erg er niet van in waarom het niet zou mogen.

Met Vriendelijke Groet,

Marocaantje!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:30

Salamoen Aleykoem

Ja kimmie laat ze toch gewoon noemen hoe ze het willen. Als mensen elkaar maar kunnen begrijpen en accepteren niet?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 15:52
Huh? Ik snap niet waar jij je zo druk overmaakt. Ik zie de Islam als het ware geloof. Voor mij is dat het gewoon. Waarom heb jij daar zo veel problemen mee?
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 17:16
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hallo iedereen,


heb net wat topics doorgelezen en het viel me op dat er weer vaak het ware geloof gepreekt werd...� Hierover�hoorde ik laatst in het programma ReliRuil op Ned 1 een grappige quote...


Een evangelist werd 'geruild' met een Hare Krishna waarna de Evangelist zei 'voor zover als de Hare Krishna's denken zit ik in de kleuterklas van mijn opeenvolgende levens, maar dat klopt niet, ik weet dat ik het ware geloof bezit' (of iets dergelijks).� Ik vond dat zo'n typerend gezegde voor heel wat geloven en buitengewoon ergerlijk.


Wat ik dus hiermee wil zeggen, hou allemaal ajb op met je eigen geloof tegenover andersgelovigen 'het ware geloof' te noemen, want iedereen heeft zijn eigen�ware geloof, zoiets is niet algemeen...


Liefs Kim


PS: Het programma ReliRuil komt woensdagavond voor de ge�nteresseerden.



Volgens mij ben je op het verkeerde forum terecht gekomen.

Als je over "koetjes en kalfjes" wilt gaan preken, moet je op een ander forum zijn.

En iedereen die gelooft, denkt dat hij het ware geloof heeft gevonden. Anders zou hij/zij zich wel gaan bekeren. Ik weet bijv. dat de Islam het ware geloof is. Maar heb daar ook genoeg bewijzen voor.

Maar als je niet meer wilt horen dat de Islam het ware geloof is...ja...wat doe je hier nog....

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:21

Als ik mijn geloof niet het ware geloof vind dan geloof ik dat ik niet geloof, geloof ik.

Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:29
Tenzij je geloof is dat er geen 'ware geloof' is...
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:04
Dat is ook een geloof ja, mensen die dat geloven geloven dat dat het ware geloof is. Dus hebben ook zij een waar geloof. Tsja, hoe de dingen kunnen lopen he!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:08
ongeloofelijk!
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:43
Klopt, en Abu denkt dat we daarmee een klassieke paradox te pakken hebben; dacht de 'leugenaarsparadox'...
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 17:31
Ik denk het ook, geloof ik....
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 19:00
hahahah
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 19:28
Hallo / Salaam,
Ik heb ergens gelezen; "Zoals een blinde weet dat er licht is, zo weet een moslim dat allah(swt)er is."

Ikzelf ben Rooms Katholiek gedoopt maar ben nooit met dit geloof bezig geweest omdat het me totaal niet aanspreekt, net zoals vele andere geloven. In tegenstelling tot de islam. Het is niet geloven, je weet het gewoon.
De islam is rein en puur.

Ik vind dat je van "andere geloven" niet kunt zeggen dat zij net zo rein, puur en oprecht zijn als de islam.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 22:42
En waarom vind je islam rein en puur?
Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 16:27
Omdat het niet zoals de bijbel bijvoorbeeld uit 66 boeken c.q. geschriften bestaat en omdat er maar 1 god is.
Lees de Koran en boeken over de islam dan kom ook jij tot die conclussie
Terug naar boven
FATIH Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 45
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 18:15

Salamun Aleikum,

Het ware geloof? Geloof moet glas helder en duidelijk zijn.Dus ik denk dat Islam genoeg helder en overtuigend zijn voor de mensen.En nog Quran is 14 eeuw geleden op aarde gekomen en het is nog steeds origineel en zal zo blijven, geen enige letter is veranderd.Dat maakt het verschil.Je hebt wel andere heilige boeken, ze waren ook toen origineel.Maar nu niet meer.Ze zijn door de mensen gewijzigd.Jammer!

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 18:36

In eerste instantie geplaatst door RedNas

Omdat het niet zoals de bijbel bijvoorbeeld uit 66 boeken c.q. geschriften bestaat en omdat er maar 1 god is.
Lees de Koran en boeken over de islam dan kom ook jij tot die conclussie

De bijbel kent veel meer bronnen en toch zijn ze in samenspraak, lijkt mij veel betrouwbaarder. De koran is doorgegeven door ��n mens genaamd Mohammed, ik zou niet snel mijn zieleheil afhankelijk stellen aan het woord van ��n mens.

Verder heb ik de koran gelezen en ben niet tot deze overtuiging gekomen.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 18:38
In eerste instantie geplaatst door FATIH

Salamun Aleikum,

Het ware geloof? Geloof moet glas helder en duidelijk zijn.Dus ik denk dat Islam genoeg helder en overtuigend zijn voor de mensen.En nog Quran is 14 eeuw geleden op aarde gekomen en het is nog steeds origineel en zal zo blijven, geen enige letter is veranderd.Dat maakt het verschil.Je hebt wel andere heilige boeken, ze waren ook toen origineel.Maar nu niet meer.Ze zijn door de mensen gewijzigd.Jammer!

Hoe weet je dat de koran nog steeds origineel is?

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 00:44

 

Salem haleykoum

De bijbel kent veel meer bronnen en toch zijn ze in samenspraak, lijkt mij veel betrouwbaarder. De koran is doorgegeven door ��n mens genaamd Mohammed, ik zou niet snel mijn zieleheil afhankelijk stellen aan het woord van ��n mens.

Verder heb ik de koran gelezen en ben niet tot deze overtuiging gekomen.Je hebt het erover dat je niet snel je zieleheil afhankelijk zou stellen aan het woord van '��n man'. Liber

Is er hier geen sprake van een contradictie? Ik neem aan dat wanneer jij de koran gelezen hebt en naar het geloof in zijn geheel kijkt, je toch niet over het hoofd hebt kunnen zien dat het niet van 1 man afhangt. De Islam kent het woord van alle profeten(vrede zij met hen) inclusief Mohammed(vrede zij met hem) en hij heeft het tot een juist geheel verwerkt inclusief de laatste boodschap dat. Tevens heeft hij bepaalde aspecten uit bijvoorbeeld het christendom gecorrigeerd, op zich niet geheel onlogisch, immers er werd na een hele lange tijd pas besloten om de woorden van o.a Jezus(vrede zij met hem) op papier te zetten. Probleem daar van zou kunnen zijn dat mensen teveel hun eigen emoties erin verwerken en dit zou kunnen leiden tot bias(negatief be�nvloeden). Terwijl het woord van Mohammed(vrede zij met hem) direct door mensen werd opgeschreven en zodoende nooit meer is aangepast. Daarbij komt kijken dat wat profeet Mohammed(vrede zij met hem) heeft gezegd wel degelijk in harmonie is met hetgeen door zijn voorgangers is gebracht. Dit is logisch, want het is allemaal het woord van Allah zowel het woord van Mohammed(vrede zij met hem) en al die andere profeten(vrede zij met hen) alleen was het hetgeen Mohammed heeft gebracht niet onder invloed van bias en dat van zijn voorgangers wel, omdat hetgeen zij brachten niet meteen werd opgeschreven.

Ik wil je niet aanvallen en neem me niet kwalijk als ik dingen verkeerd heb vermeld, immers ben ik maar een simpel ziel en weet nog niet voldoende over het geloof. Als ik dingen verkeerd heb vermeld hoor ik het graag: 'want wie nooit zijn mening heeft veranderd heeft nooit wat geleerd'

 

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 01:24
Ik weet ook niet waarom de Koran zo onfeilbaar is. Volgens mij is de Koran na iedere kruistocht (heet dat ook zo voor moslims) herschreven.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 12:31

Uiteraard mag je op dit forum de Islam het ware geloof noemen, maar dit is denk ik niet waar Kim op doelt. Het gaat er om, dat iedereen respect heeft voor het geloof van de ander, zelfs als dat niet de Islam is. Bij veel posts op dit forum ontbreekt dat respect, kun je zelfs een zekere ' hoon ' bespeuren ten aanzien van 'andersgelovigen' .

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 14:51

MasterB je gebruikt een drogreden, verwijs is ergens naar waaruit blijkt dat de Koran tijdens of na de 'kruistochten' is herschreven! Je zegt nu volgens mij zonder het te onderbouwen, erg zwak vind je niet? Ik kan er natuurlijk naast zitten, laat ons maar weten wat je bron is.

Vincent, als ik als neutraal iemand lees wat mensen poste heb ik toch het idee dat ze zich erg coulant opstellen ten opzichte van andere godsdiensten, maar het is en blijft een islamitische forum en dan kan je er vergif op innemen dat de meeste mensen moslim zijn en ook laten doorschemeren dat zij dat het beste geloof vinden. Ik ben een keer met een christen vriend van mij naar zijn kerk geweest en ik heb mijn hele leven op christelijke scholen gezeten, in de kerk noemden ze de moslims de vijanden en op mijn scholen was er nul tolerantie jegens andere geloven, sterker nog soms werd er met mijn geloof gespot. Dit in mijn achterhoofd en het dan vergelijk hoe mensen zich op dit forum opstellen heb ik het idee dat zij een veel neutraler positie innemen!

 

Nogmaals mijn doel is niet jullie aantevallen, maar hopelijk kunnen we aan de hand van 'goeie' discussies allemaal iets leren. Maar ik zie bepaalde mensen stelsel matig dingen poste, puur om ons geloof aantevallen en niet zo zeer om met ons iets te leren van elkaar. Laten we iets van elkaar leren beter dan 2 kampen te vormen met 'wij'en 'zij', want dat is misschien wel het grootste probleem op deze aarde.

 

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 15:06

Anouar,

Het is geen drogreden, maar gewoon een uitdrukking. Ik heb inderdaad geen bewijs hierbij gezet, want ik heb het laatst gehoord van een discussiepartner op een ander forum. Ik zal het hem even vragen.

Ik kom hierop terug.

Terug naar boven
ThaGirlie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 17:24

Anouar, ik vind dat je gelijk hebt

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 17:59

http://www.bible.ca/islam/library/Gilchrist/Jam/chap2.html

Hudhaifa was afraid of their (the people of Sha'm and Iraq) differences in the recitation of the Qur'an, so he said to Uthman, 'O Chief of the Believers! Save this nation ***ore they differ about the Book (Qur'an) as Jews and the Christians did ***ore'. So Uthman sent a message to Hafsa, saying, 'Send us the manuscripts of the Qur'an so that we may compile the Qur'anic materials in perfect copies and return the manuscripts to you'. Hafsa sent It to Uthman. Uthman then ordered Zaid ibn Thabit, Abdullah bin az-Zubair, Sa'id bin al-As, and Abdur-Rahman bin Harith bin Hisham to rewrite the manuscripts in perfect copies. Uthman said to the three Quraishi men, 'In case you disagree with Zaid bin Thabit on any point in the Qur'an, then write it in the dialect of the Quraish as the Qur'an was revealed in their tongue'. They did so, and when they had written many copies, Uthman returned the original manuscripts to Hafsa. Uthman sent to every Muslim province one copy of what they had copied, and ordered that all the other Qur'anic materials, whether written in fragmentary manuscripts or whole copies, be burnt. (Sahih al-Bukhari, Vol. 6, p.479).

Dit is dus een voorbeeld van het systematisch herschrijven in dialect of andersoortige taal en zonder de sytematiek van de boekdrukkunst, die men overigens in Europa wel had, is het dus bijna onwaarschijnlijk om exacte kopieen te maken van zo'n groot boek.

Er staat ook nog een stukje voor dat gaat over het meer algemeen maken van de teksten in de Koran, hetgeen impliceert dat het niet het origineel is.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 19:01

Hoi Kim,

Geloven in Allah, het bbegrijpen en ernaar uitnodigen. Een geloof zou geen geloof zijn, als je het niet als ware ziet. Dat jij je hier aan iriiteert is enkel en alleen jouw probleem. Ik heb gene moeite met mensen die beweren dat een ander geloof dan de Islam de ware is. Dat is nou, wat ik noem respect. Ik mag het uitdragen, maar ook anderen.

Jij wil toch ook je mening uitdragen, dat doe je althans in deze topic. Snap je hem? Als het je hier nite bevalt, zoek dan iets anders, zou ik zeggen.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2004 om 22:19

Hallo Imaan,

dat was dus niet wat ik ermee wou zeggen...  Ik vind dat er een groot verschil is tussen zeggen 'islam is het ware geloof voor mij' en 'islam is het ware geloof voor iedereen, het enige geloof'.  En dat niet alleen wat betreft islam, maar wat betreft heel wat godsdiensten...  Natuurlijk is dit een islam-site maar dat betekent toch niet dat deze site zou moeten propageren dat voor een jood het jodendom niet de ware godsdienst zou zijn of voor een christen het christendom niet het ware geloof?  Laat iedereen toch zijn geloof hebben, maar ga er niet vanuit dat jouw geloof het ware is voor anderen, dat kan het enkel zijn voor jezelf

Maar goed, hierbij dus mijn achterliggende gedachte

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door anouar

MasterB je gebruikt een drogreden, verwijs is ergens naar waaruit blijkt dat de Koran tijdens of na de 'kruistochten' is herschreven! Je zegt nu volgens mij zonder het te onderbouwen, erg zwak vind je niet? Ik kan er natuurlijk naast zitten, laat ons maar weten wat je bron is.

Vincent, als ik als neutraal iemand lees wat mensen poste heb ik toch het idee dat ze zich erg coulant opstellen ten opzichte van andere godsdiensten, maar het is en blijft een islamitische forum en dan kan je er vergif op innemen dat de meeste mensen moslim zijn en ook laten doorschemeren dat zij dat het beste geloof vinden. Ik ben een keer met een christen vriend van mij naar zijn kerk geweest en ik heb mijn hele leven op christelijke scholen gezeten, in de kerk noemden ze de moslims de vijanden en op mijn scholen was er nul tolerantie jegens andere geloven, sterker nog soms werd er met mijn geloof gespot. Dit in mijn achterhoofd en het dan vergelijk hoe mensen zich op dit forum opstellen heb ik het idee dat zij een veel neutraler positie innemen!

 

Nogmaals mijn doel is niet jullie aantevallen, maar hopelijk kunnen we aan de hand van 'goeie' discussies allemaal iets leren. Maar ik zie bepaalde mensen stelsel matig dingen poste, puur om ons geloof aantevallen en niet zo zeer om met ons iets te leren van elkaar. Laten we iets van elkaar leren beter dan 2 kampen te vormen met 'wij'en 'zij', want dat is misschien wel het grootste probleem op deze aarde.

 

Beste Anouar,

Ik denk dat niet-moslims meer mogen verwachten dan een 'coulante' opstelling, n.l. respect. Uiteraard moet rekening worden gehouden met het feit, dat dit een Islamitisch forum is, maar dat wil niet zeggen dat de forumbezoekers geen respect hoeven tonen voor mensen met een ander geloof (ik vermijd bewust het woord 'ongelovigen') . Als dat hier al niet zou lukken, hoe moet dat dan 'in real life'?

Verder geloof ik je verhaal niet dat hier in een Nederlandse kerk (welke kerk dan ook) gepredikt wordt, dat 'moslims de vijanden zijn'. Past totaal niet in de Nederlandse 'poldermodel-traditie'. Nederlanders denken niet in termen van 'vrienden' en 'vijanden', zekere niet als het om religie gaat.

Ten slotte zie ik nauwelijks posts op dit forum die de Islam 'aanvallen' . Sterker, ik merk bij de meeste niet-moslims een zorgvuldige, niet agressieve woordkeuze in de bijdragen. Kritiek is niet het zelfde als 'aanvallen'.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.