Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hallo allemaal

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 september 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hallo allemaal
    Geplaatst op: 04 september 2010 om 22:48
ik ben hier nieuw, zijn er nog leden op deze forum?
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2010 om 21:51

Ja, beste Sbar,

Er zijn nog leden.

Probleem is dat de islam niet ter discussie kan staan. De moorden van M., grondlegger van, de gevolgen van de islam op het dagelijks leven van vrouwen en andersdenkenden is gevoelig, etc. etc.

 

Jammer. Zou graag werkelijk een moslim willen ontmoeten die een open geest heeft.

groetjes,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2010 om 00:48
Dag Abu Afak,

Ik heb goed nieuws voor je: de huidige tendens is dat de Islam, en niet slechts de Islam, door een steeds meer bewustewordende wereldbevolking, zal worden uitgekotst als zijnde "geen-weg-naar-een-leefbare-toekomst".

Groet, Alzukar   


Aangepast door alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2010 om 10:10

Ik zie die verschuiving ook.

Het zijn de vrouwen die steeds hoger opgeleid worden en uiteindelijk zullen zij het zijn die zullen zagen aan de poten van dit musculiene geloof.

Inshallah.

 

Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2010 om 19:48

In eerste instantie geplaatst door sbar

ik ben hier nieuw, zijn er nog leden hier op deze forum?

hallo, ben ook nieuw hier,kan niet echt zeggen dat de sfeer hier uitnodigend is eerder bitter...

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2010 om 20:27

Beste Bezoeker,

Verklaar je nader.

groet,

 

Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2010 om 08:32
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Bezoeker,

Verklaar je nader.

groet,

 

Is dat werkelijk nog nodig?

Ik heb hier een paar posts gelezen en moet zeggen dat ik respect voor andermans godsdienst ver te zoeken vind,bij mijn weten geen goede zaak als je op een zinvolle discussie uit bent.

groet terug,

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2010 om 20:17

Beste Bezoeker,

Een zinvolle discussie is slechts mogelijk als je open staat voor alle issues die een goede discussie voorstaat.

Helaas is het schier onmogelijk met moslims in alle openheid te praten over hun geloof.

Ik dien wel te erkennen dat ik, na me plm. 20 jaar in de islam te hebben verdiept weinig respect kan opbrengen voor dit geloof.

Wel tracht ik zoveel mogelijk mijn stellingen met argumenten te onderbouwen.

groet,

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2010 om 22:14
Beste bezoeker,

Ondergetekende veegt alle godsdiensten op ��n hoop.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2010 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door sbar

ik ben hier nieuw, zijn er nog leden op deze forum?


Wees welkom!
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
bezoeker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bezoeker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2010 om 15:11
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Beste Bezoeker,

Een zinvolle discussie is slechts mogelijk als je open staat voor alle issues die een goede discussie voorstaat.

Helaas is het schier onmogelijk met moslims in alle openheid te praten over hun geloof.

Ik dien wel te erkennen dat ik, na me plm. 20 jaar in de islam te hebben verdiept weinig respect kan opbrengen voor dit geloof.

Wel tracht ik zoveel mogelijk mijn stellingen met argumenten te onderbouwen.

groet,

 

Beste Abu Afak

Ben het niet met u eens dat er met moslims niet te discussieren valt,wel dient er mijns inziens enige vorm van respect gehandhaafd te worden anders is de discussie gedoemd voordat hij begonnen is en draait het meer op een uiteenwiselling van beledigingen uit. en moet eerlijk zeggen 'open geest' is niet wat er bij me opkomt wanneer ik uw posts lees,hoe kan u dan van een ander verlangen dat wat u zelf niet bent bereid te doen?

het gaat u goed, groet.

 

Terug naar boven
Abu Afak Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 november 2009
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 439
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Afak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2010 om 19:05

Beste Bezoeker,

Ik besef goed dat er in de islam gelukkig veel kleurschakeringen zijn, gelijk het christendom. Van ultra gelovig tot vrijzinnig. Er zullen dus ongetwijfeld moslims zijn waarmee te discusieren valt.

Op de diverse islamitische fora kom ik ze niet tegen. In mijn dagelijkse leven heb ik vele moslims mogen ontmoeten. Aan een aantal heb ik goede herinneringen, een aantal was slechts in staat zich als Calimero door het Westerse leven te slepen, en een aantal was volsterkt godsdienstidioot. Door mijn omgang met moslims wist ik me te interesseren in de islam en las de koran. Ik las over het leven van Mohammed en veel over de islamitische geschiedenis. Ik praat over tientallen jaren.

Welnu, naarmate mijn kennis van de islam toenam, is mijn besef gegroeid dat dit geloof ten principale niet KAN deugen. Ik gebruik hierbij rationele argumenten om mijn stelling te onderbouwen. Geen enkele moslim is bereid hierover een discussie met mij aan te gaan. Ik beweeg me teveel op het terrein van de vele taboes die moslims hebben.

De volgende non-argumenten kwamen veelal als reactie op mijn inhoudelijke bijdrages:

- niet reageren, hij is onwetend.

- niet reageren, hij is niet gelovig

- niet reageren, hij is een islamofoob.

Deze nonargumenten zijn slechts bedoeld om een discussie uit de weg te gaan.

Je stelt dat ik geen 'open geest' heb. Daar ben ik het niet mee eens. Als, op grond van deugdelijke argumenten, mij duidelijk wordt gemaakt dat mijn stellingen niet deugen, dan zal ik zonder enige moeite een andere mening kunnen vormen.

Ik vraag slechts rationele argumenten, niet meer en niet minder.

groet, en het ga ook jou goed.

 

 

Terug naar boven
Oumja3far Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oumja3far Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2011 om 12:47
alzukar, wat een mongool ben jij

Aangepast door Oumja3far - 03 augustus 2011 om 12:48
Terug naar boven
Moslim-nl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim-nl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2011 om 18:56
In eerste instantie geplaatst door Abu Afak

Ja, beste Sbar,

Er zijn nog leden.

Probleem is dat de islam niet ter discussie kan staan. De moorden van M., grondlegger van, de gevolgen van de islam op het dagelijks leven van vrouwen en andersdenkenden is gevoelig, etc. etc.

 

Jammer. Zou graag werkelijk een moslim willen ontmoeten die een open geest heeft.

groetjes,

 


Extrem rechts in een Moslim forum? en je bent niet door de webmaster verbannen? wat zijn de moslims tolerant zeg!!



Aangepast door Moslim-nl - 04 augustus 2011 om 19:10
Terug naar boven
Moslim-nl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim-nl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2011 om 19:10
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dag Abu Afak,

Ik heb goed nieuws voor je: de huidige tendens is dat de Islam, en niet slechts de Islam, door een steeds meer bewustewordende wereldbevolking, zal worden uitgekotst als zijnde "geen-weg-naar-een-leefbare-toekomst".

Groet, Alzukar   

deze tendens komt uit een wetenschappelijk onderzoek of uit jouw geest?
Terug naar boven
Hayaatie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Rotterdam
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hayaatie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2012 om 20:41
In eerste instantie geplaatst door sbar

ik ben hier nieuw, zijn er nog leden op deze forum?
hoi,
 
Ik ben ook nieuw hier. je ben dus niet de enigeWink
Hayaatie!
Jóuw islamitische levenswijze. Magazine voor Moslima's in Nederland en België.
FB: http://www.facebook.com/pages/Hayaatie/267346929982889
E: [email protected]
Url: www.hayaatie.nl
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2012 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door Hayaatie


Ik ben ook nieuw hier. je ben dus niet de enigeWink

Welkom Hayaatie. Big smile

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Surah 24:35 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2012
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 53
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Surah 24:35 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2012 om 09:40
Hallo allemaal,

Mijn naam is Surah 24:35.
Ik hoop hier veel discussieplezier te beleven!

 


Aangepast door Surah 24:35 - 15 februari 2012 om 17:34
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.